Philips Lumea Comfort SC1981 - Reviews

Gezichtstoepassing
bovenlip, kin
Soort ontharing
IPL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 36 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea Comfort SC1981 op Kieskeurig.nl.

Nofje 19-11-2014

7,6
De Lumea pas 1 dag in bezit.
Resultaat is bemoedigend, moet nog meer ervaring opdoen.
Duurzaamheid moet nog blijken.
Gemak is prima. Mogelijkheden conform verwachting. Het apparaat zelf komt degelijk over. Het materiaal is prima.

eliza.arnhem 16-10-2015
  • Product half jaar in bezit

5,8
Ik heb de Lumea nu 10 maanden in gebruik. Ik heb een zeer lichte huid met donkerblond tot bruin haar. Benen, oksels en bikinilijn heb ik in navolging van de gebruiksaanwijzing regelmatig behandeld op de hoogste instelling, maar helaas is het resultaat zeer teleurstellend. Je ziet nauwelijks verschil. Jammer.

Minoes37 12-05-2018

Voldoet niet aan de verwachtigen

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

Een jaar geleden gekocht en nu werkt apparaat al niet meer. Een dure aanschaf voor zeer beperkt gebruik.
Jammer! Zal het zeker niet aanbevelen.

HenM93 18-09-2017

Mooi design maar werkt niet

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

Ik was zo blij dat dit op de markt kwam. Helaas kon ik hem niet gelijk gebruiken dus na 1 jaar aan de slag gegaan. Na 10 behandelingen nog steeds geen resultaat terwijl ik er op zo gehoopt had na van vriendinnen te hebben gehoord dat het goede werking heeft. Bovendien past mijn huid-en haartype in het schema van de bijsluiter.

Later las ik meer over de lumea prestige en kenissen hadden hier goede ervaring mee. Zit er een onderscheid in intensiteit van de verschillende flitsers? Zo ja, ik heb dat in geen een van de beschrijvingen gelezen.

Kortom jammer genoeg slechte ervaring.

LoreJaspers 01-07-2017

Aanrader voor wie pijnloos en langdurig wil epileren

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

Ik gebruik de Lumea nu 2 maanden en ben stilaan verkocht. De haartjes die toch nog terug komen zijn dunner maar het zijn er steeds minder. Het is volledig pijnloos en je hebt geen gedoe met wax of scheermesjes. Het toestel vergt wel enige handigheid maar na een paar flitsbeurten ben je er mee weg. Mocht ik het opnieuw kopen, zou ik eerder voor een groter toestel kiezen waarmee je een groter oppervlak kan doen ineens.

AngieC 30-06-2017

De aanhouder wint

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

De lumea essential is een compact toestel zonder veel knopjes wat het gebruik nog gemakkelijker maakt.
Na het lezen van de gebruiksaanwijzing ben ik er onmiddellijk aan begonnen.
Eerst de app gedownload, zo krijg je zelfs een herinnering als het terug tijd is voor een behandeling, met nog enkele tips over het gebruik was ik er volledig klaar voor.
Het toestel ligt goed in de hand en in een paar minuten is het gebeurd, geen geknoei, geen gedoe. Het toestel loodrecht op de huid en flitsen, simpeler kan niet.
Op de benen kan je het automatisch laten flitsen om de 3 seconden, heel handig.
Ondertussen zijn we 3 maanden verder en merk ik toch al minder haartjes op mijn benen. Nog niet volledig weg maar ik zie toch al een grote verbetering, laat die zomerdagen nu echt maar komen.
De routine van het flitsen zit er nu goed in,en het gaat heel vlot. In 10 minuutjes heb ik mijn volledige benen geflitst en ik heb lange benen.
De oksels gaan jammer genoeg iets minder vlot, hier merk ik na de 4 behandelingen nog geen verandering op. Maar ik blijf volhouden, het zal lukken, ietsje langzamer dan de benen...
#gladdebenendezezomer

Bargabella 26-06-2017

best tevreden

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

Ik gebruik het toestel ondertussen sinds een paar weken en ben best tevreden over het resultaat.
Alles weg is nog niet het geval, maar de haartjes zijn wel dunner en zachter en toch wel al een heel pak minder geworden.
Het toestel zelf ligt goed in de hand en is gemakkelijk in gebruik. Niet al te veel poespas, gewoon aan/uit en sterkte.
Het is niet altijd even simpel aan de enkels en aan de knieën, maar met wat geduld lukt dat ook.
Al bij al dus een tevreden klant.

Inke 26-06-2017

Geduld=beloning

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

Product ligt goed in de hand, flitsen zijn niet echt pijnloos maar er is wel gewenning na een tijd. Begin wel al een verschil te zien maar nog niet zo effectief zoals men beschrijft op de reclame.
Maar zoals met alle goede zaken moet je geduld hebben.

Sopke 26-06-2017

Werkt redelijk

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

Ik had een iets beter resultaat verwacht van dit toestel. Na 3 keer gebruiken (en een periode van ongeveer 6 weken) blijven de haartjes wel langer weg dan bij de niet behandelde zones maar ik moet toch nog steeds bijwerken. Het toestel is wel heel gemakkelijk in gebruik en behoorlijk pijnloos.

Marcha87 25-06-2017

Ideaal apparaat

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

Makkelijk in gebruik en naar concequent gebruik is het resultaat op een gegeven moment toch zichtbaar

Isabelletje14 25-06-2017

Fijn apparaat!

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

De Lumea is een mooi apparaat, ligt lekker in de hand en niet te zwaar. Voor een flitsbeurt moet je even gaan zitten, maar de resultaten zijn er dan ook naar. Na 3 maanden gebruik, is de haargroei onder mijn oksels, benen en bikinilijn enorm vermindert. Heerlijk zo voor de zomer.
Als je flitst moet je goed in de gaten houden dat hij niet te hoog staat, maar dan kun je lekker aan de slag. Ik deed het meestal tijdens een leuke tv-show.

Minpunt is toch wel de prijs, maar scheermesjes zijn ook duur.

Sannon 25-06-2017

Doet wat het moet doen maar wel met wat haken en ogen

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

De Lumea nu een aantal weken geprobeerd en ik kan zeggen wat ik wil het werkt. De haren zijn duidelijk minder. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat het niet zo eenvoudig was als ik dacht. Zo moet je voor gebruik eerst scheren. Dus je bent altijd dubbel bezig. Heb je wat uitslag van het scheren dan kan je het apparaat niet gebruiken. En zomers als je iets verbrand bent ook niet. Verder heb ik zelf een aantal tattoos en op die plaatsen kan ik het ook niet gebruiken. Het kost best wat tijd en lenigheid om het apparaat te gebruiken. En het snoer werkt hier niet aan mee. Ook zijn sommige plekken te klein om te behandelen ( mijn tenen wil hij niet pakken) . Op mijn benen was het pijnloos al is de geur als je een stukje bent vergeten te scheren niet erg prettig. Oksels voelde ik soms wel. De app is leuk maar je kan niet achteraf nog behandelingen invoeren de app en ik waren het dan ook al snel niet meer eens met elkaar. Al met al een leuk apparaat maar met wel wat haken en ogen.

Aitaine 20-06-2017

Ik ben enthousiast

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

Sinds een paar maanden heb ik een Philips Lumea Essential in huis. Omdat ik een erg gevoelige huid heb en veel last had van irritaties bij gebruik van scheermesjes, was ik erg benieuwd of deze manier van ontharen beter bij mij zou passen.

Ingewikkeld is het niet, ontharen met de Philips Lumea Essential. Het apparaat ligt lekker in de hand en de gebruiksaanwijzing is heel duidelijk. Er is ook een app die je kunt downloaden zodat je nog extra tips en trucs krijgt.

Ontharen met de Philips Lumea kost vooral in het begin best wat tijd. Je moet elke twee weken alles heel precies bij langs met het apparaat. Ik doe dat altijd 's avonds, terwijl ik ondertussen televisie kijk. Op die manier is het prima te doen.

Na drie behandelingen begon ik echt verschil te merken. De haren komen minder snel terug en wat er terug komt is zachter en dunner lijkt het wel. Heel fijn!

Over het algemeen is de behandeling pijnloos, alleen onder de oksel waar mijn huid wat donkerder is vond ik het een beetje pijn doen. Ik heb de Lumea toen een standje lager gezet en dat ging prima.

Ik ben enthousiast!

koekie1981 19-06-2017

Blij verrast door de Philips Lumea Essential

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

Wat een mooi compact apparaat is de Lumea Essential. Klein, compact, mooi design en ligt lekker in de hand. Voor het gebruik heb ik de Lumea app geïnstalleerd en zo kreeg ik nog wat extra gebruikersinfo en kan elke flitsbeurt opgeslagen worden. De eerste keer Lumea gebruiken was echt even wennen en vond ik dat ook best spannend. Na een paar flitsen had ik door hoe het werkte en was het makkelijk te doen. Wel lastig waren mijn schenen maar na 2x had ik die helemaal onder de knie. Wat ik onhandig vond was dat ik niet duidelijk kon zien waar ik geflitst had dus toen een wit oogpotlood gekocht zodat ik wat kon markeren. Dit is een prima oplossing en die witte stipjes veeg je zo weg.
Na de 3e flitsbeurt merkte ik echt al verschil. Mijn oksels, armen en bovenbenen waren bijna helemaal kaal (op een vergeten stukje hier en daar na) en onderbenen en bikinilijn werden duidelijk lichter behaard. Nu na 5 flitsbeurten zijn deze ook zo goed als kaal en ben ik nu begonnen met het onderhoudsflitsen.
In eerste instantie vond ik het een erg prijzig apparaat en was ook wat huiverig want hoe konden lichtflitsen nou mijn haartjes verwijderen, maar ik ben zo positief verrast en kan zeker weten zeggen dat het werkt! Dus even een investering maar hij is het zeker waard!

Maddie1984 18-06-2017

Product heeft zijn ups en downs

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

Het gebruik van het apparaat is niet moeilijk, maar het is wel vervelend dat je, je toch eerst moet scheren. Ik heb een gevoelige huid dus daardoor kan ik daarna het apparaat niet altijd gebruiken. Dat is wel vervelend, want dat vertraagt het gebruik en het resultaat wel. Gelukkig is het qua gebruik verder niet lastig en merk ik wel resultaat. Al duurt het wellicht wat langer dan ik had gehoopt. Wat ik een ander nadeel vind is dat het niet gebruikt mag worden als je ervoor of erna in de zon gaat zitten. Juist met het warme weer is het fijn om makkelijk haren te kunnen verwijderen en niet om de zoveel dagen te moeten scheren. Ik merk wel dat mijn haren zachter worden en het steeds makkelijker wordt, maar zoals ik al eerder zei duurt het wel wat langer. Bij de bikinilijn en oksels vond ik het in het begin niet geheel pijnloos, maar naarmate ik dat vaker gedaan heb had ik daar geen last meer van. Het resultaat bij die gebieden duurde langer dan op de benen, maar dit kan te maken hebben met dat de haren daar stugger zijn. Al met al wel tevreden, maar er zitten voor mij nog wel wat nadelen aan.

Lotte87 17-06-2017

eerste resultaat zichtbaar na 4 beurten

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

Na de eerste 4 flitsbeurten zie ik resultaat. Er groeien minder haartjes terug en er ontstaan stilaan zelfs kale plekken op mijn benen en oksels. Hoewel ik er met de beloofde 5 flitsbeurten wel niet ga geraken om alle haartjes weg te krijgen, ga ik zeker blijven volhouden, zodat ik hopelijk tegen het einde van de zomer gladde benen heb.
Ik blijf het wel erg tijdrovend en onpraktisch vinden om te flitsen. Ik heb nogal knokige benen, waardoor het lastig is de kop van de lumea loodrecht op mijn huid te plaatsen zodat ie flitsklaar wordt. Een kleinere kop zou in mijn geval misschien handiger zijn.

Nimamau 16-06-2017

superding

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

De eerste 3 keren merk je nog niet veel maar daarna steeds minder haartjes voor de stugheid is snel minder.
Een echte aanrader !

KittyD 16-06-2017

Gemakkelijk apparaatje, werkt prima

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

Na 4 flitsbeurten is het duidelijk dat het apparaat zijn werk doet. Je moet wel geduld hebben en het volhouden, maar het resultaat is er wel degelijk!

Het apparaat ligt goed in de hand en is makkelijk te bedienen.

Een goede overlapping is wel nodig.

chiara89 16-06-2017

Doet wat het belooft.

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

De Philips Lumea zit netjes verpakt in een praktische doos, met uitgebreide handleiding. Die waarschuwt vooral wanneer je de Lumea vooral niet mag gebruiken, maar bij verder lezen bleek dat vooral te zijn omdat het effect van de Lumea nog niet in deze situaties getest is. Minder eng dan het lijkt, dus :)

De handleiding is verder duidelijk, hij geeft goed aan wat je voor het eerste gebruik moet doen (eerst testen!) en hoe je het apparaat moet gebruiken.

Ik heb het apparaat eerst getest op 3 verschillende standen, maar zag niks raars aan mijn huid; stand 5 it is dus! Belangrijk om te weten als je begint aan het flitsen: het kost wel even tijd, dus doe het niet even snel tussendoor! Ik ben 'veilig' begonnen met mijn onderbenen. Het flitsen zelf werkt prima, je voelt er praktisch niks van (alleen wat warmte) en de bediening is supereenvoudig. Op mijn schenen werd het wat lastiger; omdat dat een hard stuk is waar je huid echt om je bot heen getrokken zit, had ik geen 'speling' om de Lumea er goed op te drukken, waardoor de Lumea soms geen groot genoeg oppervlak detecteerde en ik niet kon flitsen, dacht ik eerst. Later heb ik de Lumea een kwartslag gedraaid en ging dat prima. Verder is het lastig om te bepalen welk deel je nu precies gehad hebt en welke niet. Ik werkte van onder naar boven en om de Lumea steeds naar beneden te plaatsen op de goede plek lukte wel, maar om vervolgens de nieuwe 'baan' op de juiste plek te zoeken, is lastig, omdat je het resultaat niet gelijk ziet (wat je bij scheren bijvoorbeeld wel hebt). Ten slotte vind ik het ding lastig vast te houden, omdat als je hem 'gewoon' vasthoudt, met je vinger op de knop en je hand dus om de achterkant sluit, je de ventilatie (gaatjes aan de achterkant) grotendeels afsluit, terwijl die wel echt nodig is.

Na een paar keer testen word je er wel handiger in en gaat het steeds gemakkelijker en sneller. En, leuk is dat na de derde beurt er al wat resultaat zichtbaar is: minder haartjes, groeien langzamer!

Het grootste voordeel van de Philips Lumea: als je je een keer vergeet te scheren, valt dat bijna niet op. Na 10 weken zie ik beduidend minder haartjes op mijn benen, dus ook na een week niet scheren kan ik nog de straat op. Nadeel: er blijft altijd wat staan, dus af en toe heb je toch het scheermes nog nodig om het af te maken.

Het kost eventjes wat tijd, maar voor mij is dat het zeker waard.

Chantalm1979 16-06-2017

Zeer tevreden

Geschreven voor: Philips Lumea Comfort SC1981

Ik heb een behoor lijken snelle haargroei en moest mij soms wel 2x per dag scheren.
Na 4 behandelingen merk ik heel veel verschil. Om de 3 dagen scheren en voorlog op mijn benen zo'n 40% minder haren die terugroeien. Ook zijn de haartjes lichter en zachter. Bikinilijn en oksels zie ik minder resultaat, maar daar verwacht ik de komende tijd ook meer resultaat te zien. Het is vrijwel pijnloos en zo gebeurd, dus heel makkelijk vol te houden.