Philips Lumea Comfort SC1981 - Reviews

Gezichtstoepassing
bovenlip, kin
Soort ontharing
IPL

Beoordeling op basis van 48 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Nofje 19-11-2014

7,6
De Lumea pas 1 dag in bezit.
Resultaat is bemoedigend, moet nog meer ervaring opdoen.
Duurzaamheid moet nog blijken.
Gemak is prima. Mogelijkheden conform verwachting. Het apparaat zelf komt degelijk over. Het materiaal is prima.

eliza.arnhem 16-10-2015

5,8
Ik heb de Lumea nu 10 maanden in gebruik. Ik heb een zeer lichte huid met donkerblond tot bruin haar. Benen, oksels en bikinilijn heb ik in navolging van de gebruiksaanwijzing regelmatig behandeld op de hoogste instelling, maar helaas is het resultaat zeer teleurstellend. Je ziet nauwelijks verschil. Jammer.

HenM93 18-09-2017

Mooi design maar werkt niet

Ik was zo blij dat dit op de markt kwam. Helaas kon ik hem niet gelijk gebruiken dus na 1 jaar aan de slag gegaan. Na 10 behandelingen nog steeds geen resultaat terwijl ik er op zo gehoopt had na van vriendinnen te hebben gehoord dat het goede werking heeft. Bovendien past mijn huid-en haartype in het schema van de bijsluiter.

Later las ik meer over de lumea prestige en kenissen hadden hier goede ervaring mee. Zit er een onderscheid in intensiteit van de verschillende flitsers? Zo ja, ik heb dat in geen een van de beschrijvingen gelezen.

Kortom jammer genoeg slechte ervaring.

Ekei 29-03-2016

Zonde van mijn geld

3,2
Na maandenlange testperiode weer teruggegaan naar mijn epileerapparaat. De haren komen gewoon meteen weer terug, terwijl mijn huid licht is en de haren donker zijn. Zelfs op de hoogste sterkte merk ik geen verminderde haargroei. Heel jammer en zonde van mijn tijd (je bent best lang bezig) en geld!

emmertje 05-03-2016
  • Product kwartaal in bezit

Ik zie na 4 behandelingen geen resultaat, het is redelijk makkelijk te gebruiken, maar kost wel tijd en je kunt niet zien waar je gebleven bent. Wat mij betreft is het een verspilling van geld.

cobieke 17-02-2016

4,4
ligt onhandig in de hand.ook de knop die je moet indrukken is erg groot waardoor je de kans hebt dat je het te veel/vaak indrukt

Fietje 30-01-2016

5,8
Ik heb het product nu 4x gebruikt (als tester via Insiders) en ik ben nog niet overtuigd van het resultaat. De haartjes op mijn benen lijken minder snel en dunner terug te groeien, al had ik na 2 maanden een beter resultaat verwacht (dat ze ook echt weg blijven en ik niet meer vooraf hoef te scheren). Ik heb wel lichte haartjes dus daar kan het ook aan liggen. Echter bij de oksels en bikinilijn merk ik eigenlijk geen resultaat, ik gebruik daar ook een lagere stand omdat het wat gevoeliger is, maar misschien moet ik het toch maar weer op stand 3 of 4 proberen. Ik ben er nog niet van overtuigd of ik dit product ook daadwerkelijk ga houden, want de prijs is ook niet echt laag.

Verder vind ik het erg lastig om bij te houden waar je al bent geweest, daarom doe ik het liever een paar keer extra voor de zekerheid, maar dat wordt juist weer niet aangeraden....Ook is het best een tijdrovende klus, met name bij je benen.

reviewerreviewer 26-01-2016

4,8
Ik heb er inmiddels 4 flitsbeurten op zitten. Het flitsen op zich gaat heel makkelijk, al vind ik het wel lastig te bepalen of ik alle plaatsen gehad heb. De flits is erg fel, ook al kijk je er niet in. Het apparaat ligt gemakkelijk in de hand.
Nu na 4 flitsbeurten lijk ik enig verschil waar te nemen; de haartjes die terug groeien zijn iets minder hard en op een enkele plek lijkt geen haartje meer terug te komen. Ik vind dit resultaat echt minimaal, zeker als je bedenkt wat een moeite het iedere keer kost: vooraf scheren, dan flitsen (al gauw zo'n 30 uur voor beide benen). Ik denk erover om maar weer gewoon te gaan epileren; sneller klaar en gemakkelijk te zien waar je wel en niet geweest bent.

Geedlumyca 26-01-2016

Aanrader!

Het apparaat nu ruim een maand in huis en kan deze zeker aanraden.
In het begin is het echt een kwestie van geduld, aangezien je deze maar 1 keer in de 14 dagen hoeft te gebruiken, maar uiteindelijk merk je verschil!!
De haartjes komen minder snel terug. Tevens is het apparaat zeer gebruiksvriendelijk en volledig pijnloos! Aanrader dus..!

Stephi 24-01-2016

Klingt goed, maar werkt absoluut niet bij mij

Het concept klingt goed, maar het werkt absoluut niet bij mij - ook als miijn haar en huid in het schema passen :(
Wil het graag terug geven!

Diaan 25-10-2015
  • Product half jaar in bezit

Na gebruik van een half jaar volgens de gebruiksaanwijzing zie ik totaal nog geen resultaat.Helaas is het apparaat niet draadloos. Verder ligt het apparaat wel goed in de hand en is het eenvoudig in gebruik.

Catherien60 11-05-2015

Kan het niet uitproberen.

Ik heb dit apparaat 1 mei gekocht en dacht het gaan te gebruiken. Na het lezen van de gebruiksaanwijzing is mij duidelijk geworden dit nu niet te kunnen omdat ik te veel buiten in de zon ben. Ik hoop er in de herfst gebruik van te gaan maken. Ik vind het jammer dat dit niet duidelijk wordt voordat je het apparaat koopt.

druifje80 17-04-2015

het werkt! maar kost meer tijd dan ik had verwacht en lastig of je alles hebt gehad.

In december 2014 aangeschaft. gemiddeld om de 2,5 week, benen, oksel en bikinilijn gedaan. Ik gebruik de hoogste stand want ik heb donkere haren. Nu is nog niet alles weg met name de benen zijn nog niet haarloos. Maar daar heb ik de eerste tijd voor gebruik elektrisch geëpileerd. Schijnbaar werkt het dan minder. Bij oksel en bikinilijn praktisch alles weg. Dus 2 maanden klopt niet. Je weet ook niet of je alles wel hebt gehad qua oppervlakte en beide benen helemaal behandelen kost bijna een uur.
Weet niet of ik weer benen zou doen omdat effect en tijd minder is.

Anoniem 16-02-2015

Tegenvallende resultaten

Ik gebruik de Lumea nu 3 maanden, een keer in de 2 weken (nu 7x)
Het gebruik is makkelijk, oksels en bikinilijn gaan snel, benen duurt vrij lang. Ik moet helaas bekennen dat ik meer resultaat had verwacht. De haartjes zouden moeten uitvallen, ze zitten nog muurvast. Ik heb wel het idee dat de beharing langzaamaan minder wordt. Ik geef het nog meer tijd en overweeg een wekelijkse behandeling. Al zegt de beschrijving dat dit geen zin heeft ik heb het idee dat dat wellicht beter werkt.

Gerrit907 29-12-2014

Apparaat werkt goed

Volgens de gebruiksaanwijzing moet je het apparaat met tussenpozen regelmatig gebruiken om resultaat te zien. Dat klopt inderdaad. De haartjes blijven langer weg en ze zijn veel dunner en zachter als ze terugkomen.

Deboravs 17-12-2014

Snel, gemakkelijk en veilig! Wel wat geduld nodig.

De Lumea is makkelijk in gebruik en in een paar seconden klaar voor gebruik! Heel prettig!

Omdat je weet dat je er ook voorzichtig mee moet omgaan (eerst een huidtest doen etc.) - ben je extra voorzichtig mee bij de wat gevoeliger plekken, zoals de bovenlip. Doordat de mond van het apparaat groter is dan het gedeelte dat daadwerkelijk licht geeft, is het soms lastig te voelen of te zien of je bepaalde gebieden wel/niet twee keer belicht.
Aan de andere kant: Mocht dit de afgelopen maanden het geval zijn geweest - ik heb er niks van gemerkt in de vorm van bijv. een geïrriteerde huid.

Nog een kanttekening: Jammer dat het apparaat niet geschikt is voor mensen met een donkere huid!

Conclusie: Simpel, snel, veilig, en het resultaat? Mijn wederhelft zegt verschil te zien! Het haar is nog niet echt weg, dus staan er nog wel een paar behandelingen gepland.

deboravs 17-12-2014

Smkrc 17-12-2014

Werkt niet

Ik heb de Lumea 2x gebruikt maar zie geen resultaat. Het is door t scheren nog erger geworden. Ik epileerde voorheen en daarmee had ik veel minder haar en het groeide niet zo snel. Maar nu ik ben gaan scheren (voor t gebruik van de Lumea) is t erger geworden. Ben er niet tevreden mee. Ik voldoe wel aan de huidskleur eis en haarkleur eis voor t gebruik van de Lumea. Het zou handig zijn als er een appart kopje bij zou zitten voor het laseren van de bovenlip want dit is te groot voor mensen met een smal bovenlip. En aangezien je t ook bij je bikinilijn kan gebruiken zou een appart kopje hygienischer zijn.

Pempel 11-12-2014

betere optie dan scheren en epileren

Het apparaat ligt goed in de hand. Aangezien een behandeling nogal lang duurt, ben ik blij dat het apparaat weinig weegt. Ik mis wel een knopje waarmee je de lichtflitsen continu kunt geven. Nu moet ik de knop steeds ingedrukt houden. Een variant met een accu zou nog mooier zijn. Maar ja, er moet altijd iets te wensen overblijven.
Als je je benen (en de rest) eerst scheert en daarna de Lumea gebruikt, zijn er -bij mij in ieder geval- geen nadelen aan de behandeling. Dus geen schroeigeuren of rode vlekken.

Kortom, de Lumea Comfort IPL kan ik iedereen aanraden.

Amal111 20-11-2014

Eerste proef gedaan werkt makkelijk En handig.
Alleen jammer dat het apparaat in het stopcontact moet bij gebruik. Apparaat ligt goed in de hand, is gebruik vriendelijk en lijkt mij degelijk voor jarenlang gebruik.