De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MC812W501 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

d***********@l******* 30-12-2021

Goede prijs/kwaliteit

Geschreven voor: Bosch MC812W501

De processor van Bosch voldoet prima aan de verwachting. Je kunt voor duurder en beter gaan, maar wat mij betreft is hier sprake van een goede prijs/kwaliteit. Stevige constructie, sterke motor, doet wat hij moet doen!

Pluspunten

• Constructie
  • Sterke motor

Minpunten

• Plastic
  • Instructie kan duidelijker

i***@b************************* 28-11-2021

Beval heel goed, zeker aanraden

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Ik ben zeer tevreden van dit merk ( Bosch )
Bijna Alle keuken apparaturen zijn van Bosch
Vandaar dat ik ook deze apparaat heb gekocht.

Maarten 30-06-2021

Dikke afrader. Trap er niet in.

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Slechtste product ooit: in de kunststof inlegring voor de hak-kom loopt de snijschijf aan. Gevolg: plastic in je eten na 2 keer gebruiken. Nooit meer een Bosch keukenmachine voor mij. Het voordeel van een goede motor is dan bijzaak.

Minpunten

• slechte kwaliteit
  • niet getest in fabriek
  • slechte service
  • plastic in je eten

anita 27-04-2020

bosh MC812W501

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Geweldige machine, doet zijn werk perfect. Messen zijn vlijmscherp. Handig in gebruik. Gemakkelijk schoon te maken. Super blij met deze aanschaf.

Pluspunten

• goed schoon te maken
  • scherpe messen
  • stekte moter

Minpunten

• schenktuit aan kan

Keukenmachine 04-01-2020

Keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Geweldig apparaat! Doet wat hij moet doen en erg vriendelijk in gebruik! Superlblij mee! Kan niet meer zonder.

Anoniem 22-12-2019

Goede foodprocessor

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Gekozen voor deze machine omdat hij alles doet wat je kunt verwachten. Door de cashback is hij ook gelijk in prijs aan goedkopere merken.
Hij is wel iets groter dan verwacht maar bij het opbergen past alles goed in elkaar. Zorg dat de deksels altijd goed dicht zitten want anders werkt het apparaat niet (goede beveiliging dus)

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Staat stevig door zuignappen

Jos 03-12-2019

Handige Krachtpatser voor een voordelige prijs !

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Geweldige foodprocessor met een krachtige 1000 watt motor. Snijdt, raspt,hakt; doet kortom alles wat je verwacht van een keuken machine. Ook heel makkelijk schoon te maken. Heel veel apparaat voor weinig geld. Ik ben er super blij mee.

Pluspunten

• Krachtige 1000 watt motor
  • Makkelijk schoon te maken
  • Handige accessoires meegeleverd
  • Goede duidelijke gebruiksaanwijzing

Minpunten

• Het apparaat is niet klein. neemt ruimte in.

Art747 23-10-2019

Super handige food processor

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Compact en toch met veel mogelijkheden. Mooi design misstaat niet in je keuken. Doet wat het moet doen. Degelijk gebouwd. Zeker niet te duur.

Pluspunten

• Compact
  • prijs

Minpunten

• geen deeghaken wel iets wat er op lijkt

Platypus 16-02-2019

Pureren

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Omdat ik herstellend ben van keelkanker ben ik dik vloeibaar dat is yoghurt, roomijs en erwtensoep +1 beschuitbol en warme maaltijd aardappelen, groenten en vlees/kip/zalm +1 ei pd De erwtensoep en warme maaltijd moet ik pureren in de blender zodat ik het kan eten. De blender kan is licht en de erwtensoep met beschuitbol wordt goed gepureerd ook de warme maaltijd wordt goed gepureerd zodat ik het goed kan eten.

Pluspunten

• alles wordt goed gepureerd

Minpunten

• Tot nu toe geen

Platypus 29-01-2019

Pureren

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Heb een Bosch MultiTalent MC812@W501 getest Erwtensoep en warme maaltijd aardappelen, vlees of kip of zalm+1roerei gaat prima Moet gepureerd eten ivm herstel keelkanker.

Ines zomerhuis 12-11-2018

Snel en een goede motor

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Het is een foodprocessor van goede kwaliteit, er zit een goede motor in en makkelijk schoon te maken. Daarom is het product wel groot van stuk.

Pluspunten

• Snel
  • Goede motor

Minpunten

• Groot

Claudia Creemers 30-10-2018

Gemakkelijk en snel in gebruik

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Koekjesdeeg tot spinaziesoep is makkelijk en snel te maken met de foodprocessor. Zelfs het schoonmaken is binnen een mum van tijd uitgevoerd. Dit apparaat is niet te missen meer in de keuken.

Pluspunten

• Snel
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Beveiliging zodat verwonden niet mogelijk is
  • Veel onderdelen

Minpunten

• Neem veel plaats in beslag

Mooinique 29-10-2018

Dure keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Ik mocht dit apparaat testen. Dat kwam mooi uit want ik zat er over te denken om zo'n machine aan te schaffen. Ik heb er oa soep mee gemaakt, rösti en plaattaart. Ik was alleen tevreden met de rösti. Geen last van huilen door de uien en het was supersnel klaar. De draaischijf er eerst verkeerd in gedaan en kreeg aardappelschijfjes. de schijf omgedraaid en toen ging het goed. Schoon maken viel ook mee. Eerst omspoelen onder de kraan en daarna afwassen. Kon in de gebruiksaanwijzing niet goed vinden wat er allemaal in de vaatwasser mocht dus ik wilde geen risico nemen. Het apparaat zelf is makkelijk te bedienen. Vind het niet mooi. Mis een schenktuit. De zuignapjes onder het apparaat houden de machine goed op zijn plek. Het is teveel geld voor een apparaat wat niet zoveel kan.

Minpunten

• geen schenktuit
  • weinig hulpmiddelen

Mamateigerin 29-10-2018

Bosch multitalent 8, scherp snel en zeer compact

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Ik heb de multitalent 8 getest voor een maand en moet je eerlijk zeggen dat ik echt hoteldebotel ben. Zeer scherpe mesjes, fijn mechanisme van het apparaat en zeer makkelijk en handig schoon te houden en ook weg te zetten, het staat totaal niet in de weg, ik heb eerst knoflook komkommer en ui ermee gesneden, snel vakkundig en zeker in een hand omdraai was alles in schijfjes en stukjes, het huishouden word echt er een stuk makkelijker en fijner door, ook omdat je t snel pakt, gebruikt, schoonmaakt en weer terug zet, de motor is echt snel en goed, ik heb ook zelf er een van een ander merk, maar die mixt en hakt lang niet zo snel en zeer fijn, ik heb echt genoten van het mixen mengen hakken en fijn snijden met de multi talent 8

Pluspunten

• Snel
  • Zacht in geluid en gewicht
  • Zeer makkelijk schoon te houden
  • Compact in ruimte qua op berging

Minpunten

• Ik vind de snoer iets te kort

Platypus 29-10-2018

Gepureerd

Geschreven voor: Bosch MC812W501

In een grote doos ontvangen Kon gelukkig wel in mijn Smart Scootmobiel. Omdat ik herstellend ben van keelkanker moet ik dik vloeibaar eten, dat is dikke soep zoals erwtensoep en warme maaltijd + 1ei elke dag. Dit moet in een blender gepureerd worden. Het pureren gaat goed. Jammer dat er geen schenk tuitje op de blender zit, dat had het wat makkelijker gemaakt om de gepureerde soep en warme maaltijd er uit te schenken. Moest ook wennen aan de lichte blender Heb een glazen blender, die is veel zwaarder.

Pluspunten

• Blender licht om op te tillen

Minpunten

• Blender geen schenk tuitje

Lies 29-10-2018

Veiligheid boven alles

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Ik vind het een behoorlijk groot apparaat maargoed, hij is best mooi en staat wel stevig op het aanrechtblad. Moest wel even puzzelen om hem juist in elkaar te zetten en werkend te krijgen. Uiteindelijk begonnen met het versnipperen van ui, knoflook en witlof. Ook het maken van schijfjes courgette gaat makkelijk en snel. Echter vond ik het wisselen tussen het hakken en snijden wel een gedoe... kost veel tijd. Voordeel; alles achter elkaar op dezelfde stand en met hetzelfde hak/snij mes scheelt je tijd. Nadeel; veel afwas - groot - lastig in gebruik. Kan heeft geen schenktuit... Het allergrootste nadeel vind ik dat de onderdelen los raken wanneer je de kom van het apparaat af haalt. Ik heb al een flinke snee opgelopen omdat ik de kan leeg schudde in een pan en het snij mes spontaan uit de kom viel. Gelukkig viel het mee maar het had erger kunnen zijn.... Een ander groot nadeel vind ik dat het apparaat lekt op de sluitende delen (tussen hakschijf en koppelstuk bijvoorbeeld). Soep loopt daardoor zonder dat je het weet in het elektronische gedeelte. Kortom... ik ben helaas een beetje afgeknapt op de foodprocessor... De tijdsbesparing wint het wat mij betreft niet van de veiligheid.

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Stevig

Minpunten

• Veiligheid
  • Lekkage
  • Groot apparaat
  • Lastig in elkaar te zetten

Bakker1995 29-10-2018

Goede machine, groot van formaat

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Bij het uitpakken van het pakket is het best even zoeken hoe het apparaat in elkaar moet. Gelukkig zit er een handleiding bij en hiermee lukt het ook redelijk, al had de handleiding zelf wel iets overzichtelijker kunnen zijn.
Het schoonmaken gaat vrij goed. Veel van de onderdelen kunnen uit elkaar gehaald worden, wat het schoonmaken vergemakkelijkt. Het apparaat is alleen wel aan de grote kant en neemt dus vrij veel ruimte in beslag op het aanrecht.
Er zitten twee verschillende soorten hakmessen bij het apparaat. Hiermee is het wel oppassen dat het apparaat niet te lang aan blijft staan, anders is er risico dat het te fijn gehakt wordt. De menghaak werkt goed voor het maken van beslag.
De blender werkt goed en maakt een glad geheel. Alleen is deze wel lastiger schoon te maken.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Redelijk goed schoon te maken

Minpunten

• Groot formaat

Yvon 26-10-2018

Groot apparaat met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Bij het open maken van de doos tel je enorm veel onderdelen. Als leek in het gebruik van een keukenmachine van dit formaat, dacht ik makkelijk te beginnen met de garde. Door armproblemen is dat is handig dat een apparaat het mengen van me overneemt. De boter in de mengkan, mengen tot een "romige brei". Dat viel niet mee want de boter bleef plakken in de mengkan en moest met de spatel van de rand weer afgehaald worden. Bij het erbij doen van de rest van de ingredienten kreeg de garde ook niet alle ingredienten mooi mee rond gemixt. Afgemaakt dus met de hand. Heel jammer. Bij het open maken van de deksel beweegt de kan soms mee, waardoor hij er niet goed op blijft zitten en dus niet start bij het willen beginnen. Op zich wel fijn die 'niet starten modus' De beschrijving nagekeken met wat er wel en niet in de vaatwasser mag. Gelukkig mochten er veel onderdelen in, alleen jammer dat mijn vaatwasser gelijk vol zat. Bij alle volgende keren heb ik alles met de hand afgewassen. Hij maakt een stuk minder geluid dan ik verwacht had, dus zeker een pluspunt! Het zijn erg veel onderdelen en soms nogal een puzzel om hem in elkaar te zetten. De beschrijving die bij het apparaat zit is erg summier. Het is nogal een groot apparaat en neemt een gehele plank in je keuken in beslag als je hem achter een deurtje kwijt wilt. Alles bij elkaar heeft het apparaat meer minpunten als pluspunten voor mij. Een losse mixer is zo gepakt en ook een pauze rasp is ineens een stuk handiger.

Pluspunten

• Voor elke klus een onderdeel
  • Geluidsarm
  • apparaat start niet als kom niet goed vast zit.

Minpunten

• Niet makkelijk op te bergen, veel losse onderdelen
  • Summiere beschrijving
  • bij de garde krijgt het apparaat niet alles gemixt

Snuitje74 25-10-2018

Fijne alleskunner

Geschreven voor: Bosch MC812W501

De MC81W2501 van Bosch is een fijne alleskunner, doet waar hij voor gemaakt is.
Het is nogal een groot apparaat dus is het niet handig op te bergen, hierdoor blijft deze op de aanrecht staan. met zoveel extra accessoires kan je alle kanten op, helaas los geleverd i.p.v. in een b.v. aparte opberg box geleverd. Heel veel smoothies gemaakt, echter blijven er stukjes van de pit vaak in een nog te grote stukjes bestaan wat ik hinderlijk vindt tijdens het drinken. ijsblokjes gaan daarentegen wel goed. Slagroom kloppen is ook ideaal, en de groenten worden netjes gesneden. Het (Krachtige) apparaat maakt wel erg veel herrie en de beker is aan de grove kant en past net aan in de vaatwasser. Ook in de gootsteen veel moeite qua ruimte om schoon te maken. Heb de beker vol met water en sop een nachtje laten staan, de volgende ochtend zat er roest op de mesjes dus dat is geen optie. beker direct afwassen en afdrogen dus. maakt best veel herrie tijdens het gebruik, Verder een fijne hulp in de keuken.

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Goede kwaliteit materiaal.

Minpunten

• Vrij groot apparaat
  • Mesje is niet roestvrij

elvira88 24-10-2018

Krachtig apparaat.

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Mooi design. Snijd, raspt & mengt producten met gemak. Maakt wel wat geluid. Ik kreeg een mooi koekjes deeg met de deeghaak. De aardappel snijder had iets dikkere plakken mogen snijden, maar je hoeft de aardappels nauwelijks aan te drukken. Gaat zeer soepel en krachtig. Deze dikte is voor groente wel weer praktisch. De slagroom kreeg ik zelf niet goed stijf geklopt. Het universele mes vind ik ideaal voor taartbodems van koekjes. Het mes is super scherp. Ik kreeg een prachtig, bijna poeder-achtige substantie. Ook de blender werkt goed, maar heeft geen schenktuit. Al met al vind ik het wel een aanwinst voor de keuken, zeker als je een wat grotere keuken hebt en niet zoveel kracht in je handen. Deze machine maakt koken en bakken een stuk leuker. Fijn dat er zuignappen onder de machine zitten voor extra stabiliteit.

Pluspunten

• krachtige machine
  • zuignappen voor stabiliteit

Minpunten

• blender heeft geen schenktuit
  • onhandige gebruiksaanwijzing

AndrejM 22-10-2018

Krachtig maar lastig

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Het is een vrij groot apparaat met heel veel accessoires. Dit maakt het opbergen ervan vrij lastig.
Zeker als je het voor het eerst gebruikt is het een moeilijk apparaat. De handleiding is niet duidelijk dus je bent wel even bezig om de messen er goed op te krijgen. De messen zijn overigens vlijm scherp; dus let op je vingers.

De snij kwaliteiten van het apparaat zijn vrij goed. Het gaat heel erg snel en het resultaat is wel oké.
Jammer is wel dat er geen schenktuit aanwezig is om bijv. sappen uit te schenken.

Al met al ben ik er niet echt fan van. Maar ik kan goed begrijpen dat sommige mensen er helemaal gek op zijn.

Pluspunten

• krachtig apparaat
  • Veel accessoires

Minpunten

• Te groot en lomp
  • Onduidelijke gebruiksaanwijzing

Roel.L 17-10-2018

Gewoon goed

Geschreven voor: Bosch MC812W501

Wat is ie groot was mijn eerste gedachten. Maar goed hij kan dan ook vanalles. Hoop extra atributen erbij. Past wel in een kast dus hou er rekening mee dat je daar de ruimte voor hebt. Ik laat hem niet staan op mijn aanrecht.

Het is even puzzelen om de verschillende opties te gebruiken. Maar na een paar keer doen weet je niet beter. Is net als fietsen.

Groente snijden ed gaat super.

Deeg (oa pizza) heeft ie moeite mee. Kan ook aan mij liggen ivm stevigheid.

Slagroom, tja hoop werk als je klaar bent qua schoonmaken) en hij krijgt hem niet stijf. Voor mij is spuitbus ook prima.

Blender is super. Handig dat je zonder al te veel moeite nog dingen kunt toevoegen.

Al met al. Prima apparaat.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Bijna alles kan in de vaatwasser

Minpunten

• Groot
  • Moeite met deeg en slagroom

Babette 13-10-2018

Veel toebehoren

Geschreven voor: Bosch MC812W501

De keukenmachine is erg groot. Er zitten veel toebehoren bij. Ik heb pizzadeeg gemaakt. Dit gaat op een langzame snelheid. Het deeg en de machine werden warm. Het deeg krulde ook helemaal op. De slagroom die ik wilde kloppen bleef dun. De smoothie lukte goed en werd smeuïg. De groenten voor de soep werden snel en goed gesneden. Al moest ik even puzzelen om deze messen te monteren.

Pluspunten

• Hij is solide.
  • Hij kan bijna alles mixen en snijden

Minpunten

• Hij is groot en hoog.
  • Even puzzelen bij sommige onderdelen
  • Slagroom kloppen lukt niet.