De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF Koksmes 20 cm op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Karin 28-12-2020

Degelijk en vlijmscherp mes

Geschreven voor: WMF Koksmes 20 cm

Dit mes ligt heel fijn in de hand, voelt erg degelijk aan hij is bovendien vlijmscherp. Weinig op aan te merken dus. Hij is wel vrij prijzig en kan niet in de vaatwasser, maar dat is niet zo'n punt voor mij verder.

Pluspunten

• Vlijmscherp
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Vrij duur
  • Kan niet in de vaatwasser

Lysanne 09-12-2020

Super scherp mes!

Geschreven voor: WMF Koksmes 20 cm

Super scherp mes, heel allround voor vlees, vis, groente en fruit. Glijdt overal moeiteloos doorheen, je bent echt sneller klaar met je snijwerk. Ligt lekker in de hand ook.

Pluspunten

• Super scherp
  • Ligt lekker in de hand
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Niet het mooiste design (maar ach..)

WMF fan 04-12-2020

ligt goed in de hand

Geschreven voor: WMF Koksmes 20 cm

Het mes is scherp, ligt goed in de hand, en is zeker niet zwaar. Het design is eenvoudig maar dat siert hem wel. Snijd vlekkenloos door groentes en verse kruidens heen. Ik ben verkocht nadat ik diverse mesen heb geprobeerd.

Rakkertje 04-12-2020

Erg fijn mes

Geschreven voor: WMF Koksmes 20 cm

Het mes wordt in een mooie, niet te grote verpakking geleverd en ligt erg fijn in de hand. Door het gewicht voelt het mes erg degelijk. Snijden van groenten en vlees gaat erg gemakkelijk. Vlijmscherp dus wel oppassen. Afwassen is een makkie. Erg goede vervanging voor mijn oude mes die aan vervanging toe is.

Pluspunten

• Ligt erg fijn in de hand
  • Degelijk gewicht
  • Vlijmscherp
  • Makkelijk schoon te maken

Chantalle 30-11-2020

Vlijmscherp mes met ideaal handvat

Geschreven voor: WMF Koksmes 20 cm

Dit is een echt top Koksmes!! Het is vlijmscherp en glijdt door alles wat je snijdt. Let goed op tijdens gebruik.... je kunt niet gedachteloos staan snijden. Dus enige oplettendheid is geboden!
Het handvat ligt super in de hand, het gaat niet zweten. Het houdt heerlijk zacht vast.
Mocht je op zoek zijn naar een fijn mes of messenset, zou ik je deze zeker aanraden!!

Pluspunten

• vlijmscherp
  • handvat

Minpunten

• verpakking

Bacchus 27-11-2020

Vlijmscherp

Geschreven voor: WMF Koksmes 20 cm

Echt een heel fijn en vlijmscherp mes, zorg wel dat je een messenblok hebt want anders niet handig op te bergen zonder dat het mes en of vingers beschadigen. Verpakking kwam met kartonnen buitenverpakking en plastiek binnenverpakking. Zou fijn zijn als er al iets om de punt van het mes heen zou zitten ter bescherming.

Pluspunten

• echt scherp
  • mooi design
  • ligt lekker in de hand

Minpunten

• verpakking
  • messenblok nodig

Noreen 26-11-2020

Ideale alleskunner in de keuken

Geschreven voor: WMF Koksmes 20 cm

Enige tijd geleden heb ik van WMF Kineo het koksmes in gebruik genomen. Het zit goed verpakt, maar ik vind het jammer dat er in de verpakking verder niks bij zit om bijv. de scherpe punt te beveiligen, zodat deze niet afstomt of mijn bestekla beschadigd. Ik heb zelf geen messenblok, maar om dit soort messen te bewaren is dat wellicht iets om aan te schaffen. Om ze goed te bewaren stop ik het vooralsnog terug in de verpakking. Los daarvan was ik natuurlijk erg benieuwd naar het gebruik ervan.
Het mes ligt door het ergonomisch gevormde handvat lekker in de hand en dat maakt het ermee snijden heel fijn.
Het koksmes is een alleskunner en hoort daardoor standaard in je assortiment te zitten. Deze is wat groter en hiermee kan ik alles snijden, van groentes, kruiden, vis tot vlees. Deze is lekker groot, maar niet te zwaar en ligt daardoor ook nog steeds lekker in de hand.
De belofte die WMF maakt dat dit mes 2x zo scherp zijn als de standaard lijken ze na te komen. Ik word heel blij van het gebruik van dit mes. Hopelijk blijft het lang zo scherp, ook al hangt dat natuurlijk ook sterk van mijn gebruik af. Maar tot nu toe ben ik tevreden. De prijs kwaliteit verhouding is het zeker waard. Voor deze aanschafprijs krijg je mijn inziens een degelijk mes waar je veel plezier mee in de keuken kunt beleven!

Pluspunten

• Fijne handligging
  • Scherp

Minpunten

• Geen beschermhoesje voor om de punt bijgeleverd

Eline 25-11-2020

Heel scherp en houdt goed vast.

Geschreven voor: WMF Koksmes 20 cm

Ik was al een tijd op zoek naar een nieuwe set messen, die wel scherp waren. Want onze huidige messenset was aan vervanging toe. Gekozen voor deze messenset en heel tevreden. Ze zijn scherp, gaan moeiteloos door elk stukje vlees, groente. Ik heb binnen no-time mijn groente en vlees gesneden.
En doordat het mes zo scherp is, kneus je de groente ook niet en blijft het langer vers.
Superblij mee dus!

Pluspunten

• Heel erg scherp
  • Houdt goed vast
  • goede prijs/kwaliteitverhouding

Minpunten

• Kan niet in de vaatwasser

Marjolein 24-11-2020

Mooi mes!

Ligt fijn in de hand.
Wel prijzig mes, maar dan heb je ook wel wat.
Nadeel dat ze niet in de vaatwasser mogen.

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • Snijd fijn

Minpunten

• Niet in de vaatwasser

Yolspi 24-11-2020

Vlijmscherp

Geschreven voor: WMF Koksmes 20 cm

Hij snijdt overal lekker makkelijk doorheen. Ligt soepel in de hand en is licht in gewicht.
Veelzijdig (vlees en tomaten) is zijn kracht.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • licht gewicht
  • vlijmscherp
  • veelzijdig te gebruiken

Minpunten

• kan niet in vaatwasser