ADE Digitale Keukenweegschaal Cosma

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de ADE Digitale Keukenweegschaal Cosma op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Krico 17-11-2015

Ik zocht een weegschaal met een groot oppervlak, zodat het afleesvenster ook zichtbaar blijft als je er een groot bord op plaatst.
De weegschalen, die ik tot nu toe in de winkels had gezien, zijn allemaal veel te klein.
Deze weegschaal heeft dat probleem niet, omdat het afleesvenster draadloos is en los van de schaal kan worden geplaatst. Dat is voor mij een groot voordeel.
Nauwkeurigheid is goed, voor zover dat is na te gaan door er een pak suiker en een rol beschuit mee af te wegen.
Een paar opmerkingen over het gebruik:
- als je de weegschaal verplaatst, dan gaat hij vanzelf aan en geeft dan een tamelijk willekeurig gewicht aan. Je moet hem dan eerst op nul zetten voor gebruik. Dus een vaste plek geven is wel aan te bevelen;
- als je er iets op zet, gaat hij ook vanzelf aan. Dan wordt hij ook vanzelf op nul gezet. Dat is handig als je iets in een schaal of zo wil afwegen. Anders moet je hem eerst aanzetten via een toets op de schaal;
- de bediening gaat met 'tip' toetsen, maar je moet er wel even op blijven drukken, anders reageert de weegschaal niet;
- aanzetten kan alleen op de weegschaal, niet op de aflees unit;
- de aflees unit geeft ook tijd en temperatuur aan en er is een kookwekker ingebouwd. Maar die laatste loopt geregeld vast en moet de aflees unit worden gereset door de batterij er uit te halen en de instellingen opnieuw in te programmeren.