Braun IPL BD 5001

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun IPL BD 5001 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

j*****@h********** 09-05-2023
  • Product gekregen

Helaas, werkt bij mij niet

Geschreven voor: Braun Silk-expert 5

Helaas, dit product werkt bij mij niet. Heb het nu ongeveer 12 weken, elke week gebruikt. Zie helaas (bijna) geen verschil. Alleen bij een paar hele dunne haartjes heb ik het gevoel dat ze wat trager terugkomen. Verder bij de bikinilijn en oksels, waar ik het product specifiek voor wou gebruiken, merk ik totaal geen verschil. Erg jammer. Het product is handig in gebruik maar ik zou het niet aanbevelen.

Yvette W. 17-01-2019

Fijn en effectief appraat

Geschreven voor: Braun IPL BD 5001

Na een lange zoektocht ben ik bij dit apparaat uit gekomen. Ik heb het al een aantal keren gebruikt. Het is even een zoektocht wat wel en niet kan qua huid maar de beschrijving is duidelijk. Het resultaat is dat de haar groei is afgenomen. Het doet geen pijn en het is makkelijk dat er geen batterijen nodig zijn. Het opladen werkt makkelijk enkel kost dat even tijd. Ik heb het product als kerst cadeau gekregen. De bezorging verliep ook vlot en snel.

Pluspunten

• geen batterijen, gewoon laden(geen usb).
  • pijnloos
  • snel resultaat

Minpunten

• eerste keer opladen kost tijd

Tatjana R. 10-12-2018

Erg tevreden tot nu toe!

Geschreven voor: Braun Silk-expert 5

In het begin was ik erg sceptisch over het apparaat, maar naarmate ik deze langer gebruik begin ik er toch vertrouwen in te krijgen. Inmiddels heb ik mijn 9de behandeling gehad en merk al zichtbaar verschil bij mijn bikinilijn. Mijn huid is erg gevoelig en ik merk door het flitsen dat deze er beter uit komt te zien (minder ingegroeide haren). Als het goed is hoef je na je 12de week het apparaat niet meer wekelijks te gebruiken! Het is ook zeker niet pijnlijk, af en toe is het iets gevoeliger, maar je kan de stand van het apparaat milder zetten.

Het enige minpuntje vind ik dat er geen bril en/of naverzorging bij zit. Maar in principe zijn de flitsen niet schadelijk voor je ogen. Het tasje waarin het wordt geleverd is ook erg handig. Lekker compact en makkelijk op te bergen! Al met al, tot nu toe erg tevreden!

Pluspunten

• Compact, handig om mee te nemen
  • Makkelijk in gebruik
  • Scheelt je 1000-en euros

Minpunten

• Niet oplaadbaar
  • Geen bril en/of naverzorging

Roos N 03-12-2018

Verrassend fijn product

Geschreven voor: Braun Silk-expert 5

Het eerste wat me opvalt bij ontvangst van mijn Braun BD5006 is het leuke tasje wat erbij komt. Zowel het epileerapparaat als de stekker past er in. Ik reis veel voor werk dus zo kan ik makkelijk alles in 1 keer meenemen. Wat ik prettig vind is de optie om de flitsintensiteit aan te passen. Ik was vantevoren bang dat de lichtflitsen te fel en eventueel slecht voor mijn ogen zouden zijn. Maar door sensoren aan beide uiteinden van het glas wordt dit beperkt. Ik heb dit product gratis gekregen om te testen. Na een maand gebruik merk ik dat er minder en zachter haar terug komt. Na een langere periode zou het resultaat nog beter moeten zijn dus ik blijf mijn IPL zeker gebruiken!

Pluspunten

• Snel
  • Pijnloos

Minpunten

• Vast snoer

Karen 30-11-2018

Handig in gebruik

Geschreven voor: Braun Silk-expert 5

Het is leuk dat het product in een mooi en handig opbergtasje wordt geleverd. De gebruiksomschrijving is ook heel duidelijk. Veruit het grootste pluspunt is dat het product super handig is in gebruik. Je hoeft het alleen maar tegen je huid aan te houden en op een knop te drukken. Het is ook direct geladen en je kunt dus direct aan de slag. De lichtflitsen voel je wel, maar het doet geen pijn én het levert ook geen geïrriteerde huid op na afloop. Een ander pluspunt is dat je het niet vaak hoeft te gebruiken. In de eerste fase (de eerste 4 tot 12 weken) slechts eens per week. Daarna nog minder. Het apparaat heb ik ongeveer 4 weken geleden gratis ontvangen om te testen. Ik zie helaas nog nauwelijks resultaat, maar ik gebruik het ook pas 4 weken en de eerste fase duurt 4 tot 12 weken. Daarna pas zal het resultaat, als het goed is, zichtbaar gaan worden. Ik blijf zeker doorgaan!

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Mooi vormgegeven
  • Snel te gebruiken
  • Pijnloos en zonder irritatie
  • Handig opbergtasje

Minpunten

• Resultaat duurt lang

Liesbeth 18-10-2018

Fijn apparaat prima resultaat

Geschreven voor: Braun IPL BD 5001

Sinds een paar weken maak ik gebruik van het ontharingsapparaat Braun Silk-expert IPL. Het resultaat naar een 7 tal weken valt mij zeer zeker niet tegen. Het apparaat is handzaam en zeer eenvoudig in gebruik. Ook de handleiding die bijgevoegd is, is zeer duidelijk omschreven. De behandelingen zijn pijnloos, ik moet soms nog wel schrikken van de felle hete flits. Ook ontstaan er al pkekken waar weinig tit geen haar meer groeit. Vooral op dee benen en oksels. Toen ik het apparaat aangeboden om te testen was ik in het begin wel wat angstig voor het gebruik, krijg ik vlekjes e/o irritaties op de huid. Dit is echter niet het geval. De behandeling is absoluut niet pijnlijk. Hetf apparaat wat ik gratis hebt ontvangen om te testen zal ik zeker blijven gebruiken, ik ben er blij mee. Ook kjan ik heet andere personen zee zeker aanraden. Het effect is mooi.

Pluspunten

• Effectief
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Duidelijke gebruiksaanwijzing

Minpunten

• Eventueel een brilletje bijvoegen.

MarlijnB 14-05-2018

Erg fijn product

Geschreven voor: Braun Silk-expert 5

Zeven weken geleden ben ik begonnen met het testen van dit IPL apparaat van Braun, wat ik gekregen heb om te testen. Op dit moment begin ik echt al te zien dat er plekjes ontstaan waar geen haar meer groeit! Het apparaat werkt erg prettig, al moet je voor het gebruik wel echt de tijd nemen, en ziet er mooi uit. Wel heb ik dat ik af en toe schrik van een hete flits. Tot nu toe heb ik echter nooit irritatie of plekjes of iets dergelijks gekregen door het gebruik, waar ik in het begin wel een beetje bang voor was. Idealiter zou het apparaat draadloos moeten zijn, al stoort het snoertje ook weer niet zo heel erg. Ik zou het apparaat zeker aanraden, gezien het echt een mooi effect heeft!

Pluspunten

• Effectief

Minpunten

• Soms een hete flits

Bjdoncker 02-05-2018

Test Ipl

Geschreven voor: Braun Silk-expert 5

Wat een fijn IPL apparaat. Ik zie enorme verbetering van de vermindering van de haren. Ik heb het product mogen ontvangen om het uit te testen en heb het nu ongeveer 8 weken in mijn bezit; ik ben dis erg benieuwd hoe de resultaten zijn na een langere periode maar tot nu toe erg tevreden. De behandeling is niet pijnlijk en gaat snel door de slide functie

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Niet pijnlijk

TessaO 01-05-2018

Fijn apparaat met goed resultaat

Geschreven voor: Braun Silk-expert 5

Ik ben over het algemeen best tevreden over het ontharingsapparaat van Braun. Het resultaat na tien weken gebruik valt mij zeker niet tegen. Er ontstaan alle plekken waar geen haar meer groeit en op de rest van de plekken is het haar dunner en lichter. Het gebruik is eenvoudig. Het doet geen pijn, is alleen wel warm. Door de verschillende intensiteitsniveaus kun je hier aan wennen. Vooral de ‘slide’ functie waardeer ik heel erg. Je houdt de knop dan ingedrukt, beweegt het apparaat langzaam over de huid en de rest doet het apparaat. Ideaal voor als je bijvoorbeeld je benen snel wilt ‘laseren’. Het grootste nadeel vind ik dat je bij een stopcontact moet blijven zitten om het te gebruiken. Zodra je het apparaat uit het stopcontact haalt, werkt deze niet meer. Je kunt hem dus niet opladen. Toch is dat nadeel niet groot genoeg om het niet te blijven gebruiken. Ik heb het product gratis ontvangen, maar na deze ervaring merk ik dat ik er ook best voor had willen betalen. Vooral het resultaat valt mij absoluut niet tegen.

Pluspunten

• fijn in gebruik
  • mooi opbergzakje

Minpunten

• moet in stopcontact om te gebruiken

EllyvWan 29-04-2018

Soer goed resultaat

Geschreven voor: Braun Silk-expert 5

Nu ik sinds enkele weken de Braun IPL BD5006 in gebruik heb zijn er op enkele haren na de haren op mijn oksels en benen verdwenen. Deze behandeling duurde ongeveer 30 minuten en is pijnloos. Toen ik dit apparaat gratis ontving om uit te proberen had ik dit niet verwacht. Het apparaat is makkelijk te bedienen ligt fijn in de hand en is makkelijk schoon te maken, en je kunt alles bewaren in een mooi vormgegeven tasje. Al met al een absolute aanrader.

Annegien 17-04-2018

Top omtharingsapparaat!

Geschreven voor: Braun IPL BD 5001

Wauw! Normaal gesproken ben ik niet snel tevreden wanneer het om onharingsproducten gaat. Vaak producten geprobeerd maar helaas telkens teleurgesteld. Nadat ik de Braun IPL silk expert gratis heb ontvangen ben ik direct verkocht! Elke week gebruik ik het product en al na de eerste keer merkte ik verschil. Het apparaat is makkelijk in gebruik en pijnloos. Na 6 keer ben ik zo goed als haarvrij!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel en pijnloos

Minpunten

• Moet in stopcontact blijven
  • Heftige flitsen

Wieke W 27-12-2017

Mooi apparaat, geheel pijnloos

De Braun IPL BD5008 is een mooi apparaat. Ik heb het product gratis ontvangen om reviews over te schrijven. Het apparaat is makkelijk in gebruik en echt totaal pijnloos. Ik heb mijn benen gedaan. De flitsen zijn minder sterk dan als je het professioneel laat doen, maar dat maakt het wel veilig. De gebruiksaanwijzing is wat vaag over hoe vaak je het moet gebruiken. Ik heb het nu 2x gedaan en zie nog geen resultaat. Dit is te verwachten. Ik heb mijn oksels en bikinilijn professioneel laten doen en dat duurde ook heel lang (1,5 jaar). Maar voor mijn benen hoef ik nu in ieder geval niet naar de schoonheidsspecialist.
Het bijgeleverde gezichtsborstel maakt je gezichtshuid erg zacht maar de batterijen gaan niet lang mee.
Kortom, mooi apparaat en ik zou het aanraden! Prijs is wel wat hoog, maar als het echt permanente ontharing is dan is dat het waard.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Pijnloos

Minpunten

• vage gebruiksaanwijzing

S.Minneboo 24-06-2017

Super IPL!

Geschreven voor: Braun IPL BD 5001

Wat een super apparaat! ik gebruik hem nu 3 weken en op sommige plekken komt mijn haar al niet meer terug!

Het is ook een mooi apparaat, grote kop, hij stelt zich naar jou huidtype, 3 standen flitsen zitten er op ( waarbij je dus de derde stand gebruikt voor je zones met dunnere huid)

Je kunt hem apart gebieden laten flitsen of je houdt de knop in en beweeg dan flitst hij regelmatig. Handig voor je benen!

Ik ben eerst alles uit gaan pluizen of ik dit apparaat zou gaan kopen want ja 259,= moest ik even voor sparen.
En was ik benieuwd of hij werkt en hij werkt echt!

Maar absoluut Geen dag spijt van gehad!!

Pluspunten

• groot flitsscherm
  • past zich aan aan je huid
  • makkelijk in gebruik
  • snel resultaat
  • Het apparaat is gewoon een PLUS

Minpunten

• zijn er niet
  • Echt niet

Char 26-02-2016
Geschreven voor: Braun IPL BD 5001

Ik heb het apparaat inmiddels een week of 4 in mijn bezit en heb het wekelijks gebruikt. Vanaf de 3e week is er duidelijk resultaat te zien. Op mijn benen zie ik al haarloze plekken verschijnen en op mijn armen ben ik praktisch haarloos inmiddels. Het apparaat werkt snel en is makkelijk in gebruik. Alleen op gevoelige plekken zoals oksel, bikinilijn en gezicht voel je prikjes tijdens het gebruik. Voor de rest is het pijnloos.

Door de huidsensor ook op de lichtbruine huid veilig te gebruiken! Ik heb totaal geen irritaties of brandplekjes gehad.

Kaasje 11-09-2016

Hallo,
Graag zou ik willen weten wat het resultaat na een half jaar gebruik is.
Hartelijke groet
Kaasje

Tabula-rasa 23-02-2016
Geschreven voor: Braun IPL BD 5001

Inmiddels 3,5 week dit product in bezit en ben enthousiast over het gebruiksgemak en resultaat. Ik gebruik het apparaat voor mijn benen. Nu ik merk dat de haargroei minder begint te worden ga ik ook mijn oksels proberen. De flitsen zijn vrij fel en je voelt het wel. Het is niet pijnlijk, alleen even wennen. Snoer van het apparaat is lang genoeg om lekker ergens te gaan zitten.

Ik zou de Braun IPL zeker aanbevelen.

Rimgaude 22-02-2016
Geschreven voor: Braun IPL BD 5001

Ik mag het apparaat testen voor Lekker in het Leven test aktie.

Ik heb Braun Silk-expert voor vier weeken nu en ik heb hem al vier keer geprobeerd. Ik ben begonnen met mijn gezicht haren (die zou ik willen weg hebben de meest) op een gevoelige modus. Was niet pijnlijk, alleen de flitser was heel hard dicht bij mijn ogen. Oksels waren gevoeliger, bikinilijn en benen niet zo veel.

Na vier weeken, kan ik minder haar zien groeien terug, en die groeiende terug zijn half dood, dus ik heb grote verwachtingen dat na enkele sessies de resultaten nog meer merkbaar zijn!

G. Bemer 19-02-2016
Geschreven voor: Braun IPL BD 5001

Heb dit apparaat voor mijn vriendin gekocht als oplossing voor de dure laser salons. Na een maand lijkt dit een geweldige uitkomst. Ze is er heel blij mee, is nu al effectief en volgens haar is het vrijwel pijnloos. Vooral over de automatische sensor die in het apparaat zit is ze zeer te spreken.

modjow 17-02-2016
Geschreven voor: Braun IPL BD 5001

Ik gebruik dit product nu 4 weken, en al beduidend minder haargroei op mijn benen. De oksels blijven nog wat achter, maar waarschijnlijk omdat dit stuggere haren zijn.
Dit apparaat geeft wat prikkelingen/steekjes, maar ik heb geen pijn ervaren. Een stuk fijner in gebruik dan een epilator. Kost nog wel veel tijd (eerst scheren, dan flitsen), maar uiteindelijk zal het maar 1x per maand nodig zijn.
Fijn dat de sensor zorgt dat het apparaat zich aanpast aan de huidteint.
Dit apparaat is niet geschikt voor alle soorten huidtypes en haarkleuren.

Kirby 16-02-2016
Geschreven voor: Braun IPL BD 5001

k heb de Braun Silk Expert nu ruim 3 weken gebruikt. Het apparaat is vrij makkelijk te gebruiken, het ligt goed in de hand en hoewel je de flitsen wel voelt, is het niet heel pijnlijk. Mijn huid raakt er niet door geïrriteerd, ook niet op de gevoeligere plekken.
Ik heb een vrij lichte huid met donker blonde haren en na drie keer wekelijks gebruiken, komen de haartjes zeker langzamer terug, maar ik verwacht niet dat ik na vier keer gebruik al naar een maandelijkse onderhoud kan overstappen. Dit zal langer duren denk ik.
Het gebruik is wel even tijdrovend en het is soms lastig om te weten waar ik al precies geweest ben.
Het grootste voordeel vind ik wel dat IPL nu makkelijk uit te voeren en ik hier niet voor naar een salon moet.

Alida D 12-02-2016
Geschreven voor: Braun IPL BD 5001

Het apparaat mag ik testen voor Lekker in het Leven: super om op deze manier dit apparaat te leren kennen!

Mijn eerste indruk bij het uitpakken van de doos: het apparaat ziet er luxe en handzaam uit. De handleiding is zeer duidelijk. Zo staat er bijvoorbeeld in dat er eerst een proefstukje geflitst moet worden, om zeker te zijn dat bij het flitsen van een groter gebied geen problemen op gaan treden. Dus: eerst een proefstukje!
Het apparaat ligt goed in de hand en de flitsknop is fijn groot. Wel even erbij nadenken dat niet in de flits gekeken mag worden (eventuele oogschade zou het gevolg kunnen zijn, ook zeer goed beschreven in de handleiding)! Misschien was een beschermingsbril een fijne toevoeging geweest in het pakket.

Het apparaat past zich zelf aan de huidteint aan, het enige dat zelf te regelen is, is de sterkte van de flits (er zit een knopje op voor minder hard flitsen) en of het apparaat vlot achter elkaar flitst (flitsknop vasthouden) of dat zelf geregeld wordt wanneer de flits plaatsvindt (flitsknop kort indrukken). Het vasthouden van de flitsknop zorgt ervoor dat met handige intervallen wordt geflitst, zodanig dat er voldoende tijd is om de ‘kop’ te verplaatsen naar het volgende stuk huid dat behandeld gaat worden.

Wanneer het apparaat goed contact maakt met de huid, is dit zichtbaar door de witte leds aan de zijkanten van de ‘kop’ van het apparaat. Dan is ook het apparaat klaar om te flitsen (heel vlot). Tijdens het flitsen is de pijn minimaal. Soms (afhankelijk van de plaats van flitsen) is er tijdens de flits heel even een gevoel van speldenprikjes, eventueel met een warm gevoel. Vergeleken met epileren is dit minimaal. Op de onderbenen voel ik dit bijvoorbeeld helemaal niet, onder de oksels wel. Zodra ik klaar ben met flitsen, is het prikkende gevoel verdwenen en het komt niet terug tot het volgende flitsmoment.

De Braun Silk-expert IPL is nu een week of drie door mij getest. De eerste 4 tot 12 weken moet wekelijks geflitst worden (staat uitgebreid in de handleiding), daarna nog ongeveer 1 keer per 4 weken.

Op mijn onderbenen en in mijn oksels heb ik het idee dat de haargroei al minder begint te worden. Het haar groeit minder snel en er is al minder haar aanwezig. Ik ben heel benieuwd of dit zo doorzet en of 1 keer in de 4 weken flitsen op termijn genoeg is. Ik heb goede hoop!