Bosch AKE 40 S

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch AKE 40 S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Gerard 10-12-2017

meters maken

Geschreven voor: Bosch AKE 40 S

Prima apparaat wat ik al bijna 4 jaar heb. Nadeel is het snelspansysteem. Dat is wat zwak. Moet toch wel aardig strak aangedraaid worden, om niet los laten te lopen. Ik heb toch de voorkeur om dat met sleutels te doen. Kost even wat meer tijd, maar is veel betrouwbaarder. Prima om mee te werken. Ook voor de wat grotere stammen. Ik heb ook ervaring met kettingzagen op benzine. Omdat ik bijna alle zaagwerk binnen 30 meter van een stopcontact heb is deze toch te prefereren. Of je moet een veel duurdere apparaat gaan kopen. Veel goedkoper zagen zo.
Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Zo goed dat ik een tweede heb gekocht.

Pluspunten

• goedkoop zagen
  • goed te repareren
  • groot zaagblad voor wat grotere bomen.
  • zeer geschikt om stammen in stukken te zagen.

Minpunten

• snelspansysteem

hans040 13-11-2015
Geschreven voor: Bosch AKE 40 S

Ik heb deze kettingzaag gedurende 3 jaar gebruikt. Het product voldoet prima voor die prijs. Met 1800 Watt is het niet de krachtigste motor, maar als je de zaagketting scherp houd functioneert de zaag redelijk. Echter de plastic onderdelen gaan na enkele jaren kapot en na 3 jaar heeft de motor het begeven. De duurzaamheid vind ik dus wat minder.

Mathieu_s 17-11-2013
Geschreven voor: Bosch AKE 40 S

Ik ben zeer tevreden over dit product,heb daarvoor een ander merk gehad oranje kleur zal hier het merk niet noemen,deze was op benzine maar ketting liep onder het schuinzagen meestal af en vast,Ik weer uit de boom de ladder af hoesje met sleuteltjes uit de la halen zaag op de buiten tafel en maar weer sleutelen,Heb met de Bosch AKE 40S geen last meer van gehad,als Ik klaar ben met zagen,op tafel de zaag rechter knop met de Hand losdraaien,linker knop een slag los draaien deksel eraf zaagblad met ketting eraf en alles goed schoon maken,en er weer alles erop,fluitje van een cent,Je hebt geen sleuteltjes meer nodig,aleen wat meters kabel,daarom geef Ik op dat punt een 8,niet gaan zagen als het regend of erg nat is,dan blijf Je maar lekker binnen zitten op de Bank.Deze zaag is zeer krachtig,laat je hendeltje los staat ie direkt stop,geen gehannes meer met deze Bosch AKE 40S. Wat een genot om mee te Werken.

Piet 4372 30-09-2014

De zaag loopt vaak vast en de ketting laat los na drie boomstammen van 20 cm diameter. Het is wel zonder gereedschap weer in orde te maken. Een dagdeel zagen betekent 10 keer demonteren. De ketting mag een speling van 3 mm hebben maar zelfs in de winkel waar ik het heb gekocht lukt het niet. Het is nu opgestuurd naar de fabrikant. Ik ben benieuwd wat het resultaat is.