Bosch UniversalChain 35

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch UniversalChain 35 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Daantje25 02-08-2020

Goede kettingzaag voor elke klus rond huis

Geschreven voor: Bosch UniversalChain 35

Deze Bosch universal kettingzaag is de ideale zaag voor iedere doe-het-zelver voor klein en middelgroot zaagwerk. Bosch is bekend voor zowel powertools als auto-onderdelen. De keuze voor een Bosch kettingzaag was evident doordat ik al enkele jaren een Bosch schroefmachine gebruik die mij nog niet in de steek gelaten heeft. Het grote voordeel van een elektrische kettingzaag ten opzichte van een klassieke motorzaag is het lawaai. In vergelijking is deze elektrische zaag zeer stil en ook een stuk lichter.

De kettingzaag wordt geleverd met handleiding en 1 ketting. Het plaatsen van de ketting op de zaag gaat vlot, alsook het spannen is zeer gemakkelijk te doen zonder gereedschap. De ketting wordt automatisch gesmeerd en de zaag heeft een groot oliereservoir. De kettingzaag is voldoende sterk voor de meeste klussen zoals zagen van brandhout en groot snoeiwerk in de tuin dankzij zijn 1800 W motor.

De kettingzaag voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen, en ik zou deze zeker aanraden voor alle kleine zaagwerken waar elektriciteit aanwezig is.

Pluspunten

• Sterke motor voor elke klus
  • Licht in gewicht in vergelijking met motorzaag

lara 31-07-2020

Prima zaag

Geschreven voor: Bosch UniversalChain 35

Gezien de lengte van het zaagblad gaat het hier om een zaag bedoeld voor het kleinere werk en vooral snoeien. Ik heb hem gebruikt voor het wegzagen van een omgewaaide boom van +_ 30 cm dik. Zeg maar het toch iets zwaardere werk. Dit ging erg goed. De zaag is zeer krachtig en zelfs verbazingwekkend voor een elektrische zaag. Liep nooit vast in het hout en het klonk ook niet of de zaag er moeite mee had. De zaag is erg licht en wendbaar en op een moeilijke plek tussen begroeiing kon ik er lang mee werken vanwege het lage gewicht. Het ontwerp en vormgeving is simpel te noemen,compact en glad. Dit is erg fijn manoeuvreren tussen takken en zo kom je overal gemakkelijk bij. Dit is opvallend makkelijker dan veel andere zagen die vaak zwaarder zijn en ook lomper van vormgeving. De kleur van de meeste bosch producten en dus ook deze zaag zijn een soort schutkleur. Tussen alle takken en begroeiing moest ik even zoeken voor ik hem weer terug had. De kettingspanner is van het plastic dubbele draairing type. Zelf ben ik daar geen fan van en blijf ik er altijd mee prutsen. Op deze zaag voelt het wel duurzaam in tegenstelling tot andere zagen. Het span systeem zit tegenwoordig helaas op praktisch alle kettingzagen. Deze zaag met kwaliteits zaagblad en ketting van Oragon stellen niet teleur. De ketting moet goed gespannen worden en zeer frequent worden bijgesteld, gezien het kortere zaagblad is dat logisch vooral omdat ik in vreemde hoeken op een helling stond te zagen, dit belast ea meer. De stekker heeft een handige borgklem om te voorkomen dat die eruit schiet. Dus hoewel de zaag simpel overkomt is het een doordacht en compleet apparaat waar niet veel mis mee kan gaan en wel tegen een stootje kan.

Het lijkt mij een goede investering geweest om te kiezen voor dit kwaliteits product met de voorgaande ervaring van de goedkopere zagen in het achterhoofd.

Pluspunten

• krachtig
  • oragon zaagblad en ketting
  • laag gewicht
  • goed vormgegeven
  • robuust

Minpunten

• Kettingspan systeem

Jonas 31-07-2020

kettingzaag Bosch

Geschreven voor: Bosch UniversalChain 35

Ik testte afgelopen maand deze kettingzaag van Bosch.
Aangezien het mijn eerste keer was, was het wel wat zoeken om de ketting erop te krijgen, helaas was de handleiding ook helemaal niet duidelijk..
Het systeem om de ketting aan te spannen zag er heel vernuft uit.
Vanaf je aan het zagen bent, zet je ketting wat uit waardoor je de handige knop vaak moet gebruiken. Alleen is dit tandwiel gemaakt in plastiek waardoor deze al na even stuk was. Plots schoot de ketting los en zag dat dit gekomen was omdat dit tandwiel stuk gegaan was. Heel jammer! Dit stuk in metaal maken was nu ook weer een grote kost denk ik.
Ook jammer dat de stekker heel kort is.

Pluspunten

• Werkt op Elektriciteit
  • Krachtig machine

Minpunten

• Tandwiel in plastiek om ketting aan te spannen
  • Korte kabel

Monita 31-07-2020

Niet altijd even tevreden hierover

Geschreven voor: Bosch UniversalChain 35

Ik mocht dit product testen. Ik wou dit initieel gebruiken om onze grote en dikke haag in te perken. We beginnen dan altijd eerst met de heggenschaar en dan wouden we de dikke takken af doen om hem te verkleinen. Dit was echter niet goed gelukt. Het machine had het moeilijk met de ook kleinere takken die ertussen zaten. Voor blokken hout en grote stukken hout te verkleinen is dit wel een goede machine. Het zaagblad is 35cm en wat kort. Het moet natuurlijk ook niet heel groot zijn want dan is dit onhandig. Je kan de machine eenvoudig in elkaar steken (lees: een handige man helpt). Hij had zelfs het instructieboekje niet nodig. De olie moet je er wel nog bijkopen. Deze zit er niet bij! Qua gewicht van de machine viel dit nog goed mee. Natuurlijk wordt het wel lastiger naarmate je bezig bent. Misschien zou een opvangzak nog een handig attribuut zijn. Want dat zaagsel kruipt overal ;). Er zit een veiligheidsmechanisme op en dit werkte goed. Als vrouw zijnde kon ik goed met dit machine overweg. Voor ons klussen daarentegen was dit geen topper. Hij maakt ook veel lawaai voor een elektrisch toestel te zijn.

Pluspunten

• Kan goed door blokken hout en stammen
  • Eenvoudig te monteren

Minpunten

• Korte snoer
  • Veel lawaai
  • Niet voor grote klussen geschikt

Saarke 30-07-2020

Handige machine

Geschreven voor: Bosch UniversalChain 35

Handige machine, die goed handteerbaar is en ook best een mooie zaag.
De handleiding was niet erg duidelijk, is ondertussen wel aangepast en is fel verbeterd, doch het blijft moeilijk om de zaag te monteren. Eens ze is gemonteerd kan ze heel eenvoudig Op spanning worden gehouden.
Dikke bomen is moeilijker om te zagen, dan mist ze wel wat kracht, maar zeker gesvhikt voor het kleinere zaagwerk.
Ook het geluidsniveau is zeker aanvaardbaar, wat het werken prettige maakt.
Er zit wel een kort snoertje aan

Pluspunten

• Handig
  • Geluidsniveau
  • Makkelijk zuiver te maken
  • Makkelijk bij te spannen

Minpunten

• Handleiding
  • Moeilijk te monteren zaag
  • Mist wat kracht bij dik hout

Timb 29-07-2020

Degelijke kettingzaag

Geschreven voor: Bosch UniversalChain 35

Een degelijke kettingzaag die perfect werkt, goede wendbaarheid, groot oliereservoir zorgt ervoor dat je lang kan doorgaan zonder te moeten bijvullen

Pluspunten

• Groot oliereservoir
  • groot scherm oliepeil
  • wendbaarheid

Minpunten

• ketting opleggen

Taartenmiep 25-07-2020

Prima kettingzaag

Geschreven voor: Bosch UniversalChain 35

Lastig om te monteren, zeker de ketting erop leggen is even een ding, ook dankzij de onduidelijke handleiding (de handleiding is inmiddels al aangepast door Bosch en is nu een stuk duidelijker). Nu was dit ook de eerste keer dat ik een kettingzaag monteerde en gebruikte dus dat heeft er ook zeker mee te maken. Krachtige zaag, zaagt prima grote stammen om, dunne takken is hij minder goed in. Vrij zwaar, zeker als je boven je hoofd moet werken. Oliepeil is slecht af te lezen, snoertje veel te kort. Veel moeten aanspannen, wat trouwens eenvoudig is door aanspanknop. Goed schoon en droog te maken.

Pluspunten

• Krachtig
  • Veilig
  • Doet wat hij belooft
  • Eenvoudig aanspannen

Minpunten

• Te kort snoer
  • Ketting er om leggen
  • Slecht oliepeil aflezen
  • Veel aanspannen

Sunway 24-07-2020

Goed toestel

Geschreven voor: Bosch UniversalChain 35

Zeer goed toestel om allerlei werken te verrichten in de tuin, van taken tot kleine boompjes. Het toestel is gemakkelijk in elkaar te zetten en zeer veilig. Wat vooral opvalt is hoe stil de kettingzaag is, wat wel zeer interessant is met buren. Het enige minpunt is de kracht van het toestel, de taken/stronken moeten niet te dik zijn want dan gaat het moeizaam.
Zeer aan te raden voor alle standaard tuinwerken waar stilte en veiligheid primeren.

Pluspunten

• Stilte
  • Veiligheid

Minpunten

• Kracht

jeannet 24-07-2020

handig in gebruik

Geschreven voor: Bosch UniversalChain 35

Het design van de zaag ziet eruit, zoals je van Bosch kan verwachten, Mooi en degelijke kwaliteit.
In eerste instantie zag het er in de doos ingewikkeld uit, maar dat viel heel erg mee. De zaag was makkelijk in elkaar gezet en ook
de ketting was makkelijk aan te brengen. Je hebt geen gereedschap nodig !! De ketting spant zichzelf. De olie was makkelijk te vullen, zonder te knoeien. Dus eenvoudig gebruiksklaar te maken. De zaag ligt lekker in de hand en de handgreep is zacht en je hebt geen last van trillingen. Ook niet na een hele dag zagen. De zaag is licht van gewicht en daardoor met gemak de hele dag te gebruiken. De rotatiesnelheid is voldoende en je komt met gemak door dikke takken/stammen heen. De zaag heeft een krachtige motor en maakt niet al te veel herrie. Ik had niet verwacht dat dit apparaat zo handig is en makkelijk in gebruik. een terechte aanrader,

Pluspunten

• eenvoudig
  • licht
  • geen trillingen
  • makkelijk olie te vullen

Minpunten

• kort snoertje

Nick 22-07-2020

Mij lukt het niet

Geschreven voor: Bosch UniversalChain 35

Ik heb verschillende pogingen gedaan om deze te gebruiken

Nu na.lang zoeken heb ik ontdekt dat er ergens een bout ontbreekt en daar door komt de ketting altijd los

Door dat er teveel speling op zit

De ketting er op krijgen is voor mij maar kan aan mij liggen te moeilijk

Chantalmv3 17-07-2020

Superzaag!

Geschreven voor: Bosch UniversalChain 35

Deze Boschzaag doet goed zijn werk. Wij hebben meerdere bielzen door moeten zagen. Deze zijn erg massief en daardoor moeilijk door te komen. Meerdere zagen geprobeerd totdat we deze hadden. Als boter ging hij er doorheen.

Je voelt de kwaliteit. Het weegt wel wat, maar dat kan niet anders met de 1800w motor. Hij ligt goed in de hand en doet wat hij moet doen met weinig moeite mede door de rotatiesnelheid van 12 m/s

Door het grote reservoir voor de olie die makkelijk bij te vullen is, gaat hij voorlopig wel even mee.
De speciale rem voor extra veiligheid Is wel een fijn idee. Het is nogal een machine.

Deze zaag voldoet boven onze verwachtingen. Dus zeker een aanrader. Wij kunnen niet wachten om hem op onze wilgen te testen. Zeker dat hij deze ook moeiteloos snoeit!

Pluspunten

• Makkelijke montage
  • Doet wat hij moet doen

Minpunten

• Beschrijving mag iets beter bij de montage

Houtsprokkelaar 16-07-2020

Top apparaat

Geschreven voor: Bosch UniversalChain 35

De ketting er goed op krijgen is even een klusje, maar daarna kun je snel aan de slag.
Door zijn lichte gewicht wordt je niet snel moe en is hij makkelijk hanteerbaar. Wat veiligheid betreft, zodra je stopt met zagen, stopt de ketting meteen! Af en toe het oliepijl in de gaten houden door het venster en soms even de ketting aanspannen met de draaiknop. Het werkt allemaal zeer eenvoudig en snel.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Krachtig
  • Veilig

Joukereview 16-07-2020

Verrassend goed

Geschreven voor: Bosch UniversalChain 35

Eerst de handleiding lezen is niet altijd mijn sterkste punt. Maar in dit geval essentieel, niet alleen vwb de veiligheid maar m.n. vanwege de best gecompliceerde wijze waarop de ketting bevestigd dient te worden. Dat vereist geduld en doorzettingsvermogen.
Helaas is de handleiding op sommige punten onhandig: geen uitvouwbaar blad met afbeeldingen en bijv afb. J onvolledig omdat referenties X-Z ontbreken.
Daarnaast dien je je te realiseren dat er standaard geen zaagkettinghechtolie en verlengsnoer bijgeleverd worden in deze uitvoering. En die zijn beide essentieel 😉
Waar ik tot op heden enkel incidenteel een motorzaag had gebruikt, was ik heel benieuwd naar deze electrische snoerzaag. Technisch klinkt het prima: 4.2 kg met een krachtige motor van 1.800 W alsmede een kettingsnelheid van 12 m/s moeten een efficiënte en snelle zaagprestatie borgen. Voor tussentijds spannen van de ketting is geen gereedschap nodig. Een gedempt handvat zorgt dat je minder last hebt van trillingen. En een maximale dikte van boomstammen en takken van 35 cm moet moeiteloos te verwerken zijn.
Maar de praktijk? Ik heb heel wat stammetjes liggen van verschillend formaat en houtsoorten die in stukken gezaagd moeten worden. Dit blijkt moeiteloos te gaan. Zorg dat de klauwaanslag goed verankerd is en dan loopt het gezwind: geen enkele moeite om in stukken te zagen noch is het omzagen van enkele bomen een probleem: heel soepel en efficiënt. Het resultaat is zeer positief en ik ben uitermate verrast over deze zaagmachine. Nu nog kloven.
Derhalve gemakkelijk te bedienen, uitstekend resultaat en eenvoudig schoon te houden. Een ontdekking en dus een aanrader!

Pluspunten

• gemak
  • kracht
  • veiligheid

Minpunten

• ketting monteren