Braun IPL BD 5001 - Reviews

armen, benen
Kleuren
goud, wit

Char 26-02-2016 Product maand in bezit

Ik heb het apparaat inmiddels een week of 4 in mijn bezit en heb het wekelijks gebruikt. Vanaf de 3e week is er duidelijk resultaat te zien. Op mijn benen zie ik al haarloze plekken verschijnen en op mijn armen ben ik praktisch haarloos inmiddels. Het apparaat werkt snel en is makkelijk in gebruik. Alleen op gevoelige plekken zoals oksel, bikinilijn en gezicht voel je prikjes tijdens het gebruik. Voor de rest is het pijnloos.

Door de huidsensor ook op de lichtbruine huid veilig te gebruiken! Ik heb totaal geen irritaties of brandplekjes gehad.

Tabula-rasa 23-02-2016 Product maand in bezit

Inmiddels 3,5 week dit product in bezit en ben enthousiast over het gebruiksgemak en resultaat. Ik gebruik het apparaat voor mijn benen. Nu ik merk dat de haargroei minder begint te worden ga ik ook mijn oksels proberen. De flitsen zijn vrij fel en je voelt het wel. Het is niet pijnlijk, alleen even wennen. Snoer van het apparaat is lang genoeg om lekker ergens te gaan zitten.

Ik zou de Braun IPL zeker aanbevelen.

Rimgaude 22-02-2016 Product maand in bezit

Ik mag het apparaat testen voor Lekker in het Leven test aktie.

Ik heb Braun Silk-expert voor vier weeken nu en ik heb hem al vier keer geprobeerd. Ik ben begonnen met mijn gezicht haren (die zou ik willen weg hebben de meest) op een gevoelige modus. Was niet pijnlijk, alleen de flitser was heel hard dicht bij mijn ogen. Oksels waren gevoeliger, bikinilijn en benen niet zo veel.

Na vier weeken, kan ik minder haar zien groeien terug, en die groeiende terug zijn half dood, dus ik heb grote verwachtingen dat na enkele sessies de resultaten nog meer merkbaar zijn!

G. Bemer 19-02-2016 Product maand in bezit

Heb dit apparaat voor mijn vriendin gekocht als oplossing voor de dure laser salons. Na een maand lijkt dit een geweldige uitkomst. Ze is er heel blij mee, is nu al effectief en volgens haar is het vrijwel pijnloos. Vooral over de automatische sensor die in het apparaat zit is ze zeer te spreken.

modjow 17-02-2016 Product paar weken in bezit

Ik gebruik dit product nu 4 weken, en al beduidend minder haargroei op mijn benen. De oksels blijven nog wat achter, maar waarschijnlijk omdat dit stuggere haren zijn.
Dit apparaat geeft wat prikkelingen/steekjes, maar ik heb geen pijn ervaren. Een stuk fijner in gebruik dan een epilator. Kost nog wel veel tijd (eerst scheren, dan flitsen), maar uiteindelijk zal het maar 1x per maand nodig zijn.
Fijn dat de sensor zorgt dat het apparaat zich aanpast aan de huidteint.
Dit apparaat is niet geschikt voor alle soorten huidtypes en haarkleuren.

Kirby 16-02-2016 Product paar weken in bezit

k heb de Braun Silk Expert nu ruim 3 weken gebruikt. Het apparaat is vrij makkelijk te gebruiken, het ligt goed in de hand en hoewel je de flitsen wel voelt, is het niet heel pijnlijk. Mijn huid raakt er niet door geïrriteerd, ook niet op de gevoeligere plekken.
Ik heb een vrij lichte huid met donker blonde haren en na drie keer wekelijks gebruiken, komen de haartjes zeker langzamer terug, maar ik verwacht niet dat ik na vier keer gebruik al naar een maandelijkse onderhoud kan overstappen. Dit zal langer duren denk ik.
Het gebruik is wel even tijdrovend en het is soms lastig om te weten waar ik al precies geweest ben.
Het grootste voordeel vind ik wel dat IPL nu makkelijk uit te voeren en ik hier niet voor naar een salon moet.

tiggeraal 12-02-2016 Product paar weken in bezit

Het apparaat mag ik testen voor Lekker in het Leven: super om op deze manier dit apparaat te leren kennen!

Mijn eerste indruk bij het uitpakken van de doos: het apparaat ziet er luxe en handzaam uit. De handleiding is zeer duidelijk. Zo staat er bijvoorbeeld in dat er eerst een proefstukje geflitst moet worden, om zeker te zijn dat bij het flitsen van een groter gebied geen problemen op gaan treden. Dus: eerst een proefstukje!
Het apparaat ligt goed in de hand en de flitsknop is fijn groot. Wel even erbij nadenken dat niet in de flits gekeken mag worden (eventuele oogschade zou het gevolg kunnen zijn, ook zeer goed beschreven in de handleiding)! Misschien was een beschermingsbril een fijne toevoeging geweest in het pakket.

Het apparaat past zich zelf aan de huidteint aan, het enige dat zelf te regelen is, is de sterkte van de flits (er zit een knopje op voor minder hard flitsen) en of het apparaat vlot achter elkaar flitst (flitsknop vasthouden) of dat zelf geregeld wordt wanneer de flits plaatsvindt (flitsknop kort indrukken). Het vasthouden van de flitsknop zorgt ervoor dat met handige intervallen wordt geflitst, zodanig dat er voldoende tijd is om de ‘kop’ te verplaatsen naar het volgende stuk huid dat behandeld gaat worden.

Wanneer het apparaat goed contact maakt met de huid, is dit zichtbaar door de witte leds aan de zijkanten van de ‘kop’ van het apparaat. Dan is ook het apparaat klaar om te flitsen (heel vlot). Tijdens het flitsen is de pijn minimaal. Soms (afhankelijk van de plaats van flitsen) is er tijdens de flits heel even een gevoel van speldenprikjes, eventueel met een warm gevoel. Vergeleken met epileren is dit minimaal. Op de onderbenen voel ik dit bijvoorbeeld helemaal niet, onder de oksels wel. Zodra ik klaar ben met flitsen, is het prikkende gevoel verdwenen en het komt niet terug tot het volgende flitsmoment.

De Braun Silk-expert IPL is nu een week of drie door mij getest. De eerste 4 tot 12 weken moet wekelijks geflitst worden (staat uitgebreid in de handleiding), daarna nog ongeveer 1 keer per 4 weken.

Op mijn onderbenen en in mijn oksels heb ik het idee dat de haargroei al minder begint te worden. Het haar groeit minder snel en er is al minder haar aanwezig. Ik ben heel benieuwd of dit zo doorzet en of 1 keer in de 4 weken flitsen op termijn genoeg is. Ik heb goede hoop!