De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch KGN36NLEA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

h*************@g******** 03-11-2022

Fraaie koelkast en bevalt erg goed

Geschreven voor: Bosch KGN36NLEA

Zeer geluidsarme koelkast met praktische indeling. Mooi strak design, zonder hinderlijke deurgreep in onderhoudsvriendelijke rvs kleur dus niet vlek gevoelig. Erg blij met deze fijne aankoop.

Pluspunten

• Stil
  • Handige ECO instelling
  • Greeploos
  • Zeer mooie rvs kleur
  • Strak design

Minpunten

• Bovenste lade in vriesvak mist het front

d*****@g******** 05-10-2022

Prima

Geschreven voor: Bosch KGN36NLEA

Prima koel/Vries combinatie,goede prijs,en nog 100 euro retour via de actie,snelle levering en prima service.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Mooie uitstraling

roodkapje2016 01-10-2022

iets kleiner dan gedacht

Geschreven voor: Bosch KGN36NLEA

Vandaag de nieuwe koelvriescombinatie gekregen. Vond het wel spannend, want heb het niet in het echt gezien toen ik hem bestelde. Maar ben uitgegaan van de reviews. Voor een leuke prijs kunnen aankopen bij Wehkamp en zeker nu nog leuker met de cashback actie van 100,--. Eerlijk is eerlijk, na 1 dag kan ik er nog niet veel van zeggen. Alleen dat het mij qua grote tegenvalt. Ik had hiervoor een LG en deze was zeker een slag groter. Ik hield spullen over van zowel de koeling als de vriezer. Er staat aangegeven voor een groot gezin, maar persoonlijk vind ik het echt max voor 2 personen. Voor de rest ziet de koelkast er mooi uit en is stiller dan mijn vorige. En verbruikt hopelijk een stuk minder energie. Als ik m kon omruilen zou ik toch liever voor een slagje groter gaan, zeker voor de vriezer. Dat is eigenlijk het enige minpuntje. Hij koelt verder zeer goed en ziet er mooi uit. De deur van de vriezer gaat apart dicht. Deze kan je niet dicht zwiepen, maar moet je echt bewust dicht duwen. Voor de prijs waar ik hem met de cashback voor heb, mag ik zeker niet mopperen. En een no frost en energiezuinig.

Pluspunten

• stil
  • mooi model
  • energiezuinig

Minpunten

• kleiner dan gedacht
  • maar 2 vrieslades

n****@h********** 01-10-2022

Ruime koelvriescombinatie bevalt prima

Geschreven voor: Bosch KGN36NLEA

De koelvriescombinatie is ruim. Snel op gewenste temperatuur. Mooie uitvoering en geluid van de koelkast is haast niet hoorbaar.

Capes 22-02-2021

Zeer mooie energiezuinige Bosch koel-vriescombinatie.

Geschreven voor: Bosch KGN36NLEA

Sinds een aantal weken heb ik de mooie energiezuinige Bosch KGN36NLEA koel-vriescombinatie mogen testen.

Het design is prachtig aan de buitenzijde, strakke RVS look geeft een moderne uitstraling met een lang (2,4m) elektriciteitssnoer.
De binnenzijde is zeer efficiënt ingedeeld met hoogwaardige materialen en als kers op de taart een Led lamp die de volledige koeling verlicht. Alle glazen legplateaus zijn naar behoefte te verplaatsen en zo ook de kunststof bakken in de deur. Deze laatste zijn zeer efficiënt gefabriceerd zodat je alle pakken/flessen e.d. makkelijk kan plaatsen en zeer veel kwijt kunt in de deur. Bij de meeste koelkasten die ik heb gehad was dit zeer beperkt en paste het vaak net niet. De koelinhoud van 215L kan je dan ook volledig benutten.

Er zitten luchtroosters in de wand van de binnenzijde waardoor er een goede koele luchtcirculatie ontstaat wat ook weer ten goede komt van de vershoudtermijn van je producten en goede koelprestaties levert in het volledige koelgedeelte.
De temperatuurregellaar zit aan de achterwand van de koeling en is makkelijk te bedienen. Onze ervaring is dat je hem bijna op de laagste stand kan zetten en dan nog is de temperatuur in de koeling 4c. Dit houd dus ook in dat hij goed isoleert wat weer energiezuiniger is.

Voor ons was er in de koeling maar 1 minpuntje maar dat heeft te maken hoe onze koelkast gepositioneerd is.

De zeer ruime groente la kan je niet volledig openen als de buitendeur niet verder dan 90c open kan.
Ze hebben de maximale breedte logischerwijs benut maar dan loopt de la bij een 90c openstand tegen de onderste bakjes van de deur aan. Maar dit is echt een kleinigheid en situatie afhankelijk.

Dan het vriesgedeelte. Voor ons is deze iets aan de kleine kant (87L) maar eigenlijk is deze net zo groot als de gemiddelde koel-vriescombinatie. Helaas zit hier geen verlichting in want dat het helemaal geweldig geweest maar zou ook niet weten waar ze zoiets zouden kunnen maken.

Er zitten 2 volledige grote lades in en 1 EasyAccess lade wat inhoud dat het een openlade betreft aan de bovenzijde. Wij vonden dit zeer handig omdat je een overzichtelijk geheel hebt met producten die je op deze lade plaatst. Zelf hadden we de vriesstand op Eco gezet wat zou inhouden dat deze op -16c staat ingesteld. Ik heb een aantal keren de temperatuur gemeten en kwam op -17 of -18c telkens uit, dus eigenlijk prima.
Er zit op de deur van het vriesgedeelte een handig sluitmechanisme, deze zorgt ervoor dat je bewust bent dat de deur volledig is gesloten en niet toevallig een klein stukje blijft open staan zodat alles ontdooit.

Voor ons persoonlijk is het grootste nadeel dat het vries- en koelgedeelte niet onafhankelijk van elkaar uitgezet kan worden. Bij ons is die behoefte aanwezig omdat we deze koel-vriescombinatie gebruiken als 2e vriezer en zomers als 2e koelkast. In de koude periode is het koelgedeelte voor ons overbodig en zouden we deze graag willen uitzetten om energie te besparen.

Het NoFrost gedeelte hebben we niet kunnen uitproberen aangezien we de Bosch koel- vriescombinatie slechts enkele weken in bezit hebben.

Al met al is de conclusie dat dit weer een super mooi Bosch product is met een zeer efficiënt koelgedeelte en een functioneel vriesgedeelte.

Pluspunten

• Prachtig en functioneel design
  • Energiezuinig
  • Led verlichting binnenzijde koeling
  • Blijft erg koel op laagste stand
  • Lang aansluitsnoer van 2,4m

Minpunten

• Niet onafhankelijk van elkaar aan/uit te zetten

Laura Schoutens 22-02-2021

Prachtige koel vries combinatie

Geschreven voor: Bosch KGN36NLEA

Wij hebben deze koel vries combinatie nu drie weken in gebruik,
Het is een prachtig apparaat om te zien.
In eerste instantie leek hij kleiner dan onze oude koel vries combinatie. Dit blijkt echter niet zo te zijn. Deze koel vries combinatie is dieper.

We hebben op advies van de installateur het apparaat even laten staan alvorens we hem aansloten. Dit hoefde maar een uur maar door omstandigheden hebben we hem langer laten staan.

Eenmaal aangesloten hebben we de functies bekeken en de gewenste temperatuur ingesteld.
Onze oude koelkast moest echt op een hoge stand staan om goed te koelen. Dat is bij deze Bosch niet nodig. We hebben hem niet heel koud staan en en hij koelt geweldig.
Groenten blijven lang vers in de groentenla. Drinken is goed koel.

De ruimte is ook heel goed. Genoeg ruimte om de weekboodschappen kwijt te kunnen in het koel gedeelte.

Er zitten drie eier rekjes bij waar je vier eieren in kwijt kunt. 12 in totaal dus. Persoonlijk gebruik ik die nooit maar het is handig dat het erbij zit.

Aan het vries gedeelte moesten we even wennen. De easy access lade is niet zo hoog. Ons brood moeten we er plat inleggen in plaats van rechtop. Anders past het niet. Het is wel gemakkelijk dat je het brood er zo kunt uithalen zonder de lade te hoeven openen.

De twee andere lades zijn diep genoeg om prima te kunnen stapelen. Voor een gezin van vier personen, zoals wij zijn, is het genoeg ruimte. En omdat de vriezer kouder kan dan -18 graden durf ik nu ook wel wat meer in te kopen dat langer bewaard kan worden.

Al met al zijn wij zeer tevreden over deze koel vries combinatie.

Pluspunten

• Mooi in en exterieur
  • Fijne heldere verlichting
  • Ruim genoeg voor gezin van 4 personen

Minpunten

• Easy access lade is qua hoogte wat klein

Alida 20-02-2021

Veel ruimte in een goed werkende koelvriescombinatie

Geschreven voor: Bosch KGN36NLEA

Inmiddels heb ik de koelvries combi een paar weken in bezit en ik ben op dit moment erg tevreden. Na het ontvangen (eerst even een paar uur laten staan) de koeling niet helemaal op minimaal gezet omdat dat bij mijn oude koelkast niet voldoende was. Na een paar dagen heb ik toch de koeling maar zo laag mogelijk gezet omdat anders het koelen wel erg hard gaat. Nu de koeling op het ‘minimum’ staat, blijft alles aangenaam koel en vers.

De inhoud van de koelkast: eerst vond ik de binnenkant van de koelkast niet erg groot lijken. Tot ik deze in ging pakken (vanuit onze inmiddels ruim 16 jaar oude koelkast, die groter leek). De koelvriescombi is inderdaad van binnen ietsje smaller, maar de koelkast is erg diep en de deur is superhandig. Pakken voor sap en dergelijke, die rechthoekig zijn, kunnen zelfs gedraaid in de deur staan. Waardoor de deur opeens een volwaardige opslagmogelijkheid biedt: zelfs mijn emmers voor griekse yoghurt passen in de deur! De draairichting van de deur is om te zetten naar de andere kant als dat handiger is.

De LED verlichting verlicht de binnenzijde van de koelkast enorm goed. Helder licht in de gehele koelkast, zonder dat het al te fel wordt.

De groentelade of MultiBox is handig van opzet: er zitten ribbels op de bodem die haaks staan op de beweegrichting van de lade. Wat ervoor zorgt dat mijn groente en fruit niet gaat rollen maar netjes op zijn plaats blijft liggen en dus niet beurs wordt. En de box is lekker ruim dus er past veel in (hoewel, prei blijft een uitdaging).

Voor wat betreft de vriezer: alles blijft goed bevroren, dat is wat ik merk. Handig: in de handleiding staat dat de lades uit de vriezer mogen worden verwijderd zonder dat dit verlies oplevert qua vriescapaciteit. Wel wordt dan het in te vriezen volume vergroot, wat in sommige omstandigheden erg handig kan zijn.
De lades zijn ruim genoeg. De EasyAccess lade vond ik eerst maar een beetje vreemd maar na een paar dagen begon ik het gemak ervan wel in te zien: wij gebruiken ‘m nu vooral voor dingen die ‘opgemaakt moeten worden’: die liggen nu in het zicht waardoor we ze niet vergeten. Makkelijk hoor!

De vriezerdeur sluit niet in één keer: deze kun je niet zo maar even dicht laten vallen. Deze moet bewust worden gesloten omdat de deur een stukje (zo’n 15 tot 20 cm voordat ie dicht is) iets van weerstand ondervindt. Hier in huis blijkt dat ideaal want bij onze oude vriezer bleef de deur nog wel eens ietsje openstaan omdat iemand ‘m weer achteloos had dichtgegooid (en dus niet goed had dicht gedaan).

Het NoFrost principe heb ik nog niets van gemerkt: omdat ik het apparaat nog maar enkele weken in bezit heb kan ik daar nog geen oordeel over vellen. Het lijkt me wel heel handig maar dat moet nog blijken.
Tenslotte vind ik de koelvries combinatie een mooi apparaat. Rustige kleur, ik zie er nagenoeg geen vingerafdrukken op en wat ik ook heel handig vind is dat het dichtbij de wand kan staan (wat als groot voordeel heeft dat er niets achter kan vallen).

Pluspunten

• ruimte in de deur
  • heldere LED verlichting
  • kan vrijwel tegen de wand geplaatst worden
  • MultiBox groentelade: haakse ribbels