WAGNER Control Pro 350R verfspuitsysteem - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de WAGNER Control Pro 350R verfspuitsysteem op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Caspar 29-11-2018

Echt semi professioneel

Echt een fantastisch apparaat, maar wel semi proffesioneel, dus niet echt geschikt voor de klusser,
Ik heb mijn huiskamer muren en plafond mee gespoten, hij spuit echt superstrak , en werkt erg simpel, iedereen kan hem bedienen, ik had in 45 minuten een complete woonkamer van 60m2 gespoten.
De 350R is net ff krachtiger dan de 250 die ook bij de bouwmarkt te krijgen is, en dat merk je direct met spuiten.
Zoals Wagner verkondigd geeft deze spuit weinig spuitnevel, natuurlijk moet je wel alles afplakken, maar dat zou je als je de muren met een roller verft, maar ik zag een baan van max 20cm nevel, dus in weze zou je niet je hele kamer hoeven afplakken.
Dit apparaat is wel enkel geschikt voor de grotere projecten, het ingenieuze systeem dat de slang zo vanuit de pot de verf opzuigt heeft ook een nadeel, in de slang en het apparaat verdwijnt al zo’n 1,5l verf, en dan heb je nog geen meter gespoten, en als je dan een pot van 2,5 liter gebruikt is de verf gauw op.
Dus minimaal een pot van 5l verf, dus kastje spuiten of kozijn spuiten is bijna niet mogelijk.
Schoonmaken is niet heel moeilijk, maar vergt wel wat tijd, en neem die tijd, want als je niet goed schoonmaakt is ie snel stuk.
Ik spoel het apparaat geheel door met water totdat er enkel helder water uit de spuit komt.

Ik heb dit apparaat verkocht nadat ik klaar was met de woonkamer, en heb toen de Wagner airless sprayer plus gekocht, deze heeft een bak die je moet vullen dus je verbruikt minder verf, 1 liter is al zat. Veel makkelijker schoonmaken en veel meer voor de klusser, ik heb een slaapkamer in 20 minuten gespoten, en qua nevel vond ik hem hetzelfde als de Wagner HEA versie.

Pluspunten

• Bediening
  • Ontwerp
  • Spuitresultaat en snel
  • Voor grote projecten
  • Zeer weinig nevel

Minpunten

• Voor grote projecten
  • Veel verbruik van verf
  • Onder 5l verf niet bruikbaar
  • Reinigen is ff een klusje