Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium - Reviews

tile-Aantal standen
7 snelheden/standen
Functies
kloppen en mixen, blender

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 44 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium op Kieskeurig.nl.

Daniquew1991 10-11-2017

Krachtige mixer mengt goed

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Ik heb al een aantal verschillende recepten uitgeprobeerd met de Bosch OptiMUM. Tijdens het maken van cupcake deeg werden alle ingrediënten goed meegenomen zelfs bij een kleine hoeveelheid (voor 12 cakejes). Je hoeft niet nog extra met een spatel langs de randen.
Ook brooddeeg kan met de deeghaken makkelijk gemengd worden, dit is vaak met een handmixer lastig omdat deze te weinig power heeft.
Met de blender heb ik een smoothie gemaakt alleen maakt de blender in tegenstelling tot de mixer een enorm kabaal (klein minpuntje). De blender is van glas en ziet er kwalitatief goed uit. Fijne machine maar je moet wel vaak en veel bakken anders is het zonde om zo'n grote keukenmachine aan te schaffen. Hij neemt ook veel ruimte in.

Pluspunten

• Mengt ingrediënten goed
  • Veel power
  • Mixer maakt weinig kabaal

Minpunten

• Geen handgreep
  • Blender maakt veel lawaai

Peterber 08-11-2017

Multifunctionele Keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Mijn eerste indruk was goed ondanks de grootte van de machine. Na de boekjes te hebben gelezen , ben ik meteen aan de slag gegaan met als resultaat 2 cakes gemaakt en een beslag voor brood bereid. Het is in het begin even wennen met de hulpstukken eraan en af te koppelen. Je moet er handigheid in zien te krijgen. De verschillende snelheden zijn erg goed voor alle mogelijke beslagen. En niet te vergeten de machine is erg mooi om te zien en het siert de keuken. Een minpunt is dat je de ontgrendel knop niet kan openen als de blender erop staat. Het hindert niet maar je moet wel opletten. Tot nu toe ben ik wel tevreden. Vandaag de blender getest, hiermee heb ik een smoothie gemaakt met frambozen en banaan. In het begin kwam de blender moeilijk opgang, wellicht omdat de frambozen bevroren waren. Echter zou dit voor een blender geen probleem moeten zijn. Met het toevoegen van melk en een hogere snelheid ging het mixen heel erg goed. Het eindresultaat was dan ook heerlijk. Een punt van aandacht is wel, als de blender aanstaat ook de mixer op dezelfde snelheid draait, terwijl je de mixer niet gebruikt. Het testen van de deeghaak leverde ook een luchtig beslag op, waarmee ik verschillende soorten brood heb gemaakt, zoals ciabatta en meer granenbrood. Het schoonmaken van deze deeghaken is prima te doen, je zet ze gewoon in de vaatwasmachine. Mijn eindconclusie is dan ook: De Bosch OptiMUM keukenmachine is heel geschikt om bijvoorbeeld brood of pizzadeeg te kneden, eiwit tot luchtig schuim te kloppen of een glad cakebeslag te maken. Met het gebruik van aanvullende accessoires, zoals de pastamachine en de snijmessen zou het een perfecte keukenmachine zijn

Pluspunten

• 7 snelheden
  • onderdelen mogen in afwasmachine
  • blender en mixer in eé'n
  • apparaat doet zijn werk zonder erbij te staan

Minpunten

• prijs
  • blender en mixer draaien tegelijk
  • het wisselen van de haken moiezaam

Marieke 04-01-2017

fijne krachtige motor en goede hulp klantenservice

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Wij zijn erg blij met de keukenmachine. Omdat we op zoek waren naar een machine die ook pinda's tot pasta kan malen, hebben we gebeld met de klantenservice. Een vriendelijke medewerkster vertelde nadat ze het had uitgezocht welk type met welke accessoire het meest geschikt was, zodat we een goede keuze konden maken. Heel erg fijn en ook de pindakaas is dankzij de krachtige motor en handige opzet zo gemaakt!

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • krachtige motor
  • glazen en rvs ipv plastic bakjes

Minpunten

• relatief zwaar om op te tillen

M. de Vrede 04-01-2017

Krachtige keukenmachine voor kneden en mixen.

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Ik heb de keukenmachine sinds 28 november 2016.
Op tijd binnen voor de feestdagen. Ik heb hem inmiddels 2 maal gebruikt, voor het maken van beslag voor pannenkoeken en het kneden van deeg.
Voor het beslag gebruikte ik de klopgarde, die werkelijk alles in de mengkom (5,5 liter) bestrijkt, het resultaat was een glad beslag. Toevoegen van ingredienten, tijdens het mixen gaat zonder knoeien via de opening in het deksel.
Het kneden van meel, suiker, koude boter en een ei tezamen was een makkie. Door de sterke motor van 1500 Watt ging de kneedhaak er met gemak doorheen. Geen dansende keukenmachine over het aanrecht, snel gekneed en schone handen.
Je krijgt er ook een glazen blender bij. Deze heb ik nog niet gebruikt, maar wellicht binnenkort ga ik het uitproberen voor lekkere smoothies.

Pluspunten

• Grote RVS mengkom van 5,5 liter
  • Krachtige 1500 Watt motor.
  • Metalen bewegende delen.
  • Vaatwasbestendig.
  • 3,5 kg deeg te verwerken.

Minpunten

• Snoeropbergmogelijkheid niet gevonden
  • Minimale accessoires meegeleverd.

Floris 27-11-2019

Prachtig apparaat, zware kwaliteit

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Je merkt dat je een kwalitatief goed apparaat in huis hebt. Stevig aluminium behuizing, staat stabiel op het aanrecht door de zuignappen en heeft een sterke motor die weinig herrie produceert. Tevens nog een snij/rasp/citruspers apparaat en een blender erbij gekocht. Het koppelen van deze hulpstukken en de kneedhaken aan de machine vraagt enige oefening, maar dan zitten ze er ook stevig op. Het resultaat van de blender valt een beetje tegen, onderin de blender wordt het eten goed fijn gesneden, bovenin de blender blijven grote brokken zitten, deze komen niet in contact met de snijmessen onderin de blender. Het snij/rasp apparaat werkt prima, je kunt in no-time je groenten snijden. Onderdelen zijn ook goed schoon te maken. Het is een vrij prijzige keukenmachine, maar hij is het waard.

Pluspunten

• zware kwaliteit
  • mooi design

Minpunten

• prijzig
  • koppelen hulpstukken

kim 18-10-2019

WAT EEN POWER

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Ik had al eerder een keukenmachine, maar ik miste kracht. ik kwam uit op deze bosch met 1500. ijklontjes breken gaat met zo'n gemak, ik kan heerlijk ijs maken met bevroren fruit. De blender heeft ook een lekker groot formaat. een cake moet ik nog bakken , want ik heb deze keueken machine maar nog net in mijn bezit. Maar ben al zeer onder de indruk. De vormgeving vind ik ook mooi. Hij staat mooi in de keuken. Ik las bij andere revieuws dat deze keuken machine zwaar is. nou mijn vorige was veel zwaarder. ik was juist verrast hoe licht deze aanvoelde.

Pluspunten

• mooi design
  • krachtig

keukenmachine 10-09-2019

goede machine

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Goede machine,stabiel en werkt zeer goed.
is een aanbeveling [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Kirsty 04-01-2019

Mooie zware stabiele machine

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Ik heb deze machine speciaal gekozen voor het kneden van brooddeeg, allerlei testen bekeken en nu de machine binnen is denk ik dat ik echt de juiste keuze gemaakt heb, ben er heel blij mee.

Pluspunten

• stabiliteit machine
  • constante snelheid

Meisjesmam 15-12-2018

Degelijke en stevige en complete hulp voor in de keuken

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Het apparaat ziet er degelijk uit, mooie vormgeving en goede materiaal keuze.
We gebruiken hem dagelijks, zowel voor brood, groente snijden als de blender, alles is al vaker dan 1keer gebruik in de 2 weken dat hij hier in huis is.

Hij is eenvoudig in gebruik en doet zeker wat hij moet doen en nét dat beetje extra. Zo hoef ik niet meer met een spatel de ingrediënten naar beneden te drukken hij neemt alles uit zichzelf mee in de mengkom. Ook de grootte van de mengkom is ideaal voor een groot gezin (6personen) wat zin heeft in pannenkoeken bijvoorbeeld

ZOALS ik hem nu beoordeel mag hij de komende jaren zeker blijven!

Pluspunten

• Blijft goed staan
  • Grote mengkom
  • Goede messen
  • Mengt álles zonder extra werk
  • Geen gesputter door de afdekkap

Minpunten

• Geen idee tot nu toe

Fadik 16-11-2018

Geweldig

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Uiterst geschikt voor de Turkse keuken en is handig voor zwaar deegwerk dankzij zijn krachtige 1500 watt bosch motor. Uiterlijk ziet er goed uit.

Pluspunten

• Elegant design
  • Krachtige motor 1500watt
  • Accessoires makkelijk te monteren door kleurcode
  • Verwerkt tot 1,5 kg deeg

Minpunten

• Zwaar moeilijk te verplaatsen
  • Snoer moet je handmatig zelf in duwen

Anni 28-06-2018

Past in iedere keuken

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Handig apparaat, ook voor de niet professionele kok. Mooie vormgeving, makkelijke bediening, werkt perfect. Optioneel veel accessoires!

Pluspunten

• goed te reinigen

Minpunten

• gewicht, maar stabiel

Diana 23-06-2018

MUM9Y35S12

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Ik was opzoek naar een nieuwe keukenmachine toen ik deze in de winkel zag staan. Thuis op internet nog een rondgekeken, verschillende merken en modellen vergeleken, ook op verschillende sites devies gelezen, en deze kwam voor mij als beste naar voren. Ondanks de prijs, die ik toch wat aan de hoge kant vond toch gekocht. de volgende dag gelijk brooddeeg gemaakt en zelfs dat vond ik al aangenaam qua geluid en het gemak van het apparaat. een lust voor het oog en in een handomdraai kan iedereen de mooiste creaties maken.

Pluspunten

• stevigheid
  • weinig geluid
  • krachtige motor
  • mooi design (als je van een strak model houdt)
  • onderdelen vaatwasbestendig

Minpunten

• prijs ligt aan de hoge kant

Johannes 22-06-2018

Keukenmachines Bosch MUM9Y35S12

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Na een kapotte keukenmachine (AEG) de Keukenmachines Bosch MUM9Y35S12 gekocht. Prima machine die vooral gebruikt wordt voor deeg kneden. Met gemak deeg voor twee broden in één keer kneden. Machine maakt weinig lawaai in vergelijk met de vorige. Makkelijk te bedienen en schoon te maken een aanrader.

Pluspunten

• Krachtig
  • Handig in gebruik
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Veel mogelijkheden

Mahmoud 10-06-2018

Bosch

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

De produkten van Bosch zijn de beste ter wereld ,vind ik.
Ik houd van Gemany en de merken daar echt heel goed staan.

Angelika 02-06-2018

Krachtige mixer en blender, professionele kwaliteit

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Ik heb voor deze mixer/blender combinatie gekozen omdat het van een goede merk is, de kom en groot volumen heeft, een spat deksel erbij is en een grote blender daarnaast. Werkt prima, is heel krachtig, mengt heel goed en snel. Moeilijk is alleen de schoonmaak van de blender: het is lastig de mes-gedeelte van het glas eraf te halen, het zit heel vast en lukt beter als je grote handen hebt. Ook de messen in en uit de basis te krijgen is wat puzzellen. Algemeen is het in/uit elkaar zetten van deze machine niet intuitief en vraagt om wat wennen. Maar verder vind ik het een top machine van professioneel niveau.

Pluspunten

• krachtig motor
  • grote kom
  • zwar, stabiel, stevig
  • grote blender van hittebestand glas
  • spat deksel

Minpunten

• moeilijk in en uit elkaar te zetten
  • schoonmaak van blender lastig
  • gebruik vergt wennen

Eddy1970 19-02-2018

Geweldige machine

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Een mooi stevig apparaat wat doet wat je wil en goed.
Ook een sterke blender, maar het demonteren van de kan kan je niet alleen daar heb je 2 mensen voor nodig. Indrukken en tegelijk draaien; een net te stevig design
Ook jammer dat het snoer opbergsysteem niet makkelijk werkt, je krijgt het snoer nauwelijks in het compartiment gemoffeld, en bij het eruit halen heb je best veel kracht nodig. Dus ik gebruik dat systeem niet meer.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Mevrouw Verheul 13-01-2018

Joy of cooking

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Na een goede voorbereiding met kijken wat er op de markt is aan keukenmachines en wat geschikt is voor welke handelingen uitgekomen op deze Bosch Optimum. En ik moet zeggen, ik ben er erg blij mee! Een brood van 1,5 kilo wordt er zonder probleem in gekneed, ook slagroom klopt het in no-time stijf. Hier wordt ik erg blij van!
De speciale manier van mixen die belooft alle randjes mee te nemen doet inderdaad meer dan mijn oude keukenmachine deed, maar helemaal 100% niet. Maar dat is denk ik ook niet te verwachten.
De onderdelen zijn makkelijk te verwisselen en schoon te maken. Het apparaat zelf is wel zwaar, maar zoiets laat je toch op aanrecht staan om te pronken in plaats van dat je het in een kastje propt? Dus dan maken die kilo's ook niet uit.
Kortom: fantastisch! Zeer blij mee.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• nieuwe mixtechniek is beter, maar niet 100%

Thessa 10-01-2018

Fantastisch apparaat !

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Erg sterk/robuust apparaat dat doet wat ie moet doen. Mooi vorm gegeven, een plaatje in de keuken. Het is nog leuker geworden om te taarten/broden te bakken

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk schoon te houden

JK 29-12-2017

Zeer goede keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Zeer degelijk en ruime uitbredingsmogelijkheden voor vele toepassingen en een mooie RVS uitvoering en eenvoudige bediening.

Pluspunten

• Degelijk
  • Mogelijkheid tot uitbreiding

Wvk 30-11-2017

Geweldige krachtpatser

Geschreven voor: Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium

Wat een fantastisch apparaat. Zelfs brooddeeg kneed hij zonder enige moeite. Het is een mooi vormgegeven apparaat. Een sieraad op het aanrecht.

Pluspunten

• Krachtig
  • Mooi vormgegeven