De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MC812W872 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

AcF 06-06-2019

Met recht een multitalent

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Wat een fantastische keukenmachine. Was voornemens hem in een kastje te zetten, maar het motorgedeelte is zeer bescheiden van formaat, dus hij staat nu permanent op het aanrecht. Wat dan ook weer maakt dat je hem sneller gebruikt. Zeer veel onderdelen. Wel even puzzelen in het begin en een beetje jammer dat de gebruiksaanwijzing erg goedkoop oogt, er geen duidelijke plaatjes in staan (piepklein). Dat heeft echter niets met het veelzijdige apparaat te maken. Ik heb nog niet alles gebruikt, maar ben er van overtuigd dat de machine alles kan. Simpel in en uit elkaar te halen, praktisch alles kan in de vaatwasser. Als er een mooie duidelijke kleuren gebruiksaanwijzing met receptjes bij had gezeten, was het voor mij een 10 geweest.

Pluspunten

• Fijn formaat, kan op aanrecht blijven staan.
  • Doet alles wat je wil van een keukenmachine

Minpunten

• Over de machine geen!

kt 19-05-2019

Super apparaat / alleskunner

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Vanaf dag 1 heeft en doet dit apparaat alles wat hij beloofd. Enorm veel mogelijkheden.Voor van alles in de keuken te gebruiken. Voor mixen/kloppen deeg , hakken,snijden,raspen van alle groentes .Maken smoothies of eigen vers gemaakte vruchtensapjes in de sapcentrifuge. Je kunt het niet zo gek bedenken of hij doet het. Veel power en ook lekker stil. Staat stevig, ook tijdens het grove werk. Geen moment spijt van gehad . Dit wordt mijn grote vriend in de keuken. Echt een aanrader !!

Pluspunten

• veelzijdig
  • solide, stevig
  • veel power
  • geluid = stil
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• geen

R. Boer 31-10-2018

Multifunctionele topper!

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Bij het uitpakken van dit apparaat ben je even overdonderd door de onderdelen, maar al snel krijg je door welke het allemaal zijn en wat je er precies mee kunt. En dat is nogal wat! Een erg mooi en multifunctioneel apparaat ...een aanwinst voor de keuken!

Pluspunten

• Multifunctioneel

Ineke 31-10-2018

Ingewikkeld

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Het is echt een multitalent, maar hij kan mij net iets teveel. Daardoor heeft het erg veel verschillende onderdelen wat het opruimen soms lastig maakt. Omdat het me teveel tijd kost om uit te zoeken wat ik precies nodig heb voor het gewenste resultaat, snij ik het al gauw snel even zelf.
Een ui snijden is echt fijn, hij half hem zo heel erg fijn. De blokjessnijder is ook wel fijn, maar hier pakt hij net niet alles mee waardoor je toch best veel snijverlies hebt. Ook het schoonmaken hiervan vind ik niet handig, er blijft van alles in de vierkantjes zitten. Ik ga liever op zoek naar iets simpelers.

Kees 31-10-2018

Sterk en stil

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Ik was heel nieuwsgierig of 1 apparaat mijn losse apparaten zou kunnen vervangen. En het antwoord in mijn geval is nee. Het is zeker een mooi apparaat. Maar het neemt veel ruimte in op het aanrecht en in de kastjes.
En met zachte groente (paprika) snijdt ie het laatste stukje niet. Verder snijd ie wel mooie blokjes van de groente.
Ik heb er ook een boterkoek mee gemaakt en dat werkte super goed mooi egaal gekneed.
En ik heb ook verschillende soorten kaas geraspt en dat ging ook super.

Pluspunten

• Sterke motor
  • Redelijk stil
  • Snijdt groente in mooie blokjes

Minpunten

• Erg groot
  • Veel accessoires

HeleneChantal 29-10-2018

echt een multitalent!

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Zoals de naam al zegt. Het is een multitalent het kan veel, maar heft ook veel hulpstukken. Mijn eerste indruk was ook ‘wow, wat veel’. Bananenijs (bevroren banaan met yoghurt, met de messen) dit lukte zeer goed. Een peer tot sap centrifugeren ging ook zeer goed. De maalschijven werken ook goed zoals je mag verwachten. Mbt de klopper ging eiwit opkloppen tot Haagse Bluf goed, echter het opkloppen van slagroom ging minder goed het werd niet gelijkmatig stijf (aan randen nog dunner, binnendeel dik). Deeg maken met het ‘ plastic mes’ ging wel maar moest vrij lang mengen voor de juiste mening waardoor mijn deeg behoorlijk plakkerig werd. Het grote pluspunt van dit apparaat is dat hij alles kan, dus efficiënt in ruimte en aanschaf!

Pluspunten

• veel opties

Minpunten

• deeg ging wat lastiger

nlrs 29-10-2018

Compact, esthetisch en erg veelzijdig

Geschreven voor: Bosch MC812W872

De Bosch MC812W872 Multitalent8 oogt ontzettend compact en esthetisch op het aanrecht. Het is een erg stevig apparaat en erg veelzijdig.

In gebruik viel het bij ons wat tegen en dat kwam vooral door de vele mogelijkheden en opzetstukken die het apparaat biedt. Het is voor ons elke keer weer een uitdaging om alle onderdelen bij elkaar te zoeken om een functie te kunnen gebruiken. Als je dit eenmaal onder de knie hebt zal het gemak wel toenemen, maar wij zijn er te ongeduldig voor is gebleken. De mogelijkheden zijn voor ons misschien wel teveel.

Wat ik voornamelijk erg jammer vind is dat het apparaat niet optimaal gebruik maakt van de ingrediënten. Veel grote stukken blijven achter, ongesneden, ongeraspt en ongecentrifugeert. Ik ben me altijd erg bewust van mijn ingrediënten en het past dus niet in mijn ethiek gezonde ingrediënten weg te gooien. Ze zijn wel dusdanig 'aangedaan' door het apparaat dat het er niet meer echt smakelijk uitziet dus mijn gerechten met dit apparaat bestaan uit piekfijn uitgesneden blokjes met wat flarden komkommer erbij in de salade. Voor mijzelf maakt dit niet zoveel uit maar ik vind het jammer als ik gasten heb. Ik merk dat ik daarom steeds vaker neig om dingen weer met de hand te doen.

Ik raad dit product aan vooral voor grote gezinnen en/of grote gerechten. Ik woon samen met nog 1 persoon en wij vinden het beide wel erg veel werk om voor elk klein onderdeel wat we nodig hebben voor een gerecht (bv, centrifugeren van sap voor een dressing, snijden van blokjes voor de salade, blenden van fruit voor het na-gerecht) dat we net zolang bezig zijn met alle hulpstukken in elkaar te zetten en alles weer schoon te maken, dan dat we dit met de hand zouden doen. Het lijkt ons dus wel praktisch als je in grote hoeveelheden ingrediënten een extra 'handje' in de keuken nodig hebt.

Pluspunten

• Compact en esthetisch op het aanrecht
  • Snel resultaat
  • Praktisch voor grote gerechten

Minpunten

• Ingewikkeld in gebruik
  • Teveel opties
  • Blijven veel ongebruikte delen ingrediënten achter
  • Veel schoonmaken

Nicolette1975 27-10-2018

Foodprocessor met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Ik moest in eerste instantie erg wennen aan dit apparaat. Er zijn zoveel mogelijkheden en accessoires dat je bijna niet weet waar je moet beginnen. Ik heb nu spinaziesoep gemaakt, gebakken aardappelen gesneden en komkommersalade. Alles is goed gelukt (en met smaak opgegeten). Slagroom lukte iets minder goed, althans ik had het idee dat de slagroom stijver werd met mijn oude klopper. Dat moet ik dus nog maar eens proberen! Voor inspiratie zou ik een kookboek met ideeën voor de foodprocessor goed kunnen gebruiken!

Pluspunten

• veel mogelijkheden en accessoires
  • goede, krachtige motor

Minpunten

• slagroom gaf geen goed resultaat

Cheyenne1995 23-10-2018

Geweldig apparaat, enorm veel functies

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Vorige week heb ik dit apparaat binnen gekregen om te testen. En dat is zeker wat we gedaan hebben. Vanaf de eerste dag al wordt hij regelmatig gebruikt voor veel verschillende doeleinden: het maken van guacamole, smoothies maken, gehakt marineren, groentes snijden, cake bakken etc.
Het is heel erg fijn dat het apparaat zoveel hulpstukken en mogelijkheden heeft, aan de andere kant kost het ook best wel wat tijd om erachter te komen wat het apparaat allemaal kan. De eerste keren hebben we echt de handleiding nodig gehad om uit te zoeken wanneer we welke onderdelen nodig hebben. Maar vanaf de tweede keer gaat het steeds beter en sneller. Het snijden van groentes is echt binnen een minuut klaar in plaats van een kwartier van alles snijden.
Het is echt ideaal om 1 apparaat te hebben dat alles kan, in plaats van 5 verschillende apparaten die losse functies hebben. Ik moet wel vooral nog wennen aan het geluid, aangezien hij wel lawaai maakt. Maar het is echt een aanrader, je kunt er zoveel mee en alles gaat enorm snel. De hulpstukken nemen plek in beslag, maar wanneer je meerdere apparaten nodig hebt bespaar je juist enorm veel plek met dit apparaat! Ik ben dus enorm tevreden en ben benieuwd naar alle andere opties!

Pluspunten

• Veel verschillende opties
  • Compact apparaat
  • Makkelijk schoon te maken
  • Veilig
  • Handig

Minpunten

• Maakt veel geluid
  • Heel veel opzetstukken

Greebv 23-10-2018

Krachtig en multifunctioneel

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Zeer krachtig apparaat en voor heel veel verschillende dingen te gebruiken. Zelf gebruik ik hem vooral voor het snijden van groeten.
Door alle losse onderdelen wel lastig op te bergen.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Krachtig

Minpunten

• Veel losse onderdelen
  • Lastig op te bergen

The Cyberdude 22-10-2018

Mijn Bosch keukenhulpje.

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Ik kreeg de kans om deze Bosch keukenmachine een aantal weken te testen. Het is een flinke doos waar de keukenmachine inzit. Bij het uitpakken viel het grote aantal accessoires op. Al met al neemt de Bosch best wel veel ruimte in met alle toebehoren. Ik heb het snijapparaat gebruikt die blokjes maakt. Ik had wat paprika’s in gesneden blokjes nodig voor een gerecht. Werkt het? Ja, maar het laatste deel slaat tussen de mes en bovenkant van de kom. De Bosch gestopt, deksel open, paprika er tussen uit gevist, deksel er weer op en opnieuw beginnen. Daarna nog wat ui gesneden met het mes wat onderin de kom draait. Gaat erg snel. Wat weer wat lastig is om alle ui uit de kom te krijgen. Er zitten wat randen in de kom waardoor je hem wat lastig kan leegmaken. Schoonmaken in de vaatwasser gaat vrij eenvoudig. Vandaag voor mijn kinderen, en mijzelf :-) een smoothie gemaakt met de blender. Twee bananen, een appel, een peer, een flinke scheut yoghurt en 3,5 dl melk. Even mixen met de blender en klaar. Bereiden gaat zeer goed. Geen stukje fruit meer te vinden. Wat andere testers hebben gezegd over het ontbreken van de schenktuit vindt ik ook. Schenken gaat op zich goed maar er zit wel gelijk een hele rand vloeistof aan de buitenkant die als je niet oppast zomaar gaat lekken. We zijn weer een paar dagen verder en ik heb denk ik alle accessoires wel een paar keer uitgeprobeerd. Ik heb groente gesneden met de messen (grof en fijn) voor een pastaschotel. Dit gaat werkelijk erg snel. Groenten even voorbereiden en in de machine. In een mum van tijd is alles keurig gesneden. Ik heb de rasp gebruikt om parmazaanse kaas te raspen. Gaat ook prima. Ik heb ook de sapcentrifuge gebruikt om appelsap te maken. Twee kilo verschillende soorten appels gekocht, klokkenhuizen eruit gestoken, is misschien niet nodig, en de appels geperst. Gaat op zich goed. Doordat er steeds meer appelresten in de centrifuge achterblijven gaat de machine wel erg schudden door de onbelans. Je moet hem dus wel een beetje vasthouden. Ook regelmatig stoppen om de appelresten te verwijderen. Ook nog deeg gemaakt voor koekjes met de kinderen. Het mengen op zich van de suiker, boter bakmeel, zout en eidooier gaat prima en snel. Het laatste stukje moet je met de hand doen om een mooie samenhangende deegbal te krijgen. Al met al ben ik best wel tevreden over de Bosch.

Pluspunten

• Krachtige machine met veel gebruiksmogelijkheden.

Minpunten

• Veel accessoires die ruimte innemen
  • Boekje nodig om alles goed te kunnen gebruiken

creatiets 17-10-2018

Alleskunner voor in de keuken

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Omdat ik erg van koken en bakken houd, maar weinig ruimte in mijn keuken heb was ik erg benieuwd naar de Bosch Multitalent 8. Eén apparaat voor alle keukenklusjes, het leek me ideaal.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel even schrok toen ik de doos zag, het zijn wel érg veel losse onderdelen, maar na een poosje gestudeerd te hebben op de handleiding kon ik aan de gang. Ik heb ondertussen de meeste onderdelen getest en ben eigenlijk best enthousiast.
Als eerste testte ik de blender. Ik heb een dure blender in huis voor mijn smoothies met bevroren fruit, maar de Bosch doet het minstens net zo goed als de dure blender. Ik denk dat het zelfs nog wat gladder en egaler werd.
Het snijden van groenten is echt geen enkel probleem en omdat de meeste onderdelen in de vaatwasser kunnen was het ook zo weer schoon.
Ook maakte ik pizzadeeg. Dat is voor de meeste keukenmachines te hoog gegrepen, maar dat ging echt prima.
En natuurlijk zijn de simpele dingen als een kruimeldeegje maken voor dit apparaat geen enkel probleem.

Al met al is dit een fijn apparaat voor mensen die echt van koken houden.

Pluspunten

• alles in één
  • goede motor

Minpunten

• veel losse onderdelen
  • niet alles kan in de vaatwasser

Brenda 17-10-2018

Aanrader!

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Daar staat hij dan te blinken op mijn aanrecht! Groot, maar mooi!
Ik mocht de Bosch multitalent8 testen en ben er erg tevreden over.

Er zit een hoop bij, daar moet je even een plekje voor vinden.

Ik heb alles getest, blokjes van aardappels, plakjes van komkommer, mixen van soepen, de blender voor mijn smoothies alles werkt naar behoren. De messen zijn zelfs zo scherp dat ik bij het eerste gebruik een snee opliep. ( eigen fout)

Enige nadeel dat ik kan vinden is dat de mixkan en de blender geen schenktuit hebben en dit was wel handig geweest

• Veel mogelijkheden
  • Doet wat hij moet doen

Minpunten

• Neemt veel ruimte in
  • Geen schenktuit

Willem 17-10-2018

Voor deeg zou ik een keukenmachine nemen

Geschreven voor: Bosch MC812W872

De foodprocessor uitgepakt en als eerste alle onderdelen goed bekeken samen met de handleiding. De handleiding zelf is in het begin onduidelijk, maar als je gewoon vooraan begint met het checken van de onderdelen wordt het steeds duidelijker. Bij de handleiding zit ook een los papiertje wat nergens wordt beschreven. Waar is dit voor? De tekeningen lijken op die van de tekeningen in de handleiding zelf. Zou het dubbel zijn? Maar even aan de kant gelegd... Later blijkt dat ook op dit papiertje aangegeven staat welke onderdelen in de vaatwasser kunnen. Dit had ik liever in de gewone handleiding gehad, want die heb ik wel 3 keer doorgespit om te ontdekken of de onderdelen in de vaatwasser kunnen. Wat de andere schema's zijn heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Niet alle onderdelen mogen overigens in de vaatwasser volgens dit leaflet. Bijvoorbeeld de losse schijven (rasp, snij etc.) mogen niet in de vaatwasser. Het mixerhulpstuk mag ook maar deels in de vaatwasser, het andere deel moet je uit elkaar halen en schoonmaken. Dit gaat niet zo gemakkelijk.

Jammer van de foodprocessor vind ik dat er geen quick start bij zit met een paar recepten waarbij de onderdelen gebruikt kunnen worden. Dus een soort receptenboek met per stap een onderdeel van de foodprocessor. Op die manier zou je alles veel sneller onder de knie hebben.

Dan maar zelf op zoek op internet. Als eerste heb ik de sapcentrifuge uitgeprobeerd om een paar appeltjes te persen met de kinderen. Die vonden het super leuk om te zien, en de appelsap was ook nog eens super lekker. Ik heb deze nog wel een keer door een zeef gehaald want er kwamen wat stukjes appel(moes) mee.

Daarna heb ik nog een banaan door de blokjessnijder gedaan, wat resulteerde in een hoop kleine blokjes.

De volgende dag wilde ik wel eens iets maken waarbij flink geraspt moest worden. Ik had van een aantal jaar geleden een recept met pompoen en courgette die geraspt moesten worden en waar ik handmatig wel een half uur aan het raspen was. Perfect dus. De ingrediënten gehaald, pompoen geschild en in stukken gesneden. Foodprocessor in elkaar met raspschijf en 4 minuten later waren mijn pompoen, twee courgettes en twee rode uien perfect geraspt. Dat scheelt een hoop werk! Het ging super makkelijk.

Gisteren heb ik pindakaas gemaakt. Dat is makkelijk en leuk om te doen. Pak 400 gram pindas (gebrand of zelf in de oven roosteren) en gebruik het universele snijmes. Gooi de pindas in de machine , sluit de deksel en zet hem aan. Wacht 5 minuten en klaar is je pindakaas! Eventueel kun je er nog wat zonnebloem olie bijdoen of wat honing / suiker.

Vandaag wilde ik krentebollen maken. Recept opgezocht. Bloem, melk, gist in de machine met deeghaken en aanzetten. Na een tijdje is het klaar. Bij het verwijderen van de bak blijkt dat er deeg onder uit de machine is gelopen in de aansluiting van de hoofdmachine. Dat is jammer. Voor deeg zou ik deze machine dus wel afraden. Dan kun je beter een keukenmachine nemen, eventueel met foodprocessor opzetstuk. Nadeel is dat die veel meer kost.

Pluspunten

• krachtig
  • goed met snijden, raspen etc.

Minpunten

• niet zo geschikt voor deeg

Kelybay 13-10-2018

Je beste vriend in de keuken

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Dit is je beste vriend in de keuken. Je maakt in no time deeg.. Smoothies.. Groenten hakken.. Gehakt mengen en kneden.. Je kan het zo gek niet bedenken en het is easy! Ook gemakkelijk schoon te maken. Erg veel. Accessoires erbij!

Pluspunten

• Makkelijk te reinigen
  • Veel accessoires
  • Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Veel om op te Bergen (accessoires)

Heather 12-10-2018

Super fijne keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Ik heb de machine nu een paar keer gebruikt en hij werkt echt prettig. zowel de kan als de blender hebben een grote inhoud waardoor je grotere hoeveelheden tegelijkertijd kunt bereiden. Het geluid van de machine valt reuze mee waardoor het geen storend proces is als er andere mensen in de buurt zijn. De machine schoonmaken gaat erg vlot omdat alles er makkelijk vanaf glijden met alleen maar warm water. Op de blender zit helaas geen schenktuit wat wel jammer is maar niet onoverkomelijk. Het is een groot apparaat maar als hij eenmaal staat dan vind ik dat niet iets om me aan te storen. Al met al een fijn apparaat die ik zeker kan aanraden.

Pluspunten

• Werkt goed
  • Grote inhoud
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• geen schenktuit op blender

Margrit 05-10-2018

Veelzijdig!

Geschreven voor: Bosch MC812W872

Ik mag de machine testen en na een paar dagen allerlei eten te hebben bereid ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hen ga kopen! Hij is veelzijdig en vervangt een hoop losse machines uit de keuken. Brooddeeg is geen probleem, schaal is bijna helemaal schoon na bereiden. Maar ben echt fan van de blokjes snijder, alles in korte tijd gesneden in gelijke stukjes, lekker voor salades en roerbakgroente, aardappelblokjes maar ook kip! Ja ik ben fan!

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel schoon
  • Snel wisselen van verschillende messen

Minpunten

• Nog niet gevonden