Samsung RB31FERNDSA roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 172 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RB31FERNDSA roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

PINGPONG 17-09-2020

Onder me verwachting.

Was heel erg blij ermee, tot dat de zijkanten enorm warm werd en de koelgedeelte niet meer werkte, gebeld naar samsung en die hebben me verwezen naar een afhankelijke reparatie service , die mij verzocht dat de reparatie 250 euro kost omdat het buiten het garantie valt, uit ervaring hebben ze me verteld dat de koelkast stuk is, en dat ik beter een nieuw koelkast kan halen, helaas beveel ik het niet aan vanwege het levensduur en het slechte service van samsung, jammer.

Pluspunten

• Grote ruimte
  • Temperatuur instellingen
  • Speciale vak voor groente

Minpunten

• Levensduur is kort
  • Slechte service
  • Kapot binnen 5 jaar

Paultje Ge 26-12-2016

Goede koelkast

Nu paar maanden in huis en bevalt prima. Stil en makkelijk in te stellen. Af en toe hoor je ijsblokje vallen in de koelkast doordat deze no frost is. Niet storend. Fijne grote en diepe groentela. Vriezer ook goed te doen voor 2 personen. Goede prijs -kwaliteit.

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijk in te stellen
  • Alarm als deur te lang open staat
  • Diepe grote groentela
  • Veel ruimte

Minpunten

• Zelf Deur andere kant op is te moeilijk

Jan 27-09-2016

fijne koelkast voor gezin (2volw, 2 kinderen)

Oude koelkast gaf de geest, we wilden nu één met vriesgedeelte onder en iets meer inhoud. Het valt ons op hoe veel langer vers met name groente blijft t.o.v. onze oude. Vanwege de vormgeving vinden we zonder handgrepen mooier, maar de langere mensen moeten bij deze uitvoering wel net iets bukken om de deur te openen. De bovenste lade van het vriesvak had net wel iets verder uit mogen glijden (wij gebruiken dit als broodvak) . Verder positief: nagenoeg geen vocht en ijsafzetting in koel en vriesdeel. Na wat vaker/langer openen wordt de koude lucht door de koelkast geblazen wat voor een betere verdeling van de kou zorgt. Ook de verlichting vinden we erg fijn, veel beter dan onze oude. Geluid is hoorbaar maar niet storend (open keuken). Het is wel anders dan de oude, soort zacht getik ipv continue gezoem. Ivm budget de A+ variant gekozen hoewel het uitgesmeerd over een aantal jaren wellicht verstandiger is de A++ variant te nemen. Hoewel dat persoonlijk is, vinden we de vormgeving mooi. Vingerafdrukken wel iets sneller zichtbaar op metallic-uiterlijk dan een witte koelkast.

Pluspunten

• koelt goed
  • ruime groentelade
  • droog = langer vers
  • goede verlichting

Minpunten

• bovenste lade vriesvak beperkt uit te schuiven

P.Geef 06-09-2016

Fijne goede en stille koelkast

Goede koelkast met veel ruimte in de koelkast. Speciaal gekozen voor 1 groentelade en klein flessenrek. Koelt fantastisch en de easy slide werkt perfect. Wij zijn met twee personen en de vriezer vinden we iets te klein. Bovenste la is kleiner dan gedacht. Drie broden in de tweede la en hij zit vol. Vergelijk goed de prijzen met andere zaken. Maar deze koelkast is absoluut een goede aanwinst voor ons. Voor gezin is deze waarschijnlijk te klein door de kleine vriezer. Let op de draairichting van de deur, voor een leek is het omzetten van links naar rechts veel te moeilijk door de elektronica in de deur. Koelkast horen we niet. Is lekker stil. Hij is wel hoog, ben zelf maar 1.52 en kom moeilijk achter op de bovenste plank, maar daar doen we nu de flessen limonade op. Hou er rekening mee dat er geen producten tegen de achterkant komen ivm luchtcirculatie. Schijnt dat je spullen dan bevriezen.

Pluspunten

• Grote koelkast
  • Goede koeling
  • Stil

Minpunten

• Deur omzetten moeilijk
  • Kleine vriezer
  • Kleine bovenste la

Remco 06-06-2016

netjes en genoeg opbergruimte

zeer goede combinatie lekker hoog model , Ruime opbergruimte , Stil , makkelijk uit te breiden met bijproducten als een uitschuifbare plaat. Deuren kun je zowel links draaiend als rechtsdraaiend inzetten. Goede gebruikshandleiding. Goed systeem als de koelkast te lang open staat gaat er een pieptoon.

Theo818 07-06-2016

Heb deze samsung (€ 399,-) nu een anderhalf jaar en nog steeds dik tevreden ermee.
Deuren heb ik inderdaad linksdraaiend laten maken (30,-) gezien de elektronica die erin zit kan je dat volgens mij beter laten doen dus.
Ook is die lekker zuinig in stroom verbruik vergeleken met kasten van voor 2010, al met al een goede koop voor een mooie prijs!

Luna_Syra 11-04-2014

Heb je een open keuken en heb je geen zin in geluid of erger je je snel: dan is deze koelkast misschien net iets te luid. Ik heb hem 24 uur laten rusten en daarna aangezet en was eerst heel blij met de koelkast. Vriezen en koelen doet hij perfect. Echter de koelkast slaat vaker aan dan dat hij afslaat en na informeren bij de fabrikant werd medegedeeld dat dit normaal is voor het nieuwe koelsysteem. Echter om continu een automaat op 38 decibel aan te hebben werkte op zenuwen, het is een geluid dat niet storend zou zijn als hij af en toe aanslaat, maar het geluid continu (als in 50 minuten aanstaan en dan 30 minuten uit) te moeten tolereren omdat de zitkamer vlakbij de keuken is was voor mij simpelweg niet te doen. Ik wil ook een boek kunnen lezen zonder lawaai. Ondanks dat ik alle reviews van kieskeurig en de consumentenbond had geraadpleegd vooraf over het geluid was ik helaas toch onaangenaam verrast over hoe ergerlijk het zachte/middelmatige geluid is in mijn open keuken. Ik heb de koop tijdig ontbonden en de koelkast retour gestuurd. Heb nu de koelkast Bosch KGE39AI45 aangeschaft en het is een verademing: met 34 decibel eindelijk echt stilte in huis EN een perfect werkende grote ruime koelkast.
P.S. Ook heeft deze koelkast hand grepen en dat is moet ik zeggen prettiger.

Theo818 25-03-2015

Ik heb deze kast nu een week in gebruik in de woonkamer en het geluid valt reuze mee vindt ik. Wel zijn de verschillende snelheden v/d motor te horen, wat ook reuze meevalt.
De handgrepen op je nieuwe Bosch kast mag dan makkelijker zijn, het zijn ook de onderdelen die het eerste kapot zullen gaan is mijn ervaring (afbreken), voor mij daarom alleen nog kasten met geintegreerde handgrepen, kunnen ze ook niet kapot gaan!

Spainy 13-11-2013

Mooi uitziende koelkast en handig in gebruik.
Er zit een koel mechanisme op waarbij je niet gekoelde dranken binnen enkele minuten gekoeld krijgt, erg handig als er onverwachts visite komt.
Daarnaast veel complimenten gehad over de chique uitstraling.

doubledutch59 22-06-2014

Dat koel mechanisme waarbij je niet gekoelde dranken binnen enkele minuten gekoeld krijgt, waar zit die functie? Ik ben dat nog niet tegengekomen.

Silvano91 12-11-2013

Hij bevalt tot nu toe heel goed, de koelkast maakt weinig geluid.
Het led lichtje in de koelkast geeft fijn en helder licht.
Veel koel en vries ruimte.
Uiterlijk van de koelkast is heel mooi, en de led lichtjes maken het af.
Prima koelkast voor weinig geld!

Loes500 10-11-2013

Fijne koelkast. Genoeg ruimte om je spullen in kwijt te kunnen. maakt wel wat geluid maar absoluut niet storend.

Leroy123 06-11-2013

Supermooie koelvriescombinatie van Samsung!
Mooi afgewerkt, laat geen vingerafdrukken achter.
Veel ruimte, en mooie opbergvakken.
Leuk die blauwe LEDjes aan de voorkant om de temperaturen te regelen.
Ik zou deze meteen weer kopen en andere aanraden.

davimail 04-11-2013

Mooie koelkast met en een hele fraaie vorming voor mensen met een kleine beurs goed betaalbaar. Praktische indeling.

rv1972 04-11-2013

deze samsung koelkast is een superfijne grote koelkast voor ieder gezin groot of klein.
na lang zoeken kwamen we bij dit type uit deze koelkastheeft een mooie stoere RVS uitstraling en is onderhoudsvriendelijk

Daan1981_2 04-11-2013

Koelkast is erg mooi qua vorm. Wij hebben voor deze koelkast gekocht van wegen de binnenkant. Wijnrek en alles is zelf in te delen. Ook nooit te hoeven ontdooien is een erg positief punt.

Kortom erg tevreden en geen problemen gehad!

Ijskastkoper 03-11-2013

Mooie ijskast. Zeer strak design en erg eenvoudig om in te delen. Gebruikersvriendelijk en qua inhoud groot genoeg voor gezin met 3.

O-G 01-11-2013

In tegenstelling tot heel veel andere koelkasten maakt deze koelkast van Samsung heel weinig geluid. Daarnaast is het zeer eenvoudig om de temperatuur te regelen. Groenten en fruit die ik in de koelkast heb bewaard bleven veel langer goed in tegenstelling tot heel veel andere merken waar ik ook ervaring mee heb. Ook de dranken worden heel snel koud. De luchtcirculatie in deze koelkast werkt helemaal TOP!!! Echt een aanrader.

van der Pluijm 01-11-2013

Fijne koelkast met handige vakken.
Koelkast is lekker stil (geen gebrom meer in de keuken)en de binnen verlichting geeft echt voldoende licht om alle vakken goed te kunnen zien.

gewoon een koelkast die goed voldoet.

FionaZ 01-11-2013

Een mooie geluidloze koel/vriescombinatie van Samsung. Strak design en erg makkelijk in gebruik. Het ruimtegebruik is erg goed ingedeeld. Een fijne grote groentelade, voldoende leggedeeltes en een extra hangrekje voor wijnflessen. De vrieslades zijn lekker ruim. Beiden (koel en vriesgedeelte) koelen goed.
Ik ben om! Eenmaal Samsung, altijd Samsung!

RB2812 30-10-2013

Het is een prachtkoelkast, geen tot weinig geluid en een instelbare temperatuur mogelijkheid. In een woord fantastisch en ook nog eens mooi om te zien, dat is ook belangrijk! Wij zijn er blij mee.

Samsung_gebruiker2013 30-10-2013

De koelkast is mooi vormgegeven en zeer makkelijk te gebruiken. De indeling van de koelkast is handig en de instructies zijn makkelijk te begrijpen. Het enige minpunt is dat de koelkast iets meer geluid maakt dan ik had verwacht. Dus het kan wat stiller. Verder kan ik geen oordeel vellen over de duurzaamheid van het product. Ik heb de koelkast pas paar weken.

stephan27 30-10-2013

het is een nette koelkast en makkelijk in gebruik. alleen de deuren omzetten kost zeker even wat tijd

Judit Szabo 29-10-2013

Dit ziet echt zo eruit hoe op de fotos. De form, de kleur en de indeling is echt ideaal.
Extra fijn dat ik zelf de temperatuur in de koel- en vleeswaren gedeelte +in de vriezgedeelte zelf kan regelen.
Dit is een koelkast welke niet alleen "smart" is maar heeft ook een mooi design.
De service was ook super!!

WILLEM KLING 29-10-2013

Mooie een zeer gebruikersvriendelijke koelkast. Makkelijk in het gebruik een schermpje voor op de koelkast laat alle informatie zien

Cock van Steijn 28-10-2013

Het is een mooie koelkast met heel veel vakken en lekker ruim.

Heb hem nog maar een paar dagen maar zijn er zeer blij mee

Bob de Koele 25-10-2013

Heb de koelkast nu een paar dagen in huis en hij is in 1 woord geweldig.
Je kan ontzettend veel kwijt in de koelkast.
En ook in het vriesgedeelte kunnen wij veel in kwijt.
Handige opberg lade voor groente, ook de ruimte in de deur is behoorlijk groot.
Wij gebruiken hem met veel plezier. Het koelsysteem is wel echt een uitkomst, nooit meer ontdooien gewoon kunnen schoonmaken wanneer je het wilt zonder dat de energie verspilt word. Een echte aanrader dus.
wat ons opvalt zijn de laden deze schuiven mooi soepel.
Het is een goede kwaliteits koelkast waar over nagedacht is.
De temperatuur indicatie is duidelijk en erg makkelijk in gebruikt.

Pluspunten: Goede kwaliteit, Stil, Eenvoudig in gebruik, Goede prijs/kwaliteit, Mooi en Ruim model,Mooie kleur.
Minpunten: Geen.

BelindavD 23-10-2013

Prachtige koel/vries combinatie met klasse uitstraling, laag in energie verbruik. Gebruiksvriendelijk.