Philips Lumea Advanced SC1993

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea Advanced SC1993 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Ella 17-01-2019

Echt tevreden!

Ik was wat sceptisch over een IPL apparaat voor thuis, maar ik ben enorm blij dat ik me eraan heb gewaagd! Het apparaat is erg gemakkelijk in gebruik, je kan verschillende levels van lichtintensiteit instellen mocht je ongemak ervaren, maar van dat ongemak heb ik niets gemerkt!

Na 2 geplande behandelingen zag ik al enorm veel verschil. Na de derde behandeling helemaal blij! Ik zit nu in de 'herhaal behandelingen', en ik hoef me niet steeds zorgen te maken als ik ga zwemmen. Ik zwem 2 a 3 keer per week, echt ideaal dat ik niet steeds mijn benen, oksels en bikinilijn hoef te controleren of bijwerken. De behandelingen doe ik terwijl ik een serie kijk op netflix. Duren niet lang, maar je moet er wel even rustig voor gaan zitten

Pluspunten

• Goede resultaten
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel en pijnloos

Minpunten

• Kan oververhit raken: schakelt zichzelf dan uit

Flo 30-08-2016

Philips Lumea

Blij verrast was ik bij ontvangst over het compacte pakketje. Na opening zie je in de box het luxe apparaat wat er erg professioneel uit ziet. Na de gebruiksaanwijzing gelezen te hebben ben ik van start gegaan. Wat betekent dat je eerst je haren moet scheren en dan aan de slag kan gaan. Het werkt echt super makkelijk, de Lumea lens moet geheel bedekt zijn door de huid anders doet deze het niet. Wat heel plezierig is omdat je zo altijd weet dat je hem goed gebruikt. Wel is het even een rustig werkje om goed te onthouden waar je al bent geweest. Aan je huid zie je namelijk helemaal niet waar dat is geweest, wat natuurlijk ook wel prettig is. Mijn huid reageerde er heel goed op. Bij de oksel wel even wennen, daar heb ik de stand ook iets lager gezet. Maar bij de benen voel je er helemaal niets van. Direct resultaat heb je niet met de Lumea en ik ben dan ook wel benieuwd hoe het vervolg verloopt.
Na twee weken heb ik de Lumea weer uit de kast gehaald. En veel sneller dan de vorige keer lukt het om alles na te gaan. Verschil voel ik nog niet direct, gevoel is hetzelfde en dus bijna pijnloos. Wel merk ik nu dat het mooi zou zijn als de lens nog groter zou zijn. Zo gaat het nou eenmaal sneller. Net als scheren is het nou niet een werkje waar ik graag de tijd voor neem, maar het verbaast me hoe snel het achteraf is gegaan.
Nog twee weken later is het nu, gisteren de laatste sessie gedaan. Nu zijn al mijn haren in dezelfde fase en kan ik vanaf nu voor wel 6 weken gladden benen hebben, heerlijk. En daar hoef je dan niets meer voor te doen. Wat alleen wel even goed is om te weten dat wanneer je op zonvakantie gaat je het even goed uitkient wanneer je de Lumea gebruikt. Omdat je na het zonnen de Lumea 48 uur niet mag gebruiken. Maar dat is dit apparaat meer dan waard.
Philips Lumea SC1993/00

Pluspunten

• mooi apparaat
  • goede gebruiksaanwijzing
  • werkt simpel

Minpunten

• kort snoer

Cailian 28-08-2016

Verrassendgoed

Van Philips heb ik de Lumea SC1993/00 mogen testen. Het is een simpel apparaat: tegen je huid aanhouden en flitsen. Toch is het verstandig om de handleiding goed door te nemen. Eerst scheren voor je het gaat gebruiken. Juiste lichtsterkte gebruiken. De handeling in het begin om de 2 weken herhalen. Let op: het apparaat is niet voor iedereen bedoeld. Voor dames met bijvoorbeeld lichtblonde haren of met donker huid is de Lumea niet geschikt! Ik heb veel spataderen in mijn onderbeen. Ook iets om rekening mee te houden.

Op 23 juni had ik de Lumea voor het eerst gebruikt. Ik wilde de Lumea toepassen op mijn okselharen. Het flitsen is een extra handeling na het gewone scheren. Je bent dus eventjes bezig. De Lumea SC1993/100 is een bedraad model. Je merkt wel dat die draad in de weg staat. Het flitsen zelf geeft alleen wat warmte en soms verbrand geur. Dacht eerst lichtsterkte 3 nodig te hebben, maar ik heb teruggeschakeld naar sterkte 1. Voor mij voelt dat prettiger aan. Resultaat: het overtreft mijn verwachtingen. Normaal merk ik de dag na het scheren al wat haargroei. Maar na 2 weken is er amper haar onder mijn oksels! En het haar die er is, is veel zachter.

Later heb ik de Lumea ook toegepast op mijn onderbeen. Door het kleine flits-oppervlak ben je hier langer mee bezig. Na de vierde flitsbeurt, heb ik aangedurfd om een paar dagen naar buitenland te gaan zonder een scheermesje. Geen last gehad van haartjes onder mijn oksels of op mijn onderbeen.

Conclusie: Niet goedkoop, maar de Lumea doet wat die moet doen. De behandeling geeft alleen wat warmte. Voor een prettig flitsgevoel het juiste lichtsterkte kiezen. Een behandeling kost wat tijd, maar bespaar je wel dagelijks een scheerbeurt. Als je een Lumea wilt aanschaffen, adviseer ik een draadloos model te overwegen.

Ko 21-08-2016

Gebruiksvriendelijke, nog niet gewenste resultaat

Ik heb net mijn vierde behandeling van de Philips Lumea SC1993/00 afgerond, die ik test voor Philips. Ik heb het product gebruikt voor mijn oksels en bikinilijn.

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en de behandelingen zijn snel gedaan; het is sneller dat het epileren bijvoorbeeld. Aan het begin moest ik wennen aan de warmte van de flitsen, maar na de vierde behandeling heb je hier totaal geen last meer van. Het apparaat geeft goed aan wanneer je op de juiste manier het apparaat op je huid zet, dit is tijdens het gebruik zeer goed zichtbaar. Bij de eerste behandeling had ik nog niet de uitknop van het apparaat gevonden, maar deze zit er wel degelijk op (wat voor mij een plus is).

Na vier weken zou je een goed resultaat moeten zien, maar dit heb ik zelf nog niet goed gemerkt. Ik onthaar nog steeds met mijn epileerapparaat, maar heb niet het gevoel dat ik dit in een lagere frequentie hoef te doen na het gebruik van de Lumea. Dit kan goed komen omdat ik een lichte haarkleur heb. Philips zelf geeft aan als je nog niet het gewenste effect hebt bereikt na 8 weken dat je dan door moet gaan met de behandeling om de twee weken, dus dat ga ik maar doen.

Ik heb goede verhalen gehoord, alleen voor mijn haartype is het gewenste resultaat nog niet bereikt na 8 weken. (score: 2/5).

Anna 07-08-2016

Fijne manier van ontharen

Namens Philips heb ik de Lumea mogen testen en na 2 maanden gebruiken is er zichtbaar resultaat. Mijn oksels en bikinilijn hoef ik veel minder vaak bij te houden dan voorheen.
De Lumea is efficient en snek in gebruik en zorgt daarmee voor een grote mate van convenience.
Ik heb het apparaat al aan vriendinnen aangeraden dus ben er meer dan tevreden mee!

SasBr 05-08-2016

Philips Lumea Advanced SC1993/00

Namens Philips mocht ik de Philips Lumea Advanced type SC1993/00 testen.
Ik heb nu 4 sessie achter de rug en zie zeker resultaat. Ik merk dat ik minder hoeft te scheren. Ik ben er nog niet, maar dat is ook van te voren aangegeven dat dat per persoon verschillend zou zijn. De behandeling neemt ook niet veel tijd in beslag.
Ik heb mijn oksels en benen behandeld, omdat ik een vrij gevoelige huid heb. Ik heb na deze behandeling geen geïrriteerde huid gedaan, dus dat is al een pluspunt.
Het apparaat is zeker handig in gebruik. Een kleine opmerking is het behandelen van rondingen. Het zou handig zijn als de kop zou kunnen bewegen om de rondingen goed aan te pakken. Het is voor mij niet echt een vereiste, maar eventueel een punt om over na te denken bij een opvolger. Ik weet ook niet of het technisch mogelijk is.
Het is ook duidelijk hoe je de stand in moet stellen naar juiste sterkte qua huidtype.
Je moet van te voren wel goed scheren, want anders geeft het wel een verbrande lucht. Het was wel even wennen aan de warmte die de flitsen afgeeft.
Mijn conclusie is dat ik zeer tevreden ben met het gebruik en het resultaat !!!

Philips Lumea tester 19-07-2016

Review Philips Lumea Test

Ik mocht de Philips Lumea testen en ik ben het apparaat nu zo'n 6 weken aan het testen (4 behandelingen). Ik was benieuwd of ik met dit apparaat de teruggroei van haartjes kon vertragen en dat de haartjes uiteindelijk vrijwel niet meer terug zouden komen.

Tijdens de eerste behandelingen was ik nog wat zoekende wat handig was qua posities. Maar nu ik een aantal behandelingen verder ben gaat dit een stuk beter. Het apparaat blijft gemakkelijk in gebruik. Wel merk ik dat mijn huid wat gevoelig is en zodra ik het apparaat eventjes gebruik en het wat warmer aan het worden is ik wel wat lichte steken voel tijdens de behandeling. Ik krijg verder geen rode bultjes of iets dergelijks.

Na 4 behandelingen merk ik een groot verschil en groeien de haartjes veel minder snel terug en daarnaast komen op mijn been ook veel minder haartjes terug. Bij mijn oksels groeien de haartjes wel wat minder snel terug naar mijn idee, maar is de haargroei niet minder geworden.

Al met al vind ik dit apparaat zeer eenvoudig en gemakkelijk in gebruik. Het geeft de resultaten die het beloofd. Als je alle behandelingen blijft volgen denk ik zeker dat het effect op lange termijn aan blijft houden en ik veel minder haartjes terug krijg. Ik zou dit product zeker aanraden aan mensen die op zoek zijn naar een ontharingsapparaat.

Leen 14-07-2016

Makkelijk in gebruik en zichtbaar resultaat

Ik heb de Lumea nu 4 keer gebruikt. Ik gebruik de Lumea voor mijn benen.
Ik ben tevreden over de Lumea, het flitsen werkt eenvoudig. Wat ik soms nog lastig vind in gebruik is het flitsen rondom mijn enkels. Daar pakt hij niet altijd even goed en moet ik een paar keer proberen voordat hij hem pakt/flitst. Hij kan verder een beetje warm worden aan het einde van de behandeling van de benen.

Na 4x gebruik merk ik dat de haargroei minder is geworden. Het is fijn dat de haartjes minder snel terugkomen. Ik heb vrij lichte haartjes dus vrees dat ze niet helemaal weg zullen gaan maar blijf de Lumea zeker gebruiken. Ik raad de Lumea aan.

Kesi 10-07-2016

Aanrader voor vermindering van haartjes

Ik ben door philips gevraagd om de lumea sc1993 te testen. Na 5 behandelingen a 2 weken zie ik langzame verandering van haargroei met nam thv mijn bikinilijn en m'n benen. Er zijn minder haartjes te zien en ze groeien langzamer. Bij mijn oksels merk ik geen verschil. Het apparaat is makkelijk in gebruik. De snelheid van de verschillende flitsen achterelkaar is vrij snel waardoor de behandeling niet veel tijd kost (in totaal 10 minuten). Het is fijn dat je tussentijds gewoon mag scheren. Wel is het lastig dat je rekening moet houden met de zon (24 uur erna niet zonnen) en vond ik het moeilijk om te onthouden wanneer de twee weken verstreken zijn en ik de lumea weer mag gebruiken. Hiervoor heeft Phillips een app gemaakt, deze heb ik zelf niet gebruikt maar zou dus wel een aanrader zijn. De behandeling doet inprincipe geen pijn tenzij je niet goed hebt geschoren en er nog haartjes zaten en op sommige gevoelige plekken bij de bikinilijn voelt het niet prettig. Na de behandeling heb ik geen last gehad van mijn huid.
Ik vind de lumea absoluut een aanrader, mits je geen spectaculaire verdwijning van je haren verwacht. Er treed absoluut vermindering van haargroei op en daardoor is het makkelijker bij te houden. Scheren/epileren wordt minder werk en ik heb minder ingegroeide haartjes. Ik ben er blij mee en voel me zekerder met blote benen of in bikini.

Brightandshiny 05-07-2016

Gebruiksvriendelijk ontharen

Ondertussen heb ik de Philips Lumea ongeveer zes weken in huis. Ik heb momenteel drie behandelingen ondergaan van zowel benen, oksels als bikinilijn. Het gebruiksgemak en het mooie design van het apparaat dragen nog steeds bij aan een prettig gebruik. Het aantal tussentijdse scheermomenten die ook voorafgaand aan de behandeling met de Lumea verricht moeten worden nemen af in frequentie. Zowel de oksels als de bikinilijn vertonen verminderde haargroei. Bij de onderbenen merk ik nog weinig effect.

De Phillips Lumea is ter beschikking gesteld door de fabrikant om het apparaat te testen.

MD 03-07-2016

Resultaat in eigen tijd :)

Voor Philips mag ik dit product testen en inmiddels ben ik drie behandelingen verder. Ik heb ervoor gekozen om in eerste instantie mijn oksels en bikinilijn te flitsen.
Ik begin wat verschil te merken. De haartjes worden minder en de haartjes die er nog zitten worden zachter. Het is zeker nog niet helemaal weg maar ik heb ook nog wat behandelingen tegoed.
De behandeling is niet pijnlijk maar ook niet heel prettig. Aangezien ik best een gevoelige huid heb, is het na de behandeling vaak wel wat rood maar dat trekt snel weg. Koelen met een wat ijs in een theedoek is wel prettig 
Al met al ben ik heel blij met het product. Fijn dat ik het zelf kan blijven onderhouden zonder dat ik afspraken moet maken met huidtherapeuten enzo!
En de app is handig!!

Marjan 03-07-2016

Het eerste resultaat is zichtbaar!

Een kleine twee maand geleden heb ik de Lumea SC 1993/00 binnen gekregen om deze te gaan testen. Mijn eerste indruk was positief, dit door het degelijke design en het gebruikersgemak. Na de drie behandelingen die ik inmiddels heb gehad, ben ik nog steeds positief over de Lumea.

Afgelopen weken heb ik mijn bikinilijn, oksels en onderbenen behandeld met de Lumea. De Lumea ligt fijn in de hand en is makkelijk bedienbaar. Na de eerste behandeling heb ik de volgorde van de behandelingen wel veranderd, dit door dat flitslamp wel warmer wordt door de behandelingen. Ik begin nu met de bikinilijn (intensiteit 3), oksels (intensiteit 3) en dan mijn onderbenen (intensiteit 4). Na deze 3 behandelingen zie ik vooral verschil bij mijn bikinilijn en oksels, de haargroei wordt al minder en de haartjes komen minder snel terug. Bij mijn onderbenen, merk ik tot op heden nog niet heel veel verschil, maar ik heb er zeker vertrouwen in dat dit na de 4de behandeling wellicht wel te zien is (ook minder stugge haartjes).

Na de behandelingen heb ik zelf geen last van een geïrriteerde en/ of gevoelige huid. Ik ga zeker verder met de behandelingen van de Lumea, op dit moment zal ik de frequentie nog niet verlagen wellicht over 2-3 behandelingen wel. Héélijk om minder te hoeven scheren!

meinew 01-07-2016

Het begint erop te lijken

De Philips Lumea SC1993/00 heb ik inmiddels 4 maal gebruikt. In eerste instantie nogal sceptisch, maar ik merk duidelijk verschil. Ik hoef me minder vaak te scheren, omdat de haartjes niet zo snel meer terug komen en veel dunner zijn. Soms vallen de haartjes er vanzelf uit. Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en de behandeling vrijwel pijnloos. Toch merk ik op lastig te bereiken plekken dat de flits niet heel prettig is (knieholte en bikinilijn). Maar het resultaat is die kleine pijntjes meer dan waard. Let er wel op om na het schoonmaken te wachten tot het glas voor de flitser is afgekoeld...Dat glas kan namelijk erg heet worden!
Ik ben tot nu toe overtuigd en ga deze zomer zonder scheermes op vakantie. Ik hoop na de volgende behandeling pas na 4 weken weer hoef te flitsen. Wel jammer dat de app er niet voor Android is.

Ottens 01-07-2016

Mooi product, maar nog niet helemaal overtuigd.

Ik heb de Lumea nu 4 keer gebruikt. Het is een mooi apparaat, ligt goed in de hand en gemakkelijk in gebruik.

In tegenstelling tot veel reviews die ik lees, werkt de lumea bij mij niet zoals bij anderen. Ja, de haren komen inderdaad minder hard terug, maar ik heb geen haarloze plekken.

Voor de Lumea moest ik me elke dag scheren. Bij het scheren in de ochtend, voelde ik 's avonds (en soms 's middags al) de stoppels. Dankzij de Lumea voel ik die stoppels nu pas de volgende dag. Dus de haren komen wel langzamer terug.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik mijn aangeraden stand 4/5 is en ik op mijn benen 4 gebruik en voor de bikinilijn en oksels stand 3.
Dus ik plan nog een paar extra behandelingen in en zal toch op stand 5 en 4 gaan proberen te flitsen. Ondanks ik dit wat pijnlijk vindt.

Een nadeel aan het zelf flitsen vind ik dat je moeilijk kan zien waar je langs bent geweest. Maar dat ligt niet aan de Lumea, maar gewoon aan het fenomeen thuisflitsen.

Voor de rest ben ik tevreden over de Lumea, en ga ik door met flitsen totdat de haren niet meer (zo snel) terug komen. Ik ben er van overtuigd, dat als ik langer (en misschien heter) ga flitsen ik er helemaal tevreden over ben.

Marianne 30-06-2016

Een goed product wat doet wat wordt beloofd!

Vanuit Philips is mij enkele weken geleden gevraagd om de Lumea te testen. Mijn eerste, waarschijnlijk wat uitgebreidere, review is van enkele weken geleden. Inmiddels heb ik nu drie behandelingen gedaan en na de tweede behandeling merkte ik al verschil. Toen ik begon met testen dacht ik niet dat dit apparaat hetzelfde resultaat kon bereiken als een IPL-laser bij de huidtherapeut, maar ik kan nu al zeggen dat deze twijfel onterecht was. Ik heb het apparaat op mijn oksels en bikinilijn getest, ik moet hierbij wel zeggen dat ik voordat ik de Lumea ging testen al enkele 'flits'behandelingen bij een huidtherapeut heb gehad, echter waren deze haartjes bijna allemaal weer terug gekomen. Na de tweede behandeling met de Lumea merkte ik echt al verschil. De haartjes kwamen zachter maar ook minder snel terug. Na de 3e behandeling was ik helemaal tevreden, het werd warmer weer dus de hemdjes kwamen uit de kast. Wanneer vrouwen met een hemdje bijv. hun arm omhoog doen, en ook al zijn ze geschoren, dan zie je vaak een donkere vlek onder de oksel. Door de Philips Lumea verdwijnt dit en kan je met een nog geruster hart je armen omhoog gooien in de zomer! Dit ook bij de bikinilijn, er staan nu veel minder haartjes, het is gladder en ik ben nu veel minder bang dat er in de zomer misschien een haartje zichtbaar is! Ik heb best een gevoelige huid, dus ik was bang dat mijn huid wat geïrriteerd of droog zou raken door het gebruik van de Philips Lumea. Ik moet zeggen dat ik hier geen last van heb gehad, direct na de flitsbehandelingen koel ik goed met bijv. een coolpack en vervolgens heb ik nergens last van. Nu kan ik zorgeloos, en haarloos de zomer in!

MvdH3 19-06-2016

Super enthousiast!

Vanuit Philips is mij gevraagd om de Lumea SC1993/00 te testen. Mijn uitgebreide review over de eerste behandeling heb ik enkele weken geleden geplaatst. Inmiddels heb ik nu drie behandelingen gedaan en het verschil merk je! Toen ik begon met testen vroeg ik me af of dit apparaatje hetzelfde resultaat kon bereiken als een schoonheidsspecialiste. Ik heb mijn onderarmen en mijn oksels getest. Ik heb zelf wel wat donkere haargroei op mijn onderarmen, dus mijn hoop was dat dit volledig zou verdwijnen. Na de eerste behandeling merkte ik al dat de haartjes zachter terugkwamen. Na de tweede behandeling merkte ik al een groot verschil. Niet alleen kwamen de haartjes zachter terug, maar is ook duidelijk zichtbaar dat de haren langzamer terugkomen. Hierdoor wordt het ook goed welke stukken je gemist hebt met flitsen. Na de derde behandeling superenthousiast! De haren blijven lang weg en de huid voelt zacht aan. Totaal geen last van geïrriteerde of droge huid door het gebruik. Ik blijf wel van mening dat het oppervlakte waarmee je flitst wat klein is. Mijn vraag of dit apparaat hetzelfde bereikt als een schoonheidsspecialist? Zeker weten! Ik raad het product aan iedereen aan die last heeft van ongewenste haargroei. Eindelijk een apparaat die doet wat die belooft, pijnloos en super gebruiksvriendelijk!

Kim 19-06-2016

Zonder scheren de zomer door!

Bedankt Philips dat ik namens jullie de gelegenheid heb gekregen om jullie product Philips Lumea Advanced SC1993/00 te mogen testen. Ik heb nu drie flits sessies gehad en merk zeker dat de haartjes nu al minder snel terugkomen, ik kan niet wachten om niet meer te hoeven scheren! De vierde flits sessie is bijna aan de beurt en ik heb tussendoor nog maar één keer geschoren. De Philips Lumea app helpt mij eraan herinneren wanneer ik weer moet flitsen, ik hoef geen notitie in mijn agenda te maken, echt ideaal! Op de onderbenen is het even goed kijken hoe je het apparaat op je been plaatst om goed te kunnen flitsen, de eerste keer ben je hier ook het langst mee bezig, maar naar een aantal keren heb je dat zeker onder de knie en kun je snel door met flitsen. Omdat het apparaat en de flitsen snel warm worden zou ik aanraden om met de bikinilijn te beginnen, daarna oksels en als laatste je benen flitsen. Je benen kunnen een stuk beter tegen deze warme flitsen dan gevoelige oksels of bikinilijn. Van te voren goed scheren zodat de haartjes niet verbranden en gekke geurtjes afgeeft. Het apparaat is handig in gebruik, enkel zou het wellicht een idee zijn om het flits gedeelte bewegelijk te maken, of van zachter materiaal zodat het zich beter aan de vormen van het lichaam aanpast. Ik denk dat ik na de vierde behandeling langer zonder scheren kan! Vlak voor de vakantie ben ik dan hopelijk voor 8 weken haar vrij, hoe fijn zou dat zijn?!

peij84 17-06-2016

Goed resultaat zichtbaar

Na drie behandelingen met de Lumea SC1993/00 ben ik zeer tevreden over het resultaat. De lumea ligt super fijn in de hand en is niet zwaar. Het flitsen op moeilijke plekken (knieholtes bv) gaat steeds beter.
Ik zie echt dat ik minder haartjes op mijn benen heb. De haartjes die er nog zijn worden steeds zachter. Ik kan soms haartjes uit mn benen trekken zonder pincet. Hierdoor is de duur van een behandeling steeds korter. Ik doe na deze week nog 1 of 2 keer een wekelijkse behandeling. Ik vermoed dat ik daarna al over kan naar alleen de onderhoudsbehandelingen van 1x per 4-8 weken.
Kortom erg tevreden. Ik ben blij dat dit appartaat er is want ik vond het vreselijk om bijna dagelijks te moeten scheren. Dit scheelt echt een hoop tijd.
Ps de app van de lumea is super handig. Je krijgt een reminder wanneer je weer moet flitsen.

Annabel 16-06-2016

Beter voor donkerder haar

Namens Philips heb ik de Lumea Advanced SC10093/OO nu 6 weken getest. Ik ben nog steeds erg tevreden over de gebruiksvriendelijkheid van het apparaat.
Het ontharingsresultaat is nog niet erg indrukwekkend, maar dit was ook voorspeld door Philips aangezien ik redelijk licht lichaamshaar heb. Ik zie wel op plekken dat er minder haar groeit, maar ik weet niet of ik ook echt een glad resultaat ga krijgen zoals met scheren. Ik ben voornemens om de 2-wekelijkse behandelingen nog even voort te zetten, hopelijk wordt het resultaat dan nog wat beter.
Al met al een mooi apparaat vooral te gebruiken door vrouwen met wat donkerder haar.

Claire1 16-06-2016

philips lumea laser

Ik doe mee aan de Philips Lumea, met typenummer SC1993/00, campagne. De bedoeling van deze campagne is om het product te testen en te beoordelen om vervolgens mijn mening over het apparaat te delen met anderen. Ik heb het apparaat gekregen en de bedoeling is om het gedurende acht weken achter elkaar te testen, met tussenpozen van telkens twee weken. In totaal heb ik dus vier behandelingen. Onderstaand vind je mijn beoordeling over de derde en vierde behandeling. Dit is mijn tweede review. Mijn review over de eerste en tweede behandeling is ook op deze site terug te lezen.

Derde behandeling:
Ik behandel met de lumea mijn armen, oksels, onderbenen en bikinilijn. Ik zag nog niet heel erg veel verschil qua haartjes. Volgens de gebruiksaanwijzing merk je pas na drie behandelingen de eerste resultaten, dus het is gelukkig nog niet raar dat ik weinig verschil zie. Ik merk in het gebruik dat ik het af en toe toch best lastig vind om op bepaalde plekken het apparaat zo te houden dat hij groen kleurt en je kan gaan flitsen. Dit is vooral het geval op mijn kuiten en bij mijn oksels, vanwege de rondingen. De lamp moet precies goed staan anders flitst hij niet. Ik heb de laser tijdens het gebruik per lichaamsdeel af en toe uitgezet, omdat de laser naar mate je hem langer gebruikt warmer wordt en ik merkte dat de prikjes dan ook scherper werden. Het is overigens geen heftige pijn, eerder een beetje een onaangenaam gevoel.

Vierde behandeling:
Het is de laatste weken best zonnig geweest. In de gebruiksaanwijzing staat duidelijk aangegeven dat als je in de zon bent geweest je de laser 48 uur niet moet gebruiken. Ik was een beetje verbrand en had iets minder dan 48 uur gewacht en dit was echt pijnlijk. Ik merkte meteen dat het brandde en ben toen ook gestopt en heb het flink gekoeld met ijs. Mijn gelaserde delen op mijn arm waren ook erg rood geworden. Ik raad je dan ook aan om echt de 48 uur af te wachten en als je bent verbrand nog langer te wachten! Ik begin resultaten te zien. Op sommige stukjes bij de bikinilijn je waar ik beter heb gelaserd dan andere stukken. Je ziet stukjes met helemaal geen haar en stukjes waar de haartjes nog wel zitten. De haartjes lijken ook al langzamer terug te komen. Erg fijn dus, vooral in de zomer!

Conclusie:
Ik vind het grote voordeel van de lumea dat je jezelf gewoon mag scheren en je haar niet hoeft te laten groeien. Dit moet je bij harsen wel doen. Ik heb daar het geduld niet voor dus dit vind ik echt erg fijn. Ik merk dat haartjes al langzamer terug komen. Ik hoef nu niet meer elke twee weken te flitsen maar kan dit naar inzicht om de 4 a 8 weken doen. Ik denk wel dat ik het nu nog een behandeling over twee weken doe, omdat op sommige stukjes de haartjes sneller terugkomen dan op de beter behandelde stukken. Nadeel is wel dat je minstens 48 uur moet wachten na het zonnen. Dit kan in de zomer lastig zijn als het langere periodes zonnig is. Ik geef het apparaat daarom een 7.

Maxime 16-06-2016

Opmerkelijk verschil na een paar behandelingen

Philips Lumea SC1993/00 Advanced

Ik heb de Lumea SC1993/00 nu vier maal gebruikt. Vooraf was ik benieuwd of het daadwerkelijk zo handzaam, eenvoudig en pijnloos zou zijn als er werd gesuggereerd. Ik heb niet uitzonderlijk veel haargroei, maar ik moet toch met grote regelmaat ontharen. Om deze reden was ik benieuwd of de Lumea een toegevoegde waarde zou kunnen bieden.

Over het gebruik:
Het principe is eenvoudig. Het vinden van de juiste sterkte was geen probleem, aangezien dit duidelijk wordt aangegeven in de handleiding. Zelf twijfelde ik wel een klein beetje welke stand ik prettiger vond aanvoelen. Ik heb gewisseld tussen de standen 4 en 5, net wat op dat moment prettiger aanvoelde. Het is heel belangrijk dat je voor de behandeling de gebieden goed hebt onthaard. Wanneer je iets vergeet en je gaat er met de lamp overheen dan verbrand het. Ik vond het apparaat eenvoudig om te gebruiken. De kabel is lang genoeg om eenvoudig iedere hoek te maken.

Het flitsen kan wel gevoelig zijn op de huid. De flits is erg warm en het licht is fel. Integendeel tot wat men beweert, dat het oogverblindend fel is, vind ik het licht niet storend. De flits doet geen pijn, maar is wel gevoelig. Zeker naarmate de behandeling verder vordert, aangezien het apparaat steeds warmer wordt. Tegen het einde van de behandeling waren de flitsen ‘pijnlijker’. Daarom raad ik ook ten zeerste aan om de bikinilijn en de oksels te behandelen voordat je de benen behandelt. Na vier behandelingen ben ik nog steeds niet zo snel klaar als er op de verpakking wordt aangegeven.

Na gebruik:
Na twee maal ‘flitsen’ begon ik te merken dat de haartjes minder snel terugkwamen dan voorheen. Na drie keer flitsen, merkte ik dat er stroken zo goed als haarloos waren. Op mijn benen en armen ben ik erg blij met het resultaat. Deze plekken hoef ik voortaan veel minder vaak te ontharen dan voor ik startte met de Lumea. Daarentegen merk ik geen verschil onder mijn oksels.

Al met al heb ik het product als een prettige methode ervaren. Het is handzaam, eenvoudig en vrijwel pijnloos. Echter vond ik het pijnlijker naarmate het product warmer werd. Er zit geen constante temperatuur op, dit zou een verbeterpuntje kunnen zijn. Ook vind ik het jammer dat het lastig is om bij te houden welk gebied je hebt behandeld. Dit is natuurlijk ook niet te doen als je een lichtflits behandeling doet. Er is ook een app die je helpt herinneren wanneer de volgende behandeling is en in welk stadium van ‘het traject’ je zit.

JJvdB 15-06-2016

Eerste resultaten behaald met de Philips Lumea SC1993/00

De Philips Lumea SC1993/00 heb ik nu circa 2 maanden in bezit. Inmiddels heb ik dan ook een aantal behandelingen gedaan aan mijn benen en oksels.

Nadat ik tijdens de eerste behandeling merkte dat de hoogste stand, met name in mijn oksels, voor toch af en toe onprettige prikjes zorgde bij het afgeven van de lichtflits, heb ik bij de vervolgbehandeling gebruikt gemaakt van een standje lager. Stand vier. Ik kon duidelijk het verschil merken en had nauwelijks meer last van een prikkend gevoel bij de lichtflitsen. Ondanks dat de gebruiksaanwijzing een andere indicatie gaf voor de te gebruiken stand, namelijk in mijn geval stand vijf, merk je dus in de praktijk pas echt wat voor jouw lichaam de meest fijne stand is. Ook verschilt dit duidelijk per lichaamsdeel omdat de huid dan meer/minder gevoelig is.

Belangrijker dan de vermindering van het prikkende gevoel, was natuurlijk of de groei van haren na een aantal behandelingen uitbleef. Ik was hier erg benieuwd naar en ben nu, na zo'n vier behandelingen best tevreden over het resultaat. Ik kan merken dat de haren steeds langzamer terug groeien en ook dat de haren op sommige plekken helemaal nog zijn weg gebleven.

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom de haren deels wel en deels niet teruggroeien, want naar mijn idee ben ik vrij zorgvuldig in de behandeling. Maar ik ervaar het verder helemaal niet als een probleem. Want wel heb ik ontdekt dat na iedere behandeling er steeds langer en steeds meer haarloze plekken zijn. Ik verwacht dan ook dat deze resultaten alleen maar beter worden en uiteindelijk alle behandelde lichaamsdelen volledig haarvrij worden.
Ook verheug ik mij er op dat ik de ontharing dan daadwerkelijk een aantal weken achterwege kan laten. Want hoewel het apparaat mooi vormgegeven is, zeer eenvoudig in gebruik en het geven van de flitsen wel leuk is, vind ik het toch ook redelijk bewerkelijk om mijn onderbenen te behandelen. Het te behandelen oppervlak is vrij groot en omdat het flitsveld niet erg groot is, ben je toch wel even bezig om je gehele been te behandelen. Ook moet je wel je aandacht erbij houden omdat je geen plekjes wilt overslaan, maar ook geen plekjes dubbel wilt doen. Ik verwacht wel, als de positieve resultaten zich doorzetten, dat het gemak van slechts eenmaal in de zoveel weken hoeven te ontharen mij veel meer waar is dan het tweewekelijks bliksemsnel ontharen met een scheermes. Immers, al met al gaat ook hier toch best wat tijd in zitten!

Kortom, ik ben tot nu toe tevreden over de Philips Lumea SC1993/00 en zou het apparaat waarderen met een dikke 8!

scvg87 13-06-2016

Zichtbaar resultaat

Inmiddels heb ik vier behandelingen met de Lumea achter de rug, en ben ik nog steeds zeer positief over het resultaat.

Het apparaat ligt fijn in de hand, en ik weet ook steeds beter hoe ik het opzetstuk op mijn huid moet zetten om zo secuur mogelijk te kunnen flitsen. Waar ik stukjes als knieen en scheenbeen in het begin echt lastig vond, word ik daar nu steeds behendiger in.

Na elke behandeling komen de haartjes steeds minder snel terug. Ook komen er minder haartjes terug. De haartjes die nog wel terug komen, zijn zachter. Het behandelen me daardoor telkens minder tijd. Ik zie daarom minder op tegen de behandeling en heb het gevoel dat ik het 'even tussendoor' kan doen.

Omdat ik na elke behandeling resultaat zie, ga ik nu over naar behandeling om de 4-8 weken. Ik verwacht dat het resultaat daarna nog verder zal verbeteren, maar ben nu al blij met het zichtbare resultaat.

Roza 12-06-2016

Erg blij met het resultaat!

In het begin was ik wat sceptisch over het gebruik van een ontharingsapparaat maar toen ik de mogelijkheid kreeg van Philips om de Lumea 1993/00 te testen gaf ik het een kans.

Inmiddels heb ik mijn vierde behandeling gedaan en na de tweede keer merkte ik al dat ik pas voor de volgende behandeling (twee weken later) mijn benen hoefde te scheren. Hier en daar groeien wat haartjes die ik waarschijnlijk gemist heb maar grotendeels komen de haren al bijna niet eens meer terug. Wel merk ik een snellere teruggroei van haar bij de oksels ten opzichte van mijn benen. Deze gebieden hebben waarschijnlijk een langere behandelperiode nodig.

Een klein nadeel voor mij is mijn gevoelige huid. Na de derde behandeling merkte ik op dat er rode jeukende bultjes ontstonden op mijn benen. De behandeling erop heb ik daarom de stand van het apparaat iets lager gezet wat geen rode bultjes gaf. Mijn advies voor mensen met een gevoelige huid zou dus zijn om het apparaat niet in zijn hoogste stand te zetten maar op stand 2/3.

Samengevat ben ik erg tevreden met de resultaten die dit apparaat geeft!

MG 12-06-2016

Klaar met scheren

Inmiddels ben ik de eerste stage voorbij en hoef ik alleen nog maar af en toe bij te houden. Nu ik de Lumea een tijdje gebruik, merk ik duidelijk verschil, ipv 1-2x per week te moeten scheren hoef ik het nu nog maar nauwelijks te doen. Het is dus zeker een groot verschil met voordat ik de Lumea begon te gebruiken en zou het dus zeker iedereen aanraden.