Kenwood Stand Mixer MX271 Patissier rvs, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood Stand Mixer MX271 Patissier rvs, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

A M 05-10-2022

beste die er is. een aanrader

hallo,heb deze keukenmachine 30 jaar geleden al gekocht ,gebruik hem nog elke week, een betere is er niet ,groetjes A,M

FritsAndriessen 05-12-2014

Ik gebruik deze machine sinds een maand om deeg te kneden en hij werkt prima. Ik gebruik voornamelijk volkorendeeg voor een brood tegelijk, dus 500 tot 600 gram meel voor een brood. Ook met kant en klaar mixen werkt hij prima. Die zijn soms erg plakkerig door de meelverbeteraars.

Wat mij erg aanspreekt is het no-nonsense concept: geen extra aansluitpunten voor molens of blenders, alleen mengen, kloppen en kneden.
De motor zit recht boven de kom dus de overbrenging van het vermogen is maximaal.

Machinaal kneden werkt beter dan met de hand. Er wordt meer lucht in het deeg gekneed waardoor het deeg beter rijst. Dit heeft daarom de verbetering gebracht in het broodbakken waar ik naar gezocht heb.
Ik hoop dat ik hier nog lang mee kan blijven bakken. Ben er heel tevreden mee.

G.I. Jane 12-10-2012

Ik heb deze Kenwood alweer 4 jaar en ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze. De eerste 2 jaar heb ik er veel brood mee gekneed en de laatste 2 jaar veel biscuitdeeg, cakemix en botercrème mee gemaakt. Botercrème en cakedeeg met de vlinder gaat super makkelijk en snel. Bavarois en biscuitmix met de ballonklopper, deeg voor pasta, brood of tortilla's met de deeghaak, de mixer kan het allemaal. Super degelijk ding die me nog nooit in de steek heeft gelaten.

Bobje4 17-05-2012

Een apparaat wat doet wat hij doen moet, eenvoudig in gebruik, Mixt ook onderin de kom. Snel en eenvoudig schoon te maken. Ik ben er erg blij mee en gebruik hem wekelijks.
Minpunt vind ik het lawaai wat hij maakt op hoge toeren.

saartje 1 12-06-2011

Het enige wat me spijt aan deze machine is dat ik 'm niet jaren eerder heb gekocht, wat 'n gemak.
Brooddeeg, cake of boterkoek, hij doet alles prima.
Hij is mooi en stil en is makkelijk schoon te houden,kortom 'n aanwinst en nog betaalbaar ook, top!!

G.I. Jane 12-10-2012

@Giete: voor cakemix of botercrème gebruik ik de vlinder. De zachte boter mix ik eerst, dan voeg ik de suiker toe, even op snelheid laten draaien en dan de bodem en zijkanten los maken met een deegschraper. Dan weer mixen tot alles goed door elkaar zit.

giete. 09-10-2012

Saartje, ik heb de machine nu 1 week.Ik ben nog niet zo handig maar dat komt wel. Verschillende koeken gebakken gaat prima. maar een cake.... dat lukt toch niet goed. Ik begin uiteraard met de boter en de suiker, welk hulpmiddel gebruik jij om dit goed door elkaar te mengen zonder dat de boter onder in de kom blijft zitten. Ik hoop dat jij mij de oplossing geeft Groetjes Giete.

HierisBrecht 15-02-2011

Geweldige machine; zwaar en robuust. Je hebt echt wat in handen. Uitgepakt en meteen een cake en brownies gebakken.
Ik ben zeer tevreden over het gebruikersgemak en de stille motor. Mixen ging prima. Enige nadeel vond ik dat je de mixer toch een keer moet stoppen om met de spatel het deeg aan de wanden en onderin de bodem los moet maken. Maar ik weet niet of dat bij andere machines anders is..
Het is gewoon een fijne degelijk apparaat dat heel wat deeg in een keer aan kan zonder dat ik zorgen heb of de machine het wel aan kan.
Oja; en het is een snoepje om te zien; ik heb hem gewoon op het aanrecht staan.
Gekocht bij ElektoKoopjes: vlotte levering en heldere communicatie.

taarsen 12-10-2010

Net als velen voor mijn vrouw gekocht als verjaardagscadeau. Het ziet er inderdaad leuk uit, vooral de rode kleur. Behuizing is metaal wat degelijk overkomt. Minpunt vinden wij het scharnierpunt. dit is de zwakke schakel. Mijn vrouw had er een grove deeg in en er zit iets speling op het scharnier waardoor de "kop" heen en weer beweegt. Dat is jammer al denkik niet dat dit voor normaal gebruik problemen geeft. Bij normaal deeg was dit ook geen probleem en bewoog de kop niet. Voor dit geld absoluut de moeite waard! De Kitchen-aid zal we degelijker zijn maar ja: die is minimaal 230 euro duurder!
Overigens: je kan er verder geen blender, pasta maker o.i.d. op aansluiten. Voor ons geen punt aangezien we ook alleen een mixer nodig hebben, de rest hebben we (gelukkig) gewoon los.

kikker11111 27-09-2010

Ik heb dit kenwood apparaat gekocht voor mijn vrouw,
Het is een krachtige machine met veel mogelijkheden.
De Service is uitstekend Modern.nl en het contact over ern weer was grandioos, en de aflevering was snel en netje,s.

cantobina 11-01-2010

Ik heb deze mixer nu een half jaar in bezit en sinds een maand slaat de snelheid ineens op hol. Véél sneller als de hoogste snelheid van de mixer. Deze top snelheid blijft hij op elke stand doen tot je hem uitzet. Het was eerst een eenmalige mix boost maar het gebeurt steeds vaker. Ik heb de mixer inmiddels ingepakt voor een trip naar de verkoper "Makro".
Hopelijk is alleen deze mixer niet goed want mijn ervaring over de mixkwaliteit was heel goed, biscuitdeeg rijst de bak uit ;-)
250ml slagroom gaf geen goed resultaat, er blijft dan room onderin de bak zitten wat niet wordt meegenomen door de mixer.
Naar verwachting zal deze mixer worden omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Feanwalden 18-12-2009

Prachtige machine,
werkt perfect gister een cranberriekerst cake gemaakt ongelooflijk met wat voor gemak hij het deeg de baas is.
Ook beslag en zwaarder deeg kan hij met gemak aan.
Een echte aanrader

G.I. Jane 10-10-2009

Wij hebben deze Kenwood al een jaar in het bezit en nog geen moment spijt van gehad. Biscuitdeeg 660 gram en 10 eieren gaan zonder moeite erin. Kruimeldeeg met de K-klopper werkt perfect. Ik heb ook wel eens 1 kg gistdeeg erin gehad, zonder spatscherm, maar dat was eigenlijk iets teveel want het deeg liep langs de deeghaak omhoog. 500 gram gaat er echter zonder problemen in. Hij maakt niet veel lawaai en staat mooi op je aanrecht. Mijn tortilla- en pastadeeg komt er zo mooi soepel uit, dat lukte mij vroeger nooit met de hand.

jockari 04-05-2009

heb mixer gekocht voor biscuit deeg te maken en omdat hij er mooi uitziet.
Biscuit deeg wordt niet mooi luchtig met deze mixer. Maak namelijk altijd 2 biscuitdeeg tegelijk.Met mijn bosch mum is de hoeveelheid zeker 1/3 meer. Ben er dus niet tevreden mee.

karel64 01-05-2008

Prachtige stevige machine. Ben er zeer tevreden over.
Nadeel is dat in het boekje staat dat alle onderdelen in de afwasmachine mogen. Garde 1x in afwasmachine gedaan, glanslaag van koppelstuk is eraf en blijft zwart afgeven

Dick Schouten 27-03-2008

Prima apparaat ziet er qua design mooi uit (beter als de Kitchen Aid en heeft een zwaardere (400Watt) motor).
Apparaat is zwaar en lijkt degelijk al kan ik me niet voorstellen dat deze de kwaliteit van de Kitchen Aid kan evenaren, maar deze is dan ook 3x zo duur.
Bij het mengen van brood deeg moet de machine aardig zijn best doen (de kop beweegt dan iets heen en weer, wat volgens de beschrijving niet erg is) maar dat zal het geval zijn bij elke vergelijkbare machine die zwaar deeg maakt.
Via een internetshop gekocht en afgehaald voor een zeer OK prijs.
Al met al als de machine het gewoon blijft doen dan ben ik over dit product zeer tevreden.

Anne Marie 04-01-2008

Geweldige machine, super voor het zwaardere werk: brooddeeg, kruimeldeeg, cakebeslag enz.
Mooi om te zien ook.
voor het kleinere werk, 1/8 of 1/4 liter slagroom, 2 - 3 eiwitten, gebuik ik de staafmixer.

MaudyMaudy 04-12-2007

Superding, erg mooi om te zien, makkelijk in gebruik en erg handig. Eerst had ik een handmixer, maar dit is toch echt beter. Zoals in een andere reviuew staat vermeld, het ding staat te snorren op het aanrecht en jij kunt je met andere dingen bezighouden, Koken en bakken is mijn hobby en met twee kleine kinderen is dit ding echt een uitkomst, ik heb altijd mijn handen vrij.

valk01 13-06-2007

Specifiek opzoek geweest naar een kneder voor pastadeeg. Een KitchenAid is veel te duur voor mijn gebruik ervan. Deze machine voldoet perfect aan de verwachtingen. Binnen 5 minuten een prima pastadeegbal. We gaan de machine zeker inzetten als vervanger van onze (losse) handmixer.

De machine is geheel van staal en weegt bijna 8 kilo!
Heeft een sensor die de weerstand meet en daarmee zelf de draaisnelheid bepaalt.
Het is een planeetdraaier waardoor de hele kom bereikt wordt bij het mixer, kneden of garderen.

Machine staat (door zijn gewicht) stabiel en stil op het aanrecht.

Daarnaast maakt de kleur en vormgeving er echt een pronkstuk van.

De machine wordt geleverd met een spatrand met aankoppelbare trechter.

wilma65 14-06-2006

Geweldige machine, het antwoord van Kenwood op Kitchenaid... Degelijk, stoer en
een lust voor het oog. Lekker verder werken terwijl de machine staat de
snorren. Makkelijk schoon te maken en door het spatscherm weinig tot geen
spatten. Enige nadeel tot zover is dat er geen speed stand op zit en dat van
die 12 standen is niet waar want je hebt maar 6 getrapte versnellingen waarbij
het iedere keer met 2 harder gaat.