Bosch MUM9Y35S12 rvs - Reviews

5,5 liter
Aantal snelheden
Kleuren
rvs

Beoordeling op basis van 26 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Daniquew1991 10-11-2017

Krachtige mixer mengt goed

Ik heb al een aantal verschillende recepten uitgeprobeerd met de Bosch OptiMUM. Tijdens het maken van cupcake deeg werden alle ingrediënten goed meegenomen zelfs bij een kleine hoeveelheid (voor 12 cakejes). Je hoeft niet nog extra met een spatel langs de randen.
Ook brooddeeg kan met de deeghaken makkelijk gemengd worden, dit is vaak met een handmixer lastig omdat deze te weinig power heeft.
Met de blender heb ik een smoothie gemaakt alleen maakt de blender in tegenstelling tot de mixer een enorm kabaal (klein minpuntje). De blender is van glas en ziet er kwalitatief goed uit. Fijne machine maar je moet wel vaak en veel bakken anders is het zonde om zo'n grote keukenmachine aan te schaffen. Hij neemt ook veel ruimte in.

Pluspunten

• Mengt ingrediënten goed
  • Veel power
  • Mixer maakt weinig kabaal

Minpunten

• Geen handgreep
  • Blender maakt veel lawaai

Peterber 08-11-2017

Multifunctionele Keukenmachine

Mijn eerste indruk was goed ondanks de grootte van de machine. Na de boekjes te hebben gelezen , ben ik meteen aan de slag gegaan met als resultaat 2 cakes gemaakt en een beslag voor brood bereid. Het is in het begin even wennen met de hulpstukken eraan en af te koppelen. Je moet er handigheid in zien te krijgen. De verschillende snelheden zijn erg goed voor alle mogelijke beslagen. En niet te vergeten de machine is erg mooi om te zien en het siert de keuken. Een minpunt is dat je de ontgrendel knop niet kan openen als de blender erop staat. Het hindert niet maar je moet wel opletten. Tot nu toe ben ik wel tevreden. Vandaag de blender getest, hiermee heb ik een smoothie gemaakt met frambozen en banaan. In het begin kwam de blender moeilijk opgang, wellicht omdat de frambozen bevroren waren. Echter zou dit voor een blender geen probleem moeten zijn. Met het toevoegen van melk en een hogere snelheid ging het mixen heel erg goed. Het eindresultaat was dan ook heerlijk. Een punt van aandacht is wel, als de blender aanstaat ook de mixer op dezelfde snelheid draait, terwijl je de mixer niet gebruikt. Het testen van de deeghaak leverde ook een luchtig beslag op, waarmee ik verschillende soorten brood heb gemaakt, zoals ciabatta en meer granenbrood. Het schoonmaken van deze deeghaken is prima te doen, je zet ze gewoon in de vaatwasmachine. Mijn eindconclusie is dan ook: De Bosch OptiMUM keukenmachine is heel geschikt om bijvoorbeeld brood of pizzadeeg te kneden, eiwit tot luchtig schuim te kloppen of een glad cakebeslag te maken. Met het gebruik van aanvullende accessoires, zoals de pastamachine en de snijmessen zou het een perfecte keukenmachine zijn

Pluspunten

• 7 snelheden
  • onderdelen mogen in afwasmachine
  • blender en mixer in eé'n
  • apparaat doet zijn werk zonder erbij te staan

Minpunten

• prijs
  • blender en mixer draaien tegelijk
  • het wisselen van de haken moiezaam

Marieke 04-01-2017

fijne krachtige motor en goede hulp klantenservice

Wij zijn erg blij met de keukenmachine. Omdat we op zoek waren naar een machine die ook pinda's tot pasta kan malen, hebben we gebeld met de klantenservice. Een vriendelijke medewerkster vertelde nadat ze het had uitgezocht welk type met welke accessoire het meest geschikt was, zodat we een goede keuze konden maken. Heel erg fijn en ook de pindakaas is dankzij de krachtige motor en handige opzet zo gemaakt!

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • krachtige motor
  • glazen en rvs ipv plastic bakjes

Minpunten

• relatief zwaar om op te tillen

M. de Vrede 04-01-2017

Krachtige keukenmachine voor kneden en mixen.

Ik heb de keukenmachine sinds 28 november 2016.
Op tijd binnen voor de feestdagen. Ik heb hem inmiddels 2 maal gebruikt, voor het maken van beslag voor pannenkoeken en het kneden van deeg.
Voor het beslag gebruikte ik de klopgarde, die werkelijk alles in de mengkom (5,5 liter) bestrijkt, het resultaat was een glad beslag. Toevoegen van ingredienten, tijdens het mixen gaat zonder knoeien via de opening in het deksel.
Het kneden van meel, suiker, koude boter en een ei tezamen was een makkie. Door de sterke motor van 1500 Watt ging de kneedhaak er met gemak doorheen. Geen dansende keukenmachine over het aanrecht, snel gekneed en schone handen.
Je krijgt er ook een glazen blender bij. Deze heb ik nog niet gebruikt, maar wellicht binnenkort ga ik het uitproberen voor lekkere smoothies.

Pluspunten

• Grote RVS mengkom van 5,5 liter
  • Krachtige 1500 Watt motor.
  • Metalen bewegende delen.
  • Vaatwasbestendig.
  • 3,5 kg deeg te verwerken.

Minpunten

• Snoeropbergmogelijkheid niet gevonden
  • Minimale accessoires meegeleverd.

Sanne 16-11-2017

Kleine krachtpatser

Deze keukenmachine heb ik mogen testen. Hij staat stevig op het aanrecht. Voelt robuust aan. Alles is makkelijk schoonte maken en er zit een handige antispat bescherming op.

Pluspunten

• klein
  • stil
  • goed uit te breiden

Claudia 15-11-2017

Solide en effectief in gebruik

Een mooi apparaat, doet wat hij beloofd. Eenvoudig in gebruik. Mist alleen een handgreep aan de kom.

Pluspunten

• Krachtig
  • Mooi vormgegeven
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Zwaar als je deze wilt verplaatsen

Ellen 15-11-2017

Krachtige machine

De Bosch Optimum keukenmachine is een hele fijne keukenmachine! Nog niet eerder met een keukenmachine gewerkt, maar het bevalt erg goed! De grote mengkom is erg handig en zeker met het spatdeksel is knoeien niet meer nodig! Het mengen / mixen gaat erg goed, er blijft geen deeg aan de randen zitten en alles wordt goed gemengd. Je kunt verschillende mengattributen gebruiken afhankelijk van het deeg dat je maakt. Daarnaast kan er een blender bovenop gezet worden, dus het is een multifunctionele machine. De blender werkt erg fijn en kan voor vele bereidingen ingezet worden.Je kunt zelfs nog verder uitbreiden met hulpstukken oa een pastamaker. De keukenmachine is stevig en zwaar zodat deze goed blijft staan. De attributen zijn makkelijk schoon te maken en de mengkom kan zelfs in de vaatwasser. Nadeel van deze keukenmachine is dat wanneer je de mixer open doet er vuil in de opening kan komen, wat vervolgens moeilijk te verwijderen is. Verder is het een fijne, robuuste, veelzijdige keukenmachine met veel uitbreidmogelijkheden.

Pluspunten

• Krachtig
  • Vaatwasbestendig
  • Staat stabiel
  • Spatdeksel zit vast
  • Mooi op het aanrecht

Paula 14-11-2017

Fijne en veelzijdige keukenmachine!

Pluspunten

• Robuust
  • Eenvoudig in gebruik
  • Uitbreidingsmogelijkheden

Maartenbuit 13-11-2017

Heavy Duty

Was al zeer verbaast over het gewicht van deze keuken machine toen ik hem uit de doos haalde. Lekker zwaar. Alle losse onderdelen voelen allemaal ook zeer robust en sterk aan, en ook een goed voordeel is dat alles gewoon in de vaatwasser kan. Enige nadeel vond ik dat de blender wel wat aan de logge kant is. Heb de keuken machine nu enkele malen gebruikt om een taart te maken. Bodem en mix maken gaat super makkelijk, zorg er wel voor dat de boter goed zacht is ander blijft het in de garde hangen. De motor gaat naad en bijna geluidloos van stand 1 tot stand 7. Zonder horten of stoten gaat het overall doorheen, zeker de deeghaak. Echt een top deeg van gekregen. Alles is makkelijk los te maken en te reinigen dus je staat ook geen uur dat ding te poetsen voor de volgende keer, top apparaat!

Pluspunten

• Heel Stevig
  • Goed schoon te maken

Shifty 09-11-2017

Bosch MUM Keukenmachine

Vorige week deze machine binnengekregen. De eerste gerechten zijn gemaakt. Ideaal voor brooddeeg en taart in verschillende vormen. We zijn erg tevreden over deze machine en bevelen deze dan ook zeker aan. Machine is van goede kwaliteit. Machine zelf is ook van staal, wat een groot verschil is met onze vorige. Door de decentrale mixer is het waarschijnlijk de bedoeling dat hij ook de zijkant van de kom meepakt, alleen dit wil niet altijd goed lukken. Wat wij ook missen is een handvat aan de kom, dit zou makkelijker zijn bij het oppakken van de kom. Als je bv bezig bent met een warm gerecht, aangezien de kom van staal is, kan deze erg warm worden en heb je hier dus altijd een doek voor nodig. De blendermixer is echter weer van glas, wat ook zeker zeer goed is, en deze langer leesbaar zal blijven. Al met al een zeer goede machine die wij zeker van harte kunnen aanbevelen!

Pluspunten

• RVS kom
  • hoge kwaliteit onderdelen
  • mooie vormgeving
  • inclusief blender van glas

Minpunten

• mist handvat aan kom

Johannes 09-11-2017

Zeer degelijke keukenmachine

Wij hebben goede ervaringen met een Bosch keukenmachine.
Na 35 jaar een Bosch keukenmachine was het tijd voor een nieuwe,ivm het kneden van zwaarder deeg.
De oude is nog niet op die gebruiken we ook nog.
Zeer tevreden over de nieuwe machine.

Pluspunten

• Zeer krachtig
  • Deegelijk

Nicolette 08-11-2017

Zeer goede keukenmachine!

De Bosch Optimum is een ontzettend goede mixer, maar ook een fijne blender! Dat merk je al wanneer je de doos opent. De keukenmachine weegt 11 kg, dus best aan de zware kant. Voor mij is dat niet erg, want ik laat hem op het aanrecht staan. Het design is ook prachtig en dat maakt het ook een sieraad op het aanrecht!
Gebruik
Bij mijn vorige mixer, lukte het vaak niet om alle ingrediënten goed te mengen. Er bleef altijd een restje achter onder in de mengkom. Met de speciale roergarde, (waar een soort rubberen strip aan zit) wordt alles, maar dan ook echt alles door elkaar gemengd. Mijn eerste baksel was een bananenbrood. Best veel ingrediënten, maar het deeg bleef lekker luchtig en alles werd goed door elkaar gemengd. De Bosch optimum heeft ook een spatdeksel. Dat is superhandig voor als je meel toe moet voegen. Dat kan gewoon via de vulopening! Terwijl de mixer draait, kun je ingrediënten toevoegen, zonder dat het over de kom waait.
Mijn tweede baksel was pizzadeeg. Hiervoor moest ik de deeghaak er op zetten. Dat was in het begin even puzzelen. Ik durfde niet te hard te trekken of te duwen, maar Youtube bracht uitkomst! Heerlijke deeg, wat uit eindelijk ook een heerlijke pizza is geworden. Onze kinderen vonden het echt heel leuk om hun eigen spullen op de pizzabodem te mogen doen!
En mijn gerecht dat ik erna gemaakt heb, was spinaziesoep. Hier heb ik de meegeleverde blender voor gebruikt! Wat handig is die! Let op dat de deksel er goed op zit! Heel handig is de kleurcodering. De blender heeft een rode onderkant, dus moet je hem aansluiten op het rode aansluitpunt van de Optimum. Dat is echt een fluitje van een cent! En blenden maar! Inmiddels ben ik vele smoothies verder en ik vind het nog steeds iedere dag leuk om te maken! Maar zoals gezegd kun je er ook prima soepen in blenden!
Als laatste en meteen minst moeilijke dat ik met de Optimum heb gedaan, is slagroom kloppen! Nadat je de machine hebt ingeschakeld, kan een kind de was doen, zo simpel is het! De machine heeft een 3d planetair mixsysteem en met de klopper, kun je heel gemakkelijk (ook een klein beetje) slagroom kloppen! Wel in de gaten blijven houden, want op hoge snelheid, zie je minder goed hoe lang je nog moet kloppen.
Overige accessoires
Er zijn voor de Optimum verschillende accessoires beschikbaar. Ik heb ze tot op heden nog niet gemist. Dat kan natuurlijk komen, omdat ik daar al een ander apparaat voor heb of keukenhulpje voor heb. Dat wil ik de komende periode nog graag uit gaan vinden, want dat zijn namelijk leuke cadeautjes voor Kerst of 5 december!
Samengevat: dit is een prachtige machine voor mensen die hoge eisen stellen aan de prestaties van de machine! Een absolute topper!

Pluspunten

• mooi design

Minpunten

• zwaar

Daan Boon 07-11-2017

Wat een beauty en een beest

Wat een schitterende machine is dit. Strak design, mooie vorm en schitterende kleurstelling. Machine zit erg goed verpakt. Er zit 1 grote knop op, waar je alles mee regelt, dat kan niet misgaan. Machine staat erg stabiel dankzij de zuignappen. Het 3D mixen en kneden is top, alles wordt mooi gemixt en gekneden. Er blijven geen restjes achter. De veelzijdigheid van de machine is super, er is voor ieder klusje wel een accesoire. Van vlees malen tot pasta rollen, van citrus persen tot een smoothie maken. De motor is krachtig, hij kan alles handelen. Een plaatje op het aanrecht

Pluspunten

• Prachtig design
  • Krachtig
  • Veel mogelijkheden

Marianne 07-11-2017

Degelijk en geruisloos!

Heel mooi apparaat, een sierraad voor in de keuken.
Het was even oefenen om de hulpstukken eraan en eraf te krijgen, maar nu heb ik het door en is het makkelijk.
Omdat ik veel bak is de grote kom erg fijn. Wel mis ik een handvat aan de kom, dat is erg jammer. Maar er is een mogelijkheid om deze er apart erbij te kopen, begreep ik.
Hij mixt erg goed, zonder de kom aan te raken. En niet onbelangrijk zonder spatten en bijna geruisloos. Hij staat heel stabiel.
Nog een pluspunt is dat je hem met allerlei mogelijkheden uit kan breiden. Zodat je niet een keuken vol hebt staan met aparte keukenapparaten.
Ben tot nu toe heel erg tevreden! Hij is fijner en degelijker dan mijn kenwood

Pluspunten

• geruisloos
  • veel mogelijkheden
  • mogelijkheid tot uitbreiding
  • grote kom

Minpunten

• geen handvat aan de kom

MSemler 06-11-2017

Mooi design met goede resultaten

Bij de eerste blik, dacht ik "wat een enorme machine"! Zelf heb ik een kleine keuken en de machine heeft best wel wat ruimte nodig. Ondanks dat laat ik hem wel gewoon staan, want hij ziet er mooi uit en heeft een strak design.

Het wisselen van de gardes is in het begin wat onwennig, maar als je eenmaal de slag te pakken hebt, is de machine makkelijk in gebruik. Slagroom, cake-, taart- en brooddeeg.... een piece of cake! Binnen no time wordt alles goed gemixed en met een mooi resultaat. Het mixen maakt niet veel geluid en de gardes draaien soepel door de metalen kom.

De OptiMUM is behoorlijk prijzig, maar welke goede keukenmachine is dat niet?! Vanwege de prijs is het zonde om de machine alleen als decorstuk op je aanrecht te laten staan. Met de extra opzetstukken is veel meer uit de machine te halen. Zeker een aanrader om de opzetstukken er bij te kopen. In tegenstelling tot sommige andere keukenmachines vind ik het een voordeel dat de glazen smoothie beker (standaard meegeleverd) en de extra te bestellen opzetstukken bevestigd worden aan de bovenkant van de machine. Hierdoor neemt hij niet nog meer ruimte in beslag.

Ik ben zeer tevreden met de keukenmachine en ga zo snel mogelijk enkele extra's bestellen om de Bosch OptiMUM maximaal te kunnen gebruiken! Zo wordt de machine een echte alleskunner!

• Makkelijk in gebruik
  • Geluidsarm
  • Goede kwaliteit

• Weinig standaard extra's

cdebeer 06-11-2017

Wat een (mooie) krachtpatser!

Afgelopen weekend was het zo ver en kon ik (eindelijk) mijn Bosch keukenmachine ophalen. Bij het openen van de doos voelde ik me zo blij als een kind en sindsdien is de glimlach van mijn gezicht niet verdwenen. Al bij het uitpakken van alle onderdelen voel je hoe solide en stevig alle onderdelen zijn. De deeghaken en (glazen!!) blender stralen kwaliteit uit. De keukenmachine voelt heel stevig en kan tot nu toe alles aan! Van de meest simpele klusjes zoals het kloppen van slagroom en luchtig kloppen van je cakebeslag, tot het wat zwaardere werk zoals (brood)deeg kneden. De machine is makkelijk te bedienen (geen moeilijke of onduidelijke/onnodige knopjes). En niet onbelangrijk, hij is makkelijk schoon te maken. Let wel op, het boekje waarin alle 'extra' onderdelen staan, maakt je wel erg hebberig (ik breid mijn collectie binnenkort zeker uit met de bijbehorende pastamachine!!). Al met al zeker een aanrader!

Pluspunten

• Solide apparaat
  • Goede kwaliteit
  • Makkelijk schoon te maken
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Alle extra's maken je hebberig

Jeroen 05-11-2017

Duur apparaat niet geschikt voor kleine/normale hoeveelheden

De Bosch is een prima keukenmachine als je vaak grote hoeveelheden kookt en bakt, we hebben er prima pastadeeg mee kunnen maken, maar voor de chocolademousse was het apparaat te groot (of de hoeveelheid te klein), net zoals voor het deeg van de koekjes. Het apparaat is duur genoeg, dan wil ik het regelmatig kunnen gebruiken, als normale hoeveelheden te klein zijn om dit apparaat te gebruiken dan is het voor mij de prijs niet waard.

Er zijn veel mogelijkheden voor dit apparaat maar de accessoires zijn best duur, of dit het geschikte apparaat voor een hobbybakker/kok is vraag ik me af

• Veel mogelijkheden

Minpunten

• Niet geschikt voor kleine hoeveelheden
  • Duur
  • Groot

Celine 04-11-2017

Erg zwaar

Dit product ziet er heel erg mooi en stevig uit, door zijn stevigheid helaas ook heel zwaar dus als je hem steeds ergens vandaan moet halen ipv standaard op het aanrecht kunt zetten vind ik dat erg vervelend.
Verder, de mengkom en de bijgekregen hulpstukken passen prima in en uit elkaar en werken prima. Helaas ben ik minder enthousiast over de blender die erbij zit. Ook een robuust en zwaar ding maar daarnaast werkt hij niet zoals hij eruit ziet. Ik had, mede door het uiterlijk, verwacht dat alles snel en makkelijk zou mengen maar helaas. Hij heeft moeite met bepaalde dingen, lijkt het niet echt goed op te pakken en ondanks dat ik hem best lang laat draaien, zaten er elke keer stukjes in..

Pluspunten

• Mengt goed
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Zwaar
  • Blender doet t niet echt goed

K-vin84 04-11-2017

Gebruiksvriendelijk met mooi design

De afgelopen weken heb een paar keer de Bosch OptiMUM keukenmachine gebruikt. Deze komt als vervanging van mijn oude keukenmachine van 15 jaar oud (ook van Bosch). Mijn oude machine is dus van goede kwaliteit geweest, ik ben daarom ook erg benieuwd naar de nieuwe machine. Wat als eerste opvalt is de mooie, strakke en toch stoere uitstraling van deze keukenmachine. Ik heb al eerste een (uitgebreide) taart gebakken met behulp van deze machine (dus niet alleen een simpel appeltaartje). De mixer werkt prettig en het is ook fijn dat wanneer je de mixer omhoog doet, het afdekplaatje hieraan vast zit. Deze hoef je dus niet apart los te maken. De mixsnelheid is goed en makkelijk in te stellen middels een draaiknop. Het apparaat heeft zuignappen, zodat deze tijdens het mixen niet aan de wandel gaat. Daarnaast is de beslagkom gemakkelijk los te draaien van de machine. Het enige minpuntje is dat de schaal geen handvat heeft. Bij het leegscheppen van de beslagkom is deze dus wat lastig vast te houden. Na het mixen en bakken komt het schoonmaken van de machine. Ook dit gaat makkelijk (mede doordat het hele apparaat van RVS is). Het is fijn dat het apparaat niet allerlei hoekjes en randjes heeft die lastig te reinigen zijn. ---- Het apparaat is geleverd met een mooi grote blender die je op de bovenkant kunt bevestigen. Prima om bijvoorbeeld smooties mee te maken! De bevestigen en losmaken van de blender gaat erg gemakkelijk en maakt het apparaat helemaal compleet!

Pluspunten

• goed schoon te maken
  • makkelijk in gebruik
  • combnatie mixer/blender

Tijmen Katier 03-11-2017

Top apparaat

Het apparaat straalt degelijkheid uit. De materialen zijn van hoogwaardig materiaal en hij doet wat hij moet doen. De blender en optionele hulpapparaten zijn ook ideaal om je kookwerk te optimaliseren.

Pluspunten

• Degelijk

Minpunten

• Mix gereedschap wat lastig te vervangen