KitchenAid Artisan 5KSM150PS

Kenwood KVL8320S zilver

Kenwood KVL8320S zilver Best Reviewed jun 2017
9,7 (7)

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

stephan1957 12-04-2012 Product jaar of meer in bezit

3 x een tien voor de KitchenAid? Met gemak. Laat ik voorop stellen dat mijn exemplaar 19 jaar (!) oud is en nee, hij/zij geeft nog altijd geen kik terwijl deze machine toch tamelijk vaak staat te draaien (in de tijd van aanschaf heette hij trouwens nog 'ultra power' een 300 watt versie was/is dat). Deeg, heavy deeg, 1 kilo gehakt mengen (jawel), het maakt allemaal niet uit. En de machine ziet er na ál die jaren nog steeds zo goed als nieuw uit, ongelooflijk vind ik dat. Tevens nog nooit één defect gehad. Overigens heb ik de pastel gele versie, die kleur bestaat trouwens al ontzettend lang. Doet mij, nog altijd, aan een ijssalon denken.
Enfin, aan de voorzijde van deze machine kun je (ook al zeer goede)accessoires plaatsen, zoals b.v. een vleesmolen. En dan hebben we het dus over een serieuze vleesmolen en geen een of ander, nauwelijks te gebruiken, flauwekul ding. Goedkoop is het natuurlijk allemaal niet maar voor mij persoonlijk is het de beste investering ooit geweest wat betreft keukenbenodigdheden. En tot op heden m'n meest gebruikte én gewaardeerde keukenhulp.
Het is natuurlijk niet voor niks dat je deze machine vrijwel overal ter wereld (!) wel ergens in de keuken tegen komt. Kortom, dan hebben we het ergens over. Waarover? Een klasse machine dus.

Sander_1971 04-07-2012

Hoi Stephan, ik heb van een verkoper van deze machines begrepen dat hij maar 5 minuten achter elkaar aan mag staan en je m daarna even moet laten rusten. Klopt dit of is de verkoper niet goed geïnformeerd?

inekeve 17-07-2009 Product paar dagen in bezit

Mijn kitchenaid is direct na binnenkomst al kapot geleverd. Telefonisch contact gehad met kitchenaid. Vervolgens moest ik zelf een draadje rechtpeuteren. 9 maanden later valt mijn kitchenaid weer uit. Als ik de klantenservice bel krijg ik 5 minuten een muziekje, vervolgens word ik verwezen naar de site. Mail via de site gestuurd, binnen 24 uur reactie gegarandeerd. 4 dagen verder en niks gehoord. Een heel slecht apparaat met een uitermate bedroevende service.

Apikal 01-02-2013

Mijn mixer is perfect, maar mijn blender had na enige echter wel een probleem. Kitchenaid heeft mij bij de blender een super goede service verleend. Bij ieder merk kan er wel eens een slechte doorsluipen en het is pech als je dat treft. Maar ik klaag niet. Apparaten zijn goed en de service ook.

e.soer 15-09-2016

Waarom zelf met Kitchenaid bellen? Gewoon terug naar de winkel sturen en gebruik maken van je garantie. Kapot leveren = retour binnen 14 dagen en je krijgt een nieuwe of maakt de koop ongedaan.
Snap deze review dus niet helemaal.

Swinta 02-02-2010 Product jaar of meer in bezit

Ik gebruik dit apparaat al ruim 7 jaar en ik ben er nog steeds heel erg tevreden over.
De kom is ruim genoeg voor de meest voorkomende werkzaamheden. Inderdaad lukt het net met twee pakken pannenkoekenmix, maar meer dan dat ga ik echt niet bakken.(sta ik veel te lang in de keuken)

Ik wil heel graag de toebehoren kopen, maar daar zal ik nog eventje flink voor door moeten sparen.

MuntersMunters 15-01-2008 Product kwartaal in bezit

Uitermate degelijk apparaat, weegt dan ook zomaar 10 kilo.
Het apparaat wordt standaard geleverd met een garde, kneedhaak en menghaak. Ook zeer degelijk uitgevoerd.
We hebben (nog) geen losse opzetstukken.

Het is heerlijk om het apparaat gewoon aan te kunnen zetten, waarna deze zelfstandig door blijft kneden (ik kwam van een handmixer). Vooral (zwaar) brooddeeg is een verademing.

Het apparaat is volgens de beschrijving met 10 standen uitgerust. Volgens mij zijn het er maar 6. De schuifregelaar kent tenminste 6 kliks.
Natuurlijk kun je de schuif ook tussen twee standen in zetten (de snelheid lijkt traploos te werken, dus dat werkt ook nog), maar dan kun je ook wel zeggen dat het apparaat 35 snelheden kent.
Is verder geen enkel probleem trouwens, die 6 standen zijn gewoon genoeg.

De motor is ook sterk genoeg, bij zwaar deeg gaat ie iets langzamer draaien, maar gaat wel gewoon door.

De bijvul opening van de afdekklep zit volgens mij aan de verkeerde kant. Wanneer je het apparaat met de snelheidschakelaar naar je toe hebt staan -de meest logsiche opstelling-, en de afscherpkap zit op de aanbevolen manier geplaatst, dan zit de bijvulopening aan de achterkant.
Geen echt groot probleem, maar ik vind het raar.

De oude handmixer gebruiken we alleen nog voor stamppot. Deze dingen zitten toch al in de pan, en dan is het gewoon te veel werk om alles over te scheppen om de kitchenaid het meng- en stampwerk te laten doen. Het zal vast wel goed gaan, maar het levert voor ons niets op.

Al met al zeer tevreden over deze mixer. De hierboven genoemde minpuntjes zijn niet echt belangrijk, maar bevreemden me alleen. Sinds het ontwerp 35 jaar geleden is er toch voldoende tijd geweest om het model te perfectioneren?
En het overdrijven van de instelstanden, ach, dat heeft dit merk toch niet nodig?