Philips 7000 Series HR7776/90 Keukenmachine - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 7000 Series HR7776/90 Keukenmachine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

RWi 24-07-2022

Kat in de zak

Ik heb na een zorgvuldige zoektocht gekozen voor dit apparaat. Het leek mee een goede prijs voor alle opties die er op zaten. Ik heb de machine niet zo vaak gebruikt en toch is er regelmatig iets stuk gegaan. Ik heb geen gekke of zware ingrediënten verwerkt, en vooral de blender functie gebruikt. Toch is o.a. de beker met enige regelmaat stuk gegaan, en het draaimechanisme waar je de kan op klikt. Toen ik vanmiddag de machine wilde gebruiken voor de blenderfunctie begaf het draaimechanisme het helemaal, het kunststof brak gewoon af in allemaal kleine stukjes.

Ik dacht met deze machine iets goed aan te schaffen, het is tenslotte Philips. Maar met dit apparaat heb ik echt een kat in de zak gekocht. Als je losse onderdelen nodig hebt betaal je je ook nog eens blauw.

Ik raad dit product dan ook niet aan.

Pluspunten

• Uitgebreide mogelijkheden

Minpunten

• Snel stuk
  • Losse onderdelen duur

Ans5 01-02-2015

Wat een waardeloos apparaat! Ik heb hem nu een klein jaartje. Na een maand ging één garde kapot met slagroom (!) kloppen. Nu is de plastic dop uit de bodem van de notenhakker geknapt, waardoor deze niet meer te gebruiken is. De blender pakt alleen de ingrediënten als er heel veel vocht in zit. En er zit helemaal niets bij waar je de onderdelen in kunt bewaren, ik heb er zelf een bak voor moeten aanschaffen waar ik de losse onderdelen in bewaar.
Echt zonde van mijn geld, dit waardeloze ding, want de onderdelen zijn belachelijk duur!

Magick 20-11-2015

hier hetzelfde, langer dan een minuut kan hij niet draaien, en nu na 2 jaar is de bodem van de blender er uitgeklapt. dit is ondertussen al apparaat nummer 3 die we hebben staan, de vorige leken allemaal door te branden

DV78 15-06-2014

Al eerder schreef ik een review over de voorloper van dit apparaat, de HR7775. Hiervan ging al vrij snel de blender stuk en na een langere tijd ook het plastic handvat van de kom die je gebruikt voor hakken, raspen en mengen. Ik hoopte op een betere ervaring bij deze opvolger, en kocht toch weer deze Philips omdat het apparaat veel mogelijkheden biedt. Belangrijk is dat ik altijd voor de ice crush-functie kies bij de blender. Ik maak elke ochtend yoghurt shakes met bevroren fruit.
Helaas, ook deze keer was het mes na twee keer al stuk, het apparaat kan duidelijk geen harde stukjes ijs en fruit aan!
Inmiddels heeft de servicelijn van Philips mij al 5 (!) keer een nieuw mesje toegestuurd. Op zich heel vriendelijk en aan de telefoon en per mail wordt telkens zeer beleefd gereageerd, maar ondertussen wordt het probleem steeds afgedaan met een nieuw mesje ondanks mijn vraag om een bestendiger oplossing. Realiteit blijft dat Philips met dit apparaat meer beloofd dan het waar kan maken. Het gebruikte materiaal is helaas niet duurzaam genoeg voor het echte werk. Het idee is mooi, de hoeveelheid functies in belofte geweldig, de kwaliteit laat helaas te wensen over.

Annemiek1951 25-01-2014

Wat een teleurstelling! Na 36 ! Jaar met mijn Philips keukenmachine te hebben gewerkt, werd het tijd voor een nieuwe. Het is een grote teleurstelling.
Het begon met het maken van een quiche. De klopschijf heeft maar heel weinig ruimte, de melk erbij en de schijf begon te drijven.....
Gisteren een saus willen pureren. Ik zat ónder de Max streep en toch kwam de saus er aan de bovenkant uit.
Vandaag een tonijn mayonaise aan het maken in de blender. Wil ook niet echt lukken, het mengt niet. Zeer frustrerend.
Ook de rasp vind ik niet optimaal. Er blijft zoveel rest tussen de rasp en het toevoerbakje zitten....
Als ik kon zou ik hem zó weer terugbrengen.
Ik denk niet dat ik het er 36 jaar mee volhoud.
Nog een frustratie erbij. Ik heb ook nog een Philips staafmixer erbij gekocht. Die spettert enorm als het een beetje ondiep is, door de gaatjes die er in zitten. Bij mijn vorige Braun had ik daar nooit last van.
Philips.......

voormolm 08-12-2013

in degelijkheid slecht
gaat rammelen en de plastic houder van de rasp is vervormd waardoor ik hem biet meer kan gebruiken
nu doet ook het kliksysteem het al niet meer
is naar mijn idee te snel kapot

Moon89 31-10-2012

Ik heb nu een kleine maand de keukenmachine in mijn bezit en het is een top apparaat. Door de zuignappen aan de onderkant staat hij goed, stevig en vast. Erg fijn als je op hoge snelheid dingen wilt vermalen. De mengkom is groot dus er past lekker veel in. Alles was goed stevig ingepakt, je kunt zien dat er goed is nagedacht over het design.

Eigenlijk bijna geen klachten over het gebruik, alles wat moet gebeuren (groenten fijnhakken, deeg maken, slagroom kloppen, smoothies maken en ijs crushen) gaat van een leien dakje. Alleen de bijgeleverde spatel is van te dun plastic, die buigt zo door als je wat zwaarder deeg in de mengkom hebt zitten. Ander minpunt is dat de accessoires bak er niet is bijgeleverd maar die ga ik zeker nog los kopen, zodra dat mogelijk is. Sommige mensen zouden misschien kunnen vinden dat hij wat teveel geluid produceert tijdens het voedsel verwerken. Al met al, een top product!

IngedeB 05-10-2012

Ik ben erg enthousiast en tevreden over de keukenmachine. Ten eerste is het een stevige robuuste keukenmachine die, mede door de zuignappen aan de onderkant, stevig op het aanrecht staat. De keukenmachine heeft veel mogelijkheden, zo kunnen de citruspers, mixer en blender de keukenkast uit en heb je aan deze keukenmachine voldoende. Slagroom en eiwitten is in een mum van tijd geklopt en ook het kneden van deeg is zomaar klaar. Daarnaast is het erg handig dat je verschillende snelheden kunt aangeven, met 1 druk op de knop wijzig je de stand voor bijvoorbeeld het kloppen van slagroom of het kneden van deeg. Het verwisselen van de verschillende onderdelen gaat ook erg gemakkelijk, het klikt zo inelkaar. En als je dan klaar bent in de keuken zet je de verschillende onderdelen zo in de vaatwasser, erg handig. Kortom een mooie, handige keukenmachine met veel mogelijkheden!

Gert030 05-10-2012

Als'ie ook pompoen kan verwerken, dan is het écht een topapparaat...

Keukenapparaten zorgden in het verleden voor veel hilariteit bij het verwerken van pompoen - het zou niet de eerste keer zijn dat er eentje sneuvelt... Daarom samen met een echte keukenprinses het apparaat meteen aan de ultieme test onderworpen: pumpkin pie!

Al meteen bij het uit de doos halen van dit apparaat zie je het oog voor detail: alle accessoires passen perfect in de meegeleverde bewaardoos, zodat ze niet onnodig veel ruimte in de kast in hoeven te nemen. En hij is simpel genoeg om binnen vijf minuten na het uitpakken verse appelsap te maken - met hele appels die direct de sapmodule inkunnen. Dat is een goede voorbereiding voor het maken van de taart.

Voor het hakselen of raspen van paprika, ui verwachtten we geen problemen, en die traden ook niet op. Alleen een beetje opletten dat een niet te hoge snelheid wordt gekozen, anders krijg je eerder paprika-en-uiensap! Dat is meteen het enige minpuntje van het apparaat: de bijgeleverde handleiding is héél summier; een goed overzichtje met typen groente, fruit, enzovoorts en het juiste mes en snelheid zou fantastisch zijn. Mocht dit er alsnog komen: ik hou me aanbevolen!

En dan de stresstest... tijd voor de pompoen! Met een groot keukenmes de pompoen in stukken gehakt die door de vulopening passen (weinig werk). En dan met schil en al de machine in... De pompoen vlóóg werkelijk door de machine heen. Fantastisch! Binnen no-time in kleine reepjes die direct de taartvorm in konden. En het resultaat? Nog nooit zo'n lekkere pompoentaart gegeten.

Tot slot: het idee van een keukenmachine is dat hij het leven een stukje makkelijker maakt. Maar je gebruikt hem natuurlijk alleen maar regelmatig als dit ook echt een tijdsbesparing oplevert: het is dus van groot belang dat hij na gebruik weer snel schoon opgeborgen kan worden. Omdat alle accessoires direct de vaatwasmachine in kunnen, is dit bij deze machine geen enkel probleem.

Kort gezegd, een superapparaat en wat mij betreft een absolute aanrader.

pivmeister 09-12-2012

Hallo Gert, weet je nog waar je het apparaat gekocht hebt met bewaardoos?

met vriendelijke groeten,

Ivo

goudzwaard4592 03-10-2012

De keukenmachine heb ik nu een kleine week in mijn bezit en ben er zo blij mee!
Hij is zo fijn in gebruik en het gaat zoveel sneller dan voorheen met mijn losse apparaten of met de hand.
In een mum van tijd heb je een hele rode kool in mooie repen gesneden, een ui gesnipperd of een mooi deeg in elkaar geslagen! Het is ook fijn dat er wat snelkeuze toetsen opzitten waardoor de machine eenvoudig te bedienen is.
De keukenmachine redelijk veel geluid maar dat is “normaal” en absoluut niet storend.
Hij is ook erg makkelijk schoon te maken. Alles kan in de vaatwasser behalve de motorunit.
Hij ziet er ook erg mooi uit en is een plaatje om op je aanrecht te laten staan!
En de overige losse apparaten heb je niet meer nodig waardoor er weer ruimte in je keukenkasten ontstaat.
De gebruiksaanwijzing is niet echt duidelijk het is even puzzelen maar je komt er wel uit!
Het is wel jammer dat bij deze keukenmachine de opbergdoos voor de accessoires er niet bij zit. Hopelijk is deze los verkrijgbaar eveneens als extra schijven en de sapcentrifuge.

tba90 03-10-2012

Voordelen:
Krachtig apparaat
Alles in 1
Veel accessoires
Zuignappen tegen weglijden van de product zelf
Mooie design.
Lekkere gerechten van maken.

Nadelen:
Handleiding is niet zo erg duidelijk
Beetje moeilijk te reinigen

linny40 29-09-2012

Een prima apparaat met veel mogelijk heden al je lossen machines zoals mixer enz kunnen de deur uit alles in 1 onderdelen makkelijk af en aan te koppelen 1 druk op de knop werk om te hakken/mixen/snijden enz de machine zelf is ook goed en snel schoon te maken

sille01 26-09-2012

Deze keukenmachine 1 dag in bezit en ik ben nu al blij dat ik hem heb. Het is complete keukenmachine die een hoop losse apparaten in mijn keukenkastje overbodig maken.

De blender werkt prima, in luttele seconden heb je een lekkere smoothie op tafel. Heerlijk luchtig. Zeker makkelijk omdat er een "snelle knop" op zit, zodat je hem in 1x aanzet. Maar natuurlijk kun je ook handmatig de standen instellen.

Met de deeghaak heb ik een tamelijk zwaar brooddeeg in elkaar gedraaid. Ook hierbij maar een paar seconden werk en toch een mooi egaal deeg.

De keukenmachine is echt multifunctioneel. Waar ik vroeger met de cucina keukenmachine het werk deed, merk ik dat deze Avance veel krachtiger is en eigenlijk niet te vergelijken is met mijn oude apparaat. Ijs crushen, deeg draaien, slagroom kloppen, smoothies maken of groentes fijnhakken. Dat kon de Cucina toch niet zo uitgebreid.

Bij zo'n krachtig apparaat hoort natuurlijk wel wat geluid. En dat zou een nadeel kunnen zijn. Van de andere kant...als je power verwacht, kun je niet verwachten dat hij muisstil is. Maar dat is mijn mening.

Ook vind ik persoonlijk de kleur van de lampjes niet echt modern (oranje).

Verder is er duidelijk over alle elementen van het apparaat nagedacht, aangezien elk stukje -indien mogelijk- dubbel gebruikt kan worden. Zo is elk dopje of stopje voorzien van ml-afmeting, zodat je deze ook kan gebruiken als maatbekertjes. Slim!