Philips Lumea Essential IPL - teruggroeipreventie - Reviews

1,8 - 4,0 J/cm2
Meegeleverde accessoires
gebruiksaanwijzing, AC adapter

jaantje72 23-10-2016 Product paar maanden in bezit

Geen centje pijn meer bij ontharen

Ik heb inmiddels vier behandelingen achter de rug. Ik ben begonnen met alleen mijn oksel, ik wilde graag verschil zien tussen links en rechts. Links (de IPL kant) groeit minder snel nu dan rechts en de haartjes zijn zachter, maar je ziet nog steeds wel haar. We gaan gewoon door, maar het eerste verschil is er dus al wel!

Over het gebruik.. Ik vond het in het begin wat eng, nou ja, ik stond er een beetje sceptisch tegenover. Het feit dat je met lichtstralen jezelf onthaart is best vreemd natuurlijk. Maar het valt allemaal best mee. Apparaat in stopcontact (jammer dat die niet snoerloos is), en met een druk op de knop ben je al bezig. Ik ben laag begonnen en zo opgewerkt qua lichtsterkte. Ik ben dus best tevreden over het gebruik, als het echt allemaal werkt ben ik zeker laaiend enthousiast, want je hebt hier geen centje pijn mee en ook geen akelige buitjes of jeuk naderhand, ideaal!

Het apparaat is ook makkelijk mee te nemen, is lekker compact. Ik ga nog wel even door met IPL'en, ik vind het een geweldige uitvinding. Ben ook van plan alles te gaan doen nu, omdat ik toch wel resultaat zie bij mijn linkeroksel!

Pluspunten

• compact
  • pijnloos ontharen, geen buitjes en geen jeuk

Minpunten

• niet draadloos

angelique 20-10-2016 Product paar weken in bezit

Bri861/00

Ik heb het apparaat 1x per 2 weken gebruikt. Het doet wat ie beloofd, duidelijke vermindering van haartjes.
Bij de eerste behandeling heb ik ondervonden dat de rode flits die uit het apparaat komt bij mij voor 'las-ogen' zorgt. Bij de volgende behandelingen heb ik m'n hoofd maar wegedraaid van het apparaat met als resultaat dat ik geen pijnlijke ogen had. Helaas kun je dan niet het 'ready' lampje in de gaten houden.
In sommige hoekjes bijvoorbeeld rondom knie is het wat lastiger flitsen vanwege de beveiliging dat het apparaat wel huidcontact constateert.
Soms is het lastig inschatten waar je al bent geweest te flitsen en ook dien je niet te ver van het stopcontact af te zitten al zit er wel een vrij lang snoer aan.
Absoluut niet pijnlijk, al had ik dit wel verwacht

Tara1990 20-10-2016 Product paar maanden in bezit

Echt ontharen!!

Ik heb een sterke en voornamelijk snelle haargroei. Scheren zorgt naar verloop van tijd voor irritatie, harsen vind ik de pijnlijk, dus ik ben zeer benieuwd naar het resultaat van de Philips Lumea. De gebruikshandleiding is helder en duidelijk. De Philips Lumea is gemakkelijk in gebruik en het flitsen kost niet veel tijd. Na twee behandelingen met de Philips Lumea merk ik dat ik al minder haren heb op mijn lichaam en dat het haar minder snel terugkomt. Het flitsen is het niet geheel en al pijnloos, al heb ik gemerkt dat het de tweede keer al minder gevoelig was dan de eerste keer. Op naar de volgende behandelingen en een langere periode haarloos. Na twee behandelingen zie ik de eerste resultaten wel al, echter is de haargroei niet gelijk gestopt, dit staat overigens ook in de gebruikshandleiding. Tot nu toe ben ik zeer tevreden, voor mij na twee behandelingen een 7.

Op het moment van schrijven heb ik de Philips Lumea vijf keer gebruikt. Zoals ik eerder zij is het product gemakkelijk in gebruik, het is pijnloos (na meerdere behandelingen) en het resultaat na vijf behandelingen is zichtbaar! Mijn haargroei is voor meer dan de helft al gestopt, daarnaast blijft het in ieder geval een week weg. Ik vermoed dat ik nog een paar behandelingen nodig heb om tot het gewenste resultaat te komen. Wel heb ik gemerkt dat één keer per 4 weken flitsen niet prettig werkt voor mij, ik behandel één keer per 2 à 2,5 week. Ik ben gestopt met het gebruik van het apparaat op mijn benen, het flitsen van mijn benen kost me teveel tijd en heel erg praktisch vind ik het nog niet (het flitsoppervlak is wat aan de kleine kant). Ik ben wel zeer tevreden over het resultaat over de rest van mijn lichaam! Daar is dit apparaat ook uitermate geschikt voor. Al met al vind ik het resultaat zeer verbluffend en ben ik erg tevreden. Voor mij een dikke 8!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Handig gebruik
  • Prima resultaat

Minpunten

• Flitsoppervlak voor benen aan de kleine kant

MadelonD83 20-10-2016 Product paar maanden in bezit

fantastisch apparaatje!

Verschrikkelijk al die overbeharing! Ik heb de pech;
een lichte huid en veel en zwart haar.
Maar nu het geluk dat ik de Lumea uit mag proberen,
misschien is dit wel de oplossing...?!

Heb de Lumea BRI861/00 vanavond voor de 2e keer gebruikt,
wat is die ontzettend makkelijk in gebruik!!
Lang snoer, stekker in stopcontact en meteen gebruiksklaar.
Het apparaat ligt erg fijn in de hand.
In het begin even zoeken welke intensiteit ik het beste kon gebruiken
en wat ik lastig vond is welk stuk ik wel of niet had gehad,
maar dat ging net bij de 2e keer al een stuk handiger.
ik heb mijn benen, bikinilijn, oksels en bovenlip in een klein half uurtje gedaan,
het enige wat ik heel af en toe voelde was dat het plekje waar je flitst
een heel klein beetje warm word, verder echt pijnloos!!
Nu zie ik nog niet echt iets van resultaat maar als dat komt
dan vind ik het echt een top apparaat!

Inmiddels heb ik nu 5x de Lumea BRI861/00 gebruikt.
de haartjes zijn echt veel minder en ook veel dunner.
er zijn zelfs al hele kale plekken te zien!
De dikke harde stoppels zijn nu wel verleden tijd, dat vind ik al heel erg fijn!
Ik ben zeer tevreden over het gebruikgemak en ook over het resultaat tot nu toe.
Als ik het een cijfer zou moeten geven is dit een dikke 9... echt een aanrader!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • resultaat

Kim 19-10-2016 Product paar maanden in bezit

Aanrader voor iedere vrouw

Ik schrijf deze review voor de Philips Lumea Essential BRI861/00, ik test dit product. Het apparaat belooft pijnloze ontharing voor langere tijd, wie wil dat nou niet? Ik in ieder geval wel dus ik heb de Philips Lumea gisteren voor het eerst gebruikt en dit ging heel gemakkelijk. Na het doorlezen van de gebruiksaanwijzing heb ik eerst op een stukje huid de verschillende sterkten (van flitsen) getest. De volgende dag kun je aan de slag.
Eerst even alles ontharen en daarna is het flitsen maar; pijnloos en super snel. Het spreekt geheel voor zich. Nu is het afwachten en over twee weken zal ik het eerste resultaat zien. Om goed te kunnen vergelijken heb ik 1 been en 1 oksel gedaan, ik en dus erg benieuwd! Vooralsnog doet het apparaat in ieder geval wat het belooft; snel en pijnloos. Ik ben happy!
Er wordt aangeraden elke twee weken te ontharen en dat doe ik trouw; eerst even scheren onder de douche en dan flitsen, dit kost nog geen 10 minuten! Inmiddels ben ik vier sessies onderweg en ik merk duidelijk verschil. Vooral op mijn benen is de haargroei duidelijk een stuk minder. Mijn oksels hebben nog wel wat meer sessies nodig dus daar blijf ik voorlopig op het twee weken schema, mijn benen zal ik wat minder flitsen.
Enige minpuntje is dat het apparaat soms niet ‘klaar is om te flitsen’ (het lampje brandt dan dus niet). Ik heb het idee dat dit komt doordat het apparaat niet recht genoeg op de huid wordt geplaatst, zeker weten doe ik het alleen niet. Dit betekent dat je soms een beetje op en neer moet bewegen om het apparaat weer in de ‘klaar om te flitsen’ stand te brengen. Gelukkig komt dit niet vaak voor en gaat het flitsen erg snel.
Je moet wat geduld hebben eer dat je haar compleet verdwenen is maar ondanks dat ben ik erg blij met dit product en ik zou het iedere vrouw aanraden. Het is niet pijnlijk, makkelijk in gebruik en je haar verdwijnt echt!

Pluspunten

• prijs/ kwaliteiit
  • pijnloos
  • haar is lang weg

Minpunten

• je moet geduld hebben

Dyima 19-10-2016 Product paar maanden in bezit

Fijn apparaat

Ik gebruik de philips lumea nu iets meer dan 2 maanden en ben blij verrast. Ik gebruikte hem in het begin 1 keer in de 2 weken en nu 1 keer in de 4 weken. Officieel mag ik er al 8 weken tussen laten maar merk dat dit voor mij nog iets te lang is.
Het apparaat is simpel in gebruik en pijnloos, wat een fijn verschil is want normaal deed ik epileren.
Hierdoor had ik altijd geïriteerde benen en ingegroeide haartjes maar daar heb ik nu geen last meer van met de lumea. Wat ik vooral merk is dat ik niet alleen minder haar heb, maar de haartjes die terug komen zijn ook minder dik en lichter van kleur!
Wat wel jammer is, is dat het apparaat niet draadloos is.
Maar gelukkig is het draad lang genoeg dat je er geen last van hebt tijdens het flitsen.
Ik gebruik hem voor bijna mijn hele lichaam en ga nooit meer terug naar epileren!

Pluspunten

• Fijn in gebruik
  • Veilig
  • App beschikbaar

Minpunten

• Niet draadloos

Hilde 18-10-2016 Product paar weken in bezit

De oplossing voor de zomer 2017

Ik was de gelukkige om de Philips Lumea BRI861/00 te testen. Dit product wekt al jaren mijn interesse. Nu was het eindelijk zo ver. Ik heb reeds twee keer geflitst. Ik flits mijn oksels, bikinilijn en onderbenen. Er is nog geen resultaat maar dat kan ook nog niet. Wel kan ik zeggen als het werkt dat de Philips Lumea een uitkomst is voor iedere vrouw. De Lumea is echt heel handig in gebruik. Voor mij volledig pijnloos en snel. Ik ben voor nu dus zeer tevreden en ik kan niet wachten op het resultaat! Nu heb ik de Philips Lumea ongeveer 6 weken. Ik heb net 4 keer geflitst. Ik heb nog niet het resultaat waar ik op hoopte maar de haargroei wordt zeker minder. Voor mijn gevoel groeit het ook langzamer terug maar dat is mijn gevoel. Ik ga zeker door met flitsen en hoop echt op gladde oksels en benen.
Pluspunt Makkelijk en snel in gebruik!

Pluspunten

• Makkelijk en snel
  • Pijnloos

marth26 17-10-2016 Product paar maanden in bezit

Makkelijk en snel

Ik heb het geluk gehad de Lumea te mogen testen! Hartstikke leuk natuurlijk!

Ik heb nu twee keer de Lumea gebruikt nadat ik hem opgestuurd heb gekregen. Als eerste heb ik uitvoerig de handleiding doorgelezen, dat is wel echt een aanrader omdat er veel goeie tips instaat voor het gebruik. Ik kon hem dan ook gelijk opstarten en gebruiken na het lezen. Het apparaat is klein en ligt gemakkelijk in je hand. Je moet wel dicht bij een stopcontact zitten omdat het snoer niet heel erg lang is. De Lumea is erg makkelijk in gebruik, en na de eerste flitsen (wat ik stiekem wel even spannend vond) was ik er al helemaal aan gewend. Binnen het kwartier had ik mijn benen, oksels en bikinilijn geflitst. Ik heb net mijn tweede sessie erop zitten, dus heel erg veel resultaat zie ik nog niet, maar de haartjes groeien zeker wel minder hard terug! Ik ben heel benieuwd hoe het wordt na nog een paar sessies.

Ik ben nu vier behandelingen verder en de haargroei is echt stukke afgenomen! Hoe vaker je de Lumea gebruikt, hoe sneller het flitsen gaat. Op mijn benen is de haargroei echt zwaar verminderd. M'n oksels en bikinilijn moeten echter nog een aantal behandelingen hebben. Dat is geen verassing; er wordt duidelijk uitgelegd dat sommige gebieden sneller ontharen dan andere. Ik ga deze gebieden dus nog om de twee weken flitsen en mijn benen wat minder.

Al met al ben ik dik tevreden over de Lumea. Ontzettend makkelijk in gebruik en het kost weinig tijd! En daarbij is het ook nog eens heerlijk pijnloos.

Pluspunten

• makkelijk
  • snel
  • pijnloos

Jessica 14-10-2016 Product paar maanden in bezit

Fijn apparaat, makkelijk in gebruik

Na het doorlezen van de duidelijke en uitgebreide handleiding heb ik het apparaat voor het eerst in gebruik genomen. Mijn eerste ervaring is dat het apparaat makkelijk in gebruik is, in het bijzonder omdat er weinig knoppen op zitten en het instellen hierdoor eenvoudig is. Ook ligt hij prettig in de hand en is de flits knop groot genoeg zodat je er altijd goed bij kunt. Het is simpelweg een kwestie van het apparaat goed op de huid zetten, de knop indrukken en flitsen maar. Het is hierbij fijn dat het flitsen pijnloos is, je voelt slechts heel kort een warme puls en dit voelt niet pijnlijk aan.
Wanneer je grotere oppervlaktes behandelt is het verder handig dat je de knop in kan houden. Dit maakt het mogelijk de zogenoemde glij- en flitsmodus te gebruiken waardoor de behandeling net een stuk sneller gaat. De wachttijd tussen de flitsen is hierbij goed ingesteld waardoor een prima werktempo te hanteren is. Soms wel lastig te bepalen welk gebied je wel of niet hebt gehad. Omdat het flitsgebied kleiner is dat mondstuk. Naast de goede functionaliteit van het product, is het handig dat de stroomkabel erg lang is waardoor je genoeg “werkruimte” hebt. Verder is het apparaat makkelijk te reinigen, zodat je ook na de behandeling snel weer klaar bent. Wel vind ik dat je toch best lang bezig bent, vooral op je benen. Het apparaat heeft al een redelijk flitsoppervlak, maar zou fijner zijn als dat wat groter is, als je het alleen voor je oksel en/of bikinilijn gebruikt duurt het niet zolang en is dit apparaat zeker ideaal.

Ik heb nu vier flitsbeurten gedaan, eerste keer op derde stand, die daarna allemaal op de hoogste stand en merk al goed verschil onder mijn oksels en op mijn bovenbeen. Op mijn onderbenen en bikinilijn zie ik nog niet heel veel verschil. Hier ga ik nog een aantal om de twee weken op flitsen. Verwacht dat het daar dan ook meer resultaat gaat geven. Heb ook de rug van mij vriend gedaan en daar heeft hij nu ook al duidelijk minder haargroei. Ik heb het nog niet op mijn bovenlip gebruikt, maar nu naar vier keer geen huidklachten te hebben durf ik dit nu wel aan. Benieuwd of het hier ook goed gaat werken.

Ik ben tevreden over dit apparaat en raad het anderen zeker aan.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • goed resultaat

Minpunten

• Flitsoppervlak mag groter voor bv. benen

ClaudiaIrmlinda 14-10-2016 Product paar weken in bezit

Geweldig apparaat.

Ik ben 43 jaar, moeder van 2 kinderen en getrouwd. Ik scheer mijn benen, oksels, bikinilijn en epileer haren op mijn gezicht. Dit is best tijdrovend en als moeder heb je al niet heel veel tijd voor jezelf dus zocht ik naar een snellere manier van ontharen. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de IPL-technologie, maar de apparaten zijn best prijzig en de behandelingen bij een schoonheidsspecialiste ook. Toen zag ik de reclame van Philips en vroeg ik me af of dit echt zou werken. Ik zag dat ze mensen zochten om het nieuwe apparaat de Lumea BRI861/00 te testen dus schreef ik me in. En ja hoor ik mocht het apparaat gaan testen. Geweldig! Philips heeft de Lumea BRI861/00 aan me opgestuurd en het testen kon beginnen. Ik ben gelijk op de dag dat ik het apparaat ontving, 15 augustus, gaan flitsen. Wel eerst het boekje bestudeerd zodat ik precies wist wat ik moest doen. Toen gedoucht, want je moet het op een schone huid gebruiken en alles geschoren met een mesje want hoe korter de haren zijn hoe beter het resultaat is. Daarna in het boekje gekeken welk huidtype ik heb zodat ik weet op welke stand ik moet beginnen met flitsen. Ik begon met het testen op mijn benen op stand 3. Het is wel even oefenen, want je moet de kop goed op je huid zetten anders flits hij niet maar het apparaat is goed hanteerbaar. Iets groter dan een ladyshave. Ik begon met in de breedte flitsen, maar op sommige plekken op je been pakt hij dat niet dus dan moet je hem draaien zodat je in de lengte flits. Dan gaat het goed. Hij maakt wel wat geluid aangezien hij tijdens het flitsen het apparaat koelt. De flits vind ik wel erg vel maar je moet naar het gebied kijken dat je flits dus de volgende keer zet ik een zonnebril op. Ik heb allebei mijn benen gedaan en was er in totaal een half uur mee bezig dus dat valt mee. Je moet elke 2 weken flitsen dus ben benieuwd naar het resultaat. Daarna heb ik mijn oksels, bikinilijn en gezicht gedaan. Dat ging een stuk sneller omdat het natuurlijk kleinere gebieden zijn. Ik begon daar ook op stand 3 maar dat was voor mijn gezicht te zwaar aangezien dat een beetje pijn deed. Dus daarna heb ik hem op een lichtere stand gezet en toen ging het goed.

Op 29 augustus heb ik voor de 2e keer geflitst. Het is nog een beetje zoeken naar hoe je nu het beste het apparaat op je benen moet zetten zodat hij flitst. Ik ben er nu achter dat je dit het beste in de lengte kunt doen en dat je niet hard moet drukken. Soms stopt hij en dan is het zoeken naar een plekje die wel flitst. Dat vind ik wel minder moet ik zeggen. Maar goed misschien wordt dat beter naarmate ik het vaker doe. Ik merk wel dat m'n haren na de eerste keer minder snel terug groeien en niet zo hard zijn.

Inmiddels heb ik er 4 flits beurten erop zitten en word ik er steeds handiger in. Je moet er wel de tijd voor nemen want als je alles wilt doen kost het even tijd. Ik ben begonnen met flitsen in de zomer en je moet dan wel rekening houden met de zon. Als je geflitst hebt, dan mag je 48 uur niet in de zon komen met de gebieden die geflitst zijn. Ik merk nu ook dat er steeds minder haren terugkomen en de haren die er nog zitten heel zacht zij en minder snel terug groeien. Mijn conclusie is dan ook dat ik het een geweldig apparaat vind en het echt werkt. Het is wel een investering, maar het is het wel waard. Ik ga voorlopig nog even door met om de 2 weken flitsen en daarna om de 4 weken in de hoop dat de haartjes straks allemaal wegblijven.

Pluspunten

• Goede kwaliteit/prijs verhouding
  • Handig in gebruik

JohannaR 13-10-2016 Product paar maanden in bezit

Handig in gebruik

Na een paar weken tester te zijn voor Philips, Lumea Essential (Ik ben gevraagd door philips om het product te testen, dit beïnvloedt niet mijn mening):
De lumea essential heb ik inmiddels een paar weken in mijn bezit en ik heb er twee keer gebruik van gemaakt. Ik ben 18 jaar en ik gebruik de lumea essential voor mijn benen, oksels en bikinilijn. Mijn eerste ervaring met het apparaat is dat het een erg mooi design is. Simpel, maar mooi! Ook is het handig vast te houden. Het is even kijken in welke stand het apparaat moet maar je kan al snel beginnen met flitsen wat mij aanspreekt. Op mijn benen merkte ik dat het gemakkelijk werkt, snel en pijnloos. Wel voelde het minder prettig, branderig, bij mijn oksels aan dus daarmee ben gestopt. Het is wel belangrijk dat het apparaat recht op de huid staat wat ik op sommige plekken lastig vond. Haar vermindering merkte ik na de eerste keer nog niet direct.
na een paar maanden:
Het haar op mijn benen volledig weg! De gebruiksaanwijzingen zijn makkelijk te volgen. Het is wel even kijken wat voor jezelf werkt, bijvoorbeeld langere tijd om de twee weken zodat echt alles weg is. Ik het 4 sessies om de twee weken gedaan en ik doe het nu nog om de maand. Uiteindelijk is dat zelfs denk ik niet meer nodig. De meeste plekken blijven voor lange tijd haarloos. Al is het een duur apparaat het werkt 100% ik ben zeker niet teleurgesteld. Mijn enigste nadeel is dat je op het begin, de plekken die je wil ontharen, eerst moet scheren en dan flitsen. Dit voelt voor mij als dubbel werk. Wel heb ik nu al weer zin in de zomer... Een zomer zonder elke dag te scheren! Zeker een aanrader dit! Het is zo makkelijk!

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • mooi

Minpunten

• duur

marissa 13-10-2016 Product paar maanden in bezit

Mijn ervaring!

Hallo, ik mag namens Philips de Lumea BRI861/00 testen. Ik ben erg benieuwd of dit apparaat voor mij gaat werken, nu scheer ik mijzelf namelijk om de 2 dagen omdat ik al vrij snel weer stoppels voel. Vooral in de zomer voel ik mij daar niet prettig bij als je ik in leuk zomers jurkje loop. Elke maandag avond geef ik vrijwillig zwemles, dus ook in de winter scheer ik mijn benen/bikinilijn en oksels.

De gebruiksaanwijzing van de Lumea is duidelijk en in meerdere talen beschikbaar, ook staat er aangegeven op welke gebieden je wel en absoluut niet mag flitsen.

Het apparaat heb ik nu 1 keer op mijn benen getest, en hij is makkelijk in gebruik. Door middel van een groen lampje geeft hij aan als hij klaar is om te flitsen. Het voelt een beetje gek aan de eerste keer, je weet natuurlijk niet wat je ervan moet verwachten. Je ziet het licht van de flits en het kan een klein beetje warm aanvoelen na de flits op je huid. Gelukkig doet het niet veel pijn, hier was ik wel een klein beetje bang voor namelijk. De flits zorgt er natuurlijk voor dat het haartje gaat uitvallen. Wat wel lastig is dat je niet kunt zien op welke stukken je al geflitst hebt, het gaat namelijk door de huid heen.

Ik ga de komende weken ook mijn bikinilijn testen en ik ben erg benieuwd of mijn huid hier gevoeliger is en of de haartjes ook daadwerkelijk langer gaan wegblijven uiteindelijk. Een pluspunt tot nu toe is dat deze Lumea een snoer eraan vast heeft, zo hoef je niet na te denken of hij wel goed is opgeladen voordat je hem wilt gebruiken.

Inmiddels ben ik 4 behandelingen verder en bij mijn benen merk ik echt dat de haartjes langer wegblijven, op een paar kleine plekjes zie je nog wel wat verdwaalde haartjes maar dit kan je niet echt voorkomen omdat je niet precies ziet waar je flits en waar je nog moet flitsen.
Mijn bikinilijn merk ik iets minder resultaat nog, de haren komen hier nog wat sneller terug. Wel ben ik heel blij dat ik geen ingegroeide haartjes meer heb op deze plekken, vooral bij mijn bikinilijn had ik hier veel last van.
Nog even kort samengevat:
Voordelen:
- Heeft een snoer zodat je niet eerst de batterij moet opladen
- Makkelijk in gebruik
- Geen ingegroeide haartjes meer
- Haren blijven langer weg na een aantal behandelingen, hierna makkelijk bijhouden.
Nadelen:
- Je ziet niet waar je al hebt geflitst
- Moeilijk bereikbare plekken, waardoor je geen groen lampje krijgt (bijvoorbeeld bij je knie)

Ik ben blij met de eindresultaten op dit moment, en ik ga zeker verder met het gebruik van dit apparaat. De komende weken eerst nog om de 2 weken en hierna hopelijk om de 4 weken. Mijn eindcijfer is een 8,5

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • Met een draad

Minpunten

• je kan moeilijk zien waar je al geflitst hebt

Floortje 13-10-2016 Product paar maanden in bezit

Lumea BRI861/00, gladde benen

Ik heb de Lumea BRI861/00 nu acht weken in gebruik en nu in totaal 4 behandelingen uitgevoerd, elke twee weken een behandeling.
En er is een groot verschil in beharing met daarvoor. Het is duidelijk minder. Vooral benen, oksels en bikinilijn is het verschil goed te zien. Ik ben daarmee blij mee aangezien de haartjes bij mij erg donker zijn. In het gezicht harste ik altijd, maar dat hoeft nu ook minder vaak! Helemaal top dus!
De Lumea BRI861/00 is een mooi handzaam apparaat, ligt goed in de hand. De bediening is erg makkelijk. De gebruiksaanwijzing is voor een ieder te begrijpen. In de eerste 2 behandelingen is het even aftasten welke stand je het beste kan flitsen, maar ik heb ongeacht welke stand nooit pijn ervaren. Het voelt enkel af en toe alsof er een elastiekje tegen de huid schiet.
De slide en flash functie is erg prettig op de benen. De tijdsindicatie klopt aardig.
Het enige wat ik lastig vind is dat je het readylampje niet altijd goed kan zien (omdat je het apparaat niet anders kan vasthouden en het lampje klein is), bij o.a. mijn oksel, waardoor je niet goed weet wanneer het apparaat flitst en of je goed op de huid zit (anders doet het apparaat niets).
Wat ook lastig is, is dat je op de benen niet goed kan zien waar je eerder geweest bent, dat zie je later als de haren weer gaan groeien 😉. En je mag het niet aftekenen.
Waar je ook rekening mee moet houden is dat je niet gelijk in de zo'n mag, wat in de winter geen probleem is.
Al met al ben ik erg tevreden over het apparaat. Het werkt bij mij goed, en ik heb nu al een goed resultaat. In de gebruiksaanwijzing staat dat je na 6 sessie groot verschil gaat zien. Ik zie het na 4 sessies al. Uiteraard moet je wel geduld hebben, maar wachten wordt beloond in mijn geval.
Ik hoef over een paar sessies bijna niet meer te scheren, enkel om de 3-4 weken te flitsen om het bij te houden. Fijn vooruitzicht. Ik vind de Lumea BRI861/00 een aanrader!

Pluspunten

• Pijnloos
  • Na 3 keer duidelijk resultaat
  • In het gezicht te gebruiken.
  • Slide en flash functie is prettig

Minpunten

• Zie niet waar ik geweest ben
  • Readylampje soms slecht zichtbaar

Mariellevandenbergh 13-10-2016 Product paar maanden in bezit

Fijn product, makkelijk in gebruik!

Philips heeft de Lumea met typenummer BRI861/00 aan mij beschikbaar gesteld om te testen. Ik heb een blanke huid die redelijk snel bruin wordt en donker haar. Ik heb de Lumea nu 2 keer gebruikt. Ik ben begonnen met mijn benen en armen. In een later stadium wil ik ook mijn gezicht proberen. Wat mij direct meevalt is hoe het aanvoelt, je voelt wel warmte maar verder doet het helemaal geen pijn. Op sommige plekken op mijn onderbeen moet ik soms het apparaat even eraf halen en opnieuw plaatsen, omdat hij geen flits geeft. Dit heeft te maken met het feit dat de huid op het scheenbeen dun is en ligt niet aan het apparaat. Bij mijn oksels heb ik een iets lichtere intensiteit gebruikt, hier is mijn huid wat gevoeliger. Het apparaat is makkelijk bedienbaar. Ik moet wel wennen aan de flits, na een tijdje heb ik bij het flitsen telkens weggekeken omdat mijn ogen er anders last van krijgen. Tot zover ben ik zeker te spreken over dit product en kost het niet veel tijd om de behandeling uit te voeren. Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat na 6 weken!

Ondertussen heb ik de Lumea met typenummer BRI861/00 nu een aantal weken in gebruik. In het begin dien je het apparaat elke 2 weken te gebruiken. Ik heb het nu 5 keer gebruikt op mijn onderbenen en oksels en 3x bij de bikinilijn. Ik merk een duidelijk verschil, er komt steeds minder haar terug en het is ook veel dunner, maar niet helemaal weg en verschilt ook per plek. Verwacht niet dat alle haartjes gelijk wegblijven of dat je nooit meer hoeft te scheren, maar dat weet je van te voren. Na een aantal keer gebruiken wordt je er ook behendiger in en gaat het sneller als de 1e keer. Wel blijf ik de flits enigszins hinderlijk vinden, maar ik kijk dan weg van het apparaat. Verder heb ik zelf een toilettasje gekocht om het apparaat in te bewaren, er zit geen hoesje bij. Enige wat ik lastig vond was dat we een vrij mooie nazomer hebben gehad en je uit moet kijken met zonnebaden. Het is dan soms wat lastiger inplannen, maar daar ben je zelf natuurlijk bij. Totale indruk is positief en ik zou dit product zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Pijnloos
  • Snel resultaat

Ingerutten26 13-10-2016 Product paar maanden in bezit

I love it

Ik heb best een tijdje getwijfeld of ik de Lumea van Philips zou aanschaffen omdat ik niet zeker wist of het wel echt zou werken, per toeval zag ik dat Philips testers zocht voor de Lumea. Dit kon geen toeval zijn en heb me gelijk aangemeld als testers. Yes 2 weken later kreeg ik de Lumea thuis gestuurd van Philips om mee te werken aan deze test. Nu 2 maanden verder ben ik er al super blij mee want ik heb nu na een aantal behandelingen veel minder haartjes. Na de eerste behandeling merkte ik dat mijn haargroei al wat minder hard ging ( heerlijk om niet meer elke dag te scheren). Na de tweede behandeling groeit het nog langzamer en begin je al wat verschil te zien. Na de tweede behandeling kon ik al bijna niet meer wachten om de derde behandeling te doen omdat je ziet dat het werkt. Nu 4 behandelingen verder heb ik echt zichtbaar resultaat waar ik me nu al een stuk prettiger bij voel. De behandelingen zijn bijna gevoelloos, ik vind het eigenlijk echt leuk om te doen. Het enige wat je voelt althans wat ik voel is de lichtflits die wat warmer aanvoelt. Ik weet zeker als ik dit nog een aantal behandelingen doorzet dat ik volgens jaar zomer geen scheermesje meer nodig heb. Het fijne van het apparaat is, is dat wanneer haartjes eventueel terug gaan komen dat ik hem gewoon uit de kast kan pakken en mezelf gelijk weer even een behandeling geef.

Pluspunten

• goede prijs-kwaliteit verhouding
  • onthaart echt goed
  • makkelijk in gebruik

Iuliia S. 12-10-2016 Product paar weken in bezit

Mijn ervaringen met de Lumea Essential BRI861/00

Een aantal weken geleden heb ik van Philips de kans gekregen om de Philips Lumea Essential BRI861/00 te mogen testen.
Tot nu toe was ik altijd sceptisch om dit soort apparaten te gebruiken omdat de reviews een nogal uiteenlopend resultaat weergaven.
Na eerst de gebruiksaanwijzing goed doorgenomen te hebben en de haartjes op mijn benen te hebben geschoren, ben ik aan de slag gegaan.
Allereerst heb ik zoals geadviseerd een test uitgevoerd om te kijken welke van de 5 lichtsterkten voor mij het beste is. Dit bleek voor mij sterkte 4 te zijn.
Tijdens het testen viel mij op dat de flitsen goed zichtbaar zijn. Voor de zekerheid ben ik gestopt en heb ik nagezocht of dit niet schadelijk was voor mijn ogen.
Gelukkig bleek dit niet het geval te zijn en kon ik doorgaan met de eerste sessie.
Het apparaat heeft geen accu maar een netsnoer, ik hoef me dus geen zorgen te maken dat ik halverwege moet stoppen om het apparaat op te laden. Het netsnoer is lang genoeg om het apparaat comfortabel te gebruiken.

In het apparaat hoor je een ventilatortje draaien, dit is echter niet storend.
Ik ben verrast dat het flitsen zo snel gaat! Voor één been had ik iets minder dan 8 minuten nodig.
Het is wel even wennen, vooral omdat niet altijd zichtbaar is of je een plekje hebt overgeslagen.

Een week na de eerste sessie merkte ik dat de haargroei al verminderd was. De haartjes die er al zijn, zijn eenvoudiger te verwijderen met scheren.
Nadat ik hem nog vaker gebruikt heb merk ik dat het terug groeien van de haartjes langer en langer duurt. Het zou nu mogelijk moeten zijn om de Lumea 1 keer in de 4 weken te gaan gebruiken.
Op dit moment heb ik de Lumea 4x gebruikt. Nu ik een beetje aan het apparaat gewend ben en er gemakkelijker mee over weg kan merk ik dat de tijd die ik nodig heb om mijn benen en oksels te behandelen nog verder is afgenomen. Ik ben nu met een goede 20 minuten klaar.

Enigszins verrast door het goede resultaat en het gebruiksgemak ben ik erg enthousiast over de Lumea Essential BRI861-00 en kan ik dit apparaat zeker aanraden!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goed resultaat

Minpunten

• Soms moelijk te zien of je overal geflitst hebt
  • Resultaat niet meteen merkbaar
  • Geen opzetstuk voor gezicht meegeleverd

Noesnoes39 12-10-2016 Product paar weken in bezit

Prima apparaat

Voor Philips mocht ik de Philips Lumea BRI861/00 testen. Vond het eerst wel een beetje eng door de flitsimpulsen, maar dat went snel en als je wat geduld heb is het een prima apparaat.

Binnen 30 minuten beide benen gedaan en het is pijnloos. Normaal scheer ik mijn benen (heb dan vaak wondjes) of epileer ik mijn benen en dat doet vaak zeer.

Door de flitsimpulsen moet het haar langere tijd wegblijven na een aantal behandelingen Ik weet dus nog niet of het werkt, want heb hem pas één keer gebruikt. Volgens het behandelplan moet het om de twee weken en zal ik hier later nog op terugkomen.

Het apparaat is mooi vormgegeven, makkelijk in gebruik en pijnloos. Ideaal dus als blijkt na het behandelplan dat het haar wegblijft.

Wat ik jammer vind is dat de stekker zo kort is en ondanks dat het apparaat er mooi uitziet is het voor mij net wat te dik/groot om het echt goed en wat langer vast te houden.

Inmiddels het apparaat vaker gebruikt en op mijn benen blijft het haar op sommige plekjes iets langer weg. Ik denk dat met mijn type huid en haarkleur ik daarom, zoals aangegeven door Philips, voorlopig de Lumea nog om de twee weken zal moeten gebruiken totdat ik het juiste resultaat heb.

Nu ik na een aantal behandelingen verschil in haargroei zie geef ik de Lumea een cijfer 8.

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Draad van de stekker is kort

HE78 12-10-2016 Product paar maanden in bezit

Effectief en gebruiksvriendelijk

Half augustus heb ik de Philips Lumea BRI861/00 van Philips ontvangen om te testen en te reviewen.
Ik heb het apparaat nu vier keer gebruikt voor mijn oksels, bikinilijn en wat donkere haartjes onder mijn navel. Mijn benen heb ik nu 2 keer behandeld.
Ik vind de Lumea eenvoudig te gebruiken. De Lumea is goed vast te houden en het plaatsen op mijn huid gaat ook makkelijk. In het begin was dat even oefenen, want als je het apparaat niet goed op je huid plaatst wordt er geen flits afgegeven. Maar oefening baart kunst en het ging al snel beter. Ik vond het wel nog wat lastig om te bepalen welke delen van mijn huis ik al gehad had en of ik het apparaat ver genoeg of juist te ver doorschoof naar de volgende plek. Dat ging makkelijker naarmate ik vaker een behandeling deed.
In de handleiding staat duidelijk omschreven hoe je je huidtype kan bepalen. Door middel van de test kwam ik uit op huidtype 4. De felheid van het licht en de warmte vielen me echt heel erg mee. Het apparaat geeft een rode flits af en ik vond het niet pijnlijk. Wel voelt het een beetje warm aan. Ik ben begonnen met mijn bikinilijn, mijn oksels en wat donkere haartjes onder mijn navel. Ik heb de tijd niet exact bijgehouden, maar het behandelen gaat echt heel snel. Ik ben hooguit 5 minuten bezig geweest met mijn bikinilijn en oksels. Dat is wel los van het scheren en schoonmaken van je huid. Nu na 4 behandelingen zijn de haartjes onder mijn oksels en van mijn bikinilijn nog niet helemaal weg, maar ik merk wel een duidelijk verschil. Er groeien veel minder haartjes terug en ze lijken dunner dan voorheen. De donkere haartjes onder mijn navel zijn nu wel bijna helemaal weg.
Met het behandelen van mijn benen ben ik wat later begonnen vanwege de mooie nazomer. Je mag voor en na het flitsen namelijk niet in de zon met de huid die je behandelt. Het behandelen van mijn benen duurde zonder scheren en schoonmaken ongeveer 30 minuten. Na 2 behandelingen merk ik op mijn benen nog niet echt resultaat. Daar zal ik denk ik nog wel een paar behandelingen voor nodig hebben.
Een nadeel dat ik heb ervaren bij de flitsbehandelingen is dat de huidirritatie die ik normaal kan hebben na het ontharen van mijn bikinilijn nu wat langer aanhoudt na het scheren in combinatie met een flitsbehandeling. Ik heb een vrij gevoelige huid en ik denk dat scheren plus flitsen extra belastend is. Uiteindelijk trok alle irritatie gewoon weg. Verder is het jammer dat je het apparaat niet kan gebruiken als je veel in de zon komt. Daardoor ben ik nu wat later met mijn benen begonnen. Aan de andere kant, ik heb nu een hele winter de tijd om mijn benen summer proof voor 2017 te maken.
Overall vind ik de Philips Lumea BR1861/00 een fijn apparaat. Het is makkelijk te gebruiken het flitsen is niet pijnlijk. En last but not least, het heeft bij mij zeker effect gehad. Ook al ben ik nog niet van alle haartjes af, het aantal haartjes is echt een stuk minder geworden. Ik kan de Philips Lumea BRI861/00 anderen dan ook zeker aanraden.

Pluspunten

• Het werkt
  • Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Niet te gebruiken als je huid in de zon komt

Kim 12-10-2016 Product paar weken in bezit

Super tevreden!

Ik was altijd al nieuwsgierig naar een ontharingssysteem met IPL techniek, maar nooit durfde ik de koop aan. Ik was dan ook super blij dat ik de Lumea Essential mocht gaan testen! Ik volg de bijgeleverde instructies nauwkeurig op en ben enorm verrast door het gemak van het gebruik van de Lumea. Het is volledig pijnloos en gaat verbazend snel. In ongeveer 20 minuten heb ik beide onderbenen voorzien van lichtflitsen. Het is wel een beetje gokken welk deel van je been je al gehad hebt en waar je nog niet bent geweest. Wat ik niet had verwacht was dat ik na 4 dagen nog steeds geen haren op mijn benen zag verschijnen! Normaal moet ik dagelijks mijn benen scheren en echt glad worden ze eigenlijk nooit. Maar nu, na slechts 1x gebruiken van de Lumea beginnen na een week zachte blonde haartjes terug te groeien! Geen stoppels en geen ingegroeide haartjes. Ik gebruik het apparaat nu bijna 6 weken en ben erg tevreden. De haren zijn niet verdwenen, maar zeker wel minder haargroei als daarvoor. Ik zou nu om de 4 weken moeten gaan flitsen, maar ik ga nog even door om de 2 weken om het gewenste resultaat te behalen. Als ik dit had geweten had ik het apparaat veel eerder aangeschaft! Super tevreden!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede kwaliteit
  • Pijnloos

Nelly Alicia 11-10-2016 Product paar maanden in bezit

makkelijk in gebruik

Ik was verrast dat ik uitgekozen werd om de Philips Lumea te testen.

De reden dat ik interesse toonde in de Lumea is omdat ik best behaard ben en vooral bij mij bikinilijn en benen.

Je snapt wel dat ik gelijk aan de slag ging, goed alles nalezen en tijd voor nemen het is niet zomaar iets want als je het verkeerd gebruikt heb je kans op pigmentverschil of op geïrriteerde huid, ik heb geluk dat ik echt zwart haartjes heb en vrij lichte huid voor een betere resultaat.

ik heb het apparaat toegepast op mijn bikinilijn nu 2 behandelingen gebruikt en merk al dat de haargroei minder wordt. dus als het zo door gaat ben ik straks haar vrij (kan niet wachten)

(weken later) ondertussen heb ik al 4 behandelingen (op stand 3) begaan en mijn haartjes blijven gewoon weg! ik ben dik tevreden mee het gaat boven mijn verwachtingen, zeker omdat ik al bekend was bij de Dermatoloog daar werken ze met duurdere apparatuur. Ik had zeker niet verwacht dat zo klein compact ding thuis dezelfde resultaten behaalde,

makkelijk in gebruik,vrij rap met flitsen ook al is de flits niet schadelijk voor je ogen ik kijk toch even weg of ik hou mijn ogen dicht. je voelt wel wat maar het is echt niet pijnlijk het is alsof een klein elastiekje tegen de huid wordt aangeschoten.