Bosch MUMXL40G zwart, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MUMXL40G zwart, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jacob 24-01-2017

Solide apparaat

Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Op basis van diverse vergelijkingen hebben we gekozen voor de Bosch.
Gebruiksvriendelijk, solide en krachtige motor.
Enig verbeterpuntje is de gebruiksaanwijzing, die mag nog duidelijker.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Krachtige motor

Wieger 06-01-2017

Solide apparaat met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Na lang getwijfeld te hebben over een duurdere aanschaf met minder accessoires of goedkopere aanschaf met een keur aan accessoires In eerste instantie een Philips keukenmachine gekocht met alles erop en eraan, maar het voelde bij het uitpakken al kwetsbaar. Na uitproberen meteen overgegaan tot inpakken en terugsturen van de handel om toch voor de duurdere MUM te gaan die bij het uitpakken al tot enthousiasme leidde. Wat een verschil; soms moet je investeren om het juiste apparaat te krijgen. De machine blijkt uit te breiden met alle denkbare accessoires, dus hebben we ons voorgenomen te gaan sparen voor alle zaken die bij de Philips al bijgeleverd waren, maar nu in Bosch MUM kwaliteit. Als proef een deegje gedraaid en groente gesneden en dat ging fantastisch.

Pluspunten

• stevig materiaal
  • stabiliteit
  • gebruiksvriendelijk

Harma 04-01-2017

degelijk apparaat

Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Wat een prachtige machine. Degelijk en solide hulpstukken. Staat als een huis.
Duidelijke gebruiksaanwijzing. Enige nadeel geen accessoiresbakje of houder. Net aangeschaft en nu al zeer tevreden

Pluspunten

• degelijk
  • staat niet te trillen

Minpunten

• geen houder voor messen

Walter 01-01-2017

Professionele machine

Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Door Heel Holland Bakt enthousiast geraakt voor bakken. Daar hebben ze de Kitchenaid. Een hele mooie machine in veel kleuren. Voor een dikke prijs.
Nu heeft Bosch deze. met 1600Watt ipv 600. En de garde is er wel simpel uit te krijgen. Tevens krijg je hier heel wat accessoires bij. Op mijn kookclub werken we met de Kitchenaid. Doet u mij deze maar.

Pluspunten

• Power
  • accessoires

Minpunten

• Hij maakt geluid

G. Bunte 30-12-2016

Brood kneden, echt wel!!

Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Eindelijk een keukenmachine gevonden die brood kan kneden zonder dat het deeg omhoog loopt in de machine. De keukenmachine is compact en danst niet van het aanrecht af. Door de krachtige motor is hij stil en verslaat de machine met gemak zijn duurder Amerikaanse broer, die nog eens duurder is. Eén nadeel ik had de machine drie jaar eerder willen hebben.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Gunstige prijs

Minpunten

• ontbreken van een hoesje voor de messen,

Willy 19-12-2016

Mooi design, sterk aparaat

Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Het product gezien bij de workshop in het inspiratiehuis, werkte geweldig. Heb hem nu diverse keren zelf gebruikt, heel krachtig en snel.
Weinig lawaai, blijft op zijn plek staan. Goeie blender, ook hiervoor geldt snel en krachtig..

Pluspunten

• Gaat niet aan de wandel tijdens gebruik

Nicole 13-12-2016

Geweldige keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Ik wilde een keukenmachine met veel power. Ik heb zeker een week op het internet lopen zoeken: vergelijken, lezen wat gebruikers ervan vonden; en uiteindelijk ben ik bij het merk Bosch beland omdat die een goede prijs/kwaliteit bieden en vrijwel alleen tevreden klanten hebben. De mogelijkheid tot uitbreiding met hulpstukken is heel goed. Ik heb hem nu bijna 2 weken en ik ben nog steeds heel tevreden: hij voldoet aan alles wat ik van een keukenmachine verwacht. De blender gebruik ik iedere dag voor smoothies met bevroren fruit, en hij werkt uitstekend. Ook het snijden van groenten werkt prima.

Pluspunten

• Happy met blender

Minpunten

• Laatste deel van groente is moeilijk fijnsnijden

Elsje 13-12-2016

Moooii!

Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Ik heb 'm nog maar kort, maar ben er nu al weg van. Het apparaat ziet er mooi en erg solide uit. Hij schuift niet door trilling van mijn aanrecht.
Heb alle functies al geprobeerd en alles gaat zoals ik gehoopt had. Dit is mijn eerste Bosch keukenmachine, na 2 van een ander merk te hebben gehad. Tot nu toe vind ik het een supermachine, waar ik zeker de komende kerstperiode heel veel plezier van hoop te hebben.

Pluspunten

• klopt prachtig eiwit en slagroom
  • snijden gaat geweldig
  • apparaat is zwaar en staat als een huis

Rene 12-12-2016

Krachtige motor, onhandige bediening

Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Mooie design machine met een krachtige motor. Veel mogelijkheden, maar het is onmogelijk om de beslagkom uit te wisselen zonder de machine te beschadigen.

• Krachtig

Minpunten

• Beslagkom moeilijk te wisselen

Marion 03-12-2016

top apparaat

Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

ik heb dit apparaat gekozen om zijn kracht (1600 watt) en de roestvrijstalen grote kom. heb er cake , brood en oliebollendeeg ingemaakt, ging perfect.
nog geen groente mee gesneden, maar dat zal ook wel lukken.
makkelijk in en uit elkaar te halen, snel schoon te maken, kortom ik ben super blij met deze aankoop

Pluspunten

• grote inhoud
  • vaatwasmachine bestendig
  • krachtig apparaat

Manon 11-11-2016

Prachtige kwaliteit, eindeloze mogelijkheden

Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Ik heb gekozen voor dit product vanwege de krachtige motor (1600 watt), de kwaliteit van de materialen waarin hij uitgevoerd is en de eindeloze toepassingen en extra onderdelen die je erbij kan bestellen. Het apparaat wordt standaard geleverd met beslagkom, mixer, spatel, deeghaak, blender (glas) en 4 snijschijven, waarvan 2 een dubbele functie hebben. Extra te bestellen pastamachine, vleesmolen en citruspers, die alleen bevestigd kunnen worden op de machine. De machine is zwaar en staat stevig, vanwege de speciale zuignappen. Openingen die niet gebruikt worden, kunnen afgedekt worden met speciale kapjes, waardoor de machine geen stof verzameld en hij op de aanrecht kan blijven staan (en dus vaker gebruikt wordt).

Pluspunten

• mooie kwaliteit, alles vaatwasserbestendig
  • eindeloze mogelijkheden

joostdj 09-04-2016

Robuust en mooi apparaat

Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Alle onderdelen die er bij zijn, zijn goed en prima van kwaliteit.
De snijplaten zijn echter wel erg verschillend, of heel grof of juist heel fijn. Goede tussenmaten ontbreken. Verder is het jammer dat er geen hakmogelijkheden (standaard) aanwezig zijn, behalve de glazen kom. Die is nl erg zwaar en onhandig.
Een iets nauwkeuriger gebruiksaanwijzing, dus niet alleen een stripverhaaltje zou ook geen overbodige luxe zijn bij een machine in deze prijsklasse.

Daar waar de machine primair voor is bedoeld, het mengen en kneden, daar voldoet deze perfect aan de verwachtingen.

De afwerking is schitterend, wanneer je hem niet gebruikt en de kom en toebehoren gewoon in de kast hebt opgeborgen, neemt de zware machine zelf, bij een ingeklapte arm, verrassend weinig ruimte in.
Kortom een prima aankoop en overal is wel wat op aan te merken.

Tineke van Dijk 29-01-2016
Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Wat ben ik blij met mijn nieuwe keukenmachine mumxl40g. De blender is echt geweldig, wat gaat het "smoothy". En het geluidsniveau is echt indrukwekkend stil!
Al een heerlijke worteltaart gemaakt. Wat is het een geweldige gewaarwording als de mixer zijn werk doet en ik tegelijkertijd andere voorbereidinen kan treffen.
En dan de vormgeving, wederom ben ik super enthousiast. De machine is prachtig om te zien en neemt niet teveel plaats in, op het aanrecht😀😀. Daarom kan ik de machine op het aanrecht laten staan! Dit betekent dat ik niet hoef te "sjouwen" en dat een ieder die in de keuken komt, direct ziet dat ik een pracht van een keukenmachine heb.

MIla Bo 23-01-2016
Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Dit is een fantastische apparaat, zeer stil en krachtig.

Hij kan: Snijden, hakken, mengen, mixen (smoothie) opkloppen, in schijven grof en fijn, raspen, met haakmolen (apart te koop) gehakt maken, kikkererwten malen en zelfs aardappelpuree maken. Lukt allemaal.

Verder, de deeghaak doet het uitstekend, deze komt steeds op een andere plek in de kom terug en zo eventueel haalt all het bloem (tot 1.5 kg!) e.a. op.

Naast de garde om op te kloppen, voor iets dikkere beslag heb je nog een platte opzetstuk met siliconen randjes. Deze haalt echt alles op, net een "afliklepel" van vroeger, hiermee krijg je zelfs cacao poeder met water in gladde massa zonder moeite. En je hoeft er niet bij staan met een lepel om alles terug naar de kom te moeten duwen!

Ondanks dat de kom 5 liter groot is, kleine recepten zijn geen probleem, want de opzetstukken passen er precies in, en door zijn manier van draaien, nemen alle stukjes van de randen mee.

Je kan zelfs de hoogte instellen (met bijgesloten sleutel (!), zodat er letterlijk geen ruimte tussen de garde en de komwand zit.

Last but not least, de machine zelf is vrij compact, met de arm naar beneden neemt hij weinig ruimte op het aanrecht in beslag. Voor de accessoires moet je wel wat ruimte reserveren in de kast.

Ik raad ook aan om gelijk een 2e kom te bestellen, voor de recepten zoals "de eidooiers met suiker opkloppen daarna eiwitten opkloppen", want een gewone kom past er niet zo op.

Mar 26-03-2016

Kun je hiermee ook notenpasta maken?

Leonie 22-01-2016
Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Super apparaat! Makkelijk in gebruik en erg krachtig. Handig oprolsnoer en zuignappen eronder zodat hij stevig blijft staan.

mumxl40g 17-01-2016
Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

nadeel: hulpmiddelen los geleverd en geen praktische opbergdoos en uitzoeken hoe de hulpmiddelen toegepast moeten worden. De handleiding blinkt niet uit in duidelijkheid. Bijv. hoe werkt de blender.
deze werkt niet als er een afdekplaatje is geplaatst.

Verder een schitterend apparaat.

Jort 17-01-2016
Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Gisteren hebben wij onze Bosch MUMXL40G in huis gekregen en ik als chefkok van het huis ben meteen eens gaan kijken wat er allemaal mee mogelijk is.

Nu hebben wij 2 kinderen die dol zijn op cake dus er moest eerst een cake mee gemaakt worden. Door de handige vulmond op de 'deksel' van de kom stuift de mail niet overal meer heen. Het deeg was dan ook in een mum van tijd klaar. Ik snap nu ook waarom ze het type een MUM noemen.

Tijdens het kloppen van het deeg ging mijn oude keukenmachine altijd schuiven maar dat is bij de MUM niet het geval. Door de robuustheid van de machine gaat hij nergens heen.

Daarnaast heb ik 's avonds meteen even het 'keukenmachine' deel uitgeprobeerd. Daarmee is een heerlijke salade tot stand gekomen waar ik normaal veel meer tijd aan kwijt zou zijn.

Voor deze week staat er minimaal nog 1 brood op het programma en een taart waarvan ik nog geen idee heb. Wat ik wel weet is dat de MUMXL40G mij daar weer zeer goed bij gaat helpen.

Martijn 16-01-2016
Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Ideaal apparaat aangezien je met deze machine alles kan. Dus de losse mixer, snijmachine en blender kunnen een andere bestemming krijgen.
Wat ik zelf erg praktisch vind is de deksel met vulmond op de kom, bij het verwerken van bloem is je keuken niet meer wit van het stuiven.

Peer 11-01-2016
Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Mooi en compacte machine en veel mogelijkheden.
Geluidarm en erg sterk.
Staat zeer mooi in onze keuken.

Wilma Dolmans 08-01-2016
Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Voor alle bak degen toepasbaar, van licht tot zwaar, hoeveelheid minimaal 1 kg meel, bij zwaar deeg heeft de machine geen moeite. Fijne vorm en kleur. De mixer ruim voldoende inhoud voor 4 a 5 personen.

Mona1991 07-01-2016

Heel fijn apparaat..
Heel degelijk en makkelijk in gebruik..
Alles wat wordt meegeleverd is van goede kwaliteit..

M Janssen 06-01-2016
Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Fijne keukenmachine met diverse mogelijkheden, al direct verschillende gerechten/recepten mee bereid. Goed schoon te maken/krijgen. Laag geluidsniveau is ook erg prettig.

R en S Kramer 06-01-2016
Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Pas 2 dagen in huis en al broden, cake, appeltaart en met de blender brocolli soep gemaakt.
Geweldig apparaat m.n. ook de zware behuizing en stabiliteit.
Staat ook werkend rotsvast op ons aanrecht. Wij kijken er naar uit om de volgende "bakkerij" aan te pakken maar moeten dan wel in de familie een afzetgebied veroveren naast onze 2-persoonshuishouding.

Guidigio 04-01-2016
Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

zware uitvoering, geheel metalen huis, veel accesoires
meegeleverd. stille werking. Kneed het deeg zoals het moet

Vincent van Haaren 04-01-2016
Geschreven voor: Bosch MUMXL40G zwart, grijs

Ik heb voor deze machine gekozen vanwege de sterke motor (1600 Watt!), de solide en stabiele metalen behuizing, de grote hef-hoogte van de arm inclusief garde en -het oog wil ook wat- de fraaie vormgeving.
Kortom een degelijk Duits product waarover is nagedacht!