LG GSX960NSVZ roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GSX960NSVZ roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Pamela 29-12-2019

Mooie Koelkast en zeker geld waard

Geschreven voor: LG GSX960NSVZ roestvrijstaal

Na lang zoeken hebben wij een keuze gemaakt en hebben wij de Amerikaanse koelkast van LG besteld en hebben wij tot de dag vandaag geen spijt gehad. De koelkast ziet er mooi uit en met de diverse opties is het een leuk speeltje geworden stiekem, zo kan je lekkere drankjes maken met de ijsblokjes functie en kan je met een tik op het raampje zien wat er in de koeling aanwezig is omdat er dan met een tik op het raam een lampje gaat branden. Dit een leuk om bijvoorbeeld flessen wijn in te zetten zodat dit zichtbaar is. De koelkast is ook niet zo hoog waardoor je deze bijvoorbeeld ook kan inbouwen in een keukenkast zodat je boven de koeling een keukenkastje hebt voor opbergruimte. De koelkast is wel dieper dan de meeste koelkasten maar dit is niet erg en wat je ervoor krijg neem je dit voor lief. Wij hebben er geen problemen mee maar misschien voor andere mensen wel en dat is dat je de planken in de koelkast niet kan verstellen dus je kan geen aanpassing doen met de indeling.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Mooi design / Leuke Gadgets

Minpunten

• Vast indeling ( niet verstelbaar )

DustinW 24-12-2019

Mooi grote koelkast!

Geschreven voor: LG GSX960NSVZ roestvrijstaal

Deze koelkast mochten wij testen en het is de eerste (en zeker niet de laatste) Amerikaanse koelkast, wat een ruimte! Echt geweldig. Wij hebben een gezin van 5 en zelfs met een verjaardag konden wij alles er in kwijt. Het koelgedeelte heeft handige vakken en een handige indeling voor onder andere flessen en groenten en fruit.
In het vriesgedeelte, waar je ook koud water en ijsblokjes kunt "tappen" heb je ook veel ruimte. Ideaal om vlees, brood en meer in te slaan in de aanbieding en je kunt prima vooruit ;)
De door in door functie vinden wij ook een pluspunt. Bij het maken van een boodschappenlijstje kunnen we gemakkelijk even kijken wat er nog in de koelkast staat en daardoor is hij een stuk zuiniger dan de kleinere oude koelkast die wij hiervoor hadden staan.
Wij zijn in ieder geval overtuigd van een Amerikaanse koelkast, iets wat we eerder wel erg groot en enorm vonden, haha! Het enige nadeel vind ik persoonlijk het geluid. De koelkast maakt eens in de zoveel tijd een bromgeluid en bij een open keuken, die wij hebben, hoor je het hard door de keuken en woonkamer heen. De eerste paar keer was dat echt even wennen...

Pluspunten

• Grootte
  • Door in door functie
  • Indeling vakken
  • Uiterlijk
  • Zuinig

Minpunten

• Geluid

Daniel 19-12-2019

Grote koelkast. Erg overzichtelijk, prettig in gebruik!

Geschreven voor: LG GSX960NSVZ roestvrijstaal

De koelkast is erg groot en overzichtelijk. De koel- en vriesgedeeltes zijn beide over de hele hoogte van de koelkast, wat erg prettig is. De koelkast is erg overzichtelijk en goed ingedeeld. Jammer dat de planken en lades niet verstelbaar zijn.
Verder heeft de koelkast een paar leuke snufjes extra op de standaard functies;
Door-In-Door: Je hoeft niet de heel deur te openen om je dagelijkse dingen uit de koelkastdeur te pakken.
Ook kan je 2x op de glazen deur kloppen; Knock-Knock-functie. Hierdoor springt de verlichting aan en kan je in de koelkast kijken. Zo blijven je boodschappen op temperatuur en kost het minder stroom; goed voor de natuur en jouw portemonnee ;-)
Verder heeft de koelkast gekoeld water, crushed ijs en ijsblokjes, heerlijk voor je drankjes en in de hete zomers.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Overzichtelijk
  • Door-In-Door
  • Knock-Knock
  • Koel/Vries-gedeelte over de hele hoogte

Minpunten

• Vaste indeling

Richard 16-12-2019

mooi groot degelijk apparaat

Geschreven voor: LG GSX960NSVZ roestvrijstaal

We hebben nu een 4tal weken het apparaat in huis, het plaatsen ging vrij makkelijk, en het aansluiten is kinderspel, de volgende dag hadden we al een bak vol ijsklontjes, de waterdispenser werkt uitstekend, het water is heerlijk fris.
Het geluid wat het apparaat maakt, viel ons wel op, we hadden de gedachte dat deze minder zou zijn dan nu het geval is.
Het geluid is niet hinderlijk maar valt wel op. De door in door is leuk en werkt goed, zo kan de koelkast dichtblijven en zie je wat er in zit.
De verdeling in de koelkast is vast en in het vriesgedeelte ook, er zit een extra lade in de koelkast, dat gebruiken we momenteel voor het beleg. We hebben wel het idee dat de verpakkingen die alreeds open zijn, eerder zijn uitgedroogt in deze koelkast.
Het vriesgedeelte is vrij ruim, maar de lades helaas niet.
Het voordeel van de dispenser is dat de kinderen nu zelf vaker water pakken, het schaafijs plakt wel erg aan elkaar, ijsblokjes zijn niet te groot, en komen per 3 eruit.

Pluspunten

• ruimte
  • door in door

Minpunten

• geluid
  • niet in te delen

Jason 1970 13-12-2019

Mooie combi

Geschreven voor: LG GSX960NSVZ roestvrijstaal

Ideale combinatie.... grote opbergruimte en mooi verlichte binnenzijde.
De handige deur in deur functie en het 2x kloppen op de ruit wordt gelijk de binnenzijde verlicht zonder de deur te openen
Genoeg voorraad ijsblokjes in reservoir en de chrush functie is ook ideaal.
Indeling van het vriesgedeelte is niet echt praktisch.... maar went uitwin wel.
Jammer van het waterfilter die buiten de koelkast los er tussen wordt gehangen.

Verder mooi design en gebruiksvriendelijk

Pluspunten

• Deur in deur functie
  • 2x kloppen op raam voor licht
  • Veel opbergruimte in koelkast

Minpunten

• Na druppelen na het tappen van water
  • Waterfilter buiten de koelkast hangt los

Richard 12-12-2019

Zeer fijne koelkast met veel ruimte

Geschreven voor: LG GSX960NSVZ roestvrijstaal

Wij hebben deze koelkast nu enige weken in huis en hij bevalt steeds beter, in eerste instantie wat huiverig voor het formaat en hoe het zal staan in de keuken. Maar het past allemaal prima en hij ziet er gewoon erg mooi uit.
De door to door functie is erg handig en bespaart een hoop koude verlies, het is alleen wat minder dat in de vakken die bereikbaar zijn via de door in door net geen 1,5 liter flessen passen, dit komt ook doordat de vakken en legplanken niet verstelbaar zijn. En als we het dan toch over de kleine minpuntjes hebben, de crushed ijs dispenser laat als je een te smal glas gebruikt nogal wat ijs langs het glas vallen. Dit is op te lossen door een wat breder glas te gebruiken of het glas zo hoog mogelijk on de dispenser te houden. Maar dit zijn ook de enige nadelen die we tot nu toe hebben kunnen vinden.
De ruimte binnen de koelkast is ruim voldoende voor een groot gezin, de speciale lades houden verse groente langer vers, in het begin was ik hier wat sceptisch over maar het werkt echt goed. Het vriesgedeelte is voor een koelkast die in je kuiken staan behoorlijk ruim, en ook hier wat handige vakken in de deur(geen door in door).
Maar wat voor ons echte grote meerwaarde heeft is de koud water- en ijsvoorziening, dit is echt enorm handig en wordt ook enorm veel gebruikt, dit zouden we niet meer willen missen en al helemaal niet als heet weer zomer wordt.

De koelkast zelf is redelijk makkelijk in te stellen en te bedienen via het paneel op de voorkant, door twee keer te kloppen op het raam kan je in de koelkast kijken, dat is een leuk extraatje maar na een paar weken gebruik je dat eigenlijk niet meer. Er is een app beschikbaar waardoor je via je wifi netwerk de status van de koelkast op je mobiel kan bekijken, dit heb ik alleen nog niet uitgeprobeerd en zal dat waarschijnlijk ook niet gaan doen, heeft niet echt een meerwaarde voor mij.
Ook een groot pluspunt, voor een koelkast van dit formaat is hij stil, erg stil zelfs!

Pluspunten

• geluid
  • inhoud
  • ijsdispenser
  • watertap
  • uiterlijk

Minpunten

• instellen planken kan niet

Edwin den Breejen 09-12-2019

Fantastische koelkast / prima service

Geschreven voor: LG GSX960NSVZ roestvrijstaal

Mooi strak design. Veel ruimte. Door-in-door type (met leuke gadget knock/knock glasplaat = 2x kloppen gaat het licht in de deur aan) Met water en -ijsblokjes dispenser. Ijsblokjes dispenser kan je uitzetten, als je bijv, in de winter geen ijsblokjes wilt. Dan kan de "ijsemmer" vervangen worden door een kleine lade (meegeleverd). Handige indeling. Tevens voorzien van freshfiler om nare geurtjes te neutraliseren (kaasjes/ver gevorderd fruit) Positief verrast dat er een waterfilter incl. slang word meegeleverd (staat nergens vermeld!!) . Had er zelf een gekocht , maar bewaar deze als deze vervangen dient te worden (aangeraden na 1/2 jaar) Deze periode is enkele maanden op te rekken, je merkt geen kwaliteits verlies!!! (ervaring bij vorig model met zelfde type filter). Koelkast geeft ook aan wanneer de filters vervangen moeten worden, maar dit is eenvoudig te resetten. En nog een gadget: koelkast is via WIFI te verbinden met een app ThinQ. Moet ik nog installeren en verbinden. Wel een poging gewaagd, echter duurde het erg lang om überhaupt verbinding te krijgen, terwijl ik zeer stabiel en snel wifi in huis heb. Last but not least: alle lof voor de fantastische service/uitleg van Bemmel & Kroon. Duurzaamheid kan ik nog geen oordeel over vellen. Wel een tip: waarom geen clips meegeleverd om het waterfilter in te klikken achterop de koelkast.

Pluspunten

• indeling
  • vormgeving
  • Ijs-water/dispenser
  • Stil
  • Convector motor

Minpunten

• legplanken niet variabel

Moniek Finders 08-12-2019

Mooie koelkast, handig!

Uiterlijk:
De koelkast/diepvries is mooi groot van formaat. De deuren zijn groot en ver genoeg te openen. De deuren zijn mat, vlekken zijn goed zichtbaar, maar eenvoudig schoon te maken met en vochtig doekje.

Geluid:
Persoonlijk vind ik de koelkast veel geluid produceren. Dit is niet extreem, maar bij een open keuken, dan hoor je de koelkast draaien.

Indeling:
De deuren zijn zoals gezegd groot van formaat en gaan ver open. Hierdoor kun je overal goed bij en grotere producten makkelijk in de koelkast plaatsen.
Nadelig is dat de koelkast/diepvries niet naar eigen smaak is in te delen. Bij de koelkast is de indeling redelijk naar mijn smaak. De diepvries is mijns inziens onhandig ingedeeld. Veel hoge ruimtes waardoor je veel op elkaar moet stapelen. In de deur van de diepvries is ook weinig opbergruimte (2 kleine bakjes) door de ijsblokjes ruimte.

Gebruik:
De koelkast deur heeft een Door-in-Door systeem en de functie van 2x kloppen om een lampje aan te maken. Deze laatste functie is wat mij betreft overbodig en wordt hier ook niet gebruikt. Ja, door de kinderen die hier over de vloer komen.
De eerste weken hebben we enorm moeten wennen aan het Door-in-Door systeem. Maar inmiddels wordt dit steeds vaker gebruikt. De koelkast hoeft hierdoor niet in zijn geheel elke keer geopend te worden, waardoor de temperatuur in de koelkast beter gehandhaafd blijft.

De dispenser voor ijsblokjes/water heeft een ingebouwd lampje, waardoor je goed kunt zien hoe vol je glas is ook dus in het donker. De dispenser lekt helaas soms wel enkele druppels na. Een opvangbakje zou hiervoor een goede oplossing zijn. Het crushed ice gaat goed, alleen vliegen die soms in het rond, ondanks het gebruik van een grote beker/glas

De koelkast heeft een "lock" systeem. Makkelijk zou je denken? Helaas is dit lock-systeem alleen voor het display, de dispenser en de koelkast kun je nog steeds gebruiken/openen.

Pluspunten

• Grote deuren
  • Ver genoeg openslaande deuren
  • Door-in-Door systeem

Minpunten

• Na lekken van water uit dispenser
  • Geen eigen indeling van koelkast/diepvries

Igor Schut 07-12-2019

Grote mooie koelkast

Geschreven voor: LG GSX960NSVZ roestvrijstaal

Voor ons de eerste Amerikaans koelkast en wat ons direct opviel is dat deze niet gigantisch is maar ons toch veel koel- en vriesruimte geeft. Het is een enorme verbetering tenopzichte van onze inbouw koelkast.
Door twee keer op de koelkast te kloppen kan je naar binnen kijken om te zien of je het in de koelkast hebt of niet. Erg leuk maar in de praktijk gebruik ik dit toch niet zoveel.
Wel handig is de deur-in-deur waardoor je gemakkelijk de kleinere potjes, sausjes en drinken kunt pakken zonder de hele koelkast open te doen - anders gaat er aardig wat koele lucht verloren.
De ruimte is geweldig, zowel in de koeling als in het vriesgedeelte. Wij kunnen onze spullen er gemakkelijk in kwijt.
Het geluid die de koelkast valt ons wel heel erg tegen. De koelkast staat in de keuken maar in de woonkamer hoor je de koelkast wel aanslaan. Dit is voor ons wel een grote domper. Wanneer je de keuken en woonkamer niet in 1 grote ruimte hebt dan kan dit minder storend zijn.

Pluspunten

• Grote koelkast veel ruimte
  • Deur-in-deur

Minpunten

• Maakt veel geluid

KennyUG88 28-11-2019

Hele mooie koelkast

Geschreven voor: LG GSX960NSVZ roestvrijstaal

Ik ben 1 van de gelukkige die deze mooie koelkast mocht testen.

Om te beginnen bij het uiterlijk, het is een super mooie koelkast die heel mooi is afgewerkt. Ik heb een donker grijze versie van de koelkast die heel mooi is.

Uiterlijk is belangrijk vind ik, maar nog belangrijker is de werking en de indeling van de koelkast. De koelkast is zeer ruim en goed ingedeeld aan de koelkast kant heb je genoeg ruimte voor al je producten zo is er een lade voor de vleeswaren en kaas, 2 lades voor groente en fruit met een functie zodat deze ook langer vers en goed blijven.
De koelkast heeft een door in door systeem dat houd in dat aan de voorkant van de koelkast in de deur nog een deur zit voor producten die vaak worden gepakt lees, drinken toetjes etc. Zo heeft de koelkast minder kou verlies en is deze ook zuiniger . Zelf vind ik dit een hele goeie. De door in door is een deur met een glasplaat door tweemaal te kloppen op het glas gaat er een licht aan en kan je de inhoud van de koelkast zien zonder deze te openen.
De koelkast heeft nog eens mooi innovatie bedacht die de ervoor zorgt dat de koelkast fris blijft ruiken door de lucht te circuleren ik had een blikje tonijn in de koelkast staan en zelfs deze rook ik niet.

Als we dan overschakelen naar de vriezer kan is deze ook zeer ruim met 2 aparte lades voor vlees en vis . Aan deze kant zit ook het compartiment voor het ijs en water wat je aan de buitenkant van de koelkast kunt verkrijgen. Aan de buitenkant zit namelijk de functie om water te tappen en of ijsblokjes in je glas te laten glijden. Het water word gefilterd door een ingebouwde filter voor water drinkers is dit een ideale uitkomst. Voor ons als gezin in ieder geval wel.

De koelkast is ook nog is te verbinden met een smartphone zodat temperatuur geregeld kan worden vanuit een app.

Kortom een koelkast die niet alleen mooi is maar ook echt functioneel. Als ik wat moet verzinnen dat iets minder is dan is dat het feit dat het glas door het kloppen toch wat eerder een doekje nodig heeft. En dat hij af en toe geluid maakt door het husselen van het ijs.

Verder echt niets klagen mooie en goedwerkende koelkast !

• Door in door systeem
  • Water filter
  • Lucht circulatie

Minpunten

• Vinger afdrukken op het glas
  • Af en toe geluid van de ijsmaker

Foxlady 27-11-2019

LG GSX 960 NSVZ

Geschreven voor: LG GSX960NSVZ roestvrijstaal

Een zeer mooie grote koel/diepvriescombinatie!!
Strak model, met veel ruimte!
Door de extra deur, met licht, hoef je de koelkast niet altijd helemaal op te maken!
Dus daardoor zeker energie besparend, er gaat geen kou verloren.
Het koude water is makkelijk af te tappen, ook voor kinderen, open en dicht doen is ook voor kids makkelijk!
Zeer zeker een aanrader als je op zoek bent naar een grote Amerikaanse koelkast!!!

Pluspunten

• De grote
  • De extra glazen deur
  • Makkelijke bediening

Su 26-11-2019

Ideale koelkast voor hele gezin!

Geschreven voor: LG GSX960NSVZ roestvrijstaal

Koelkast ideaal voor (groot) gezin van 5. Als je op zoek ben naar een koelkast die al je weekboodschappen kwijt kan zonder moeite dan is deze koelkast uitermate geschikt hiervoor. Genoeg vriesruimte voor invriezen van bijv. Brood vlees zonder te proppen. Mooie straks design van LG. Ook heeft LG gedacht aan milieu en aan ons portemonnee. Omdat je via display kan zien wat er in koelkast staat. Met kinderen erg handig kunnen ze voor het open maken van koelkast kiezen wat ze willen hebben uit koelkast. Maken van boodschappenlijsten kan je ook vanuit scherm bekijken wat er nog in koelkast staat zonder deur open te doen en kou te laten ontsnappen. Groente blijft langer goed en bruikbaar. Ook merk ik steeds dat koelkast goed geuren filter uit koelkast. Ruikt pizzaresten van gisteren niet meer

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Overzichtelijk

Minpunten

• Kan rekjes niet verplaatsen (eigen indeling maken)

Kim Ngo 26-11-2019

Ruime grote koelkast, die lang vers houdt.

Geschreven voor: LG GSX960NSVZ roestvrijstaal

Een vriendin tipte mij over deze koelkast. Ik was al lang opzoek naar een koelkast om mijn inbouwkoelkast te vervangen. Een Amerikaanse koelkast leek mij ideaal. En dat is het ook. Lekker veel ruimte, ik kan brood invriezen voor de hele week, groente inslaan op de markt (En het blijft lang goed vers), en ik heb altijd ijs (en crushed ijs) bij de hand! Ideaal voor een ijskoffie of een cocktail. Het is een echte eyecatcher in je keuken en maakt niet veel geluid. Ik kan nogsteeds op de bank in slaapvallen zonder last te hebben van de koelkast. Af en toe hoor je ijs vallen, maar dat is niet heel storend. Het is een dure koelkast, maar dan heb je ook wat. De knock knock functie is vooral leuk, ik denk ook vooral voor kinderen die niet weten wat zij willen drinken. Voor mij is het niet nodig, in weet inmiddels wat ik in huis heb. Kortom, wat een verademing is deze koelkast.

Pluspunten

• veel ruimte
  • blijft lang vers