De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MUM5XW20 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

H 04-01-2022

Top product

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Keukenmachine MUM5XW20, en ongeveer een week in gebruik, tot grote TEVREDENHEID!
Deeg maken voor brood, ging heel gemakkelijk en prachtig resultaat.
Heel handig met ingebouwde weegschaal, makkelijk ingrediënten toe voegen.
Groente snijden met de diverse bijgeleverde messen, ideaal. Wortels , komkommer, tomaten, witte kool enz enz .
Fruit, even schillen en bv de halve appels kunnen er makkelijk in, bananen, met mooi professioneel resultaat.
Een smootie maken is zo klaar, en grote kan waar heel veel in kan. En voorzien van maten op de kan om bv veelheid vocht toe kunnen voegen.
Ook handig dat de machine nog even door draait als je op stand 0 zet, dan gaan de laatste restjes er ook nog uit.
Schoonmaken van allerlei onderdelen is zo gedaan. De diverse messen zitten veilig verpakt in een hoes.
Kortom , ik ben er erg blij met deze keukenmachine !

Pluspunten

• Praktisch
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Nog niet gevonden, snoer misschien ietsje langer

Suzanne 23-12-2021

Multifunctionele keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Schitterende multifunctionele machine. Lang getwijfeld, maar we hebben uiteindelijk deze Mum5 gekozen boven de Artisan of goedkopere Bourgini. Reden: betere kwaliteit dan de Bourgini, is de helft goedkoper als de Artisan, en je kan er veel meer mee! Mixen, smoothies maken in de blender, groente raspen in de hakmolen, en alles is makkelijk te wegen met de ingebouwde weegschaal. En dit zijn alleen nog maar de standaard opties die geleverd worden met de machine.

De machine is mooi strak en niet te pompieus. Het idee was de mum5 na gebruik op te ruimen, maar hij is zo stylvol dat we hem nu gewoon op het aanrecht laten staan.

We zijn er heel tevreden mee.

Pluspunten

• Ontwerp - mooi maatje niet te groot
  • Veel accessoires
  • Mixer mixt de gehele kom
  • Fijne ingebouwde weegschaal

Minpunten

• Toch de prijs

Nick.vandenheuvel@icloud.com 09-12-2021

Best kitchenmachine ever!

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Product werkt perfect..! Krachtig! Makkelijk schoon te houden. Kortom dikke aanrader!

• Handige weeg tool ingebouwt
  • Krachtige mixer en deeg draaier

Minpunten

• Nog niet gevonden..

h*************@k********* 02-12-2021

Fijne machine

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Complete keukenmachine met veel accessoires.
Ziet er aantrekkelijk uit
Maakt niet al te veel lawaai
Krachtig met 1000 watt motor
Goede ervaringen met het merk.
Degelijk apparaat

Pluspunten

• Stil
  • Mooi product
  • Veel accesoires
  • ingebouwde weegschaal
  • Goede ervaringen met het merk

Priscilla 10-10-2020

Veelzijdig en stijlvol apparaat

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Het uiterlijk van het apparaat vind ik mooi en stijlvol. Het is wel groot en neemt veel ruimte in, maar met alles wat het kan, heb je ook niet veel anders nodig op het aanrecht. De tekeningen in de handleiding zijn fijn en duidelijk. Het snoer zit handig opgerold in het apparaat, waardoor het snoer niet lomp eroverheen hangt of in een hoek gepropt zit. Stil in gebruik en de ingebouwde weegschaal is ook van toegevoegde waarde. Het apparaat is veelzijdig en je kan ook gemakkelijk wisselen met de onderdelen. Groente snijden ging met dit apparaat ook snel en de stukken werden niet verpulverd. Het snijvlak was scherp genoeg om de groente in fijne stukken te raspen. Het werkte ook met ui en knoflook, echter ging het wat moeilijker om kleine groenten erin te gooien.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Veelzijdig
  • Grote kom
  • Ingebouwde weegschaal

Minpunten

• Groot apparaat

Marita 05-10-2020

ideale keukenmacine

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Helemaal blij met deze keukenmachine. Deze mogen testen.
Keukenmachine heeft een handige kantelarm waardoor je meerdere accessoires er op kan klikken. Daardoor is het apparaat niet te groot.
Handige stekker, die net als bij een stofzuiger verdwijnt in het apparaat, dus geen los snoer.
Ideaal is ook de geïntegreerde weegschaal. Zo hoef je niet alles los meer te wegen.
Voor de hobby koker\bakker is dit echt een ideaal apparaat.

Pluspunten

• stekker verdwijnt in het apparaat
  • veel verschillende accessoires
  • kantelarm
  • geïntegreerde weegschaal

Gerard 02-10-2020

Mooi en stijlvol apparaat dat niet misstaat in de keuken

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Het apparaat is gemakkelijk in gebruik en werkt behoorlijk intuïtief.
De meegeleverde hulpstukken en accessoires bieden al veel mogelijkheden.
Doordat een weegschaal is ingebouwd, kun je sneller ingrediënten toevoegen, tussen de stappen van de bereiding.
Ook een timer is aanwezig, wat het makkelijk maakt om de tijd in de gaten te houden.
De mixer mixt en klopt snel en luchtig. Met wat dikker brooddeeg, heeft ‘ie het weliswaar duidelijk moeilijker, maar is het resultaat nog altijd prima.
Het snoer kan automatisch inrollen, waardoor je het snel opgeruimd hebt. Het is wel wat aan de korte kant.
De blender maakt natuurlijk heerlijke smoothies, en verpulvert ook ijsblokjes.
Zonde dat de blender-kan en de afdek-deksel van plastic zijn uitgevoerd.
Bovendien sluit dat deksel niet helemaal goed af aan de achterzijde waardoor er nog inhoud kan ontsnappen.

Al met al een fijn apparaat.

Pluspunten

• mooi design
  • inrolbaar snoer
  • ingebouwde weegschaal
  • veelzijdig
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• kan van blender is van plastic
  • deksel voor afdekken, dekt niet volledig af

Jolien 29-09-2020

Veelzijdig keukenapparaat

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

De keukenmachine is echt een blikvanger in mijn keuken. Hij is wel iets te groot voor onze kleine keuken, maar desondanks vind ik het een fantastisch apparaat. Je kan er zoveel mee. Mixen, blenden, kneden, groentes in kleine stukken snijden en nog veel meer. Ook fijn dat je er nog losse hulpstukken bij kunt kopen. Zo hoef je niet steeds een nieuw apparaat te kopen, maar kun je dit apparaat uitbreiden. Ook fijn dat er een tasje bij zit om de verschillende hulpstukken in op te bergen zodat het stofvrij blijft. Dit tasje kun je dan weer handig opbergen in de mengkom. Erg fijn is dat het snoer net als bij een stofzuiger in het apparaat verdwijnt. Normaal hangt dit er altijd maar een beetje bij of heb je moeite om het er weer netjes in te stoppen, maar je kan er licht aan trekken en dan gaat het snoer vanzelf naar binnen. Bijna alles kan ook in de vaatwasser wat natuurlijk erg fijn is. Je wil niet na het gebruik van het apparaat alles nog met de hand afwassen. Over de geintegreerd weegschaal ben ik ook erg tevreden. Handig om zo niet eerst alle ingredienten appart te moeten afwegen, maar dit kan direct in de mengkom. Scheelt ook weer afwas.

Pluspunten

• hulpstukken los bij te kopen
  • gemakkelijk uit te breiden
  • meeste kan in de vaatwasser

Annie35 26-09-2020

Veelzijdig en makkelijk

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Mooi design, om mee te beginnen.
Het apparaat wordt geleverd met een blender, een mengkom met haken en een groenterasp met meerdere schijven. Elke functie wordt bediend met de zeven standen knop en elke accessoire is makkelijk en snel vast te klikken.
De stekker zit opgerold in het apparaat en kan je uittrekken. Na gebruik kan je hem weer helemaal terug laten rollen, net zoals bij een stofzuiger. Super handig! Geen gedoe meer met losse snoeren.
Er zijn vele opties om het apparaat uit te breiden, zoals een citruspers en een pastamaker.
De geïntegreerde weegschaal werkt bij elke functie en is zeer praktisch. Extra schalen zijn niet meer nodig.
Al met al een zeer fijn apparaat wat goed en simpel werkt.

Pluspunten

• geïntegreerde weegschaal
  • stekker die oprolt in apparaat
  • vele uitbreidingen mogelijk

Minpunten

• trilt redelijk hard op hoogste stand

Ankjes 21-09-2020

Mooi apparaat

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Ik ben een beginner in de keuken maar dit apparaat is echt een uitkomst! Ideaal dat je alles goed kan timen en ook kan afwegen in de kom. Het biedt veel opties voor vele bereidingen. Maar daarbij vind ik ook dat het mooi staat op het aanrecht. Het is een strak design wat geen doorn in het oog is.

Pluspunten

• Weegschaal
  • Timer
  • Snoer die oprolt

Minpunten

• Niet heel groot

Linda 21-09-2020

De ideale mixer

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Ik ben erg tevreden met deze keukenmachine. Het is enorm veelzijdig en het doet perfect wat ie moet doen. De mixer beweegt dusdanig goed, dat zelfs kleine beetjes kloppen of mixen geen probleem is. De blender is makkelijk te bevestigen, het is binnen no-time gemixt en makkelijk schoon te maken. Het enige minpuntje vind ik dat de blender van plastic is, wat vrij snel kapot kan gaan. De schijven zijn ook ideaal, een appel of kaas is zo geraspt. De geïntegreerde weegschaal en timer is een uitkomst, dat scheelt echt! En het snoer rolt zich perfect op na gebruik. Het design vind ik zeer mooi, de machine heeft dan ook een blijvend plekje in de keuken gekregen. Kortom: een aanrader!

Pluspunten

• Veelzijdigheid
  • Mixt luchtig en snel
  • Geïntegreerde weegschaal en timer
  • Oprolbaar snoer

Minpunten

• Blender van plastic

alfawoman 21-09-2020

Wat een mooie, veelzijdige en handige keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Het is een plaatje op mijn aanrecht door de mooie ronde vormen, en daarbij is ie ook nog eens heel prettig in het gebruik. Je moet het wel even leren hoor, want het is een veelzijdige alleskunner. Want hij kan een smoothie maken, hij kan broodmix kneden, is perfect in het maken van een cakemix en dan ook nog eens groenten snijden.

Er is goed nagedacht over het design, want vooral de omhoog beweegbare bovenkant waar ik dan de blender op kan zetten vind ik perfect. Nog beter is het oprolbare snoer, dat ben ik nog niet eerder tegengekomen behalve bij een stofzuiger.

Het meten kunnen wegen van je ingrediënten in de kom vind ik erg prettig en handig. De blender is van kunststof en dat vind ik een voordeel ten opzichte van andere zwaardere glazen blenders.

Wat ik minder handig vond was de CD, veel laptops hebben geen CD speler meer, dus daar kon ik helaas niets mee doen.

Maar voor mij is het een aankoop die ik zeker niet zal betreuren.

Pluspunten

• veelzijdigheid
  • hoeveelheid hulpstukken
  • ingebouwde weegschaal

Minpunten

• prijs

Ria. 21-09-2020

Krachtig en mooi design

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Ik zocht een keukenmachine die zowel kan mixen en kneden als snijden en hakken van producten. Bij deze zit zelfs nog een blender. Deze doet goedkoop aan aangezien hij van plastic is maar het formaat past wel fijn in de koelkastdeur. De machine werkt prima en kan zelfs het zwaarste deeg aan. Dit heb ik niet op volle snelheid gedaan want dan schud en tilt hij mij teveel. Dunner beslag schraapt de mixer goed van de kom af en ook snijden en hakken is geen probleem met de bij geleverde schijven. Nog vele accessoires zijn verkrijgbaar. Echt een aanwinst voor de keuken en ik heb meer plek op mijn aanrecht omdat ik andere apparaten niet meer nodig heb. Handig zijn de automatische oproller van het snoer en de weegschaal/timer.

Pluspunten

• Snoer oproller
  • krachtig
  • design
  • weegschaal

Minpunten

• goedkope blender
  • bewegelijk bij hoge snelheid en zwaar product

JenCdR 21-09-2020

Mijn ervaringen met deze prachtige en complete keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Prachtige keukenmachine met veel accessoires, handig dat het snoer in het apparaat oprolt, gemakkelijk in gebruik door weegfunctie en timer, voldoende vermogen met 1000 Watt, eerste ervaringen met mixen, mengen en snijden zijn prima.

Pluspunten

• design
  • veel hulpstukken
  • snoer rolt op in apparaat
  • timer en weegfunctie

Minpunten

• raspen en messen mogen niet in vaatwasser

Betty 20-09-2020

Zeer complete keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Het is een mooie en compacte keukenmachine. De meegeleverde accessoires zijn erg handzaam en makkelijk in gebruik, alleen het plaatsen van de afsluitdeksel is even puzzelen ivm met de meenemer welke je er goed in moet schuiven. De resultaten van zowel het mengen als kloppen en snijden zijn uitstekend. Wat ook fijn is, is een opbergtasje voor de schijven. Schoonmaken is geen probleem omdat er geen gekke of ongemakkelijke randen aan zitten.
De geïntegreerde weegschaal en timer maakt de keukenmachine echt compleet.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Veel accessoires
  • Opberg tasje voor de schijven

Minpunten

• Opzetstukken erin klikken is even puzzelen

susa 18-09-2020
  • Product gekregen

handig in gebruik

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Handig dat alle mogelijkheden op hetzelfde apparaat kan, terwijl er tegelijkertijd een zo compact mogelijk apparaat is. Fijn dat het snoer in het apparaat verdwijnt (net zoals bij een stofzuiger). De onderdelen zijn makkelijk aan te brengen en te reinigen. Tijdens het gebruik van de deeghaak ook het apparaat wel instabiel, deze beweegt dan behoorlijk heen en weer. Ik heb pitabroodjesdeeg gemaakt wat er luchtig was. Erg handig is dat je de weegschaal telkens weer opnieuw aan kan zetten . Ook is het fijn dat het apparaat bijhoud hoe lang je al aan het mixen bent. Het apparaat reageerd vertraagd als hem aanzet. Ik had het al ontdekt, echter toen mijn partner hem ging gebruiken had hij dit niet door en dacht dat het apparaat stuk was. Toen het apparaat vervolgens ging mixen vloog het beslag door de keuken. Ook heeft de deeghaak een witte plastic beschermdop erbij die eraf valt als je de deeghaak wil instaleren. Onduidelijk waarom deze er los opzit.

Pluspunten

• oprolbaar snoer
  • alles in 1 apparaat
  • luchtig deeg

Minpunten

• apparaat beweegt behoorlijk tijdens het mixen

Robert K 18-09-2020

Mooi apparaat, sterke motor en veel hulpstukken

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Deze keukenmachine een paar weken mogen testen. Prima apparaat! Ziet er goed uit, maar neemt wel wat ruimte in. Zitten veel accessoires bij, is soms even zoeken naar wat het beste werkt. Maar eenmaal gevonden is t keuken werk een stuk makkelijker :) zeker veel snij en kneed werk wordt een stuk makkelijker. Zit een ingebouwde weegschaal in dus de oude weegschaal blijft in de kast. Ook makkelijk om te zetten naar blender stand. Wil m niet meer missen!

Pluspunten

• Mooi
  • Sterk
  • Veel accessoires

Minpunten

• Veel accessoires, mee leren werken

PV91 17-09-2020

Een mooie, veelzijdige keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Een keukenmachine die bijna alles kan wat je maar wilt. Zo zou je deze keukenmachine kunnen omschrijven. Er moesten dan ook meerdere recepten en bakkunsten worden geprobeerd om alles te testen.

Uiterlijk en degelijkheid
De keukenmachine ziet er strak uit qua design. De knoppen voelen stevig en werken goed. Ook het aansluiten van verschillende accessoires is eenvoudig. De enige minpunten die opvallen zijn (1) de blender is van plastic en (2) de blender en de grote kom hebben geen schenkfunctie. Kwalitatief had dit iets beter gekund.
De werking van de keukenmachine
De machine werkt volledig naar behoren. Het is te merken dat de machine krachtig is en zo'n beetje alles aan kan qua mixen, roeren, snijden en dergelijke. Het kwam slechts eenmaal voor dat de machine stopte met werken toen ik vanilleijs toevoegde aan het fruit in de blender. De oorzaak was de hoeveelheid ijs dat net uit de vriezer kwam, dus het had voorkomen kunnen worden. Met alle andere bereidingen werkte de machine perfect. Zelfs beter dan verwacht met het slicen van groente! Alleen met het werken met bloem bleek de deksel de mengkom niet volledig af te sluiten aan de achterkant. Het is een kleine opening, maar leidde wel tot viezigheid rondom de machine. Dit had beter afgewerkt kunnen zijn. De weegfunctie is een leuke toevoeging op de machine. Voor het toevoegen van bijvoorbeeld boter is het handig. Helaas is het niet mogelijk om een ander medium te selecteren, zoals ml voor melk. Hierdoor moet dat alsnog extern worden gemeten.

Al met al een mooie en veelzijdige keukenmachine. Ten opzichte van vorige machines is het zeker een verbetering en daarom beveel ik 'm zeker aan!

• Kracht motor
  • Geïntegreerde weegschaal

Minpunten

• Plastig blender
  • Geen schenkfunctie

earlyh 13-09-2020

Fijn product

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Het apparaat nu ongeveer 3 weken in gebruik. Ik snap niet dat ik niet eerde reen keukenmachine heb aangeschaft. Hiervoor steeds alles zelf snijden, mengen en kneden. Nu gelukkig niet meer nodig. Kortgezegd: TOP!

In een veel kortere tijd groenten snijden, deeg “kneden”, kruiden/sauzen mixen. Het scheelt me zodanig veel tijd dat ik elke keer weer iets nieuws verzin om ermee (voor) te bereiden. De keukenmachine misstaat niet in de keuken en heeft daarom ook een vaste plaats op het aanrecht gekregen. Het is vooral fijn dat er veel opzetstukken bij zitten met elk hun eigen functie. De mengkom is wat aan de kleine kant wanneer je wat wilt bereiden voor grotere groepen dan 6 personen, maar daar is deze keukenmachine ook niet voor bedoeld. Het is geen horeca apparaat.

Het is ook ideaal dat er een geïntegreerde weegschaal functie op zit. Scheelt weer om andere bakjes/schaaltjes vies te moeten maken om de juiste hoeveelheden toe te voegen. Het apparaat voldoet zeker aan mijn verwachtingen.

Pluspunten

• Geintergreerde weegschaal
  • Veel hulpstukken

Minpunten

• Mengkom kleiner dan gewend

Marijke 09-05-2020

Solide keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUM5XW20

Eerder had ik een ouder type MUM5, de nieuwe keukenmachine is degelijker en staat stabiel. Heel blij mee!

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Mooi plaatje op het aanrecht
  • Stil en goede resultaten
  • Duidelijke gebruiksaanwijzing