Bosch AdvancedCut 50 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Bosch AdvancedCut 50 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bosch Freak 20-10-2018

Nieuwe innovatie?

Geschreven voor: Bosch AdvancedCut 50

Ik denk dat deze machine in de toekomst best weleens interessant zou kunnen worden. Helaas is de maximale zaagdiepte nu nog slechts 50 mm en dat is voor het iets grotere werk zeker onvoldoende.
Wat ik pure onzin vind, is het feit, dat er op gehamerd wordt dat je alleen met deze machine zonder voorboren in het volle hout kunt gaan zagen. Dit kan met een decoupeerzaag ook!! Je moet de decoupeerzaag eerst 90 graden boven het materiaal plaatsen en langzaam de machine rechtop zetten. Op deze manier ga je ook met een decoupeerzaag moeiteloos het volle materiaal in. Schijnbaar kennen de meeste hobbyisten dit kunstje niet en geloven ze in het verkooppraatje van Bosch.
Wel is deze nieuwe machine van Bosch in het voordeel, want je hebt volgens mij minder ruimte nodig om in het volle materiaal te komen. Qua snelheid van het zagen kan ik er niets over zeggen, want ik heb deze machine nog niet aan de tand kunnen voelen. Daarbij komt nog eens, dat deze machine van Bosch alleen geschikt is voor hout en niet voor metaal. Wil je andere materialen zagen dan alleen maar hout, dan is de decoupeerzaag weer ver in het voordeel, want dit type machines zijn al jaren op de markt en goed doorontwikkeld alsmede de te verkrijgen zaagjes. Ikzelf gebruik op mijn decoupeerzaag de zaagjes waar ik ook aluminium mee kan zagen en gebruik dit type zaagjes ook voor diverse soorten hout. Dit werkt perfect. Ik zou zeggen, laat je niet van de wijs brengen door mijn verhaal, want ik zou wel zo'n Bosch in mijn bezit willen hebben, maar dan wel zodra Bosch op de markt komt met een upgrade van de 50 mm versie, waar ik ook moeiteloos mee door een balk van 8 á 10 cm door kan zagen. helaas is deze nog niet op de markt en tot dan wacht ik rustig af. Heb je voldoende aan 50 mm en zaag je alleen maar in hout, dan lijkt mij deze machine geen verkeerde keus.
Vooralsnog geef ik deze machine een 6, en dat komt omdat de zaagdiepte mijn inziens nogal beperkt is.