Siemens KG36EBW40 - Reviews

upside-down koel/vriezer
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
214 liter inhoud

Beoordeling op basis van 29 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Atrax 03-03-2015

Na al die ellende van het teruggebrachte Samsung RB31FERNBWW bekroont van de consumentenbont als beste koop met al die poespas, ben ik nu de trotse bezitter van deze Siemens koelkast. Deze koelkast straalt niet alleen degelijkheid maar ook kwaliteit, en vooral stilte zonder de irritante hoge toon van de Samsung Digital Inverter Compressor; enkel een zeer zachte totaal niet opvallende gerateld. De aangegeven temperatuur is perfect te noemen. Wat direct opvalt is de stralende degelijkheid (15 Kg. zwaarder dan de Samsung ondanks de zelfde afmetingen). De betere ingedeelde binnenruimte van de koel gedeelte is groter dan die fan de Samsung; alleen het vriezer gedeelte valt iets kleiner, dat komt omdat de wanden veel dikker zijn voor een betere isolatie. Al bij all een moderne goede en statische koelkast waarvan ik best zeer tevreden ben.

Arjan 28-09-2016

Mooie, moderne en ruime koelvriescombinatie

Prima koel-vriescombinatie van Siemens, totale inhoud is 302 liter, waarvan de koelruimte 214 liter en de vriesruimte 88 liter. Mooie degelijke afwerking (echt Duits). Deuren sluiten licht en goed af, en de koelruimte is voorzien van LED verlichting. Temperatuur van koel en vriesgedeelte is makkelijk elektronisch in te stellen met behulp van overzichtelijk display bovenin de binnenkant van het apparaat. Apparaat heeft een vakantiestand, de legplanken kun je op verschillende hoogtes instellen. Dit geld ook voor het middelste deurvakje.
Voorzien van Cool Box voor vlees en vis, waar de temperatuur extra laag is om deze producten langer goed te houden, en van een Crisper Box voor groente en fruit, met de mogelijkheid om de luchtvochtigheid in de Crisper Box aan te passen aan de hoeveelheid groente/fruit in de Crisper Box.
Het vriesgedeelte heeft 3 bakken, waarvan een extra hoog, voorzien van een transparante voorkant, waardoor makkelijk is te zien wat er in zit. De bakken kunnen ook verwijderd worden zodat er meer producten op de glazen platen gelegd kunnen worden.

Pluspunten

• A+++, dus zuinig
  • Mooie, degelijke vormgeving
  • Cool Box

Minpunten

• Display aan binnenkant

Ruud 18-06-2016

Stille reus

Ruime koel-/vriescombinatie, zeer stil en zuinig. Groot groentenvak en extra koude vlees-/visvak zijn zeer handig en gaan niet ten koste van de ruimte voor andere spullen. Ook het uitklapbare extra rekje is heel nuttig.

pjscheele 24-06-2014
  • Product maand in bezit

prima koelkast, helaas geen "wijnrek" die wel bij andere modellen geleverd wordt. Het alarm is een erg nuttige functie. Het alarm gaat af als de temperatuur teveel stijgt omdat de deur open staat.

aniquehoekstra 27-05-2016

Super zuinige, ruime, fijn ingedeelde koelvriescombinatie

Ik heb nog geen minpuntjes aan deze koelvriescombinatie kunnen ontdekken. Hij is zuinig, hij is ruim, hij is fijn ingedeeld, hij is makkelijk in te stellen en makkelijk in het gebruik, hij maakt bijna geen geluid en hij was voor dit alles zeker niet te duur! Hopelijk gaat ie ook nog heel lang mee, zodat we er lang plezier van hebben!

Jos van Dort 13-12-2017

Fraaie koelvriescombinatie

Voor ons een beste aankoop. Precies wat we zochten in de juiste prijs kwaliteit verhouding. Koelkast is praktisch ingedeeld en zeer doordacht.

Pluspunten

• alle ruimte is goed verdeeld
  • maakt bijna geen geluid
  • zeer zuinig

Rianne 09-12-2017

Ruime koelkast, doet stilletjes wat hij moet doen

Fijne koelkast met grote vakken zonder dat het een enorme kast is. Is bijna geruisloos en heeft handige verstelbare plankjes.

Pluspunten

• Handige vakken

Carolien 08-12-2017

Prima koelkast

ik heb deze koelkast gekozen voor het lage energie verbruik 149kW én voor het lage geluidsniveau 38db. Mijn vorige koelkast had geluidsniveau 40db, maar was wel stiller dan deze, waarschijnlijk omdat ik die geen low frost of nofrost had en zelf regelmatig moest ontdooien. Deze heeft lowfrost, maakt meer geluid, en produceert ook regelmatig geluid. Ik heb de koelkast nu een week en ben er al aan gewend, vind het niet meer storend, wanneer hij geluid maakt is het een zacht geluid, Hij staat bij mij in de woonkamer/open keuken. Ik ben er tevreden mee.

Cor 07-12-2017

super koelvries combinatie van Siemens

Mooie vormgeving van buiten maar zeker ook aan de binnenkant. Goede aanpasbare indeling. Erg stil. Aanrader

Pluspunten

• mooi
  • stil
  • aanpasbare indeling

Mirjam 06-12-2017

Topkoelvriescombinatie

Koelvriescombinatie gekocht n.a.v. beoordeling Consumentenbond. Fijne indeling, koelt snel en goed, prima formaat vrieslades.

Pluspunten

• indeling
  • koelt snel en goed

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Dick 06-12-2017

Een koelkast voor je plezier

Deze koelkast is op een zeer practische manier ingedeeld met allerlei extra vakjes en laadjes.
In het verleden ging er bij ons nog wel eens een dekseltje van een boter/eierenbakje stuk nu is dit een schuifdeksel geworden, fantastisch.
Verder is er een zeer mooie LED verlichting in de koelkast.
Ook is in het vriesgedeelte de EXTRA grote middenla erg handig.
Als laatste wil ik nog even benoemen dat de apart instelbare temperatuur voor vries en koelgedeelte ook zeer prakties is zodat je in de winter de koelkast minder koel kan zetten zodat dit nog meer energie bespaart met deze toch al zeer rustige en zuinige koel vrioescombinatie.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Mogelijkheid apart instellen temperatuur
  • Handige extra opberglade en rekje
  • Zeer stil
  • Mooie LED verlichting

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Loes garnier 06-12-2017

Koelvrieskast mooi groot

Mooi apparaat weinig geluid goede indeling veel ruimte goede verlichting grote handgrepen kortom alles wat ik wens

E. Louwers 06-12-2017

Genoeg ruimte en koelt en vriest zeer goed

Zeer zuinige en ruime koelkast met vriezer. Wij hebben een gezin van 4 personen en deze koelvriezer is ruim voldoende. Vrij geruisloos, mooie en goede verdeling in de koelkast. Vriezer is voorzien van 3 lade's waarvan de middelste lekker groot en diep is.
A+++ uitvoering, nu nog even de energienota afwachten 😀

Pluspunten

• A+++ uitvoering
  • Ruimte genoeg
  • Geruisloos

Touria 03-12-2017

Prettige koelkast

Goede prijs. A+++ weinig geluid. De indeling ius niet op en top praktisch geen plek om flessen recht op te zetten.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Mooie grepen

Minpunten

• Niet heel praktische indeling
  • Deurtjes van boterham lopen stroef

T.de Vries 01-12-2017

Bijna geruisloos

De oude koelkast werkte niet goed meer en was aan vervanging toe, o.a door verbruik en geluid. Na lang zoeken en vergelijken is de keuze op deze gevallen.

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Goede indeling
  • Laag stroomverbruik

Minpunten

• Geen zichtbare inhoudtemperatuur.

Jan 30-11-2017

Siemens KG36EBW40

Zeer zuinige en veelzijdige koel/vries combinatie, voor een gunstige prijs.
Mooie ruime lades. Zowel in koelgedeelte als ook in het vriesgedeelte.

Pluspunten

• Zeer zuinig
  • Extra’s die andere koelkasten niet hebben

Minpunten

• Hoge kast

Willem-Jan 25-11-2017

Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding

Superzuinige koelkast voor relatief weinig geld. Enkele positieve punten:
- De bovenste houders in de deur hebben 'schuifdeurtjes' in plaats van klepjes.
- De middelste houder in de deur is heel makkelijk verstelbaar.
- Enkele verstelmogelijkheden van de glasplaten, maar niet onnodig veel. Dit houdt het schoonmaken makkelijk,.
- De uitklapbare houder van de bovenste glasplaat is stroef gemaakt, zodat spullen er goed op blijven liggen.
- Door de indeling en de verlichting, zijn alle producten in de koelkast goed zichtbaar. Hierdoor liggen spullen niet verstopt.

Pluspunten

• Goede indeling houders/lades
  • Goede mix van grote en kleine lades
  • Geen fratsen of onnodige opties
  • Koelelementen vriezer meegeleverd
  • Uitstekende verlichting

G 22-11-2017

Prima, maar temperatuurverschil

Zaterdag geleverd en maandag al twijfels over de temperatuur. In de koelkast meten wij variërend 4-8 graden (d.m.v. een buitensensor van een weerstation met min/max geheugen functionaliteit). Ook 's nachts wanneer de koelkast niet open is geweest. De vriezer hebben we nog niet goed kunnen vaststellen. Het 0 graden-vak hebben wij 4 graden gemeten (toen het 7 graden in de rest van de koelkast was). Lijkt te laat weer aan te slaan. Monteur is gepland.
Tweede lastige punt is dat als je de bakken in de deur schoongemaakt hebt, er water in zit wat je er niet meer uit krijgt. Het is dus aan te raden de bakken niet in het water te zetten en alleen met een doekje schoon te maken, want anders zit er water in. De bakken kunnen niet geheel uit elkaar.
Voor de rest bevalt de koelkast prima. Hij werd snel koud en het deuralarm is een goede stok achter de deur. Ik vind het geluid niet hinderlijk en niet hard. deuren sluiten goed. De indeling is handig. Het klaprekje is praktisch om je broodwaren op te leggen en eronder nog iets anders te kunnen opslaan. Na een paar dagen nog geen aanvriezing in de vriezer.

Pluspunten

• Handvat bevalt goed
  • Voelt degelijk (prijs/kwaliteit meegenomen)

Minpunten

• Lijkt niet stabiele temperatuur te behouden
  • Vastzittend water in de deurbakken

Riet Schuurman 20-11-2017

Koel vriescombinatie

Ik heb voor dit product gekozen omdat het design/kwaliteit erg aan trok! Bovendien erg geluidsarm! Leuke indeling die erg overzichtelijk is! Kortom...hoop hier veel plezier aan te beleven!!

Pluspunten

• Geluidsarm

Mw. Van der Hout 16-11-2017

Siemens KG36EBW40

Een mooie koel-vriescombinatie van de zuinigste energie klasse A+++, voor een uiterst gunstige prijs-kwaliteitsverhouding. Voor mij is niet alleen de prijs, maar ook het bedieningsconfort van belang. Deze vrijstaande koel-vriescombinatie is echter niet alleen aan de buitenzijde mooi, maar ook van binnen prachtig afgewerkt en biedt handige opberg- en gebruiksmogelijkheden.

Pluspunten

• Energie zuinig A+++
  • Handige indeling met uittrekbare glazen plateau's
  • Deuren kunnen worden omgedraaid.
  • Makkelijk te plaatsen.
  • Uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding