De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MUMS2EW30 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

m***********@g******** 02-03-2022

Super keukenhulp

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Een tijdje geleden de keukenmachine gekocht op aanraden van mijn dochter. In een woord geweldig. Mooi design, compact en goed schoon te maken. Veel onderdelen dus een handige hulp in de keuken.

Pluspunten

• Design compact

Minpunten

• Veel assesoiires

Saskia de Jong 27-02-2022

Compact, veelzijdig en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Het is een handige en veelzijdige keukenmachine en lekker compact waardoor het niet veel ruimte in beslag neemt. Het heeft een leuk design en door de vele accessoires kan je zoveel verschillende voorbereidingen er mee uitvoeren. De verschillende accessoires zijn ook simpel te monteren en demonteren, alles is makkelijk om schoon te maken. Het heeft een best vermogen en is stil genoeg om ook te kunnen gebruiken wanneer ons kindje slaapt. Ik beveel deze zeker aan voor de hobbybakkers en - koks onder ons, maar door het gemak ervan ook voor degenen die wta minder vaak in de keuken komen.

Pluspunten

• Compact
  • Veelzijdig door de accesoires
  • Redelijk stil in gebruik

Minpunten

• Niet voor hele grote hoeveelheden

Melie85 24-02-2022

Mooie machine, maar niet onder de indruk.

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

We hebben deze machine nu een paar weken in huis. Het apparaat is voor onze keuken aan de grote kant waardoor we hem elke keer moeten opbergen, dat is wel jammer.

In het begin is het even zoeken naar waar en hoe de onderdelen gemonteerd moeten worden, maar na 1 keer in elkaar zetten spreekt het allemaal voor zich. Schoonmaken gaat ook heel eenvoudig omdat de onderdelen in de vaatwasser kunnen. Ook de blender die je erop kan monteren is erg handig. Wel lichte onderdelen die niet per se heel stevig aanvoelen. De lichte kan heeft alleen geen schenktuit. Het mixen gaat gemakkelijk. Het is ons helaas niet gelukt om al het deeg uit de mengkom te krijgen, welk beslag we dan ook gebruikten. Er bleef altijd een restje achter waardoor we met een pannenlikker alles moesten wegschrapen en het nog eens aan moesten zetten. Voor een machine van dit bedrag, had ik dit niet verwacht. Het poeder stuiven is verleden tijd door de deksel die je er bovenop kunt doen.

Hij maakt heerlijk gehakt, die we van runderlappen hebben gemaakt maar de structuur is goed. Het kost wel tijd om dit schoon te maken en soms klontert het ook en loopt het niet goed door.

Voor het snijden en raspen kan de slicer op de bovenkant gezet worden. Met de rasp kun je heel grove stukken maken maar met een andere slicer kun je weer dunnere reepjes maken (zelf courgette pasta gemaakt).

Het geluid is acceptabel en het apparaat staat stevig. Ook het bedienen ervan is erg gebruiksvriendelijk.

Melie85 24-02-2022

Mooie machine, maar niet onder de indruk.

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Pluspunten

• Gehakt draaaien
  • Veel accessoires

Minpunten

• De kom wordt nooit helemaal leeg
  • Voelt niet per se stevig, staat wel stevig

Marjolein 24-02-2022

Geweldige keukenhulp

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Wat een heerlijke keukenhulp. Hakken, kneden, mixen, snijden, malen, deze compacte bijna alleskunner doet het. Veelzijdig door de vele accessoires die ook nog eens gemakkelijk zijn te wisselen. Heel eenvoudig in gebruik. Ook het schoonmaken is zo gepiept. Een echte topper

Pluspunten

• compact
  • compleet / veel accessoires

CherL 23-02-2022

Compact en krachtig

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Deze compacte keukenmachine is een aanwinst in je keuken! Door de grote hoeveelheid opzetstukken kunnen wat andere dingen de keuken uit. Fijn als je weinig ruimte hebt. Heb tot nu toe pizzadeeg en baba ganoush gemaakt. Bij deeg gaat de machine wat wiebelen, maar ik las dat het erbij hoort. Ik vind dat de machine vrij stil is en gemakkelijk in gebruik. Ook zonder de gebruiksaanwijzingen heel grondig te lezen, wijst het apparaat zich vanzelf. Wat mij betreft een blijvertje, ik kijk er naar uit om dankzij deze keukenmachine nog mooiere gerechten te gaan bereiden.

Pluspunten

• Compact
  • Krachtig

Minpunten

• Wiebelig

w***********@g******** 23-02-2022

Bevalt goed

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Mooie machine, staat mooi en is stevig op keukenblad. Alle onderdelen passen niet handig in elkaar om op te bergen. De extra messenschijf is handig. De blender is niet groot maar prima voor pesto of humus etc. Gehakt maken kan ook met deze variant als je daar van houdt. Mixen doet hij als de beste, ook droog stevig deeg doet hij goed! Aanrader.

Pluspunten

• Deeg mixen

Minpunten

• Kleine blender

m***********@g******** 20-02-2022
Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

O het is een compacte machine en zeer handig in het gebruik. Ik heb chocolade mousse gemaakt en dit was goed gelukt. Was erg luchtig.

CherL 20-02-2022

Compact en krachtig

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Pluspunten

• compact
  • krachtig

Minpunten

• wiebelig bij deeg

anneloesfranck@gmail.com 17-02-2022

Handige keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Geweldige keukenhulp. Toen ik het apparaat uitpakte was ik verrast door het mooie design! Het is echt een eye catcher in je keuken. Zeer makkelijk in gebruike en onderhoudsvriendelijk.
Makkelijk schoon te maken. Ik gebruik het iedere dag om smoothies te maken. Als ik ga bakken is de kneed functie ook super makkelijk. Ik kan niet meer zonder!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Nog niet ontdekt

a*************@g******** 17-02-2022

Super mooie keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Ik ben super blij met dit apparaat. Het neemt niet teveel ruimte in in de keuken en ziet er ook zeer stijlvol uit. Echt een eye catcher! Verder is het ook heel handig in gebruik. Ik gebruik het veel om smoothies te maken. Ook als ik ga bakken is het een fijn product. De kneed functie is ideaal. Het apparaat is snel en gemakkelijk schoon te maken. Ik verwacht binnenkort een kleintje en denk dat ik er dan ook nog heel veel aan heb. Zoveel functies zitten erop. Ik ga lekker door met testen!

• Veel functies

Minpunten

• Je kunt niet meer zonder

l**************@g******** 15-02-2022

Mooie compacte alleskunner

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Ik heb deze machine nu een paar weken in huis. Het apparaat is heerlijk compact, ideaal voor in een kleine keuken. Daarnaast makkelijk in gebruik; mixen, kneden, hakken alles doet ie perfect en, niet geheel onbelangrijk, ook schoonmaken is een eitje!
Ik ben er superblij met deze alleskunner!

Pluspunten

• Compact
  • Handig in gebruik
  • Makkelijk schoon te maken
  • Weegt niks
  • Resultaten zijn uitstekend

wilfredn 15-03-2021

Veel waar voor je geld

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Een keukenmachine, ik dacht nee dat is niks voor me. Tot ik deze zag.
Na lang wikken en deeg wegen voor deze machine gegaan. dit is heerlijk makkelijk om even een brood te maken (nog nooit gedaan en nu wel). Ik kreeg mijn brood lekker luchtig ermee ook. het is ook geen lastige opgave om een goed glad beslag te krijgen.

Ik was niet bekend met de snelheden, ik mis eigenlijk een duidelijke omschrijving op de knoppen wat het precies is voor het beste resultaat (qua deeghaken en dergelijke).
Het opkloppen van slagroom ging super! Ging beter dan ikzelf altijd deed handmatig.

Hij is makkelijk schoon te maken en is handig op te bergen. De blender werkt heerlijk en is goed voor vrijwel alles
Ik heb ook de gehaktmolen of hoe het ook heet gebruikt en het vlees wat eruitkomt is heerlijk en goed van smaak en loopt niet vast in de messen tijdens de productie ervan.

Pluspunten

• staat stabiel
  • Stil

Minpunten

• Geen goede uitleg over de standen
  • messen lastig op te bergen

Monazz 14-03-2021

Top apparaat

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Heb de Bosch keukenmachine nu enkele weken in gebruik en wat een topmachine! De
MUMS2EW30 komt in een vrij grote doos en met meerdere opzetstukken. Ik heb de verschilende opzetstukken gebruikt en ben er erg tevreden mee. Het apparaat zelf lijkt best fragiel en is nog redelijk lichtgewicht, maar er zitten zuignappen onder de machine zelf. De kom is groot en zit stevig vast tijdens het gebruik.

De verschillende opzetstukken zijn makkelijk in gebruik, werken goed en zijn makkelijk schoon te maken. De blender en de snij- en raspschijven werken goed en zijnmakkelijk in gebruik. De vleesmolen is handig, maar moet wel goed schoon gemaakt worden.De opzetstukken voor de mixer (o.a. deeghaken) zijn het fijnst en gebruik ik het meest. Ik heb er meerdere bakrecepten moeiteloos mee uitgevoerd. Voor het mixen alleen al is het echt een topapparaat. De extra opzetstukken zijn mooi meegenomen en maken de keukenmachine echt compleet.

Pluspunten

• Verschillende opzetstukken
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Kan compacter

Suzan Isikima 13-03-2021

Geweldig apparaat!

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Mooie en compacte keukenmachine die van alle markten thuis is. Diverse accessoires maken het snijden, hakken, raspen en malen makkelijk en snel. Goed schoon te maken en ook nog eens een eyecatcher!

Elstar 12-03-2021

Heel blij mee

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Sinds een maand in bezit. Een hele uitgebreide machine voor de hobbyist. Ik heb voor het eerst in mijn leven gehakt gedraaid en bak er op los. Terwijl ik opruim doet de machine het werk. De prijs kwaliteit verhouding is wat mij betreft erg goed. Ik ben erg tevreden over de resultaten van alle onderdelen. Daarnaast is de machine erg gebruiksvriendelijk en makkelijk te reinigen. Op het ijzeren stuk van de vleesmolen na kan alles in de vaatwasser. De kom van RVS vind ik ook een dikke plus.

Pluspunten

• RVS kom
  • Veel accessoires
  • Goede kneed en meng resultaten

Minpunten

• Weinig snelheden
  • Niet geschikt voor grote hoeveelheden

Evelien 11-03-2021

Mooie aanwinst op je aanrecht

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Ik heb deze machine nu bijna een maand in gebruik. Ik ben tevreden over de prijs kwaliteit verhouding. De machine heeft geen superpower, maar voor de gemiddelde hobbyist voldoet hij prima. De kneed en meng resultaten zijn uitstekend. Schoonmaken is een eitje. Bediening trouwens ook, de machine is erg gebruiksvriendelijk. Daarnaast ziet de machine er ook nog eens leuk uit dus hij kan gewoon op het aanrecht blijven staan. Ik had er graag iets bij gekregen om de accessoires in op te bergen (haken en schijven. En meerdere snelheidsstanden waren ook fijn geweest.

Pluspunten

• Reiniging
  • RVS kom
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Meegeleverde accessoires

Minpunten

• Weinig standen

Jero 10-03-2021

Compacte alleskunner.

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Wat een uitgebreide keukenmachine met standaard al heel veel accessoires.
Op de klep van de doos zie ik dat eer nog heel veel aanvullingen te koop zijn.

Design:
- Strak en mooi design.
- Plastic voelt niet heel degelijk aan.
- Accessoires zien er degelijk uit. Nette mixer, mooi metalen kom, nette degelijke snij /rasp schijven, mooie degelijke gardes en mooie zware metalen vleesmolen.
- Compact formaat
- Snoer netjes op te bergen.
- Stil in gebruik.
- Apparaat en accessoires makkelijk schoon te maken. Accessoires kunnen gewoon in de afwasmachine. Update, ik heb de vleesmolen ook in de afwasmachine gehad en deze kwam er een tint grijzer uit en is nu dof van kleur. Deze zou ik dus niet meer in de afwasmachine doen.

Deeg kneden:
Voordeel:
- Mooie degelijke ruime metalen kom.
- Kneedhaak komt overal in de kom.
- Mixt alles goed door elkaar.
- Stil.
Nadeel:
- Tijdens het kneden van pizzadeeg schud de hele machine. Krijg het gevoel dat de machine te licht is voor dit soort werk.. Update, volgens mij had ik de deksel moeten gebruiken zodat de kom stabieler staat.

Mixen in mixbeker:
Voordeel:
- Goed af te sluiten mixbeker.
- Beker ziet er degelijk uit.
- Mixt alles goed
- Spat niet door de vele standen.
- Makkelijk in gebruik.
- Super voor het maken van pizzasaus en milkshakes.
- Niks

Mixen in de kom:
Voordeel:
- Mooie degelijke ruime metalen kom.
- Mixt alles goed door elkaar.
- Fijn dat je 4 standen hebt en hem rustig kan laten beginnen, hierdoor spat het niet.
- Handige afdekdeksel.
- Stil.

Vleesmolen:
Voordeel:
- Vlees(Picanha) glijdt al boter door de vleesmolen.
- Maakt er mooie kleine stukjes van, perfect voor gehakt of een hamburger.
- Even puzzelen maar makkelijk in elkaar te zetten.
Nadeel:
- Opvangbak wat je er onder kan plaatsen moet erg laag zijn i.v.m. zeer beperkte ruimte.
- Metalen onderdelen mogen volgens mij niet in de afwasmachine.

Pluspunten

• Compact
  • Stil
  • Veelzijdig
  • Goede prijs kwaliteit

Minpunten

• Moeite met zwaar deeg

Yvonne 10-03-2021

Veelzijdig en elegant

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Veelzijdig apparaat wat veel minder ruimte in beslag neemt als mijn oude. Ik hield opeens een half keukenkastje over. Ik mis nog wel een kleine blender/hakkom om snel even een pesto te maken of uitjes te hakken. Die had er best bij mogen zitten in plaats van de vleesmolen. De roestvrij stalen kom is gemakkelijk en snel schoon te maken en geeft een super luchtig resultaat.
De motor is krachtig genoeg, maar heb de vleesmolen nog niet geprobeerd. Als ik opnieuw zou mogen kiezen, zou ik de iets krachtiger motor nemen voor net iets meer vermogen.

Pluspunten

• compact
  • neemt weinig ruimte in
  • klopt mooi luchtig
  • goed schoon te houden

Minpunten

• extra's best prijzig

Korenwolf 10-03-2021

prima apparaat

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Het gebruik van de keukenmachine is makkelijk. Duidelijk beschreven in de boekjes (al was er in het boekje van de machine zelf wat fout gegaan; dubbele pagina's en pagina's die misten).
De afgelopen weken een aantal keren de keukenmachine gebruikt. Ik heb appeltaart en bananenbrood gebakken, bieten geraspt, knolselderij-mosterdsoep gemaakt (moest geblenderd worden) en nog wat andere dingen.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat een gehaktmolen en de blender er voor mij niet bij hoeven te zitten. Vlees koop ik toch gebruiksklaar en wat in de blender gaat kan meestal ook met een staafmixer fijn gemaakt worden.
Verder vind ik hem erg fijn om deeg mee te maken, zo krijg ik minder last van pijn in mijn handen van het kneden en om dingen te snijden. Hiervoor is hij prima.
Het nadeel vind ik alle losse onderdelen, die niet makkelijk in een bakje zijn op te ruimen, het neem erg veel plaats in in mijn kleine keuken.
Ik vond het fijn om hem uit te proberen en hij werkt ook prima, alleen zoek ik toch een iets andere uitvoering denk ik.

Pluspunten

• veel mogelijkheden

Minpunten

• veel losse onderdelen

Suzan Isikima 10-03-2021

Prima keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Prima keukenmachine met veel mogelijkheden die het koken een stuk makkelijker maken. Makkelijk in gebruik en makkelijk schoon te maken. Mooi design. Kortom een aanrader!

Annemieke 08-03-2021

Compacte keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Toen ik de doos opende was ik wel verbaasd over de grootte van de keukenmachine. Maar na deze te hebben getest voor een toetje ben ik toch verrast! Duurt even voor de slagroom is geklopt maar vind het wel een fijne machine. Ook de raspen al even geprobeerd. Werkte ook zeer goed.
Had van mij wel een extra snelheid optie opgenomen. En qua uiterlijk had hij wel wat robuuster mogen ogen! Maar verder echt een hele fijne keukenmachine waar ik nu al veel plezier van heb.

Nikki 08-03-2021

Handzaam maar niet krachtig genoeg

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Wat meteen opviel is de compacte uitvoering en hoe licht de mixer is. Het is even uitzoeken maar als je eenmaal weet welke hulpstukken waar moeten dan lijkt het een ideale machine. Vooral dat je hem zo om kan bouwen van mixer naar blender is wat mij betreft erg handig.

Ik heb de garde functie uitgeprobeerd om slagroom te kloppen. Dit duurde wat langer dan ik gewend ben maar werkt voldoende. Het is erg fijn dat het een compacte alles in 1 machine is.

De blender is prima te gebruiken voor een 1 persoons portie. Je moet wel zorgen dat je substantie niet te dik is, want dan pulseert hij niet goed.

Het kneden van niet te zwaar deeg gaat maar niet heel snel. Het werkt prima voor lichte degen maar als je wat zwaarder wil kneden dan is de machine daar niet krachtig genoeg voor wat mij betreft.

Doordat er maar 4 standen op zitten kan je de snelheid minder goed reguleren wat voor mij een nadeel is. Dit is een erg goede machine voor het kleine keukenwerk. Hij staat mooi in de keuken en is makkelijk te bedienen. Ideaal is dat (bijna) alles in de vaatwasser kan.

Voor mij is de machine niet krachtig genoeg, ook vind ik het belangrijk dat er meer variatie in de standen zit.

Pluspunten

• Compact
  • Licht

Minpunten

• Motor niet krachtig genoeg
  • maar 4 snelheiddstanden

madje88 07-03-2021

Uitgebreide, solide keukenmachine met veel opties

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Ik heb de BOSCH MUMS2EW30 mogen uitproberen. Een mooi, solide apparaat wat misschien net iets chiquer oogt in een andere kleur dan wit. Toch wel erg plastic. Overall vind ik het een heel prettig apparaat voor iemand die hobbymatig in de keuken staat. De machine heeft heel veel opties; een Garde, deeghaak en slagroomklopper, een snijmachine met snijvlakken en raspen met mooie RVS-opvangkom, een vleesmolen voor het maken van gehakt en een blender. Dit ene apparaat kan dus makkelijk een aantal anderen vervangen. Ik vind zowel de blender als de gehaktmolen enorm fijn werken. Ze doen wat ze moeten doen, zijn eenvoudig in gebruik en werken super. Bij de vleesmolen loopt het vleesvocht er soms een beetje langs, maar niets ergs. De mogelijkheid om te mengen / deeg te maken/ slagroom te kloppen vind ik fijn. De haken gaan er schuin in, wat ervoor zorgt dat ze beter overal bij kunnen. Toch vind ik dat hij pas goed alles zoveel mogelijk pakt als hij op stand 3 of 4 staat, wat maakt dat hij wel erg gaat trillen. Met een beetje hulp en het 'spatscherm' werkt het wel redelijk goed tot goed. De snij en raspoptie vind ik iets minder geslaagd. Dit vooral omdat er heel veel ruimte zit tussen het 'aanduwhulpstuk' en het snijvlak. Hierdoor blijft er altijd een flink stuk achter wat je niet meer kunt aanduwen en dan al op het snijvlak verdwijnt. Dit blijft dus rondjes draaien. Kleine producten kun je dus niet snijden hiermee, omdat je er niet goed genoeg kunt aanduwen. Daarnaast blijft er vrij veel van je product plakken op en onder het snijvlak, en ook in de opvangbak daaronder. Het vergt best wat schraapwerk en ook schoonmaakwerk achteraf. De snij- en raspdelen zijn de enige die niet in de vaatwasser kunnen. Dat is te overzien. Al met al vind ik het een fijn apparaat en zal ik hem zeker blijven gebruiken!

Pluspunten

• Goede blender
  • Goede gehaktmolen
  • Mooie RVS mengkom
  • veel opties
  • Degelijk betrouwbaar merk

Minpunten

• Het snij en raspgedeelte zou beter kunnen
  • Wit is wel erg plastic
  • werkt pas echt bij stand 3 en 4

Pleun 06-03-2021

Compleet en compact in een

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30

Het apparaat ziet er mooi strak uit en is ook erg compact (in tegenstelling tot wat de doos doet vermoeden). Vooral de deksel op de mengkom is een welkom accessoire voor mij persoonlijk, het scheelt veel spetters. De snijschijven zijn makkelijk te plaatsen, volg gewoon de plaatjes in de gebruiksaanwijzing en het spreekt voor zich. Geraspte kaas in een handomdraai! De mix-mogelijkheden zijn prima, verschillende gardes voor verschillende toepassingen. Werkt ook allemaal fijn. Het is even wennen om de juiste stand van de mixer te krijgen aan het eind, maar als je eenmaal door hebt hoe dat werkt (in de P-stand) is het ook weer een fluitje van een cent. De blender vind ik persoonlijk wat hoog op het apparaat staan, waardoor deze niet onder het keukenkastje past. Maar het resultaat was een heerlijke smoothie. En de vleesmaker (meat mincer) leek lastig, maar bleek eenvoudig in gebruik en werkte snel. Handgemaakt gehakt, voor het eerst in mijn leven zelf gedaan.
Schoonmaken is eenvoudig, de meeste dingen mogen in de afwasmachine. De rest is simpel onder de kraan af te wassen. Hoe ik alle losse accessoires opgeruimd ga krijgen weet ik nog niet. Dat is eigenlijk het enige minpuntje, want niet alles past in de mengkom.
Mooi is dat het snoer in het apparaat kan worden opgeborgen, waardoor je alleen de stekker maar als uitsteeksel hebt en niet een hele snoer.

Een aanrader! Makkelijk in gebruik en onderhoud, handige accessoires, ziet er mooi strak uit, compact en steeds heerlijke toetjes, baksels, smoothies en zelfs gehakt!

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk schoon te maken
  • Gebruiksaanwijzingen duidelijk
  • Veel accessoires

Minpunten

• Blender op apparaat is hoog voor op het aanrecht