Philips Lumea Advanced SC1997/00 IPL Lichtontharing

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea Advanced SC1997/00 IPL Lichtontharing op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sharon 04-05-2021

Niet heel enthousiast

Ik ben nu bijna 5 maanden aan de slag met mijn ipl behandeling. Ik heb er gemixte gevoelens over per zone.

Onderbenen: eerste 4x om de 2 weken gedaan, daarna om de 4 weken. Op zich een goed resultaat met weinig duidelijke haargroei. Er komen nog wel wat haartjes doorheen, maar dat zijn lichte haartjes. Ik kan gerust 2 weken zonder scheren met blote benen naar buiten. De ipl behandeling duurt wel heel lang en ik zie er elke keer weer als een berg tegenop. Het is overigens totaal niet pijnlijk. Tijdens de behandeling moet ik wel 2-3 keer stoppen omdat het apparaat over verhit is. Dan moet ik 2-5 min wachten tot ik weer verder kan.

Oksels: al vanaf het begin doe ik deze behandeling om de 2 weken. Dit omdat de haartjes blijven terug komen. Wel zijn het er veel minder, maar in de zomer moet ik nog zeker 2x per week scheren denk ik. De ipl behandeling gaat wel lekker snel en is pijnloos.

Bikinilijn: al vanaf het begin doe ik deze behandeling om de 2 weken, omdat wel wel wat haartjes terug komen. Wat wel vervelend is, is dat er rode bultjes zijn ontstaan die niet weg trekken. Ook hier is de behandeling pijnloos en gaat redelijk snel.

Al met al vind ik het resultaat en gebruiksgemak tegenvallen en had ik hem achteraf niet willen kopen.

Pluspunten

• Benen zo goed als haarvrij

Minpunten

• Oksel en bikinilijn matig haarvrij
  • Onderbenen duren lang
  • Blijvende bultjes gekregen bij bikinilijn
  • oververhitting apparaat

Julie Reinoud 02-10-2016

Prima resultaat na 4 keer gebruik

Toen ik de doos opende zag een mooi ontworpen apparaat. Daarnaast is hij veilig in de zin dat hij alleen flitst als het schermpje de huid helemaal raakt. Het enige wat jammer is is het ontbreken van een aan en uit knop (of ik kan hem niet vinden). Je kan hem alleen uit zetten door de stekker er uit te trekken...
Het gebruik is heel makkelijk en het kost weinig tijd. Je ruikt een klein beetje een verbrande lucht maar dat stoorde me eigenlijk niet echt.
Na 4 keer gebruiken zijn er bij oksels en benen haarloze plekken zichtbaar. Ik hoop dat na nog een aantal keer gebruiken er nog minder haar terug groeit. 4 keer is in ieder geval nog niet genoeg! Bikinilijn geeft beter resultaat, maar heb ik ook al een paar keer laten behandelen in een ipl-salon. Daar nu nauwelijks haartjes meer!
Al met al, makkelijk in de hand, korte behandeling en na een paar keer gebruik redelijk resultaat. Reden genoeg om door te gaan.

Pluspunten

• makkelijk gebruik
  • zichtbaar minder haar
  • weinig tijd nodig

Minpunten

• geen aan en uit knop

Nathalie 09-09-2016

Proberen waard!

Voor altijd gladde oksels, benen en een gladde bikinilijn, zonder eindeloos harsen of pijnlijke behandelingen, wie wil dat nou niet?! Daarom was ik aangenaam verrast toen Philips mij vroeg om de Philips Lumea SC1997/00 te testen. Het apparaat ziet er simpel uit (slechts 2 knoppen) en na het lezen van de korte maar duidelijke instructies, stop ik de adapter in het stopcontact en begin ik met mijn benen. Op mijn bovenbenen gaat het makkelijk en de ready knop staat me toe meerdere flitsen af te geven. De flitsen geven een klein prikje, dat was even schrikken, maar met het beoogde resultaat in mijn achterhoofd ga ik door met mijn schenen. Helaas gaat het op mijn schenen niet zo gemakkelijk, het ‘ready’ lampje gaat moeilijk aan door het harde en hoekige oppervlak van mijn schenen. Door met de belangrijkste en vervelendste plekken om te scheren: mijn bikinilijn en oksels. Die gaan verrassend makkelijk en snel! Al met al een prima eerste indruk, nu hopen op resultaat!
En… Het resultaat mag er zijn! Een paar dagen na de eerste behandeling had ik al het idee dat de haargroei en terugkeer minder is. Persoonlijk vind ik het fijn om snel onder de douche te scheren dus een waterproof variant zou helemaal ideaal zijn. Je moet er dus wel even de tijd voor nemen maar als je gewend bent om te harsen of professioneel te laseren zou ik zeker de Philips Lumea uitproberen!

Stephanie 26-08-2016

Makkelijk in gebruik

Ik ben erg tevreden over de Philips Lumea. Zelf wilde ik graag dat mijn haarvermindering zou afnemen en tot nu toe werkt de Lumea naar wens. Bij het gebruik is het belangrijk dat je eerst het boekje goed doorleest. Zo is de combinatie met zon en huidverzorgingsmiddelen niet aan te raden. Daarnaast schrok ik de eerste keer van het warme gevoel dat de Philips Lumea afgeeft. Maar de behandelingen daarna was ik er aan gewend en was dit geen probleem meer. Verder merk ik nu ik de Philips Lumea 4 keer op stand 4 heb gebruikt dat er duidelijk haar vermindering zichtbaar is. Nog niet alles is helemaal weg, maar je ziet wel een duidelijk verschil. En ik vermoed dat in de komende behandelingen de afwezigheid zal vergroten. Daarom raad ik iedereen die op een makkelijke manier van zijn haargroei af wil komen aan om de Philips Lumea aan te schaffen!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Haarvermindering

Minpunten

• Lange behandeling vereist

Sandra 24-08-2016

Philips lumea sc1997/00

Afgelopen zomer begonnen met de Lumea SC1997/00. De Lumea is makkelijk in gebruik en de handleiding is duidelijk. Lumea geeft duidelijk aan op welk moment je moet "flitsen". Ik heb de Lumea nu alleen gebruikt voor mijn benen, maar ga zeker ook mijn oksels en bikinilijn behandelen. Wat ik een groot voordeel aan deze manier van ontharen vind, is dat je voor de behandeling moet scheren (en dus niet eerst je haartjes hoeft te laten groeien zoals bij een waxbehandeling). Wat een nadeel is, is dat deze behandeling meer tijd in beslag neemt dan scheren. Maar uiteindelijk is het resultaat het waard.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • pijnloos

Minpunten

• tijdrovend

Merel1504 23-08-2016

Fijn product, gewenst resultaat

Ik heb van Philps de Lumea SC1997/00 gekregen om te testen.
Ik heb de Lumea nu twee keer gebruikt. De resultaten zijn nog niet heel erg goed zichtbaar, maar dat kun je nog niet verwachten na twee keer flitsen. Echter merk ik wel dat de haargroei vertraagd.
Toen ik de Lumea uit de verpakking haalde vond ik hem wel erg groot, ik had de Lumea namelijk iets kleiner verwacht. Omdat hij vrij groot is dacht ik ook dat hij zwaar zou zijn, dit is helemaal niet zo, en hij is ook nog eens fijn vast te houden. In de gebruiksaanwijzing werd vermeld dat je de Lumea in een hoek van 90 graden op je huid moet houden. Ik had verwacht dat dit erg lastig zou zijn, dit valt reuze mee! De Lumea geeft door middel van het lampje aan of je kunt flitsen en als je de Lumea niet goed op de huid houdt gaat hij automatisch niet branden, helemaal niet lastig dus!
Verder is de gouden afwerking op de bovenkant erg mooi.
Ik had verwacht dat het flitsen geheel pijnloos zou gaan, je voelt het flitsen echter wel, vooral bijvoorbeeld op de scheenbeen en andere gevoelige plaatsen. Deze ‘pijn’ is echter zeer goed te overzien, je voelt het een beetje maar kun het zeker geen pijn noemen. Alles beter dat andere pijnlijke behandelingen dus!
Na vier behandelingen met de Lumea ben ik overtuigd; mijn haargroei is drastisch verminderd. Hoewel de haargroei nog niet volledig is gestopt ben ik zeer tevreden over dit product. Het ligt er natuurlijk aan hoe heftig je haargroei is, maar ik zal zeker verder gaan met de behandelingen, dit is echt een uitkomst!

Pluspunten

• Niet pijnlijk
  • Gewenst resultaat
  • Licht

Minpunten

• Wordt snel warm

kim 23-08-2016

philips lumea sc1997/00 verassend goed!

Midden juni ben ik gestart met het gebruiken van de philips lumea Sc1997/00. Ik hoop dat ik na het gebruik van de lumea veel minder last heb van ongewenst lichaamshaar.
Na het lezen van de heldere product informatie en gebruikers handleiding ben ik vrij snel aan de slag gegaan. Even wennen, en toch wel spannend. Je hebt het heel snel onder de knie, de lichtflitsen zijn helder en je voelt er gelukkig vrij weinig ervan. Ik voelde een paar keer bij de bikinilijn en bij mijn oksels een heel klein beetje pijn, meer de schrik, daar was het even gevoelig. Verder gaat het heel makkelijk en ben je redelijk snel klaar met het flitsen van je lichaam, in mijn geval oksel, bikinilijn en benen. Het apparaat geeft duidelijk aan wanneer je weer kan flitsen dit gaat gelukkig heel snel waardoor je rap door kan. Mijn eerste en tweede ervaringen zijn voor nu dus heel positief. Ik ben benieuwd naar het resultaat over een aantal weken.
Na meerdere behandelingen en twee maanden verder ben ik nog steeds erg tevreden met het apparaat. Mijn oksels en benen vind ik het prettigste om te doen. De bikinilijn vind ik toch wat meer een gedoetje. Je moet wat vaker het apparaat goed draaien zodat hij de flits kan maken. En ik merk dat het bij mij daar gewoon wat gevoeliger is. Hierdoor kijk ik er iets meer tegenop om mijn bikinilijn te doen. Ik merk dat het resultaat bij mijn bikinilijn ook wat meer tegenvalt, dit vind ik erg jammer omdat voor mij de bikinilijn de belangrijkste reden is om dit apparaat te gebruiken. Maar aan de andere kant blijf ik erg positief over de philips lumea, dit omdat ik wel echt heel erg goed het resultaat op mijn benen en oksels zie. De haartjes zijn dunner komen steeds minder terug. Mijn haargroei is daar echt stukken minder geworden. Ik merk dat ik deze lichaamsdelen snel met het apparaat behandel en heb daar echt mijn draai in gevonden. Het scheren van te voren is daardoor ook minder erg omdat je steeds minder hoeft te scheren.
Verder ben ik heel erg blij dat ik helemaal geen huid irritaties heb gekregen. Dit kreeg ik nog wel eens naar veelvuldig scheren, bultjes etc. Maar door de behandelingen met de lumea merk ik echt dat ik hier minder last van heb gekregen en ook bijna geen ingegroeide haartjes meer. Heel fijn voordeel van dit apparaat dus.

Kortom ik blijf lekker aan de slag gaan met de lumea en hoop dat mijn bikinilijn uiteindelijk ook zo'n goed resultaat laat zien zoals bij mijn oksels en benen. Ik kan de philips lumea SC1997/00 zeker aanraden het resultaat is bij mij nu duidelijk ook al was ik misschien wat sceptisch in het begin. Ik ben blij dat ik dit apparaat heb mogen testen en dat het resultaat er is. Dit scheelt me heel veel dure waxbehandelingen in de toekomst namelijk. Dit heb ik er zo uit door dit apparaat.
Ik hoop dat andere ook zo enthousiast zijn over dit product, ik kan het in ieder geval aanraden!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • duidelijke handleiding
  • Goede resultaten
  • sterk en kwalitatief goed

Minpunten

• niet goedkoop

Brenda 22-08-2016

Makkelijk apparaat, goed resultaat

Ik ben gevraagd om de Philips Lumea SC/1997/00 te testen voor Philips.
Toen ik heb binnenkreeg ben ik meteen begonnen met flitsen. Erg benieuwd hoe het zou werken. De gebruiksaanwijzing was zeer duidelijk. Toch 2 keer doorgelezen omdat ik het ook wel wat eng vond om met zo’n apparaat aan de slag te gaan. Ik ben begonnen op mijn benen. Ik heb de grote kop gebruikt. Stukje voor stukje flitste ik mijn benen. Het ging erg gemakkelijk, en pijnloos. Ideaal! Bij mijn enkels weigerde hij af en toe omdat ik de kop niet goed recht op mijn enkels kreeg. Bij de tweede flitssessie heb ik de kop een kwart slag gedraaid en toen ging het prima. Oksels waren ook pijnloos. Hierna bikinilijn. Had het idee dat de flitser wat warmer werd. Het deed geen pijn het laatste stuk, maar hier voelde ik af en toe wel een tikje van het flitsen en wat warmte. Ik denk dat ik een volgende keer begin bij bikinilijn en oksels en pas later de benen want die zijn minder gevoelig. In totaal was ik met ongeveer een half uur klaar. Ik ben erg benieuwd naar de eerste resultaten!
Tot nu toe erg tevreden over het gebruik en ga er zeker mee door.

Inmiddels ruim 2 maanden verder en zo'n 4 a 5 keer geflitst. Ik ben nog steeds tevreden over het gebruik van de Philips Lumea. Ik flits nog steeds om de 2 weken. Ik wilde voor mijn vakantie een snel/goed resultaat dus ben nog even om de 2 weken gaan flitsen. Nu kan ik er meer weken tussen laten en dat ga ik ook doen.

Ik merk op mijn benen dat de haartjes zachter en minder snel terugkomen en op sommigen plekken helemaal niet.
Een groot gedeelte van mijn bikinilijn is al helemaal glad. Ook geen last meer van ingegroeide haartjes, bultjes etc. Dat is sowieso al fijn.
Mijn oksels zijn ook al een stuk gladder. Haartjes komen ook hier minder snel en zachter terug. Ik hoef echt nog maar 1x in de week te scheren en er zit niet veel meer.

Ik ga dus nog zeker even door met de Lumea. Het kost zeker wel even wat tijd om alles goed te kunnen flitsen, maar dat heb ik er zeker wel voor over.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Doet wat het zegt
  • Pijnloos

Minpunten

• Tijdrovend

Marieke 18-08-2016

Makkelijk apparaat, goed resultaat

Vandaag heb ik voor de eerste keer de Philips Lumea SC1997/00 gebruikt. Toen ik de doos opende zag ik een mooi apparaat, met alle onderdelen netjes verpakt en er zit zelfs een zakje bij om alle onderdelen bij elkaar te houden. Ik ben meteen van start gegaan met het lezen van de handleiding, wel duidelijk omschreven met plaatjes om het allemaal te verduidelijken. Ik moest echter wel eerst een huidtest doen en daarna 24 uur wachten voordat ik echt de behandeling kon beginnen. Dit is echter niet duidelijk omschreven in de handleiding, ik miste een beetje een kopje 'eerste keer gebruik'. De handleiding is niet chronologisch opgebouwd, hierdoor is het wat lastig voor het eerste gebruik.
Na de huidtest ben ik begonnen met een behandeling van de oksels, wel een gevoelig stukje huid en sommige flitsen waren wel wat gevoelig, maar het deed niet zeer. Ik heb dit snel nagezocht in de handleiding, waar een hele handige FAQ in staat.
Het was zo gepiept, het apparaat kan meteen door flitsen en je hoeft niet op te laden ofzo. Apparaat ligt goed in de hand, is fijn en snel in gebruik.
Nu heb ik inmiddels 4 behandelingen voltooid en het eerste resultaat is zichtbaar, minder haartjes en bij het scheren van de overige haartjes resulteert dit in minder irritatie en nette oksels.
Ik na de zomer ook met mijn benen starten, dat is wat lastig i.v.m. de zomer nu omdat je niet vlak voor en na de behandeling in de directe zon mag met de behandelde zones.
Samengevat een mooi apparaat, tot nu toe effectief gebleken. Goed opletten voor de eerste behandeling en daarna geduld hebben tot de behandeling zijn werk heeft gedaan!

JCL1113 16-08-2016

Snel en gemakkelijk

Het apparaat bevalt super tot nu toe. Het ligt gemakkelijk in de hand en het draad is lang genoeg zodat het makkelijk werkt. Daarnaast hoeft niet op te warmen, dus je kunt meteen beginnen. Handig dat je per gebied in kunt stellen op welke sterkte je wilt flitsen. Na 2 behandelingen al zichtbaar resultaat op vermindering van de haargroei en het kost bijna geen tijd.
(maand later)
Ik ben nu aan het einde van 3x om de 2 weken flitsen en ben nog steeds super tevreden met de Philips Lumea. Op mijn benen duurt het wel wat langer, maar daar ben ik dan wel ook later begonnen. De rest blijft nu helemaal weg. Wel merk ik dat ik sommige stukjes gemist heb, maar dat is dan ook wel een beetje mijn eigen onzorgvuldigheid, maar nu kan ik goed zien hoe dit werkt. Dat is overigens wel het enige nadeel van de Lumea wat betreft de benen. Die vind ik moeilijk te flitsen omdat je geen idee hebt of je er al bent geweest.

Pluspunten

• Snel en gemakkelijk
  • Na 2 weken resultaat

Minpunten

• Lastig voor benen

Vanya 13-08-2016

Lumea SC1997/00

Ik heb de Lumea SC1997/00 van Philips gekregen om deze te testen. Op het moment heb ik het apparaat 2 keer gebruikt. Ik merk in dit stadium van de behandeling nog vrij weinig van de werking, maar dit duurt even, pas na 3-4 behandelingen zou er echt merkbaar resultaat zijn.
Ik gebruik de Lumea voor mijn gezicht, oksels, bikinilijn en hele benen. Ik heb de Lumea op sterkte 5 op mijn benen gebruikt en voor de andere gebieden op sterkte 4. Na de eerste behandeling had ik minder jeuk toen de haartjes terug groeiden en had ik het gevoel dat het langer glad bleef, dit kan echter wishful thinking zijn geweest want na de tweede behandeling had ik dit gevoel niet zo sterk. In de handleiding van de Lumea wordt de mogelijkheid van irritatie en pijn bij het gebruik van het apparaat genoemd, gelukkig heb ik hier geen last gehad, alleen op plekjes waar ik niet helemaal goed had onthaart prikte het een beetje.

Pluspunten:
- lang snoer, je hoeft het niet op te laden
- makkelijk in gebruik
- extra opzetstuk voor gezicht/bikinilijn en oksels
- pijnloos (alleen als je niet goed hebt onthaart kan het een beetje prikken)

Minpunten:
- ik kan niet goed bij de achterkant van mijn bovenbenen, ik moet me dan echt in bochten wringen (ben niet zo lening blijkbaar)
- iedere keer dat ik de Lumea gebruikte werd het apparaat te warm (schoot in errorstand) en moest ik wachten voor ik verder kon met de behandeling
- je kunt niet zien waar je bent geweest, waardoor je stukken kan missen of vaker herhalen

Ik ben erg benieuwd hoe de behandelingen verder gaan lopen en wat het resultaat zal zijn.

Edit:

Inmiddels heb ik de Lumea 4 keer gebruikt, gemiddeld gaan de meeste mensen over op de volgende fase van de behandelingen, de onderhoudsfase. Helaas behoor ik niet tot die mensen, ik kan daarom om de 2 weken blijven behandelen tot ik het gewenste resultaat heb bereikt. Ik merk wel dat de haartjes minder snel terug groeien en zachter zijn en dat het er minder zijn. Vooral op mijn benen en in mijn gezicht is het goed merkbaar. Hopelijk heb ik het gladde resultaat ook gauw bereikt, ik blijf de Lumea in iedergeval gebruiken.

Wendy 13-08-2016

Doet wat het belooft!

Review deel 1 – 2 juli 2016
Sinds twee weken ben ik de trotse bezitter van een Philips Lumea. Na al jaren verschillende ontharingstechnieken te hebben geprobeerd, had ik er nog niet één gevonden die voor mij echt goed werkte.
Mijn huid is zo gevoelig dat scheren slechts 1x per week mogelijk is. Harsen is hierdoor ook veel te pijnlijk. Epileren leek de oplossing, maar de ingegroeide haartjes (ondanks scrubben) logen er niet om. Al een tijdje keek ik naar Lumea producten maar baalde stiekem toch telkens van de prijs. De mogelijkheid om deze te reviewen greep ik dan ook met beide handen aan (met dank aan Philips voor het apparaat).
Mijn eerste indruk als ik het apparaat uitpak is goed. Er zit een uitgebreide handleiding bij, een opbergetui, een hulpstuk voor o.a. je gezicht, een adapter en het apparaat incl. een opzetstuk voor de grotere gebieden. In tegenstelling tot wat ik normaal doe, lees ik eerst uitgebreid de handleiding. Eén ding valt me gelijk op: de te behandelen gebieden moeten al onthaard zijn. En ik maar hopen dat je de haren letterlijk uit zag vallen. Als ik de verklaring lees (dan kan de warmte/het licht beter doordringen tot in het haarzakje) klinkt het logisch, maar het is wel een gedoe.
Ook lees ik in de handleiding dat er irritatie kan ontstaan als je het apparaat op een te hoge intensiteit gebruikt. Belangrijk dus om te testen. Omdat mijn haargroei zo snel gaat, dat ik na een dag alweer stoppels heb, besluit ik 1 strook van mijn onderbeen te scheren. Ik kan daar dan de Lumea testen met verschillende intensiteiten (het apparaat kent 5 standen) en kan dan de dag erna zien of er irritatie ontstaan is.
Zo gezegd, zo gedaan. Althans dat dacht ik. Wat ik namelijk mis in de handleiding is de stap: je zet het apparaat aan en dan. Ik was namelijk aan het wachten totdat het lampje aan de achterzijde van het apparaat aangaf dat het 'ready' was.
En dat gebeurde maar niet. Na een tijdje uitproberen kwam ik erachter dat dit lampje gaat branden als voldoende huid contact maakt met het opzetstuk. Weer wat geleerd. Ik zet 5 flitsen onder elkaar met een verschillende intensiteit.
En dat verschil voel je. Van lichte warmte met stand 1, tot bijna heet en een pittige prik bij stand 5. Allemaal goed te doen, maar de prik had ik niet verwacht.
Na 24 uur bleek ik geen irritatie te hebben. Ik scheerde mijn oksels, schaamstreek en onderbenen en ging druk aan de slag. Het is wel een tijdrovend klusje. Al met al ben ik dik een uur bezig geweest met alle gebieden.
Onder mijn oksels is intensiteit 3 het maximaal haalbare. Daarboven doet het ronduit pijn. En nu na 2 weken zie ik geen verschil in haargroei. Wat wil je ook na twee weken, maar vooruit.
Mijn schaamstreek was ook al gauw goed pijnlijk. Ook daar terugschakelen naar intensiteit 3 en weinig tot geen verschil in haargroei na 2 weken.
En toen mijn onderbenen. Twee lastige punten:
1. Bij de gebieden waarbij je bot/huid rondloopt (bijvoorbeeld onderaan je been bij de doorloop naar je voet) moet je eigenlijk overstappen op het kleine opzetstuk omdat het vrijwel niet lukt om voldoende huid voor het opzetstuk te krijgen om te kunnen flitsen. Onhandig.
2. Ik heb het apparaat 3x moeten resetten omdat hij uit zichzelf uit ging. Ik vermoed dat hij oververhit was. Wat ik wel vreemd vind. Een apparaat in deze prijsklasse zou het toch aan moeten kunnen om 1 lijf in 1 run te kunnen ontharen. Dit zorgde toch voor een beetje ergernis. Daarnaast duurde de behandeling hierdoor alleen maar langer.
Op mijn benen zie ik een lichte verbetering van de haargroei. Hierbij heb ik veelal gebruik gemaakt van intensiteit 4-5, behalve op de extra gevoelige plekken als dicht bij je knieholte. Hier kwam ik niet verder als intensiteit 3.
Het meest lastige bij een dergelijk oppervlak is bijhouden waar je gebleven bent. Je kunt niet zien of je een gebied behandeld hebt, en er staat duidelijk in de handleiding dat een gebied 2x behandelen leidt tot irritatie. Dat maakt het opletten geblazen en lastig in gebruik.
Samenvattend ben ik nog niet overtuigd, maar dat kan ook haast niet na 1 behandeling. Het apparaat kent (mijns inziens) een aantal nadelen, maar als het voor mij gaat werken, dan wegen die zeker op tegen het resultaat.
Ben heel benieuwd naar de volgende behandelingen en het eventuele resultaat. Wordt vervolgd!

Review deel 2 – 13 augustus 2016
Ondertussen heb ik de Lumea 4x gebruikt op mijn onderbenen, in mijn schaamstreek en onder mijn oksels.
Wat ik van te voren niet had verwacht, is dat de resultaten verschillen per streek. Misschien wat naïef, maar vooruit. Zoals ik in het eerste gedeelte van mijn review al schreef, waren de resultaten het snelst zichtbaar op mijn benen. Dat is zo gebleven. Tot nu toe (na 4 behandelingen dus) red ik het nét niet tot aan de volgende Lumea beurt om niet te scheren/epileren. Maar als je dan ziet wat ik weg moet scheren of epileren dan is dat verwaarloosbaar. Het was waarschijnlijk niemand opgevallen. De resultaten daar zijn dus goed! Ik verwacht na nog 1 of 2 behandelingen dat ik dan wel langer dan twee weken kan zonder te scheren/epileren.
Bij mijn oksels duurde dat wat langer, maar ook daar zijn de resultaten zichtbaar. Omdat er nieuwe haartjes groeien i.p.v. de oude, afgeschoren haartjes die verder groeiden, zie ik sowieso veel verschil. De haartjes die er nu zitten zijn zachter, minder zwart en storen veel minder. En het zijn er ook veel minder. Langzaam maar zeker doet de Lumea daar zijn werk ook. Van 1 keer scheren in de 2-3 dagen ben ik nu naar 1 keer in de week scheren gegaan. Toch al een flinke verbetering!
Het minst enthousiast ben ik over mijn schaamstreek. En dat vind ik jammer, want daar had ik het meest op gehoopt. Ja de Lumea werkt daar wel. Het heeft de groei van de haartjes ongeveer een keer vertraagt. Maar dat betekent nog steeds vaker te moeten scheren dan dat mijn huid aan kan. En met het oog op mijn vakantie die eraan komt had ik toch wat anders gehoopt. Nog even doorflitsen dus!
Gelukkig is het niet zo dat je na 4 behandelingen (8 weken dus) moet stoppen met 1x in de 2 weken behandelen. Je kunt daar net zo lang mee door gaan, totdat de haargroei op het gewenste resultaat is. Dus dat is fijn en zal ik ook zeker blijven doen.
Wat tijdens het eerste gebruik gebeurde was dat het apparaat oververhit raakte. Ik denk nu dat dit toch aan mezelf heeft gelegen. Dit heeft het namelijk geen één keer daarna meer gedaan. Ook het schoonmaken van het apparaat gaat gemakkelijk, maar laat hem eerst even afkoelen. De eerste keer brandde ik toch een beetje mijn vingers.
Al met al ben ik dus heel erg tevreden over de Lumea. Hij doet absoluut wat hij belooft alleen verschilt het sterk per lichaamsdeel hoe lang hij er over doet om het gewenste resultaat te behalen.
Het grootste nadeel aan dit product vind ik dan ook de gebruikswijze. Het duurt lang om elk lichaamsdeel te doen. Ondertussen ben ik wel wat sneller dan in de eerste review, maar het duurt nog steeds een uur om mijn hele lijf te doen. En dan tel ik dus niet de tijd mee die ik er vooraf kwijt mee ben om mijn lijf te ontharen.
Bijkomend voordeel is natuurlijk wel dat je dit max. 1x in de 2 weken hoeft te doen. En dat maakt het nadeel, een nadeeltje.

Na alles overwogen te hebben geef ik dit product een dikke 8 en kan ik het zeker aanraden.

Joyce 13-08-2016

Positief verrast!

Ik was van te voren erg sceptisch over het de Lumea SC1997/00, IPL ontharingssysteem van Philips tot dat ik het product mocht testen. Ik wilde niet om de dag mijn benen meer hoeven te scheren en wil van ongewenst haargroei af onder mijn kin. Omdat ik eerst wilde weten of het wel werkt ben ik begonnen met mijn onderbenen. Eerst mijn benen geschoren en twee dagen later getest. En dus op de derde dag mijn eerste sessie gedaan. Dit zou eigenlijk volgens de gebruiksaanwijzing een dag na het scheren moeten zijn en ik snap nu waarom.....Helaas waren mijn beenharen al iets gegroeid waardoor ik soms verbrand haar rook tijdens de behandeling. De volgende keer ga ik dus direct de dag na het scheren het apparaat gebruiken. Het was niet pijnlijk en het ging eigenlijk best snel. Soms wilde het apparaat niet flitsen en moest ik het een kwartslag draaien. Je moet er wat handigheid in krijgen denk ik. Ik heb geen irritatie gehad en heb stand 4 gebruikt. Mijn eerste ervaring was ik wel positief over het gebruik, prachtig design en natuurlijk erg nieuwsgierig naar het resultaat over een paar weken. Ik zou het een toen een 7 gegeven hebben.
Inmiddels 4 sessies verder en ik ben positief verrast over de resultaten. De haargroei op mijn benen blijft nagenoeg weg. Het kost me een half uurtje per twee weken terwijl ik anders om de dag en zomers zelfs elke dag m’n benen scheerde om gladde benen te hebben! Daarnaast is mijn beenhaar echt zwart….dus direct te zien al is het maar een halve millimeter.
Ik kan nu (zomers) smorgens direct de deur uit stappen zonder dat ik moet bedenken dat ik m’n benen nog even snel moet scheren….met alle gevolgen van dien. Want even snel snel zorgde vaak ook voor dat ik m’n been openhaalde.
Ik zou de Lumea SC1997/00 aanraden aan mijn vriendinnen omdat het uiteindelijk mij erg veel tijd scheelt, makkelijk in gebruik (gewoon tijdens m'n serie kijken tussendoor flitsen) en het dus echt werkt! Het enige wat ik vervelend vindt zijn de flitsen zelf. Het is best fel licht en dat is irritant aan je ogen. Wanneer ik nu een flits afgeef dan kijk ik even weg.
Ik zou het product een 9 geven juist vanwege het verrassende resultaat wat ik niet verwacht had en het makkelijke gebruik.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Prachtig design
  • Pijnloos

Minpunten

• fel licht

Iris 12-08-2016

Een absolute aanrader

Eerste ervaringen met de Lumea SC1997/00
Philips heeft de Lumea aan mij ter beschikking gesteld om het uitgebreid te testen. Inmiddels heb ik drie keer geflitst met de Lumea. In het begin was het even puzzelen welk standje ik het beste kon gebruiken. Ik heb geen donker huidtype, maar op standje 3 en 4 ervoer ik toch wat ongemakken. Daarom flits ik nu op standje 2. Het flitsen doet geen pijn en ik merk nu al dat mijn haartjes minder stug en donker terugkomen. Het apparaat is makkelijk in gebruik en ligt lekker in de hand. Wel vind ik het jammer dat je niet zo goed kunt zien welk gebied je al gehad hebt. Ik ben niet lang bezig met flitsen: in tien minuten heb ik mijn oksel, bikinilijn en onderbenen al klaar! Ik vind het tot nu toe een ideaal ding en ben benieuwd naar de resultaten over een paar weken.

Ervaringen na acht weken flitsen met de Lumea SC1997/00
Inmiddels heb ik het apparaat acht weken in mijn bezit en heb ik het om de twee weken gebruikt. Ik heb het apparaat gebruikt voor mijn benen, oksels en bikinilijn.

Het resultaat mag er zeker zijn! De haargroei op mijn benen is aanzienlijk vermindert. Er groeien nog wel haartjes, maar lang niet meer zoveel als eerder. Ik hoef de haartjes op mijn benen in principe nog maar eens per tien dagen te scheren, omdat het nauwelijks meer opvalt. Nogal een verandering, want normaal scheerde ik om de dag! De resultaten op mijn bikinilijn en onder mijn oksels laten nog even op zich wachten. Ik merk ook hier zeker wel verandering, dus ik heb er vertrouwen in dat ook op deze plekken de haartjes uiteindelijk beter weg zullen blijven.

Wat ik zo prettig vind aan de Lumea is dat het een gebruiksvriendelijk apparaat is. Er zitten maar weinig knopjes op, dus dat spreekt allemaal voor zich. Ook hoef je het apparaat niet op te laden. Je steekt de stekker in het stopcontact en kunt aan de slag. Hij ligt ook nog eens lekker in de hand.

Wat ik wel een nadeel vind is dat je de Lumea moet blijven gebruiken. Het is dus geen permanente ontharing. Het neemt ook meer tijd in beslag dan gewoon even scheren, maar daar krijg je dan wel voor terug dat je dit in principe maar eens per twee weken hoeft te doen en dat je veel minder last hebt van ingegroeide haartjes of een geïrriteerde huid. Ik zou dit product dan ook zeker aanbeveling.

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • effectief

Minpunten

• duurt langer dan scheren

Roos 12-08-2016

Makkelijk, snel en effectief

Ik ben een alleenstaande moeder. Naast het zorgen voor en genieten van mijn zoontje werk ik 32 uur per week. Een druk leven en dus weinig zin en tijd om me regelmatig bezig te houden met ontharen, wat dan vaak even “snel snel” tussendoor moet. Heel leuk dat ik dan de Philips Lumea (type: SC1997/00) mag testen en ik hoop dan ook dat het mij veel tijd gaat schelen. De handleiding is duidelijk en mooi kort, wat fijn is want ik heb een hekel aan het lezen van handleidingen…….. Gisteren eerst de huidtest gedaan om te zien hoe mijn huid reageert op de lichtflitsen en welke stand ik het beste kan gebruiken. Gelukkig heb ik geen enkele overgevoelige reactie gehad op één van de vijf standen maar heb besloten stand vier te gebruiken. Vandaag de eerste behandeling. Ik heb er voor gekozen om mijn onderbenen en oksels te gaan behandelen. De eerste stap, zoals in de handleiding staat, was het scheren van mijn benen en oksels, zijn ze gelijk mooi schoon. Nou, de oksels eerst gaan behandelen. Binnen twee minuten waren beide oksels behandeld, en ook pijnloos, super! Mijn benen zijn natuurlijk een iets grotere oppervlakte. Mijn linker been heb ik middels de “druk en flits” behandelmodus behandeld. Ging prima en super makkelijk/snel. Ik merkte wel dat ik, omdat je been een groter oppervlak is, goed op moest letten welk deel van mijn been al behandeld was, waar was ik ook alweer begonnen…….. Mijn rechter been heb ik middels de “schuif en flits” behandelmodus behandeld. Dit om te zien of het sneller/ beter werkt. Dit ging ook erg makkelijk en snel. Al met al, makkelijk in gebruik en kost weinig tijd.
Ik ben nu enkele weken verder en heb nu net voor de vierde maal mijn oksels en benen behandeld met steeds twee weken tussen de behandelingen. Ik ben nog steeds erg tevreden over de Lumea. Makkelijk en snel in gebruik en na gebruik ook makkelijk schoon te maken en op te bergen in het tasje wat er bij zit. Ik heb slecht één klein minpuntje kunnen ontdekken en dat is dat wanneer ik mijn benen behandel hij wel erg warm wordt (hierin geen verschil in de “schuif en flits” of “druk en flits” behandelmodus). Dit voelt niet altijd even prettig. Na het behandelen van één been laat ik hem een paar minuten afkoelen, opgelost! De flits die het apparaat geeft is prima te doen wanneer de ruimte goed verlicht is. Wanneer het licht in de ruimte iets minder is, kan het prettig zijn om je ogen steeds even dicht te doen om de flits niet te zien.
Genoeg over het apparaat zelf. Wat is het resultaat na enkele behandelingen? Wat mijn oksels betreft zie ik na drie behandelingen nog niet echt resultaat, dus nog even elke twee weken behandelen tot ik wel resultaat zie. Het resultaat van de behandeling van mijn benen was na drie keer wel degelijk zichtbaar. Tussen de derde en de vierde behandeling heb ik mijn benen niet hoeven scheren! Voor de vorm wel even gedaan voorafgaande aan de vierde behandeling. Heerlijk om niet elke paar dagen weer dat scheermesje tevoorschijn te moeten toveren en nog belangrijker: geen stoppels! Het scheelt mij dus inderdaad tijd en eerlijk gezegd ben ik positief verrast dat na drie behandelingen het resultaat op mijn benen al zo duidelijk is.
Al met al ben ik zeer positief over de Lumea. Makkelijk en snel in gebruik, na enkele behandelingen al duidelijk resultaat te zien, scheelt tijd door minder vaak te moeten scheren. Ik blijf hem gebruiken en kan hem zeker een ieder aanraden! Ik geef de Lumea een 8.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • duidelijk resultaat
  • kost weinig tijd

Minpunten

• warm bij gebruik op benen

Isa 12-08-2016

Makkelijk en effectief

Om te beginnen is de Philips Lumea een erg mooi apparaat. Ik kon niet wachten om er mee aan de slag te gaan. Daarnaast is het gelukkig een eenvoudig apparaat. Je hoeft alleen de stekker in te pluggen en aan te zetten. Dan kies je de juiste lichtintensiteit en kun je direct beginnen. De eerste keer dat ik de Lumea aanzette, dacht ik dat het moest opladen oid, maar dat hoeft dus niet. Je kunt direct beginnen.

Het doet geen pijn, maar ik vind het ook niet prettig. Het voelt alsof iemand een gespannen elastiekje tegen je huid afschiet. Ik kan wel zeggen dat het enigszins went en dat je het op sommige plekken juist bijna niet voelt.

Een minpuntje voor mij is dat een behandeling met de Philips Lumea veel tijd in beslag neemt. Het opzetstuk is relatief klein en dus duurt het lang om grotere oppervlakten te behandelen.

Inmiddels heb ik de Philips Lumea ongeveer twee maanden in mijn bezit. Ik heb het gebruikt zoals aangegeven; de eerste vier keer om de twee weken. Ik heb hem gebruikt voor mijn benen en oksels en bovenlip.

Ik merk zeker verschil in haargroei door gebruik van de Philips Lumea. Niet alle haartjes zijn compleet weg, maar de totale haargroei is afgenomen. Wat dat betreft werkt het apparaat goed en doet wat het zou moeten doen. Het nadeel is dat je het steeds moet blijven gebruiken. De haartjes blijven niet permanent weg. Daarom vind ik het minder handig voor de benen. Het dan namelijk om een groter oppervlakte en neemt dus veel tijd in beslag. Zeker in vergelijking met even snel met het scheermes eroverheen gaan.

Voor kleine oppervlakten als de oksels en bovenlip is het apparaat ideaal. Het gaat snel en het feit dat de haartjes nauwelijks terugkomen bij constant gebruik is het licht onprettige gevoel waard. Al met al raad ik de Philips Lumea zeker aan.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Duurt langer dan scheren

jet 11-08-2016

review lumea

Eerste review bij Test Philips lumea

Ik heb het product sinds 2 weken in gebruik, daar ik meedoen met een test campagne.
Hierbij kan ik in deze fase alleen iets vermelden over het product.
Nog niet over het te verwachten resultaat.

Het apparaat is ergo-dynamisch van vorm, het ligt fijn in je hand tijdens gebruik. De bediening van het apparaat is ook heel duidelijk en gemakkelijk in zijn bediening tijdens de behandeling.
Het heeft een moderne uitstaling iets wat de huidige vrouw belangrijk vindt. Vooraf heb ik wel eerst goed de handleiding doorgenomen om precies te weten hoe te starten. En de juiste flitsinstelling te bepalen.
Tijdens het gebruik geeft het apparaat heel goed aan of wanneer je kan flitsen en of je het hard genoeg op de huid aandrukt.
Zodra je dit niet goed doet ,geeft het ook geen flits af.
Het apparaat maakt tijdens de behandeling een blazend geluid, dit is de warmte die van de lamp en het flitsen afkomt.

Mijn eerste ervaring is tijdens de 2 behandelingen die ik heb verricht is, dat ik het als pijnloos ervaar.

Nu heb ik het apparaat 6 weken in gebruik en inmiddels ben ik 3 behandelingen verder.
Het resultaat is op de plaatsen zoals oksels en bikinilijn al wat te zien.
De haren zijn lichter en komen al iets minder snel terug.
Het allerbelangrijkste is wel dat je vooraf goed scheert anders merk je dat het effect niet zo goed is. Je ruikt dan ook het verbrande haar.

Op alle behandelplekken zie ik al duidelijk minder haar terugkomen , die is met name bij de okselzone en de bikinilijn.
Op de onderbenen en zone knie, zie je dat het wat meer tijd vereist is en er nog wat behandelingen moeten volgen.
Concluderende kan ik het volgende vermelden.
Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk, ligt makkelijk in de hand tijdens de behandeling. Heeft een ergo dynamische uitstraling, iets wat wij als vrouw erg belangrijk vinden.
Er zit ook een handig zakje bij ,waarin je alles kunt opbergen.

De behandelingen kosten niet veel tijd, als je het consequent ook om de 2 weken gebruikt. Het is wel makkelijk om het in ruimte te doen met veel daglicht , kun je het beter beoordelen of je alle plaatsen goed hebt gebruikt.
De flitstechniek is zo goed dat ik het een pijnloze behandeling vindt.
Om een optimaal resultaat te verkrijgen dien je bepaalde plaatsen nog langer te behandelen.
Dit is ook precies conform de handleiding aangeeft.
Eindelijk een behandeling waardoor je niet meer hoeft te scheren en of epileren voor langere periode. Zodat je nu op elk moment in je bikini kunt verschijnen, Zonder dat je eraan moet denken , kan dit wel!
Staan er geen haren !!
Heerlijk gevoel.

Pluspunten

• gemakkelijk
  • ergo-dynamisch

Minpunten

• niet draadloos

CJ 10-08-2016

Gebruiksvriendelijk en effectief

Sinds kort gebruik ik de Lumea SC 19997/00. Het is een gebruiksvriendelijk apparaat, doordat er niet zoveel knopjes op zitten is het overzichtelijk waar welk knopje voor dient. Het is prettig dat je zowel een druk- als een schuiffunctie hebt, zodat je bijvoorbeeld voor je onderbenen de schuiffunctie kunt gebruiken. Er wordt gewaarschuwd om het product niet twee maal op dezelfde plek te laten flitsen, dit is natuurlijk ook vanzelfsprekend, het is alleen jammer dat je niet ziet welke plek je wel of niet gehad hebt. Bij mijn benen vind ik dat nog wel eens verwarrend. Ik vind het gebruik bij mijn onderbenen minder pijnlijk als onder mijn oksels. Hier is het gevoeliger, ik vind het niet zozeer pijnlijk.

Het is een prettige bijkomstigheid dat er ook een app is, deze tipt je aan het flitsen. Ook kun je daarin snel terugzien welke stand je moet gebruiken.

Ik heb tot nu toe nog niet zoveel resultaat van de Philips Lumea (dit gaat ook nog niet), maar als het resultaat ook goed is vind ik het zeker een aanrader!

Nadat ik het 4 weken later nog een aantal keer gebruikt heb, is er wel resultaat zichtbaar:) Ik merk het het meest in de frequentie van het scheren, dit is minder vaak nodig:) De resultaten op mijn benen zijn groter dan bij mijn oksels, daarom ga ik nog even door met gebruik bij mijn oksels. In totaal heb ik het apparaat nu 4 keer gebruikt. Het is prettig dat het apparaat pijnloos is en zoals ik al eerder schreef erg gebruiksvriendelijk.
Daarnaast is het handig dat het geen groot apparaat is, waardoor het ook makkelijk in de koffer op vakantie kan:)

De Philips Lumea is wat mij betreft een aanrader voor anderen, mijn tip zou wel zijn om er in de winter mee te beginnen zodat je er in de zomer het meeste resultaat van hebt!:)

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • effectief
  • prettige app

Minpunten

• scherpe flits

C 10-08-2016

Lumea 1997/00 deel 2

Na enkele maanden de Philps Lumea SC1997/100 gebruikt te hebben word ik steeds enthousiaster.
Van Philips kreeg ik het apparaat om te gaan testen. Elke twee weken heb ik geflitst en het resultaat is er zeker en wordt nog steeds beter. De komende weken zal ik doorgaan tot het resultaat optimaal is. Ik hoop dat ik dan nog maar af en toe een herhalingsbehandeling hoef te doen om geen ongewenste haargroei meer te hebben. Het apparaat is gebruiksvriendelijk. Je zet ‘m aan en klikt door naar de voor jou juiste stand en kunt vrijwel direct beginnen. Je moet het goed op de huid houden zodat je kunt flitsen. Voor het flitsen van bij voorbeeld je onderbeen, kun je de knop gewoon ingedrukt houden en langzaam doorschuiven over je been. Het apparaat flitst dan om de paar seconden. Van de lichtflits heb je het minste last als je bij daglicht flitst en je kunt er makkelijk van weg kijken.
Ik geef het apparaat een 8 en zal het zeker aanbevelen bij anderen.
Christientje

Pluspunten

• Resultaat
  • Snel in gebruik

Minpunten

• Lichtflitsen

C 10-08-2016

Lumea 1997/00 test

Voor Philips test ik de Lumea SC199/00. Sinds enkele jaren gebruikte ik een epileerapparaat, al werkt dat op zich goed je moet het toch blijven herhalen. Met de Lumea van Philips hoop ik een permanente oplossing gevonden te hebben.
Ik heb het apparaat nu enkele keren gebruikt en vind het gebruiksgemak prima. Het apparaat is gemakkelijk te bedienen en je kunt het goed vasthouden. Na enkele keren gebruik zou je moeten merken dat haartjes uit gaan vallen. Ik heb dit nog niet gemerkt, maar dat komt denk ik omdat ik mijn onderbenen met een epileerapparaat had behandeld.
Volgende week ga ik het apparaat weer gebruiken en denk dan dat ik het resultaat ga zien.
De eerste bevindingen zijn positief en ik ga er zeker mee door.
Voor nu geef ik het apparaat een 7.
Christientje

Pluspunten

• Resultaat is goed
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Flitslampje

AAVV 09-08-2016

Prettig in het gebruik en reslultaat!

Review Lumea / SC1997/00

Wat me opviel was dat er duidelijke instructies bij het apparaat aanwezig zijn, lees deze goed voordat je hem gaan gebruiken. Ook de app kan je helpen het apparaat op de juiste wijze in te zetten. Op deze manier weet je op welke sterkte je de lumea in moet stellen.

Het apparaat werkt makkelijk doordat er twee opzet stukjes bij zitten. Voor de kleine oppervlakten kan je dus een kleiner opzetstuk en voor de grote stukken een groter
stuk. De Lumea flits alleen als er goed contact met de huid is, op deze manier weet je direct dat je dat stukje goed behandeld hebt.

Na 2x merk ik nog niet een heel groot verschil. Verwacht dus niet na twee keer gebruik wonderen. De haartjes worden langzaam zachter en lijken minder snel terug te groeien, dit is een groot voordeel.

Na 3 behandelingen zie je al dat er op bepaalde plekken minder haargroei is dan voorheen. Verdere behandelingen zorgen ervoor dat er steeds minder haren terug komen. Bij mij zullen er nog een aantal meer behandelingen nodig zijn om het tot het minimale terug te dringen (ik heb nu de 5e behandeling gehad) , het is nog niet zo dat ik geen beharing op mijn benen meer heb. Maar ik heb duidelijk minder haar op mijn benen en hoef niet meer, zoals voorheen, om de dag mijn benen te scheren. Ik ben erg blij met de Lumea. Het apparaat is makkelijk in het gebruik. Je kan het gebruiken wanneer je wil. Ook maakt het mijn huid rustiger omdat er niet zo vaak meer geschoren hoeft te worden.

Pluspunten:
- Makkelijk in het gebruik
- Pijnloos
- Makkelijke app die je op weg helpt
- Twee opzetstukjes
- Flitst alleen bij goed contact met de huid.

Minpunten:
- Het apparaat is het fijnst te gebruiken in een lichte omgeving omdat hij nogal fel is met flitsen

Conclusie:
De Lumea is een prettig apparaat in het gebruik. Het is pjinloos, flitst alleen als het in contact staat met de huid. Verwacht niet gelijk wonderen, maar heb wat geduld met het gebruik van de Lumea. Het reduceert zeker de haargroei wat voor mij een uitkomst is. Het apparaat is thuis te gebruiken en je bent dus niet afhankelijk van derden.

Cijfer: 7,8

E 09-08-2016

Resultaat na 3 tot 4 behandelingen

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van de Lumea Advanced, productnummer SC1997/00. Philips heeft gevraagd of ik het product voor hun wil testen.
Het apparaat zit goed en compact verpakt in een doos. Hierin zitten naast het apparaat ook een reistasje, schoonmaakdoekje, twee opzet stukken, snoer en uiteraard de gebruiksaanwijzing. De gebruiksaanwijzing is erg duidelijk en bevat ook een aanbevolen behandelschema.
De Lumea werkt via een snoer naar het stopcontact, dus niet met een accu. Dat heeft als voordeel dat je de Lumea kunt blijven gebruiken tot dat je klaar bent en niet afhankelijk bent van de duur van een accu. Wel vind ik de adapter die aan het snoer zit behoorlijk groot, je moet dus genoeg ruimte om het stopcontact heen hebben om het er in te kunnen steken.
Het snoer is lang genoeg voor een prettig gebruik. De Lumea ligt prettig in de hand, is niet te zwaar en werkt ook simpel omdat het maar twee knoppen heeft.
Als je de Lumea aan hebt gezet hoor je een zoevend geluid, dat is normaal. Vervolgens kun je de standen instellen van de 'sterkte' van het apparaat. Dit is afhankelijk van je huidskleur en haarkleur. Je kunt hiervoor de gebruiksaanwijzing raadplegen of de huidtest doen zoals daar ook in beschreven staat. De standen zijn 1 t/m 5 waarbij 1 het lichtst is.
Als je de Lumea recht op je huid plaatst zal er een helder wit licht gaan branden, dan kun je door middel van de knop gaan flitsen. Als er een rood licht gaat branden is de huid waarschijnlijk te donker en zal er geen flits afgegeven worden. Wanneer er geen licht brand zal het apparaat geen aanraking herkennen.
Voor mensen die snel bruin worden in de zomer, zoals ik, is dat lastig omdat het apparaat op de armen en benen al snel een rood licht zal afgeven. Hierdoor is het gebruik van het apparaat beperkt tot de delen die minder snel in de zon komen zoals bijvoorbeeld de oksels. Ook dient er opgelet te worden met het gebruik van het apparaat i.c.m. natuurlijke of kunstmatige bruining.
Het afgeven van de flitsen is niet heel pijnlijk. Hooguit wat gevoelig zoals op de bovenlip. Maar je kunt de flits intensiviteit dan lager zetten.
Wat ik tot nu toe wel lastig vind is het flitsen van de kin en de knieën omdat het apparaat geen goed contact maakt met de huid door de botten / kaaklijn die er zit.
Na ongeveer 3 behandelmethodes (1x in de 2 weken flitsen in het begin) merk ik dat de haargroei wel verminderd is, of op sommige plekjes niet zo snel terug komt. Met name in de oksels waar toch wat 'hardere' haren zitten komen de haren minder snel terug. Ook heb ik hele donkere haren dus ik had niet zo snel resultaat verwacht.
Het is helaas nog wel steeds nodig om naast het flitsen met de Lumea de haren te scheren, het is dus (nog) geen 'vervanger van'. Volgens het behandelschema in de gebruiksaanwijzing dien je de eerste vier keer eens per twee weken te flitsen. Vervolgens zou eens per 4-8 weken voldoende moeten zijn. Waarschijnlijk heb ik dan nog niet het gewenste resultaat en van Philips heb ik begrepen dat het niet schadelijk is om nog door te gaan met de behandelingen eens per twee weken. Dat ga ik in ieder geval nog volhouden tot het gewenste resultaat is bereikt, ik ben erg benieuwd wat het effect op langer termijn zal zijn!

Pluspunten

• Prettig in gebruik
  • Haargroei verminderd

Minpunten

• Hoge prijs
  • Geen vervanger van

D.H. 08-08-2016

27-06-2016

Ik heb hem nu 2x gebruikt en het werkt erg prettig.
Het is belangrijk dat je voor het gebruik de gebruiksaanwijzing goed doorleest zodat je weet welke huidtype je hebt. Het apparaat flitst niet op littekens of moedervlekken waardoor het veilig is om te gebruiken.
Zelf heb ik ervaren dat ik het op de benen gevoelig vond en heb daarom het apparaat een standje lager gezet, dat was beter.

+ punten:
Pijnloos
Makkelijk te gebruiken
Je kan het thuis gebruiken

- punten:
Het apparaat is niet draadloos
De flits is vrij fel voor de ogen

08-08-2016
Inmiddels heb ik het apparaat 5x gebruikt en het resultaat is goed te zien.
Na ongeveer 2 behandelingen ga je merken dat het langer duurt voordat de haartjes terug komen en na 3 behandelingen krijg je al plekjes waar geen haartjes meer terug komen.
Het apparaat is makkelijk in gebruik en geeft ook aan als die niet kan flitsen.
Door verschillende standen kun je zelf bepalen hoe hard je wil flitsen en hem eventueel zachter zetten voor het geval het pijn doet.

B.H. 08-08-2016

Philips Lumea testen

21-6-2016
Ik ben een van de gelukkigen die in het bezit is van een IPL Philips Lumea en mag deze van Philips testen, ik hebben gevoelige huid en gauw irritatie tijdens het scheren met pijnlijke bultjes.
Ik ga aan de slag, eerste indruk een mooi apparaat en duidelijke handleiding.
Het is een zeer aangenaam apparaat, ligt ook fijn in de hand en makkelijk en pijnloos te bedienen.
Het scheelt veel tijd en geld, niet telkens naar een schoonheidsspecialiste waar ik een poosje moet zitten wachten voor een behandeling. Nee, dit is ideaal lekker thuis waar en wanneer je wilt.
Het apparaat is zeer handig te bedienen voor bijna elk huidtype, ook geeft hij aan op welke sterke je het in moet stellen, het mag dus niet pijn doen. Op oppervlakken van je huid die een litteken of een moedervlek hebben geeft hij geen signaal af, veilig dus.
Na het gebruik smeer ik wel de delen in met een lekker crème als verzachting.
Enige nadeel die ik immers niet ondervind is dat het niet snoerloos is wat voor sommigen wel handig zou zijn, maar ach altijd wel een stopcontact te vinden.
Een klein zonnebrilletjes was ook handig de flitsen zijn namelijk wel erg fel.
Ben een paar dagen verder en heb geen heftige reactie's gelukkig.
Voor nu zou ik zeggen perfect apparaat, ben er erg blij mee.

8-8-2016
We zijn nu een aantal weken verder waardoor ik de IPL Philips Lumea beter heb kunnen uitproberen en ja hoor het resultaat mag er zeker zijn. Mijn gevoel zegt, maar ik zie het ook, gaat het met de Philips Lumea ontharen een stuk sneller dan bij mijn schoonheidsspecialiste, je mag elke twee weken de IPL Philips Luma gebruiken het geeft dan ook de beste resultaten. Ben zo blij met dit apparaat, lekker thuis wanneer je wil, geen dure kosten meer aan de schoonheidsspecialiste waar je vaak heen moet en betaald parkeren. Nee, heerlijk op mijn eigen tijd aan de slag, sommige haartjes onder mijn oksels komen al niet eens meer terug en andere haartjes zijn heel zacht en bijna niet te zien, ook bij mijn bikinilijn gaat het heel goed, daar zet ik de Philips Lumea een stukje lichter het is dan ook pijnloos. Bij mijn benen heb ik ook goede resultaten geboekt, heerlijk niet meer zo vaak te scheren, eigenlijk bijna niet meer. Sinds kort ben ik ook bij mijn bovenlip begonnen, was een beetje bang dat het erg pijnlijk was maar gelukkig niet. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het een fantastisch apparaat vindt, die ook goed oplet dat je niet op plekken flits waar het niet mag, bijv. littekens, moedervlekken gewoon zorgeloos ontharen, je mag de IPL Philips Lumea gerust een langere tijd gebruiken want het is absoluut niet schadelijk. Door twee verschillende opzetstukken kun je het voor grote oppervlakten pakken en kleiner b.v. Voor je gezicht.

A.H.59 07-08-2016

Test Philips Lumea SC1997/00

Ik heb de Philips Lumea type SC1997/00 ontvangen om deze in 8 weken te testen. Om de twee weken moet ik het apparaat gebruiken om het beste resultaat te krijgen. Het apparaat ziet er mooi gestyled uit met twee verschillende opzetstukken. In de gebruiksaanwijzing staat een lijstje met huidtypes en de sterktes die daarbij horen. De eerste keer dat ik de Lumea gebruikte had ik de sterkte op 5 gezet – voor een lichte huid. Maar de lichtflitsen waren best onaangenaam dus heb ik de sterkte op 4 gezet. Nog steeds voel ik de lichtflitsen maar het is nu wel vol te houden. Ik heb mijn oksels de eerste keer maar een paar flitsen gegeven om te zien hoe de huid zich zou houden maar dat ging goed, er trad geen irritatie op. Daarna heb ik mijn benen gedaan, op de zachte delen ging dat goed maar op mijn scheenbenen en knieën deed hij het niet goed, dan moet je best hard drukken en de lumea in allerlei standen houden om een lichtflits te krijgen. Om je benen te doen kan je de knop ingedrukt houden dan flitst hij achter elkaar door maar je krijgt dan best wel kramp in je vingers. Het zou makkelijker zijn als je de knop vast kon zetten. Ik heb de Lumea nu twee keer gebruikt, omdat je je eerst moet scheren voordat je de Lumea kan gebruiken ben je wel langer bezig dan normaal maar het is de bedoeling dat dit na een paar behandelingen steeds minder wordt.
07/08/16
Ik heb de Lumea nu een keer of zes gebruikt en ik zie vooral op mijn benen en mijn bikinilijn een groot verschil.
De haartjes worden steeds minder en ik heb veel minder last van stoppels en ingegroeide haren.
Het ontharen gaat ook steeds sneller.
Bij mijn oksels is het resultaat iets minder, de haartjes zijn niet allemaal tegelijk weg. De haartjes zitten natuurlijk allemaal in een andere fase dus die blijf je zien.

Ik denk niet dat het voldoende is om de Lumea nu om de 4 à 6 weken te gebruiken. Ik ben bang dat de haartjes dan toch te veel terugkomen. Ik blijf de Lumea gewoon om de twee weken gebruiken om
een regelmatig resultaat te behouden.

Conclusie: De Lumea is een goed apparaat met mooi resultaat maar als je voor een bepaalde gelegenheid haarvrij wilt zijn (oksels) moet je toch je scheerapparaat nog gebruiken.
Ook de prijs vind ik voor dit apparaat aan de hoge kant.