De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Silk·expert Pro 3 PL3012 Nieuwste Generatie IPL Ontharing, Zichtbare Ontharing, Wit En Lila op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Darya 01-06-2019

Minder haargroei met de Braun IPL PL3012

De Braun Silk-expert Pro 3 PL3012 is het nieuwste IPL apparaat voor thuisgebruik. Ik heb zelf al ervaring met IPL ontharing via een schoonheidssalon. Dit is echter best prijzig als je meer zones wil behandelen. Ik was daarom erg benieuwd of dit apparaat net zulk resultaat zou geven als in een professionele salon. Ik heb het apparaat nu vier weken in mijn bezit en het resultaat valt mij tot nu toe niet tegen. Nee, je kunt het niet vergelijken met een professionele behandeling, de haartjes vallen bij mij (nog) niet uit, maar ik merk wel dat de haartjes minder snel teruggroeien. Er wordt aangegeven dat je het apparaat 12 weken lang 1x per week moet gebruiken voor een optimaal resultaat. Dus ik ga nog vol goede moed door.
Het apparaat is makkelijk in gebruik en is niet alleen geschikt voor de blanke huid, maar ook voor de getinte huid. Het nadeel is dat ik het gebruik toch niet geheel pijnloos vind. Dit is met name bij de bikini zone en minder bij mijn benen en oksels. Het apparaat is verder snel, heel handig dat je door het knopje ingedrukt te houden het apparaat blijft doorflitsen. Zo ben je snel klaar.
Ik heb dit apparaat gekregen om het uit te proberen waar ik erg blij mee ben.

Pluspunten

• voor meerdere huidtinten geschikt
  • makkelijk in gebruik
  • snel

Minpunten

• duurt lang voordat je resultaat ziet
  • beetje pijnlijk

Vivian 20-05-2019
Mijn ervaringen met de BRAUN IPL PL3012 zal ik hieronder beschrijven. Deze technologie is voor mij een nieuwe ervaring. Ik gebruikte een scheermesje of epileerapparaat.
Het apparaat zit goed verpakt in een stevige doos. Eenmaal open ben ik verbaasd van de grootte van het apparaat en de bijbehorende stekker. Een lange draad waardoor ik, ondanks de stekker, niet naast het stopcontact hoeft te zitten. Mijn eerste reactie is dan ook dat het apparaat aan de grote kant is voor menig vrouwelijke hand.
Andere onderdelen in deze set zijn; een scheermeshoudertje & 1 mesje en een hoesje. In de gebruiksaanwijzing, die overigens in heel veel talen beschikbaar is, staat duidelijk uitgelegd hoe je dit apparaat gebruikt. Wel handig om deze vooraf door te lezen! Iets wat de jongere generatie niet vanzelfsprekend doet alvorens het apparaat te gebruiken.

Omdat ik de mogelijkheid kreeg om dit apparaat kosteloos te testen heb ik deze ervaring opgedaan.
Ik zou dit product aanraden op basis van mijn eerste ervaringen in deze 4 weken op mijn benen. Haartjes zijn weg, een glad resultaat maar er ontstaan ook gauw weer nieuwe haartjes die ik een week later weer weghaal. Andere gebieden ben ik nog ietwat terughoudend in vanwege de vele uitleg in de gebruiksaanwijzing als; niet gebruiken bij een andere huid-tint dan… (het is erg lastig om mijn exacte huidtint te vergelijken) omdat het een averechts effect kan hebben en tot brandwonden of veranderingen van de huidskleur kan leiden.
Daarnaast is dit product op de markt in de verkoop voor bijna €300,- Voor mij aan de hoge kant!
Ik ben benieuwd wat dit product me op de lange termijn oplevert en de haren op mijn benen definitief verwijderd zijn.

Pluspunten

• compleet, inclusief mesje & hoesje.
  • gladde benen als resultaat

Minpunten

• prijs
  • apparaatgrootte

EmmaLotte 08-05-2019

Snel en vrijwel pijnloos

Een tijdje geleden is er een nieuw IPL ontharingsapparaat voor thuisgebruik verschenen. Na enige tijd testen ben ik heel enthousiast! Ik heb persoonlijke ervaring met IPL ontharen in een professionele salon, maar ik heb deze van Braun zelf getest op mijn benen. Dit apparaat heb ik gratis ontvangen om thuis te testen. Snel en vrijwel pijnloos verwijdert hij met gemak de haartjes. Ik heb het apparaat een aantal weken in gebruik en de haargroei is al voelbaar verminderd!

Pluspunten

• Snel
  • Vrijwel pijnloos

Minpunten

• Klein oppervlakte