Bosch MUM9Y35S12 zwart, aluminium - Reviews

6 liter
Aantal snelheden
Kleuren
zwart, aluminium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 35 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Daniquew1991 10-11-2017

Krachtige mixer mengt goed

Ik heb al een aantal verschillende recepten uitgeprobeerd met de Bosch OptiMUM. Tijdens het maken van cupcake deeg werden alle ingrediënten goed meegenomen zelfs bij een kleine hoeveelheid (voor 12 cakejes). Je hoeft niet nog extra met een spatel langs de randen.
Ook brooddeeg kan met de deeghaken makkelijk gemengd worden, dit is vaak met een handmixer lastig omdat deze te weinig power heeft.
Met de blender heb ik een smoothie gemaakt alleen maakt de blender in tegenstelling tot de mixer een enorm kabaal (klein minpuntje). De blender is van glas en ziet er kwalitatief goed uit. Fijne machine maar je moet wel vaak en veel bakken anders is het zonde om zo'n grote keukenmachine aan te schaffen. Hij neemt ook veel ruimte in.

Pluspunten

• Mengt ingrediënten goed
  • Veel power
  • Mixer maakt weinig kabaal

Minpunten

• Geen handgreep
  • Blender maakt veel lawaai

Peterber 08-11-2017

Multifunctionele Keukenmachine

Mijn eerste indruk was goed ondanks de grootte van de machine. Na de boekjes te hebben gelezen , ben ik meteen aan de slag gegaan met als resultaat 2 cakes gemaakt en een beslag voor brood bereid. Het is in het begin even wennen met de hulpstukken eraan en af te koppelen. Je moet er handigheid in zien te krijgen. De verschillende snelheden zijn erg goed voor alle mogelijke beslagen. En niet te vergeten de machine is erg mooi om te zien en het siert de keuken. Een minpunt is dat je de ontgrendel knop niet kan openen als de blender erop staat. Het hindert niet maar je moet wel opletten. Tot nu toe ben ik wel tevreden. Vandaag de blender getest, hiermee heb ik een smoothie gemaakt met frambozen en banaan. In het begin kwam de blender moeilijk opgang, wellicht omdat de frambozen bevroren waren. Echter zou dit voor een blender geen probleem moeten zijn. Met het toevoegen van melk en een hogere snelheid ging het mixen heel erg goed. Het eindresultaat was dan ook heerlijk. Een punt van aandacht is wel, als de blender aanstaat ook de mixer op dezelfde snelheid draait, terwijl je de mixer niet gebruikt. Het testen van de deeghaak leverde ook een luchtig beslag op, waarmee ik verschillende soorten brood heb gemaakt, zoals ciabatta en meer granenbrood. Het schoonmaken van deze deeghaken is prima te doen, je zet ze gewoon in de vaatwasmachine. Mijn eindconclusie is dan ook: De Bosch OptiMUM keukenmachine is heel geschikt om bijvoorbeeld brood of pizzadeeg te kneden, eiwit tot luchtig schuim te kloppen of een glad cakebeslag te maken. Met het gebruik van aanvullende accessoires, zoals de pastamachine en de snijmessen zou het een perfecte keukenmachine zijn

Pluspunten

• 7 snelheden
  • onderdelen mogen in afwasmachine
  • blender en mixer in eé'n
  • apparaat doet zijn werk zonder erbij te staan

Minpunten

• prijs
  • blender en mixer draaien tegelijk
  • het wisselen van de haken moiezaam

Marieke 04-01-2017

fijne krachtige motor en goede hulp klantenservice

Wij zijn erg blij met de keukenmachine. Omdat we op zoek waren naar een machine die ook pinda's tot pasta kan malen, hebben we gebeld met de klantenservice. Een vriendelijke medewerkster vertelde nadat ze het had uitgezocht welk type met welke accessoire het meest geschikt was, zodat we een goede keuze konden maken. Heel erg fijn en ook de pindakaas is dankzij de krachtige motor en handige opzet zo gemaakt!

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • krachtige motor
  • glazen en rvs ipv plastic bakjes

Minpunten

• relatief zwaar om op te tillen

M. de Vrede 04-01-2017

Krachtige keukenmachine voor kneden en mixen.

Ik heb de keukenmachine sinds 28 november 2016.
Op tijd binnen voor de feestdagen. Ik heb hem inmiddels 2 maal gebruikt, voor het maken van beslag voor pannenkoeken en het kneden van deeg.
Voor het beslag gebruikte ik de klopgarde, die werkelijk alles in de mengkom (5,5 liter) bestrijkt, het resultaat was een glad beslag. Toevoegen van ingredienten, tijdens het mixen gaat zonder knoeien via de opening in het deksel.
Het kneden van meel, suiker, koude boter en een ei tezamen was een makkie. Door de sterke motor van 1500 Watt ging de kneedhaak er met gemak doorheen. Geen dansende keukenmachine over het aanrecht, snel gekneed en schone handen.
Je krijgt er ook een glazen blender bij. Deze heb ik nog niet gebruikt, maar wellicht binnenkort ga ik het uitproberen voor lekkere smoothies.

Pluspunten

• Grote RVS mengkom van 5,5 liter
  • Krachtige 1500 Watt motor.
  • Metalen bewegende delen.
  • Vaatwasbestendig.
  • 3,5 kg deeg te verwerken.

Minpunten

• Snoeropbergmogelijkheid niet gevonden
  • Minimale accessoires meegeleverd.

Eddy1970 19-02-2018

Geweldige machine

Een mooi stevig apparaat wat doet wat je wil en goed.
Ook een sterke blender, maar het demonteren van de kan kan je niet alleen daar heb je 2 mensen voor nodig. Indrukken en tegelijk draaien; een net te stevig design
Ook jammer dat het snoer opbergsysteem niet makkelijk werkt, je krijgt het snoer nauwelijks in het compartiment gemoffeld, en bij het eruit halen heb je best veel kracht nodig. Dus ik gebruik dat systeem niet meer.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Mevrouw Verheul 13-01-2018

Joy of cooking

Na een goede voorbereiding met kijken wat er op de markt is aan keukenmachines en wat geschikt is voor welke handelingen uitgekomen op deze Bosch Optimum. En ik moet zeggen, ik ben er erg blij mee! Een brood van 1,5 kilo wordt er zonder probleem in gekneed, ook slagroom klopt het in no-time stijf. Hier wordt ik erg blij van!
De speciale manier van mixen die belooft alle randjes mee te nemen doet inderdaad meer dan mijn oude keukenmachine deed, maar helemaal 100% niet. Maar dat is denk ik ook niet te verwachten.
De onderdelen zijn makkelijk te verwisselen en schoon te maken. Het apparaat zelf is wel zwaar, maar zoiets laat je toch op aanrecht staan om te pronken in plaats van dat je het in een kastje propt? Dus dan maken die kilo's ook niet uit.
Kortom: fantastisch! Zeer blij mee.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• nieuwe mixtechniek is beter, maar niet 100%

Thessa 10-01-2018

Fantastisch apparaat !

Erg sterk/robuust apparaat dat doet wat ie moet doen. Mooi vorm gegeven, een plaatje in de keuken. Het is nog leuker geworden om te taarten/broden te bakken

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk schoon te houden

JK 29-12-2017

Zeer goede keukenmachine

Zeer degelijk en ruime uitbredingsmogelijkheden voor vele toepassingen en een mooie RVS uitvoering en eenvoudige bediening.

Pluspunten

• Degelijk
  • Mogelijkheid tot uitbreiding

Wvk 30-11-2017

Geweldige krachtpatser

Wat een fantastisch apparaat. Zelfs brooddeeg kneed hij zonder enige moeite. Het is een mooi vormgegeven apparaat. Een sieraad op het aanrecht.

Pluspunten

• Krachtig
  • Mooi vormgegeven

bodidley69 28-11-2017

Geweldig deze machine van Bosch

geweldig. koken bakken. taarten. Het lukt mij nu allemaal. Nu probeer ik hem een paar weken maar ik doe er van alles mee. En het lukt en is lekker . Fijn apparaat. een echte aanrader, zijn prijs dubbele en dwars waard. Hoop dat ik lang plezier van deze machine ga hebben.

Bob Grosmann 22-11-2017

Bosch Keukenmachine MUM9Y43S00

Ik heb het apparaat gebruikt om deeg te kneden. Ook het klutsen van eieren gin vlot. Dit ging fantastisch tov de machine die ik vervangen heb.
Vooral de degelijkheid en het bedieningsgemak vielen mij positief op.

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Bedieningsgemak

Heleen 21-11-2017

Mooi, stevig en goed werkend apparaat!

Onlangs deze keukenmachine gebruikt. Het is een heel mooi, stevig apparaat. Het doet zijn werk goed en is gemakkelijk te gebruiken. Ik blijf het wel veel geld vinden en het neemt vooral erg veel ruimte in beslag in de keuken.

Pluspunten

• Stevig
  • Krachtig

Minpunten

• Duur
  • Neemt veel ruimte in beslag

hapsnap 21-11-2017

Mooie stukje keukentechniek

De Bosch OptiMUM MUM9Y35S12 is met 1500 watt een zeer krachtige keukenmixer waarmee je zelfs zwaar brooddeeg kneedt. Hij heeft een ruime kom met een inhoud van 5,5 liter, waardoor je er met gemak 3,5 kilogram cakebeslag of 1,5 kilogram gistdeeg in maakt. Er zitten genoeg accessoires bij en je kan er altijd een aantal bijkopen.ook de glazen blender-kan is meegeleverd. Aansluiten is super makkelijk door de verschillende kleurcodes, dus een kind kan het gebak maken.

Let wel op dat je wat ruimte hebt, want het is een massief apparaat! Maar het staat wel stoer en degelijk op je aanrecht blad.

Pluspunten

• glazen blenderkan
  • degelijk

Minpunten

• groot
  • zwaar

Sanne 16-11-2017

Kleine krachtpatser

Deze keukenmachine heb ik mogen testen. Hij staat stevig op het aanrecht. Voelt robuust aan. Alles is makkelijk schoonte maken en er zit een handige antispat bescherming op.

Pluspunten

• klein
  • stil
  • goed uit te breiden

Claudia 15-11-2017

Solide en effectief in gebruik

Een mooi apparaat, doet wat hij beloofd. Eenvoudig in gebruik. Mist alleen een handgreep aan de kom.

Pluspunten

• Krachtig
  • Mooi vormgegeven
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Zwaar als je deze wilt verplaatsen

Ellen 15-11-2017

Krachtige machine

De Bosch Optimum keukenmachine is een hele fijne keukenmachine! Nog niet eerder met een keukenmachine gewerkt, maar het bevalt erg goed! De grote mengkom is erg handig en zeker met het spatdeksel is knoeien niet meer nodig! Het mengen / mixen gaat erg goed, er blijft geen deeg aan de randen zitten en alles wordt goed gemengd. Je kunt verschillende mengattributen gebruiken afhankelijk van het deeg dat je maakt. Daarnaast kan er een blender bovenop gezet worden, dus het is een multifunctionele machine. De blender werkt erg fijn en kan voor vele bereidingen ingezet worden.Je kunt zelfs nog verder uitbreiden met hulpstukken oa een pastamaker. De keukenmachine is stevig en zwaar zodat deze goed blijft staan. De attributen zijn makkelijk schoon te maken en de mengkom kan zelfs in de vaatwasser. Nadeel van deze keukenmachine is dat wanneer je de mixer open doet er vuil in de opening kan komen, wat vervolgens moeilijk te verwijderen is. Verder is het een fijne, robuuste, veelzijdige keukenmachine met veel uitbreidmogelijkheden.

Pluspunten

• Krachtig
  • Vaatwasbestendig
  • Staat stabiel
  • Spatdeksel zit vast
  • Mooi op het aanrecht

Paula 14-11-2017

Fijne en veelzijdige keukenmachine!

Pluspunten

• Robuust
  • Eenvoudig in gebruik
  • Uitbreidingsmogelijkheden

Maartenbuit 13-11-2017

Heavy Duty

Was al zeer verbaast over het gewicht van deze keuken machine toen ik hem uit de doos haalde. Lekker zwaar. Alle losse onderdelen voelen allemaal ook zeer robust en sterk aan, en ook een goed voordeel is dat alles gewoon in de vaatwasser kan. Enige nadeel vond ik dat de blender wel wat aan de logge kant is. Heb de keuken machine nu enkele malen gebruikt om een taart te maken. Bodem en mix maken gaat super makkelijk, zorg er wel voor dat de boter goed zacht is ander blijft het in de garde hangen. De motor gaat naad en bijna geluidloos van stand 1 tot stand 7. Zonder horten of stoten gaat het overall doorheen, zeker de deeghaak. Echt een top deeg van gekregen. Alles is makkelijk los te maken en te reinigen dus je staat ook geen uur dat ding te poetsen voor de volgende keer, top apparaat!

Pluspunten

• Heel Stevig
  • Goed schoon te maken

Shifty 09-11-2017

Bosch MUM Keukenmachine

Vorige week deze machine binnengekregen. De eerste gerechten zijn gemaakt. Ideaal voor brooddeeg en taart in verschillende vormen. We zijn erg tevreden over deze machine en bevelen deze dan ook zeker aan. Machine is van goede kwaliteit. Machine zelf is ook van staal, wat een groot verschil is met onze vorige. Door de decentrale mixer is het waarschijnlijk de bedoeling dat hij ook de zijkant van de kom meepakt, alleen dit wil niet altijd goed lukken. Wat wij ook missen is een handvat aan de kom, dit zou makkelijker zijn bij het oppakken van de kom. Als je bv bezig bent met een warm gerecht, aangezien de kom van staal is, kan deze erg warm worden en heb je hier dus altijd een doek voor nodig. De blendermixer is echter weer van glas, wat ook zeker zeer goed is, en deze langer leesbaar zal blijven. Al met al een zeer goede machine die wij zeker van harte kunnen aanbevelen!

Pluspunten

• RVS kom
  • hoge kwaliteit onderdelen
  • mooie vormgeving
  • inclusief blender van glas

Minpunten

• mist handvat aan kom

Johannes 09-11-2017

Zeer degelijke keukenmachine

Wij hebben goede ervaringen met een Bosch keukenmachine.
Na 35 jaar een Bosch keukenmachine was het tijd voor een nieuwe,ivm het kneden van zwaarder deeg.
De oude is nog niet op die gebruiken we ook nog.
Zeer tevreden over de nieuwe machine.

Pluspunten

• Zeer krachtig
  • Deegelijk