Siemens KG36EBW40 - Reviews

koel/vries cominatie
A+++ energieklasse
Inhoud koelruimte
214 liter inhoud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 74 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Atrax 03-03-2015

Na al die ellende van het teruggebrachte Samsung RB31FERNBWW bekroont van de consumentenbont als beste koop met al die poespas, ben ik nu de trotse bezitter van deze Siemens koelkast. Deze koelkast straalt niet alleen degelijkheid maar ook kwaliteit, en vooral stilte zonder de irritante hoge toon van de Samsung Digital Inverter Compressor; enkel een zeer zachte totaal niet opvallende gerateld. De aangegeven temperatuur is perfect te noemen. Wat direct opvalt is de stralende degelijkheid (15 Kg. zwaarder dan de Samsung ondanks de zelfde afmetingen). De betere ingedeelde binnenruimte van de koel gedeelte is groter dan die fan de Samsung; alleen het vriezer gedeelte valt iets kleiner, dat komt omdat de wanden veel dikker zijn voor een betere isolatie. Al bij all een moderne goede en statische koelkast waarvan ik best zeer tevreden ben.

Arjan 28-09-2016

Mooie, moderne en ruime koelvriescombinatie

Prima koel-vriescombinatie van Siemens, totale inhoud is 302 liter, waarvan de koelruimte 214 liter en de vriesruimte 88 liter. Mooie degelijke afwerking (echt Duits). Deuren sluiten licht en goed af, en de koelruimte is voorzien van LED verlichting. Temperatuur van koel en vriesgedeelte is makkelijk elektronisch in te stellen met behulp van overzichtelijk display bovenin de binnenkant van het apparaat. Apparaat heeft een vakantiestand, de legplanken kun je op verschillende hoogtes instellen. Dit geld ook voor het middelste deurvakje.
Voorzien van Cool Box voor vlees en vis, waar de temperatuur extra laag is om deze producten langer goed te houden, en van een Crisper Box voor groente en fruit, met de mogelijkheid om de luchtvochtigheid in de Crisper Box aan te passen aan de hoeveelheid groente/fruit in de Crisper Box.
Het vriesgedeelte heeft 3 bakken, waarvan een extra hoog, voorzien van een transparante voorkant, waardoor makkelijk is te zien wat er in zit. De bakken kunnen ook verwijderd worden zodat er meer producten op de glazen platen gelegd kunnen worden.

Pluspunten

• A+++, dus zuinig
  • Mooie, degelijke vormgeving
  • Cool Box

Minpunten

• Display aan binnenkant

Ruud 18-06-2016

Stille reus

Ruime koel-/vriescombinatie, zeer stil en zuinig. Groot groentenvak en extra koude vlees-/visvak zijn zeer handig en gaan niet ten koste van de ruimte voor andere spullen. Ook het uitklapbare extra rekje is heel nuttig.

pjscheele 24-06-2014
  • Product maand in bezit

prima koelkast, helaas geen "wijnrek" die wel bij andere modellen geleverd wordt. Het alarm is een erg nuttige functie. Het alarm gaat af als de temperatuur teveel stijgt omdat de deur open staat.

aniquehoekstra 27-05-2016

Super zuinige, ruime, fijn ingedeelde koelvriescombinatie

Ik heb nog geen minpuntjes aan deze koelvriescombinatie kunnen ontdekken. Hij is zuinig, hij is ruim, hij is fijn ingedeeld, hij is makkelijk in te stellen en makkelijk in het gebruik, hij maakt bijna geen geluid en hij was voor dit alles zeker niet te duur! Hopelijk gaat ie ook nog heel lang mee, zodat we er lang plezier van hebben!

pie 19-02-2018

overzichtelijke onderste lade koeling + diepe laden vriezer

Goede test van Consumentengids. Daarbij komt dat de draairichting van deuren kan worden gewijzigd. Ongelofelijk: zoveel kwaliteit voor deze lage prijs !!

Pluspunten

• super overzichtelijke onderste lade in koeling
  • 2 diepere laden in vriezer
  • draairichting deuren aanpasbaar

Richard 07-02-2018

Erg stil

Erg stil, makkelijk en efficiënt in te delen. Vooral de geïntegreerde handsvaten aan de zijkant van de vrieslades zijn erg makkelijk, zeker als het gewicht erin toeneemt. Ook het inklapbare flessenrek is erg slim bedacht.

Pluspunten

• Erg stil
  • Efficiénte indeling
  • Veel opbergmogelijkheden
  • Handige geïntegreerde handsvaten vriesladen
  • Laag stroomverbruik

S 04-01-2018

Fijne verlichting, goed overzicht van de inhoud.

Na enig research via internet gekozen voor deze koel/vries combinatie als vervanging voor onze Liebherr koel/vries combi van 17+ jaar.

De bezorging ging volgens afspraak, de verpakking en het oude apparaat werd zonder morren en als vanzelfsprekend mee terug genomen, dit heb ik wel eens anders meegemaakt met het bezorgen van witgoed.
(uiteraard het oude apparaat wel ontdooid en schoon meegegeven)

Intructie gekregen van de bezorgers en het nieuwe apparaat zou na 1 uur al aan de stroom mogen en gebruiksklaar zijn.
Hier 8 uur mee gewacht en daarna kon het feest beginnen.

In gebruikname:

Stekker in het stopcontact en daarna best wel veel lawaai en gepruttel!

De combinatie ingeruimd (met gekoelde producten) en daarna toch wel dik 24 uur mogen "genieten" van wat achteraf bleek, opstartgeluiden.
Wel irritant is dat het deur-open alarm na enige tijd afgaat bij het inruimen van de koeling, wat dus ook gebeurde na de wekelijkse boodschappen. Alarm kan ook uit, dus dit uitgezet.

Na 24 uur werd de combinatie behoorlijk stiller en acceptabel qua geluid in onze open keuken.

Indeling:

Het neerklapbare flessenrekje is best wel handig, een extra optie om de indeling naar eigen inzicht te voltooien.
Boter/kaasvak: opzich heel leuk bedacht met de sluitbare (schuif) vakjes, maar deze moet er helaas uit omdat er anders geen grote flessen frisdrank (1,5/2L) in het ondervak in de deur passen.
(of men haalt het middelste vakje in de deur eruit en gebruikt dan het boter/kaasvak)

Wat even wennen is is dat de ventilator in de koelkast 1 minuut aan gaat wanneer de deur na het openen weer dicht gaat, prima natuurlijk om de koude lucht die in de koelkast aanwezig is te verspreiden.

De hyper fresh box (onderin) geeft het gevoel alsof hij eruit of achterover zal vallen bij het uittrekken van de box, zal wel wennen.
Wel een mooi overzicht/inzicht door de opliggende glazen plaat!

De combinatie is nu 3 week in gebruik en bevalt prima tot nu toe.

Over de duurzaamheid valt nu nog niets te zeggen maar van Siemens mag men wel verwachten dat dit goed zal zijn.

Verbruik? Zal wel acceptabel zijn omdat het een A+++ is, hier is ook de aankoop op gebaseerd

Twijfel:

Het koelmiddel geeft wat een ratelend geluid in het systeem, of dit geluid af zal nemen? Geen idee.

Voor ons niet nodig:

Het ijsblokbakje en de ei-houdertjes, voor de blokjes zijn handige zakjes en de eieren zitten al in een doos bij aankoop.

Pluspunten

• Mogelijkheden qua indeling
  • Fijne verlichting, veel overzicht
  • Mogelijkheden instellingen qua koeling/alarm etc.
  • Temperatuur koel/vries gedeelte apart regelen
  • Transparante vriezerlades

Minpunten

• Geen 2L flessen in deur, of boter/kaas vak eruit
  • Koelmiddel geeft soms vervelend geluid
  • Kantel/uitval gevoel bij openen freshbox onder
  • Alarm irritant bij inladen van koeling (kan uit)

othello2 24-12-2017

Een kille en praktische schoonheid: KG36EBW40

Ik had een Bosch van 20 jaar oud met roestplekjes aan de onderkant en rubberen strips die begonnen te ontbinden. Wat een schoonheid is er voor in de plaats gekomen. En een stuk groter, zowel de gewone koeling als het diepvriesgedeelte. Veel ruimte om alles onder te brengen, nooit meer puzzelen hoe ik producten in het vriesvak moet passen. Hij snort als een spinnend poesje; tevreden en niet te luid. Temperatuur staat mooi helder aangegeven bij het openen van de koelkast. LED verlichting is zuinig en de koelkast als geheel is het toppunt van zuinigheid met 3 +++ Lekker strak, dus makkelijk schoon te houden. Ik ben vooralsnog zeer tevreden.

Wil Kersten 18-05-2018

Geruisloos, goed overzicht producten, zeer zuinig, licht +++

Betaalbaar, super zuinig, geruisloos, goed verlicht,
Display temperatuur instelling, geen ijsafzetting, grote vries lades, practischer en overzichtelijke indeling van producten, super versla de 0°C , in een woord geweldig.

Pluspunten

• Zuinig
  • Practische indelingen zeer handig

Mohamad Daioub 14-03-2018

Geweldige koelkast

Het is een geweldige koelkast met een hoge kwaliteit, maar in een passende prijs. Dit is de eerste keer dat ik een product van Siemens gebruik, maar het is zeker niet de laatste.

Wim 05-03-2018

Goede verdeling koelkast/vriezer, zuinig in gebruik

Gekocht omdat dit de beste koop was van de consumentenbond. Zuinig in gebruik, mooie koelkast om te zien en je kunt er voldoende in kwijt, ook genoeg frisdrank flessen.

Pluspunten

• Zuinig in gebruik
  • Genoeg ruimte
  • Goede verdeling vries/koel gedeelte

Minpunten

• Wit klemsysteem in de koelkastdeur.

Nale 26-02-2018

Mooie koelkast, werkt uitstekend

Een prachtige koelkast, doet zijn werk uitstekend en ziet er ook nog eens mooi uit. Het is alleen wennen aan het geluid van de nieuwe energiezuinige koelkasten, maar hoe voller hij raakt hoe minder het geluid te horen is.

• Werkt uitstekend
  • Energiezuing
  • Fijne indeling

Minpunten

• Maakt geluid

Geraldine 12-02-2018

Mooie en ruime koelvries combinatie

De prijs kwaliteit verhouding is goed. Het is een ruime koelkast. Mooie afwerking. Voor deze Siemens gekozen omdat hij energiezuinig en stil is. En met de 50 euro cashback is deze koelvries combi zijn prijs dubbel en dwars waard. Ik ben er heel blij mee.

Pluspunten

• A+++
  • Ruim
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Turki 10-02-2018

Siemens is Siemens

Goed om te zien Siemens tehuis in de keuken het is niet anders dan de grote naam Siemens dus Siemens blijft Siemens

Erik Schutten 09-02-2018

Fijne koelkast die perfect koelt/vriest, zuinig en stil is

We wilden een koelkast die erg zuinig en stil is. Daarbij ook voldoende opbergmogelijkheden heeft. Hij ziet daarbij ook nog mooi uit. We zijn er erg blij mee.

Pluspunten

• Zuinig
  • Voldoende inhoud

Turki 08-02-2018

Siemens is Siemens

Mathieu 01-02-2018

Stille kracht

na wat testen en referenties op de site van Cooblue gelezen te hebben wist ik het al. En een Europees product met Duitse kwaliteit eisen en rond de € 37 per jaar energiekosten een topper. hij staat in onze open keuken en we hebben hem nog niet gehoord. Aanrader, er zitten zelfs koelblokken bij om bij eventuele stroomuitval minder temperatuurverlies te hebben!

Pluspunten

• split en energiezuinig
  • fraaie indeling en mooi afgelakt plaatwerk

Minpunten

• 4 cm ruimte achter de kast is voorwaarde

B.J. Kroes 31-01-2018

KOEL-VRIESCOMBINATIE KG36EBW40

We zijn zeer tevreden over deze koelvriescombinatie. We hebben dit apparaat aangeschaft in verband met het lage energieverbruik omdat wij gebruik maken van zonnepanelen in ons zomerhuisje. Het is een hele overzichtelijke indeling en prettig in gebruik. Wij hebben deze koelkast aangeschaft voor ons eigen zomerhuisje en het zomerhuisje van onze zoon. Hiervoor hadden we een andere koelkast en daarvoor hadden we te weinig stroom uit onze zonnepanelen. Deze koelkast voldoet perfect. En nu hebben wij hem aangeschaft voor gebruik thuis omdat dit apparaat zo goed voldoet. Dit is het 3e exemplaar dat wij in gebruik hebben. Goedkoop in aanschaf en gebruik.

Pluspunten

• prijs
  • laag energieverbruik
  • prettig in gebruik
  • goed verlicht en overzichtelijke indeling

Nel 30-01-2018

ruime koelkast, goede verlichting en makkelijke vrieslades

mooi product lekker ruim en door de led verlichting heel overzichtelijk.
vriesgedeelte is ook ruim en de lades zijn goed uitneembaar.
ook lekker stil en voor een mooie prijs

Pluspunten

• ruim en licht
  • stil