Philips Aluminium Collection HR7775 aluminium, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 57 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Aluminium Collection HR7775 aluminium, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Ron.K 25-10-2015

Hij doet wel waarvoor hij gekocht is, echter de kwaliteit van de accessoires laat erg te wensen over. Mengbekerhandvat brak al vrij vroeg los.
Over het schoonmaken is duidelijk niet nagedacht. Overal onbereikbare randjes en richeltjes. Jammer.

LoeBroekmans 10-10-2015

Machine doet niet wat hij belooft: kan niet de aangegeven hoeveelheid deeg kneden (waar de machine voor is gekocht). gelukkig wel gerepareerd binnen de garantie, maar daarna dus niet meer gebruikt om brooddeeg te maken. Na een paar jaar gebruiken we voor het eerst de sapcentrifuge en meteen de koppeling van machine naar kom naar de knoppen. Buiten de garantieperiode. De regeling doet ook niet wat je verwacht: een langzame stand ontbreekt, de machine gaat er meteen stevig tegenaan.
Al met al een miskoop. Je kunt beter wachten op een aanbieding bij de Aldi. Goedkoper maar nog steeds dezelfde kwaliteit.

Suhela 14-01-2015

Dit apparaat 1,5 jr geleden gekocht wegens de vele mogelijkheden en de naar ik dacht degelijkheid van dit merk. Gebruik hem graag en regelmatig. Helaas moet ik me aansluiten bij de andere reviews mbt de degelijkheid. Ook bij mij beschadigen onderdelen zoals de kan en mengkom en andere accessoires veel te snel. Vorige week vloog een aandrijf-ringetje aan gruzelementen (bovenop en aan de buitenkant van het motorblok, die verbinding maakt met een soortgelijk ringetje op de blender of mengkom). Kan er dus helaas niks meer mee en zal hem moeten laten opsturen oid.

Slechte aankoop geweest, slechte beurt voor Philips!! De kwaliteit is duidelijk niet meer wat het geweest is!

kokodan 11-07-2014

Ik heb dit apparaat ruim 2 jaar en het is zeer compleet, handig en gebruiksvriendelijk. Alleen niet erg degelijk en de reserve onderdelen zijn duur. Het handvat van de mengkom gaat makkelijk stuk, dwz dat het afbreekt van de kom. Een nieuwe kom kost 38 euro, plus verzendkosten. Best duur eigenlijk, of is de keukenmachine zelf te goedkoop...?

emehil 18-04-2014

Ik ben precies 2 1/2 jaar in het bezit van dit apparaat en heb genoten van alle mogelijkheden. Vooral mijn kinderen worden blij van hun dagelijkse verse sapjes.

Tot vanmorgen….ik wilde een smoothie in de blender maken toen de knop alleen nog maar draaide, maar geen contact lijkt te maken. Er gebeurt niets meer.

Echt ongelofelijk dat een apparaat van 150 euro, precies een half jaar buiten fabrieksgarantie kapot gaat. Ik heb expres een Philips gekocht, omdat ik op de degelijk ervan vertrouwde, maar dat is nu wel voorbij. Beste Philips, kunt u mij tegemoet komen in de reparatie van het apparaat? Anders bent u een trouwe klant verloren op elektrisch gebied.

Shazu 01-04-2014

Nu 3 jaar in bezit en zeer tevreden over de mogelijkheden. Maar bij intensief gebruik breken onderdelen en beschadigd ook de aandrijving waardoor deze ook sneller slijt. De degelijkheid valt erg tegen tegenover de prijs die betaalt wordt.

Nieuwe onderdelen zijn prijzig.

Rixtv 30-12-2013

Bezit deze set nu nog geen 3 jaar. Heb ondertussen al nieuwe mengkom (een scheur bij het afdraaien bij het handvat)en ook nieuwe blender (lek bij de onderkant) besteld en ik gebruik hem niet eens echt veel. Vind de kwaliteit voor de prijs echt zwaar tegenvallen. Hij kan wel veel en zitten veel accessoires bij.
NB: onderdelen zijn ook nog duur als je ze los koopt!

frans1981abc 29-12-2013

Precies na een jaar en een week begeeft de motor het (net buiten garantie). Ik het niet verwacht dat zoiets eenvoudig zo snel kapot zou gaan, bij het merk van Philips had ik toch het idee iets kwalitatiefs te kopen.

Officiele reactie van Philips Nederland 31-12-2013

Beste Frans,
Je hebt twee jaar garantie op onze producten dus ook op deze keukenmachine. Ik wil je dan ook aanraden contact met ons op te nemen zodat we een oplossing kunnen aanbieden!

Met vriendelijke groet, Jeroen - Philips Webcare
(www.facebook.com/PhilipsNederland - Twitter: @PhilipsCare_NL)

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

DV78 23-10-2013

Dit apparaat gebruikte ik vooral om een yoghurtshake met bevroren bessen te maken in de blender, groenten te hakken en te snijden en brooddeeg te maken. Na een half jaar was het handvat van de blender stuk, een paar maanden later viel de hele onderkant van de blender uit elkaar.

De mengkom hield het iets langer vol, al kwam na twee jaar ook hiervan het handvat los. Drie jaar later heb ik het hele apparaat weg kunnen gooien omdat ook de het handvat en het slot van de mengkom onherstelbaar kapot gingen. Dit strookt met de andere ervaringen op het gebied van degelijkheid. Jammer, want de grote hoeveelheid mogelijkheden was prettig. Ik twijfel erg over een Philips als vervanging. Hebben ze de degelijkheid verbeterd?

Verder waren de citruspers en de sapcentrifuge erg groot uitgevallen.

Rene_72 31-07-2013

Inmiddels 1.5 jaar in bezit en 3x stuk...
1e keer slagroomkloppen, lukte niet, kloppers schraapten over de bodem, alles rammelt en doet, maar geen succes, wel allemachtig veel herrie. Naar Ecare, kloppers vervangen.
2e keer deeg proberen te maken (met de messen). Borgmoer aan onderzijde meng raakte dol, messen draaiden dus niet meer... motor oververhit, uurtje afkoelen... Let wel, dit was taartdeeg, dus dun en luchtig, terwijl brooddeeg zou moeten lukken. Retour naar Ecare en motor, kom, topcover en food-processor vervangen. Daarna wegens aanschaf van een KitchenAid nooit meer deeg mee gemaakt, vervangen onderdelen zijn tenslotte van dezelfde kwaliteit.
3e keer sapcentrifuge geprobeerd, na het persen van 4-5 gekookte bieten - nog niet eens wortelen of iets anders hards dus - het kroonwiel van de motorunit afgesleten... :-( Nu dus wederom terug naar Ecare...
Al met al meer last dan gemak van, inmiddels het apparaat in totaal zeker al 2.5 maand kwijt geweest.
Wel een mooi apparaat met veel mogelijkheden, maar als de motorunit - een zwak punt - uitvalt, heb je niets meer dan een keukenkast vol plastic. Cruciale onderdelen zouden van metaal of betere kunststof gemaakt moeten zijn, dan was het wel een goed apparaat.
Mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid expres even buiten beschouwing gelaten, maar die zijn redelijk tot goed/zeer goed.
We wachten maar weer af wat Ecare nu allemaal weer gaat vervangen en daarna... op marktplaats??
Mijn tip : spaar even door voor een KitchenAid oid...

wimgro 02-06-2013

Gevaarlijk!
Mooi apparaat, veel mogelijkheden en laat zich makkelijk in elkaar zetten.
Maar motor is veel te sterk.
Aspergeschillen getrokken in kokend water voor een soepje.
Daarna in de blender, zeker niet meer dan halfvol. Blender aangezet in de laagste stand en het kokend water spuit de blender uit over de handen! Levensgevaarlijk dus.
De laagste stand is veel te krachtig.

Suhela 14-01-2015

In de gebruiksaanwijzing staat dat je geen vloeistof boven 80C mag doen. Staat helaas niet heel duidelijk in het mega-onoverzichtelijke boekje... Had het ook niet gelezen (pas toen ik ging lezen omdat mijn blenderkan scheuren heeft) en moest nu ook weer zoeken waar het staat (blz 86 iig)

rwulp 27-05-2013

Inmiddels heb ik dit apparaat twee jaar. Ik gebruik de blender iedere dag. De overige attributen met enige regelmaat.
Het is een fijn en mooi apparaat maar de blender is na twee jaar kuis versleten en valt letterlijk uit elkaar. Terwijl er toch netjes mee om wordt gegaan. De garantie van Philips laat flink de wensen over. Je hebt twee jaar garantie.... Op de motor. Op alle attributen zit slechts een paar maanden garantie.
Dat geeft tevens aan hoe philips zelf over de kwaliteit van hun producten denkt. Zou ik dit apparaat nog eens kopen?
Ik denk het niet. Het is mooi maar zeer beperkt in levensduur. Terwijl de prijs toch behoorlijk is.

Hilgerink 08-05-2013

Prima machine, doet het goed en nooit problemen gehad. Totdat ik de machine na mijn verhuizing wilde gebruiken en het stukje plastic van de deksel van de beslagkom afgebroken was en dus geen contact meer kon maken. Ik heb contact gezocht met de klantenservice van Philips en had binnen 3 dagen een nieuwe deksel thuis, gratis. Toppie Philips!!!

famumit 22-03-2013

gekocht in februari en nu maart al weer bijna 2 week terug bij de winkel. In 1x stopte hij ermee, ik heb hem bijna dagelijks in gebruik, maar hier baal ik enorm van. Nu afwachten maar als ik de rest van de reviews lees, ben ik bang dat ik het straks weer kan opsturen want idd het opklikken van de apparaten gaat best moeizaam en ben ook steeds bang dat er zoiets kan ofbreken.
enigzins toch spijt van de aankoop, Hij is nu ook nog eens in de aanbieding dus heb ook nog veel te veel betaald, jammer!!
philips laat niet echt meer zien waar hij goed in was, (zie mijn stofzuiger reviews) toch maar over op een ander merk? afwachten.....
Het is wel om te zien een heel mooi apparaat toch een pluspunt!!!!

Paul St 07-02-2013

Zeer ontevreden.

Ik heb deze keukenmachine een tijdje mogen gebruiken, voordat deze stuk ging net buiten de garantieperiode. Het apparaat opgestuurd en een prijsopgave voor de reparatie gekregen: € 138,-
Geweldige service van Philips, hetzelfde bedrag wat het apparaat kost in rekening brengen om te repareren. Het wordt nog beter, € 57,- moeten betalen omdat ik de reparatie niet uit laat voeren, ze hebben er naar gekeken. Tja dat mag ook wat kosten natuurlijk.

Voor mij geen Philips producten meer, als het apparaat werkt dan heb je geluk en anders laten ze je barsten. Mijn advies koop dit apparaat niet.

Sapman 08-02-2013

Wat een vervelende ervaring. Over welke garantieperiode heb je het? Winkel of fabrieksgarantie? Als de winkelgarantie (vaak 1 jaar) voorbij is, heb je misschien nog fabrieksgarantie (vaak 2 jaar). Laat je niet wegsturen door de winkel, zij zijn verantwoordelijk voor het in behandeling nemen van de fabrieksgarantie.

Je mag sowieso verwachten dat een keukenmachine van 160 euro minstens een paar jaar meegaat. Als hij dan net buiten de garantieperiode stuk gaat dan heeft Philips nog steeds wettelijke verplichtingen. Zie ook hier: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

Die €57 zijn onderzoekskosten. Dat horen ze je wel van tevoren te vertellen. Soms kost het niets als ze het product van jou niet terug hoeven te geven/sturen.

Hopelijk kan je hier nog wat mee.

Korikou 31-01-2013

Tot mijn teleurstelling zwiert de eiwitklopper en het mes de ingredienten meer rond dan dat deze ze goed mengt en het daardoor recept verknalt. Een normale hoeveelheid cake beslag wordt voor de helft gemengd. De machine maakt ook ongelooflijke herrie. De zogenaamde traploze regeling is niet echt soepel. En de minimale stand is veel te snel. De machine is wel fijn krachtig. De dubbele 'stopper' creeert onnodige afwas en het mes is niet uit de kom te halen als hij vettig is, er is geen grip. Er zijn ook plekken waar het water tussen blijft zitten( met de hand afgewassen) en je niet kunt drogen.
Heel teleurstellend van een mooie en dure machine. Ik ga de andere accessoires niet eens meer proberen en de machine terug brengen.

Mich82 17-11-2012

Ik begrijp niet wat mensen te klagen hebben! Tenzij je naam Herman den Blijker of Gordon Ramsay is word ik ietswat kriebelig als mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Als onderdelen kapot gaan is dat nooit leuk begrijp me niet verkeerd en mensen moeten ook begrijpen dat alleen de mensen die 'pech' hebben met dit apparaat zich hier melden met een negatieve review. Of de mensen die veel te hoge verwachtingen hadden en eigenlijk beter af waren met zo'n ding voor 499,- maar ja dat vinden ze weer te duur. De andere duizenden die nergens last van hebben en tevreden zijn hoor je niet vaak genoeg helaas.

Zelf heb ik het apparaat gekocht omdat ik lui ben om vers te koken ivm het vele snijden, mengen, mixen etc. Ik dacht met een keuken apparaat misschien wat meer motivatie te hebben voor lekker vers koken. Heb dagen reviews gelezen en alle functies etc vergeleken. Voor deze prijs (145,- bij wehkmap incl. verzenden) is het een ontzettend compleet ding met een basisunit die niet misstaat op je keukenaanrecht.

Ja de onderdelen nemen wat ruimte in in je keukenkastje. Maar je hebt dan ook een aparte sapcentrifuge erbij welke je anders weer los moet kopen en die dan nóg meer ruimte zou innemen in diezelfde keukenkast. De mengkom of sapcentrifuge laat je op de unit staan, dus slechts 1 vd2 verdwijnt in je kastje.. En tenzij je een landhuis hebt met een keuken waar je akelig van wordt staat er bij niemand zowel een aparte sapcentrifuge en een keukenmachine op een aanrecht toch?

De vultrechter is super groot, dus ik hoef niet 'voor te snijden' om groente te verwerken. heel fijn want niet vergeten: ik ben een lui.. Voor het eerst in mn leven verse pesto gemaakt! lekker hoor en het zag eruit alsof het uit de winkel kwam, very professional...

Net de sapcentrifuge gebruikt voor het eerst. Heerlijk! Hup 2 appels, 1 peer, 2 gepelde sinaasappeltjes erin... Wauw wat een vitaminebom met een heerlijke crème laag erbovenop zonder dat ik eerst een half uur sta te schillen en ontpitten etc. ja ok, schil van citrusfruit moet er wel af handmatig haha. (Stel je voor dat ik nu een review zou schrijven met: 'Waardeloos apparaat, je moet gewoon je sinaasappels schillen eerst, doet dus niet wat het belooft'... Er zijn genoeg reviews die op deze manier tot stand komen ;-)

Vorige week cupcakes gemaakt met mn kids... Begrijp niet goed waarom hij beslag niet goed zou mengen/kneden volgens mensen? De cupcakes ware heerlijk iig...

Nog een superfijn iets voor een luie keukenprinses: na afloop spoel ik het even af onder de kraan en mik het zo de vaatwasser in. Ideaal! Ook de sapcentrifuge, geen probleem!

Blender nog niet gebruikt... en ik durf het ook niet meer aangezien iedereen hier de smoothie op het plafond had erna... grapje... Tsja, denk dat ik er dan gewoon even bij blijf staan he... zal wel loslopen allemaal en zo niet dan neem ik al mijn woorden direct terug en laat het jullie weten ;-)

meinderd 06-03-2013

Beste Mich82,

Ik vind je reactie een beetje raar.
Je geeft aan dat je voor €145 van Philips geen degelijkheid mag verwachten.
Je geeft aan dat de mensen (de Herman's en Gordon's onder ons) die wel voor kwaliteit gaan gouw verder moeten kijken en dit apparaat moeten vergeten.
Ik denk niet dat je Philips helpt.
Je geeft aan dat geen ervaring hebt (anders dan hetgene wat je beschrijft) met bereiden van voedsel in een keukenmachine en geen verleden hebt met andere machines in de dezelfde prijsklasse. Toch verwaardig je jezelf om een mening te hebben over mensen die dat wel hebben en gefundeerde kritiek hebben over de duurzaamheid en de kwaliteit van het apparaat (in vergelijking tot gelijkwaardige voorgangers).
Ik vind je opmerking over hoe volgens jou reviews van anderen tot stand komen zeer denigrerend en ver bezijden de waarheid.

En euh.. als jouw vergemaakte pesto er net zo uit ziet en smaakt alsof het uit een potje komt, ( dan zou ik het (in jouw gedachtenbtrend) niet zelf meer maken en een potje kopen, veel goedkoper veel veel luier en scheelt weer afspoelen of in de vaatwasser mikken.

Kim 1985 24-01-2013

Hallo,

Ik ben het helemaal met u eens :-). Alleen even een vraagje. Hoe heeft u de cupcakes gemaakt? Met de plastic deeghaak?

Graag hoor ik van u.

Gr Kim

duncson 16-11-2012

Eind mei deze keukenmachine aangeschaft bij de mediamarkt in Zoetermeer, na een maand in ons bezit brak tijdens het maken van een smoothie de onderkant van de blender eraf.
Het hele apparaat zat onder inclusief het aanrecht en vloer.
Terug bij Mediamarkt hebben ze hem opgestuurd naar Philips na anderhalve week terug met de mededeling dat er nieuwe messen en sluitstuk van de blender dat het probleem opgelost zou zijn.
Na een week wil mijn vrouw voor de kinderen weer een smoothie maken,nog geen 30 seconden later de hele keuken onder.Weer terug ermee geweest maar blijkbaar moet er bij Philips dingen 3 keer kapot gaan voordat je een ander apparaat kan uitzoeken.Was altijd erg tevreden met Philips apparatuur(15 jaar een mixer van Philips) maar nu nooit meer.

Officiele reactie van Philips Nederland 06-12-2012

Goedendag duncson,

Wat vervelend om te lezen dat u problemen heeft met uw HR7775.

Philips geeft twee jaar fabrieksgarantie. Voor de HR7775 betekent dit dat het apparaat bij een defect na onderzoek door een monteur gerepareerd wordt. Wanneer een monteur constateert dat dit niet mogelijk is, of wanneer een apparaat meerdere malen hetzelfde defect heeft, kan er naar een eventuele omruil gekeken worden.
Ik ga er vanuit dat uw HR7775 naar gehoren gerepareerd wordt en dat u snel weer volledig gebruik van het apparaat kunt maken.

Voor vragen of opmerkingen kunt u altijd contact met Philips opnemen.

Philips Webcare

Marije36 15-11-2012

Ik heb dit apparaat aangeschaft omdat het mij ideaal leek om alle functies in 1 machine te hebben (kneden, mixen, hakken en snijden).
Hakken, snijden en blenderen gaat goed.
Ik ben alleen zeer teleurgesteld in de mix- en kneedfunctie! Een cakebeslag kan de garde niet maken en moet dus met de kneedmessen. Dit is echter een drama, het beslag wordt niet luchtig geklopt en niet goed gemengd. Ook heel vervelend is dat de boter aan de randen van de kom blijft plakken, waardoor er dus eigenlijk niets gekneed wordt. Mijn cake is dus als een gummibal uit de oven gekomen...
Ondanks dat de andere functies prima werken, vind ik het hierdoor toch een miskoop. Ik kan hem helaas niet terug sturen, anders had ik dat zeker gedaan!

Marije36 15-11-2012

Mocht er iemand tips hebben voor het maken van cakebeslag met dit apparaat, dan hoor ik die graag!! Ik ga het nog een keer proberen met vloeibare boter, maar dit lijkt mij niet zo lekker als echte boter...

meinderd 14-11-2012

Ik ben niet zo van het reviews schrijven, dus als ik in de pen klim is er wat aan de hand. Ik heb de HR7775 2 jaar geleden gekocht op de beoordeling op deze site en omdat ik het er strak uit vond zien.

Ik wil na twee jaar gebruik toch een tegengeluid voor alle positieve verhalen laten horen. Wij hadden hiervoor een Braun MultipracticPlus (MP+) van ongeveer 30 jaar oud. Hiermee vergelijk ik de HR7775 mag niet in de schaduw staan.

Mijn bezwaren:

-Het apparaat en vooral de accessoires zijn belachelijk groot. Ik heb een extra keukenkastje uit moeten ruimen om de blender, de sapcentifuge, de citruspers en de snijschijven, op te bergen.

-De kegel van de citruspers is te groot en te scherp. Hierdoor wordt de onderrand van de sinaasappelschil meegeperst of het hele binnenwerk uit de sinaasappel gerukt, gevolg minder smakelijk sap.

- De blender werkt (bij mij) niet goed ook niet met de pulse functie, aardbeiensmooties maken was een grote teleurstelling.

- De snijmessen passen net niet goed in de mengkom waardoor er iedere keer langs de randen groffe stukken blijven zitten, die je meermalen met een spatel terug moet duwen (ergerlijk).

- Een potje (0,25 l.) slagroom kloppen in een mengkom van 3,6 l.? Waanzin. Waar is de inzetbak(standaard bij de MP+) gebleven? Ook als je grotere hoeveelheden wil mengen gaat dit tov de MP+ niet lekker.

- In de deksel zit een aanduw stop in twee delen. Waarom? Het binnen deel is zo klein dat het alleen geschikt it voor radijsjes. Die ga ik echt niet door een snijplaat in de keukenmachine snijden. Het maatbekertje wat in het binnendeel zit is max. 80 ml en daardoor nutteloos.

- De zuignappen onder het apparaat begrijp ik niet. Dat is leuk als je in een landhuis woont en de machine stationair op het aanrecht kan staan. Bij mij in mijn stadskeuken gaat in een onderkastje en iedere keer tref een vastgezogen apparaat aan. Ook het oppakken van het aanrecht is vervelend.

- Mijn buren vinden de herrie die het ding maakt vervelend, verse filet americain of tonijnsalade maken op zondagmorgen is er niet meer bij.

- Maar......mijn grootste bezwaar is de duurzaamheid. Na twee jaar is het oor van de kan losgekomen (kapot). Hierdoor wordt de beveiliging die moet voorkomen dat de machine met open deksel draait niet meer geactiveerd. Natuurlijk, net buitenb de garantie. Ik heb de constructie open gemaakt om te kijken of ik het kan repareren. Het verbaast mij dat het niet eerder is gescheurd. Welke Lampen... bij Philips heeft dit bedacht. De constructie is heel fragiel terwijl er door de hefboomwerking toch grote krachten op dat punt komt te staan. Natuurlijk is het handvat niet te vervangen en zit je vast aan een nieuwe mengkom. Kosten €47 euro, bij Philips Online.

Ik vind het toch zo jammer dat ik de MP+ weggegeven heb. Ik ben 30 jaar terug in de tijd.

r.rademakers 28-09-2012

Het apparaat gilt als een speenvarken. De bedieningsknop is veel te glad; waardoor zeer lastig te bedienen. En hoogst belachelijk; bij de blender schiet regelmatig de onderkant los(ook na speciale aandacht) met als resultaat; DWEILEN en de inhoud verloren !!!! NIET KOPEN is mijn advies! Alle accesoires voelen nu niet bepaald degelijk aan.

Joke67 08-08-2012

De keukenmachine is mooi, handig en makkelijk te bedienen. Alleen uitkijken bij het maken van een smoothie. Vraag me niet hoe het kan maar het is bij mij al een paar keer gebeurd dat de bodem (waar de messen aan vast zitten) van de blenderkan los schoot, waardoor al het fruit/sap over het motorhuis stroomde... één groot drama!

stoffelDeSchildpad 05-08-2012

Philips moet zich heel erg schamen voor wat betreft de handleiding. Er staat steeds een stukje geschreven in alle talen en er zit geen struktuur in. Dan weer begint NL rechtsonderaan, dar weer links boven. Het is onmogelijk om de handleiding even door te lezen zonder stukken gemist te hebben. Buiten dat is de informatie in de handleiding veel te summier. Het is mij volstrekt een raadsel hoe een bedrijf dat de nodige ervaring heeft op dit gebied zo een handleiding kan maken.

Officiele reactie van Philips Nederland 09-08-2012

Beste stoffelDeSchildpad, goed dat u aangeeft dat de handleiding van de HR7775 niet naar wens is! We hebben dit doorgegeven aan de betreffende afdeling en die gaan er zeker naar kijken, bedankt voor uw feedback!

Mocht u zelf nog vragen hebben, kunt u dan contact opnemen met de klantenservice?

Philips Webcare

Ron58 04-05-2012

Het apparaat nu een maand in bezit en vrijwel alle onderdelen (op de sapcentrifuge na) een keer gebruikt. De mogelijkheden van het apparaat zijn legio, de enige reden dat ik het geen 10 geef is vanwege de julienne/patat rasp. Voor julienne snijden, snijdt de rasp te dik en voor patat zijn de reepjes te dun. Daarintegen is de verselbare snijschijf juist weer erg handig om plakjes van verschillende diktes mee te snijden. Het zou niet verkeerd zijn als Philips extra raspen op de markt bracht die je evt. los bij kunt kopen. Dit zou de mogelijkheden vergroten.
Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk. Het meeste wijst zich vanzelf maar de handleiding had wat mij betreft wel iets uitgebreider mogen zijn. Let op deeg mengen gaat in de machine veel sneller dan meestal in recepten aangegeven. Slagroom kloppen gaat ook veel sneller dan met een handmixer dus op tijd stoppen en even checken. De meeste onderdelen zijn eenvoudig te reinigen zeker in vergelijking met mijn oude keukenmachine. Ik kan me voorstellen dat de sapcentrifuge wat lastiger schoon te maken is maar dat geldt volgens mij voor elke sapcentrifuge. Ik gegruik deze dan ook alleen als ik grote hooeveelheden fruit heb.
Degelijkheid is na een maand nog moeilijk te beoordelen maar het apparaat oogt degelijk. Het is kunststof dus je moet er niet te wild mee omgaan. Sommige mensen schrijven hier dat dingen makkelijk afbreken maar ik denk wanneer je de onderdelen op een een normale manier gebruikt het wel meevalt. Omdat de kom van doorzichtig plastic is ziet er het na een maand al wel wat gebruikt uit (strepen op de kom), vind ik persoonlijk niet erg want het is per slot van rekening in de eerste plaats een gebruiksvoorwerp ook al staat het mooi op je aanrecht.
Kortom een mooi apparaat dat nu bij ons een permanente plek op het aanrecht heeft en daardoor ook veel meer gebruikt wordt dan de oude machine die in een kast stond.

An000 22-01-2012

Degelijkheid van de kom is niet best. De aandrijving van de beslagkom bestaat uit een metalenplaatje in een kunststof ring. Deze ring plaats je op de motor. Wanneer je regelmatig deeg maakt met de machine dan gaar het metalen plaatje in deze ring na verloop van tijd een rond gat uitslijten. Dan is de aandrijving van de kom "dol". Alle hulpstukken die je dan in de kom plaatst draaien niet meer. In een jaar tijd al 3 keer een nieuwe kom gekregen. Met de laatste kom zijn we heel voorzichtig (heel kort deeg draaien, geen ingredienten aan reeds gemaakt deeg toevoegen), maar aan de onderzijde begint het alweer uit te schuren.
Slagroomkloppen lukt alleen met grote hoeveelheden, een 1/4 liter slagroom kan niet met de machine worden geklopt.
Over de blender zijn we tevreden. Sapcentrifuge geeft wel sap, maar ook enorm veel (nat) afval. Het afval draaien we nog enkele malen door de machine om meer sap op te vangen.