Philips Lumea Prestige SC2005

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea Prestige SC2005 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

m 09-06-2017

sc200500 philips lumia

Ik heb dit ipl apparaat met moederdag gekregen. Ik heb heel veel en zwart haar, scheer 2x dgs in de zomer, wil ik gladde benen hebben.
Na 1x flitsen dacht ik al resultaat te merken, maar misschien wilde ik dit graag. Na twee keer ( twee weken) schoor ik me om de 3 dagen, dus werkelijk resultaat. Vandaag de derde behandeling gedaan. Oksels, bikinilijn beide benen. Ik ben nog niet haarvrij, maar zo ontzettend blij, met het resultaat! Het is zeker een aanrader. Ik kan zelfs losse dode haartjes, van mijn lichaam wrijven.

Vera 17-08-2016

Philips Lumea SC2005/00

Ik heb de Philips Lumea SC2005/00 gekregen om te testen en dit zijn mijn ervaringen. Ik heb de apparaat nu een paar keer gebruikt. Een keer elke twee weken. Nu is het haar bijna weg op de plaatsen waar ik het gebruik. Ik denk als ik het een keer meer gebruik dan is al het haar weg. Soms is het moeilijk om de juiste stand van het apparaat te vinden. Maar voor de rest werkt het heel goed. Je moet zorgen dat de accu opgeladen is want tijdens het opladen kan je niet flitsen.

Esther 11-08-2016

Binnen een paar weken echt haarvrij!

Ik heb de Philips Lumea nu zo'n 2 maanden in gebruik waarbij ik de gewenste haarvrije zones iedere 2 weken heb behandeld. En het werkt echt! Ik heb op mijn benen, oksels en bikinilijn vrijwel geen haargroei meer.
De haartjes blijven weg, of zijn erg dun geworden. Je ziet meteen welke plek je hebt overgeslagen, daar is de haarstructuur heel anders.
Nu ga ik de behandeling verder voortzetten zodat zelfs de kleinste haartjes ook wegblijven. Ik ga met een gerust hart, zonder scheermesje, op vakantie dit jaar!

Pluspunten

• snel resultaat
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• zoemt

Laura 11-08-2016

Even voorstellen:
Ik ben 29 jaar, geboren in een familie met een Nederlandse moeder en een Indonesische vader. Ik ben van mezelf al een beetje voorgebruind, ik word dus heel snel bruin en verbrand bijna nooit.
Ik heb de Philips Lumea nu voor de eerste keer gebruikt en ik moet zeggen, ik vind hem erg gebruiksvriendelijk. Je moet even goed de gebruiksaanwijzing doornemen, maar alles spreekt voor zich. Nadat ik het apparaat 1,5 uur heb opgeladen kon ik meteen aan de gang.
Mijn pijngrens is vrij hoog maar mijn eerste reactie is voornamelijk de schrik Je krijgt namelijk ineens een warme lichtpuls op je huid. Daarna weet je wel wat je kunt verwachten. Het is even wennen maar het doet zeker geen pijn en laat mijn huid ook niet rood of gevoelig achter. In het begin zit je nog een beetje te klungelen, maar op een gegeven moment heb je de slag te pakken en heb ik beide onderbenen binnen 15 minuten gedaan en mijn oksels binnen 1 minuut. Persoonlijk vind ik dat best snel.

Nu ben ik inmiddels een aantal weken verder en heb ik 4 flitsbehandelingen gedaan. Na de eerste behandelingen merkte ik nog weinig. Na de vierde keer kwam er meer resultaat. De haargroei die terug komt is beduidend minder maar vooral de tijd tussen de haargroei door is langer. Ik ga zeker de komende tijd nog door met flitsen want ik ben erg benieuwd of het straks helemaal niet meer hoeft. Ook heb ik gemerkt dat je er na een aantal keer steeds handiger in wordt en kost het je nog maar heel weinig tijd. Terwijl ik hier na de eerste keer nogal sceptisch over was maar oefening baart kunst, aanrader dus!

Maxime 11-08-2016

Philips Lumea SC2005/00

Philips heeft mij gevraagd om de Lumea te testen. Nadat ik laatst een spontaan dagje strand af heb geslagen, omdat ik al een week niet geschoren had (en hier ook geen mogelijkheid toe had). Klonk bikini klaar zijn als muziek in de oren.
In de gebruiksaanwijzing is te lezen dat je het beter niet kan gebruiken als je een erg donkere huid of heel blond of rood haar hebt. Ook met sproeten raden ze af dit product te gebruiken. Dit is voor mij niet van toepassing, dus na het opladen ben ik aan de slag gegaan.

Voor gebruik van dit product moet je de te ontharen plekken eerst scheren. Dit vind ik zelf een pluspunt. Ik was namelijk al bang dat ik harig de zomer door moest gaan, omdat het dan beter zou werken. Maar scheren wordt aangeraden zodat de lichtflitsen beter bij het haarzakje kunnen.

In het begin was het even uitzoeken welke stand ik moest gebruiken. Ik begon met stand vijf en ben uiteindelijk geëindigd met stand drie. Er staat in de gebruiksaanwijzing namelijk dat het geen pijn mag doen. Op sommige momenten was dit wel het geval. Vooral de plekken rondom de bikini lijn is niet prettig te noemen. Al moet ik bekennen dat mijn huid hier ook wel gevoeliger is dan bij de rest van de plekken. Op de andere plekken voel je een klein prikje meer niet. Alleen als je veel achter elkaar geflitst heb kan het door de warmte wel wat meer pijn doen. Dus soms een kleine pauze inlassen is soms nodig.

Waarom het aangeraden wordt om te scheren werd mij wel duidelijk toen ik over een vergeten haartje ging. Het rook meteen naar verschroeid haar. Verder komt er geen geur vrij. Het apparaat maakt een geluid vergelijkbaar met een föhn. Na 1,5 been viel het apparaat uit omdat de batterij blijkbaar al op was. Na nog eens 1,5 uur opladen heb ik de rest van mijn been, bikinilijn, oksels en onderarmen kunnen doen.

Het is bij je benen wel aan te raden om op een bepaalde plek te beginnen. Op een gegeven moment weet je anders niet meer wat je al gehad hebt en het wordt afgeraden om vaker dan 1 keer over dezelfde plek te gaan.

Na 4x flitsen ben ik helaas nog niet geheel haarvrij, maar ik zal zeker nog een aantal behandelingen doen. Ik heb wel het idee dat mijn haargroei minder is dan voorheen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Scheren tussendoor mag

Minpunten

• Soms pijnlijk

Ashley van Dun 03-08-2016

Philips Lumea 2005/00 bevindingen

Nadat ik door Philips ben uitgekozen om de Philips Lumea sc2005/00 te testen heb ik heb inmiddels 4 behandelingen om de 2 weken gehad, en heb hierbij de volgende ervaringen:

Positieve ervaringen:

- Het apparaat is handig in gebruik, ligt comfortabel in de hand

- Duidelijke gebruiksaanwijzing

- Handig tasje bij voor alles op te bergen of om mee te reizen

- Pistool is mooi trendy vormgegeven

- Accu snel opgeladen

- Mondstuk los te halen voor schoon te maken

- Draadloos apparaat

Negatieve ervaringen:

- Soms pijnlijk, prikkelend gevoel (op te lossen door stand lager te zetten)

- Bij gebruik grote oppervlaktes (benen bijv.) raakt de accu snel leeg

- Bij botten moeilijk richten, mondstuk wordt niet volledig ingedrukt.

Conclusie:

Tot op dit moment ben ik goed tevreden over het gebruik van de Philips Lumea SC2500/00.

Het eindresultaat is er zeker, ik hoef minder vaak te scheren, en de haartjes groeien minder snel tot niet terug.

Dus zeker een aanrader!

Jolanda 28-07-2016

Resultaten Philips Lumea SC2005/00

Het apparaat is goed en gemakkelijk te hanteren. Na 3 keer flitsen in 6 weken merk ik duidelijk resultaat: ipv elke dag oksels scheren nu 1 a 2 keer per week. De flitsen zijn prima te doen qua gevoeligheid en de behandeling per keer kost weinig tijd. Ik ben benieuwd naar de resultaten op langere termijn na meerdere behandelingen.

Do 20-07-2016

Ideale uitvinding

Ik ben door Philips uitgekozen om dit model te mogen testen. Ik heb nu al een aantal (5) flitsbehandelingen achter de rug. De eerste behandelingen werd er bij mij nog niet echt resultaat zichtbaar. Na behandeling vier kwam er meer resultaat. De hoeveelheid haargroei die terug komt is minder maar ook de tijd tussen de haargroei door is trager. Voordat ik de Lumea gebruikte moest ik mij om de dag scheren (bijv oksels), nu is dat misschien 1x in de 1.5 week. De bedoeling is dat het straks helemaal niet meer hoeft. Bij de een heeft het meer tijd nodig dan bij de ander. Niet alle plekken op de huid zijn gemakkelijk te behandelen. Het kopje buigt niet mee, dus rondom de enkels is het lastiger. Ik merk in ieder geval al verschil. Kortom: ideale uitvinding, straks hoef je het flitsen maar incidenteel te herhalen.

B 10-07-2016

De lumea werkt!

Ik heb de Philips SC2005/00 Lumea nu een paar maanden in mijn bezit en ik heb 4 behandelingen gehad. Over het resultaat kan ik kort zijn; het werkt! Ik heb het apparaat gebruikt op mijn benen, oksels en bikinilijn. Op mijn benen groeien de haartjes dunner en trager terug, en bij mijn oksels en bikinilijn komen de haartjes niet meer terug. Nadeel blijft het kleine flitsoppervlak, waardoor je echt de tijd moet nemen voor je behandeling. Ook moet ik voor elke behandeling de accu compleet opladen. Maar aangezien het werkt, steek ik er graag wat tijd in.

Janine 04-07-2016

Makkelijk in gebruik, resultaat is er! Aanrader!

Ik heb nu 4 behandelingen achter de rug (elke 2 weken een keer flitsen) en merk dat mijn haartjes dunner zijn. ik met nog wel door met de behandelingen want ik heb nog wel haargroei maar velen malen minder en dunner. Ik verwacht dat het steeds beter wordt. Apparaat is heel gemakkelijk in gebruik en super fijn dat je geen snoer hebt zodat je gemakkelijk kunt gaan zitten waar je wilt.

mies2016 03-07-2016

resultaat!

Ik ben gevraagd om dit product te beoordelen. Toen ik begon met de behandeling was ik een beetje sceptisch over de te verwachten resultaten. Alles wordt altijd de hemel ingeprezen. Maar ik moet toegeven dat dit product echt werkt. Ik heb het nu 3 keer gebruikt en zie al duidelijk resultaat. met name op de benen! Ook de bikinilijn is al zichtbaar. Het product is makkelijk in gebruik en er is een tasje bij geleverd waardoor het ook discreet te vervoeren is. Wel vind ik het een uitdaging als je grotere oppervlakten behandelt om zeker te weten dat je ovveral bent geweest. al met al vind ik het jammer dat ik er niet eerder aan ben begonnen.

Beltje5 30-06-2016

Fijn apparaat

Ik heb de Philips Lumea nu ruim twee maanden en ben er erg tevreden mee. Na 4 behandelingen zijn de haartjes zo goed als weg! De behandelingen zijn zo goed als pijnloos, als je even bezig bent wordt het apparaat alleen wel wat warmer waardoor je de flitsen beter voelt. Erg fijn is dat ik vanaf nu nog maar eens in de 6-8 welen hoef te flitsen, ideaal!

Mhendriksen 29-06-2016

Philips Lumea sc2005/00 aanrader!

Via Philips ben ik uitgekozen om de Lumea sc2005/00 te testen. Dit vond ik ontzettend leuk om te doen.
Na jaren scheren was ik wel benieuwd naar een andere manier van ontharen en dit leek me een fijne manier.
Verder was ik erg benieuwd of het ook echt zou werken.

Inmiddels heb ik 4 behandelingen achter de rug (om de twee weken flitsen) en begin echt resultaat te zien. De haartjes komen een stuk minder snel of helemaal niet meer terug. Op de oksels komt vrijwel geen haar meer terug en de haartjes die terug komen zijn een stuk minder donker. Ook op de benen zie ik resultaat.

Het apparaat is makkelijk in gebruik en als je er aangewend bent gaat het ook steeds een stuk sneller. Het is vrijwel pijnloos en het apparaat ligt makkelijk in de hand. Het nadeel is dat je niet zo goed kan zien waar je gebleven bent. Vooral op de benen waardoor je plekjes kan overslaan of dubbel doet. Ook moet je hem goed opladen anders kan het zijn dat hij halverwege het tweede been leeg is.

Al met al ben ik een tevreden met het apparaat, maar ga nog even door met het gebruik ervan om te zien of het resultaat nog beter wordt.

LB 28-06-2016

begin resultaat te zien

Ik vond het erg leuk dat Philips vroeg om dit apparaat te testen. Ik was benieuwd of het echt zou werken. Op dit moment heb ik 5 behandelingen gedaan, ongeveer om de twee weken, waarvan de laatste gisteren. Het gebruik is makkelijk en snel. En ik begin nu resultaat te zien. De haartjes komen minder snel terug. Wel is het op de ene plek wat meer effectief dan op de andere. Dit kan ook komen omdat ik het apparaat niet goed geplaatst heb, dat weet ik niet. Dat vind ik dan ook een nadeel, je kan niet zien waar je al geweest bent. Bij oksels is dat niet zo’n probleem maar bij mijn benen weet ik soms niet of ik alle plekken wel gehad heb of misschien wel dubbel heb gedaan. Een ander nadeel vind ik dat je het apparaat niet kan gebruiken als het in het stopcontact zit om op te laden. Als je halverwege een been bent en de batterij is op, kun je dus niet verder.
Concluderend ben ik best tevreden met mijn ervaringen met de Lumea SC2005/00. Ik denk dat het resultaat de komende tijd nog beter wordt, al zie ik wel echt verschil.

Lisanne 28-06-2016

Resultaten

Ik heb de Lumea nu 4 keer gebruikt om de twee weken. Ik vind het nog moeilijk om aan te geven of ik echt al resultaat zie, heb wel het idee dat ik minder vaak de boel hoef te scheren.
Ik heb een vrije lichte huid en ook vrije lichte beharing, ik gebruik dan ook lichtsterkte 5, wat nog wel eens een beetje pijnlijk is.
Ik ga voorlopig nog even door met het behandelen van om de twee weken totdat ik echt verbetering zie. Ik heb er wel vertrouwen in.

Mariek 28-06-2016

Zichtbaar resultaat

Ik test de Lumea nu 2 maanden en heb ongeveer vier keer geflitst. Nu merk ik en zie ik resultaat. Het is nog niet het resultaat wat ik wens maar ik heb er vertrouwen in dat het haar uiteindelijk verdwijnt.
Wat is het resultaat tot nu toe?
Het haar wordt minder, zachter en groeit minder snel terug.
Als je normaal gesproken dagelijks je benen scheert moet dat nu nog 2 keer in de week. Dat is toch al een heel verschil.
Ik ben tevreden over het gebruik van de Lumea en vind het dan ook niet erg om het proces nog een tijdje door te zetten.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Lin 27-06-2016

Philips Lumea

10 weken geleden kreeg ik de Philips Lumea om te testen voor Philips. Ik was erg blij dat ik de kans kreeg om dit product te testen aangezien ik na jarenlang scheren en bezoekjes aan de waxbar op zoek was naar een permanentere manier om te ontharen. Aangezien ik blond haar op mijn benen heb is de Lumea daarvoor niet geschikt, maar ik heb het gebruikt voor de bikinilijn en oksels. Het apparaat is makkelijk in gebruik, het is vrijwel zonder pijn en ik hoefde pas 1x op te laden (5x gebruikt tot nu toe). Af en toe is het wat lastig om de laserkop recht op de huid te krijgen. Na ongeveer 3 keer flitsen was ik een beetje teleurgesteld in het resultaat, het leek wel minder te worden, maar de haartjes waren bij lange na nog niet voldoende weg. Inmiddels na 5x flitsen begin ik meer resultaat te zien, maar ben ik nog niet helemaal tevreden. Ik ga voorlopig door met flitsen in de hoop mijn scheermesjes weg te kunnen gooien.

Marjolein 26-06-2016

Tevreden, maar ik ga nog even door

Tevreden, maar ik ga nog even door
Nu na de 3de behandeling zie ik al duidelijk resultaat. De hoeveelheid haartjes zijn aanzienlijk afgenomen. Echter ben ik nog niet tevreden en ga ik nog even door. Het apparaat is eenvoudig in gebruik

Vicky 24-06-2016

Blij verrast door het resultaat

Geweldig, ik mocht de Lumea testen. En het resultaat na 4 behandelingen is echt super. Ik heb echt zoveel minder haar op mijn benen. Ik scheer ze tussen de behandelingen door niet meer, dat is gewoonweg niet nodig.

Ik ben zo blij met die apparaat. Mijn benen zijn nu behandeld nu ga ik mijn oksels en bikinilijn nog behandelen.

Een pluspunt is dat het helemaal geen pijn doet en je het gewoon op de bank kan doen. Het apparaat is namelijk heel makkelijk in gebruik.

Een minpuntje vind ik wel dat je niet kan opladen en flitsen tegelijk. Dus hij moet altijd goed opgeladen zijn voordat je begint anders kan het zijn dat het apparaat na een half been uitvalt...

Maar desalniettemin heel blij met de Lumea :)

AnneTrui99 24-06-2016

Erg tevreden over de Lumea SC2005/00

Inmiddels heb ik de Philips SC2005/00 Lumea al een paar keer gebruikt en ben over het resultaat erg te spreken. De Lumea is makkelijk in gebruik, goed schoon te houden en prima op te bergen in het meegeleverde zakje. Na een aantal keer gebruik zie ik absoluut een verminderde haargroei op mijn benen en onder mijn oksels. Echter, voor mijn bikinilijn moet ik het apparaat wel vaker dan 1x in de 6-8 weken gebruiken. Toch vind ik ontharen met de Lumea een veel betere oplossing dan scheren en is het ook veel minder pijnlijk – het is nagenoeg pijnloos – dan epileren of waxen. Het enige is dat je even rekening moet houden met de zonnen, maarja, in Nederland schijnt de zon al dagen niet meer.. Ik gebruik de Lumea dus met alle tevredenheid!

Sedie 20-06-2016

Fijn product

Ik heb de Philips Lumea nu 3 keer gebruikt (je moet om de twee weken flitsten) en zie nu langzaam resultaat. Ik heb vrij licht haar op mijn benen en hierbij zie ik nog niet dat het veranderd maar onder mijn oksels zie duidelijk dat er minder haartjes groeien. Ik ga eerst nog door met om de twee weken flitsen maar hoop dat ik uiteindelijk gewoon om de maand kan flitsen.

Barbara 12-06-2016

Review na vierde behandeling

Inmiddels heb ik het product al 8 weken en heb ik 4 behandelingen gehad. Ik zie zeker resultaat. De haartjes groeien veel minder snel terug en zijn ook dunner. De behandelingen zijn gemakkelijk in te plannen aangezien het niet lang duurt en je er geen extra producten (zoals scheerschuim of wax) voor nodig hebt. Je kunt het gemakkelijk tijdens het tv kijken doen. Dit is fijn en ik zal het product zeker nog door blijven gebruiken. Het apparaat ziet er ook erg mooi uit. Ik moet zeggen dat ik het apparaat wel erg groot vind en bij sommige delen onhandig om te gebruiken omdat het met een 90 graden hoek geplaatst moet worden en maar een hele kleine flitsoppervlakte heeft. Hierdoor is het onduidelijk waar je al geflitst hebt. Het zou mooi zijn als het apparaat een grotere oppervlakte in een keer kon flitsen. Aangezien het wel een mooi apparaat is en resultaten zichtbaar zijn geef ik het product een 3.5/5.

Syl 01-06-2016

Zeer gebruiksvriendelijk apparaat!

Ik gebruik normaliter meerdere keren per week scheermesjes om mijn huid glad te krijgen. Met name bij m'n oksels en bikini-lijn ontstaan dan nog wel eens irritaties. Het leek mij dan ook ideaal om m.b.v. de Lumea nog maar eens per 4 á 6 weken met ontharing bezig te zijn en verlost te zijn van die lelijke rode bultjes. Ik gebruik het apparaat nu 3 weken en heb dus twee keer mijn onderbenen, oksels en bikini-lijn "geflitst". Ik vond het de eerste keer best spannend om te flitsen, omdat ik had verwacht dat dit wel een beetje pijn zou doen, maar dit is dus niet het geval. Je voelt hoogstens een beetje warmte, maar dit is absoluut geen vervelend gevoel. Je moet wel zorgen dat het apparaat goed tegen je huid aan zit, anders flitst het niet. Ik was positief verrast over de tijd die ik kwijt was met de behandeling. Het kostte mij in totaal maar 22 minuten (2x 8 minuten onderbenen, 2 x 1 minuut oksels en 4 minuten bikini-lijn). Kon prima tijdens het tv kijken. Wel moet je van te voren jezelf scheren. Ik doe dit nu ook nog af en toe, omdat na 4 behandelingen, de haartjes pas niet meer terugkomen. Maar ik merk nu zelfs na de tweede behandeling al dat er minder haartjes terugkomen. Samengevat ben ik tot nu toe erg tevreden over de Lumea. Het apparaat is super gebruiksvriendelijk doordat je 'm zo even onder het tv kijken kunt gebruiken, het doet geen pijn en je bent er niet veel tijd mee kwijt en ik zie zelfs na 3 weken al enig resultaat. Een tip: doe je bikini-lijn als eerste. Ik deed dit de eerste behandeling aan het einde en omdat het lampje toen al wat warmer was en het bikini-gebied het meest gevoelig is, vond ik het af en toe wel wat warm voelen. Bij de tweede behandeling had ik dit niet, omdat ik toen direct daar begon.

Roos 25-05-2016

eerste ervaring

eerste ervaring is goed, simpel en handig in gebruik. snoerloos en dus overal te gebruiken. wel op elke locatie eerst kijken op welk nivo het beste aanvoelt; niet direct vanaf de benen naar de oksel gaan met dezelfde intensiteit. Na wat langer gebruik voelt het wel wat warm aan maar niet heet. Het apparaat is makkelijk op te bergen en vervoeren in het bijgeleverde tasje. De resultaten zullen nog volgen.

Lisanne1989 21-05-2016

Topproduct

Ik ben een vrouw van 26 jaar oud. Ik heb deze Philips Lumea SC2005/00 nu eenmaal gebruikt. Ik heb hem gebruikt op mijn benen, oksels en bikinilijn. Ik heb een beige huidskleur en donkerblonde haren. De eerste keer vond ik het best spannend om te doen. Ik ben begonnen met mijn benen omdat dit mij de minst gevoelige plek leek. Na een tijdje te gebruiken werd het apparaat wel wat warm en dat vond ik wat minder prettig, maar dat went op den duur wel. Het apparaat ligt prettig in de hand en makkelijk te gebruiken. Je kunt na het lezen van de handleiding snel beginnen. Het laseren van de oksels en de bikinilijn voel je wel. Het prikkelt dan een beetje. Over 3 dagen moet ik de tweede behandeling gaan doen, ik zie er totaal niet tegen op. Verder heb ik nu al wel het idee dat mijn beharing minder snel en in mindere mate terugkomt.
Kortom, het is een gebruiksvriendelijk en makkelijk product, waar resultaat snel zichtbaar lijkt. Ik zou dit product mijn vrienden zeker aanraden.