KitchenAid 5KSM150PS rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de KitchenAid 5KSM150PS rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

theo van den akker 15-08-2020

keuken robot chroom

Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

Totaal onbetrouwbare levertijden en service, product afgezegd. Na 4mnd nog steeds niet, dan de mededeling komt in november. dit merk niet meer.

Minpunten

• onbetrouwbare levertijden

Olga 14-05-2020

Perfect voor patisserie, waardeloos voor brood

Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

Het is een prachtig accessoire voor in de keuken. Heel fijn, want dan hoef je hem tussen de gebruiken door niet steeds op te ruimen. Voor patisserie is het apparaat heel fijn. Brooddeeg kneden is te zwaar voor het apparaat, ook al claimt de fabrikant dat dit kan onder bepaalde voorwaarden. In 1,5 jaar tijd is mijn apparaat al 3 keer defect geweest.
De fabrikant doet niet moeilijk over retour sturen ter reparatie. Maar klachten zoals ik heb, schijnen ze niet serieus te nemen. Er is niets mogelijk (behalve weer retour sturen). Ik heb geen vertrouwen meer in mijn machine. Gezien de prijs zou het apparaat zéker 10 jaar mee moeten gaan, maar dat gaat die van mij zo echt niet redden! Een veel te duur apparaat voor de beperkingen.
Kortom; prima machine voor patisserie, maar ik raad hem echt niet aan als je er brooddeeg mee wil kneden.

Pluspunten

• Mooi
  • Klopt goed op

Minpunten

• Prijs
  • Niet geschikt om brooddeeg mee te kneden
  • Snel defect

Peat 11-10-2016

fantastische machine!

Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

Lang getwijfeld over de aanschaf (en ook voornamelijk de kleur) van de keukenmachine maar uiteindelijk een goede aankoop.
Had eerder een Bosch keukenmachine maar de Kitchenaid is veel zwaarder en degelijker en dus veel beter in zijn werk. Met de hulpstukken die erbij geleverd zijn kan je goed aan de slag. Deeg maken gaat perfect in de keukenmachine en ook het kloppen van eiwitten is zo gedaan.
Hij maakt weinig geluid en staat erg stevig op het aanrecht.
Zeker de moeite waard!

Pluspunten

• uiterlijk
  • stevige keukenmachine

Paul-12345 18-10-2013
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

Waarschijnlijk een van de meest stabiele en degelijke keukenmengers te koop. Gehele behuizing van gegoten aluminium. Twee knoppen doen alles dat nodig is. We gebruiken hem nu zo'n 10 jaar en de reden om nu een review te schrijven is omdat ik hem recent heb opengemaakt omdat de machine veel olie lekte. (Er is een zeer duidelijke youtube video te vinden, zoek op Kitchenaid leaks oil, die laat zien hoe je het apparaat openmaakt. Het geheel zit met schroeven in elkaar en is duidelijk zo ontworpen dat er inderdaad onderhoud gepleegd kan worden. Zelfs de koolborstels van de motor zijn eenvoudig te vervangen, ze zitten achter de twee grote plastic schroeven aan beide zijkanten van de kop.) Het olie of beter vet lekken ontstaat doordat het overdadig (!) aangebrachte vet zijn viscositeit heeft verloren en vervolgens overal langs kruipt, onder de elektromotor door, langs en over de electronica en vervolgens de voet in. Hier was ik uiteraard minder blij mee, er had eenvoudig rookontwikkeling kunnen optreden bij een warme motor. Na alles schoongemaakt te hebben nieuw kogellager vet erop, niet meer dan nodig. Binnenin is alles even degelijk gemaakt, zeer stevige tandwielen, gaat ongetwijfeld nog lang mee.
Laatste kritiekpunt is de kantelvergrendeling; er is enige tijd geleden een plastic pal afgebroken waardoor de kop als hij eenmaal omhoog staat zo weer naar beneden kan scharnieren. Overigens zit er geen beveiliging op dit apparaat dat de elektra wordt uitgeschakeld zodra de kop gekanteld wordt . Haal je per ongeluk de standenschakelaar om terwijl de kop omhoog staat dan gaat de motor gewoon draaien. Dit kan veiliger, Kitchenaid ... Kortom, erg fijn apparaat met wat verbeterpunten, misschien al opgelost in nieuwere versies?

Maarten235 05-12-2013

Beste Paul,
We hebben dezelfde problemen wat betreft het lekken van olie/vet. Met wat voor vet heb je de Kitchenaid opnieuw ingevet en waar heb je het vet gekocht?
Bij voorbaat dank voor je reactie.
Mark

Paul-12345 13-12-2013

Mark, ik heb een tube kogellager vet gehaald bij de doe-het-zelf winkel. Kleurloos, reukloos, dik vet. Je hoeft niet bang te zijn voor vet in je eten, zover komt het niet.

dpzv 08-10-2017

Hallo Paul,
heb inderdaad ook vet-lekkage probleem. Maar Kitchenaid adviseert (uiteraard) met klem om hun vet te gebruiken van €38 per liter. Maar dan ook erg veel. Dat zie je ook op de Youtube-filmpjes! Ik denk toch dat kogellagervet ook andere eigenschappen heeft. Heb je geen problemen meer?
Bedankt voor je reactie.
Leon

Paul-12345 09-10-2017

Leon, de machine draait alweer jaren probleemloos. Slijtage kan ik niet beoordelen aangezien ik hem sindsdien niet meer opengemaakt heb. Voor een goede smering is niet veel vet nodig, maar waar vet zit kan geen water zitten .... dus er valt wat te zeggen voor overdadig vet gebruik. De kans dat er wat vet in je eten komt is zo goed als uitgesloten. Succes.

Mascha_j 01-09-2013
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

Super fijne machine. Degelijk, stabiel, prachtig op je aanrecht.
Makkelijk in gebruik, veel mogelijkheden.
Ik heb getwijfeld gezien grote aanschafwaarde maar hij is het zeker waard.

Emma 11-10-2014

klopt het dat er tussen stand 1 en 2 geen verschil zit?

A. Beekers 03-06-2013
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

Hele fijne keukenmixer! De accessoires zijn in overvloed te verkrijgen en de mixer is zeer compleet. Daarbij ziet de KitchenAid er geweldig uit!

annegieno 24-10-2012
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

De KitchenAid is een van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan. Het is een ontzettend fijn apparaat, met veel uitbreidingsmogelijkheden. Bediening van het apparaat is erg eenvoudig. Het enige nadeel vind ik dat de garde niet in de vaatwasser mag. Maar deze is met de hand ook goed schoon te krijgen. Helaas is het apparaat (net als alle uitbreidingen) ook wel prijzig, maar omdat het zo'n degelijk ding is, gaat het ook jarenlang mee. Ik ben erg tevreden en blij met de aanschaf.

bloemetjes 26-12-2009
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

Heb machine inmiddels een kleine 20 jaar. De kitchentette is een particuliere versie van een orgininele bakkerijmachine.Ik heb weining kracht meer in mijn vingers en ik kneed er gehakt in voor geen pan gehaktballen. Verder heb ik hulpstukken voor snijden en raspen, van bv een grote partij winterpeen/uien voor hultspot of om kaas te raspen (makkelijk om in porties in voorraad te hebben in vriezer). Ik heb geen stuifdeksel, omdat dat toen nog niet bestond, maar een theedoek erover voldoet ook. Inmiddels heeft mijn dochter ook zo'n machine, incl een pasta maker en ijs machine. Zij is er zeer gelukkig mee.

Artiestan 02-09-2009
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

Perfecte machine. Als het stuift gebruik je 'm niet goed. Kan tot ongeveer 900gr meeldeeg aan. Altijd een 1/2 kopje meel achterhouden na afwegen en dit als laatste toevoegen en nooit al het vocht ineens toevoegen maar uitgesmeerd over 30 sec ofzo. Beter van te nat naar droog dan van droog naar nat mixen.
De kracht van deze machine is de simpelheid.

janbit1234 21-08-2009
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

een geweldige keukenmachine, ik gebruik hem zeker al 15 jaar en bak er met regelmaat, echt zuurdesem boerenbrood mee,niets dan lof een echte aanrader, ook wat service betreft.

inekeve 17-07-2009
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS wit

Mijn kitchenaid is direct na binnenkomst al kapot geleverd. Telefonisch contact gehad met kitchenaid. Vervolgens moest ik zelf een draadje rechtpeuteren. 9 maanden later valt mijn kitchenaid weer uit. Als ik de klantenservice bel krijg ik 5 minuten een muziekje, vervolgens word ik verwezen naar de site. Mail via de site gestuurd, binnen 24 uur reactie gegarandeerd. 4 dagen verder en niks gehoord. Een heel slecht apparaat met een uitermate bedroevende service.

Apikal 01-02-2013

Mijn mixer is perfect, maar mijn blender had na enige echter wel een probleem. Kitchenaid heeft mij bij de blender een super goede service verleend. Bij ieder merk kan er wel eens een slechte doorsluipen en het is pech als je dat treft. Maar ik klaag niet. Apparaten zijn goed en de service ook.

e.soer 15-09-2016

Waarom zelf met Kitchenaid bellen? Gewoon terug naar de winkel sturen en gebruik maken van je garantie. Kapot leveren = retour binnen 14 dagen en je krijgt een nieuwe of maakt de koop ongedaan.
Snap deze review dus niet helemaal.

Tamaar 05-01-2009
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

Theo1961-> Het stuifen is inderdaad soms wel een beetje vervelend bij de Kitchen aid. Voor het spatdeksel was het nog erger :-)Dat zat er eerst niet standaard bij. Wat goed helpt is beginnen in de allerlaagste stand en dan stapje voor stapje de snelheid verhogen. Bij erg stuifgevoelige recepten gooi ik er maar doodordinair een theedoek overheen. Niet sjiek, wel effectief.
Ik weet niet of iedereen hetzelfde boek toegestuurd krijgt na registratie, maar ik ga ervan uit van wel. Dat is echt wel een sjiek boek, geen flauw foldertje met nietjes. Dat had ik niet verwacht. Veel verschillende keukens, voor ieder wat wils. Voor-, hoofd,nagerechten en baksels. Ik moet wel bekennen dat ik het nooit gebruikt heb. Ik ben nogal een kookboek junkie en de recepten staan ook in mijn andere boeken. Ik zou zeggen, registreer en wacht het boek af. Vind je het niets, dan raad ik aan een standaard bakboek te kopen.

Jeroen1963-> Ik ben persoonlijk geen groot fan van de accessoires. Zie mijn review ergens hier beneden. Maar stel dat je weinig bergruimte hebt, dan is het wel een optie. Ze werken niet slecht.

Theo 1961 03-01-2009
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

Heb de mixer der mixers nu ook sinds een week. ben van plan, gezien mn nieuwjaarvoornemens hem niet te veel te gaan gebruiken voor mezelf. Wel voor buren etc. Moet wel even wennen aan het demonteren van de haken.
Moet ook een manier zien te vinden om te voorkomen dat alles opstuift, bloem en meel (onderdanks de bijgeleverde plastic rand).
Ben op zoek naar een bakboek welke een beetje is toegespitst op het werken met de Kitchenaid. Ik heb me laten vertellen dat je van Kitchenaid zelf, na online aanmelden, er sowieso een boek(je) word gezonden met handige tips.
Ik sta open voor heerlijke recepten....
dus aarzel niet;-)

jeroen1963 02-01-2009
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

Heb deze machine nu een week in bezit en ben er tot nu toe erg blij mee. Naast het feit dat het een sieraad op je aanrecht is doet hij zijn werk ook naar behoren. Het is wel een investering maar ga er dan ook van uit dat ik voor het leven niet nog zo'n apparaat hoef aan te schaffen.
Zit nog wel over accessoires te denken maar de prijs houdt me een beetje tegen.

riavanber 14-11-2008
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

ik heb de kitchenaid twee maanden en heb er al allerlei soorten deeg mee gemaakt. Gistdeeg en biscuitdeeg gaan moeiteloos. Waar ik nog moeite mee heb is zandtaartdeeg en vooral cakedeeg.tijdens het bereiden moet ik de machine toch een paar keer stoppen omdat niet al het deeg meegenomen wordt. Ik had me dat iets anders voorgesteld. als iemand weet hoe ik dat kan voorkomen?!
aan de bajonetsluiting van de kloppers moet ik duidelijk nog wennen. Het lukt me nog niet om zonder deeg aan m'n vingers de haak/klopper eraf te halen
Hij is verder prettig in het gebruik, heel snel schoon en hij staat prachtig

truffel 08-11-2008
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

Ik werk nu 1,5 jaar met mijn Kitchenaid vooral brooddeeg kneden, na 1 maand heb ik hem al opgestuurd omdat hij een vreselijk piepend geluid maakte: dat was normaaal volgens de technische dienst; ze konden niets vinden.
Na 1 jaar begon hij steeds meer te trillen; nu loopt de verbindingspen tussen de standaard en het motorblok er telkens uit en beweegt de kop voortdurend als een steigerende merrie.
Ik heb er geen zin meer in, ga binnenkort een kenwood kopen.

jai 25-10-2008
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

Apparaat sinds enkele dagen in bezit.Ik droomde er al een jaar van!Ik had al een keukenmachine van Kenwood maar deze kon geen deeg kneden. Aangezien ik elke week bak vind ik het een geweldige aanschaf dit apparaat.Het ziet er prachtig uit en werkt fantastisch.
Zeer degelijk materiaal en fijne grote kom.
Ik vind de losse onderdelen ook behoorlijk prijzig.Ik denk eerder om dan een goede snijmachine los te kopen.

Remco1975 27-01-2007
Geschreven voor: KitchenAid 5KSM150PS rood

Na een Philips handmixer te hebben kapotgedraaid op koekjesdeeg hebben mijn vrouw en ik de Koning van de Keukenapparatuur aangeschaft. Hij is nu zo'n 2 jaar in ons bezit en het is het beste apparaat in onze keuken. Tijdloos design in de klassieke rode kleur en onverslijtbaar. Zelfs met meer dan 3 liter aan koekjesdeeg geeft het apparaat nog geen krimp. Mijn schoonouders in Canada hebben er al 20 jaar een en hij heeft nog nooit gehaperd.

Laat je niet misleiden door het gebrek aan instellingsmogelijkheden. Door de deeghaak, mixerkop of platte spatel te installeren kan alles gemixt worden dat je maar wil, ook vaster deeg in grote hoeveelheden. Extra accesoires (groentesnijder / pastamaker / vleesmolen) kunnen ook aangesloten woren en werken feilloos. Ze zijn alleen wel duur in aanschaf.

Kort samengevat: het is een flinke investering om deze zware jongen te kopen, maar kook/bak je veel en graag, dan is hij ABSOLUUT zijn aanschafprijs waard.