Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium - Reviews

tile-Aantal standen
7 snelheden/standen
Functies
kloppen en mixen, blender

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 41 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Daniquew1991 10-11-2017

Krachtige mixer mengt goed

Ik heb al een aantal verschillende recepten uitgeprobeerd met de Bosch OptiMUM. Tijdens het maken van cupcake deeg werden alle ingrediënten goed meegenomen zelfs bij een kleine hoeveelheid (voor 12 cakejes). Je hoeft niet nog extra met een spatel langs de randen.
Ook brooddeeg kan met de deeghaken makkelijk gemengd worden, dit is vaak met een handmixer lastig omdat deze te weinig power heeft.
Met de blender heb ik een smoothie gemaakt alleen maakt de blender in tegenstelling tot de mixer een enorm kabaal (klein minpuntje). De blender is van glas en ziet er kwalitatief goed uit. Fijne machine maar je moet wel vaak en veel bakken anders is het zonde om zo'n grote keukenmachine aan te schaffen. Hij neemt ook veel ruimte in.

Pluspunten

• Mengt ingrediënten goed
  • Veel power
  • Mixer maakt weinig kabaal

Minpunten

• Geen handgreep
  • Blender maakt veel lawaai

Peterber 08-11-2017

Multifunctionele Keukenmachine

Mijn eerste indruk was goed ondanks de grootte van de machine. Na de boekjes te hebben gelezen , ben ik meteen aan de slag gegaan met als resultaat 2 cakes gemaakt en een beslag voor brood bereid. Het is in het begin even wennen met de hulpstukken eraan en af te koppelen. Je moet er handigheid in zien te krijgen. De verschillende snelheden zijn erg goed voor alle mogelijke beslagen. En niet te vergeten de machine is erg mooi om te zien en het siert de keuken. Een minpunt is dat je de ontgrendel knop niet kan openen als de blender erop staat. Het hindert niet maar je moet wel opletten. Tot nu toe ben ik wel tevreden. Vandaag de blender getest, hiermee heb ik een smoothie gemaakt met frambozen en banaan. In het begin kwam de blender moeilijk opgang, wellicht omdat de frambozen bevroren waren. Echter zou dit voor een blender geen probleem moeten zijn. Met het toevoegen van melk en een hogere snelheid ging het mixen heel erg goed. Het eindresultaat was dan ook heerlijk. Een punt van aandacht is wel, als de blender aanstaat ook de mixer op dezelfde snelheid draait, terwijl je de mixer niet gebruikt. Het testen van de deeghaak leverde ook een luchtig beslag op, waarmee ik verschillende soorten brood heb gemaakt, zoals ciabatta en meer granenbrood. Het schoonmaken van deze deeghaken is prima te doen, je zet ze gewoon in de vaatwasmachine. Mijn eindconclusie is dan ook: De Bosch OptiMUM keukenmachine is heel geschikt om bijvoorbeeld brood of pizzadeeg te kneden, eiwit tot luchtig schuim te kloppen of een glad cakebeslag te maken. Met het gebruik van aanvullende accessoires, zoals de pastamachine en de snijmessen zou het een perfecte keukenmachine zijn

Pluspunten

• 7 snelheden
  • onderdelen mogen in afwasmachine
  • blender en mixer in eé'n
  • apparaat doet zijn werk zonder erbij te staan

Minpunten

• prijs
  • blender en mixer draaien tegelijk
  • het wisselen van de haken moiezaam

Marieke 04-01-2017

fijne krachtige motor en goede hulp klantenservice

Wij zijn erg blij met de keukenmachine. Omdat we op zoek waren naar een machine die ook pinda's tot pasta kan malen, hebben we gebeld met de klantenservice. Een vriendelijke medewerkster vertelde nadat ze het had uitgezocht welk type met welke accessoire het meest geschikt was, zodat we een goede keuze konden maken. Heel erg fijn en ook de pindakaas is dankzij de krachtige motor en handige opzet zo gemaakt!

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • krachtige motor
  • glazen en rvs ipv plastic bakjes

Minpunten

• relatief zwaar om op te tillen

M. de Vrede 04-01-2017

Krachtige keukenmachine voor kneden en mixen.

Ik heb de keukenmachine sinds 28 november 2016.
Op tijd binnen voor de feestdagen. Ik heb hem inmiddels 2 maal gebruikt, voor het maken van beslag voor pannenkoeken en het kneden van deeg.
Voor het beslag gebruikte ik de klopgarde, die werkelijk alles in de mengkom (5,5 liter) bestrijkt, het resultaat was een glad beslag. Toevoegen van ingredienten, tijdens het mixen gaat zonder knoeien via de opening in het deksel.
Het kneden van meel, suiker, koude boter en een ei tezamen was een makkie. Door de sterke motor van 1500 Watt ging de kneedhaak er met gemak doorheen. Geen dansende keukenmachine over het aanrecht, snel gekneed en schone handen.
Je krijgt er ook een glazen blender bij. Deze heb ik nog niet gebruikt, maar wellicht binnenkort ga ik het uitproberen voor lekkere smoothies.

Pluspunten

• Grote RVS mengkom van 5,5 liter
  • Krachtige 1500 Watt motor.
  • Metalen bewegende delen.
  • Vaatwasbestendig.
  • 3,5 kg deeg te verwerken.

Minpunten

• Snoeropbergmogelijkheid niet gevonden
  • Minimale accessoires meegeleverd.

Fadik 16-11-2018

Geweldig

Uiterst geschikt voor de Turkse keuken en is handig voor zwaar deegwerk dankzij zijn krachtige 1500 watt bosch motor. Uiterlijk ziet er goed uit.

Pluspunten

• Elegant design
  • Krachtige motor 1500watt
  • Accessoires makkelijk te monteren door kleurcode
  • Verwerkt tot 1,5 kg deeg

Minpunten

• Zwaar moeilijk te verplaatsen
  • Snoer moet je handmatig zelf in duwen

Anni 28-06-2018

Past in iedere keuken

Handig apparaat, ook voor de niet professionele kok. Mooie vormgeving, makkelijke bediening, werkt perfect. Optioneel veel accessoires!

Pluspunten

• goed te reinigen

Minpunten

• gewicht, maar stabiel

Diana 23-06-2018

MUM9Y35S12

Ik was opzoek naar een nieuwe keukenmachine toen ik deze in de winkel zag staan. Thuis op internet nog een rondgekeken, verschillende merken en modellen vergeleken, ook op verschillende sites devies gelezen, en deze kwam voor mij als beste naar voren. Ondanks de prijs, die ik toch wat aan de hoge kant vond toch gekocht. de volgende dag gelijk brooddeeg gemaakt en zelfs dat vond ik al aangenaam qua geluid en het gemak van het apparaat. een lust voor het oog en in een handomdraai kan iedereen de mooiste creaties maken.

Pluspunten

• stevigheid
  • weinig geluid
  • krachtige motor
  • mooi design (als je van een strak model houdt)
  • onderdelen vaatwasbestendig

Minpunten

• prijs ligt aan de hoge kant

Johannes 22-06-2018

Keukenmachines Bosch MUM9Y35S12

Na een kapotte keukenmachine (AEG) de Keukenmachines Bosch MUM9Y35S12 gekocht. Prima machine die vooral gebruikt wordt voor deeg kneden. Met gemak deeg voor twee broden in één keer kneden. Machine maakt weinig lawaai in vergelijk met de vorige. Makkelijk te bedienen en schoon te maken een aanrader.

Pluspunten

• Krachtig
  • Handig in gebruik
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Veel mogelijkheden

Mahmoud 10-06-2018

Bosch

De produkten van Bosch zijn de beste ter wereld ,vind ik.
Ik houd van Gemany en de merken daar echt heel goed staan.

Angelika 02-06-2018

Krachtige mixer en blender, professionele kwaliteit

Ik heb voor deze mixer/blender combinatie gekozen omdat het van een goede merk is, de kom en groot volumen heeft, een spat deksel erbij is en een grote blender daarnaast. Werkt prima, is heel krachtig, mengt heel goed en snel. Moeilijk is alleen de schoonmaak van de blender: het is lastig de mes-gedeelte van het glas eraf te halen, het zit heel vast en lukt beter als je grote handen hebt. Ook de messen in en uit de basis te krijgen is wat puzzellen. Algemeen is het in/uit elkaar zetten van deze machine niet intuitief en vraagt om wat wennen. Maar verder vind ik het een top machine van professioneel niveau.

Pluspunten

• krachtig motor
  • grote kom
  • zwar, stabiel, stevig
  • grote blender van hittebestand glas
  • spat deksel

Minpunten

• moeilijk in en uit elkaar te zetten
  • schoonmaak van blender lastig
  • gebruik vergt wennen

Eddy1970 19-02-2018

Geweldige machine

Een mooi stevig apparaat wat doet wat je wil en goed.
Ook een sterke blender, maar het demonteren van de kan kan je niet alleen daar heb je 2 mensen voor nodig. Indrukken en tegelijk draaien; een net te stevig design
Ook jammer dat het snoer opbergsysteem niet makkelijk werkt, je krijgt het snoer nauwelijks in het compartiment gemoffeld, en bij het eruit halen heb je best veel kracht nodig. Dus ik gebruik dat systeem niet meer.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Mevrouw Verheul 13-01-2018

Joy of cooking

Na een goede voorbereiding met kijken wat er op de markt is aan keukenmachines en wat geschikt is voor welke handelingen uitgekomen op deze Bosch Optimum. En ik moet zeggen, ik ben er erg blij mee! Een brood van 1,5 kilo wordt er zonder probleem in gekneed, ook slagroom klopt het in no-time stijf. Hier wordt ik erg blij van!
De speciale manier van mixen die belooft alle randjes mee te nemen doet inderdaad meer dan mijn oude keukenmachine deed, maar helemaal 100% niet. Maar dat is denk ik ook niet te verwachten.
De onderdelen zijn makkelijk te verwisselen en schoon te maken. Het apparaat zelf is wel zwaar, maar zoiets laat je toch op aanrecht staan om te pronken in plaats van dat je het in een kastje propt? Dus dan maken die kilo's ook niet uit.
Kortom: fantastisch! Zeer blij mee.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• nieuwe mixtechniek is beter, maar niet 100%

Thessa 10-01-2018

Fantastisch apparaat !

Erg sterk/robuust apparaat dat doet wat ie moet doen. Mooi vorm gegeven, een plaatje in de keuken. Het is nog leuker geworden om te taarten/broden te bakken

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk schoon te houden

JK 29-12-2017

Zeer goede keukenmachine

Zeer degelijk en ruime uitbredingsmogelijkheden voor vele toepassingen en een mooie RVS uitvoering en eenvoudige bediening.

Pluspunten

• Degelijk
  • Mogelijkheid tot uitbreiding

Wvk 30-11-2017

Geweldige krachtpatser

Wat een fantastisch apparaat. Zelfs brooddeeg kneed hij zonder enige moeite. Het is een mooi vormgegeven apparaat. Een sieraad op het aanrecht.

Pluspunten

• Krachtig
  • Mooi vormgegeven

bodidley69 28-11-2017

Geweldig deze machine van Bosch

geweldig. koken bakken. taarten. Het lukt mij nu allemaal. Nu probeer ik hem een paar weken maar ik doe er van alles mee. En het lukt en is lekker . Fijn apparaat. een echte aanrader, zijn prijs dubbele en dwars waard. Hoop dat ik lang plezier van deze machine ga hebben.

Bob Grosmann 22-11-2017

Bosch Keukenmachine MUM9Y43S00

Ik heb het apparaat gebruikt om deeg te kneden. Ook het klutsen van eieren gin vlot. Dit ging fantastisch tov de machine die ik vervangen heb.
Vooral de degelijkheid en het bedieningsgemak vielen mij positief op.

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Bedieningsgemak

Heleen 21-11-2017

Mooi, stevig en goed werkend apparaat!

Onlangs deze keukenmachine gebruikt. Het is een heel mooi, stevig apparaat. Het doet zijn werk goed en is gemakkelijk te gebruiken. Ik blijf het wel veel geld vinden en het neemt vooral erg veel ruimte in beslag in de keuken.

Pluspunten

• Stevig
  • Krachtig

Minpunten

• Duur
  • Neemt veel ruimte in beslag

hapsnap 21-11-2017

Mooie stukje keukentechniek

De Bosch OptiMUM MUM9Y35S12 is met 1500 watt een zeer krachtige keukenmixer waarmee je zelfs zwaar brooddeeg kneedt. Hij heeft een ruime kom met een inhoud van 5,5 liter, waardoor je er met gemak 3,5 kilogram cakebeslag of 1,5 kilogram gistdeeg in maakt. Er zitten genoeg accessoires bij en je kan er altijd een aantal bijkopen.ook de glazen blender-kan is meegeleverd. Aansluiten is super makkelijk door de verschillende kleurcodes, dus een kind kan het gebak maken.

Let wel op dat je wat ruimte hebt, want het is een massief apparaat! Maar het staat wel stoer en degelijk op je aanrecht blad.

Pluspunten

• glazen blenderkan
  • degelijk

Minpunten

• groot
  • zwaar

Sanne 16-11-2017

Kleine krachtpatser

Deze keukenmachine heb ik mogen testen. Hij staat stevig op het aanrecht. Voelt robuust aan. Alles is makkelijk schoonte maken en er zit een handige antispat bescherming op.

Pluspunten

• klein
  • stil
  • goed uit te breiden