Philips Lumea Essential SC1985

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea Essential SC1985 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

ruthhje 22-01-2016

Handig product wat zijn werk goed doet

Ik mag dit apparaat testen via de Insiders. Het komt verpakt in een mooie stevige doos, waarin je alles netjes bij de hand op kan bergen. Het apparaat zelf is degelijk, voelt niet goedkoop aan. Het is heel makkelijk in gebruik. Stekker in het stopcontact (deze moet er tijdens het gebruik in blijven, deze versie is dus niet draadloos) en de enige knop die erop zit aandrukken. Vaker drukken zorgt voor een hogere stand. In totaal zitten er 5 standen op, ik heb alleen de hoogste stand gebruikt. Het apparaat gaat direct koelen, en dat hoor je, maar stoort niet. Je zet het apparaat op de plek die je wilt ontharen en drukt op de grote knop. Er volgt een flits en that's it. Het doet geen pijn, soms op gevoelige plekken of moedervlekken voel je licht wat. Na wat langer gebruik wordt hij wel erg warm en dat voelt soms wel wat onprettig. Als je de knop ingedrukt houdt, blijft het apparaat flitsten met tussenposes. Dit is handig voor grotere oppervlakten zoals de benen. Ik heb het nu 4x gebruikt op mijn benen, oksels en bikinilijn. Mijn oksels en bikinilijn had ik al professioneel laten laseren, maar er was weer haar teruggekomen. Helaas merk ik op deze plekken nog niet veel verschil met voor het gebruik van het apparaat. Wellicht zijn dit de hardnekkigste haren en hebben deze nog wat meer flitsbeurten nodig? Op mijn benen, die ik tot nu toe alleen geschoren heb, merk ik wel veel verschil. Het haar is minder en op sommige plekken helemaal weg. Het is wel moeilijk om tijdens het laseren alle plekken mee te nemen. Ik merk dat dit vooral bij mijn benen niet helemaal gelukt is, daarom wellicht de plekken waar nog wel haar groeit? Ik heb dus voor mijn gevoel nog wat meer flitsbeurten nodig voor het uiteindelijke resultaat. Al met al ben ik wel tevreden omdat de haargroei echt minder wordt en op sommige plekken al helemaal weg is.