Maxi-Cosi Mura 4 grijs, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Maxi-Cosi Mura 4 grijs, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

PienJolien 27-03-2013

Rijgemak zeer prima door luchtbanden, ookin de stad. Kinderwagenbak ruim 6 maanden gebruikt. Onderstel wel vrij zwaar. Klapt makkelijk in. Zonneparaplu niet prettig in gebruik. Bij wind niet te gebruiken en waait er snel af.

Babs003 14-11-2011
Geschreven voor: Maxi-Cosi Mura 4 zwart

Ik heb de maxi-cosi mura 4 uit 2010 en deze bevalt echt super.

De kinderwagenbak is lekker groot.

De buggyzit bevalt ook echt uitstekend. Deze is in 3 standen te gebruiken: zitten, relax en liggen. Mijn kleine meid kan hier heerlijk in slapen.
De zonnekap van mijn buggyzit werkte alleen niet helemaal goed. Gebeld naar de winkel en dit was een bekent probleem bij de modellen van 2010. Binnen een paar weken krijg ik kosteloos een nieuwe kap toegetuurd.
Ook wat ik ideaal vind aan de buggyzit is dat deze twee kanten te plaatsen is. Van je af en naar je toe.

De wagen is makkelijk in te klappen en de banden kunnen verwijderd worden, waardoor het toch in mijn kleine autootje past.

Een echte aanrader vind ik en als ik weer kon kiezen, zou ik zeker deze wagen weer nemen.

astrid1 07-09-2011

Wij hebben de maxi cosi mura 4 2010. Echt een heerlijke en degelijke wagen. Ons kind kon er met gemak t/m ruim 6 maanden in de bak. Dit doordat de bak tenminste niet zo smal en klein is. Heerlijk als je de hele winter door moet. Daarnaast heeft deze wagen 4 grote wielen. Dit houdt in, dat je geen winterbanden hoeft aan te schaffen. Ging echt prima afgelopen jaar met dat pak sneeuw. Het enige minpunt was de kap. Die wilde niet makkelijk dicht en open. Dus terug naar de winkel geweest. Bleek het een bekend probleem te zijn en zonder enkel probleem kregen we een kap van het model van 2011. Deze is echt prima. Met 1 hand te bedienen. Ons kind vindt het heerlijk om in de wagen te zitten.

Nejo 05-09-2011

Wij zijn heel tevreden over de Maxi Cosi Mura 4! Zoontje zit er graag en goed in. Hij rijdt heel gemakkelijk en is gemakkelijk op te plooien. Het enige wat een klein minpuntje is, is dat het zitje eraf genomen moet worden om op te plooien. De wielen gaan er vlot af; waardoor hij ook in de koffer van een kleine auto past.

nannesvos 28-06-2011

Hallo G vd G,

Wij hebben ook dezelfde problemen gehad met de kinderwagen. Ik ben er mee terug gegaan naar de winkel en heb een nieuwe zonnekap gekregen. Het bleek dat hier meerdere klachten over waren geweest! Die nieuwe is het model van 2011 en werkt super, is met 1 hand te bedienen....

Groeten Fernanda Vos

G.vd G. 21-06-2011
Geschreven voor: Maxi-Cosi Mura 4 bruin

Wij hebben de Maxi Cosi Mura 4 sinds oktober in gebruik nieuw vanuit de winkel.
De losse zonnekap van de wandelwagen heeft het nooit gedaan, het frame klapt zeer stroef open en laat daarbij grote slijtstrepen zien waar het over elkaar schuurt. De banden moeten iedere week opgepompt worden. Bovendien is het een groot geheel waar je in de winkels mee in de problemen komt omdat hij te breed is.
Kortom wij gaan nooit meer voor Maxi Cosi.

JudithMarco 23-05-2011
Geschreven voor: Maxi-Cosi Mura 4 blauw

Hier nu 4 maanden de Mura 3 (model 2010) in gebruik (dus met 2 wielen vlak naast elkaar voor i.p.v. 2 wielen uit elkaar). Zeer tevreden over deze wagen! Hij wandelt heerlijk en is lekker stabiel. De mand onder de wagen lijkt klein, maar er kan echt wel veel in. Ook is deze redelijk goed bereikbaar met de reiswieg erop.

Onderstel is erg makkelijk in- en uitklapbaar en ook de reiswieg zet je er makkelijk op en haal je er makkelijk af. Ook de adapters omzetten voor een autozitje gaat zeer eenvoudig. Ook handig: de achterwielen kunnen zéér eenvoudig eraf gehaald worden (vooral makkelijk in de auto). Ook de voorwielen kunnen eraf. Vooral erg makkelijk met hondenpoep aan de wielen....

De reiswieg is lekker groot. Hier een echt hollands-welvaren-kind die met 4 maanden al 68 cm lang is, maar hij past nog prima in de reiswieg. Ook zit de reiswieg op een goede hoogte. Man is 1.94m en ik 1.83m en ook de duwstang is meer dan hoog genoeg verstelbaar voor ons.

Het onderstel (met de wielen gewoon eraan) past bij ons in de achterbak van een Hyundai Getz en voor de reiswieg leggen we 1 achterbank plat. Dit gaat prima met 1 kind. Met de buggy-inzet past straks de hele wagen achterin, ideaal (hebben we bewust naar gekeken met aankoop, aangezien je de wagen met buggy-inzet toch het langste gebruikt).

Je zou zeggen: dit klinkt bijna te mooi om waar te zijn..... nou, dat is het niet. Wel 2 aandachtspuntjes: het onderstel is in vergelijking met veel andere wagens aan de zware kant. Nog steeds eenvoudig op te tillen, maar dus wel wat zwaarder.
Het matrasje van de reiswieg vertoont snel doorligplekken. Gelukkig is het een tijk met vulling, dus de vulling is wel makkelijk te vervangen.

Al met al dus een hele fijne wagen voor een goede prijs.

Mama van Tygo 30-03-2011
Geschreven voor: Maxi-Cosi Mura 4 rood

Wij hebben de maxi cosi mura 4 nu 11 maanden in gebruik en echt waar niets meer dan lof voor deze wagen.

De wagen klapt makkelijk in-/uitelkaar, stuurt licht en soepel ook in het bos/strand en is van degelijke kwaliteit(wel wat zwaar). Door de grote reiswieg kun je deze lang gebruiken en onze kleine zit ook perfect in het buggy gedeelte. Vooral het stuurtje vind ie nu heel interessant haha geen buggyspeeltje meer nodig.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de wagen best breedt is en daarom mijden we bezoekjes aan het kruidvat en kunnen we niet bij alle kassa's in de supermarkt ivm te smalle doorgang.

MTO 17-02-2011
Geschreven voor: Maxi-Cosi Mura 4 blauw

Een hele fijne kinderwagen. De grote reiswieg is erg handig als je een groot kind hebt gebaard ;). Onze zoon heeft er in gelegen tot hij 70 cm was. De maxi cosi is er zonder extra adapters op te klikken. Als het zitje er opzit en je gebruikt de maxi cosi ook nog dan moet je wel de adapters er weer op en af doen. Ik heb een model uit 2010 en daarvan was de zonnekap van het zitje niet handig in en uit te klappen. Op basis van garantie heb ik een nieuwe kap gekregen, model 2011. Deze is wel goed. Ook het zitje bevalt prima. Kan in 3 standen, zit-, relax- en ligstand. Onze zoon vind het heerlijk in z'n zitje. De voetenzak is nu nog handig maar kan niet beoordelen hoe dat is als je kindje groter wordt.De rgenhoes is ook prima te bevestigen op zowel de reiswieg als het zitje. Het boodschappenmandje is niet het sterkste punt. Door het buizenframe kun je er niet heel goed bij.

robijntje2008 26-07-2010
Geschreven voor: Maxi-Cosi Mura 4 bruin

Hebben Mura 4 sinds 3 weken in gebruik. Heel fijne wagen/buggy, echter het gebruik van de zonnekap is niet gebruikersvriendelijk. Monteren gaat niet geheel van leien dakje, maar bij het in- en uitklappen daarvan schiet steeds 1 van de zijkanten of allebei los. Dit schijnt volgens de leverancier een probleem te zijn bij de nieuwe zonnekappen.

Anja789 08-06-2010
Geschreven voor: Maxi-Cosi Mura 4 rood

Wij hebben de mura 4 van maxi-cosi gekocht en zijn er zeer tevreden over. De wagen rijdt erg comfortabel op alle ondergronden, ook op zanderige paden. Er is voldoende ruimte om boodschappen kwijt te kunnen. Het is een degelijke wagen. De wagen is goed inklapbaar en dus makkelijk mee te nemen, ook in een kleinere auto.

pookie 09-04-2010

Solide fijne kinderwagen. Alleen jammer dat er geen universele parasols op passen. De officiele zwarte parasol vind ik echt te saai en te duur!

pollie77 01-04-2010
Geschreven voor: Maxi-Cosi Mura 4

Mooie, solide wagen, zeer gebruiksvriendelijk.
Ingeklapt neemt hij niet ozveel ruimte inbeslag als mijn vorige kinderwagen. Hij is makkelijk in hoogte verstelbaar door de duwstang.
Het zitgedeelte kan helemaal neergeklapt worden, zeer handig!
Misschien enig minpuntje is dat hij redelijk zwaar duwt.

sonnie25 16-03-2010

---------- update review 16-03-2010----------
Er passen wel meerijdplankjes op hoor.
De Maxiboard Lascal en het stepup board van Mutsy.
De eerste is wat lastiger bevestigen (maar dat ligt niet aan de kinderwagen). Het plankje van Mutsy klem je zo op de buizen (daar zet je dan eerst verkleinringen op die bij het plankje horen). Het Mutsyplankje moet je wel iets doorduwen zodat het echt vastzit, je onderste buis van het frame beschadigd hier wel wat door.
Ik heb beide plankjes gebruikt, of het fijn is is iets anders. Je gewoon weinig loopruimte. Maar je kan eigenlijk niet anders.

Ik heb de wagen ook bijna twee jaar, ben er best tevreden over. Vind alleen die zonnekap een onding, als die eraf is geweest dat weet ik nooit hoe ik 'm er terug op moet zetten.

---------- oude review 31-01-2008 ----------
Nog even ter aanvulling op mijn vorige recensie:

De duwbeugel is niet zo hoog. Maar het belangrijkste hierbij is hoever komt deze naar je toe zodat je voldoende voetruimte hebt om te lopen. Een hele hoge duwstang zorgt dat je met opgetrokken schouders gaat lopen. Je moet juist met ontspannen schouders lopen. De Speedi had hier ook een hele fijne beugel voor.
Ik vind de Mura voor mij prima, ik ben 1.78. Mijn is 1.85 en vind het ook prima.

Verder heb ik alleen de dreami gebruikt als wagenbak(in combinatie met de Buzz en Speedi). Mijn dochter heeft daar tot 6 maanden ingelegen. Als ik had gewild had ze er wel iets langer ingekund, maar ze wou graag meer zien (kwam helemaal omhoog). Ze was met 6 maanden heel gemiddeld: 62 cm en 7 kg. Ik had haar altijd sloffen en winterjas aan met dekentjes.

Dus ik zou ook geen Mura wagenbak willen, past ook niet in mijn auto denk ik. Vind deze ook niet zo mooi. Gelukkig kan de dreami er ook op.

Succes met kiezen!

voet81 15-03-2010

inmiddels bijna 2 jaar de Mura in ons bezit. Fijne kinderwagen maar ook met een paar nadelen die misschien handig om te weten zijn. Allereerst vouwt het onderstel vrij klein op. Handig als je met de maxi cosi weggaat maar zodra je kindje ouder is en in de kinderwagen gaat moet je ook het stoeltje in zijn geheel meenemen. De stoel is niet inklapbaar en vrij groot. Past deze samen met het onderstel in de auto? Daarnaast hebben wij inmiddels nog een kindje gekregen. Voor diverse kinderwagens zijn er oplossingen voor het meenemen van 2 kinderen zoals een buggypod en de kidssit. Deze passen alleen niet op de Mura. 2 nadelen dus waardoor wij nu achteraf waarschijnlijk voor een andere wagen hadden gekozen.

leonie1980 12-03-2010
Geschreven voor: Maxi-Cosi Mura 4 bruin

Ik heb de Maxi-cosy mura 4 sinds augustus 2009 in gebruik. Ik vind het een zeer fijne wagen. Door de grote luchtbanden is het gemakkelijk wandelen. Zelfs door een zanderige ondergrond liepen de wielen niet vast. De wagen is stabiel en kan veel boodschappen vervoeren. vooral als de reiswieg er nog op zit. er ontstaat een extra bergruimte voor de zwaardere boodschappen (waar normaal de zitstoel op bevestigd wordt). De reiswieg is in vergelijking tot de andere merken lekker groot. mijn zoontje heeft er tot 7 maanden in gelegen (hij was toen 71 cm). het paste nog wel langer, maar hij wilde eruit om wat meer de buitenwereld te zien. Ik heb de wagen bijna iedere dag gebruikt. tot nu toe nog geen mankementen meegemaakt. Een voordeel is ook dat de wagen goed klein te maken is voor in de achterbak van de auto. ook kan ik, dmv goed te sturen, door iedere doorgang (hoeft niet perce een brede doorgang te zijn).
de zitstoel kan in volledige ligstand, half-ligstand of zitstand gezet worden. Ik vind het design van een mutsy wagen hipper, maar het gebruiksgemak vele malen belangrijker. ik ben blij met mijn keuze.

H.S. 20-01-2010

Ideale kinderwagen. Licht van gewicht, gemakkelijk hanteerbaar (inklappen en inzetten /verwijderen reiswieg en kinderwagen gedeelte). Mooie reiswieg en kinderwageninzet. De reiswieg is groter dan de gemiddelde reiswieg, zodat de baby er langer in kan liggen dan in andere wagens. De vier wielen zijn prettig, omdat de wagen daardoor niet snel zal kantelen / omvallen bij hobbels/kuilen / het nemen van stoepranden. De reiswieg is bijna plat te maken voor ruimtebesparing in auto. Bijna alle binnenwerk is eruit te halen om te wassen. Compleet met regenhoes, muggennet en voetendek. Ook het onderstel is goed klein te maken en past goed in bijvoorbeeld de achterbak van een Fusion. Jammer dat er niet standaard een voetenzak voor in de wandelinzet bijzit.

Martin5426 30-11-2009
Geschreven voor: Maxi-Cosi Mura 4

Hele fijne kinderwagen. Wij hebben alleen nog maar de reiswieg gebruikt. Hij is heel degelijk en ook snel in te klappen. Over alles is goed nagedacht. Voor het verwijderen van de bak druk je twee knoppen in en pak je hem eraf. Je hebt nooit drie handen nodig. Voor het rechtuitlaten lopen van de voorwielen doe je twee schuifjes omhoog en de wielen klikken in de rechtuit stand.

Wij wandelen veel en het liefst "off piste" dan heb je veel aan de luchtbanden. Wij laten er dan wat lucht uit lopen zodat de wagen veel minder trilt. Met het meegeleverde pompje breng je ze zo weer op spanning. De vierwieler is ook lekker stabiel.

Een nadeeltje vindt ik de voorwielen. Die rammelen op klinker weggetjes. Dit komt doordat de draaipennen waarmee ze in het onderstel geklikt worden iets te ruim in de bus zitten. Valt weinig aan te doen.

rdw 19-07-2009

Wij hebben de Maxi Cosi Mura 4 nu ruim een jaar in gebruik en zijn zeer tevreden. Voordeel is dat de reiswieg wat royaler is dan gemiddeld, waardoor de baby niet te 'krap' komt te liggen en dus langer gebruik kan maken van de reiswieg. Ook het zitgedeelte voor peuters is royaal. Verder zeer makkelijk in en uitklapbaar, verstelbaar in meerdere standen en ook makkelijk wendbaar.

Danielle-Bent 25-06-2009
Geschreven voor: Maxi-Cosi Mura 4 zwart, rood

We hebben de maxi cosi mura 4 nu ruim een jaar voor ons zoontje van 14 maanden. We zijn er erg tevreden over. Rijd makkelijk( vinden ook de oma's en tantes), makkelijk in te klappen, ziet er stoer uit, is degelijk, makkelijk in gebruik met maxi cosi autostoeltje, de wandelwagen bak (ons mannetje was bij de geboorte al 56 cm maar kon toch 'n half jaar gebruik maken van de bak) maar ook nu het buggystoeltje. Het is momenteel zelfs zo dat wanneer we ergens heen gaan en er zijn andere kinderen bij dan is het vechten wie er in mag want ze vinden het stuurtje zo leuk. Kindjes tot bijna 5 jaar kunnen er nog met gemak in (moeten ze natuurlijk niet te zwaar zijn).
Het enige minpunt vind ik dat de voetenzak van onder uit open gaat.
Parapluutje voor erbij hebben we bij Prenatal gehaald, van Quiny, valt toch onder maxi cosi.

Jolyn ned 11-02-2009
Geschreven voor: Maxi-Cosi Mura 4 zwart, rood

Wij hadden eerst een Bugaboo Cameleon maar moesten door diefstal een andere. Nu gekozen voor de maxi-cosi mura vanwege het gebruiksgemak en het fantastische buggystoeltje. Dit is echter superfijn en je kind kan er lang in zitten (i.t.t. de buagboo). Het is een van de zwaardere wagens maar dan ook heel degelijk. tegelijk is hij wel heel klein in te klappen. de kleuren van de reiswieg vonden we niet mooi dus we hebben een reiswieg van de quinny, die past er ook op (op de adapters voor het autostoeltje).

rotterdam 09-01-2009

Hallo,

ik heb nu vier maanden de mura 4 in gebruik, ben tevreden maar heb nu een lekke band. Is er nog iemand die dit heeft? ik vind het snel.
Verder is hij net iets te breed voor in de tram..

Patty72 16-08-2008

Zelf ben ik zeer tevreden over de mura 4. Bij mijn oudste dochter had ik een mutsy, maar toen ze 2 was paste ze niet meer onder de kap en kon ik het zwenksysteem niet meer gebruiken omdat ze te zwaar was. De mutsy heb ik gekocht omdat hij zo soepel reed en stuurde, maar hoe zwaarder mijn dochter werd, des te zwaarder hij reed. Ik heb voor mijn jongste dochter toen de mura 4 gekocht en mijn oudste dochter toen 2,5 erin gezet. Hij bleef soepel rijden. Oke, de rugleuning komt niet meer tot het hoofdje maar dat was bij de mutsy ook zo. Ze kan wel liggen in de Mura. Ze schuift iets naar beneden en dan is het geen probleem.
De stof van de mura is geweldig. Ik ben op vakantie geweest en er was geen eetstoeltje. Mijn dochter heeft dus gegeten in de mura. Na de vakantie met een vochtig washandje eroverheen en hij was weer schoon.
Kortom zeer tevreden.

Daphne 14-08-2008
Geschreven voor: Maxi-Cosi Mura 4 zwart, rood

Ik vind de mura een ideale wagen. Makkelijk op te klappen en zeer wendbaar. Wat ik heel handig vind is dat je de maxicosi op de wielen kan zetten zodat je niet continue hoef te sjouwen met dat zware ding. Het nestje of bak hoe je het noemen wilt is vrij groot en zeer comfortabel.

De bandjes van de mura zijn wel vrij kwetsbaar, heb al 3 gaatjes in de binnenband moeten plakken. En wat ik vervelend vind is dat je speciaal een opzetstuk op je mura moet klikken voor het parasolletje omdat een gewone parasol niet op de stang past.

lotte82 13-08-2008

Het is echt een super kinderwagen! Wij hebben hem nu een half jaar in bezit en zijn er super tevreden over!
Vooral dat je hem 2kanten kan opdraaien met de wandelwageninzet is prima! Zo kan je als je kindje net in de inzet kan kiezen om hem/haar naar je toe te zetten of van je af!
Vindt het super om nu nog lekker te kletsen en dat ons kindje naar mij kan kijken.

Verder vind ik het super fijn dat je de wandelwagen inzet helemaal plat kan leggen!Echt een voordeel, en het stuurtje op de kinderwagen, super toch!
Deze kan je er overigens ook afhalen als ze groter worden.

De kinderwagenbak zelf kan je heel erg plat opvouwen, vooral makkelijk als je met de auto op vakantie gaat!
Neemt niet veel ruimte in beslag als je het op die manier doet.

En de kinderwagenbak is groter dan vele andere bakken.