De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MC812M865 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

J Muller-van Dam 16-12-2019

Super, voldoet helemaal aan de verwachtingen

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Mooi, compact apparaat met veel mogelijkheden. Omdat ik dit apparaat bijna dagelijks gebruik, moet het ook mooi genoeg zijn om op het aanrecht te blijven staan. En dat is het.
Het apparaat staat door de zuignapjes stevig op het aanrecht en is stabiel ook op de hoogste snelheden.
de snij- en hakschijven doen precies wat ik er van verwacht. Een hele mooie gelijke julienne of brunoise moet je dus wel zelf snijden. Het geluid is ook niet te hard.

Pluspunten

• Mooie, praktische vormgeving
  • Staat stabiel, ook op hoge snelheden
  • makkelijk in gebruik
  • goed schoon te maken

Minpunten

• jammer dat de mandoline er niet standaard bij zit
  • mis de citruspers

Toon 14-12-2019

MULTI-TALENT

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Een echt talent, handig en praktisch waar hij voor gemaakt is. Uitgebreid en van alle gemakken en functies voorzien.!!

Pluspunten

• vele gebruiksfuncties
  • praktisch

Minpunten

• aanschafprijs

Cora 28-05-2019
  • Product gekregen

prima en veelzijdige keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Mooie, krachtige en functionele keukenmachine. Veel hulpstukken meegeleverd. Goed schoon te maken. Ben zeer tevreden

Ossenblok 06-05-2019

Supersterke machine !! Veel mogelijkheden !!

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Natuurlijk wil je graag een machine die alles aan kan! Deze doet het allemaal, kneden - kloppen - hakken - pureren - snijden enz enz.... 1250 watt power en héél veel accesoires. En dat voor deze prijs! En dan ook nog een cash-back actie erbovenop...

Pluspunten

• 1250 watt power
  • gebruiksgemak
  • heel veel extras
  • strak design in meerdere kleuren mogelijk
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• geen minpunten

Jose 29-01-2019

Keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MC812M865

ik was opzoek naar een machine die mij kon helpen om dagelijkse problemen te overwinnen, zoals het snijden van de groenten. Ik vond dit in de Bosch keukenmachine, super!
Het uitzoeken van de mogelijkheden, was in het begin een kleine uitdaging, maar het werkt allemaal prima,
alleen bij het maken van 2 cakes ineens was teveel van het goede, 1 cake is prima, kan niet beter, maar bij het beslag van 2 tegelijk loopt hij warm en begint te piepen. Maar cake, groente, blokjes snijder, wat maar ook, super snel en gemakkelijk.

Pluspunten

• meerdere snij schijven
  • blokjes snijder
  • grote kom
  • meerdere mogelijkheden
  • is niet te groot, kan blijven staan.

Artic 27-12-2018

FOODPROCESSOR

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Het is een veelzijdig apparaat. In het begin was het even zoeken welke hulpstukken ik kon gebruiken, wat het resultaat was en of het prettig in gebruik was. N verloop van tijd werd ik er steeds handiger in.
Het apparaat heeft een grote mengkom wat erg fijn is in het gebruik. Wanneer de mixer gebruikt wordt is er een piepend geluid, dit lees ik ook in andere reviews terug, Maakt dus wel veel geluid.
Het plastic zou niet snel kapot moeten gaan, echter in het het losse gedeelte in het deksel is bij mij al geschuurd en inmiddels al kapot. Dus voorzichtigheid is wel geboden met de harde plastic voorwerpen. Jammer, maar verder vind ik het een fijn apparaat. Ik had niet verwacht dat ik het zoveel zou gebruiken.

Pluspunten

• grote mengkom
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• hoeveelheid hulpmiddelen
  • plastic hulpstuk snel geschuurd en kapot

Youp82 11-11-2018

Krachtige All-in-one machine

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Een fijne en tevens ook mooie machine. De machine is veelzijdig in te zetten, wat in het begin wel even tijd kost om uit te zoeken welk onderdeel waar voor dient. Het verwerken van de producten gaat erg snel. De onderdelen kunnen wel in de vaatwasser, maar de grote onderdelen wassen we toch vaak met de hand af, omdat anders de vaatwasser te snel vol is.

Pluspunten

• Krachtig
  • Veelzijdig

Minpunten

• Schoonmaakwerk

M-uit-S 31-10-2018

Waardevolle toevoeging aan de keuken

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Sinds we dit apparaat op het aanrecht hebben staan, heeft het bijna nog niet stil gestaan. Dagelijks gaan er flinke hoeveelheden groente en fruit in en genieten we binnen no time van de lekkerste salades en smoothies. Gezond leven is een stuk makkelijker geworden. Vooral ook omdat het schoonmaken supermakkelijk gaat.

Nieuw voor ons was het mengen van deeg, maar ook dat gaat erg goed. We gaan zelfs de grote mixer wegdoen, want met dit apparaat en een kleine handmixer hebben wij meer dan voldoende mogelijkheden.

Nadelen? Jawel, die zijn wel te vinden. Zo neemt het apparaat best veel ruimte in, zijn niet alle accessoires inbegrepen, is het in het begin best een uitzoekklusje hoe alles in elkaar moet en het meest van alles: we missen echt een schenktuit! Het is lastig om een vers gemaakte smoothie netjes in een beker te krijgen.

Al met al zijn we meer dan tevreden. We eten gezonder omdat het gemakkelijker is geworden!

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Geen schenktuit
  • Neemt veel ruimte in

haxquiz 31-10-2018
  • Product gekregen

Super sterke en stille machine!

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Zoals je gewend bent van Bosch, een waanzinnig goed draaiende, stille en sterke machine. Met het grootste gemak rasp, snijd, blender, klop, of meng je van alles om de mooiste en lekkerste gerechten te maken. Zelfs met een handige toevoeging waarmee je heel gemakkelijk groente in blokjes snijd. Daarna snel afspoelen en het is zo weer schoon. Top ding!

Pluspunten

• stil
  • sterk
  • mooi design

Minpunten

• we eten nu te vaak te lekker!

Nzdewaal 28-10-2018

Krachtig motor met veel accessoires

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Wij kregen de food processor 2 weken geleden en begonnen wij meteen aan de slag. Het aantal accessoires die worden meegeleverd zijn wel handig, voor hakken, malen, blenden, mixen etc... Alleen misten wij een perser die moet je los kopen.
De machine zelf is heel stevig, ietsje aan de grote kant, dat was wel voor ons een nadeel gezien dat wij een kleinere keuken ruimte hebben.
Wij maakten ons eigen mediterraanse etens zoals hummus, taboeleh, muhammara. Dit ging prima. Fijn hakken was een makkie. Zelfs fijnere gehakt voor kofte met peterselie en kruiden was makkelijk met deze food processor te maken.
Wij hoeven onze oude blender ook niet meer te gebruiken, met de grotere container konden wij heerlijke smoothies maken met alle sorten fruiten.
In kort, deze food processor is wel geld waard gezien het aantal accessoires and de krachtig motor die bij is.

Pluspunten

• Krachtig motor
  • Veel accessoires

Minpunten

• Ietsje te groot
  • Mist alleen een perser

Michta 27-10-2018

Handig keukenhulpje

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Het is een goede keukenapparaat met krachtige motor, dus hakken, raspen, blokjes snijden, en ook blenden in de blender gaat razendsnel en makkelijk. Alleen de mix en kneed functie zou ik niet zo vaak gebruiken, omdat mijn electrische mixer beter werkt en bij het kneden, de wat nattere deeg kan gaan lekken.

thettema 27-10-2018

Mooie, krachtige, slimme, multifunctionele foodprocessor

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Veelzijdige foodprocessor, mooi uitgevoerd, alle onderdelen die je verwacht zitten er bij en meer. Mengkom is groot genoeg en hij staat ook nog eens mooi op je aanrecht.

Pluspunten

• mooi
  • krachtig
  • veelzijdig

Minpunten

• schoonmaken

liesbeth 26-10-2018

Mooi design, goede werking

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Nu een aantal weken in mijn bezit. Bij het uitpakken leek het wel een cadeautje. Helaas kwam daarna snel de teleurstelling want van gebruiksgemak was geen sprake. Voor de combinaties van attributen waren uitgevonden was ik al enkele uren verder. De gebruiksaanwijzing is lastig te lezen zo ook de snelle handleiding voor het snel in gebruik kunnen nemen.
Daarbij kwam ik tot de conclusie dat ik een essentieel onderdeel miste in de doos die ik nodig had voor het gebruik van de snijschijven. Voor ik de juiste persoon aan de telefoon had bij het servicecentrum was ik drie telefoontjes verder. Na 3 dagen kwam uiteindelijk het missende onderdeel en kon het feest beginnen.
De blender doet wat hij moet doen en is snel en alles gaat fijn. Smoothies in een handomdraai. Geen soep in gepureerd. Twee keer overgieten is zonde van de restjes die achterblijven en een staafmixer gaat echt sneller. Er zit geen schenk tuitje aan de kan.
De Deeghaak maakt een mooi deeg al draait de deeghaak erg snel wat ervoor zorgt dat het deeg erg aan de randen blijft plakken/liggen waardoor ze niet goed mengen. Een lage aantal toeren zou beter zijn naar mijn idee.
De vele snijschijven die bijgeleverd worden zijn onduidelijk waarvoor ze dienen. Een duidelijk plaatje met het eindresultaat zou fijn zijn. Op de schijven mag ook een vermelding gestanst worden waarvoor ze dienen (zoals raspen, friet, julienne snijden). Het opbergen is niet prettig vanwege de scherpe gedeelten kan je ze niet goed opbergen aangezien er geen opbergsysteem is bijgeleverd. Ze zitten los verpakt in een zakje die geen lang leven zijn bekoren.
Schoonmaken is redelijk makkelijk, al droogt het plastic niet goed in de vaatwasser en blijft er erg veel water in bijvoorbeeld de mengkom liggen. Er zitten veel ribbels en hoekjes in de verschillende element die goed gereinigd moeten worden dat is best lastig als het iets is ingedroogd. Het opbergen van alle attributen is wel een enorme aanslag op je kastinhoud. Niet alles past in de mengkom zoals beloofd.
Mijn conclusie is dat het een ideale keukenhulp kan zijn bij grote hoeveelheden te bereiden voedsel. Om een ui te snijden is het handmatig snijden veel sneller. De machine doet wat hij moet doen, maakt geluid dat niet als te hard wordt ervaren. Krachtige motor. Mooi design waardoor een plaatje op het aanrecht. Kabel netjes weg te bergen.

Pluspunten

• mooi design
  • krachtige motor
  • veel attributen bijgeleverd

Minpunten

• onduidelijke gebruiksaanwijzing
  • opbergen van snijschijven met kans op snijden

Keetje1 26-10-2018

Zekers multi!

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Zeer mooi en degelijke keukenhulp! Of je er nu voor kiest om slagroom te kloppen, groente te snijden of een smoothie te maken het is heel makkelijk met de Bosch multi talent!

Pluspunten

• Stevig
  • Meerdere snijbladen
  • Grote kan en mengkom
  • Rustig qua geluid

Minpunten

• Blenderkan is te hoog voor de vaatwasser

LisanneGroningen 25-10-2018

Ingewikkeld, maar krachtig apparaat!

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Ik mocht de Bosch keukenmachine testen. De handleiding is super onduidelijk en kort maar als je t eenmaal doorhebt is het een geweldig apparaat! Hij is voor een keukenmachine echt stil en heeft erg veel mogelijkheden!
Blokjes snijden, deeg maken, pesto, lekkere smoothie, alles wat je maar kunt bedenken!

Pluspunten

• Stil
  • Krachtige motor

Minpunten

• Onduidelijke handleiding
  • Geen opbergbak voor alle accessoires

madtweety 20-10-2018

Mooie machine met een handleiding

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Vandaag aan de slag gegaan met de machine, het heeft me bijna een uur gekost om de optie met de garde werkend te krijgen. Eerst de handleiding gelezen en toen proberen, maar elke keer een knipperende rode lamp als je hem aanzette. Toen ik het de 47ste nog een keer probeerde, volgens mij op dezelfde manier deed hij het ineens wel. Vanaf dat moment werkt het prima. Mooie merenques gemaakt, en daarna nog wat groentes in blokjes gesneden. Werkt super snel, nadeel wel dat sommige stukken bovenin vast kwamen te zitten.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Snijdt snel
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• veel onderdelen dus begin is lastig

tarobre 19-10-2018

Superhandig en stijlvol

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Ik moest me laten overtuigen door te testen.. maar wat een verademing in de keuken! Snel even Snijders, raspen, mengen of mooie blokjes maken. Alles kan met dit apparaat! En met de diverse snij stukken kan je ook oosterse groentesliertjes maken of zelfs patat!

Pluspunten

• Snel
  • Veel variatie mogelijk

Minpunten

• Mis een kleinere kan erbij

Josée 19-10-2018

Multifunctionele keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Machine is erg veelzijdig, vel verschillende hulpstukken, zelfs een fritessnijder en blokjessnijder. Het apparaat snijdt, hakt perst en ment en kneedt. Er zit een mengkom en blender bij. Het apparaat maakt niet veel lawaai 9t.o.v. mijn vorige machine ). Meeste onderdelen kunnen in de vaatwasser.

Pluspunten

• veelzijdig
  • krachtige motor
  • mooie vormgeving

Minpunten

• handleiding
  • geen opbergmogelijkheden voor de hulpstukken

Anel 15-10-2018

Super keukenhulp

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Een mooi vormgegeven foodprocessor met heel veel accessoires die bijna allemaal in de vaatwasser kunnen. Hierdoor gebruik ik het veel vaker omdat het niet met de hand afgewassen hoeft te worden.
In een mum van tijd heb je je ingrediënten gesneden, gehakt of geraspt. De hulpstukken zijn eenvoudig te plaatsen. Door de zuignappen staat het apparaat goed op het werkblad.
Echt een aanwinst voor in de keuken.

Pluspunten

• Veel hulpstukken voor haken, snijden, raspen enz.
  • Mooie vormgeving
  • Bijna alle onderdelen kunnen in de vaatwasser

Minpunten

• Vrij groot
  • Beschrijving niet heel duidelijk mbt hulpstukken

Sonja 15-10-2018

Goed voor kleine hoeveelheden

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Mooie en complete machine waar je veel kanten mee op kunt.
Verse frikandellen gemaakt, maar helaas bleek half bevroren vlees lastig te malen. Ook werd het vlees er aan de onderkant uitgeperst wat een vieze boel Haag die moeilijk schoon te maken was.

Pluspunten

• Veel onderdelen

Minpunten

• Moeite met grotere hoeveelheden

Wendy13 15-10-2018

Mooie krachtpatser

Geschreven voor: Bosch MC812M865

De Bosch Food MC812M865 ziet er indrukwekkend uit. Het ontwerp is mooi en krachtig en minimalistisch. Alhoewel het apparaat groot is neemt hij door het ontwerp niet veel ruimte in beslag in de keuken. Door het design staat hij mooi in een industriële en strakke keuken. Hij heeft veel mogelijkheden en accessoires. Dat heeft als klein nadeel dat ik me echt moet verdiepen in de machine en de handleiding. De Bosch Food doet wat hij moet doen. Ik merk dat er een krachtige motor in zit. Ik moet wel even omschakelen van het handmatig snijden naar het gebruiken van de machine. Maar wat gaat dat snel, binnen een paar seconden is alles fijngesneden. Smoothies maken doet hij als de beste. De smoothie worden mooi van structuur. Voordeel vind ik dat de dat de bak en blenderkan groot zijn, dat miste ik bij mijn andere keukenmachine. Ik merk wel dat ik wat tijd nodig heb om te wennen aan de Bosch Food. Maar naarmate ik hem langs heb merk ik dat ik hem steeds vaker gebruik. Na gebruik is hij snel schoon te maken in de vaatwasmachine. Ik zou adviseren om een mooie opbergdoos mee te leveren voor het opbergen en beschermen van de vele accessoires. Alhoewel de Bosch Food niet goedkoop is maakt de degelijkheid en kwaliteit van deze machine het meer dan waard.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Kracht
  • Mogelijkheden
  • Kwaliteit

Minpunten

• Prijs aan de hoge kant

Rens78 12-10-2018

1001-dingen-machine

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Dit weekend testte ik de Bosch Multitalent 8. Ik ben een grote fan van een andere fabrikant qua keukenmachines, dus deze machine heeft een zware concurrent te verduren. Zoals mijn titel al zegt: ik review een 1001-dingen-machine. Wat ik fijn vind is dat je slechts 1 apparaat nodig hebt voor veel verschillende bewerkingen van eten. Dus nog maar 1 machine op het aanrecht. Het design valt me niet tegen, het is zeker geen lelijk plastic apparaat. Pluspunt! Maar.... in het 1001-dingen karakter schuilt wat mij betreft ook direct het nadeel. Ik heb een aparte opbergbox in gebruik moeten nemen om alle hulpstukken in te bewaren. En ik moet steeds de gebruiksaanwijzing (die ik niet heel gebruiksvriendelijk vind...) er weer bij pakken om te checken welke onderdelen ik nodig heb voor de bewerking. Ik maakte er dit weekend een Red-Velvet cake mee: de mixer doet wat hij moet doen! Toen sneed ik aardappelen tot friet. Ging op zich goed, maar doordat de aardappel door een smalle buis moet, worden de frietjes naar mijn smaak te klein. Tot slot deed ik appels in de machine om stukjes te maken voor appelmoes. Dat was iets te heftig voor de appels, want de moes ontstond al in de machine i.p.v. in de pan :). Conclusie: mooi design, veel verschillende opties. En dat is ook direct een nadeel, je moet de machine echt leren te gebruiken en ik denk dat ik meer dan de helft van de mogelijkheden ongebruikt laat.... Ik ben bang dat mijn zware concurrent het gaat winnen van deze Bosch....

Pluspunten

• Veel mogelijkheden

Minpunten

• Veel verschillende opzetstukken
  • Redelijk onduidelijke handleiding

Lops 11-10-2018

Ideaal voor veel klusjes in de keuken

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Deze foodprocessor is zeker een multitalent in de keuken. Door de verschillende messen en de blender snijdt hij je groenten, mixt hij je soep, saus of smoothie. Ook kun je deeg kneden en sinaasappels persen. Voor elk gerecht dat je maakt in de keuken, kun je deze machine wel bij gebruiken. Alles gaat daarna de vaatwasser in en is zo weer schoon en klaar voor de volgende klus

Pluspunten

• Keukenmachine en blender ineen
  • Veel verschillende messen
  • Alles kan in de vaatwasser
  • machine neemt niet veel ruimte in op aanrechtblad

Minpunten

• Veel onderdelen, lastig op te bergen
  • Maakt veel geluid

Amado 08-10-2018

Top apparaat

Geschreven voor: Bosch MC812M865

Alles is gewoon echt top aan deze Food Processor. Fijn dat alles zo goed beveiligd is zodat je niet bijvoorbeeld de hele kom milkshake over je heen kan krijgen.
Verder is het fijn dat je kleine blokjes kan maken en dat er vele snijschijven bij zitten voor alle denkbare opties. Handig is ook dat je fijn kan hakken en ook een deeg kan kneden of room kan kloppen. Zoveel kracht in deze machine en zo handig in gebruik dat iedereen er veel plezier aan zal beleven!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Eenvoudig schoon te maken