Philips 7000 series HR7778 roestvrijstaal - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 152 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 7000 series HR7778 roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Tineke 08-01-2021

Onhandig apparaat, spijt dat ik mijn oude heb weggegeven

April 2020 heb ik deze keukenmachine gekocht. Bij mijn oude keukenmachine (ook van Philips) miste ik een aantal functies. Daarbij was de kleur te lelijk om in de keuken te hebben staan en zette ik het ding na gebruik steeds terug in de kast. (onhandig dus). Blij de doos uitgepakt en de oude machine weggegeven. WAT EEN SPIJT!!
Helaas is het nieuwe apparaat nog veel onhandiger, maar nu in gebruik.
Om een paar punten te noemen:
Als ik het beslag in de vorm giet valt de aandrijfas, waar de mes-unit op staat, met het beslag in de vorm. Daarbij zit er steevast meel onder de aandrijfas en krijg ik meelklontjes in mijn beslag. Als ik de aandrijfas er eerst uithaal, zit er ook meel onder waardoor ik het moet doorroeren of zoiets. Reuze handig, maar niet heus! Philips denkt met u mee?
Als ik kokoskoekjes wil bakken waarvoor ik 3 eiwitten stijf moet kloppen kan dit niet met de kloppers omdat de kom te groot is. Mijn oude machine had de mogelijkheid om een kleinere kom er in te zetten. Zelfde geldt voor slagroom.
Als ik kaas wil raspen, geeft het mes geen gelijkmatig resultaat, er blijven veel grote stukken tussen klein raspsel zitten. Doe ik dit met de granuleerschijf moet ik de stukken kaas in de opening van het deksel met de stamper aandrukken en schieten de grote stukken tussen deksel en kom, zodat niet eens de helft geraspt wordt en ik rare resten overhoud. Ditzelfde gebeurt bij groenten. Verspilling of Onhandig, hoe je het ook bekijkt.
Hier is niet goed over nagedacht, de hulpstukken sluiten niet goed aan op de snij en raspschijven.
Na elke poging zit ik met een berg afwas, waardoor het steeds vaker voorkomt dat ik de handmixer of de handrasp maar weer pak, terwijl we dit apparaat hebben gekocht om mijn artrose-handen te sparen. Kortom, er staat een apparaat op het aanrecht dat ik niet gebruik terwijl er een grote doos met hulpmiddelen ruimte inneemt in mijn kast; ik ben er niet gelukkig mee. Ik dacht dat Philips Human Technologen in dienst had, die geleerd hadden om door de ogen van de gebruiker te kijken, zodat Philips handige en nuttige apparaten op de markt kan brengen. Ik ben hier niet blij mee, het is weggegooid geld. Er staat hier veel Philips apparatuur in huis, maar dit is echt niet goed.

Minpunten

• onhandig in gebruik, veel losse onderdelen
  • raspt niet goed, niet geschikt voor kaas en kool
  • niet geschikt voor eiwitten en slagroom kloppen
  • meel wordt niet goed meegenomen in beslag
  • veel afwas, vraagt veel kastruimte

Cat 20-06-2020

Veelzijdig brekebeentje

Prachtige machine met fijne mogelijkheden, maar binnen de twee jaar was het tandwiel op het motorhuis afgebrokkeld waardoor de onderdelen niet meer aangedreven werden. Dit is wel door Philips gerepareerd. Ik weet niet meer of het garantie was of niet.
Nu weer twee jaar verder is er intern in de overbrenging iets kapot, waardoor het bovengenoemde tandwiel beide kanten op kan draaien... helaas net voor €40,- een nieuwe deksel voor de sapcentrifuge aangeschaft. Maar ik ga niet op eigen kosten het apparaat laten repareren. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Een levensduur van 4 jaar voor een keukenmachine is volgens mij veel te kort mijn eerste Braun is zeker 12 jaar meegegaan en intensief gebruikt.

Pluspunten

• Mooi
  • Veelzijdig

Minpunten

• overbrenging naar kannen en blender zeer zwak

RW 05-08-2018

Teleurgesteld in kwaliteit

Ik heb dit product een 2 jaar geleden aangeschaft, nadat ik me, dacht ik goed georiënteerd had. PHillips maakt een betrouwbare indruk en ik leek een compleet en uitgebreid product te krijgen voor de prijs. Persoonlijk vind ik het best veel geld om aan een keukenmachine uit te geven. Ik had mezelf overtuigd dat ik beter kon kiezen voor een betrouwbaar merk en dus een goede machine, vandaar dit product.

Na de aanschaf heb ik het product diverse keren uitgeprobeerd met de toebehoren. Wat een geweldig apparaat! Super power, degelijke uitvoering, staat stevig op het aanrechtblad en makkelijk te reinigen in de vaatwasser. Handige opbergdoosje voor de snijbladen. Niets dan lof, tot gisteren.
Ik gebruik het apparaat sporadisch en het laatste jaar zelfs helemaal niet.
Gisteren wilde ik een bananenijsje maken. Tijdens het blenden van de bananenstukjes op ijsblokjes stand, is het kunstig van het draaimechanisme onder in de kan stuk gedraaid! Ik ben erg teleurgesteld dat dit bij zo'n duur apparaat dat nauwelijks gebruikt wordt kan voorkomen.

Ik ben verbaast tussen deze reviews meerdere van dezelfde problemen tegen te komen. Allemaal bij de apparaten die al wat langer in gebruik zijn dacht ik. Ook ik ga Phillips contacten over deze ondeugdelijkheid, maar denk dat ik het antwoord al weet. Op het moment dat ik dit apparaat kocht heb ik dit soort (kwalen) eigenlijk niet gelezen in de reviews.

Ook heb ik vast gegoogled op een nieuw mechanisme, kost bijna 36,00! Ongehoord.

Als Phillips dit niet netjes op lost, dan voor mij nooit Phillips meer

Een teleurgestelde gebruiker

Pluspunten

• Staat stevig
  • Goede power

Minpunten

• Duurzaamheid

Eva 01-10-2017

Motor doorgebrand

Machine met veel functies, maar zoals genoemd door anderen is De kwaliteit van de kan zeer slecht, binnen no-time beschadigd, dus nieuwe aamgeschaft. Goede business voor Philips, maar kostbaar voor de consument. Bij ons dus ook na kleine twee jaar motor door gebrand. Blijkbaar is dit de levensduur van het apparaat. Zonde, want de hoeveelheid materiaal en hulpmiddelen die nu de als afval weggaan is niet mis.
Jammer, Philips is niet langer van de duurzame...voor ons een ander merk vanaf nu.

Pluspunten

• Veel functies
  • Krachtige motor

Minpunten

• Motor snel kapot
  • Kwaliteit kan en onderdelen slecht
  • Levensduur <2 jaar

Jorinde 29-05-2017

Veel mogelijkheden maar erg korte levensduur

Ik heb deze machine vorig jaar mei gekocht en was daar korte tijd erg blij mee. Totdat het handvat half afbrak, bleek dat de ronde plaatmessen 'zwabberen' zodat er hele stukken bovenop blijven liggen, het mes van de blender opeens dol draaide bij het maken van een smoothie en de klopper zonder aanwijsbare reden ging aanlopen tijdens het stijfkloppen van eiwitten. Intussen het mes vervangen plus rubbertje en omdat het mes vervolgens steeds losdraaide (overstroming!) uiteindelijk ook maar de blenderbeker vervangen a € 25,- plus de verzendkosten maar afgelopen weekend toch het mes weer stuk gegaan bij het blenderen van avocado (!) Ik ben er klaar mee, voor mij geen Philips meer.

Yvonne 28-11-2016

Zeer veelzijdig!

Werkelijk alles kun je er mee bewerken en maken. Zeer eenvoudige bediening en gebruik wijst zich eigenlijk vanzelf.
De vele hulpstukken zijn ook een beetje een nadeel; hoe ruim je dit overzichtelijk op.... De meegeleverde opruimcassette helpt wel enorm!

Pluspunten

• veelzijdig
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• de vele hulpstukken

Lies 20-11-2016

Top Product

Het is een aanrader en het doet wat het moet doen. Ik ben er zeer blij mee. Wij gebruiken de juicemaker elke dag en genieten van een gezond drankje.

Erik 17-11-2016

Fantastisch apparaat

Wat een feest om het apparaat in je keuken te hebben. Wel erg groot maar erg handzaam en alle hulpstukken aanwezig

Wouter 15-11-2016

Keukenmachine HR7778

Gebruiksvriendelijk, stevig, makkelijk schoon te maken en heel veel bruikbare accessoires. Dubbele (grote en kleine) vulopening is makkelijk.

Pluspunten

• Stevig
  • Makkelijk schoon te maken
  • Dubbele vul opening
  • 12 snelheden
  • Hoeveelheid accessoires

Minpunten

• Grote

Clementine 12-11-2016

Net gekregen, maar nu al dik tevreden!!

Ik heb hem net binnen. De citruspers, blender uitgeprobeerd, noten gehakt, eieren geklopt en plakjes gemaakt van groente. Blender is fijn groot, waardoor er meer inkan. Mijn vorige was maar 1 liter en deze 1,5 liter. Is net wat fijner. De motor is lekker sterk en kan je goed veranderen in sterkte. Ik ben al helemaal blij ermee.

Lis 10-11-2016

Zeer compleet

Super apparaat, voldoet aan al mijn verwachtingen. Handige opbergbox voor alle scherpe onderdelen. Fijn dat er speciale functie knop is voor brood, room en ijs.
In tegenstelling tot review van een ander zit er wel een frietsnijder bij en kun je ook heel makkelijk cakebeslag maken met snijmessen. Zit een duidelijke handleiding bij waar dit in te lezen is.
Pluspunt dat er zuignappen onder zitten waardoor het apparaat goed blijft staan.

Pluspunten

• vele mogelijkheden aan opzetstukken.
  • Zuignappen onder apparaat
  • Alles te reinigen in vaatwasser
  • Duidelijke handleiding
  • Handige opbergbox

Melanie 02-11-2016

Alles in één!

Voldoet prima aan de verwachting. Van alle gemakken voorzien. Niet teveel lawaai en scherpe mesjes. Alles in een van hetzelfde merk is prettig. Handig is het opbergbakje voor de mesjes.

Pluspunten

• Alles bij elkaar
  • Scherpe mesjes

oktober2016 15-10-2016

hoe kan dit een philps zijn....

Gekozen voor deze keukenmachine gezien eerder een goede blender van philips, de goede merknaam en goed beoordeeld door de consumentenbond. Wat een tegenvaller. De kannen zijn allemaal van een slechte kwaliteit plastic waardoor ondanks sporadisch gebruik de blenderkan al na 8 maanden stuk is. Commentaar van philips is dat de motor expres sterker gemaakt is dan de kan zodat de motor niet stuk gedraaid wordt. Daarbij wordt de kan niet vergoed want dat is een gebruiks voorwerp en mag je zelf opnieuw aanschaffen. De motor draait in dit geval de kannen stuk en zonder kan heb je niets aan de motor... Klantenservice kan alleen zeggen dat het niet onder de garantie valt, niet erg meedenkend of klantgericht.

Verder is het een zeer groot apparaat dat door de veelzijdigheid veel keukenruimte inneemt. De snijfunctie van plakjes en raspen is teleurstellend omdat de afstand tussen de messen en waar je de groente of wat je ook wil snijden/raspen in doet te groot is en je dus grote brokken overhoud. Plakjes niet van 1 dikte van door druk van boven wordt de snijdikte groter.

deegfunctie werkt slecht omdat het deeg aan de randen blijft plakken.
De onderdelen kunnen in de vaatwasser, maar zijn zo ontworpen dat er altijd een hele plas met water in blijft staan zodat je het erna alsnog moet afspoelen en afdrogen.
De keukenmachine functie ansich werkt prima aangezien de motor krachtig is, maar dat is dan ook gelijk het enige waar ik tevreden over ben.

Pluspunten

• veelzijdig
  • keukenmachinefunctie werkt goed

Minpunten

• kannen binnen notime stuk vlt niet onder garantie
  • deegfunctie werkt niet goed
  • slechte service philips
  • raspen/plakjes grote brokken over

Marjan 01-10-2016

Philips Avance Collection HR77780roestvrijstaal

Na verloop van tijd brokkelen onderdelen, van de onderkant, van de grote kan en de blender spontaan af. Bij mij brokkelde elke keer kleine stukjes af na gebruik uit de vaatwasser. Hierdoor blijft de 'mixer' niet meer vastzitten. Bijzonder want de blender is vaatwasser bestendig.

Vervelende is dat door hetzelfde probleem nu ook bij mijn tweede blender stuk is. Toch maar even bellen met Philips om van hun kant een nieuwe blender te ontvangen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de klant elke keer een nieuwe blender moet aanschaffen voor zijn/haar rekening toch?!

Helaas komt Philips de klant niet tegemoet omdat dit buiten de garantie valt.

Kortom: ik zou dit apparaat niet aanschaffen omdat na de garantieperiode het apparataat te wensen overlaat.

Marjan 28-09-2016

Philips keukenmachine HR7778

Helaas komt Philips de klant niet tegemoet omdat dit buiten de garantie valt.

Sandra 29-01-2016

Nadat de HR7775 na 1,5 jaar stuk is gegaan, de HR7778 van Philips ontvangen. Het maken van het apparaat was blijkbaar niet meer mogelijk. De machine deed helemaal niks meer. De HR7778 is helaas binnen 2 jaar met het persen van sinaasappels ook stuk gegaan. Aangezien de garantie van 2 jaar voorbij is, doet Philips hier helemaal niks mee. Erg zonde doordat je met een doos vol onderdelen zit waar je niks meer aan hebt. De kwaliteit van Philips is niet meer wat het geweest is. Ik raad dit product af om te kopen. Ik geloof in dit geval niet dat het toeval is.

Misskiss 22-01-2016

Ik ben al jaren philips-klant en heb mijn woning vol staan met hun apparatuur. Dat was dan ook precies de reden dat ik voor deze keukenmachine heb gekozen. Ik rekende op goede philipskwaliteit en natuurlijk ook goede service!

Wat een spijt heb ik daar van gehad zeg!
De eerste keer dat ik mijn nieuwe machine wilde gebruiken heb ik de garderunit volgens handleiding geïnstalleerd op de machine. Ik wilde zachte roomboter (kamertemperatuur), die ik ook nog eens in heel kleine stukjes had gesneden, luchtig gaan kloppen. Appeltje-eitje zou je denken toch? Nou niet dus! Gelijk bij het aanzetten van het apparaat op de laagste snelheid schoot een van de twee garders los/brak af, waardoor de andere garder ook helemaal verboog. Ik heb geschrokken gelijk de machine uitgezet.
Uiteraard heb ik gelijk (via twitter) contact opgenomen met de klantenservice van Philips. Nadat ik met 4 verschillende medewerkers contact heb gehad (met steeds weer enkele dagen wachttijd op een reactie) kreeg ik te horen dat het niet mogelijk is om boter luchtig te kloppen met de garder, maar dat je boter alleen kan snijden met de mesunit. Nou vraag ik je, wat heb je daar nou aan? De boter was al gesneden, en een mes kan boter nooit luchtig kloppen! De schuld van het kapot gaan van het onderdeel werd bij als klant neergelegd.
Vervolgens werd ik doorverwezen met een artikelnummer naar de HANDYMAN om -tegen betaling- een nieuw onderdeel daar te bestellen. Waarom kan Philips dit niet zelf leveren? En betalen? De machine heb ik slechts enkele weken in huis!

Ik ben zeer teleurgesteld in de kwaliteit van de machine (durf hem niet meer te gebruiken, voor hetzelfde geld breekt een ander onderdeel waardoor ik mezelf of een ander verwond), maar nog meer in de waardeloze service van Philips.

De keukenmachine gaat nu in zijn geheel retour en ik koop er een ander merk voor terug. Voor mij geen Philips meer.
Dus, wil je een keukenmachine? Kijk dan rustig nog even verder, maar sla deze machine over als je er zeker van wil zijn dat je een veilig en bruikbaar apparaat in huis haalt.

Guido 21-11-2015

Alles wat ik zoek. De machine neemt ontzettend veel werk uit handen en maakt van iedere kooksessie een feest.

Ricardo 18-11-2015

Hele fjjne machine met heel veel gebruiksmogelijkheden.
1300 watt is krachtig, maar dit is ook wel nodig!

Hans Schaap 16-11-2015

dit apparaat kan werkelijk alles. zelfs ice crushen is geen probleem. deeg kneden en snijden van nootjes lukt ook. wij zijn blij met de aankoop

annette 14-11-2015

Ik heb al de blender van avance en dat is ook een toppertje. Heb goed gekeken op internet en besloten deze aan te schaffen. Het is een apparaat met veel mogelijkheden en de opbergdoor is razend handig.

Jeroen 12-11-2015

We gebruiken deze machine bijna dagelijks. En zijn er zeer tevreden over. Helaas werken de hulpstukken van het oudere model niet op deze machine, terwijl ze wel passen.

We hadden hiervoor de HR7775. De kommen gingen veel te snel kapot. Hopelijk is deze degelijker.

marjoh27 07-11-2015

Vandaag eerste dag, een paar functies uitgeprobeerd met prima resultaat. Eenvoudig te bedienen. Stevig apparaat.

MK2010 05-11-2015

We zijn blij met onze aankoop. Het is een machine die veel mogelijkheden bied in wat je er allemaal mee kan doen. Het is wel wat moeilijk schoon te maken. Vandaar deze beoordeling.

Antje70 02-08-2015

Op zich een fijn apparaat. Helaas weinig degelijkheid. Eerste keer terug gestuurd omdat de motor het niet meer deed. Is keurig gerepareerd. Tweede keer was de onderkant blender (waar de messen vastgedraaid worden) dolgedraaid. Weer op laten sturen en een nieuwe kan ontvangen. Wederom top opgelost. Gisteren helaas plastic tandjes aan de onderkant van de blenderkan afgebroken, waardoor de mesjes in de blender niet meer ronddraaien. Zit nu in dubio om het apparaat een derde keer op te laten sturen. Geef wel een pluim voor de zaak waar de machine is gekocht en voor de service van Philips. Dat mag ook gezegd worden. Ik vind alleen de kwaliteit van sommige plastic onderdelen van de machine niet geweldig. Verder prima apparaat met oneindig veel mogelijkheden.