Philips Lumea IPL 7000 Series BRI924/00 IPL-ontharingsapparaat - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea IPL 7000 Series BRI924/00 IPL-ontharingsapparaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Roos 25-07-2022

Drie maanden lang, om de twee weken de phillips luma volgens gebruiksaanwijzing gebruikt. Helaas geen verschil. Het enige wat ik heb bereikt is dat de haren iets minder snel terug groeide. Verder geen kale plekken of iets. Het product werkt niet.

Bianca 10-07-2019

Eerste ervaring met IPL

Er zit een hele duidelijke gebruiksaanwijzing bij en nog handiger is de bijbehorende app. De app geeft precies aan hoe het gebruikt moet worden en geeft een herinnering voor de volgende beurt. Ook staat in de app wat achtergrond informatie over ipl, omdat ik het voor de eerste keer gebruik is dat wel handig. Ik heb het nu drie keer gebruikt met een interval van 2 weken en op mijn benen zie je al echt verschil, helaas bij bikinilijn en oksels nog niet. Het lampje aan de achterkant dat aangeeft dat je kan flitsen is erg handig zo kan je precies zien of het apparaat goed staat. Het flitsen hoort geen pijn te doen, maar op sommige plaatsen doet dat het wel of het apparaat wordt heet. Ik zou ook adviseren om te gaan beginnen in het najaar, je moet na de behandeling uit de zon blijven en zo heb je gladde benen als de zon gaat schijnen. De gezichtsreiniger is trouwens echt een aanrader!

Pluspunten

• Snel
  • Duidelijke app

Minpunten

• Pijnlijk op sommige plaatsen

Ser 03-07-2019

Fijn in gebruik

Fijn product pijnloos en na een maand al minder haren. Wel een erg felle flits waardoor er eigenlijk een bril bij moet zitten

Pluspunten

• Pijnloos
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Felle flits

Ilse 03-07-2019

Pijnloos en effectief

Ik heb de Philips lumea nu een paar weken in mijn bezit. Ik heb het behandelschema precies gevolgd en merkte na 2 a 3 weken dat haartjes uitvielen en/of dunner werden. Daarnaast is het behandelen pijnloos en heb ik geen last meer van rode bultjes en ingegroeide haartjes.
Ik zou de lumea zeker aanbevelen!

Pluspunten

• pijnloos
  • Effectief
  • Makkelijk in gebruik

Bathseba 02-07-2019

Aanradertje!

In het begin was het wel even spannend, wat je ervan zou voelen, maar je voelt er nauwelijks wat van. Het is ook even zoeken hoe je het apparaat moet gebruiken welke hoek etc, het apparaat geeft licht wanneer je kan "flitsen".
Ik ben er 6 weken geleden mee begonnen en begin al resultaat te zien vooral op mijn benen. De app is echt ideaal! Geeft een melding wanneer je weer een behandeling moet doen, welke lichtstand etc.
Kortom, ik zou dit apparaat zeker aanraden. Het is makkelijk in gebruik en doet tot nu toe waarvoor het is gemaakt.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Densie 01-07-2019

Tevreden met de Lumea!

Ik heb de afgelopen zes weken gebruik gemaakt van de Philips Lumea Advanced IPL BRI924/00. Ik heb daardoor nu drie behandelingen achter de rug.
Ik ben erg te spreken over het ontwerp, de eenvoudige gebruikswijze en de app. De eerste keer heb ik de gebruiksaanwijzing doorgenomen, maar ik was in 10 minuten klaar om te starten. De gebruiksvriendelijke app heeft mij daarbij goed geholpen!

Omdat ik nog maar drie keer gebruik heb gemaakt van de Lumea (om de twee weken) is er al wat resultaat te zien, maar ik ben nog niet helemaal tevreden (m.n. bikinilijn). Ik heb het vermoeden dat bij nog twee behandelingen het resultaat er mag zijn.

Al met al ben ik erg tevreden over de Lumea en hoop ik over nog een aantal behandelingen een goed resultaat te bereiken!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • De app van de Lumea
  • Het resultaat tot nu toe

Minpunten

• Prijs

5ylvia 01-07-2019

Geweldig product

De Philips Lumea nu ongeveer 1 maand in huis en 3x gebruikt. De doos bevat het ontharingsapparaat, 2 opzetstukken voor kleine en grotere oppervlakken, een gezichtsborstel, een uitgebreide en duidelijke handleiding en een zakje om alles in op te bergen. De Lumea verbind je dmv de stekker met het stopcontact en zet hem aan. Je kiest stand 1,2,3,4 of 5 afhankelijk van je huidtype en zet het op de plek waar je wil beginnen met ontharen. Je drukt de juiste knop in en het apparaat geeft een lichtflits af. Het werkt hee lk gemakkelijk en effectief. Ik merk na 3x gebruik al dat ik minder haargroei terugkrijg. De Lumea advanced doet wat beloofd wordt. Voor mij geen scheermes of epilator meer...

Pluspunten

• Snel
  • Pijnloos

Kelly 29-06-2019

Erg makkelijk in gebruik!

Doordat ik met scheren toch vaak last krijg van ingegroeide haartjes leek dit mij wel een goede oplossing. Ik heb het product nu iets langer dan een maand en 3 keer volgens schema gebruikt. Voor iedere behandeling heb ik mij geschoren. Ik heb mijn onderbenen en bovenlip behandeld. De behandeling van mijn onderbenen duurt ongeveer 15 min en mijn bovenlip is met 1 min klaar. Ik merk zeker al verschil, de haargroei is minder. Ik moet nu nog 1 keer na 2 weken en daarna iedere 6 weken bijhouden. Doordat ik nu nog voor iedere behandeling scheer kan ik over de ingegroeide haartjes geen oordeel geven. Ik ben tevreden over het resultaat tot nu toe.

De gezichtsreiniger is een leuke toevoeging bij het product. Lekker om je gezicht mee te reinigen, lekker zacht. Zelf gebruikte ik er een reinigingsmelk bij, net of je thuis de middelen van de schoonheidsspecialist hebt.

Ik zou het product zeker aanraden!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Gebruiksgemak

Linda87 28-06-2019

Zeer gemakkelijk in gebruik, helaas nog weinig resultaat.

Tot dusver ben ik nog lichtelijk sceptisch over de werking van de Lumea Advanced. Ik ben een maand geleden begonnen met mijn onderbenen, bovenbenen, bikinilijn en oksels. Ik heb het apparaat nu dus slechts twee maal gebruikt, en zie eerlijk gezegd nog niet erg veel resultaat. Enkel bij de bikinilijn lijkt het of er wat minder haartjes terug groeien, maar op de voor mij belangrijkste plekken, waaronder mijn bovenbenen, ervaar ik helaas nog geen duidelijke vermindering van haargroei.

Ondanks dit ben ik zeer hoopvol over het apparaat. De reden hiervoor is omdat er in de voorgeschreven instructies duidelijk staat vermeld dat er minimaal een behandeling of 4 á 5 nodig zijn voor effectief en zichtbaar resultaat. Na twee behandelingen valt er dus in feite nog weinig te zeggen over het eindresultaat. Ik ben uiteraard van plan om de aanbevolen behandeling door te zetten, totdat ik duidelijk effect merk. Gezien ik na twee behandelingen al licht verschil merk bij de bikinilijn, geeft mij dit goede hoop voor de rest van de te behandelen zones.

Wat betreft mijn huidtype en haarkleur voldoe ik perfect aan de eisen van het apparaat. Mijn huidskleur is namelijk licht en mijn haarkleur is op de meeste plekken donker tot lichtbruin.

Alvorens ik aan de eerste IPL behandeling ben begonnen, heb ik de Lumea app gedownload voor mijn telefoon. In deze app kun je per behandelzone aangeven welke huidskleur en haarkleur je hebt, om vervolgens de uitgevoerde behandeling vast te leggen in de app. De app geeft je automatisch een seintje (wanneer je dit activeert) wanneer het weer tijd is voor je volgende behandeling. Dit is uiteraard gebaseerd op de aanbeveling van maximaal twee weken, welke tussen elke behandelingen in dient te zitten. Gezien mijn drukke levensstijl geeft mij dit een goede houvast om de behandeling niet per ongeluk te vergeten.

Het apparaat zelf heeft een redelijk zwaar gewicht. Sommigen zullen dit wellicht als negatief ervaren, maar persoonlijk geeft me dit wel een goed vertrouwen in kwaliteit. Het gebruik op de meeste plekken van het lichaam is zeer gemakkelijk, enkel op de scheenbenen en enkels kan het wat lastig zijn om de juiste hoek te vinden om goed contact met de huid te krijgen. Dit vergt in het begin wat oefening, maar op den duur zul je vanzelf merken hoe je het apparaat moet plaatsen voor een juiste behandeling.

Een opvallend detail was dat ik bij de tweede behandeling meer ongemak ervoer dan bij de eerste behandeling. Dit ondanks dat ik dezelfde lichtintensiteit gebruikte. Het deed nog steeds geen pijn, maar het was af en toe wel wat ongemakkelijk. De reden hiervoor zou hormonaal kunnen zijn. Ik ben zelf jarenlang nagel styliste geweest, en sommige dames ervoeren in bepaalde periodes v.d. maand (vlak voor of tijdens menstruatie) meer ongemak van de UV-lamp dan in andere periodes. Wellicht dat het in dit geval ook van toepassing is.

Het enige dat ik tot nu toe als nadeel heb ervaren tijdens het behandelen, is dat het apparaat na een tijdje in de oververhittings-modus springt. Wellicht komt dit omdat ik alle zones in één zitting behandel en dit net iets te lang is. Ik zet het apparaat uit wanneer dit gebeurd, haal het netsnoer los en wacht een minuut of 5. Wanneer het apparaat duidelijk is afgekoeld begin ik weer met gebruiken.

Al met al kan ik zeggen dat ik over het gebruikersgemak zeer tevreden ben, en over het resultaat vooralsnog goede hoop heb.

Pluspunten

• Praktisch in gebruik
  • Snel
  • Vrijwel pijnloos

Minpunten

• Niet draadloos
  • Snel oververhit

Marieke 27-06-2019

Wisselend resultaat

Het leek mij erg handig om voor minimaal drie maanden verlost te zijn van ongewenste haargroei. Ik heb het apparaat gebruikt op benen, oksels en bikinilijn. Het resultaat op de benen is verrassend goed. Al na twee keer het apparaat gebruiken kwam er nauwelijks meer haargroei. Voor de oksels en bikinilijn is dat een ander verhaal. Inmiddels het apparaat vier keer op die plekken gebruikt maar daar is nog geen verschil te zien. Wat wel opvalt dat het apparaat ook lijkt te werken tegen plekken psoriasis. Die werd bij mij op de behandelde plekken een stuk minder. Maar daarvoor zou ik het eerst minimaal een jaar moeten gebruiken om daar uitsluitsel over te kunnen geven.

Pluspunten

• handzaam
  • snel resultaat
  • eenvoudig in gebruik
  • voor benen zeker een aanrader

Minpunten

• bovenop het been werkt het lastig
  • wisselend resultaat bij oksels en bikinilijn

Miranda 26-06-2019

Handig apparaat

Makkelijk in gebruik en na 3x gebruikt te hebben aanzienlijk minder haar groei . Hij word wel warm dus de gevoelige plekken doe ik eerst . Ik krijgt wel wat uitslag en jeuk op m'n benen maar dat is met wat koude lappen zo over . Ook de app is hier bij makkelijk je weet precies welke standen je moet hebben en wanneer je volgende sessie is .

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goed resultaat

Minpunten

• Word warm
  • Prijs

Henriette87 26-06-2019

Prima apparaat om te gebruiken

Fijn apparaat om te gebruiken

Ik heb dit product mogen testen van Philips. Eerst heb ik uitgebreid de beschrijving gelezen. Daarin stond duidelijk hoe je het gebruikt en op welke stand je het apparaat gebruikt. Bij gebruik bleek dat het aanbevolen niveau inderdaad geschikt was voor mijn huid. Wat ik fijn vond was het lampje aan de achterzijde waarop ik kon zien dat ik de lamp in de juiste houding had. Klaar voor gebruik zeg maar. Een warm golfje voel je als je vervolgens klikt. Even wachten tot hetzelfde lampje niet meer knippert zodat je naar de volgende plek gaat. Tip is wel om gestructureerd te werk te gaan want je ziet natuurlijk niet meteen waar je bent geweest en waar niet. Ik heb hem gebruikt voor mijn benen, bikinilijn en oksels. Bikinilijn bleef wat gevoelig maar was gauw op te lossen door een andere stand te gebruiken. Bij gebruik installeer je de app op je telefoon. Hierin staan tips maar ook geeft het een herinnering voor je volgende behandeling! Erg fijn want zelf dacht ik er niet aan. In de beschrijving staat dat je alle soorten van ontharen van te voren kan toepassen vooraf aan de IPL behandeling. Ik deed normaal epileren maar vind dit altijd wel heftig voor mijn huid dus koos ik voor gewoon scheren van te voren. Dit was goed te doen als je wel even (een uurtje ofzo) je huid de tijd geeft om tot rust te komen voordat je de behandeling start. Al met al dus een fijn apparaat. Haargroei wordt langzaam minder maar duurt wel een aantal behandelingen voordat dit zichtbaar is. Consequent gebruik maken van de app wil daarbij helpen. Ik vind het een aanrader voor als je op langere termijn (je moet dus niet meteen verwachten dat je haargroei flink minder wordt) van de haargroei af wilt.