Siemens KG36EBW40 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
214 liter inhoud

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

Atrax 03-03-2015 Product paar dagen in bezit

Na al die ellende van het teruggebrachte Samsung RB31FERNBWW bekroont van de consumentenbont als beste koop met al die poespas, ben ik nu de trotse bezitter van deze Siemens koelkast. Deze koelkast straalt niet alleen degelijkheid maar ook kwaliteit, en vooral stilte zonder de irritante hoge toon van de Samsung Digital Inverter Compressor; enkel een zeer zachte totaal niet opvallende gerateld. De aangegeven temperatuur is perfect te noemen. Wat direct opvalt is de stralende degelijkheid (15 Kg. zwaarder dan de Samsung ondanks de zelfde afmetingen). De betere ingedeelde binnenruimte van de koel gedeelte is groter dan die fan de Samsung; alleen het vriezer gedeelte valt iets kleiner, dat komt omdat de wanden veel dikker zijn voor een betere isolatie. Al bij all een moderne goede en statische koelkast waarvan ik best zeer tevreden ben.

Arjan 28-09-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie, moderne en ruime koelvriescombinatie

Prima koel-vriescombinatie van Siemens, totale inhoud is 302 liter, waarvan de koelruimte 214 liter en de vriesruimte 88 liter. Mooie degelijke afwerking (echt Duits). Deuren sluiten licht en goed af, en de koelruimte is voorzien van LED verlichting. Temperatuur van koel en vriesgedeelte is makkelijk elektronisch in te stellen met behulp van overzichtelijk display bovenin de binnenkant van het apparaat. Apparaat heeft een vakantiestand, de legplanken kun je op verschillende hoogtes instellen. Dit geld ook voor het middelste deurvakje.
Voorzien van Cool Box voor vlees en vis, waar de temperatuur extra laag is om deze producten langer goed te houden, en van een Crisper Box voor groente en fruit, met de mogelijkheid om de luchtvochtigheid in de Crisper Box aan te passen aan de hoeveelheid groente/fruit in de Crisper Box.
Het vriesgedeelte heeft 3 bakken, waarvan een extra hoog, voorzien van een transparante voorkant, waardoor makkelijk is te zien wat er in zit. De bakken kunnen ook verwijderd worden zodat er meer producten op de glazen platen gelegd kunnen worden.

Pluspunten

• A+++, dus zuinig
  • Mooie, degelijke vormgeving
  • Cool Box

Minpunten

• Display aan binnenkant

Ruud 18-06-2016 Product paar dagen in bezit

Stille reus

Ruime koel-/vriescombinatie, zeer stil en zuinig. Groot groentenvak en extra koude vlees-/visvak zijn zeer handig en gaan niet ten koste van de ruimte voor andere spullen. Ook het uitklapbare extra rekje is heel nuttig.

pjscheele 24-06-2014 Product maand in bezit

prima koelkast, helaas geen "wijnrek" die wel bij andere modellen geleverd wordt. Het alarm is een erg nuttige functie. Het alarm gaat af als de temperatuur teveel stijgt omdat de deur open staat.

aniquehoekstra 27-05-2016 Product paar weken in bezit

Super zuinige, ruime, fijn ingedeelde koelvriescombinatie

Ik heb nog geen minpuntjes aan deze koelvriescombinatie kunnen ontdekken. Hij is zuinig, hij is ruim, hij is fijn ingedeeld, hij is makkelijk in te stellen en makkelijk in het gebruik, hij maakt bijna geen geluid en hij was voor dit alles zeker niet te duur! Hopelijk gaat ie ook nog heel lang mee, zodat we er lang plezier van hebben!

esis74 20-05-2017

super apparaat

Sinds een paar weken in gebruik en er helemaal happy mee! Praktische indeling, mooie grote groentelade waarin de groente super vers blijft. Stil in gebruik.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/se

Hoppie70 15-10-2016

Prima koelvriescombinatie

Ik heb deze koelvriescombinatie zo'n 3 weken geleden gekocht, en er nog geen dag spijt van.
Veel ruimte in koel- en vries gedeelte en genoeg mogelijkheden om de ruimte naar eigen behoeften in te delen. Koelgedeelte ruim 200 liter en vriesgedeelte ruim 85 liter.
Ziet er goed uit, en door de moderne LED-verlichting is ook alle voorraad in het koelgedeelte goed te zien.
Mogelijkheid om grotere hoeveelheden dmv superfreeze functie snel in te vriezen.
Apparaat maakt weinig lawaai, alleen als de deuren langer open zijn geweest komt er meer geluid uit.

E v D 25-07-2016

Na 7 maanden eindelijk goede koelkast

De koelkast 7 maanden geleden gekocht, koelkast heeft vanaf de eerste dag heel veel lawaai gemaakt. Na contact met leverancier is de eerste monteur van Siemens geweest. Hij noemde de geluiden normaal, dit zouden inspuit geluiden zijn wat bij de moderne koelkasten hoort. Het was zelf zo erg dat we er wakker van werden. Nu 5 monteurs en 7 maanden verder nieuwe koelkast gekregen welke wij tot op heden bijna niet horen. De service is goed, hebben nu 9 Siemens apparaten in huis, we zijn toch tevreden over Siemens.

Sylver 22-09-2015

Energiezuinige koelvriescombinatie KG36EBW40

Deze Siemens koelvriescombinatie voldoet aan onze verwachtingen, een perfecte koel-vriesvermogen, energiezuinig, aparte digitale temp.regeling, heldere led verlichting, goede indelings mogelijkheden koelgedeelte.

Jan Lucas 29-08-2015

Uitstekende koel/vriezer.

Voldoet aan al mijn verwachtingen, hij is inderdaad zeer zuinig.
Ik heb hem veertien dagen aan een energie meter gehangen, en komt bij ons gebruik ver onder dat dan wat Siemens opgeeft.
Hij is ook zeer stil.
Toch nog een nadeel gevonden, hij gaat heel moeilijk open, zowel koeling als vries gedeelte.