Bosch MUMXL40G zwart - Reviews

Kleuren
zwart

Marion 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

top apparaat

ik heb dit apparaat gekozen om zijn kracht (1600 watt) en de roestvrijstalen grote kom. heb er cake , brood en oliebollendeeg ingemaakt, ging perfect.
nog geen groente mee gesneden, maar dat zal ook wel lukken.
makkelijk in en uit elkaar te halen, snel schoon te maken, kortom ik ben super blij met deze aankoop

Pluspunten

• grote inhoud
  • vaatwasmachine bestendig
  • krachtig apparaat

Manon 11-11-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige kwaliteit, eindeloze mogelijkheden

Ik heb gekozen voor dit product vanwege de krachtige motor (1600 watt), de kwaliteit van de materialen waarin hij uitgevoerd is en de eindeloze toepassingen en extra onderdelen die je erbij kan bestellen. Het apparaat wordt standaard geleverd met beslagkom, mixer, spatel, deeghaak, blender (glas) en 4 snijschijven, waarvan 2 een dubbele functie hebben. Extra te bestellen pastamachine, vleesmolen en citruspers, die alleen bevestigd kunnen worden op de machine. De machine is zwaar en staat stevig, vanwege de speciale zuignappen. Openingen die niet gebruikt worden, kunnen afgedekt worden met speciale kapjes, waardoor de machine geen stof verzameld en hij op de aanrecht kan blijven staan (en dus vaker gebruikt wordt).

Pluspunten

• mooie kwaliteit, alles vaatwasserbestendig
  • eindeloze mogelijkheden

joostdj 09-04-2016 Product kwartaal in bezit

Robuust en mooi apparaat

Alle onderdelen die er bij zijn, zijn goed en prima van kwaliteit.
De snijplaten zijn echter wel erg verschillend, of heel grof of juist heel fijn. Goede tussenmaten ontbreken. Verder is het jammer dat er geen hakmogelijkheden (standaard) aanwezig zijn, behalve de glazen kom. Die is nl erg zwaar en onhandig.
Een iets nauwkeuriger gebruiksaanwijzing, dus niet alleen een stripverhaaltje zou ook geen overbodige luxe zijn bij een machine in deze prijsklasse.

Daar waar de machine primair voor is bedoeld, het mengen en kneden, daar voldoet deze perfect aan de verwachtingen.

De afwerking is schitterend, wanneer je hem niet gebruikt en de kom en toebehoren gewoon in de kast hebt opgeborgen, neemt de zware machine zelf, bij een ingeklapte arm, verrassend weinig ruimte in.
Kortom een prima aankoop en overal is wel wat op aan te merken.

Tineke van Dijk 29-01-2016 Product paar weken in bezit

Wat ben ik blij met mijn nieuwe keukenmachine mumxl40g. De blender is echt geweldig, wat gaat het "smoothy". En het geluidsniveau is echt indrukwekkend stil!
Al een heerlijke worteltaart gemaakt. Wat is het een geweldige gewaarwording als de mixer zijn werk doet en ik tegelijkertijd andere voorbereidinen kan treffen.
En dan de vormgeving, wederom ben ik super enthousiast. De machine is prachtig om te zien en neemt niet teveel plaats in, op het aanrecht😀😀. Daarom kan ik de machine op het aanrecht laten staan! Dit betekent dat ik niet hoef te "sjouwen" en dat een ieder die in de keuken komt, direct ziet dat ik een pracht van een keukenmachine heb.

MIla Bo 23-01-2016 Product maand in bezit

Dit is een fantastische apparaat, zeer stil en krachtig.

Hij kan: Snijden, hakken, mengen, mixen (smoothie) opkloppen, in schijven grof en fijn, raspen, met haakmolen (apart te koop) gehakt maken, kikkererwten malen en zelfs aardappelpuree maken. Lukt allemaal.

Verder, de deeghaak doet het uitstekend, deze komt steeds op een andere plek in de kom terug en zo eventueel haalt all het bloem (tot 1.5 kg!) e.a. op.

Naast de garde om op te kloppen, voor iets dikkere beslag heb je nog een platte opzetstuk met siliconen randjes. Deze haalt echt alles op, net een "afliklepel" van vroeger, hiermee krijg je zelfs cacao poeder met water in gladde massa zonder moeite. En je hoeft er niet bij staan met een lepel om alles terug naar de kom te moeten duwen!

Ondanks dat de kom 5 liter groot is, kleine recepten zijn geen probleem, want de opzetstukken passen er precies in, en door zijn manier van draaien, nemen alle stukjes van de randen mee.

Je kan zelfs de hoogte instellen (met bijgesloten sleutel (!), zodat er letterlijk geen ruimte tussen de garde en de komwand zit.

Last but not least, de machine zelf is vrij compact, met de arm naar beneden neemt hij weinig ruimte op het aanrecht in beslag. Voor de accessoires moet je wel wat ruimte reserveren in de kast.

Ik raad ook aan om gelijk een 2e kom te bestellen, voor de recepten zoals "de eidooiers met suiker opkloppen daarna eiwitten opkloppen", want een gewone kom past er niet zo op.

Leonie 22-01-2016 Product paar dagen in bezit

Super apparaat! Makkelijk in gebruik en erg krachtig. Handig oprolsnoer en zuignappen eronder zodat hij stevig blijft staan.

mumxl40g 17-01-2016 Product paar dagen in bezit

nadeel: hulpmiddelen los geleverd en geen praktische opbergdoos en uitzoeken hoe de hulpmiddelen toegepast moeten worden. De handleiding blinkt niet uit in duidelijkheid. Bijv. hoe werkt de blender.
deze werkt niet als er een afdekplaatje is geplaatst.

Verder een schitterend apparaat.

Jort 17-01-2016 Product paar dagen in bezit

Gisteren hebben wij onze Bosch MUMXL40G in huis gekregen en ik als chefkok van het huis ben meteen eens gaan kijken wat er allemaal mee mogelijk is.

Nu hebben wij 2 kinderen die dol zijn op cake dus er moest eerst een cake mee gemaakt worden. Door de handige vulmond op de 'deksel' van de kom stuift de mail niet overal meer heen. Het deeg was dan ook in een mum van tijd klaar. Ik snap nu ook waarom ze het type een MUM noemen.

Tijdens het kloppen van het deeg ging mijn oude keukenmachine altijd schuiven maar dat is bij de MUM niet het geval. Door de robuustheid van de machine gaat hij nergens heen.

Daarnaast heb ik 's avonds meteen even het 'keukenmachine' deel uitgeprobeerd. Daarmee is een heerlijke salade tot stand gekomen waar ik normaal veel meer tijd aan kwijt zou zijn.

Voor deze week staat er minimaal nog 1 brood op het programma en een taart waarvan ik nog geen idee heb. Wat ik wel weet is dat de MUMXL40G mij daar weer zeer goed bij gaat helpen.

Martijn 16-01-2016 Product paar dagen in bezit

Ideaal apparaat aangezien je met deze machine alles kan. Dus de losse mixer, snijmachine en blender kunnen een andere bestemming krijgen.
Wat ik zelf erg praktisch vind is de deksel met vulmond op de kom, bij het verwerken van bloem is je keuken niet meer wit van het stuiven.

Peer 11-01-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi en compacte machine en veel mogelijkheden.
Geluidarm en erg sterk.
Staat zeer mooi in onze keuken.

Wilma Dolmans 08-01-2016 Product paar dagen in bezit

Voor alle bak degen toepasbaar, van licht tot zwaar, hoeveelheid minimaal 1 kg meel, bij zwaar deeg heeft de machine geen moeite. Fijne vorm en kleur. De mixer ruim voldoende inhoud voor 4 a 5 personen.

Mona1991 07-01-2016 Product paar dagen in bezit

Heel fijn apparaat..
Heel degelijk en makkelijk in gebruik..
Alles wat wordt meegeleverd is van goede kwaliteit..

M Janssen 06-01-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne keukenmachine met diverse mogelijkheden, al direct verschillende gerechten/recepten mee bereid. Goed schoon te maken/krijgen. Laag geluidsniveau is ook erg prettig.

R en S Kramer 06-01-2016 Product paar dagen in bezit

Pas 2 dagen in huis en al broden, cake, appeltaart en met de blender brocolli soep gemaakt.
Geweldig apparaat m.n. ook de zware behuizing en stabiliteit.
Staat ook werkend rotsvast op ons aanrecht. Wij kijken er naar uit om de volgende "bakkerij" aan te pakken maar moeten dan wel in de familie een afzetgebied veroveren naast onze 2-persoonshuishouding.

Guidigio 04-01-2016 Product paar dagen in bezit

zware uitvoering, geheel metalen huis, veel accesoires
meegeleverd. stille werking. Kneed het deeg zoals het moet

Vincent van Haaren 04-01-2016 Product paar weken in bezit

Ik heb voor deze machine gekozen vanwege de sterke motor (1600 Watt!), de solide en stabiele metalen behuizing, de grote hef-hoogte van de arm inclusief garde en -het oog wil ook wat- de fraaie vormgeving.
Kortom een degelijk Duits product waarover is nagedacht!

Suzanne 04-01-2016 Product paar weken in bezit

Ik ben tot nu toe erg tevreden over mijn Bosch keukenmachine. De machine biedt veel mogelijkheden. Naast de standaard meegeleverde spullen om te mixen, snijden en blenden heb ik ook de pastaset besteld, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden (al vind ik de aanvullende accessoires nogal prijzig).
De mixer werkt heel intuïtief en is dus makkelijk in gebruik. De meegeleverde antispat deksel is van stevig materiaal en heeft een voldoende grote opening om tijdens het mixen nieuwe ingrediënten toe te voegen. Na het mixen heb je wel wat kracht nodig om de mixhaken uit de keukenmachine te verwijderen.
De bijgeleverde pastaset heb ik gisteren voor het eerst gebruikt. Hij is eenvoudig te monteren op de keukenmachine en werkt perfect. Je zet de keukenmachine aan en hebt vervolgens twee handen vrij om je pastadeeg door de molen te halen. Je kunt de pastamolen laten draaien terwijl je tussendoor de molen dunner afstelt. Heel handig.

Rob 30-12-2015 Product maand in bezit

in 1 woord: FANTASTISCH!

Wat ben ik tevreden over de werking van mijn keukenmachine, ik weet van gekkigheid niet wat ik toch graag wil maken.

Hij werkt goed, het ombouwen van blender naar mixer of snijmachine is in een handomdraai te doen, schoonmaken gaat ook erg gemakkelijk. En hij is lekker groot, heb dus ook geen probleem meer met het bereiden van grotere porties, heb alleen nog geen pizzadeeg of brooddeeg gemaakt, maar ik ga ervan uit dat deze machine dat ook zonder problemen aankan.

Jmeijer 29-12-2015 Product paar dagen in bezit

Het apparaat net vandaag ontvangen en meteen aan de slag gegaan met een eerste baksel. Als ik kijk naar wat je er allemaal mee zou moeten kunnen is dat behoorlijk veel, is alleen jammer dat je veel apart moet kopen en dat erg duur is. De gebruiksvriendelijkheid is op het gebied van eenvoud zeer goed te noemen, op het gebied van onderhoud moet nog blijken. En tot slot komt het apparaat zelf erg degelijk over, alles klinkt ook rustig en gecontroleerd. De machine laat ook met duidelijke klik horen dat je de stand veranderd hebt, dit klinkt heel goed. De accessoires heb ik wat minder vertrouwen in, het gebruikte plastic voelt wat dun en kwetsbaar aan. De oude Kenwood van mijn ouders(20 jaar geleden) had degelijker plastic gebruikt.

wim de thuisbakker 27-12-2015 Product paar weken in bezit

fijne en degelijke machine,staat stevig en doet wat hij moet doen. ben bakker van beroep en nu ook thuis als hobby, wat een veelzijdige machine. voor alles van slagroom tot verse pasta!