SteamOne Minilys

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Test panel 7.8 nov 2020
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Claire 25-11-2020

Toch wel even wennen!

Geschreven voor: SteamOne Minilys

Afgelopen twee weken heb ik deze SteamOne Minilys mogen testen.
Wat een krachtig apparaat is dit zeg!

Het viel mij meteen op dat het apparaat erg makkelijk in elkaar te zetten is. Het duurde letterlijk 5 minuten! De handleiding die erbij zit is duidelijk, omdat er plaatjes in staan van elke stap.

Het design is strak, zonder poespas en overzichtelijk. De standaard is ook lang genoeg om langere kledingstukken aan te hangen zoals lange rokken, broeken en jurkjes. De houder waar de stoomkop in kan rusten is wel wat hoog als je wat kleiner bent zoals ik (168cm), maar allemaal relatief hoor.

Dan het gebruik zelf; Het reservoir is gemakkelijk te verwijderen en te vullen met water. De enige knop op heel het apparaat is een aan- en uitknop. Lekker overzichtelijk! :)
De opwarmtijd is ongeveer 60 seconden, dus je kunt vast een kledingstuk aan de hanger doen en aan de slag.

Ik heb gemerkt dat het waterreservoir inderdaad maar 30 minuten mee gaat voordat je het opnieuw moet vullen. Je merkt dit doordat het gepruttel ophoudt en de stoom niet meer heet is.
Voor een hele wasmachine aan was is dit dus niet echt lang genoeg. Dit zou wat mij betreft wel wat langer mogen duren.

Wat mij ook opviel is dat als ik een blousje aan het stomen ben en ik de voorkant heb gedaan, ik eigenlijk het blousje zou willen omdraaien. Aan de achterkant zit de stang van de standaard in de weg, waardoor je niet overal bij kunt. Je moet dan het hele apparaat verplaatsen. HEt zou dus erg fijn zijn als de kledinghanger ook een gleufje aan de achterkant zou hebben om het kledingstuk even om te kunnen draaien.

En dan als laatste is er nog het stukje gewenning. De stoom van een strijkijzer is al heftig, maar deze stoom is gloeiend heet! Pas dus echt op!
Ik heb mijn vingers meerdere keren verbrand door het kleingstuk te ver naar voren te halen, waardoor de stoom onder de stof door ging naar mijn hand toe.

De stoomkop zelf is ook nog best wel stug, omdat de buis waar de stoom door aangevoerd wordt natuurlijk hittebestendig moet zijn. Voor oudere mensen of voor mensen met een arm/schouderblessure raad ik dit product niet aan.

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Compact en handige standaard
  • Overzichtelijk apparaat
  • Snel in elkaar te zetten

Minpunten

• Kledinghanger kan maar op één manier hangen
  • Relatief zware stoomkop (lamme arm)
  • Reservoir is snel leeg

Abel 24-11-2020

gebruiksvriendelijke kledingstomer

Geschreven voor: SteamOne Minilys

De afgelopen twee weken heb ik deze kledingstomer mogen testen. Ik heb verschillende kledingstukken gestoomd, om te kijken hoe de stomer op de verschillende materialen werkt.

Deze kledingstomer heeft een stijlvol design. Het staat erg netjes in je kamer en neemt niet veel ruimte in. Vooral de stoomprestatie bij het stomen van een ribstof rokje ,van polyester en katoen, was verrassend goed. Ook bij een gebreide trui, die een beetje verkreukt was na een dag zitten, haalde de stomer alle plooien goed uit de stof. Opvallend genoeg werkt dit apparaat dus erg goed op stevigere materialen. De stoomprestatie bij mijn zijde bloesje viel helaas wel een klein beetje tegen, omdat het niet alle kreukels volledig lijkt te verwijderen.

De kledingstomer heeft een krachtige stoomafgifte, waardoor het juist de iets dikkere stoffen goed stoomt. Het lastige van de krachtige stoomafgifte is wel dat je moeilijk de uiteinden stoomt, omdat je het kledingstuk met de hand strak moet trekken en je door de krachtige stoom niet te dicht bij je hand komt.

De SteamOne MI70B beschikt over groot waterreservoir, waardoor je goed meerdere kledingstukken achter elkaar kunt stomen. Je hoeft het apparaat niet direct na elk kledingstuk bij te vullen. Met dit waterreservoir heb je zeer een goede gebruiksduur.

Het apparaat is erg gebruiksvriendelijk, je plugt het in het stopcontact en drukt op de (enige) knop. Het water begint te koken en je kunt de stomer direct langs je kleding halen.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • krachtige stoomafgifte
  • mooi design
  • groot waterreservoir

MVoort 23-11-2020

fijne stomer en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: SteamOne Minilys

De steam one wordt geleverd in een grote doos met diverse onderdelen. De handleiding is een beetje puzzelen gezien dit enkel plaatjes zijn en er geen tot weinig tekst en uitleg is. Een handleiding met iets meer tekst zou handiger zijn met name voor het in elkaar zetten van de stomer. De tank van de steam one vul je met water waarna het weinig tijd nodig heeft om op te warmen. Het is alleen niet duidelijk te zien wanneer de tank vol is (en wanneer deze leeg is). Een volle tank gaat ongeveer een half uur mee. Het stomen gaat erg snel en iedereen kan dit eigenlijk doen. Zelfs als je niet van strijken houdt ga je deze stomer heel fijn vinden. De ruimte waar je gaat stomen wordt wel snel vochtig, maar een raampje openzetten en dat is dan verholpen. Het is erg gebruiksvriendelijk gezien het over een simpele aan/uit knop beschikt. Bij het stomen hang je je kleding aan de meegeleverde kledinghanger, maar ook een eigen kledinghanger is mogelijk. Vervolgens stoom je zeer snel je kleding stukken en met name de bovenkant van de kleding is snel kreuk- (en virus-) vrij en lekker fris. Dit is ook heel handig voor het virus vrij houden van je mondkapje! Over het algemeen biedt de steam one met name een uitkomst voor het dagelijks stomen van bloesjes en colberts en jasjes die je eigenlijk niet in de wasmachine kunt stoppen. Je hoeft dus niet meer naar de stomerij om deze kledingstukken op te frissen, maar je kunt dit dus lekker thuis doen. Het enige nadeel is dat je de stomer tegen de kleding aan moet duwen waardoor het stomen van met name de onderkant van de kleding niet handig is. De kleding gaat namelijk naar achter waardoor je dit enkel kan stomen door zelf je kleding strak te houden. Dit is alleen niet mogelijk want dan verbrand je je vingers. Er mist een soort stevige achtergrond wat de kleding als het ware tegenhoudt waardoor je het gehele kledingstuk makkelijk zou kunnen stomen. Daarnaast kan de kleding meedraaien om de as van de staaf wat ook niet heel handig is.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • compact

Minpunten

• stang draait mee
  • onderste gedeelte kledingstuk stomen is lastig

Stukato 23-11-2020

Snel en elegant stomen

Eerste indruk
Wat mij als eerste opvalt bij het tillen van de doos is dat dat deze SteamOne redelijk zwaar is. Verder geen probleem, want het is niet bedoeld als mobiel apparaat. Het apparaat klaarmaken voor eerste gebruik verloop soepel en de bijgeleverde quickstart guide helpt daarbij. Eenmaal klaargemaakt valt op dat de SteamOne een elegant en compact product is.

Eerste gebruik
Het opstarten van de SteamOne is binnen 60 seconden gebeurt. Het waterreservoir is eenvoudig te vullen, de aan-knop indrukken en dan 60 seconden later kan de stomer gebruikt worden. Volgens de instructies gaat het waterreservoir 60 minuten mee. Eerlijk gezegd heb ik zelf niet getimed of die uitspraak echt klopt, wel kan ik zeggen dat ik lang kan stomen zonder bij te moeten vullen.

Snel op stoom
De stoomafgifte komt volgens de specificaties neer op 40 g/min en dat is voor het doel van deze stomer ruim voldoende: namelijk opfrissen kledingstukken, ontkreuken gordijnen en desinfecteren van materialen. Qua kracht komt dit niet in de buurt van een stoomstrijkijzer, die al snel in de buurt van 150 g/min en hoger komt. Maar door deze keuze kan het de stomer wel lang genoeg gebruikt worden en snel opgestart worden.

Goede resultaten
Waar ik de SteamOne veel voor heb gebruikt is het opfrissen van kledingstukken die al een keer zijn gedragen. Dit gaat met de bijgeleverde hanger soepel en snel. Bovendien zijn de meeste nare geurtjes ook verdwenen na een korte stoombeurt en ook verdwijnen lichte kreukels. Gordijnen heb ik ook gestoomd en dat gaat ook eenvoudig. Bij dikke gordijnen kreeg ik de kreukels er niet echt voldoende uit, maar bij de dunnere gordijnen ging dat wel prima. Over de resultaten bij het desinfecteren kan ik weinig zeggen, omdat ik simpelweg de effectiviteit niet kan meten.

Onderhoud
Het onderhoud op de SteamOne is eenvoudig uit te voeren. De bijgeleverde handleiding geeft aan dat er 2-maandelijks een ontkalking uitgevoerd moet worden. Dit doe je door de stomer onder de kraan te spoelen en dan weer verder te gaan. Dit kost weinig tijd en is eenvoudig uit te voeren.

Conclusie
Al met al ben ik zeer tevreden met de SteamOne. Het apparaat ziet er goed uit en doet goed en snel wat het zou moeten doen. Een ieder die op zoek is naar een snel stomer om kledingstukken op te frissen en diverse materialen te desinfecteren, kan tevreden zijn met de aankoop van een SteamOne.

Pluspunten

• Elegant
  • Compact
  • Weinig onderhoud
  • Snel

Minpunten

• Niet krachtig

wienkie 23-11-2020

snel kreukvrij het leven door

Geschreven voor: SteamOne Minilys

Ik heb deze SteamoneMI70B 2 weken te testen in huis.
Ik wist niet goed wat ik ervan moest verwachten, omdat ik normaal de overhemden en andere dingen strijk en het daarbij laat. Dat betekent dat wanneer iemand ’s avonds nog een keer de deur uit gaat met een overhemd hij dan gekreukt is.
Nu had ik de mogelijkheid om voor vertrek de kleding nog een keer te stomen. Dat gaat heel makkelijk. Het kost amper tijd.
We hebben verschillende soorten stof getest. Het is allemaal zo glad en fris te krijgen. Even voor vertrek het overhemd nog strijken was zo gepiept, mijn man deed het zelfs zelf, terwijl hij normaal mijn strijkijzer niet weet te vinden. Ook een mondkapje was zo weer fris en virusvrij te krijgen.
Een lange jurk vind ik wat lastiger, dat lag niet aan de stof, want elk materiaal werkt perfect. Het lastige vind ik dat hij lang is en je de stoommond van boven naar beneden moet bewegen en je onderaan moet vasthouden. De jurk hangt op het bijgeleverde hangertje,, maar als je de achterkant van iets wilt stomen kun je hem wat bijdraaien, maar dan heb je wel de stang in de weg zitten. Wanneer ik zwaardere materialen heb hangen, of een lange jurk en ik aan de onderkant hem moet vasthouden ben ik bang dat hij omvalt, wat volgens mijn man niet zomaar zou kunnen.
De slang is erg stug, wat het soms niet soepel maakt om de stoommond daar te krijgen waar je wilt.
Je kunt een best lange tijd met het water doen wat erin zit. Wel krijg je al dat stoom in je kamer, omdat wij in een vochtig huis met een laag plafond wonen wil ik hem niet te lang aan hebben om niet de ramen beslagen te krijgen.
Ik zou er nog wel graag een handvat op willen hebben, zodat ik hem makkelijk even iets meer in het midden van de kamer kan zetten wanneer ik heb gebruik. Hij is best zwaar, omdat hij natuurlijk niet om moet vallen, maar daardoor gaat verplaatsen ook moeilijker.
Verder ziet hij er wel heel mooi uit.
Het vullen van het waterreservoir is heel makkelijk en kan zonder lekker.

Pluspunten

• snel opgewarmd
  • snel in gebruik
  • kost amper tijd
  • neemt amper ruimte is
  • alleen aan of uit, lekker makkelijk

Minpunten

• oogt wat fragiel
  • veel vocht in je kamer

Jan Schrijver 22-11-2020

Top kledingstomer. Eenvoudig - en veilig in het gebruik

Ik heb de kledingstomer 2 weken gebruikt en beschrijf achtereenvolgens
- de verschillende kledingstukken die ik gestoomd heb,
- de stoomafgifte,
- het waterreservoir,
- de gebruiksduur en,
- de gebruiksvriendelijkheid & Design,
- Eindconclusie

Dunne en dikke spijkerbroek;
Ik heb een spijkerbroek aan de klemmen gehangen welke ik 2 dagen heb gedragen. Er zaten vouwen van het zitten met name op de knieën. Deze lieten zich makkelijk wegstomen. Wat je wel merkt dat als je dunne (jeans-)stof stoomt met de brede stoomkop horizontaal, dat je makkelijk een aantal keer blijft hangen in de stof links of rechts van het uiteinde van de kop. Door de stoomkop onder een hoek linksom of rechtsom naar beneden te bewegen gaat het nagenoeg iedere keer zonder te blijven hangen.
De wat stuggere spijkerbroek laat zich heel snel en gemakkelijk stomen. Bij de jeans durfde ik een haal langzaam te bewegen waardoor de (kook-)geurtjes echt verdwenen.

2 verschillende overhemden;
Ik heb 2 verschillende overhemden 1 dag gedragen en gestoomd. Een dunne en dikkere variant.
De eerste was een overhemd gemaakt van dunne stof en verschillende toevoegingen als borstzakken met knoopjes en epauletten op de schouders. Het tweede overhemd is van meer stevige stof, vol katoen en een enkele borstzak.
Het overhemd met de dunne stof was even lastig om de juiste manier van straktrekken te vinden. Het meegeleverde hulpstuk in de vorm van een kledinghanger was erg nuttig voor het stomen van het dunne overhemd. Met deze kledinghanger bleef het overhemd goed in positie en kon ik mij concentreren op het stomen van de kreukels in de mouwen.
Met het dikke overhemd geen problemen ondervonden.

2 katoenen T-shirts;
Een t-shirt kun je op verschillende manieren ophangen. Je kunt gebruik maken van de meegeleverde kledinghanger of het t-shirt vastmaken met de (verschuifbare) klemmen. 1 van de 2 t-shirts die ik heb gestoomd had ik aangehad tijdens het klaarmaken van het eten. 's-Avonds bij het uittrekken rook ik het vlees wat ik had klaargemaakt. Ik heb het t-shirt op een eigen hanger bij de kledingstomer opgehangen om de volgende dag te stomen.
De volgende ochtend zat de geur er helaas nog in. Nadat ik het t-shirt had gestoomd, waren de geurtjes écht verdwenen! Ik kon het t-shirt nog makkelijk nog een keer aan de volgende dag.
Het 2e t-shirt was te lang geleden op een eeuwigdurende wasstapel op zolder terecht gekomen. Hier zaten geen geurtjes in, maar flinke kreukels. De kledingstomer haalde deze kreukels er snel weer uit. Geen gedoe met een plantenspuit en een strijkijzer op de hoogst mogelijke stand.

Poloshirts;
Ik ben een fan van Polo shirts. Tegenwoordig kom je met thuiswerken casual zakelijk goed weg in dit soort shirts ;-)
De stof kreukelt heel moeilijk en dat zorgt er voor dat je het vaak nog een dagje extra draagt.
Om deze reden is het fijn dat je met de kledingstomer het echt in korte tijd snel kan opfrissen. Eventueel toch ontstane kreukels zijn zo weg en je kan weer netjes voor de dag komen.

Rok;
Voor deze gelegenheid heb ik een jurk van mijn vrouw gestoomd.
Er zitten plooien bij de taille die normaal gezien lastig zijn om te strijken, kreukvrij te maken zijn.
Door de stof daar iets strakker te trekken kwam tijdens het stomen de vouw nagenoeg vanzelf weer terug. Het klusje met de stomer heeft ons een ritje naar de stomerij bespaard, heel fijn!

Stoomafgifte;
De stoomafgifte verschilt met de hoogte van de stoomkop. Als de stoomkop in de houder bovenop zit, komt er een flinke wolk stoom uit.
Als je de stoomkop uit de houder hebt gehaald en lager gebruikt dan de startpositie, dan wordt de stoomafgifte iets minder. Het is nog steeds ruim voldoende om je kleding te stomen.
Bijkomend voordeel is dat de stoom schuin, onder een hoek van 30graden, naar boven wordt geblazen. Met mijn lengte van 174cm loop je niet het riscio om stoom op je gezicht te krijgen.

Groot waterreservoir;
Het uitneembare waterreservoir is eenvoudig na te vullen en snel terug te plaatsen. Je kunt zonder te druppen van de kraan terug lopen naar de stomer. Er gaat ongeveer 1 liter kraanwater in.
Aan de onderzijde zit een kalkverzamelaar. Deze is eenvoudig schoon te maken. Tijdens de eerste 2 weken heb ik dit nog niet hoeven schoon te maken.

Gebruiksduur;
Met een vol waterreservoir kun je ongeveer 25-30 minuten je kleding stomen. Om een flinke hoeveelheid kledingstukken te stomen in de beschikbare tijd tot de nieuwe vulling, kun je het beste vóór je begint de kledingstukken op eigen hangers klaarleggen. Het wisselen gaat dan een heel stuk sneller. In de 2 weken van testen kon ik op deze manier 5-7 stukken extra stomen met hetzelfde resultaat binnen de 25-30 minuten.

Gebruiksvriendelijkheid & Design;
Het kost je in totaal 10 minuten om de stomer in elkaar te zetten en te kunnen starten met het stomen van je kleding.
Het assembleren ging eenvoudig door de meegeleverde Quick Start. De onderdelen waren netjes verpakt en je kon zonder schaar alles uit de verpakking halen.
Op het apparaat zit 1 knop, kan niet missen. Aan en uit, lekker eenvoudig.
Nadat je het waterreservoir hebt gevuld en de kledingstomer aan hebt gezet, kun je binnen 1 minuut al starten met stomen.
De stoomkop is breed genoeg om een broekspijp van een spijkerbroek in 1 haal te stomen.
De breedte van de stoomkop komt ook van pas als je in 'grote-stappen-thuis' een overhemd of (t-) shirt wilt behandelen.
Het neopreen / rubber om het handvat van de stoomkop geeft een goede grip tijdens alle bewegingen.
Met weinig kracht is er meer dan voldoende wrijving voor een goede greep. Dit zorgt er voor dat je geen vermoeide hand krijgt of kramp in je schouders. Je kunt op deze manier vrij ontspannen gebruik maken van de stomer.
De lange en hete slang is veilig geïsoleerd, behoorlijk flexibel en ter hoogte van de aansluiting op het apparaat extra beschermd tegen knikken.
Door de ovale vorm van de voet van de kledingstomer kun je bij het zijwaarts strak trekken van bijvoorbeeld mouwen van een overhemd het apparaat om laten vallen. Als je dit eenmaal weet is er wel een goede manier te vinden om de mouw met enige kracht strak te houden en te stomen. (Je trekt simpelweg de mouw strak in de lengterichting van de onderkant)
De meegeleverde kledinghanger is zonder het te draaien erg handig om te gebruiken.
Het nadeel is wel dat er maar aan 1 zijde een bevestigingsgleuf zit. Als je de achterzijde van jouw kledingstuk wilt stomen, kun je de kledinghanger wel omdraaien en ophangen, maar het dan hangt niet solide op de stang. Als je kledingstukken aan beide kanten wilt stomen, kun je voor het gemak het beste je eigen kledinghangers gebruiken.

Eindconclusie;
Na de kledingstomer 2 weken gebruikt te hebben, ben ik overtuigd van het nut van een kledingstomer in eigen huis.
Met dit apparaat kun je snel nagenoeg ieder kledingstuk stomen, geuren verdwijnen en vouwen zijn snel weg te werken.
Door het doordachte & veilige ontwerp (geïsoleerde slang, de stand van de stoomkop, grip op het handvat en het gewicht van de machine) en uiteraard de resultaten, ben ik zéér enthousiast over de SteamOne MI70B.
Ik kan deze kledingstomer echt van harte aanbevelen!

Pluspunten

• Snelle start mogelijk, binnen 60 seconden
  • Veilig ontwerp
  • Gebruiksvriendelijk
  • Hoge kwaliteit materiaal
  • Frist je kleding snel op