Philips Lumea Essential BRI861

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 54 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea Essential BRI861 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Marcha87 26-06-2017

Ideaal apparaat

Makkelijk in gebruik na paar maanden concequent gebruik wordt het haar echt minder. Is het aanschaffen echt waard

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• Resultaat duurt lang

creatiets 20-06-2017

Het kost wat tijd, maar wel met resultaat

Sinds een paar maanden heb ik een Philips Lumea Essential in huis. Omdat ik een erg gevoelige huid heb en veel last had van irritaties bij gebruik van scheermesjes, was ik erg benieuwd of deze manier van ontharen beter bij mij zou passen.

Ontharen met de Philips Lumea kost vooral in het begin best wat tijd. Je moet elke twee weken alles heel precies bij langs met het apparaat. Ik doe dat altijd 's avonds, terwijl ik ondertussen televisie kijk. Op die manier is het prima te doen.

Na drie behandelingen begon ik echt verschil te merken. De haren komen minder snel terug en wat er terug komt is zachter en dunner lijkt het wel. Heel fijn!

Over het algemeen is de behandeling pijnloos, alleen onder de oksel waar mijn huid wat donkerder is vond ik het een beetje pijn doen. Ik heb de Lumea toen een standje lager gezet en dat ging prima.

Ik ben enthousiast!

Pluspunten

• Zachter voor de huid dan scheren
  • Niet meer om de dag scheren

Minpunten

• kost veel tijd
  • duur

IreneV80 20-06-2017

Fijn apparaat wat doet wat hij beloofd!

Voor het eerst een ipl gebruikt en ik ben positief verrast. Al bij de eerste keer bleven de haren langer weg!

Enige nadeel is dat je echt gericht moet gebruiken en dat als je de haren (bij aanvang gebruik) niet goed heb weg geschoren je een brandlucht ruikt.

Verder heel fijn apparaat wat super werkt!

Pluspunten

• Haren waren bij het eerste gebruik al langer weg
  • Fijn apparaat om vast te houden

Minpunten

• soms verbrande haar lucht
  • je moet hem echt goed gericht houden

koekie1981 19-06-2017

Blij verrast door de Philips Lumea Essential

Wat een mooi compact apparaat is de Lumea Essential. Klein, compact, mooi design en ligt lekker in de hand. Voor het gebruik heb ik de Lumea app geinstalleerd en zo kreeg ik nog wat extra gebruikersinfo en kan elke flitsbeurt opgeslagen worden. De eerste keer Lumea gebruiken was echt even wennen en vond ik dat ook best spannend. Na een paar flitsen had ik door hoe het werkte en was het makkelijk te doen. Wel lastig waren mijn schenen maar na 2x had ik die helemaal onder de knie. Wat ik onhandig vond was dat ik niet duidelijk kon zien waar ik geflitst had dus toen een wit oogpotlood gekocht zodat ik wat kon markeren. Dit is een prima oplossing en die witte stipjes veeg je zo weg.
Na de 3e flitsbeurt merkte ik echt al verschil. Mijn oksels, armen en bovenbenen waren bijna helemaal kaal (op een vergeten stukje hier en daar na) en onderbenen en bikinilijn werden duidelijk lichter behaard. Nu na 5 flitsbeurten zijn deze ook zo goed als kaal en ben ik nu begonnen met het onderhoudsflitsen.
In eerste instantie vond ik het een erg prijzig apparaat en was ook wat huiverig want hoe konden lichtflitsen nou mijn haartjes verwijderen, maar ik ben zo positief verrast en kan zeker weten zeggen dat het werkt! Dus even een investering maar hij is het zeker waard!

Pluspunten

• Niet meer dagelijks scheren
  • Door stekker nooit een leeg apparaat

Minpunten

• Lumea maakt wel wat herrie (ventilator)

chiara89 17-06-2017

Doet wat het belooft

De Philips Lumea zit netjes verpakt in een praktische doos, met uitgebreide handleiding. Die waarschuwt vooral wanneer je de Lumea vooral niet mag gebruiken, maar bij verder lezen bleek dat vooral te zijn omdat het effect van de Lumea nog niet in deze situaties getest is. Minder eng dan het lijkt, dus :)

De handleiding is verder duidelijk, hij geeft goed aan wat je voor het eerste gebruik moet doen (eerst testen!) en hoe je het apparaat moet gebruiken.

Ik heb het apparaat eerst getest op 3 verschillende standen, maar zag niks raars aan mijn huid; stand 5 it is dus! Belangrijk om te weten als je begint aan het flitsen: het kost wel even tijd, dus doe het niet even snel tussendoor! Ik ben 'veilig' begonnen met mijn onderbenen. Het flitsen zelf werkt prima, je voelt er praktisch niks van (alleen wat warmte) en de bediening is supereenvoudig. Op mijn schenen werd het wat lastiger; omdat dat een hard stuk is waar je huid echt om je bot heen getrokken zit, had ik geen 'speling' om de Lumea er goed op te drukken, waardoor de Lumea soms geen groot genoeg oppervlak detecteerde en ik niet kon flitsen, dacht ik eerst. Later heb ik de Lumea een kwartslag gedraaid en ging dat prima. Verder is het lastig om te bepalen welk deel je nu precies gehad hebt en welke niet. Ik werkte van onder naar boven en om de Lumea steeds naar beneden te plaatsen op de goede plek lukte wel, maar om vervolgens de nieuwe 'baan' op de juiste plek te zoeken, is lastig, omdat je het resultaat niet gelijk ziet (wat je bij scheren bijvoorbeeld wel hebt). Ten slotte vind ik het ding lastig vast te houden, omdat als je hem 'gewoon' vasthoudt, met je vinger op de knop en je hand dus om de achterkant sluit, je de ventilatie (gaatjes aan de achterkant) grotendeels afsluit, terwijl die wel echt nodig is.

Na een paar keer testen word je er wel handiger in en gaat het steeds gemakkelijker en sneller. En, leuk is dat na de derde beurt er al wat resultaat zichtbaar is: minder haartjes, groeien langzamer!

Het grootste voordeel van de Philips Lumea: als je je een keer vergeet te scheren, valt dat bijna niet op. Na 10 weken zie ik beduidend minder haartjes op mijn benen, dus ook na een week niet scheren kan ik nog de straat op. Nadeel: er blijft altijd wat staan, dus af en toe heb je toch het scheermes nog nodig om het af te maken.

Het kost eventjes wat tijd, maar voor mij is dat het zeker waard.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • pijnloos

Minpunten

• kost tijd
  • verwijdert niet alle haartjes

Nvdl 15-06-2017

Compact en als in de salon

Erg tevreden over de Lumea. Na ongeveer 2 maanden gebruik beginnen veel haartjes weg te blijven en heb ik minder last van ingegroeide haren.
Raad het iedereen aan want het scheelt je een rit naar de salon.

Pluspunten

• Compact
  • Effect als in de salon
  • Mee op reis

Minpunten

• Maakt wat geluid bij gebruik
  • Klein flitsoppervlak
  • Flitsen is tijdrovend

inkiepinkie1234 15-06-2017

Maakt de Lumea mijn leven makkelijker

De Philips Lumea Essential zorgt voor een pijnvrije behandeling voor ontharing. Wel kan het enigszins onprettig voelen door de warmte op gevoelige plekken zoals de oksels.De Lumea zit een een mooie, en stevige doos. Na gebruik is deze weer makkelijk hierin op te bergen, handig omdat je hem niet dagelijks gebruikt. Het apparaat is licht in gewicht, wel een beetje groot en er zit een duidelijke Nederlandstalige handleiding bij. Doordat er maar weinig knoppen op zitten is het voor iedereen makkelijk te bedienen. Je kunt op gemakkelijke wijze de lichtstand aanpassen aan jouw huid. Voor extra veiligheid zit er een huidtint sensor op. Het snoer is lang genoeg om alle plekken makkelijk te kunnen behandelen. De Philips Lumea Essential is geschikt voor lichaam en gezicht. Helaas is het apparaat niet geschikt voor de bikinilijn.
Ondanks het grote behandelscherm kost het nog wel enige tijd om grotere gebieden, zoals je benen te behandelen. Dit komt vooral doordat het apparaat op de juiste hoek geplaatst moet worden om te kunnen flitsen. Gebieden zoals de oksels kunnen relatief snel worden behandeld (1 à 2 minuten). Voor een behandeling zul je eerst moeten scheren om een optimaal effect te bereiken.
Omdat niet alle haartjes zich in dezelfde fase bevinden zul je de eerste 8 weken elke 2 weken de behandeling op de gewenste gebieden moeten uitvoeren. In de loop van deze weken zal de haargroei aanzienlijk verminderen. Daarna zul je elke 4 weken de behandeling moeten herhalen.
Een goed hulpmiddel om je te helpen herinneren aan je behandeling is de Philips Lumea app. Wanneer je een behandeling start geef je dit aan in deze app. Daarna zul je een herinnering ontvangen zodra je toe bent aan een nieuwe behandeling. Dit app is duidelijk en makkelijk in gebruik.
De Philips Lumea Essential, zou dat nou echt werken? Ik zie na 8 weken gebruik de haargroei afnemen. Nog niet alle haartjes zijn weg. Hopelijk verdwijnen deze laatste haartjes ook als ik elke 4 weken trouw blijf flitsen!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Goede kwaliteit
  • Handige app
  • Duidelijke Nederlandstalige handleiding

Minpunten

• Niet geschikt voor bikinilijn
  • Prijzig

Dydy 07-06-2017

Wauw

De Philips Lumea Essential is mooi klein en ligt goed in de hand, waardoor het gebruik gemakkelijk is. Het zit in een mooi klein doosje waarna je hem na gebruik weer terug in kunt doen. De handleiding en app zijn superhandig, want deze geven precies aan wat je moet doen en welke lichtsterkte het beste bij jou huid past. De eerste keer is het wat spannend, maar toen ik eenmaal begonnen was, ging het prima. De behandeling is pijnloos. Je moet voor de benen wel even de tijd nemen, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, merk je dat het steeds vlotter gaat. Wel belangrijk is dat alle haartjes weggeschoren zijn, anders veroorzaken de achtergebleven haartjes tijdens het flitsen een wat branderig luchtje. Het snoer is lang genoeg, maar draaidloos zou handiger zijn. Na de eerste behandeling was ik erg benieuwd wat ik qua resultaat kon verwachten. Mijn haartjes zijn na de eerste flitsbeurt voelbaar zachter! Na de vijfde flitsbeurt moet je echt zoeken naar de haartjes, want deze zijn nagenoeg nog niet terug gegroeid! Daarnaast zijn het er ook een stuk minder vergeleken met het resultaat na de eerste flitsbeurt en mijn huid voelt superglad aan! Wauw, wat een apparaat, ik ben dik tevreden!

Dhauhara 06-06-2017

Makkelijk in gebruik.

1ste keer flitsen

Spannend... wist niet wat ik moest verwachten maar het ging soepel moest er nog even inkomen deed er best lang over. Armen en benen 45 min, je ziet dat ik het nog een beetje moet leren. Het geeft een inimini prikje maar daar merk je weinig van. Minpuntje hier dat ik niet op mijn tenen, vingers en sommige delen van mijn knieeen kan flitsen omdat hij deze plekken niet pakt.

2de keer flitsen

Vandaag ging het iets sneller. Als voorbereiding alles goed geschoren en afwachten of we nu al wat kunnen merken.

3de keer flitsen

Nou ik de te kunnen zien dat ze al wat langzamer groeien, al dat haar.. ik ben er gewoon weer voorgegaan.Handige app die je precies verteld wanneer je weer kan flitsen, hoef je het niet elke keer weer in je agenda te zetten.

4de keer flitsen

Krijg al kale plekken! Wat goed! Het apparaatje doet zijn werk dus goed we gaan nog verder flitsen. Ik heb goede hoop!

Ik ben heel enthousiast over de Lumea essentieel met een kleine minpuntjes:

+ Makkelijk in gebruik ( ingedrukt houden zo hoef je het apparaatje alleen te verplaatsen en flits deze vanzelf.
+ App herinnert je wanneer je moet flitsen.
+ sterk haarvermindering tot nu toe.

- Flits niet op knokkige knieën, tenen en vingers.
- Geen opbergtas of doosje bijgeleverd.

jaantje72 23-10-2016

Geen centje pijn meer bij ontharen

Ik heb inmiddels vier behandelingen achter de rug. Ik ben begonnen met alleen mijn oksel, ik wilde graag verschil zien tussen links en rechts. Links (de IPL kant) groeit minder snel nu dan rechts en de haartjes zijn zachter, maar je ziet nog steeds wel haar. We gaan gewoon door, maar het eerste verschil is er dus al wel!

Over het gebruik.. Ik vond het in het begin wat eng, nou ja, ik stond er een beetje sceptisch tegenover. Het feit dat je met lichtstralen jezelf onthaart is best vreemd natuurlijk. Maar het valt allemaal best mee. Apparaat in stopcontact (jammer dat die niet snoerloos is), en met een druk op de knop ben je al bezig. Ik ben laag begonnen en zo opgewerkt qua lichtsterkte. Ik ben dus best tevreden over het gebruik, als het echt allemaal werkt ben ik zeker laaiend enthousiast, want je hebt hier geen centje pijn mee en ook geen akelige buitjes of jeuk naderhand, ideaal!

Het apparaat is ook makkelijk mee te nemen, is lekker compact. Ik ga nog wel even door met IPL'en, ik vind het een geweldige uitvinding. Ben ook van plan alles te gaan doen nu, omdat ik toch wel resultaat zie bij mijn linkeroksel!

Pluspunten

• compact
  • pijnloos ontharen, geen buitjes en geen jeuk

Minpunten

• niet draadloos

angelique 20-10-2016

Bri861/00

Ik heb het apparaat 1x per 2 weken gebruikt. Het doet wat ie beloofd, duidelijke vermindering van haartjes.
Bij de eerste behandeling heb ik ondervonden dat de rode flits die uit het apparaat komt bij mij voor 'las-ogen' zorgt. Bij de volgende behandelingen heb ik m'n hoofd maar wegedraaid van het apparaat met als resultaat dat ik geen pijnlijke ogen had. Helaas kun je dan niet het 'ready' lampje in de gaten houden.
In sommige hoekjes bijvoorbeeld rondom knie is het wat lastiger flitsen vanwege de beveiliging dat het apparaat wel huidcontact constateert.
Soms is het lastig inschatten waar je al bent geweest te flitsen en ook dien je niet te ver van het stopcontact af te zitten al zit er wel een vrij lang snoer aan.
Absoluut niet pijnlijk, al had ik dit wel verwacht

Lieke-Angelique 03-11-2016

Misschien een tip om tijdens het laseren een zonnebril op te zetten. Wellicht dat je het lampje dan wel in de gaten kan houden. Succes!

Tara1990 20-10-2016

Echt ontharen!!

Ik heb een sterke en voornamelijk snelle haargroei. Scheren zorgt naar verloop van tijd voor irritatie, harsen vind ik de pijnlijk, dus ik ben zeer benieuwd naar het resultaat van de Philips Lumea. De gebruikshandleiding is helder en duidelijk. De Philips Lumea is gemakkelijk in gebruik en het flitsen kost niet veel tijd. Na twee behandelingen met de Philips Lumea merk ik dat ik al minder haren heb op mijn lichaam en dat het haar minder snel terugkomt. Het flitsen is het niet geheel en al pijnloos, al heb ik gemerkt dat het de tweede keer al minder gevoelig was dan de eerste keer. Op naar de volgende behandelingen en een langere periode haarloos. Na twee behandelingen zie ik de eerste resultaten wel al, echter is de haargroei niet gelijk gestopt, dit staat overigens ook in de gebruikshandleiding. Tot nu toe ben ik zeer tevreden, voor mij na twee behandelingen een 7.

Op het moment van schrijven heb ik de Philips Lumea vijf keer gebruikt. Zoals ik eerder zij is het product gemakkelijk in gebruik, het is pijnloos (na meerdere behandelingen) en het resultaat na vijf behandelingen is zichtbaar! Mijn haargroei is voor meer dan de helft al gestopt, daarnaast blijft het in ieder geval een week weg. Ik vermoed dat ik nog een paar behandelingen nodig heb om tot het gewenste resultaat te komen. Wel heb ik gemerkt dat één keer per 4 weken flitsen niet prettig werkt voor mij, ik behandel één keer per 2 à 2,5 week. Ik ben gestopt met het gebruik van het apparaat op mijn benen, het flitsen van mijn benen kost me teveel tijd en heel erg praktisch vind ik het nog niet (het flitsoppervlak is wat aan de kleine kant). Ik ben wel zeer tevreden over het resultaat over de rest van mijn lichaam! Daar is dit apparaat ook uitermate geschikt voor. Al met al vind ik het resultaat zeer verbluffend en ben ik erg tevreden. Voor mij een dikke 8!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Handig gebruik
  • Prima resultaat

Minpunten

• Flitsoppervlak voor benen aan de kleine kant

MadelonD83 20-10-2016

fantastisch apparaatje!

Verschrikkelijk al die overbeharing! Ik heb de pech;
een lichte huid en veel en zwart haar.
Maar nu het geluk dat ik de Lumea uit mag proberen,
misschien is dit wel de oplossing...?!

Heb de Lumea BRI861/00 vanavond voor de 2e keer gebruikt,
wat is die ontzettend makkelijk in gebruik!!
Lang snoer, stekker in stopcontact en meteen gebruiksklaar.
Het apparaat ligt erg fijn in de hand.
In het begin even zoeken welke intensiteit ik het beste kon gebruiken
en wat ik lastig vond is welk stuk ik wel of niet had gehad,
maar dat ging net bij de 2e keer al een stuk handiger.
ik heb mijn benen, bikinilijn, oksels en bovenlip in een klein half uurtje gedaan,
het enige wat ik heel af en toe voelde was dat het plekje waar je flitst
een heel klein beetje warm word, verder echt pijnloos!!
Nu zie ik nog niet echt iets van resultaat maar als dat komt
dan vind ik het echt een top apparaat!

Inmiddels heb ik nu 5x de Lumea BRI861/00 gebruikt.
de haartjes zijn echt veel minder en ook veel dunner.
er zijn zelfs al hele kale plekken te zien!
De dikke harde stoppels zijn nu wel verleden tijd, dat vind ik al heel erg fijn!
Ik ben zeer tevreden over het gebruikgemak en ook over het resultaat tot nu toe.
Als ik het een cijfer zou moeten geven is dit een dikke 9... echt een aanrader!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • resultaat

Kim 19-10-2016

Aanrader voor iedere vrouw

Ik schrijf deze review voor de Philips Lumea Essential BRI861/00, ik test dit product. Het apparaat belooft pijnloze ontharing voor langere tijd, wie wil dat nou niet? Ik in ieder geval wel dus ik heb de Philips Lumea gisteren voor het eerst gebruikt en dit ging heel gemakkelijk. Na het doorlezen van de gebruiksaanwijzing heb ik eerst op een stukje huid de verschillende sterkten (van flitsen) getest. De volgende dag kun je aan de slag.
Eerst even alles ontharen en daarna is het flitsen maar; pijnloos en super snel. Het spreekt geheel voor zich. Nu is het afwachten en over twee weken zal ik het eerste resultaat zien. Om goed te kunnen vergelijken heb ik 1 been en 1 oksel gedaan, ik en dus erg benieuwd! Vooralsnog doet het apparaat in ieder geval wat het belooft; snel en pijnloos. Ik ben happy!
Er wordt aangeraden elke twee weken te ontharen en dat doe ik trouw; eerst even scheren onder de douche en dan flitsen, dit kost nog geen 10 minuten! Inmiddels ben ik vier sessies onderweg en ik merk duidelijk verschil. Vooral op mijn benen is de haargroei duidelijk een stuk minder. Mijn oksels hebben nog wel wat meer sessies nodig dus daar blijf ik voorlopig op het twee weken schema, mijn benen zal ik wat minder flitsen.
Enige minpuntje is dat het apparaat soms niet ‘klaar is om te flitsen’ (het lampje brandt dan dus niet). Ik heb het idee dat dit komt doordat het apparaat niet recht genoeg op de huid wordt geplaatst, zeker weten doe ik het alleen niet. Dit betekent dat je soms een beetje op en neer moet bewegen om het apparaat weer in de ‘klaar om te flitsen’ stand te brengen. Gelukkig komt dit niet vaak voor en gaat het flitsen erg snel.
Je moet wat geduld hebben eer dat je haar compleet verdwenen is maar ondanks dat ben ik erg blij met dit product en ik zou het iedere vrouw aanraden. Het is niet pijnlijk, makkelijk in gebruik en je haar verdwijnt echt!

Pluspunten

• prijs/ kwaliteiit
  • pijnloos
  • haar is lang weg

Minpunten

• je moet geduld hebben

Dyima 19-10-2016

Fijn apparaat

Ik gebruik de philips lumea nu iets meer dan 2 maanden en ben blij verrast. Ik gebruikte hem in het begin 1 keer in de 2 weken en nu 1 keer in de 4 weken. Officieel mag ik er al 8 weken tussen laten maar merk dat dit voor mij nog iets te lang is.
Het apparaat is simpel in gebruik en pijnloos, wat een fijn verschil is want normaal deed ik epileren.
Hierdoor had ik altijd geïriteerde benen en ingegroeide haartjes maar daar heb ik nu geen last meer van met de lumea. Wat ik vooral merk is dat ik niet alleen minder haar heb, maar de haartjes die terug komen zijn ook minder dik en lichter van kleur!
Wat wel jammer is, is dat het apparaat niet draadloos is.
Maar gelukkig is het draad lang genoeg dat je er geen last van hebt tijdens het flitsen.
Ik gebruik hem voor bijna mijn hele lichaam en ga nooit meer terug naar epileren!

Pluspunten

• Fijn in gebruik
  • Veilig
  • App beschikbaar

Minpunten

• Niet draadloos

Hilde 18-10-2016

De oplossing voor de zomer 2017

Ik was de gelukkige om de Philips Lumea BRI861/00 te testen. Dit product wekt al jaren mijn interesse. Nu was het eindelijk zo ver. Ik heb reeds twee keer geflitst. Ik flits mijn oksels, bikinilijn en onderbenen. Er is nog geen resultaat maar dat kan ook nog niet. Wel kan ik zeggen als het werkt dat de Philips Lumea een uitkomst is voor iedere vrouw. De Lumea is echt heel handig in gebruik. Voor mij volledig pijnloos en snel. Ik ben voor nu dus zeer tevreden en ik kan niet wachten op het resultaat! Nu heb ik de Philips Lumea ongeveer 6 weken. Ik heb net 4 keer geflitst. Ik heb nog niet het resultaat waar ik op hoopte maar de haargroei wordt zeker minder. Voor mijn gevoel groeit het ook langzamer terug maar dat is mijn gevoel. Ik ga zeker door met flitsen en hoop echt op gladde oksels en benen.
Pluspunt Makkelijk en snel in gebruik!

Pluspunten

• Makkelijk en snel
  • Pijnloos

marth26 17-10-2016

Makkelijk en snel

Ik heb het geluk gehad de Lumea te mogen testen! Hartstikke leuk natuurlijk!

Ik heb nu twee keer de Lumea gebruikt nadat ik hem opgestuurd heb gekregen. Als eerste heb ik uitvoerig de handleiding doorgelezen, dat is wel echt een aanrader omdat er veel goeie tips instaat voor het gebruik. Ik kon hem dan ook gelijk opstarten en gebruiken na het lezen. Het apparaat is klein en ligt gemakkelijk in je hand. Je moet wel dicht bij een stopcontact zitten omdat het snoer niet heel erg lang is. De Lumea is erg makkelijk in gebruik, en na de eerste flitsen (wat ik stiekem wel even spannend vond) was ik er al helemaal aan gewend. Binnen het kwartier had ik mijn benen, oksels en bikinilijn geflitst. Ik heb net mijn tweede sessie erop zitten, dus heel erg veel resultaat zie ik nog niet, maar de haartjes groeien zeker wel minder hard terug! Ik ben heel benieuwd hoe het wordt na nog een paar sessies.

Ik ben nu vier behandelingen verder en de haargroei is echt stukke afgenomen! Hoe vaker je de Lumea gebruikt, hoe sneller het flitsen gaat. Op mijn benen is de haargroei echt zwaar verminderd. M'n oksels en bikinilijn moeten echter nog een aantal behandelingen hebben. Dat is geen verassing; er wordt duidelijk uitgelegd dat sommige gebieden sneller ontharen dan andere. Ik ga deze gebieden dus nog om de twee weken flitsen en mijn benen wat minder.

Al met al ben ik dik tevreden over de Lumea. Ontzettend makkelijk in gebruik en het kost weinig tijd! En daarbij is het ook nog eens heerlijk pijnloos.

Pluspunten

• makkelijk
  • snel
  • pijnloos

Jessica 14-10-2016

Fijn apparaat, makkelijk in gebruik

Na het doorlezen van de duidelijke en uitgebreide handleiding heb ik het apparaat voor het eerst in gebruik genomen. Mijn eerste ervaring is dat het apparaat makkelijk in gebruik is, in het bijzonder omdat er weinig knoppen op zitten en het instellen hierdoor eenvoudig is. Ook ligt hij prettig in de hand en is de flits knop groot genoeg zodat je er altijd goed bij kunt. Het is simpelweg een kwestie van het apparaat goed op de huid zetten, de knop indrukken en flitsen maar. Het is hierbij fijn dat het flitsen pijnloos is, je voelt slechts heel kort een warme puls en dit voelt niet pijnlijk aan.
Wanneer je grotere oppervlaktes behandelt is het verder handig dat je de knop in kan houden. Dit maakt het mogelijk de zogenoemde glij- en flitsmodus te gebruiken waardoor de behandeling net een stuk sneller gaat. De wachttijd tussen de flitsen is hierbij goed ingesteld waardoor een prima werktempo te hanteren is. Soms wel lastig te bepalen welk gebied je wel of niet hebt gehad. Omdat het flitsgebied kleiner is dat mondstuk. Naast de goede functionaliteit van het product, is het handig dat de stroomkabel erg lang is waardoor je genoeg “werkruimte” hebt. Verder is het apparaat makkelijk te reinigen, zodat je ook na de behandeling snel weer klaar bent. Wel vind ik dat je toch best lang bezig bent, vooral op je benen. Het apparaat heeft al een redelijk flitsoppervlak, maar zou fijner zijn als dat wat groter is, als je het alleen voor je oksel en/of bikinilijn gebruikt duurt het niet zolang en is dit apparaat zeker ideaal.

Ik heb nu vier flitsbeurten gedaan, eerste keer op derde stand, die daarna allemaal op de hoogste stand en merk al goed verschil onder mijn oksels en op mijn bovenbeen. Op mijn onderbenen en bikinilijn zie ik nog niet heel veel verschil. Hier ga ik nog een aantal om de twee weken op flitsen. Verwacht dat het daar dan ook meer resultaat gaat geven. Heb ook de rug van mij vriend gedaan en daar heeft hij nu ook al duidelijk minder haargroei. Ik heb het nog niet op mijn bovenlip gebruikt, maar nu naar vier keer geen huidklachten te hebben durf ik dit nu wel aan. Benieuwd of het hier ook goed gaat werken.

Ik ben tevreden over dit apparaat en raad het anderen zeker aan.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • goed resultaat

Minpunten

• Flitsoppervlak mag groter voor bv. benen

ClaudiaIrmlinda 14-10-2016

Geweldig apparaat.

Ik ben 43 jaar, moeder van 2 kinderen en getrouwd. Ik scheer mijn benen, oksels, bikinilijn en epileer haren op mijn gezicht. Dit is best tijdrovend en als moeder heb je al niet heel veel tijd voor jezelf dus zocht ik naar een snellere manier van ontharen. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de IPL-technologie, maar de apparaten zijn best prijzig en de behandelingen bij een schoonheidsspecialiste ook. Toen zag ik de reclame van Philips en vroeg ik me af of dit echt zou werken. Ik zag dat ze mensen zochten om het nieuwe apparaat de Lumea BRI861/00 te testen dus schreef ik me in. En ja hoor ik mocht het apparaat gaan testen. Geweldig! Philips heeft de Lumea BRI861/00 aan me opgestuurd en het testen kon beginnen. Ik ben gelijk op de dag dat ik het apparaat ontving, 15 augustus, gaan flitsen. Wel eerst het boekje bestudeerd zodat ik precies wist wat ik moest doen. Toen gedoucht, want je moet het op een schone huid gebruiken en alles geschoren met een mesje want hoe korter de haren zijn hoe beter het resultaat is. Daarna in het boekje gekeken welk huidtype ik heb zodat ik weet op welke stand ik moet beginnen met flitsen. Ik begon met het testen op mijn benen op stand 3. Het is wel even oefenen, want je moet de kop goed op je huid zetten anders flits hij niet maar het apparaat is goed hanteerbaar. Iets groter dan een ladyshave. Ik begon met in de breedte flitsen, maar op sommige plekken op je been pakt hij dat niet dus dan moet je hem draaien zodat je in de lengte flits. Dan gaat het goed. Hij maakt wel wat geluid aangezien hij tijdens het flitsen het apparaat koelt. De flits vind ik wel erg vel maar je moet naar het gebied kijken dat je flits dus de volgende keer zet ik een zonnebril op. Ik heb allebei mijn benen gedaan en was er in totaal een half uur mee bezig dus dat valt mee. Je moet elke 2 weken flitsen dus ben benieuwd naar het resultaat. Daarna heb ik mijn oksels, bikinilijn en gezicht gedaan. Dat ging een stuk sneller omdat het natuurlijk kleinere gebieden zijn. Ik begon daar ook op stand 3 maar dat was voor mijn gezicht te zwaar aangezien dat een beetje pijn deed. Dus daarna heb ik hem op een lichtere stand gezet en toen ging het goed.

Op 29 augustus heb ik voor de 2e keer geflitst. Het is nog een beetje zoeken naar hoe je nu het beste het apparaat op je benen moet zetten zodat hij flitst. Ik ben er nu achter dat je dit het beste in de lengte kunt doen en dat je niet hard moet drukken. Soms stopt hij en dan is het zoeken naar een plekje die wel flitst. Dat vind ik wel minder moet ik zeggen. Maar goed misschien wordt dat beter naarmate ik het vaker doe. Ik merk wel dat m'n haren na de eerste keer minder snel terug groeien en niet zo hard zijn.

Inmiddels heb ik er 4 flits beurten erop zitten en word ik er steeds handiger in. Je moet er wel de tijd voor nemen want als je alles wilt doen kost het even tijd. Ik ben begonnen met flitsen in de zomer en je moet dan wel rekening houden met de zon. Als je geflitst hebt, dan mag je 48 uur niet in de zon komen met de gebieden die geflitst zijn. Ik merk nu ook dat er steeds minder haren terugkomen en de haren die er nog zitten heel zacht zij en minder snel terug groeien. Mijn conclusie is dan ook dat ik het een geweldig apparaat vind en het echt werkt. Het is wel een investering, maar het is het wel waard. Ik ga voorlopig nog even door met om de 2 weken flitsen en daarna om de 4 weken in de hoop dat de haartjes straks allemaal wegblijven.

Pluspunten

• Goede kwaliteit/prijs verhouding
  • Handig in gebruik

JohannaR 13-10-2016

Handig in gebruik

Na een paar weken tester te zijn voor Philips, Lumea Essential (Ik ben gevraagd door philips om het product te testen, dit beïnvloedt niet mijn mening):
De lumea essential heb ik inmiddels een paar weken in mijn bezit en ik heb er twee keer gebruik van gemaakt. Ik ben 18 jaar en ik gebruik de lumea essential voor mijn benen, oksels en bikinilijn. Mijn eerste ervaring met het apparaat is dat het een erg mooi design is. Simpel, maar mooi! Ook is het handig vast te houden. Het is even kijken in welke stand het apparaat moet maar je kan al snel beginnen met flitsen wat mij aanspreekt. Op mijn benen merkte ik dat het gemakkelijk werkt, snel en pijnloos. Wel voelde het minder prettig, branderig, bij mijn oksels aan dus daarmee ben gestopt. Het is wel belangrijk dat het apparaat recht op de huid staat wat ik op sommige plekken lastig vond. Haar vermindering merkte ik na de eerste keer nog niet direct.
na een paar maanden:
Het haar op mijn benen volledig weg! De gebruiksaanwijzingen zijn makkelijk te volgen. Het is wel even kijken wat voor jezelf werkt, bijvoorbeeld langere tijd om de twee weken zodat echt alles weg is. Ik het 4 sessies om de twee weken gedaan en ik doe het nu nog om de maand. Uiteindelijk is dat zelfs denk ik niet meer nodig. De meeste plekken blijven voor lange tijd haarloos. Al is het een duur apparaat het werkt 100% ik ben zeker niet teleurgesteld. Mijn enigste nadeel is dat je op het begin, de plekken die je wil ontharen, eerst moet scheren en dan flitsen. Dit voelt voor mij als dubbel werk. Wel heb ik nu al weer zin in de zomer... Een zomer zonder elke dag te scheren! Zeker een aanrader dit! Het is zo makkelijk!

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • mooi

Minpunten

• duur

marissa 13-10-2016

Mijn ervaring!

Hallo, ik mag namens Philips de Lumea BRI861/00 testen. Ik ben erg benieuwd of dit apparaat voor mij gaat werken, nu scheer ik mijzelf namelijk om de 2 dagen omdat ik al vrij snel weer stoppels voel. Vooral in de zomer voel ik mij daar niet prettig bij als je ik in leuk zomers jurkje loop. Elke maandag avond geef ik vrijwillig zwemles, dus ook in de winter scheer ik mijn benen/bikinilijn en oksels.

De gebruiksaanwijzing van de Lumea is duidelijk en in meerdere talen beschikbaar, ook staat er aangegeven op welke gebieden je wel en absoluut niet mag flitsen.

Het apparaat heb ik nu 1 keer op mijn benen getest, en hij is makkelijk in gebruik. Door middel van een groen lampje geeft hij aan als hij klaar is om te flitsen. Het voelt een beetje gek aan de eerste keer, je weet natuurlijk niet wat je ervan moet verwachten. Je ziet het licht van de flits en het kan een klein beetje warm aanvoelen na de flits op je huid. Gelukkig doet het niet veel pijn, hier was ik wel een klein beetje bang voor namelijk. De flits zorgt er natuurlijk voor dat het haartje gaat uitvallen. Wat wel lastig is dat je niet kunt zien op welke stukken je al geflitst hebt, het gaat namelijk door de huid heen.

Ik ga de komende weken ook mijn bikinilijn testen en ik ben erg benieuwd of mijn huid hier gevoeliger is en of de haartjes ook daadwerkelijk langer gaan wegblijven uiteindelijk. Een pluspunt tot nu toe is dat deze Lumea een snoer eraan vast heeft, zo hoef je niet na te denken of hij wel goed is opgeladen voordat je hem wilt gebruiken.

Inmiddels ben ik 4 behandelingen verder en bij mijn benen merk ik echt dat de haartjes langer wegblijven, op een paar kleine plekjes zie je nog wel wat verdwaalde haartjes maar dit kan je niet echt voorkomen omdat je niet precies ziet waar je flits en waar je nog moet flitsen.
Mijn bikinilijn merk ik iets minder resultaat nog, de haren komen hier nog wat sneller terug. Wel ben ik heel blij dat ik geen ingegroeide haartjes meer heb op deze plekken, vooral bij mijn bikinilijn had ik hier veel last van.
Nog even kort samengevat:
Voordelen:
- Heeft een snoer zodat je niet eerst de batterij moet opladen
- Makkelijk in gebruik
- Geen ingegroeide haartjes meer
- Haren blijven langer weg na een aantal behandelingen, hierna makkelijk bijhouden.
Nadelen:
- Je ziet niet waar je al hebt geflitst
- Moeilijk bereikbare plekken, waardoor je geen groen lampje krijgt (bijvoorbeeld bij je knie)

Ik ben blij met de eindresultaten op dit moment, en ik ga zeker verder met het gebruik van dit apparaat. De komende weken eerst nog om de 2 weken en hierna hopelijk om de 4 weken. Mijn eindcijfer is een 8,5

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • Met een draad

Minpunten

• je kan moeilijk zien waar je al geflitst hebt

Floortje 13-10-2016

Lumea BRI861/00, gladde benen

Ik heb de Lumea BRI861/00 nu acht weken in gebruik en nu in totaal 4 behandelingen uitgevoerd, elke twee weken een behandeling.
En er is een groot verschil in beharing met daarvoor. Het is duidelijk minder. Vooral benen, oksels en bikinilijn is het verschil goed te zien. Ik ben daarmee blij mee aangezien de haartjes bij mij erg donker zijn. In het gezicht harste ik altijd, maar dat hoeft nu ook minder vaak! Helemaal top dus!
De Lumea BRI861/00 is een mooi handzaam apparaat, ligt goed in de hand. De bediening is erg makkelijk. De gebruiksaanwijzing is voor een ieder te begrijpen. In de eerste 2 behandelingen is het even aftasten welke stand je het beste kan flitsen, maar ik heb ongeacht welke stand nooit pijn ervaren. Het voelt enkel af en toe alsof er een elastiekje tegen de huid schiet.
De slide en flash functie is erg prettig op de benen. De tijdsindicatie klopt aardig.
Het enige wat ik lastig vind is dat je het readylampje niet altijd goed kan zien (omdat je het apparaat niet anders kan vasthouden en het lampje klein is), bij o.a. mijn oksel, waardoor je niet goed weet wanneer het apparaat flitst en of je goed op de huid zit (anders doet het apparaat niets).
Wat ook lastig is, is dat je op de benen niet goed kan zien waar je eerder geweest bent, dat zie je later als de haren weer gaan groeien 😉. En je mag het niet aftekenen.
Waar je ook rekening mee moet houden is dat je niet gelijk in de zo'n mag, wat in de winter geen probleem is.
Al met al ben ik erg tevreden over het apparaat. Het werkt bij mij goed, en ik heb nu al een goed resultaat. In de gebruiksaanwijzing staat dat je na 6 sessie groot verschil gaat zien. Ik zie het na 4 sessies al. Uiteraard moet je wel geduld hebben, maar wachten wordt beloond in mijn geval.
Ik hoef over een paar sessies bijna niet meer te scheren, enkel om de 3-4 weken te flitsen om het bij te houden. Fijn vooruitzicht. Ik vind de Lumea BRI861/00 een aanrader!

Pluspunten

• Pijnloos
  • Na 3 keer duidelijk resultaat
  • In het gezicht te gebruiken.
  • Slide en flash functie is prettig

Minpunten

• Prijs
  • Zie niet waar ik geweest ben
  • Readylampje soms slecht zichtbaar

Mariellevandenbergh 13-10-2016

Fijn product, makkelijk in gebruik!

Philips heeft de Lumea met typenummer BRI861/00 aan mij beschikbaar gesteld om te testen. Ik heb een blanke huid die redelijk snel bruin wordt en donker haar. Ik heb de Lumea nu 2 keer gebruikt. Ik ben begonnen met mijn benen en armen. In een later stadium wil ik ook mijn gezicht proberen. Wat mij direct meevalt is hoe het aanvoelt, je voelt wel warmte maar verder doet het helemaal geen pijn. Op sommige plekken op mijn onderbeen moet ik soms het apparaat even eraf halen en opnieuw plaatsen, omdat hij geen flits geeft. Dit heeft te maken met het feit dat de huid op het scheenbeen dun is en ligt niet aan het apparaat. Bij mijn oksels heb ik een iets lichtere intensiteit gebruikt, hier is mijn huid wat gevoeliger. Het apparaat is makkelijk bedienbaar. Ik moet wel wennen aan de flits, na een tijdje heb ik bij het flitsen telkens weggekeken omdat mijn ogen er anders last van krijgen. Tot zover ben ik zeker te spreken over dit product en kost het niet veel tijd om de behandeling uit te voeren. Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat na 6 weken!

Ondertussen heb ik de Lumea met typenummer BRI861/00 nu een aantal weken in gebruik. In het begin dien je het apparaat elke 2 weken te gebruiken. Ik heb het nu 5 keer gebruikt op mijn onderbenen en oksels en 3x bij de bikinilijn. Ik merk een duidelijk verschil, er komt steeds minder haar terug en het is ook veel dunner, maar niet helemaal weg en verschilt ook per plek. Verwacht niet dat alle haartjes gelijk wegblijven of dat je nooit meer hoeft te scheren, maar dat weet je van te voren. Na een aantal keer gebruiken wordt je er ook behendiger in en gaat het sneller als de 1e keer. Wel blijf ik de flits enigszins hinderlijk vinden, maar ik kijk dan weg van het apparaat. Verder heb ik zelf een toilettasje gekocht om het apparaat in te bewaren, er zit geen hoesje bij. Enige wat ik lastig vond was dat we een vrij mooie nazomer hebben gehad en je uit moet kijken met zonnebaden. Het is dan soms wat lastiger inplannen, maar daar ben je zelf natuurlijk bij. Totale indruk is positief en ik zou dit product zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Pijnloos
  • Snel resultaat

Minpunten

• geen

Ingerutten26 13-10-2016

I love it

Ik heb best een tijdje getwijfeld of ik de Lumea van Philips zou aanschaffen omdat ik niet zeker wist of het wel echt zou werken, per toeval zag ik dat Philips testers zocht voor de Lumea. Dit kon geen toeval zijn en heb me gelijk aangemeld als testers. Yes 2 weken later kreeg ik de Lumea thuis gestuurd van Philips om mee te werken aan deze test. Nu 2 maanden verder ben ik er al super blij mee want ik heb nu na een aantal behandelingen veel minder haartjes. Na de eerste behandeling merkte ik dat mijn haargroei al wat minder hard ging ( heerlijk om niet meer elke dag te scheren). Na de tweede behandeling groeit het nog langzamer en begin je al wat verschil te zien. Na de tweede behandeling kon ik al bijna niet meer wachten om de derde behandeling te doen omdat je ziet dat het werkt. Nu 4 behandelingen verder heb ik echt zichtbaar resultaat waar ik me nu al een stuk prettiger bij voel. De behandelingen zijn bijna gevoelloos, ik vind het eigenlijk echt leuk om te doen. Het enige wat je voelt althans wat ik voel is de lichtflits die wat warmer aanvoelt. Ik weet zeker als ik dit nog een aantal behandelingen doorzet dat ik volgens jaar zomer geen scheermesje meer nodig heb. Het fijne van het apparaat is, is dat wanneer haartjes eventueel terug gaan komen dat ik hem gewoon uit de kast kan pakken en mezelf gelijk weer even een behandeling geef.

Pluspunten

• goede prijs-kwaliteit verhouding
  • onthaart echt goed
  • makkelijk in gebruik

Iuliia S. 12-10-2016

Mijn ervaringen met de Lumea Essential BRI861/00

Een aantal weken geleden heb ik van Philips de kans gekregen om de Philips Lumea Essential BRI861/00 te mogen testen.
Tot nu toe was ik altijd sceptisch om dit soort apparaten te gebruiken omdat de reviews een nogal uiteenlopend resultaat weergaven.
Na eerst de gebruiksaanwijzing goed doorgenomen te hebben en de haartjes op mijn benen te hebben geschoren, ben ik aan de slag gegaan.
Allereerst heb ik zoals geadviseerd een test uitgevoerd om te kijken welke van de 5 lichtsterkten voor mij het beste is. Dit bleek voor mij sterkte 4 te zijn.
Tijdens het testen viel mij op dat de flitsen goed zichtbaar zijn. Voor de zekerheid ben ik gestopt en heb ik nagezocht of dit niet schadelijk was voor mijn ogen.
Gelukkig bleek dit niet het geval te zijn en kon ik doorgaan met de eerste sessie.
Het apparaat heeft geen accu maar een netsnoer, ik hoef me dus geen zorgen te maken dat ik halverwege moet stoppen om het apparaat op te laden. Het netsnoer is lang genoeg om het apparaat comfortabel te gebruiken.

In het apparaat hoor je een ventilatortje draaien, dit is echter niet storend.
Ik ben verrast dat het flitsen zo snel gaat! Voor één been had ik iets minder dan 8 minuten nodig.
Het is wel even wennen, vooral omdat niet altijd zichtbaar is of je een plekje hebt overgeslagen.

Een week na de eerste sessie merkte ik dat de haargroei al verminderd was. De haartjes die er al zijn, zijn eenvoudiger te verwijderen met scheren.
Nadat ik hem nog vaker gebruikt heb merk ik dat het terug groeien van de haartjes langer en langer duurt. Het zou nu mogelijk moeten zijn om de Lumea 1 keer in de 4 weken te gaan gebruiken.
Op dit moment heb ik de Lumea 4x gebruikt. Nu ik een beetje aan het apparaat gewend ben en er gemakkelijker mee over weg kan merk ik dat de tijd die ik nodig heb om mijn benen en oksels te behandelen nog verder is afgenomen. Ik ben nu met een goede 20 minuten klaar.

Enigszins verrast door het goede resultaat en het gebruiksgemak ben ik erg enthousiast over de Lumea Essential BRI861-00 en kan ik dit apparaat zeker aanraden!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goed resultaat

Minpunten

• Soms moelijk te zien of je overal geflitst hebt
  • Resultaat niet meteen merkbaar
  • Geen opzetstuk voor gezicht meegeleverd