De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Keukenmachine met kookfunctie - Cuisine Companion inclusief NL recepentenboek FE800A wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ilonka Molenaar 12-08-2017

Eenvoudig te bedienen

Het apparaat heb ik nu ca. 4 maanden en is echt heel erg handig. Verse soep maak je in een handomdraai en de andere recepten ook. Doet wat er in de folder wordt beloofd. De combinatie van keukenmachine met de kookfunctie heeft echt een toegevoegde waarde voor de kookliefhebber. Alleen het schoonmaken van de deksel vraagt een beetje handigheid.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Kwaliteit
  • Recepten

Minpunten

• Deksel schoonmaken

ClaireElisabeth 22-06-2016
Sinds ongeveer 2 maanden de cuisine compagnon in gebruik, hij is van mijn moeder, maar ook ik gebruik hem zeer regelmatig!!
Zo ontzettend makkelijk!!! En door het receptenboek dat je erbij krijgt heel makkelijk te variëren!!
De timer functie is ook erg fijn!! Je doet alle ingrediënten erin, zet de timer aan, de compagnon maakt onze maaltijd en ondertussen kan ik op mijn gemak de kinderen in bad doen!! Wat een uitvinding!!
Echt een absolute aanrader!!!

c hullekes 29-04-2016
Sinds een aantal maanden staat dit apparaat bij ons in de keuken! Hij kan werkelijk alles. Ook hebben wij gebruikt gemaakt van de aanbieding met het messenset. Nu is hij echt helemaal compleet.
Doet echt precies wat ze zeggen!
Makkelijk in gebruik!

Ik gebruik hem alleen niet even snel. Hij maakt heerlijke drankjes, maar maak ik er alleen een voor mezelf, dan pak ik even een klein apparaatje, omdat het schoonmaken wel iets meer werk kost.
Niet moeilijk of veel, maar zijn toch meerdere onderdelen.

De aanschafwaarde is wel hoog, maar je hebt er ook echt iets voor waar je dolblij van wordt!

Michl 24-04-2016
Sinds begin december ben ik in het bezit van mijn CC. Er gaat bijna geen dag voorbij dat ik hem niet gebruik. Punt is, ik kon niet goed koken en vond het ook eigenlijk niet heel erg leuk. Maar ik wil wel graag gezond, gevarieerd en smakelijk eten, iedere dag weer. Nu maak ik curries, bak brood en taarten, bereid heerlijke verse soepen, hummus, pesto, pastasauzen alsof het niets is. En niets mislukt! Bij de CC zit een receptenboek met enorm veel goede recepten die je makkelijk naar eigen idee kunt aanpassen. Er zitten hele goede messen en kloppers bij, die je alle werk uit handen nemen. Een ui of knoflookteen hoef je alleen nog maar te pellen, hakken en snijden doet de CC voor je. Aanbraden doet hij ook. En vervolgens smoren, zacht koken, pureren. Kneden doet hij ook goed, en snel! Ondertussen kun je zelf met een glas wijn de krant lezen of met je kinderen spelen. En mocht de maaltijd eerder klaar zijn dan gewenst dan houdt de CC het ook nog een tijdje warm voor je, zonder aanbranden want er wordt automatisch geroerd, met tussenpozen. Nog niet een keer is er iets aangebrand of mislukt. De CC heeft een handige meng/kook kom, en alles incl de messen en kloppers, kan in de vaatwasser. Er zijn maar twee kleine onderdelen die je met de hand moet afwassen. Het werkdisplay is erg duidelijk, je kijkt er goed op en je kunt simpel programma's kiezen door het juiste symbool aan te klikken of handmatig snelheid, temperatuur en tijd instellen. Als de CC klaar is voor een volgende stap hoor je een beschaafd piepje. Op volle snelheid maakt hij wel geluid maar dat is niet hard, ongeveer zoals een mixer (die je nooit meer gebruikt). Dus houd je van goed eten met veel smaak (ik heb een voorraad kruiden waarvan ik eerder nog nooit had gehoord!) maar ben je niet zo'n goede kok... Dan is de CC echt de oplossing. Ik wil nooit meer zonder. Op vakantie zou ik hem meenemen, bijvoorbeeld naar een huisje. Er zijn veel recepten op internet in omloop, er is ook een goede Australische website en er zijn Facebook groepen van CC. Daar vind je heel waardevolle informatie en super recepten, ook wanneer je op koolhydraten en/of calorieën of vet wilt letten. Fijn is ook dat de kom groot is, je kunt er zeker een maaltijd voor 6 mensen in bereiden. Vergeet ik nog te noemen dat er ook een stoommand bij zit, zodat je snel bijv. Je groenten of een stuk vis kunt stomen. Ook een gestoomde omelet is heerlijk trouwens. Sinds de komst van CC eten wij echt lekker en vernieuwend. Door de CC heb ik vertrouwen gekregen in mijn kookkunsten en ook plezier. Natuurlijk moet je je er wel even in verdiepen maar dat is het meer dan waard. Ik zou er alleen een extra kom bij willen hebben omdat ik meestal meerdere gerechten tegelijk wil maken (bijv. Soep en daarna appelmoes en dan nog vast het deeg voor brood). Dan kun je direct door zonder afwas.

GZPronk 12-04-2016
Vanaf dag 1 was ik al fan van deze mooie machine. Het design is prachtig en elegant. De bediening is intuïtief en de display is overzichtelijk en duidelijk.
De werking van de machine is werkelijk fantastisch. Een heerlijke verse rendang in minder dan 4 uur gereed. Stomen van groenten geven een heerlijke bite en laten de kleuren prachtig tot z'n recht komen. De smaak van gestoomde of gebakken gamba's zijn overheerlijk.
JE kan vele recepten vinden in het bijgeleverde boek maar op YouTube zijn veel filmpjes te zien en mijn favoriete land van recepten delen is toch wel Australie die zijn veel verder met deze machine dan in Nederland.
Ik ben ook in het bezit van de snij/rasp-accessoire set en dat werkt ook ideaal. Een complete machine die de investering meer dan waard is.
Ben nu aan het kijken of ik de stoomkoker een nieuwe aanvulling is om de machine nog completer te maken.
Ik neem de machine geregeld mee en ga dan terplekke bij familie of vrienden koken.
Natuurlijk kan je niet alle maaltijden in deze machine maken zonder extra een extra kom maar het neemt heel veel werk uit handen en maakt het koken nog leuker.
Een tweede kom is wellicht een optie maar ik gebruik er nog steeds één.
Al met al vind ik de Tefal Cuisine Companion een sieraad in m'n keuken en een top machine met ongekende kwaliteiten en ver uit steekt boven z'n concurrenten.
Oke het is een behoorlijke investering maar dan heb je ook een geweldige machine!
Een echte aanrader :-)

SabrinaZ 03-12-2015
Ik vind het een geweldig apparaat. zodra alle ingredienten erin zitten kun je ondertussen andere dingen doen. Normaal ben je genoodzaakt om bij de pan te blijven. Af en toe eens even doorroeren zodat het gerecht niet aanbakt. Met deze geweldige machine is dit niet nodig. Ondertussen kun je de was ophangen, kinderen douchen of iets anders wat nog ligt te wachten. Ik zeg ideaal

Ie2710 02-12-2015
De tefal cuisine companion is een apparaat met veel mogelijkheden op het gebied van koken. In het kookboek wat erbij geleverd wordt staan veel recepten en de beschrijving erbij van het apparaat zodat je snel eigen wordt met de werking ervan. het koken kost minder tijd en voor je gevoel heb je in een mum van tijd een heerlijke maaltijd op tafel staan. een nadeel van het apparaat vind ik de prijs, want ondanks dat het apparaat veel kan kun je nog niet zonder de normale potten en pannen.
Maar als je het geld er voor over hebt zou ik hem zeker aanraden!!!

LindaVaasen 28-10-2015
Wat een verschrikkelijk leuk apparaat is dit !
Ik heb hem nu een aantal weken en kan niet meer zonder. Dit is echt een aanrader voor mensen die doordeweeks te weinig tijd hebben maar toch lekker en gezond willen eten.
Prachtig en stevig. zitten veel extra's bij , waaronder een mega handig kookboek waar ontelbare recepten instaan.
Ik heb de eerste paar weken ook braaf vanuit het boek gewerkt, maar zodra je door hebt wat hij kan en hoe het werkt kan je heel makkelijk je eigen recepten maken.
Ik heb tot nu toe alle mogelijke optie's op de soep na dan geprobeerd en ben echt superblij ermee. En daarna alles zo de vaatwasser is , en dat is ook handig.
Het is wel een flinke uitgave maar je hebt er wel heel veel voor
terug.

Michl 16-12-2015

Ik ben ook enorm tevreden met de CC! Ik gebruik hem elke dag, het is bijna verslavend. Koken kan ik niet goed, maar nu toch wel! Jij schrijft alleen 'alles in de vaatwasser'. De kom toch zeker niet? Die moet je toch handmatig schoonmaken of was jij die in de vaatwasser? Bedankt voor je reactie!

annebos 27-10-2015
Handig apparaat, je kunt 'm echt voor elk gerecht gebruiken !
Het kookboek dat erbij zit bied heerlijke recepten!

LoisK 26-10-2015
De Tefal Cuisine Companion Multicooker heeft eindeloze mogelijkheden en is ook nog makkelijk in gebruik. Je kan eigenlijk zo aan de slag, want het toetsenpaneel spreekt voor zich. De pan voelt stevig aan en het viertal messen/mengers, die in een mooie opbergdoos zitten, blijven zo jaren lang goed hun best doen. Ik houd van het gebruik van specerijen in mijn gerechten en heb dan wel moeten oppassen of de witte onderdelen zouden verkleuren.

Het receptenboek zorgt dat je nooit zonder ideeën komt te zitten en het zijn korte, duidelijke recepten. Wees niet bang om van de recepten af te wijken, want ze zijn wel erg standaard. Ideaal is dat je alles in de pan gooit en de komende x aantal minuten er niet meer naar om hoeft te kijken. Alleen de Tefal Cuisine Companion Multicooker is wel heel erg groot, dus een grote keuken zou fijn zijn. Aan vrienden en/of familie die nooit koken of te vaak kant-en-klare maaltijden eten, is dit een aanrader.