Philips Lumea Essential BRI862

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea Essential BRI862 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Madeleine 18-06-2017

Geduld is een schone zaak

Het gebruik van het apparaat is niet moeilijk, maar het is wel vervelend dat je, je toch eerst moet scheren. Ik heb een gevoelige huid dus daardoor kan ik daarna het apparaat niet altijd gebruiken. Dat is wel vervelend, want dat vertraagt het gebruik en het resultaat wel. Gelukkig is het qua gebruik verder niet lastig en merk ik wel resultaat. Al duurt het wellicht wat langer dan ik had gehoopt. Wat ik een ander nadeel vind is dat het niet gebruikt mag worden als je ervoor of erna in de zon gaat zitten. Juist met het warme weer is het fijn om makkelijk haren te kunnen verwijderen en niet om de zoveel dagen te moeten scheren. Ik merk wel dat mijn haren zachter worden en het steeds makkelijker wordt, maar zoals ik al eerder zei duurt het wel wat langer. Bij de bikinilijn en oksels vond ik het in het begin niet geheel pijnloos, maar naarmate ik dat vaker gedaan heb had ik daar geen last meer van. Het resultaat bij die gebieden duurde langer dan op de benen, maar dit kan te maken hebben met dat de haren daar stugger zijn. Al met al wel tevreden, maar er zitten voor mij nog wel wat nadelen aan.

chantal 16-06-2017

Zeer tevreden

Ik heb een behoorlijke snelle haargroei en moest mij soms wel 2x per dag scheren. Na 4 behandelingen merk ik heel veel verschil. Om de 3 dagen scheren en voorlog op mijn benen zo'n 40% minder haren die terugroeien. Ook zijn de haartjes lichter en zachter. Bikinilijn en oksels zie ik minder resultaat, maar daar verwacht ik de komende tijd ook meer resultaat te zien. Het is vrijwel pijnloos en zo gebeurd, dus heel makkelijk vol te houden.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Niet gelijk resultaat
  • Niet snoerloos

Lotsjea 02-06-2017

Enkel voor de geduldigen onder ons!

Het toestel lijkt zeer robuust en ligt ok in de hand. Ik kon het toestel niet snoerloos gebruiken, wat best onhandig is.

Tijdens het flitsen komt er toch wel wat licht tussen het toestel en de huid piepen, wat op de duur pijnlijk werd aan mijn ogen. Ik heb dan ook getracht weg te kijken, om mijn ogen te beschermen. Dit gaat spijtig genoeg ten koste van de accuraatheid van flitsen. Een zonnebrilletje zoals bij de zonnebank had een welkom accessoire geweest!

Goed opletten bij het op voorhand scheren, dat je zeker geen haartjes mist! Overgebleven haartjes laten namelijk een verbrand geurtje achter!

Het toestel geeft geen flits, zo lang de lichtjes niet allemaal branden, wat wil zeggen dat je ofwel niet lang genoeg tussen de flitsen in gewacht hebt, of dat je het toestel niet dicht genoeg tegen de huid aangedrukt hebt. ! Ik raad aan om eerst de meer gebogen onderdelen te flitsen, zoals de knie en de oksels, want na een tijdje flitsen wordt het flitsvenster toch wel heet! Het flitsen op zich is verder pijnloos. Je hebt verder geen indicatie waar je al geweest bent, goed opletten dus tijdens het flitsen, zodat je niets dubbel doet of vergeet.

Het flitsen neemt meer tijd in dan scheren alleen, maar minder dan waxen. Maar zo lang je bezig bent met de sessies moet je zowel tussendoor scheren also m de twee weken flitsen.

Om duidelijk het verschil tussen voor en na te kunnen zien, heb ik slechts 1 been geflitst. Dat gezegd zijnde, echt veel resultaat heb ik nog niet gemerkt na 4 flitsbeurten. Ik heb wel geflitst op de 3e stand, het toestel gaf zelf aan dat ik tot 5 kon gaan, maar ik had toch een beetje schrik. Volgens de te volgen analyse in de handleiding zou ik immers meer in de categorie voor de 3e stand zitten. Mijn volgende flitsbeurten zal ik de hoogste stand gebruiken, in de hoop dat ik meer resultaat krijg!

Tot dusver raad ik aan, enkel voor dit product te kiezen als je veel geduld hebt. Zowel bij het hanteren van het toestel als bij het wachten op resultaat. Dit is geen scheermesje dat in enkele minute de klus klaart. Je ziet niet onmiddellijk resultaat. Mijn hoop is nog steeds dat het toestel daarentegen wel ervoor zal zorgen dat ik minder frequent of niet meer zal hoeven te scheren, dus voorlopig blijf ik toch nog volhouden!

Pluspunten

• robuust
  • gemakkelijk in gebruik
  • pijnloos
  • automatische huidanalyse
  • indicatie op toestel voor correct gebruik

Minpunten

• veel geduld nodig tijdens gebruik toestel
  • geen onmiddellijk resultaat
  • resultaat blijft lang uit
  • flitsvenster wordt na een tijdje heel warm
  • zonnebrilletje had handig accessoire geweest