Philips GC360/30

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC360/30 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Tester2021 29-04-2021

Top ding!

Geschreven voor: Philips GC360/30

Het is een compacte en lichte stomer die je er makkelijk bij pakt om enkele kleding stukken mooi kreukvrij te maken of op te frissen. Neemt niet veel ruimte in beslag en werkt echt heel goed. Erg blij mee!

Pluspunten

• licht
  • mooi design
  • prima voor een paar kledingstukken

Minpunten

• klein waterresevoir

Mjan 15-01-2018

Perfect als je snel een kledingstuk wilt stomen/opfrissen.

Geschreven voor: Philips GC360/30

Als ik een blouse of jurkje uit de kast haal, zitten er soms wat kreukels in. Meestal heb ik haast, geen zin en tijd om de strijkplank te pakken. Dit apparaat is daarvoor ideaal. Het is handzaam, eenvoudig in gebruik en vooral lekker snel! Binnen de minuut stoomt het en het is vooral handig om even je kledingstuk op te frissen en te stomen. Voor de stapel was gebruik ik echter nog steeds mijn strijkijzer en flinke kreukels krijg je ook niet zomaar weg met dit apparaat.

Voor mij is het absoluut een uitkomst en ik zou het apparaat niet meer willen missen. Het heeft een mooi design al is dat voor mij van ondergeschikt belang. Dat het eenvoudig werkt is voor mij erg belangrijk en het past in mijn drukke ochtend programma. Het waterreservoir zou wat groter mogen.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Snel, handig
  • Handzaam apparaat

Minpunten

• Klein water reservoir
  • Laat wat waterdruppels achter op kleding

liza01 08-01-2018

Handzaam apparaat maar weegt niet op tegen strijkbout

Geschreven voor: Philips GC360/30

Het is een handig en handzaam apparaatje als je snel je kleding kreukvrij wil krijgen. Echter kan er weinig water in reservoir waardoor je maar 1 kleding stuk kan stomen. Als je de kreukels er goed uit wil krijgen moet je het kledingstuk eigenlijk al op een strijkplank neerleggen, waardoor het gemak t.o.v. een strijkbout voor mij niet opweegt. Het gemak ervaar ik vooral bij niet strijkbare stoffen zoals rouches, ik heb hier een jurk heel mooi mee gekregen.

Pluspunten

• Gemakelijk
  • Snel
  • Krijg moeilijk strijkbare kleding mooi

Minpunten

• Strijkplank nodig
  • Niet zo kreukvrij als strijkbout
  • Klein water reservoir

Yvy 07-01-2018

Top apparaat. Handig en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips GC360/30

Ik ben heel tevreden over het apparaat. Hij is heel makkelijk en snel in gebruik. Het snoer is ook redelijk lang. En met het reservoir kan je meerdere kledingstukken reinigen/opfrissen/gladmaken. Ik gebruik hem als de kledingstukken uit de was komen. Dan is het snel weer strak. Ook na gebruik van een kledingstuk kan je hem snel weer strak en fris krijgen zonder strijkbout.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk en licht

Minpunten

• Kan strijkbout niet helemaal vervangen.

Danielle24 07-01-2018

Doet wat het belooft

Geschreven voor: Philips GC360/30

De kledingstomer is ideaal voor het verwijderen van kleine kreukels en luchtjes uit kleding. De stomer is binnen 30 seconden warm en het doorzichtige reservoir in het handvat is ruim voldoende voor 5 minuten continue stomen. Het aansluitsnoer is ruim 2,5 meter lang en de stomer kan zowel horizontaal als verticaal gebruikt worden.

De kop van de stomer zal geen brandplekken achterlaten en er wordt een handschoen (want) meegeleverd waardoor je ook je handen niet zal branden. De handschoen is niet erg groot dus als je erg grote handen hebt pas je hem mogelijk niet.

Er wordt een opzetborstel meegeleverd voor de dikkere stoffen; deze heeft stugge haren dus niet geschikt voor bijvoorbeeld een wollen vest. Zonder opzetborstel zijn kledingstukken als overhemden en colberts binnen 2 minuten weer fris en relatief kreukloos. Let wel, het is geen vervanging voor een strijkijzer dus forse kreukels krijg je er niet uit.

Na het stomen is de kleding nog licht vochtig; met een kwartiertje uithangen is de kleding weer droog, fris en kreukloos.

Pluspunten

• Snel warm
  • Doorzichtig reservoir
  • Goed resultaat
  • Geeft geen brandplekken

Minpunten

• Opzetborstel heeft stugge haren
  • Meegeleverde handschoen smal

MenA379 04-01-2018

snel, makkelijk en handzaam

Geschreven voor: Philips GC360/30

een zeer goed product van Philips, zonder gedoe snel en makkelijk je kleding mooi straks. geen strijkbout en strijkplank nodig wat echt een uitkomst is gewoon aan de hanger stoom erover en aantrekken. I love it!! en niet alleen voor kleding maar ook je bedbedovertrek is zo gepiept. enigeste nadeel is de randjes maar door de bijgeleverde handschoen is dat ook mooi glad te maken.

Pluspunten

• gemakkelijk
  • snel
  • mooi design

Minpunten

• Randjes gaat iets lastiger

E.C. Klaver 30-12-2017

snel en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips GC360/30

Tijdens het uitpakken van de doos valt meteen op dat het een prachtige design heeft. In principe is het voor het gebruik van dit apparaat onbelangrijk maar zoals je eigenlijk van Philips verwacht, een mooi uiterlijk en net z’n mooi innerlijk. Een handig apparaat wat maar ongeveer een minuut nodig heeft om op te warmen en daarna gelijk gebruiksklaar is.

Ik dacht dat de stomer misschien wel een vervanging kon zijn voor het strijkijzer maar dat is door zijn kleine oppervlakte niet het geval. Wel erg handig voor kleding die je normaal gesproken naar de stomerij brengt. Bijvoorbeeld een jurkje, het kost wat meer tijd maar scheelt wel veel stomerijkosten.

Een klein nadeel is dat hij soms wat water lekt waardoor kleding wat te nat wordt op sommige plekjes.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • lang draad

Minpunten

• geen vervanging van strijkijzer
  • lekt soms een druppel

chantal259 29-12-2017

Prima kledingstomer!

Geschreven voor: Philips GC360/30

De kledingstomer ziet er prachtig uit, vloeiend design is erg mooi. Ligt ook zeker lekker in de hand tijdens gebruik en is niet te zwaar. Fijn dat er een speciaal handschoentje bij zit zodat je je niet kan bezeren tijdens het stomen. Persoonlijk heb ik de stomer voor vele soorten kleding gebruikt inclusief een winterjas en het  resultaat was elke keer goed. Fijn om te gebruiken als je kleding een dag of twee langer wil laten meegaan en niet zo veel wil wassen en drogen in een machine. Het enige minpunt wat ik kan noemen is de grootte van de stomer, moeilijk mee te nemen op reis hierdoor.

Pluspunten

• fijn design en ligt goed in de hand
  • stoomt zeer goed

Minpunten

• te groot om mee te nemen op reis

Bridal27 28-12-2017

Ideaal voor kleine stoomklusjes

Geschreven voor: Philips GC360/30

Het is een handig apparaat om snel kleine stoomklusjes mee te doen. Helaas is het water reservoir wat klein waardoor je vaak moet bijvullen. Dit apparaat is ideaal en makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Snel en makkkelijk
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Klein water reservoir

Tessa28 27-12-2017
  • Product gekregen

Ideaal voor de kleine snelle stoomklus!

Geschreven voor: Philips GC360/30

Ik heb dit product nu iets minder dan een week in huis en heb ontdekt dat het ideaal is voor een snelle, kleine stoomklus! Ik heb dit product op flink gekreukt beddengoed getest en heb hiervan voor- en nafoto’s gedaan. De heftige kreukels zijn er niet totaal uit, maar er is zeker een flink verschil in te zien! Het apparaat is top ontworpen: het ligt fijn in de hand en is makkelijk in gebruik. Het waterreservoir is simpel bij te vullen, maar is wel wat klein. Ik zou dit product vooral aanraden als je even snel een kledingstuk wil stomen, of iets kreukvrij wil maken. Daarnaast is de bijgevoegde handschoen is prettig, zo weet je zeker dat je je hand niet zal verbranden. Na het aanzetten is hij binnen een minuut opgewarmd, dus je kan meteen aan de slag. Er zit ook nog een speciale opzetborstel bij, zodat je dit product ook op dikkere stukken zoals jassen kan gebruiken.
Al met al is het een fijn product die het overbodig maakt om het strijkijzer aan te zetten als je snel een netjes kledingstuk nodig hebt.

Los van het product zelf vond ik de gebruikshandleiding niet goed ingedeeld. Er wordt steeds 1 onderdeel in meerdere talen weergegeven voordat ze naar het volgende onderdeel gaan. Het liefst heb ik 1 verhaal in 1 taal, zodat je niet steeds hoeft te bladeren en te zoeken.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Ligt prettig in de hand
  • Ontkreukt goed

Minpunten

• Klein waterreservoir
  • Handleiding onhandig ingedeeld

Inge94 26-12-2017

Handige kledingstomer voor naast de strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC360/30

De kledingstomer werkt goed op dunne en gladde stoffen, en is naar mijn mening vooral bedoeld om tussendoor even je kleren op te frissen. Het vervangt zeker niet de gewone strijkijzer, maar is wel een fijn product voor ernaast. Op stroeve stoffen of dikke katoenen overhemden doet het nauwelijks iets, maar op dunne gladde stoffen zie je duidelijk verschil voor- en na stomen. De grootste kreukels haal je er dan makkelijk uit en kun je je kleren tussendoor fijn opfrissen. Een nadeel is dat er geen houder wordt bijgeleverd, waardoor je de kledingstomer tussendoor als je hem even wil neerleggen of als je klaar bent met stomen op een oppervlak moet leggen dat tegen zulke hitte kan (zoals een strijkplank). Daarnaast is het waterreservoir niet groot en dat betekent dat je na een of twee kledingstukken alweer bij moet vullen. Het bijvullen gaat overigens erg gemakkelijk en de stomer is niet te zwaar.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Snel warm

Minpunten

• Klein waterreservoir
  • Geen houder meegeleverd

Natasjav 24-12-2017

Ideale handheld

Geschreven voor: Philips GC360/30

Het is een hartstikke handig apparaat om even snel iets glad te strijken. Zowel hangend als liggend Kun je hiermee ‘strijken’. Om een blouse te strijken zal ik wel aanraden om dit liggend te doen of toch eventueel een strijkijzer te pakken, dit gaat sneller/makkelijker.
Zowel horizontaal als verticaal stoomt hij erg goed! Verder is een groot pluspunt dat je niet lang hoeft te wachten tot het apparaat opgewarmd is.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Makkelijk en handig in gebruik

Yvonne 22-12-2017

Handig en proffesioneel

Geschreven voor: Philips GC360/30

Het product is idiaal voor als je normaal gesproken kleding naar de stomerij moet brengen. Voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld een zwarte pieten pak. Na het stomen met de steam & co is hij weer kreukel en geurtjes vrij! Het enige nadeel is dat je handen wat nat kunnen worden van het water wat hij af en toe lekt.

Pluspunten

• Handig
  • Snel te gebruiken
  • kreukel vrij
  • verwijderd vieze geuren

Minpunten

• Lekt wat water