Magimix 3200 compact food processor wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Magimix 3200 compact food processor wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

D 27-07-2017

Al 25 jaar met dezelfde Magimix

Ik werk al 25 jaar met een 5000 automatic. 2 x een nieuwe mengkom besteld. Geweldig apparaat met een lange levensduur. Heeft 2 restaurantkeukens overleefd dus in die 25 jaar ook 8 jaar intensief gebruikt. Kan blijkbaar niet kapot

Pluspunten

• Lange levensduur
  • Reservedelen ook na 25 jaar nog te koop

Minpunten

• Kan geen brooddeeg goed kneden

AnnekeQ 15-02-2013

Prima product, veel plezier al van gehad....alleen ontdek ik vandaag dat er geen goede beveiliging op zit: als je de kom te vol hebt....en nog net even het laatste beetje groente erdoor wil hebben, schuift het mes omhoog en schraapt/snijdt dan plastic van de onderzijde van de deksel mee in je groente !! Er zit blijkbaar geen goede beveiliging op die zorgt dat de machine stopt of nog beter... die zorgt dat het mes niet mee omhoog kan bewegen !! Zo krijg je plastic IN je voedsel.

Abu Dinne 17-02-2012

Ik heb ca 10 jaar een Magimix 3000 gebruikt, bijna dagelijks (vnl voor de dagelijkse verse jus d'orange) maar ook plenty andere zaken. Vooral alles wat gehakt, geraspt of gemixt moet worden gaat heel snel en handig.
Mijn 3000 hield er mee op, en toen meteen overgestapt op de 3200. Geen centje pijn, tot ie er ook opeens mee stopte. Balen natuurlijk, maar de 3200 heeft i.t.t. de 3000 12 jaar garantie op de motor. Nu had ik geen bonnetje meer, maar Magimix was erg coulant en repareerde hem alsnog gratis! En snel (na 8 dagen thuis)!
Volgens de bon is de capuchon vervangen.
Ik ben heel blij. En nog steeds een sieraad op het aanrecht (naast de Quickmill).

Erica van Amstel 08-02-2012

Wil je kleine hoeveelheden bewerken, dan vallen er grote brokken (van wat je ook raspt, kaas, groenten) naast de rasp. Gebruik je de kleine kom dan moet je de buitenkom ook afwassen. Het citruspersen is een crime, de machine draait hiervoor te snel, het sap spet alle kanten op doe je het zonder het aandrukdeksel (met blijft er veel sap in de sinaasappel), dan is dat een gevaar voor je vingers. Al met al vinden wij het een grote teleurstelling

elmer80 06-10-2011

Ik heb dit apparaat nou 3 jaar en van die 3 jaar heeft hij nu 1 1/2 jaar nutteloos op mijn keukenkast gestaan. Ik heb één keer geprobeerd te deeg mixen, waarna hij na een minuut of 5 uitsloeg en niet meer aan wilde; het deeg was nog totaal niet gemengd. Enkele weken niet meer gebruikt en plotseling werkte het weer. Daarna is hij nog 2 keer vastgelopen met de rasp en kreeg ik het apparaat niet meer los. Ik durf het niet goed meer te gebruiken.
Verder is het uiterst onhandig dat als je de binnenste mengkom gebruikt ALLE kommen vies worden en je dus per definitie alles kan afwassen. Als die werkte ging het wel goed, maar dat is helaas te weinig voorgekomen

Anne Dijkstra 06-01-2011

Hiemwee naar de Braunkeukenmachine...
Sinds enkele jaren ben ik in het bezit van een mooie Magimix keukenmachine. Deze werd aangeraden in een goede kookwinkel. Ik heb inmiddels mijn tweede deksel versleten (a 22,50). Tijdens het raspen of snijden springen kleine stukjes hard plastic van de binnenrand van de deksel. Kom je ermee terug in de winkel zegt men dat je de kom eerder had moeten legen. Dit zou de reden zijn. Je let er extra op dat je de kom halfvol al leegt, maar ook dan gaat het geregeld mis. Ik vind dat bij keukenmachines die als 'zeer degelijk' worden verkocht dit probleem niet mag voorkomen. Ik zal mijn derde deksel bestellen en weer 22.50 betalen, maar als ik dan terugdenk aan mijn oude, veel goedkopere Braun keukenmachine die dit probleem niet kende, vraag ik mij wel af waarom Magimix zo belabberd in elkaar zit.

HenkNL 01-02-2009

Zeer mooie en compacte keukenmachine. We hebben meteen het moeilijkste geprobeerd: deeg kneden. 800 g deegmix, suiker, pakje boter en twee eieren. Eigenlijk teveel maar de machine redt het (net). Heel mooi deeg en een mooie appeltaart. Eenvoudige bediening.

janson 21-12-2008

Ik was van plan om de 4200 te kopen maar ik ben toch gevallen voor de compacte 3200 in Chroom uitvoering.
We zijn maar met twee personen dus deze is groot genoeg.
Het is een geweldig apparaat waar ik absoluut geen spijt van heb.

kookliefhebber 24-06-2007

Na veel uren zoekwerk tussen de reviews op deze website en vele anderen had ik besloten om deze foodprocessor (wit model) te kopen. Wat ik vooral belangrijk vond was de sterke motor (12 jaar garantie!) en de scherpe messen. Ik heb getwijfeld of ik een apparaat wilde aanschaffen dat vooral met deeg kon werken en als bijzaak snijden/hakken of omgekeerd en ik heb voor het laatste gekozen vanwege het gebruiksgemak. Deegbereidingen doe ik eigenlijk liever manueel. Snijden en hakken daarentegen vind ik een heel tijdrovende klus en omdat we een erg zonnige maar dus ook warme keuken hebben, zijn dan mijn groentes vaak al verlebt nadat ik ze versneden heb. Met deze machine gaat het dus prima. Gisteren heb ik een Chinese kool fijngensippert, eveneens radijsjes, wortelen en paprika, dit in de midi kom, wel in twee keren omdat anders de kom te vol zat. Eveneens in de midi kom heb ik aardappelen geraspt, in de mini kom uien. Gekruid en een ei erbij en daarvan lekkere dikke aardappelpannekoekjes gemaakt. Ging snel en degelijk, de messen zijn vlijmscherp. Geen last meer van aardappelen die al bruin beginnen te worden tegen dat ik de laatste aan het raspen ben.
In de grote kom heb ik rundsvlees gehakt en aangemaakt en er hamburgers van gemaakt. Ik eet op zich niet zo graag vlees en zeker geen bereide waren van buiten maar dit was dus écht een pure hamburger.

Wat ik eerstvolgend nog wil doen is er brokkeldeeg mee maken en slagroom en eiwitten kloppen.

Groot pluspunt is ook nog de actie van Magimix die momenteel loopt. Je moet een bonnetje invullen en naar Magimix opsturen daarna krijg je nog twee extra snijschijven naar wens. Ik zal de parmezaanschijf (ook goed om chocolade te raspen) kiezen en ofwel een 6 mm schijf ofwel een julienneschijf.

De machine is zwaar en degelijk, heel eenvoudig en gemakkelijk schoon te maken. Magimix raadt terecht aan om van klein naar groot te werken. Je plaatst de kommen immers in elkaar en anders zit je met meer afwas en tijdverspilling.

Weinig geluid tijdens de bereidingen.

Kookboek erbij van voorgerecht tot dessert tot babyvoeding.

Voor mijn gezin vond ik de 3200 voldoende. Ik vind het geen probleem om voor groentes (de schijven worden best gebruikt met de midi kom) de kom een keer te legen en dan verder te werken. Als je met meer mensen bent en ook graag veel rauwkost eet, dan zou je beter een groter model nemen denk ik.

Kijk goed op de website van Magimix www.magimix.fr bij koopgids en zie zo in het overzicht wat er wel en niet standaard bij de modellen geleverd is. Ik heb nu het wit model, de goedkoopste versie, maar door de actie zitten er dan twee extra schijven bij. De andere kleuren hebben al standaard de parmezaanschijf erbij maar die kosten meer.

Ik zou aanraden om dit toestel in een gespecialiseerde kookzaak te kopen en niet in een groot-elektro zaak. Of ga op zijn minst eens eerst om info bij de eerste. Ze kunnen veel beter oordelen welk toestel het beste bij je wensen hoort.

Het is geen goedkoop toestel maar na een aantal miskopen wilde ik kwaliteit. Ik denk dat met een goed onderhoud en de nodige voorzichtigheid deze machine gemaakt is om erg lang mee te gaan. Naar aanleiding van andere Magimix keukenrobot reviews ben ik daar vrij gerust in.

een aanrader

Janna de Wit 03-01-2007

Sinds ruim een week ben ik de trotse bezitter van dit apparaat. Ik was nogal
sceptisch omdat ik een keukenmachine had waar ik erg tevreden over was en die
slechts een paar tientjes kostte. Ik ben zeer tevreden!! Schoonmaken is een
peuleschil en het apparaat werkt fantastisch. Een salade met een eigengemaakte
mayonaise saus is gemaakt in nog geen 10 minuten met alles er op en er aan.
Geweldig. Op dit moment staat een rosti-schotel in de oven. Aardappelen
schillen, even raspen en klaar is het al. Kortom. Zeer tevreden