Philips Lumea Essential BRI861 - Reviews

Lichtsterkte
1,8 - 4,0 J/cm2
Meegeleverde accessoires
gebruiksaanwijzing, AC adapter

Beoordeling op basis van 77 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

jaantje72 23-10-2016 Product paar maanden in bezit

Geen centje pijn meer bij ontharen

Ik heb inmiddels vier behandelingen achter de rug. Ik ben begonnen met alleen mijn oksel, ik wilde graag verschil zien tussen links en rechts. Links (de IPL kant) groeit minder snel nu dan rechts en de haartjes zijn zachter, maar je ziet nog steeds wel haar. We gaan gewoon door, maar het eerste verschil is er dus al wel!

Over het gebruik.. Ik vond het in het begin wat eng, nou ja, ik stond er een beetje sceptisch tegenover. Het feit dat je met lichtstralen jezelf onthaart is best vreemd natuurlijk. Maar het valt allemaal best mee. Apparaat in stopcontact (jammer dat die niet snoerloos is), en met een druk op de knop ben je al bezig. Ik ben laag begonnen en zo opgewerkt qua lichtsterkte. Ik ben dus best tevreden over het gebruik, als het echt allemaal werkt ben ik zeker laaiend enthousiast, want je hebt hier geen centje pijn mee en ook geen akelige buitjes of jeuk naderhand, ideaal!

Het apparaat is ook makkelijk mee te nemen, is lekker compact. Ik ga nog wel even door met IPL'en, ik vind het een geweldige uitvinding. Ben ook van plan alles te gaan doen nu, omdat ik toch wel resultaat zie bij mijn linkeroksel!

Pluspunten

• compact
  • pijnloos ontharen, geen buitjes en geen jeuk

Minpunten

• niet draadloos

Marcha87 26-06-2017 Product paar maanden in bezit

Ideaal apparaat

Makkelijk in gebruik na paar maanden concequent gebruik wordt het haar echt minder. Is het aanschaffen echt waard

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• Resultaat duurt lang

creatiets 20-06-2017 Product paar maanden in bezit

Het kost wat tijd, maar wel met resultaat

Sinds een paar maanden heb ik een Philips Lumea Essential in huis. Omdat ik een erg gevoelige huid heb en veel last had van irritaties bij gebruik van scheermesjes, was ik erg benieuwd of deze manier van ontharen beter bij mij zou passen.

Ontharen met de Philips Lumea kost vooral in het begin best wat tijd. Je moet elke twee weken alles heel precies bij langs met het apparaat. Ik doe dat altijd 's avonds, terwijl ik ondertussen televisie kijk. Op die manier is het prima te doen.

Na drie behandelingen begon ik echt verschil te merken. De haren komen minder snel terug en wat er terug komt is zachter en dunner lijkt het wel. Heel fijn!

Over het algemeen is de behandeling pijnloos, alleen onder de oksel waar mijn huid wat donkerder is vond ik het een beetje pijn doen. Ik heb de Lumea toen een standje lager gezet en dat ging prima.

Ik ben enthousiast!

Pluspunten

• Zachter voor de huid dan scheren
  • Niet meer om de dag scheren

Minpunten

• kost veel tijd
  • duur

IreneV80 20-06-2017 Product paar maanden in bezit

Fijn apparaat wat doet wat hij beloofd!

Voor het eerst een ipl gebruikt en ik ben positief verrast. Al bij de eerste keer bleven de haren langer weg!

Enige nadeel is dat je echt gericht moet gebruiken en dat als je de haren (bij aanvang gebruik) niet goed heb weg geschoren je een brandlucht ruikt.

Verder heel fijn apparaat wat super werkt!

Pluspunten

• Haren waren bij het eerste gebruik al langer weg
  • Fijn apparaat om vast te houden

Minpunten

• soms verbrande haar lucht
  • je moet hem echt goed gericht houden

koekie1981 19-06-2017 Product paar maanden in bezit

Blij verrast door de Philips Lumea Essential

Wat een mooi compact apparaat is de Lumea Essential. Klein, compact, mooi design en ligt lekker in de hand. Voor het gebruik heb ik de Lumea app geinstalleerd en zo kreeg ik nog wat extra gebruikersinfo en kan elke flitsbeurt opgeslagen worden. De eerste keer Lumea gebruiken was echt even wennen en vond ik dat ook best spannend. Na een paar flitsen had ik door hoe het werkte en was het makkelijk te doen. Wel lastig waren mijn schenen maar na 2x had ik die helemaal onder de knie. Wat ik onhandig vond was dat ik niet duidelijk kon zien waar ik geflitst had dus toen een wit oogpotlood gekocht zodat ik wat kon markeren. Dit is een prima oplossing en die witte stipjes veeg je zo weg.
Na de 3e flitsbeurt merkte ik echt al verschil. Mijn oksels, armen en bovenbenen waren bijna helemaal kaal (op een vergeten stukje hier en daar na) en onderbenen en bikinilijn werden duidelijk lichter behaard. Nu na 5 flitsbeurten zijn deze ook zo goed als kaal en ben ik nu begonnen met het onderhoudsflitsen.
In eerste instantie vond ik het een erg prijzig apparaat en was ook wat huiverig want hoe konden lichtflitsen nou mijn haartjes verwijderen, maar ik ben zo positief verrast en kan zeker weten zeggen dat het werkt! Dus even een investering maar hij is het zeker waard!

Pluspunten

• Niet meer dagelijks scheren
  • Door stekker nooit een leeg apparaat

Minpunten

• Lumea maakt wel wat herrie (ventilator)

chiara89 17-06-2017 Product paar maanden in bezit

Doet wat het belooft

De Philips Lumea zit netjes verpakt in een praktische doos, met uitgebreide handleiding. Die waarschuwt vooral wanneer je de Lumea vooral niet mag gebruiken, maar bij verder lezen bleek dat vooral te zijn omdat het effect van de Lumea nog niet in deze situaties getest is. Minder eng dan het lijkt, dus :)

De handleiding is verder duidelijk, hij geeft goed aan wat je voor het eerste gebruik moet doen (eerst testen!) en hoe je het apparaat moet gebruiken.

Ik heb het apparaat eerst getest op 3 verschillende standen, maar zag niks raars aan mijn huid; stand 5 it is dus! Belangrijk om te weten als je begint aan het flitsen: het kost wel even tijd, dus doe het niet even snel tussendoor! Ik ben 'veilig' begonnen met mijn onderbenen. Het flitsen zelf werkt prima, je voelt er praktisch niks van (alleen wat warmte) en de bediening is supereenvoudig. Op mijn schenen werd het wat lastiger; omdat dat een hard stuk is waar je huid echt om je bot heen getrokken zit, had ik geen 'speling' om de Lumea er goed op te drukken, waardoor de Lumea soms geen groot genoeg oppervlak detecteerde en ik niet kon flitsen, dacht ik eerst. Later heb ik de Lumea een kwartslag gedraaid en ging dat prima. Verder is het lastig om te bepalen welk deel je nu precies gehad hebt en welke niet. Ik werkte van onder naar boven en om de Lumea steeds naar beneden te plaatsen op de goede plek lukte wel, maar om vervolgens de nieuwe 'baan' op de juiste plek te zoeken, is lastig, omdat je het resultaat niet gelijk ziet (wat je bij scheren bijvoorbeeld wel hebt). Ten slotte vind ik het ding lastig vast te houden, omdat als je hem 'gewoon' vasthoudt, met je vinger op de knop en je hand dus om de achterkant sluit, je de ventilatie (gaatjes aan de achterkant) grotendeels afsluit, terwijl die wel echt nodig is.

Na een paar keer testen word je er wel handiger in en gaat het steeds gemakkelijker en sneller. En, leuk is dat na de derde beurt er al wat resultaat zichtbaar is: minder haartjes, groeien langzamer!

Het grootste voordeel van de Philips Lumea: als je je een keer vergeet te scheren, valt dat bijna niet op. Na 10 weken zie ik beduidend minder haartjes op mijn benen, dus ook na een week niet scheren kan ik nog de straat op. Nadeel: er blijft altijd wat staan, dus af en toe heb je toch het scheermes nog nodig om het af te maken.

Het kost eventjes wat tijd, maar voor mij is dat het zeker waard.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • pijnloos

Minpunten

• kost tijd
  • verwijdert niet alle haartjes

chiara89 16-06-2017

Doet wat het belooft.

Het kost eventjes wat tijd, maar voor mij is dat het zeker waard.

Nvdl 15-06-2017 Product paar maanden in bezit

Compact en als in de salon

Erg tevreden over de Lumea. Na ongeveer 2 maanden gebruik beginnen veel haartjes weg te blijven en heb ik minder last van ingegroeide haren.
Raad het iedereen aan want het scheelt je een rit naar de salon.

Pluspunten

• Compact
  • Effect als in de salon
  • Mee op reis

Minpunten

• Maakt wat geluid bij gebruik
  • Klein flitsoppervlak
  • Flitsen is tijdrovend

inkiepinkie1234 15-06-2017 Product paar maanden in bezit

Maakt de Lumea mijn leven makkelijker

De Philips Lumea Essential zorgt voor een pijnvrije behandeling voor ontharing. Wel kan het enigszins onprettig voelen door de warmte op gevoelige plekken zoals de oksels.De Lumea zit een een mooie, en stevige doos. Na gebruik is deze weer makkelijk hierin op te bergen, handig omdat je hem niet dagelijks gebruikt. Het apparaat is licht in gewicht, wel een beetje groot en er zit een duidelijke Nederlandstalige handleiding bij. Doordat er maar weinig knoppen op zitten is het voor iedereen makkelijk te bedienen. Je kunt op gemakkelijke wijze de lichtstand aanpassen aan jouw huid. Voor extra veiligheid zit er een huidtint sensor op. Het snoer is lang genoeg om alle plekken makkelijk te kunnen behandelen. De Philips Lumea Essential is geschikt voor lichaam en gezicht. Helaas is het apparaat niet geschikt voor de bikinilijn.
Ondanks het grote behandelscherm kost het nog wel enige tijd om grotere gebieden, zoals je benen te behandelen. Dit komt vooral doordat het apparaat op de juiste hoek geplaatst moet worden om te kunnen flitsen. Gebieden zoals de oksels kunnen relatief snel worden behandeld (1 à 2 minuten). Voor een behandeling zul je eerst moeten scheren om een optimaal effect te bereiken.
Omdat niet alle haartjes zich in dezelfde fase bevinden zul je de eerste 8 weken elke 2 weken de behandeling op de gewenste gebieden moeten uitvoeren. In de loop van deze weken zal de haargroei aanzienlijk verminderen. Daarna zul je elke 4 weken de behandeling moeten herhalen.
Een goed hulpmiddel om je te helpen herinneren aan je behandeling is de Philips Lumea app. Wanneer je een behandeling start geef je dit aan in deze app. Daarna zul je een herinnering ontvangen zodra je toe bent aan een nieuwe behandeling. Dit app is duidelijk en makkelijk in gebruik.
De Philips Lumea Essential, zou dat nou echt werken? Ik zie na 8 weken gebruik de haargroei afnemen. Nog niet alle haartjes zijn weg. Hopelijk verdwijnen deze laatste haartjes ook als ik elke 4 weken trouw blijf flitsen!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Goede kwaliteit
  • Handige app
  • Duidelijke Nederlandstalige handleiding

Minpunten

• Niet geschikt voor bikinilijn
  • Prijzig

Nvdl 15-06-2017

Net zo goed als de IPL salon

Heb de philips lumea nu een aantal keren gebruikt en ik merk echt resultaat. Haartjes komen niet snel meer terug en heb daardoor minder last van ingegroeide haren.
Zowel op de benen, bikinilijn als oksels merk ik een zichtbaar effect.

Je moet wel wat geduld hebben om resultaat te verwachten

kellyh25 15-06-2017 Product paar weken in bezit

Bedenkingen

Toen ik de eerste keer flitste met het toestel was ik meteen enthousiast. De handleiding was duidelijk en het toestel was gemakkelijk te gebruiken.

Het flitsen zelf was pijnloos. Met een lichte huid en donkeren haartjes gaf de app aan dat ik moest flitsen op intensiteit 4 of 5. Ik besloot te flitsen op 5 en voelde er niets van. Het flitsen verliep pijnloos. Enkel mijn bovenlip bleek gevoeliger, dus hier verlaagde ik de intensiteit naar 4.

Na de eerste flitsbeurt zag het er veelbelovend uit. Vooral op mijn onderbenen merkte ik een sterke vermindering van de haren en bovenlip. Op mijn bovenbenen, oksels en bikinilijn zag ik nog geen effect.

Na de andere flitsbeurten is dit helaas niet verbeterd. Ik volgde het programma van het flitsen om de twee weken. Maar na de 5e flitsbeurt ben ik toch teleurgesteld. Op mijn bovenbenen, oksels en bikinilijn zie ik ook na de 5e flitsbeurt geen effect. Ook mijn onderbenen flitste ik om de 2 weken. Maar tegen de 5e flitsbeurt waren de haartjes weer terug gegroeid. Het positieve effect na de eerste flitsbeurt is er nu ook niet meer.

Ik hoopte eindelijk een goede manier te hebben gevonden om haartjes te verwijderen, maar het effect blijft uit. Volgens de handleiding is het apparaat zeer geschikt voor mijn lichte huid en donkere haartjes. Ik flitste trouw om de 2 weken en scheerde mijn haartjes telkens weg. De app gaf aan dat ik moest flitsen op intensiteit 4 of 5. Ik flitste op 5. Ligt daar mijn fout? Is de intensiteit 5 te hoof en blijft het effect daarom uit? Ik blijf te volgende weken het apparaat proberen in de hoop dat het beloofde resultaat zal komen. Nu merk ik het helaas nog niet.

Pluspunten

• pijnloos

Minpunten

• resultaat nog niet duidelijk

Kiity40 15-06-2017 Product paar maanden in bezit

Aangenaam verrast

Heel aangenaam verrast van het product. Het doet wat men omschrijft en geen pijn meer om te onharen.

youalmak 11-06-2017 Product paar maanden in bezit

Efficiënt ontharen

Toen ik de Lumea voor het eerst uitprobeerde, wist ik niet goed wat te verwachten. Ik was toch wel een beetje bang dat de schokjes die het toestel geeft pijnlijk zouden zijn. Toen ik dit echter uitprobeerde merkte ik op dat dit absoluut geen pijn deed, ongeacht of je dit gebruikt op gevoelige plaatsen zoals de oksels of op minder gevoelige plaatsen zoals de benen. De kop van de Philips Lumea bedekt ook een groot oppervlak waardoor je per been niet meer dan 10 minuten bezig bent, oksels doe je dan weer op 2 minuten. Bovendien is er ook een app die een waarschuwing geeft wanneer het tijd is om de Lumea therapie te herhalen. Dit is iets wat ik enorm heb geapprecieerd als iemand die het soms moeilijk heeft met dingen te onthouden. Ik merk op dat de haren ook langer weg blijven dan bij het scheren of het gebruiken van ontharingscrème. Ik ben aangenaam verrast door het toestel!

Pluspunten

• Efficiënt
  • Haren blijven langer weg
  • Pijnloos

Minpunten

• Geen permanente ontharing

Kellyke 07-06-2017 Product paar weken in bezit

nieuwe ervaring

Het toestel was voor mij een compleet nieuwe ervaring. Vroeger heb ik steeds op de ouderwetse manier geschoren met een klassiek scheermesje.
Alle bijwerkingen die opgenomen waren in de handleiding joegen me wel schrik aan in het begin maar heb het toch gewaagd om te proberen.
De eerste keer flitsen test je best op je benen op een niet zo belangrijke plaats om te zien of je geen huiduitslag krijgt.
Bij mij zijn er in ieder geval geen bijwerkingen geweest !
Ik gebruik de Philips Lumea essential enkel voor mijn benen en oksels.
3 beurten om de 2 weken zijn ondertussen achter de rug. Na de eerste flitsbeurt merkte ik toch al op dat mijn haartjes niet zo snel terug groeiden. Nu komt er soms nog ergens een klein haartje door. Aangeraden wordt er om nu om de 4 weken te blijven herhalen en dat zullen we zeker doen! Het is toch zoooo gemakkelijk nu met het goede weer om niet meer om de 3 dagen bij te scheren. Het flitsen van mijn benen en oksels duurt nog geen kwartier.
Het enigste minpunt vind ik dat de aankoopprijs wel duur is en dat hij soms niet altijd reageert bij veel bulten en welvingen.
Echt wel een aanrader!

Pluspunten

• tijdsbesparend

Minpunten

• duur

Dydy 07-06-2017 Product paar maanden in bezit

Wauw

De Philips Lumea Essential is mooi klein en ligt goed in de hand, waardoor het gebruik gemakkelijk is. Het zit in een mooi klein doosje waarna je hem na gebruik weer terug in kunt doen. De handleiding en app zijn superhandig, want deze geven precies aan wat je moet doen en welke lichtsterkte het beste bij jou huid past. De eerste keer is het wat spannend, maar toen ik eenmaal begonnen was, ging het prima. De behandeling is pijnloos. Je moet voor de benen wel even de tijd nemen, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, merk je dat het steeds vlotter gaat. Wel belangrijk is dat alle haartjes weggeschoren zijn, anders veroorzaken de achtergebleven haartjes tijdens het flitsen een wat branderig luchtje. Het snoer is lang genoeg, maar draaidloos zou handiger zijn. Na de eerste behandeling was ik erg benieuwd wat ik qua resultaat kon verwachten. Mijn haartjes zijn na de eerste flitsbeurt voelbaar zachter! Na de vijfde flitsbeurt moet je echt zoeken naar de haartjes, want deze zijn nagenoeg nog niet terug gegroeid! Daarnaast zijn het er ook een stuk minder vergeleken met het resultaat na de eerste flitsbeurt en mijn huid voelt superglad aan! Wauw, wat een apparaat, ik ben dik tevreden!

Dydy 07-06-2017

Wauw

malou84 06-06-2017

Goed resultaat

Ik gebruik hem nu een aantal weken en er zijn veel voordelen, maar ook wel een aantal verbeter puntjes.

Het apparaat ziet er goed uit en ligt lekker in je hand, zodat je tijdens het flitsen hem makkelijk kan bewegen. Ga er wel even voor zitten, want het is wel een karwei; 2 benen duurt al gauw 45 minuten, maar je wordt er handiger in.
Het is wel raadzaam goed in de gaten te houden waar je hebt geflitst, want ik heb wel een aantal stukken gemist zie ik nu.
Hij doet zeker wat het belooft te doen. Op mijn benen is er bijna geen haargroei meer te zien. Dit zijn wat dunnere haartjes, echter op mijn bikinilijn is er nog weinig resultaat zichtbaar, deze haartjes zijn wat harder en donkerder.
Het is raadzaam om 2 dagen van te voren te scheren en niet vlak voor de behandeling. Zo zie je waar je nog niet goed geflitst hebt en naar mijn idee doet hij het dan ook beter.
Mijn vriend gebruikt hem ook voor zijn onder rug haar. Ook dit gaat hiermee goed.
Wat wel echt een nadeel is, is dat hij niet altijd wilt flitsen. Vooral als je de knop wat langer inhoudt om achter elkaar te flitsen (dit is voor je benen erg handig) soms moet ik hem dan uit en weer aanzetten wil hij het weer doen. Ook rond de enkels en knieen is het soms een gevecht en moet je meerdere hoeken proberen voordat hij flitst.
Het is (als je je aan de richtlijnen houdt van de standen) geheel pijnloos. En je kan het overal doen, zo heb ik hem meegenomen op vakantie, omdat er een flits moment in mijn vakantie week zat. normaal gewoon voor de tv en flitsen maar. Ik heb op 1 been 1 baan niet geflitst om goed te kunnen zien wat het verschil was, nou deze is zeker te zien. Ook onder mijn oksels zie je na 4 flitsbeurten al bijna niks meer ik heb tussen de beurten door niet geschoren en 2 dagen voor het volgende flits moment geschoren.

Dhauhara 06-06-2017 Product paar maanden in bezit

Makkelijk in gebruik.

1ste keer flitsen

Spannend... wist niet wat ik moest verwachten maar het ging soepel moest er nog even inkomen deed er best lang over. Armen en benen 45 min, je ziet dat ik het nog een beetje moet leren. Het geeft een inimini prikje maar daar merk je weinig van. Minpuntje hier dat ik niet op mijn tenen, vingers en sommige delen van mijn knieeen kan flitsen omdat hij deze plekken niet pakt.

2de keer flitsen

Vandaag ging het iets sneller. Als voorbereiding alles goed geschoren en afwachten of we nu al wat kunnen merken.

3de keer flitsen

Nou ik de te kunnen zien dat ze al wat langzamer groeien, al dat haar.. ik ben er gewoon weer voorgegaan.Handige app die je precies verteld wanneer je weer kan flitsen, hoef je het niet elke keer weer in je agenda te zetten.

4de keer flitsen

Krijg al kale plekken! Wat goed! Het apparaatje doet zijn werk dus goed we gaan nog verder flitsen. Ik heb goede hoop!

Ik ben heel enthousiast over de Lumea essentieel met een kleine minpuntjes:

+ Makkelijk in gebruik ( ingedrukt houden zo hoef je het apparaatje alleen te verplaatsen en flits deze vanzelf.
+ App herinnert je wanneer je moet flitsen.
+ sterk haarvermindering tot nu toe.

- Flits niet op knokkige knieën, tenen en vingers.
- Geen opbergtas of doosje bijgeleverd.

Dhauhara 06-06-2017

Makkelijk in gebruik

1ste keer flitsen

2de keer flitsen

3de keer flitsen

4de keer flitsen

Ik ben heel enthousiast over de Lumea essentieel met een kleine minpuntjes:

+ App herinnert je wanneer je moet flitsen.
+ sterk haarvermindering tot nu toe.

- Flits niet op knokkige knieën, tenen en vingers.
- Geen opbergtas of doosje bijgeleverd.

Ingerit 06-06-2017 Product paar maanden in bezit

Het werkt!

Ik heb de Lumea Essential nu een achttal weeken gebruikt.
Ik gebruik het voor mijn oksels en dijen. Mijn oksels hebben tot nu toe 4 flitsbeurten gehad en mijn dijen 3.
En ik moet zeggen dat ik al resultaat zie! Ik moet mijn oksels veel minder vaak scheren, de haartjes groene trager terug. En dat zie ik ook op mijn dijen. Echt kale plekken zijn er volgens mij nog niet.

Het apparaat zelf is gemakkelijk te gebruiken en in te stellen. Ik heb ook de app geinstalleerd en dat vind ik handig om te kunnen onthouden wanneer het tijd is voor een nieuw flietsbeurt. Het geeft ook enkele tips.

Oksels flitsen duurt ongeveer 5 minuten per oksels en het gaat vlot en gemakkelijk.

Dijen behandelen duurt veel langer. Is ook niet zo gemakkelijk te zien waar er al geflitst is en waar nog niet. Het apparaat past niet zo ergonomisch in mijn hand als ik mijn dijen moet flitsen en ik moet tussendoor een paar pauzes nemen. Ik was ongeveer 30 minuten per dij bezig. Maar omdat ik toch al resultaat zie ben ik gemotiveerd om verder te doen.

Een extra minpuntje vind ik dat het niet oplaadbaar is - je moet dus altijd dichtbij een stopcontact blijven. Gelukkig is de draad wel lang genoeg.

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • resultaat redelijk snel zichtbaar
  • pijnloos

Minpunten

• niet oplaadbaar
  • zit niet ergonomisch in hand