Kenwood KWL90.004SI - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 74 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood KWL90.004SI op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Paul S 17-10-2023

Titanium Chef Patissier XL

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Enorm deze Kenwoood Patissier XL wegen en verwarmen aan een stuk door met de recepten en inderdaad geen betere machine kunnen vinden en zeker niet gelijkwaardig ! Wat een machine voor mij de uitvinding van deze eeuw wat betreft de keukenapparatuur.

Het gemak is ongelooflijk waarmee deze Kenwood te werken is laat staan dat deze ook zeer degelijk is en super handig maar ook erg fijn is de verlichting in de kom!

Als prof zoals ik ben, toch een zeer uitgebreide machine met heel veel mogelijkheden die er niet om liegen dus zeker een dikke aanrader te noemen.
Wens iedereen heel veel plezier en bakgenot toe die deze machine aanschaffen en of al in hun bezit hebben.

Pluspunten

• Sterke motor en degelijke en stabiele machine
  • Wegen en doorwegen
  • Verwarmen in de kom voor uiteenlopende recepten
  • Verlichting in de kom en voor veel accessoires
  • Schoonmaken is een eitje

Minpunten

• misschien het geluid

Anne D. 07-08-2023

Super Keuken Machine

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Ik vind deze Kenwood machine super goed, vooral met een grote hoeveelheid deeg.
Dit is mijn 2e kenwood chef apparaat. Mijn eerste doet het nog steeds, maar is zelfs al 38 jaar oud. Ik wilde eigelijk een grotere hebben en daarom koos ik voor de Titanium Chef Patissier XL. Ik ben ook heel blij met de ingebouwde weegschaal en ook de warm functie.
Ik ga vanuit dat deze ook lang mee gaat maar ik verwacht niets anders van Kenwood. Ik zou deze aan iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Krachtig machine
  • Ingebouwde weegschaal
  • Warm functie

Hvl 22-07-2023

Super fijn!

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Super product, kneed soepel brooddeeg en mix voor koekjes en nog veel meer!

Pluspunten

• Grote kom
  • Verlichting boven de kom
  • Brooddeeg kan rijzen

l***************@h********** 22-05-2023

Kan heel veel

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Ik vind deze machine zo gaaf, neem veel werk uit handen. Super blij mee. Hij staat mooi in mijn keuken

Pluspunten

• Mooi
  • Werkt goed

Minpunten

• Beetje duur

hkent 01-05-2023

Kenwood natuurlijk!

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding van deze machine! Ideaal om brood mee te bakken. Wat het handig maakt is de interne weegschaal en de warmhoud functie, geen gedoe meer. Verder degelijke kwaliteit, echt een aanrader!

Pluspunten

• Degelijk
  • Warmhoud fucntie
  • Weegschaal

Minpunten

• Logo op het lage snelheid accessoire punt zit los.

a***********@g******** 01-04-2023

Stevige keukenmachine met handige lamp en weegschaal

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Stevige keukenmachine. Maakt wel redelijk wat geluid. Pluspunten zijn de lamp en weegschaal.

Pluspunten

• Weegschaal
  • Lamp
  • Stevig
  • Voet beweegt niet
  • Spatscherm

Minpunten

• Geluid
  • Spatscherm voelt fragiel

d**********@g******** 31-03-2023
Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Heel mooi apparaat, werkt heel goed. Eerste gebruik heb ik brooddeeg gemaakt. Ik ben tevreden

Djuhari 15-01-2023

Goed, beter dan Amerikaanse alternatief

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Degelijk product. Goed voor deeg kneden, cake mixen. Heb nog niet alles uitgetest. Bij te veel deeg wordt machine wat warm, maar valt niet uit en blijf goed kneden.

a**********@h****** 10-01-2023
Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Voldoet aan verwachting. Ik had een eenvoudige versie van dit apparaat. Nu dus de luxe versie, superblij met de weegfunctie

Radosny 16-12-2022

Bevalt echt goed

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

De best keuken machine voor taart baken! Ik ben echt blij ! Kan alles baken met KENWOOD!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Garantie werk

Peter 14-12-2022

Ideale keukenmachine

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Ik was op zoek naar een keukenmachine die geen problemen zou opleveren bij het kneden van brooddeeg. Ik heb uiteindelijk voor de Kenwood KWL90.004SI gekozen vanwege de goede reviews, het gewicht van de machine, het vermogen, het kunnen verwarmen tijdens het kneedproces en de ingebouwde weegschaal (ideaal). Ik ben heel blij dat ik voor deze keukenmachine heb gekozen want hij doet precies waarvoor ik hem heb gekocht. Ik heb nog geen ervaring met de patisseriemogelijkheden, maar als die net zo goed werken, dan is dit een fantastische keukenmachine voor de hobbybakker/patissier.

Pluspunten

• Stuitert niet van aanrecht bij het kneden van deeg
  • Veel extra accessoires verkrijgbaar
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Niet goedkoop

Johanna 11-12-2022

Aanrader

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Altijd al zo'n apparaat gewild! Nu met de opwarmfunctie geintegreerd, makkelijk heerlijk chocolate deserts/cakes.

Pluspunten

• Degelijk
  • Veel functionaliteit en hulpstukken (+uitbreiden)
  • Opwarm functie
  • Ingebouwde weegfuntie
  • Lamp die resultaat goed verlicht.

Minpunten

• Geen 220V kabel opberg mogelijkheid in apparat.

Jessie 28-11-2022

Goddelijke machine die bakken nog leuker/fijner/beter maakt!

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Doel: mijn doel met deze machine is hobbymatig bakken/koken. Ik gebruik de machine een paar keer per week.
Kwaliteit: het product ziet er degelijk uit zoals ik van Kenwood gewend ben.

Pluspunten:
- De verlichting maakt het werken met deze machine een stuk prettiger. Ik wist niet dat ik verlichting in een mixer nodig had, tot ik deze Kenwood in gebruik nam.
- De machine is relatief stil en de motor draait op een gecontroleerd en gelijkmatige snelheid, hij heeft duidelijk power!
- De 2 kommen zijn een echte PLUS voor mij! Bij de meeste recepten moet je 2 kommen gebruiken en dit maakt de hoeveelheid afwas een stuk lager tijdens het bakken.
- De weegschaal speelt daar ook in mee! Vaak moest ik alsnog in een wat kleiner bakje zaken afwegen omdat een grote kom weer geen overzicht gaf op mijn keukenweegschaal (ik zag de display niet meer). Dit scheelt weer een bak in gebruik!
- Zo ook de warmtefunctie, geniaal! Zeker bij het maken van brood in de winter, waarbij het rijzen in een toch wat koudere omgeving minder goed gaat, bied de Kenwood echt een groot voordeel! Maar ook chocolade en boter erin smelten, scheelt me weer een bakje (magnetronbestendig) afwas.
- Ik ben blij dat de machine relatief 'glad' is van oppervlakte waarbij schoonmaken snel en gemakkelijk gaat.
- Alle functies in het menu die meehelpen met bakken/koken is ook een aangenaam extraatje.

Minpunten:
De touchscreen werkt heel gemakkelijk, maar is wel even wennen omdat ik normaliter 'slechts' 1 knop op mijn 'oude' Kenwood mixer had (snelheid). Maar het is natuurlijk wel te verklaren aangezien deze machine nu zoveel functies heeft.
En de prijs, het is geen goedkope machine. Maar ik ken ook geen vergelijkbare machine op dit moment op de markt voor de echte hobby bakker!

Conclusie; heel blij met mijn aankoop en kan hem iedereen aanraden die graag bakt en ook wat meer hierin wilt gaan experimenteren. En de prijs/kwaliteit verhouding, samen met de Kenwood garantie geeft me wel een goed gevoel van vertrouwen in mijn aankoop.

Pluspunten

• 2 kommen
  • verlichting
  • warmtefunctie
  • capaciteit kommen
  • gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• prijs (maar prijs/kwaliteit is prima)
  • menu is even wennen

p*****************@g******** 24-11-2022

Oerdegelijk, gemakkelijk in gebruik, functioneel

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Ik heb de Kenwood keukenmachine gekocht voor de oerdegelijke uitvoering, inclusief enkele accessoires.
Pluspunten:
- Alles past perfect in elkaar, is makkelijk te (de-)monteren. Het gebruik is evenzo gemakkelijk.
- Er zijn vele accessoires te verkrijgen, die niet te prijzig zijn.
- Ervaring na eerste gebruik: oerdegelijk, gebruik intuïtief goed (veel wijst zich vanzelf in het duidelijke LED-menu).
Van deze machine ga ik lang en met veel plezier genieten.

Minder goed:
- Het blijft een zware machine. Verplaatsen is minder prettig.
- Machine is aan de prijs.

JP 24-11-2022

Kenwood keuken machine Patteseri

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

De verlichting in de kom is erg fijn kun je goed zien hoe het product gemixt wordt.
de hoeveelheden afwegen kun je op het display zien, je kan instelling kiezen afwegen in milliliters of in milligrammen. Dit werkt alleen in geopende stand. Je kunt elke hoeveelheid die je in de kom doet apart afwegen door na iedere weging op zero te drukken. Zodra je begint met mixen start de tijd en kun je zien hoelang de mixer mixt. Het rijs programma dat er op zit werk ook goed en is erg handig voor het maken van deeg zoals pizza of brooddeeg. De machine wordt geleverd met drie verschillende roer hulpstukken, twee verschillend kommen en twee verschillend spatels om het product uit de kom te scheppen. Er zijn ook veel hulpstukken verkrijgbaar. Ik ben zeer tevreden over het resultaat je gaat er geen spijt van krijgen.

Pluspunten

• kloppen beslag
  • kneden pizzadeeg
  • verlichting in de kom

Larissa 16-10-2022

Bevalt goed

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Fijne mixer met veel opties die mij helpen bij het bakken! Deze mixer zou ik iedereen aanraden.

Pluspunten

• Easy warm
  • Ingebouwde weegschaal

Hela 12-10-2022

Kenwood KWL90.004SI

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Goede merk, inductie en weegschaal. Minpunt- geen opbergtasje en accessoires in aktie die ik wil is niet beschikbaar.

Pluspunten

• Metalen onderdelen

Minpunten

• Geen opbergtasje voor de accessoires

m***@l***************** 12-10-2022

Fijn apparaat bevalt goed

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Fijn mixer erg handig om grote hoeveelheden deeg te verwerken voor mijn zelfgemaakte pizzas. De warmhoud functie zorg ervoor dat de deeg goed rijst super fijn!

Pluspunten

• Veel vermogen
  • Diepe grote kom
  • Zeer degelijke assesoires

Minpunten

• Kan snoer niet eenvoudig opbergen

Ezra 07-10-2022

Aanrader

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Staat mooi in de keuken en het is een fijn apparaat om mee te werken. Het maakt koken/bakken veel leuker.

Ron V. 07-10-2022

Top keukenmachine!

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Nadat de oude Kenwood keukenmachine het na 12 jaar begeven heeft hebben we een upgrade genomen. Hij ziet er super goed uit en degelijke accessoires. Zijn heel benieuwd hoe de interne weegschaal en verwarmde kom het gaan doen. De verwachting is dat de resultaten nog beter zijn dan de oude.

Pluspunten

• Veel accessoires meegeleverd
  • Interne weegschaal
  • Verwarmde kom

Minpunten

• Nog geen gevonden

m*****************@g******** 06-10-2022

Great, but not quite perfect

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

We wanted a machine for making breads/pizza and also for helping us bake stuff faster. It was a choice between this model and an equivalent KitchenAid. We chose thise based on the features, though we wanted the rigid body of the KitchenAid. If this had a rigid body option also, it would be a no-brainer 10/10 for the Kenwood. I broke my last Kenwood making heavy dough is all.

Pluspunten

• Features
  • ease of use

Minpunten

• construction (flexible)

Cindy 01-10-2022

Super machine

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Heb de Kenwood keukenmachine gekocht omdat ik naar een degelijke stevige machine zocht met uitbreid mogelijkheden. Deze machine voldoet hier aan. Na het openen van de doos werd ik echt wel heel blij, een mooie zware machine een aanwinst voor de toekomst met vele mogelijkheden.
Ben gelijk begonnen met installeren van de app, die duidelijk is en een ware hulp.
De app geeft duidelijk aan welke hulpstukken je nodig heb en welke stappen je onderneemt met de machine.
Brooddeeg staat nu te rijzen in de machine.
De verlichting is fijn zodat je je product duidelijk kan zien in de kom. 2 mooie grote kommen.
Het materiaal van de kloppers deeghaak en garde voelt stevig aan.

Prijs en kwaliteit heb bewust voor deze machine gekozen, een machine die zware werk aan kan en het gemak van de app erbij. Ik vond het zeker waard.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Verlichting in de kom
  • Uit te breiden met hulpstukken

Minpunten

• Zwaar op te tillen

Topgeer 17-09-2022

Super machine

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Een Topper van een machine, sterk, degelijk en doet wat hij moet doen. een aanrader voor iedereen die net iets meer wil dan hobbymatig bakken en koken.

Pluspunten

• Sterk
  • Degelijk
  • Doet wat hij moet doen

Minpunten

• Prijs
  • Danst bij hoog vermogen

rejoen 09-09-2022

Aanrader!

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Zware uitvoering van een goede machine. Hij past goed onder de keukenkastjes en is een parel op het aanrecht. we zijn heel blij met de machine die (na het lezen van verscheidene reviews) voldoet aan alle verwachtingen

Pluspunten

• Degelijk
  • Kleiner dan verwacht, toch grote kommen
  • Sterke motor

Geweldig 27-07-2022

Super blij

Geschreven voor: Kenwood KWL90.004SI

Tot nu toe mijn beste aankoop. De keukenmachine is gebruik vriendelijk. Binnen 2 minuten had ik het apparaat al aan het werk. Dit zonder gebruiksaanwijzing door te nemen. Je kan je apparaat ook nog uitbreiden. Dus nu ga ik sparen voor 3 extra onderdelen. De keukenmachine is niet al te groot. Dus pas wel in een kleine keuken. Voor mij eist het apparaat wel een vaste plek. De keukenmachine weegt 15 kilo. En ik kan helaas door mijn aanrijding het keukenmachine niet constant verplaatsen. Ik ben super blij met mijn aankoop. Hij is heel krachtig, werkt stil en de verlichting is subtiel. Dus ik raad iedereen aan om de machine te kopen. Je krijgt geen spijt.

Pluspunten

• Verlichting
  • Krachtig
  • Je kan het uitbreiden
  • Stil
  • Gebruiksvriendelijk