LG GBB71PZVGN

• Test panel 8.5 dec 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GBB71PZVGN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

r*********@o********** 20-02-2022

Goede koel-vries combinatie

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN

Het is een mooie ruime koel-vries combinatie, heeft een mooi design en ziet er van buiten strak uit. De koelkast is zeer ruim. wij zijn een huishouden van 4 personen en gebruiken hem als 2e koelkast, tot nu toe nog geen ruimte gebrek gehad. in de deur zit een redelijk grote flessenhouder, daarboven zit een vak dat je voor het kleinere potjes/spullen kunt gebruiken. Er zitten 2 grote laden in, die zijn ideaal om het groente/vlees te bewaren. Daardoor hou je extra ruimte voor de rest van de producten. De vriezer is ook redelijk ruim, het leek ons eerst niet hele goede kwaliteit (Oals bij de meeste koel-vriescombinaties) maar onder de laden zit een glasplaat waar ze op steunen, daardoor heeft het niet veel te houden en is het wel van goede kwaliteit. Er zijn 3 laden, 2 groote en de onderste is iets minder groot vanwege de koelmotor, ik mis wel een klein bovenste lade voor de kleine spullen. Hij heeft een stevige sluiting van de deur, als je hem een duwtje geeft trekt hij de deur alsware aan. Kortom een aanrader!

Pluspunten

• Mooie sluiting
  • Ruime koelkast
  • Stil

Minpunten

• Geen kleine vrieslade

ws 15-01-2022

Ruime koel-vriescombinatie, lang vers

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN

Ik heb deze koel-vriescombinatie mogen testen. Het eerste wat me opviel was het design, mooi strak in vormgeving en geen handgrepen op de deur maar mooi verwerkt in de deur. De kleur is ook erg mooi, dacht eerst dat word poetsen je gaat er alles op zien maar dat viel uiteindelijk heel erg mee. Het is ook prettig dat er wieltjes onder zitten voor als je het wilt verplaatsen. Het is een mooie ruime koel-vriescombinatie met 2 lades waarvan1 grote en 1 kleine en 3 planken waarvan je er één kunt dubbelvouwen in het koelgedeelte en 3 lades in het vriesgedeelte. De lades in de koelkast zijn erg fijn in gebruik en de fresh balancer is ideaal en zelf in te stellen door middel van een schuifje boven de lade voor wat je erin bewaard. De groente en fruit blijft mooi lang vers met behoud van kleur en smaak. In de grote lade kun je veel kwijt daar deze de volledige diepte en breedte van de koelkast heeft, wij zijn met 2 personen en ik kan de groente in de grote lade er voor een hele week in kwijt. De deur koeling is zeer prettig daardoor is alles goed gekoeld, de rekjes in de deur zijn ook zeer ruim. Nadeel is dat je de rekjes niet zelf kunt indelen en in de onderste rek zit geen schuif of flessen beschermer, met gevolg dat als je weinig flessen erin hebt staan en je trekt de deur snel open dat alles omvalt. Het is prettig dat je door de led verlichting goed en overal zicht hebt in de koelkast. Het was wel even wennen aan de verlichting, vond het in begin erg fel. De koelkast geeft een piepje als de deur te lang open staat, dit is erg handig daar mijn man nogal eens de deur niet goed dicht deed bij mij eigen koelkast. Kortom veel ruimte en opberg mogelijkheden in het koel gedeelte. De vriezer heeft 2 grote lades en 1 kleine. Veel opberg ruimte in de vriezer. De bakken in de vriezer ogen slap maar zijn dat absoluut niet ze kunnen goed het gewicht aan van tig kilo vlees. Verder is het een zeer stille koel-vriescombinatie die prettig en erg zuinig in gebruik is. Er zit standaard ook nog een flessen rekje, ei bakje en ijsklont bakje bij.

Pluspunten

• Koelt goed/ deur koeling
  • Makkelijk te gebruiken
  • Stijl/design
  • Instellingen
  • Fresh balancer

Minpunten

• Rekjes in deur niet zelf in te delen
  • Geen fles bescherming in deur

Aris 14-12-2021

Strak design, praktische koel-vriescombi, duurzaam.

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN

Uiterlijk: Van de buitenkant erg mooie strakke uitvoering. Handige deurgreep onderaan de deur zodat je je niet aan de greep kan stoten of deze gammel wordt.

Koeling: Praktische luchtdoorstroming aan de voorkant. Linear cooling waardoor de versheid langer is en er minder temperatuurschommeling is. Door de FreshConverter is er een optimale temperatuurregeling. Freshbalancer zorgt voor optimale luchtvochtigheid. Groenten en fruit blijven duidelijk verser en mooi van kleur.

Inhoud koelkast: handige opvouwbare plank die je kan inklappen voor makkelijk artikelen pakken maar uitklappen als je meer ruimte nodig hebt. Vind beide lades echt heel prettig: vooral onderste la is erg diep waardoor er op een praktische manier veel in kan. Door de lades kan je erg goed je spullen pakken. Slim wijnrek en leuke door in door constructie.
Wat ik echt ontzettend fijn vind is het licht: mooi helder licht bovenin de koelkast zodat het duidelijk op de artikelen schijnt. Heb nu licht aan de zijkant en daar staat vaak iets voor zodat maar een klein percentage van het licht benut wordt.

Energie: heeft Inverter Linear Compressor wat energie bespaart en duurzaam is. Koel-vriescombi is vrijwel niet te horen, fijn voor open keuken.

Het vriesvak heeft allemaal lades die mooi stevig zijn en het pakken van artikelen makkelijk maakt. Ook goed overzicht door het gebruik van lades: tot achter in de vriezer zie je nu wat er in zit.

Ben echt blij en trots op deze LG!

Pluspunten

• Overzichtelijke indeling
  • Energiebewust
  • Modern design

r*******@m****** 14-12-2021

bevalt zeer goed ,echt een aanrader

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN

Ik mocht de koel/vriescombinatie enkele weken testen. Bij levering zag ik bij binnenkomst een mooie koel/vrieskast uit de verpakking komen , antraciet en een glanzende deur. Ik dacht meteen dat word boenen ,maar dat valt reuze mee. Het is echt een eye-catcher in de keuken.
De deur was standaard rechts draaiend, die mocht omgedraaid worden. Wat toch wel een hele klus was.
Bij het aanzetten hoorde we een alarm signaal, die konden we uitzetten. Na de juiste temperatuur bereikt te hebben, heb ik hem helemaal niet meer gehoord, alleen als de deur te lang open staat. Het was zo stil dat ik af en toe ging kijken of deze nog aanstond. Wel was er regelmatig een bijgeluid van een boot die in de verte de haven verlaat. De koel/vriescombinatie is ruim en door de indeling kan je veel spullen kwijt. In het koelgedeelte heb je door de 2 Freshlades genoeg ruimte. Gedurende de testperiode is mijn ervaring geweest dat de groentes echt langer vers en lekkerder bleven zonder verpakking. In de onderste vleeslade was het goed koud. Er zit 1 deelbare plank in dit maakt het mogelijk om 1.5L fles of een pan met deksel te plaatsen.
Het vries gedeelte bestaat uit 3 diepe lades, vooral de bovenste is erg ruim. Mijn huidige apparaat is veel kleiner. Ik kon er nu ruim 4 broden in kwijt waar ik heel blij van word. Dankzij het No frost systeem kan er in zowel het koel-vries gedeelte geen ijs ontstaan. Wat bij mij huidige apparaat wel is.

Pluspunten

• ruim
  • stil
  • design
  • goed koel in de deur

Minpunten

• geen gevonden in 2 weken

Marjan 12-12-2021

Aanrader

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN

De koel/vriescombinatie staat op wieltjes, dus goed manoeuvreerbaar.
Mooi aluminium gebrusht uiterlijk. Vlekt snel.
Goede indeling koelkast en ruim. 3 lagen waarvan 1 inschuifbaar. Ideaal voor flessen of een grotere pan, naast flessenruimte in de deur. Ruimte in de deur alleen geschikt voor grote pakken. Bij het openen van de deur gaan de flessen schuiven. Een versmaller zou ideaal zijn.
2 grote opbergvakken die al gelabeld zijn.
Om temperatuurschillen te voorkomen gaat de koelkast piepen. Dit is handig, ook als je vergeet de deur goed dicht te maken.
“Freshbalancer” voorkomt vochtophoping ook in groentezakjes.
Bij de koelkast zitten meerdere extra hulpstukken zoals een wijnrek.

Het vriesgedeelte heeft 3 ruime vakken met no-forst. Dit werkt bijzonder goed. Daarnaast zijn de vakken doorzichtig dus je kunt goed zien welke producten erin zitten.

Nadeel: app… die werkt niet
Positief:
Wieltjes
Ruim, zowel koel- als vriesgedeelte
Stil
Veel opties binnenin de koelkast
Piept bij temperatuurschommeling

Negatief:
App
Flessenruimte in de deur
Vlekt

Pluspunten

• design
  • ruim
  • stil
  • opties binnen koelkast
  • alarm bij temperatuurverandering

Minpunten

• App
  • Flessenruimte deur
  • Vlekt

Jeroen de Vries 13-11-2021

Zeker een aanrader!

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN

Prachtige koel-vriescombinatie van LG! Er is ruim capaciteit (190L) en koelt overal in het koelkastgedeelte prima. Het meegeleverde wijnrek gebruiken wij niet voor wijn, maar voor andere flessen. Hierdoor ontstaat er ook nog meer ruimte in de deur. Deze ruimte in de deur is overigens nog iets dat opvalt: hier is veel ruimte, omdat deze vrij diep is (er passen pakken melk achter elkaar). In vergelijking met andere koelkasten die wij ooit gehad hebben, valt me op dat de spullen in deze deur net zo koel zijn als in de rest van de koelkast. Dit heb ik wel eens anders meegemaakt.
Wanneer de deur even openblijft, wordt er een signaal hoorbaar. Ideaal als je kinderen iets uit de koelkast pakken en vergeten de deur te sluiten.

Voor mij een 'must' bij een nieuwe koelkast was het energieverbruik. Mijn vorige koelkast was weliswaar 10 jaar oud, maar verbruikte dus ook veel energie, zo'n 380 kWh. Ik heb de koel-vriescombinatie nu precies twee weken in gebruik en de energiemeter die ik ertussen heb gezet, geeft nu een verbruik aan van 4,04 kWh. Omgerekend is dit ruim 105 kWh, dus wat een verschil!

Het design van de koel-vriescombinatie is strak. Mat zilver baarde me vooral wat zorgen, omdat ik bang was dat je er alles op zou zien. Zeker bij gebruik door mijn kinderen voorzag ik al hun vingers erop te zien. Ik kan niet zeggen dat er helemaal niets te zien is, maar het valt me alleszins mee! En datgene er te zien is, veeg je er zo af met een droge doek.

Als laatste kan ik eigenlijk ook nog alleen maar positieve punten noemen over het vriesgedeelte. Met drie grote, diepe lades is er veel ruimte (107L). De middelste lade is een speciale lade voor vlees en vis; deze zou het dieper gevroren moeten houden, maar dat vind ik moeilijk te beoordelen in deze korte periode dat ik hem heb.

Al met al is dit een prima apparaat welke ik met een gerust hart kan aanbevelen.

Pluspunten

• Strak design
  • Digitale temparatuur- aanduiding
  • Ook in deur lekker koel
  • Veel ruimte
  • Energiezuinig

Minpunten

• kan nog niet aangeven na twee weken gebruik

m**********@h********** 13-11-2021

Groot en ruim, energiezuinig, eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN

De koelkast is groot van formaat en ook qua inhoud. Waar ik vooral van gecharmeerd ben is de ruimte van de schappen. Deze zijn diep en ook voldoende hoog om allerlei etenswaren op een fijne wijze in op te bergen. De opvouwbare plank is een verademing, het opbergen van een fles of pot die net te hoog is, kan ik hierdoor kwijt in de koelkast; simpel, eenvoudig en toch heel slim gedaan. Het wijnrek is voor even zoeken wat en hoe ik deze moet gebruiken. Het neemt wel ruimte in, terwijl de flessen toch mooi horizontaal en stil blijven liggen. Handig was dat ik daaronder platte of kleine etenswaren kon plaatsen. De lades in de vriezer zijn groot, en ook het gebruik is fijn. Ze schuiven makkelijk in en uit. En ook hier geldt een efficiënte vorm qua inhoud. De deuren zijn solide en voelen stevig aan. De rand onderaan de koelkastdeur en rand bovenaan de vriezerdeur maken het openen eenvoudig. Het materiaal en de wat donkere matte grijze kleur passen prima in mijn keuken.

De koeling werkt uitstekend. Ik heb een prima koude temperatuur zowel in de koelkast alsook in de vriezer. Wat ik fijn vind is dat de condens in de koelskast heel beperkt is, ondanks dat de temperatuur laag is. Daarnaast zijn de opbergvakken in de deur voldoende diep, de flessen en pakken staan niet ingeklemd tussen de deur en de voorzijde van het vak.

Wat ik al aangaf is dat het een grote koelkast is, en daarmee ook hoog. De informatie zoals temperatuur en een aantal bedieningselementen zitten in de bovenrand. Aangezien ik zelf lang ben is dat voor mij geen probleem. Wanneer iemand kleiner is, dan is het geen logische plek om even snel te kijken. De temperatuur aanduiding is duidelijk. Het was even zoeken, maar uiteindelijk de methode gevonden om de analyse uit te laten voeren met de app van LG en het geluidssignaal wat een teken is voor de status. Ik moest wel zoeken en lezen hoe dit te doen. Ook hiervoor geldt, dit zit in de bovenrand van de koelkast en kan voor kleinere personen wat lastiger zijn.

Wanneer ik dicht bij de koelkast zit dan hoor ik een licht (hoog) geluid wanneer de koeling aanslaat. Wat verder weg, wat logischer is, is de koelkast fluisterstil. Het energieverbruik is denk ik wel laag. Ik kan helaas niet vergelijken met andere apparaten om hier een vergelijk van te maken. Wel is het gebruik in het algemeen laag.

Pluspunten

• Volume
  • Stil
  • Energiezuinig
  • Ruimte laadvakken
  • Weinig condens

Minpunten

• Statusinformatie in bovenrand
  • Gebruik van de LG app niet intuïtief

ptenhoopt 11-11-2021

strak design, genoeg opbergruimte en langer vers!

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN

Het design van de koelkast is mooi metallic en strak. Ik mis hier wel iets om vast te pakken om de deur te openen. Vanwege het glanzende design zie je hier vette vingers goed op. De koel-vries combinatie maakt weinig geluid.

Ik mocht deze koel-vries combinatie enkele weken testen. Ik ben positief verrast. De koelkast oogt ruim en door de hoe deze is ingedeeld kan je er ook veel spullen in kwijt. Het koelgedeelte bestaat uit 3 planken en 2 freshlades. In de deur zitten opbergbakjes waarin je de kleine potjes systematisch kan opbergen. De fresh lades zijn ruim en mijn ervaring is dat het de groentes/fruit/vlees en kaas langer goed houdt. Er zit 1 deelbare plank in. Dit maakt het mogelijk om grote verpakkingen gemakkelijk in de koelkast te op te bergen, bijvoorbeeld een 1.5L fles.

Het vries gedeelte bestaat uit 3 diepe lades. In vergelijking met mijn huidige vriezer kan ik hier meer spullen in kwijt en hoef ik geen moeite meer te doen om mijn brood op te bergen.

Dankzij het No Frost systeem kan er in zowel het koel- als vries gedeelte geen ijsontstaan. Dit was een flink irritatiepunt en tijds opeisende klus bij mijn huidige koel-vriescombinatie.

Bij de koelkast worden verschillende losse accessoires meegeleverd zoals: eierhouder, ijsblokjes maker en wijnrek. Ik vind dat het wijnrek veel ruimte in beslag neemt. Zelf heb ik deze ook niet standaard in de koelkast nodig. Omdat je deze er ook uit kan laten kan je zelf bepalen wat voor jou wel of niet gewenst is.

Pluspunten

• Groente/fruit/vlees/kaas langer vers
  • mooi design
  • ruime lades
  • Geen ijsvorming

Minpunten

• Geen deurknop om vast te pakken
  • Wijnrek neemt veel ruimte in beslag

Klaas020 11-11-2021

LG koel-vriescombinatie beste aanschaf ooit

Design
Bij het uitpakken van de LG koel-vriescombinatie kreeg ik al een “WauW” gevoel.
Dit apparaat is een echte Eye catcher, robuust en statig en past in elk type inrichting.
Doordat de deuren greep loos zijn is het een mooi strak uiterlijk.

Capaciteit
Het volume van de inhoud is verbazend.
Mijn oude koel-vriescombinatie stond altijd overvol en onoverzichtelijk.
Alles wat in de oude koelkast stond past met gemak in de LG koel-vriescombinatie mede door de 2-staps opvouwbare plank en dan ik heb nog ruimte over.
Door de trapsgewijze indeling van de schappen met de lades is één en ander makkelijker te sorteren en te plaatsen dus een stuk overzichtelijker.
De rekken in de deur zijn voor mij perfect geplaatst in diepte en hoogte.
Als (ex)Kok heb ik nogal veel potjes en tubes, deze passen nu mooi geordend in de deurrekken en ook daar heb ik nog ruimte over.

De vershoudlades
De FRESHBalancer en FRESHConverter lades zijn verbazend.
Waar in mijn oude koel-vriescombinatie regelmatig de condens op en tussen mijn producten zat heb ik dat in deze lades nog niet geconstateerd.
Door Corona gerelateerde omstandigheden heb ik een bloemkool en 1,5 kg sperziebonen ruim twee weken in de koelkast laten liggen.
Normaliter zou de bloemkool dan een losse slappe kool met bruine plekken zijn en de sperziebonen week en slap.
Dit was nu niet het geval integendeel zelfs.
De bloemkool was nog mooi stevig en zag er nog net zo uit als toen ik het kocht.
De sperziebonen gaven nog steeds een knak bij het breken en beide groentes smaakte vers alsof ik ze vandaag gekocht had.
De ruimte in deze twee lades is ruimschoots voldoende om de producten overzichtelijk op te bergen.
Wel dient het eventuele plastic om producten weggehaald te worden.
Dit had ik niet gedaan bij witlof in een plastic verpakking waardoor in de zak condens is gekomen.
Van de drie stronken was er een stronk toch bruin en week geworden en dat zou niet gebeurt zijn als ik de plastic had verwijderd.
Zeer handig is dat jezelf de temperatuur kan regelen voor verschillende producten.
Hierdoor kan je onderscheid maken tussen vis, vlees groente en fruit en de producten duurzamer bewaren.

Inverter Linear Compressor
Deze compressor heeft geen geluid.
Tenminste zo lijkt het want alleen bij het aanzetten na installatie heb ik deze LG koel-vriescombinatie gehoord daarna totaal niet meer.
Dit is een groot verschil met mijn oude koel-vriescombinatie die regelmatig aansloeg en daardoor meer rust in de ruimte.
Een geluid dat wel hoorbaar is krijg je te horen wanneer de deur van de koeling te lang openstaat.
Onbewust de deur niet goed sluiten wordt dan aangegeven met een hoog piep geluid.
Voor mij een uitkomst omdat het me nogal eens is overkomen dat de deur net niet goed sloot en dan een hele nacht zo heeft gestaan.
Hiermee verspilde ik onnodig veel energie en kon ik ook producten gewoon de vuilnisbak in kieperen.
Dit zie ik nu niet meer zo snel gebeuren.
Niet alleen door de waarschuwing maar ook het verbruik van het apparaat zelf bespaart flink op mijn energie.
Daarbij de langere versheid van groentes, vlees en vleeswaren heb ik minder verspilling en ook dat geeft energiebesparing.

Conclusie
De LG koel-vriescombinatie is één van mijn beste keuken apparaat aanschaf ooit.
Het is een sieraad in de ruimte met voldoende opslagcapaciteit voor ons huishouden.
Extra voordeel bij het bewaren van verse producten door de specifieke koeltechniek.
Overzichtelijk in te richtten door de stapsgewijze indeling én geluidstil.

Pluspunten

• Strak tijdloos design
  • Overzichtelijk in te ruimen
  • Producten zijn langer vers te houden
  • Doodstil

Minpunten

• Heb ik niet gevonden

Tuha 08-11-2021

Lekker stil en houdt alles lang vers en droog

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN

Mooi ogende koelkast. Lekker stil en houdt alles goed vers. Zowel in de lades als op de planken en in de deuren. Geen condensvorming, ook niet in voorverpakte groentes, vlees en vleeswaren. Er zit een wijnrek bij, maar neemt vrij veel plek in beslag. Het eierrek daarentegen is wat aan de kleine kant ten opzichte van de bakjes in de deur. De bakjes zijn ruimer dan gemiddeld, waardoor het eierrekje niet de hele breedte vult. (kan dus schuiven als je de deur te hard dichtgooit) Maar wel weer zo breed dat er net niets tussen past. Een dichtgestapelde 3 rijen rek was mooier geweest en had beter gepast. Gemiste kans. 2 grote lades waar van alles in past (groente, vlees en vis). Ook de vriezer is mooi groot. Kan zonder moeite volgestouwd worden met vers eten en drinken voor 5 dagen voor een gezin van 3/4 man/vrouw sterk. Als je niet heel veel vers eet lukt 7 dagen waarschijnlijk ook nog wel. (Wij eten veel groentes wat vrij veel plek in neemt.)
Het plankje dat in 2-en verdeeld kan worden is ook handig, dan kun je ook wat grote dingen in de koelkast bewaren.
2 kleine minpuntjes. Door het design van de deur, die er overigens wel erg mooi uitziet, kunnen je vingers tussen de koelkast en vriezerdeur klem komen te zitten bij het dichtdoen. En door de grote opening aan de bovenzijde van de vriesvakken heb je de neiging om de lades aan de bovenzijde open te trekken in plaats van aan de onderkant. Wat duidelijk niet de bedoeling is, want het plastic buigt gevaarlijk door, zelfs al is de lade nog niet eens voor de helft gevuld. De onderzijde waar de greep zit is overigens wel stevig.
Op de paar genoemde punten na wel een goede indruk van de koelkast.

Pluspunten

• Lang vers
  • Droog
  • Stil
  • Aantrekkelijk voor het oog
  • Grote groente- , vlees- en diepvrieslades

Minpunten

• Deur, vingers klem tussen koel- en vriesgedeelte
  • Bovenzijde vrieslade niet stevig

Philipsen 02-11-2021

LG GBB71PZVGN

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN

Ik heb de afgelopen weken deze LG koelkast mogen testen, en deze is mij zeer goed bevallen. De koelkast is van binnen lekker ruim. Waardoor je veel kwijt kan. Met ons gezin van 4 konden we alle etenswaren goed opbergen. Door gebruik te maken van de FRESHBalancer en FRESHconverter blijven de groente’s, fruit en vlees extra lang vers. Boven op de lade zit ook een schuifje waarmee je duidelijk kan aangeven wat er in de lade zit. Ook het 2staps opvouwbare plank is erg handig wanneer je grotere flessen staande wilt koelen. Je schuift deze dan eenvoudig naar binnen toe. En zodra dit niet meer nodig is schuif je hem eenvoudig weer naar voren.

De diepvries is voorzien van 3 lades waarmee je wel wat ruimte verliest. Al hebben wij dit niet echt als vervelend ervaren. De lades zijn wel best diep, dus je kan als nog makkelijk voor 4 personen voorraad kwijt. Wat me wel een beetje stoorde, de bovenste lade gebruiken wij als brood la. Omdat de koelkast deur daar vlak boven zit. Is het wat onhandiger om de broodzakken er in te leggen of uit te halen.

Bij de eerste opstart van de koelkast hoor je dat deze flink moet werken om naar de juiste temperaturen te koelen. Daarna is de koelkast erg stil en hoor je niet als deze aanslaat. Het stroom verbruik is ook erg laag tov van mijn huidige combinatie.

Smart diagnosis heb ik niet getest.

Pluspunten

• Lades in de koelkast
  • Ruim