Kenwood FPM270 zwart, transparant - Reviews

Inhoud kom
2 liter
Aantal snelheden
Onderdelen vaatwasmachinebestendig

Beoordeling op basis van 37 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

A. van Vleeren 25-10-2015
  • Product jaar of meer in bezit

7,3
3 jaar geleden aangeschaft voor o.a. het maken van babyhapjes en zaken als cake, taart en smoothies.

Eenvoudig in gebruik, beetje gehorig en helaas minder degelijk dan gehoopt.

In 3 jaar is het volgende vervangen:
- 3 rubber ringen
- 1 blenderfitting met messen (was doorgedraaid)
- 1 blender deksel

En gisteren helaas overleden bij het maken van deeg voor een taart.

Kees 04-12-2016

Geweldige foodprocessor voor een zachte prijs

Paar weken geleden gekocht en erg blij mee. Alles zit erbij, meer dan genoeg hak/snij/rasp mogelijkheden, een blender, sapcentrifuge, kruidengrinder en ook een nog een deegtool. Ik ben vast nog wat vergeten. Top apparaat!

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Lawaai, maar dat hebben ze allemaal

anna 28-11-2015

Voor 107 euro absoluut een toppertje.ik sta eigenlijk versteld van het feit dat je er zo veel delen bij krijgt.en wat zeker een pluspunt is,dat de kan en noten(kruiden)hakker van glas zijn.en dan nog de sapcentrifuge bak van RVS is helemaal toppie.4 wortels maakt 1 groot vol glas sap,dus dat werkt prima.ik had er 1 van plastic dat was waardeloos.super gemakkelijk te reinigen,afspoelen en klaar.hij is lekker compact ook.heel klein beetje jammer dat er geen opbergbox voor de raspschijven en het mes bij zit.maar wat wil je voor dat geld.het is een snoepje en ook nog mooi ook.heel erg blij mee.

MWTD 25-03-2015

Nog niet alles getest, maar een vers appelsapje, lekkere smoothie en mooi fijngehakte groenten komen allemaal van dit apparaat. Tot nu toe erg tervreden!

Janchik 15-12-2013

Door mijn vroegere werk als chef kok, heb ik een aardig inzicht gekregen in het gebruik van hulpmiddelen, en uiteraard de degelijkheid, waarbij mijn voorkeur altijd is uitgegaan naar Kenwood.
De type keuze was snel gemaakt, want deze FPM270 heeft voor 2 tientjes meer dan de FPM250 een uiterst stevige kunststof/metalen sapcentrifuge en een super handige glazen noten/kruiden hakselaar, deze laatste staat echter niet vermeld bij de specificaties, terwijl hij er toch standaard bijgeleverd
wordt.
Dat er maar 2 snelheden opzitten is geen probleem, want ieder geplaatst onderdeel heeft d.m.v. tandwieltjes (soort versnellingsbakjes) zijn eigen snelheid en heeft dus als voordeel, dat de niet keukenprins(ess)en altijd de juiste snelheid kiezen.
Verder is het motorische gedeelte van metaal en bijzonder robuust, echter niet overdreven groot, zodat hij mooi permanent op de aanrecht kan blijven staan. Ook de blender is van glas en dus stevig.
Verder is er erg aan de veiligheid gedacht d.m.v. een vastklik systeem.
Hij doet zijn werk goed en is voor mij, nu ik artrose heb in mijn handen, zeker een aanwinst.

olaf79 02-11-2014

Hallo Janchik,

Is deze machine ook geschikt voor het kneden van pasta deeg?

groetjes olaf

Humble 05-01-2016

Hallo, weet iemand hoe ik mooie gesnipperde uien kan maken met deze machine.
Groetjes en bedankt Jacqueline

Janchik 06-01-2016

Hallo Jacqueline,
Niet mooie uitjes kun je maken met de hakselaar, maar wil je mooie vierkante gesnipperde uitjes, zul je dat echt nog met een mes moeten doen.
Tip: maak de ui schoon, snij daar na de boven zijde eraf, maar laat het kontje met wortels zitten.
Halveer hem in de lengte, dus verticaal van de bovenzijde naar de wortels, leg de helften nu plat. maak nu de insnedes van wortels naar boven , dus verticaal en ga nu verder met horizontaal snijden.
Omdat je de onderzijde(wortels)laat zitten, heb je meer grip en je zult zien hoe snel je je uitjes mooi en vierkant gesnipperd hebt.
Met de machine gaar het ook, of met de hakselaar of met de groentesnijder, maar mooi Nee.
Let er op neem een vlijmscherp mes omdat uien taai kunnen zijn.
Hopelijk heb ik je van dienst kunnen zijn.
Vr.Gr. Janchik

Sylvia 17-12-2017

Kenwood foodprocessor

Na het hebben van een blender, hebben wij u gekozen voor deze Kenwood foodprocessor. Er zijn erg veel opties beschikbaar. Net als de blender is de foodprocessor van erg goede kwaliteit.

Pluspunten

• Veel opties
  • Uiterlijk

Laurien 15-12-2017

Veel mogelijkheden

Super prijs-kwaliteit verhouding. Veel mogelijkheden zoals blenden, raspen, kloppen en persen. Ik ga de foodprocessor zeker gebruiken voor de gerechten tijdens de feestdagen.

Pluspunten

• Mogelijkheden

Ankie 04-12-2017

Compact en compleet apparaat

Goede prijs/kwaliteitverhouding. Neemt weinig ruimte in en is toch compleet door snel en eenvoudig te wisselen hulpstukken. Dus onmisbaar in de keuken. Schoonmaken gaat makkelijk en snel. Ideaal voor het maken van babyvoeding.
Een rauwkostschotel is hiermee klaar in een oogwenk.

Pluspunten

• snel in te stellen
  • eenvoudig schoon te maken
  • compact maar toch compleet

Daantje 30-11-2017

Eindelijk gemak

Even uitpluizen hoe het werkt, maar hij is fantastisch. Jammer dat de plastic onderdelen fragiel zijn

Pluspunten

• uitstraling
  • compact

Minpunten

• plastic fragiel
  • beetje onduidelijk hoe te gebruiken

Frieda 23-11-2017

Fantastische Keukenhulp

De foodprocessor is compact, solide (metaal), staat stevig en heeft een veiligheidssluiting.
Hij werkt fantastisch. Ik gebruik hem elke dag voor heel veel verschillende dingen.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Solide
  • Compact

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Haarlem 10-11-2017

Topapparaat

Wat een fijn apparaat. The sky is the limit. Ik gebruik hem vaak voor sappen en voor sausen. je hebt hem ook zo schoongemaakt. Super aankoop. Ik kan hem iedere keukenprins -en princes aanraden.

Reza 27-10-2017

mooi design, blender van glas, feei functies

Mooi en veelzijdig foodprocessor. voor de juiste prijs! speciaal met cashback actie !
ik raad hem aan voor al mijn vrienden en familie en ook aan jou!

Pluspunten

• heel veel functies
  • mooi in design

Mir1979 25-10-2017

Fijne foodprocessor

Hele complete processor met veel accessoires. Doet alles wat hij moet doen. Ben er heel blij mee en kan iedereen aanraden om dit apparaat te kopen.

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Goede kwaliteit, zoals glazen blender

Theo 20-10-2017

Goede prijs kwaliteit verhouding

Ik heb gekozen voor de prijs kwaliteitsverhouding. Het apparaat is degelijk en heeft een mooie uitstraling.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Goed vermogen

Birima 20-10-2017

Apparaat bevalt goed maar citruspers al na 4 weken kapot

Op uitnodiging van Kieskeurig een kort vervolg op mijn eerdere review.
Het apparaat bevalt nog steeds goed maar de kwaliteit van de citruspers is ronduit teleurstellend. Bij normaal gebruik was ie binnen 4 weken stuk. Dit komt doordat het radarwerk in de pers simpelweg te licht is uitgevoerd waardoor het over het asje gaat slippen. Dit was wel teleurstellend en ik heb mijn trouwe elektrische citruspers die het al 20 jaar doet er maar naast gezet. Andere functies doen het tot zover goed. Beoordeling stel hierdoor bij naar beneden.

Pluspunten

• Uitgebreide mogelijkheden

Minpunten

• Citruspers waardeloos

Martine 02-10-2017

veelzijdige machine

Een fijne machine met veel mogelijkheden. Wel is de vraag of je ze allemaal zal gebruiken.
De kleine hakker is handig en prettig in gebruik.
De blender (mijn eerste blender ervaring) op zich prima, maar ik vind dat mijn staafmixer het fijner maakt, deze moet lang draaien voordat het echt smooth is.
De klopper heb ik nog niet mogen ervaren, evenals de deegmaker.
De rasp gebruik ik regelmatig en functioneert naar behoren, enige minpuntje is dat bij het raspen je het raspplaatje snel wat naar beneden druk zodat je wat grotere resten overhoud.
De verschillende soorten raspen zijn wel prettig, zeker de rasp voor de parmezaanse kaas is super.
De sappers is super, heerlijke sapje komen hieruit.
De citruspers heb ik ook nog niet geprobeerd.
Het schoonmaken is niet mijn favoriet en valt vaak tegen, ondanks dat het meeste onderdelen in de afwasmachine mogen.
Pluspunten:
Veelzijdig, multifunctioneel in 1 machine. degelijk materiaal, goed nagedacht over hoe het in elkaar moet.
Minpunten:
schoonmaken (hoewel er wel veel in de vaatwasser kan)
rubberen ringen die je soms lastig eruit krijgt en waar wel vuil onder kan zitten.
De motor kan soms wat stinken bij het gebruik (staat ook in de handleiding)

Prijs kwaliteit, zeker goede machine voor dit geld, met hopelijk een lange levensduur (de vorige was meer dan 20 jr oud)
Nu 3 maanden in bezit.

Pluspunten

• veelzijdig
  • prijs kwaliteit
  • stevig materiaal
  • alles sluit goed aan

Minpunten

• schoonmaken
  • rubberen ring soms lastig te verwijderen
  • geur vd machine bij het draaien

Birima 29-06-2017

FPM270

Keukenmachine net in huis. Wat opvalt is de zeer goede verpakking en het grote aantal wisselstukken voor allerhande mogelijkheden. Gebruikershandleiding is beknopt en het was leuk geweest als er wat meer voorbeelden voor toepassingen in stonden. Heb namelijk nog nooit met een dergelijke machine gewerkt. Een klein boekje food processor tips is misschien een idee. Echter, op YouTube zijn vele recepten te vinden die men met een food processor kan bereiden.
Eerste salade reeds gemaakt en zonder al te veel moeite de juiste configuratie van onderdelen in elkaar gezet. Eerste indruk zeer degelijk.

Pluspunten

• Mooie materialen
  • Uitgebreide mogelijkheden
  • Compact, vervangt twee andere keuken machines

Gabi 22-06-2017

Kenwood Foodprocessor

De Kenwood ziet er strak en modern uit, is heel compact en past prima in een klein keukenkastje. Staat mooi op het aanrecht door het design. Verder heb dit apparaat te kort om nog meer te kunnen beoordelen

Pluspunten

• veel opties

Minpunten

• overdadige veiligheidsinstructies

José Spierings 17-06-2017

Kenwood keukenmachine

Nog niet uitgeprobeerd, maar alles netjes afgeleverd, en precies wat we hebben verwacht. Prima prijs voor dit product. We hebben er hoge verwachtingen van. Niet te groot, maar groot genoeg voor ons. We gaan ermee aan de slag.

Pluspunten

• compact
  • veelzijdig

Martin 15-06-2017

Kleine allekunner

Super apparaat. Doet wat ik verwacht had. Is geen opstakel in de keuken. Na veel speur werk voor de kenwoon 270 gegaan. Geen spijt, een aanwinst voor de kleine keuken.

Pluspunten

• Klein van formaat
  • Heel veel mogelijkheden