Philips BRI950

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips BRI950 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

FenLaenen 20-11-2021

Blij mee!

Geschreven voor: Philips BRI950

Ontzettend blij mee! Mijn donkere haren zijn na 6 weken compleet verdwenen. Let wel op de stand, want gevoelige plekken doen sneller pijn.

Pluspunten

• Snel verschil

Minpunten

• Kan pijn doen

Linda P 31-05-2021
  • Product gekregen

Geweldig!

Geschreven voor: Philips BRI950

Ik heb dit ontharingsapparaat al jaren. In het begin gebruikte ik zoals in de gebruiksaanwijzing stond. Nu hoef ik het nog maar een paar keer per jaar te gebruiken als ik ergens een verdwaalde haar tegenkom. Ik ben er nog steeds enorm blij mee en tevreden over! Mijn huid is heel erg zacht, geen stoppels en ingegroeide haren meer. Het apparaat is best wel duur, maar ik heb ondertussen al zoveel geld uitgespaard aan scheermesjes en huidverzorgende lotions dat ik dat al lang en breed bespaard heb. En het is zo heerlijk om niet meer dagenlang een geïrriteerde huid te hebben na iedere scheerbeurt!!

Pluspunten

• Geen stoppels meer
  • Geen geïrriteerde huid meer
  • Altijd gladde en zachte huid
  • Snoerloos

Yvon 19-07-2020

Tegenvaller

Geschreven voor: Philips BRI950

Ik gebruik dit nu anderhalf jaar, maar helaas zie ik geen vermindering van de haargroei. Echt teleurgesteld hierover.

Adriana 07-11-2019

Als ik dit eerder had geweten...

Geschreven voor: Philips BRI950

Als ik eerder had geweten dat dit apparaat op de markt was dan had ik het ook eerder in huis gehad. Ik zie zoveel pluspunten die in de vorige reviews al gezegd zijn dus daar sluit ik mij volledig bij aan. Ik heb wel twee minpuntjes, het eerste is dat het apparaat nogal zwaar in de hand ligt en het tweede is dat er gesproken wordt over het vermijden van flitsen op dezelfde plek maar ik kan nergens terug vinden waarom niet. Kan iemand mij vertellen wáárom niet?

Jamila 09-01-2019

Pijnloos haarvrij zijn

Geschreven voor: Philips BRI950

Ik heb de Phillips Lumea mogen uittesten. Dit heb ik 4 keer in de 8 weken gedaan. Ik vond het apparaat heel fijn om mee te flitsen. Het ging hartstikke vlot en na de eerste keer zag je al resultaat. Dat motiveert om toch door te gaan. Nu na 4 flitsbeurten ben ik tot nu toe bijna haarloos. Dit voelt heerlijk aan. Per lichaamsdeel was ik ongeveer 10 minuten mee bezig. De eerste keer duurde het wel iets langer omdat ik nog moest wennen aan het apparaat. Verder vind ik dat het apparaat er heel strak uitziet. Ik ben er dik tevreden over en zou het iedereen adviseren. De prijs kwaliteit verhouding is top!

Pluspunten

• Pijnloos
  • Vlot

Minpunten

• Kleine omvang per flits

Happy!! 16-10-2017

Fantastisch apparaat, snel en goed resultaat

Geschreven voor: Philips BRI950

Prachtig apparaat qua vormgeving. Het ligt heerlijk in de hand. 10jaar geleden professioneel laten laseren maar nog steeds last van overbeharing met getinte huidskleur (midden-oosten) en zwart haar. Ik had te weinig sessies gedaan, was ook erg duur en ik was toen nog 18. Nu 10jaar later sceptisch maar hoopvol dit IPL apparaat gekocht ik dacht "na zo veel jaar moeten ze het gebruik van thuis apparaten doorontwikkeld hebben" en.....ja hoor!
Na 1,5week en 2 sessies lieten haren los en had ik her en der al kale plekken. Ik vind het apparaat pijnloos, snel en makkelijk in gebruik. Scheren doe ik een dag eerder dan kan ik daarna lekker flitsen scheelt tijd. Ik raad hem absoluut aan. Haren zijn zachter. Hopelijk ben ik na een half jaar helemaal haar vrij en kan ik de zomer eindelijk meer dan een dag niet hoeven scheren. Met harsen bleef het natuurlijk wel 4 weken weg maar dat is pijnlijk als je veel en dik haar hebt. Dames veel plezier met het apparaat als jullie hem aanschaffen ik vind het fenomenaal.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk
  • Werkt
  • Zowel met als zonder kabel te gebruiken

Marieke 03-07-2017

Wat een resultaat!

Geschreven voor: Philips BRI950

Ongelooflijk wat het resultaat is van dit apparaat. Ik kamp al jaren met zware beharing op armen en benen. Ik gebruik het apparaat nu 3 maand en ben zichtbaar verrast. Mijn haartjes zijn verminderd en veel minder aanwezig en minder stug. Dit is voor mij zeker een oplossing

Pluspunten

• Doet wat het zegt
  • Pijnloos
  • Langdurig resultaat
  • Zelfs voor zwarte beharing

Minpunten

• Duur
  • duurt lang voor er resultaat is
  • groot apparaat

noes 28-06-2017

NIET-TE-GELOVEN!

Geschreven voor: Philips BRI950

He gets, de zomer komt er weer aan... dat dacht ik regelmatig als een jonge vrouw met overbeharing. Ik zag niet zo uit naar 'rokjesdag' of de eerste zonnedag op het strand.
Vaak scheerde ik mijn benen dan wel twee maal daags.
Iets sceptisch begon ik dan ook aan de IPLbehandeling van de Lumea Prestige, maar ja... wie niet waagt, dat, en ik wilde zo graag ook uitzien naar de zon!
Uitgebreid de handleiding gelezen, die is goed te overzien en duidelijk... apparaat aan de lader gelegd, app meteen gedownload (een aanrader! supersuper handig!!) en begonnen te flitsen, vond het reuze spannend, maar het ging zo gemakkelijk!
En ja, verwacht niet meteen een wondermiddel dames (en wellicht ook enkele heer), je moet even doorzetten... maar ik merkte al na een paar keer flitsen RESULTAAT! En hoe!!!
Bijna geen haartjes meer in mijn bikinilijn, geen scheerirritaties, veel zachtere huid!
Ook mijn benen zijn nagenoeg haarvrij!
En die bruinen ook veel mooier zonder zoveel te hoeven scheren tussendoor...
Oksels precies zo, ook in mijn gezicht (bovenlip en kin) word de beharing vele malen minder... en dat is zo'n enorme opluchting!

Over de gebruiksvriendelijkheid kan ik maar een ding zeggen: top! En ik ben niet van nature technisch aangelegd, zeg maar ;)
Apparaat ziet er mooi uit, toffe vormgeving, maar het allerbelangrijkst is dat het gewoon werkt! En nog snel ook... zet mijn favoriet serie ondertussen aan en het is zo gepiept. 'Netflitsen' noem ik het ondertussen al :)
Het enige puntje is dat ik bij voorkeur bij daglicht 'flits', omdat mijn ogen anders wat last krijgen van het felle licht. Maar ik heb dan ook geen sterke lampen in huis.

Haar- en irritatievrij de zomer in? Gewoon aanschaffen!
Echt, het is de prijs meer dan waard...

Pluspunten

• mooi design
  • gebruiksvriendelijk
  • werkt echt
  • handige app

Minpunten

• soms lastig te zien waar je bent gebleven

Malb 26-06-2017

Werkt de Philips Lumea?

Geschreven voor: Philips BRI950

De Lumea zit een nette en compacte verpakking, het oogt direct erg professioneel.

Ik heb de Lumea getest op mijn oksels en bikinilijn. Volgens de huidsensor op de Lumea moet ik voor beide gebieden stand 5 gebruiken. De bijgeleverde handleiding voor de Lumea is kort en bondig en vertelt precies hoe je het apparaat moet gebruiken. Het design van de Lumea is mooi en hij is makkelijk vast te houden.

Voor gebruik van de Lumea is het de bedoeling dat je de aanwezige haartjes weg scheert. Na het scheren kun je de Lumea gaan gebruiken.

De eerste keer dat ik de Lumea heb gebruikt had ik een aantal plekjes op mijn huid waarbij het flitsen wat gevoelig was. Hierna heb ik op deze locaties de intensiteit teruggezet naar 4 waarna de "pijn" direct was verdwenen. Ik vond de Lumea erg gemakkelijk in het gebruik en ik was binnen enkele minuten al klaar met flitsen. Het nadeel vond ik wel dat het lastig is om te zien waar je gebleven bent, dit zul je een beetje op de gok moeten doen.

Na de eerste sessie merk ik al dat er veel minder haartjes terug groeien en dat het scheren al veel minder nodig is.
De tweede keer dat ik ging flitsen en de huidsensor gebruikte, was de advies intensiteit ineens 4 in plaats van 5. Belangrijk is dus om iedere keer voor het flitsen de huidsensor te gebruiken.
De eerste keer ging ik flitsen met een volle batterij. Ik heb beide oksels geflitst en mijn volledige bikini lijn. De tweede keer dat ik ging flitsen was de batterij al na 4 flitsen leeg. Ik wilde testen hoe lang de batterij het vol zou houden. Voor mij betreft dit dus 1 volledige flits sessie. Een voordeel aan deze Lumea vind ik, dat je hem ook kan gebruiken terwijl hij aan het opladen is. Zolang je stroom in de buurt hebt is er dus geen belemmering. Heb je geen stroom? Dan kun je de lumea slechts voor 1 flits sessie gebruiken.

Na de derde keer flitsen ben ik ook gestart met een gedeelte van mijn gezicht. Hiervoor kun je het gezicht opzetstuk gebruiken. Je klikt het normale opzetstuk er af en het nieuwe opzetstuk er op, dit gaat heel erg gemakkelijk. Met het gezicht opzetstuk kun je heel precies te werk gaan, erg handig voor bijvoorbeeld tussen je wenkbrauwen!

Na de flitsbeurten hoef ik me nauwelijks meer te scheren. Ik merk dat ik alleen nog maar haartjes weg scheer die ik vergeten ben te flitsen. Echt een verademing dit apparaat! Ik ben er heel tevreden over en blijf hem zeker gebruiken. En het antwoord op de vraag: "Werkt de Philips Lumea?".........ja, ja en nog eens ja!

Nicole 26-06-2017

Fijn in de hand, goed degelijk apparaat!

Geschreven voor: Philips BRI950

Wow wat een geweldig product! I love it!
Ik ben een dame die vreselijk behaard is voor een vrouw met zwarte haren die dus heel snel zichtbaar zijn.
Daarnaast groeit het heel snel...:(

Ik heb echt alles geprobeerd harsen, sugarwaxen, epileren, blondeer creme, creme om haren te verwijderen, scheren.
Maar alles zonder het gewenste resultaat.

Voordat ik aan me eerste behandeling begon.
Had ik me eerst geschoren op de plekken waar ik zou gaan flitsen. Ik was verbazend snel klaar ik dacht echt dat het langer zou duren.
Wat ik ook super fijn vond het apparaat had een optie om automatische een stand te checken welke het best bij je huid paste.
Normaal zou ik me elke dag moeten scheren.
Maar na de eerste behanding merkte ik al dat het langzamer groeide.

Na de tweede behandeling duurde het zelfs een week.
Na elke behandeling die volgde zag ik steeds minder haar terug komen.
Ik ben helemaal om!
Ik heb eindelijk iets gevonden waar ik super tevreden mee ben en het gewenste resultaat levert.

Ik was altijd heel sceptisch. Ik dacht dat je voor de gewenste resultaat het nooit met een apparaat thuis kon doen.
Maar echt naar de salon met dure apparaatuur.
Helemaal niet ik kan het gewoon thuis doen wanneer en waar ik wil :D
Thanks Philips!

Pluspunten

• ligt lekker in de hand
  • overal te gebruiken
  • test zelf je huidtype
  • verschillende kopstukken

Minpunten

• laadt niet zo snel op

Marieke 20-06-2017

Zichtbaar resultaat

Geschreven voor: Philips BRI950

Een product waar je wel even geduld voor moet hebben, maar dan heb je zeker resultaat. Denk niet dat na 1 x je haartjes zijn verdwenen. Dit heeft wel echt even tijd nodig. Het is wel zo dat je dan blijvend resultaat hebt. Het enige nadeel is de grootte van het apparaat.

Pluspunten

• zichtbaar resultaat
  • scheren niet meer nodig

Minpunten

• duurt lang voor er resultaat is
  • duur apparaat

Miiiiii 15-06-2017

Absoluut een aanrader!

Geschreven voor: Philips BRI950

Eerlijk is eerlijk... Het nauwkeurig flitsen is best een klusje. Ik moest mezelf er echt aan helpen herinneren dat het me op de lange termijn juist heel veel tijd en ergernis zou gaan schelen. Ik heb dus keurig volgehouden en ben 5 keer met tussenpozen van 2 weken aan de slag gegaan.

Maar was het dan ook de moeite waard? Wel, nu 3 maanden later kan ik zeggen dat het verschil met voorheen echt enorm is! Heel soms zie ik nog een vergeten haartje, maar eigenlijk doe ik er helemaal niets meer voor. Heerlijk om vrijuit te kunnen sporten zonder me opeens te realiseren dat ik mijn oksels nog niet bijgewerkt had... Heerlijk als er opeens onverwacht een zonnige dag opduikt en ik zonder zorgen om mijn benen een rokje kan aantrekken... Heerlijk om mijn bikini aan te trekken naar het zwembad en niet iedere keer onbewust te gaan checken of alles nog netjes zit omdat ik weer eens mijn bikinilijn vergeten ben... Heerlijk dat ik niet meer door vriendinnen gewezen hoef te worden op haargroei op mijn bovenlip (gênant!!)...

Dus het antwoord is JA, het is absoluut de moeite waard! De behandeling is pijnloos (soms wel een tikje vervelend, want het apparaat wordt best heet) en als je het nauwkeurig aanpakt best tijdrovend, maar als je dat even doorzet pluk je er daarna de vruchten van.

En de prijs? Het is een aardige investering, maar die verdien je terug door de besparing op scheermesjes en de schoonheidsspecialiste! Bovendien koop je er een hoop ergernis mee af, want van wie is ontharen nou een favoriet klusje? ;)

Als je het mij vraagt een essentieel product voor de moderne vrouw!

Pluspunten

• Doet wat het belooft
  • Fraai design

Minpunten

• Investering

Flippey 06-06-2017

Het werkt

Geschreven voor: Philips BRI950

Super leuk, ik mag de Lumea prestige testen vanuit insiders. Ik heb dit in 8 weken gedaan. In die 8 weken 4 keer geflitst bij deze vertel ik jullie per keer mijn ervaring:
Voor de eerste keer gebruikt:
Eerst de gebruiksaanwijzing gelezen en het product goed bekeken. Wat een grappig apparaat. Mooie roze doos. Handige soort etui erbij om hem in te bewaren. Ik vind het apparaat er wat groot uitzien maar ligt goed in de hand dus perfect.
Ik heb het meteen uit getest. Eerst gedoucht en alles goed geschoren en toen aan de slag. Wat een felle flits, gelukkig had ik gelezen dat dit geen kwaad kan. Toch kijk ik bij een flits de andere kant op. Ik ben begonnen bij mijn benen, wel lastig om te zien waar ik gebleven ben. Wat wel erg handig is dat je gewoon de knop ingedrukt houd en hij om de paar seconden dan flits en je het apparaat van zelf beweegt. Hierna de oksels wat echt zo gedaan is en ook een stuk makkelijker is. Ben erg benieuwd naar het verdere resultaat.

Voor de 2de keer gebruikt.
Ik had verwacht dat de app mij een herringering zou sturen, maar helaas daar is iets mis gegaan. Heb het wel gecontroleerd maar staat goed ingesteld.
Deze keer heb ik de tijd bijgehouden hoe lang ik per onderdeel bezig ben.
Hierbij het overzicht:
Been rechts: 5:45 minuten
Been links: 6:20 minuten
Oksel beide: 51 seconden in totaal
Bikinilijn: 1:23 minuten
Totaal: 14 minuten

Dit viel mij best mee eigenlijk. Nog steeds blijft het bij de benen lastig om te zien waar je gebleven bent en daarom zet ik streepjes met een pen. Maar ook hierbij merk ik dat je onbewust toch wat scheef gaat.

Derde keer gebruikt
Het word al een normaal ritueel wat er helemaal bij hoort. Eerst alles goed scheren, waarbij ik meteen merk dat ik mij minder snel hoef te scheren en het lijkt of er minder haren terug groeien. Ben heel nieuwschierig hoe het over 2 weken is.

Laatste en 4de keee:
Ik heb mijn oksels en benen gewoon een week lang niet hoeven scheren!! Echt super fijn, ook. MErk ik dat er minder haartjes terug groeien. De handigheid van flitsen zit er goed in. Ik heb voorkeur om met snoer te flitsen omdat het dan sneller gaat. Er zit dan minder wachttijd tussen de flitsen.
Ook flits ik de bikinilijn, hier merk ik minder verschil. Misschien omdat ik dit op flits op stand 1 anders doet het pijn en de benen en oksels flits ik op stand 5.
Al met al ben ik zeer tevreden over het apparaat en raad ik het ook echt aan!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

lislot 02-06-2017

Hou vol en je geduld wordt beloond!

Geschreven voor: Philips BRI950

Het uitpakken van de doos is al een klein feestje, alles zit mooi verpakt en nodigt uit om alles goed te bekijken en de boekjes goed door te lezen.
Het apparaat zelf vind ik er chique en vrouwelijk uitzien. Zachte kleuren en "natuurlijke vormen".
De bijgeleverde informatie is erg duidelijk, veel info over hoe IPL werkt en daarna uiteraard nog uitgebreid verslag van het apparaat zelf.

En dan is het tijd voor de eerste test! Natuurlijk even zorgen dat je fris gedoucht én geschoren bent, wat het beste resultaat moet opleveren volgens Philips.
Erg fijn dat het Prestige apparaat zelf meet welke lichtintensiteit stand voor mij de beste is. Voor mijn benen blijkt dit 5 te zijn, de sterkste. Dan altijd even afwachten of het daadwerkelijk pijnloos is... Yep gelukkig! Alleen als je her en der een moedervlek hebt zoals ik, moet je daar even omheen flitsen. Ik had gelezen dat je je moedervlekken kunt 'kleuren' met een wit oogpotlood, maar ook daarmee blijf je het voelen. Dus voor de zekerheid flits ik er gewoon omheen, net zo makkelijk.
Na een minuut of 10 was ik al klaar met beide benen, prima! Erg fijn ook dat je zonder snoer kunt werken, maar stel dat je Lumea halverwege leeg is, kan je ook het snoer aansluiten en gewoon doorgaan.

Ook de Philips Lumea app heb ik inmiddels uit de appstore gedownload, erg leuk. Hierin krijg je nog wat tips en informatie, en kan je bijhouden wat je wanneer gedaan hebt. En als je wil kan je een herinnering krijgen wanneer het weer tijd is voor je volgende flitsbeurt, wat in het begin om de 2 weken is.

Na een week of 6 ga je echt al verschil merken, na het scheren duurt het veel langer voor de haren terug groeien. Nog even volhouden en ik geloof dat ik er dan voor langere tijd echt vanaf ben!

Pluspunten

• pijnloos
  • gemakkelijke bediening

Minpunten

• aanschafprijs is even slikken