Braun Venus Naked Skin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Venus Naked Skin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

10zonnetjes 05-08-2013
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

na ruim drie maanden ( 9 behandelingen ) heb ik nog steeds behoorlijk haargroei van donkere haartjes
Ook duurt het steeds langer voor het apparaat klaar is, voor een volgende flits .( ik ben nu bijna een uur bezig met één onderbeen)

vóór de aanschaf :
Let zéker even op het volgende : het apparaat is volgens de bijsluiter ( die opgesloten zit in de verpakking ) ongeschikt bij
-rood,blond of grijs haar
-een donkere huidskleur
-als je verkleuringen hebt op de huid , zoals sproetjes ,blauwe plekken of zichtbare aders .
- getatoeerde huid
-je huid ook in de zon komt
-je overgevoelig bent voor dingen die ik niet begrijp

Is er een gewone sterveling die aan al die criteria voldoet?
Ik heb in ieder geval veel meer sproetjes en pigmentvlekjes gekregen op de behandelde plaatsen en ik heb deze zomer niet in de zon gezeten en ben niet onder de zonnebank gegaan.

Eigenlijk was dit voor mij dus een kostbaar, mislukt experiment.

Maar ja : wie niet waagt , die niet wint

10zonnetjes 20-01-2014

een update;
ik gebruik het apparaat nog steeds om de 3-4 weken .
Haargroei wordt minder en haartjes zijn zachter .Ook heb ik geen ingegroeide haartjes of stoppeltjes en dat is al met al bestprettig .

EenInsider 24-01-2013
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

Ik heb de Naked Skin nu een maand of twee en ik vind het echt een prachtig apparaat. Alles ziet er mooi uit en het zit in een mooie koffer. Het werkt in principe ook heel erg makkelijk. Je hoeft alleen maar steeds te wachten totdat het lampje weer brandt en dan kun je verder.
Wat mij alleen tegenstaat is dat het zo lang duurt om je lichaam te behandelen. Oksels en bikinilijn gaan nog wel, maar als je je benen wilt doen, ben je ruim een uur bezig. En dan duurt het in ene heel lang voordat dat lampje steeds weer gaat branden. Ik word er ongeduldig van. En ik merk dat ik er steeds meer tegenop zie om het te gebruiken.

ProductReviewster 23-01-2013
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

De Gilette Venus Naked Skin is mij zeer goed bevallen. Het is een mooi vormgegeven apparaat dat makkelijk in gebruik is en wat bij mij al snel goed resultaat liet zijn. Voor mijn complete mening in beeld, check mijn youtube review: http://www.youtube.com/watch?v=WURYLZ75E-U

ekyam 23-01-2013
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

- Dit is een aanvulling op mijn eerdere review.-

Mijn apparaat was al snel stuk gegaan en heb daarna een nieuw apparaat mogen ontvangen van Braun. Dit apparaat werkt prima. Tot op heden heb ik geen problemen gehad.

De testperiode zit erop en ik heb uiteindelijk 4 behandelingen kunnen doen.
Het resultaat is op sommige plekken erg goed maar op andere plekken zie ik nog weinig verschil.
De plekken waar mijn haar het donkerst is, zijn de plekken waar de behandeling goed is aangeslagen. Dit zijn de bikinilijn en de oksels. Op mijn bovenbenen zijn de haren wel donker maar minder dik, hier is het effect ook minder.
Ik zal dus meer behandelingen nodig hebben bij mijn bovenbenen dan bij mijn bikinilijn.

Doordat je de behandeling vaker moet herhalen krijg je er op een gegeven moment wel handigheid in. Dit versnelt de behandeling iets. Maar ondanks dat duurt het erg lang voordat je klaar bent met alleen 2 bovenbenen. Daar kan je gerust 2 uur voor uittrekken. Sneller zal het niet gaan, omdat je telkens moet wachten totdat het apparaat weer is opgeladen om de volgende flits te geven.

Al met al werkt het apparaat het beste op dikke, donkere haren. Voor dunnere en lichtere haren zal je meer geduld en behandelingen nodig hebben, maar dat resultaat heb ik zelf in deze beperkte testperiode niet kunnen zien.

Het mooie design van het apparaat, het effect en het feit dat hij op netstroom werkt (zodat je niet halverwege moet stoppen door een lege batterij) zijn zeker de pluspunten. Maar de tijd die het kost en de prijs zijn factoren die er voor zorgen dat ik niet zo snel dit apparaat zou kopen.

GoGoGo 20-01-2013
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

De eerste indruk van de Gillete Venus Naked Skin is positief. Koffer waar het apparaat in verpakt zit ziet er mooi uit en ook het apparaat ziet er professioneel uit. De handleiding is duidelijk en daardoor eenvoudig om met de behandeling te beginnen.

Met de huidtintscanner scan je je huidtint zodat het apparaat gelijk goed is ingesteld op jouw huidtype. + Dit werkt goed en zorgt voor een veilig gevoel tijdens het flitsen.

Voor het flitsen moet er een gel op de te behandelen gebieden gesmeerd worden. - De gel is echter erg koud en is daardoor niet echt prettig om aan te brengen, en zorgde in het begin wel voor een kliederboel. + De gel zorgt er wel voor dat je vrijwel pijnloos kunt flitsen.

- Een behandeling duurt erg lang aangezien het apparaat zo nu en dan een paar seconden moet laden en je niet direct door kunt flitsen. Dit vind ik toch wel een minpuntje. Voor het behandelen van oksels en bikinilijn valt de tijd nog wel mee, maar voor de benen duurt het erg lang mede ook doordat de flitskop niet echt groot is.

+/- Ik heb nu 5 behandelingen met de Gillete Venus Skin gehad op mijn benen. Ik zie nu al wel verschil, haartjes komen minder snel terug en de haartjes zijn zachter/dunner, maar helemaal weg zijn ze nog lang niet. Voor mijn oksels en bikinlijn heb ik eerder al bij een schoonheidssalon IPL gehad, deze flitsen zijn naar mijn idee wel veel krachtiger, maar hierbij duurde dit bij mij ook al 12 behandelingen voordat dit een redelijk resultaat opleverde, dus vrees dat het bij mijn benen ook nog wel even kan duren voordat de haartjes echt weg zijn.

joelleop 08-01-2013
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

Ik ben normaal nogal sceptisch als het gaat over dergelijke toestellen, producten... Maar was toch nieuwsgierig naar de werking en resultaat van dergelijk apparaat. Ik was dus ook heel blij toen ik de “Gilette Venus Naked Skin by Braun (GVNS)” mocht testen voor de Insiders (waarvoor dank!). Ervoor gebruikte ik voornamelijk scheergel en het Gilette Venus scheermesje maar in zomerdagen moest ik me dagelijks scheren. Ook wasstrips heb ik al geprobeerd maar dat was me te pijnlijk en teveel gedoe! Ikzelf heb een heel bleke huid en donkere haartjes en kom dus in aanmerking voor het gebruik van het toestel. Heb je licht of rood haar dan kom je niet in aanmerking. Ook met een donkere huid heb je pech.Het uitpakken op zich is al een feest want het koffer ziet er zo mooi en luxueus uit en kan je eender waar neerzetten zonder dat het zijn inhoud zomaar prijs geeft. De inhoud is = het flitsapparaat, een gebruiksaanwijzing en de Activating gel.
Ik heb de GVNS intussen 5 sessies gebruikt en voor mij wegen de nadelen niet op tegen de voordelen!
De voordelen:
(1) De gel is nodig voor dit toestel om de flits te geleiden maar zorgt er ook voor dat je minder prikjes voelt bij het flitsen.
(2) Bovendien kan je door de afdruk van de flitskop in de gel zien waar je wel/niet geflitst hebt. Op sommige plaatsen moet je je in bochten wringen waardoor dit voordeel al snel verdwijnt tenzij je een spiegeltje gebruikt.
(3) De gel voelt aangenaam en laat je huid er na verloop goed aanvoelen. In het begin was het wel wat geknoei voor me maar na een paar flitssessies gebruikte ik een spateltje om de gel aan te brengen en uit te smeren waardoor mijn handen proper bleven. Nadat je een gedeelte gedaan hebt kan je dan de gel doorschuiven naar de volgende zone.
(4)De GVNS zelf bevat een huidtint scanner waardoor je automatisch de juiste stand gebruikt. Vergelijkbare toestellen hebben dit niet!
(5) Een leuke optie daaraan is dat je hem handmatig kan verlagen bij zones waar je extra pijngevoelig bent. Zelf voelde ik nauwelijks prikjes of pijn behalve in de zone van de bikinilijn waar het verlagen van de stand een enorme verlichting biedt.
(6) De GVNS gebruikt netstroom waardoor je niet tegen een onaangename verrassing loopt waarbij je toestel eerst opgeladen moet worden zoals sommige draadloze concurrenten.
(7) Geschikt voor het gezicht.
(8) De lamp zou 50000 flitsen meegaan dus de eerste jaren hoef je geen nieuwe lamp te bestellen. Die 50000 flitsen komen volgens de handleiding neer op 5 jaar normaal gebruik door 1 persoon.
Er zijn helaas ook enkele minpunten.
(1) Zo vind ik het enorm tijdrovend klusje. Maar gelukkig moet je tot je haarloos bent op de gewenste plaatsen 2wekelijks flitsen en daarna onderhoudsbeurtjes doen om de 2 maanden terwijl je haartjes in slaapfase blijven. Eens in de 2 maanden is het haalbaar maar in het begin moet je echt doorbijten en je tijd ervoor nemen.
(2) de flitskop is ideaal qua grootte voor de oksels en bikinilijn maar voor de benen mocht hij groter zijn of een grote kop aanbieden als accessoire zou ook wel leuk zijn.
(3) Verder zou een brilletje als bescherming voor de ogen ook een leuk accessoire zijn. Na een tijdje wordt je het gewoon en draai je je hoofd wel maar ook dat wordt wel eens vergeten...
(4) Telkens wanneer de kop klaar is om te flitsen gaat het lampje branden als indicatie maar afhankelijk van de plek waar je flitst zie je dat niet altijd. Een spiegeltje of weerkaatsing in de badkamer tegels kan daarbij helpen. Maar een kleine indicator op het basisstation zou daar een oplossing in kunnen bieden.
(5) Er kan irritatie optreden maar zelf heb ik daar helemaal geen last van gehad.
(6) De kabel komt me wel eens in de gel te zitten dus deze mocht voor mij iets langer zijn
(7) Last but not least: de prijs! Ik vind het persoonlijk een ongelofelijk duur toestel. Als thuisblijfmama moet ik het met een krap budget doen en zo’n toestel past totaal niet binnen het budget maar hij is het totnogtoe wel waard.
Ondanks de nadelen, vind ik de GVNS een super toestel met mooi resultaat. In het begin is het even gewoon worden maar na een tijd word je er handiger in en positioneer je het toestel ook automatisch goed. Het is wel tijdrovend maar maak het lekker gezellig op de badkamer, neem er een tijdschrift en de radio bij en geniet van je me-time met een mooi resultaat voor ogen!
Maar dan het belangrijkste... het RESULTAAT! Ik had het niet verwacht maar toch is er zeker resultaat en dat na al 5 flitssessies. Volgens de handleiding heb je 6à12 sessies nodig om resultaat te hebben. Na een aantal keren waren mijn benen al zo goed als haarloos!! Onder mijn oksels is er zeker ook resultaat. De haartjes die er nog groeien zijn zachter en groeien minder snel. En er zijn al plekken die haarloos zijn en lekker zacht aanvoelen. In de bikinilijn voor mijn totnogtoe maar een klein verschil. Geen kale plekken maar de haartjes groeien er wel al minder hard en ik heb er minder last van ingegroeide haartjes wat op zich ook al héél leuk is!

Gebstar 07-01-2013
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

Ik heb nu 4 keer mogen flitsen met de gillette Venus Naked skin. Het is een erg mooi disign en erg simpel in gebruik.
Stap 1: Er zit een soort afstandbediening bij met verschillende standen, deze scant je huid en vervolgens zet je deze weer in de houder. Hierna is de sterkte van de flits gelijk ingesteld. Het voordeel hiervan is dat de flits altijd goed ingesteld is.
Stap 2: gel op de plek smeren wat je wilt behandelen.
Stap 3: flits kop op de huid plaatsen, en op de knop drukken. Het duurt enkele seconden voordat hij flits. Hierna de kop een centimeter verder plaatsen en dan nogmaals op de knop drukken. Dit herhalen tot de hele oppervlak gedaanis.

Ervaring:
Ik ben vroeger eens bij een officiele schoonheidsspecialiste geweest voor de IPL. Dit werkte toen NIET!
Na 4 keer gefiltst te hebben met de Gillette zie ik al veel verschil op mijn benen. De haargroei is dunner geworden en heb al veel kale plekken. Mijn oksels hebben een aatal flitsen meer nodig, Ik zie hier nog weinig resultaat helaas.

Het nadeel is echter wel dat het een tijdrovende klus is. Je bent ongeveer 3 kwartier bezig per onderbeen. Daarom heb ik het gebruiksgemak een 6 gegeven.
Maar het eindresultaat mag er zijn

debseloniki 04-01-2013
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

Het is een mooi apparaat en prima in het gebruik, maar aangezien de haren toch terugkomen ( wel in mindere mate) kan je de scheermes niet overboord gooien en zie ik het als extra werk. De laser beslaat niet zo'n groot deel van de huid dus onder de arm is het zo gebeurt maar de benen ben je behoorlijk lang mee bezig

sarahdi 04-01-2013
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

In november werd me de Gilette Venus Naked Skin; het ipl toestel van Gilette en Braun toegestuurd. Ik kreeg de kans om het toestel te testen en ging dus met veel ‘goesting’ aan de slag.
Nadat het toestel me iets te laat werd geleverd, heb ik intussen een tweede flitssessie achter de rug. In het verleden zijn er aan mijn lijf al een rijk gamma aan ontharingsmanieren de revue gepasseerd. Ook het ipl-laseren in een salon ontsnapte hier niet aan. Ik kan dus vergelijken met de verschillende ontharingsmethodes en dat maakt het voor mij erg interessant.
Groot verschil met de werking in een salon is, zoals ik al in andere reviews heb gelezen, de tijd die je eraan spendeert. De eerste keer schrok ik echt van de tijd die ik ervoor in de badkamer zat. De tweede behandeling voelt als beter in de vingers en het gaat dan ook al wat sneller.
Het aparte stukje dat bepaald welke tint je huid heeft en hoe sterk de straling hiervoor dan mag zijn, vind ik echt knap.
De functie van de gel op het gebied van 'aangeven waar je al bent geweest' leek me bij de eerste poging ook wat overroepen, maar hierover werd ik al bij het doorlopen van de zones, de eerste keer, en zeker erna, bij de tweede behandelingen, overtuigd.
De lengte van het snoer leek me eerst een minpunt. Het zal wellicht afhangen van de inrichting van get badkamer, maar de electriciteitskabel is voldoende lang om toch een staanplaats te vinden die ermee werken mogelijk maakt zonder in al te ongepaste houdingen te moeten zitten.
Punt van ongerustheid is de levensduur van de flits-kop. Ik vraag me af hoe lang deze kan meegaan en hoe lang de stralen effectief zullen blijven.
Maar nu, mijn oordeel over het resultaat van de daadwerkelijke ontharingstest: ik ben overtuigd, want het valt me op dat er, zeker na de 2e beurt, minder haartjes terugkeren. Ik heb ook de indruk dat de zones, een tijdje na deze behandeling, gladder en zachter blijven dan na een gewone scheerbeurt. Alsof ze geschrokken en eventjes terug in hun schelp kruipen.
Heel fijn is het, om zo naar een zorgeloos en zacht lichaam te streven en niet altijd te verstijven wanneer je vriend je een dag na de scheerbeurt over je benen streelt. (Ik vermoed dat er wel dames tussen de testers zitten die exact gaan weten waarover ik het heb.)
Enfin, conclusie van de test tot nu toe: positief. Ik raad de Gilette Venus Naked Skin aan bij mijn vriendinnen.

bosje31 01-01-2013
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

Ik mag via The insiders dit apparaat testen. Het is een degelijk apparaat waarmee je snel aan de slag kunt. Let er wel op dat niet iedereen dit apparaat kan gebruiken, het is niet voor mensen met rood en blond haar. Dit staat allemaal in de zeer uitgebreide handleiding omschreven. Er zit een huid tint meter bij (zonder snoer), die precies aan de flitser (met snoer wat soms wel onhandig is)aangeeft op welke frequentie deze moet flitsen. Na het scheren van de haren en het meten van je huid tint, breng je wat gel aan op het te behandelen deel. De gel dient voor de geleiding van de flits en als verkoeling. Dan begin je met flitsen, je drukt hiervoor gewoon op een knop, niet in de flits kijken. er zit geen bril bij en dat vind ik wel een nadeel. Je benen duren wel erg lang, alleen één onderbeen duurt al 25 minuten. De behandelingen herhaal je om de 2 weken ivm met de verschillende golven haargroei. Na 5 behandelingen zou er resultaat te zien zijn. Ik heb inmiddels 4 behandelingen gedaan en ik merk dat er minder haargroei op mijn benen is, maar niet bij mijn bikinilijn en oksels. Dus ik test vrolijk verder. Als de haargroei op andere delen ook verminderd dan is het zeker een top apparaat en het geld dubbel en dwars waard!

bosje31 31-12-2012
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

Ik mag via The insiders dit apparaat testen. Het is een degelijk apparaat waarmee je snel aan de slag kunt. Let er wel op dat niet iedereen dit apparaat kan gebruiken, het is niet voor mensen met rood en blond haar. Dit staat allemaal in de zeer uitgebreide handleiding omschreven. Er zit een huid tint meter bij (zonder snoer), die precies aan de flitser (met snoer wat soms wel onhandig is)aangeeft op welke frequentie deze moet flitsen. Na het scheren van de haren en het meten van je huid tint, breng je wat gel aan op het te behandelen deel. Dan begin je met flitsen, je drukt hiervoor gewoon op een knop, niet in de flits kijken. er zit geen bril bij en dat vind ik wel een nadeel. Je benen duren wel erg lang, alleen één onderbeen duurt al 25 minuten. De behandelingen herhaal je om de 2 weken ivm met de verschillende golven haargroei. Na 5 behandelingen zou er resultaat te zien zijn. Ik heb inmiddels 4 behandelingen gedaan en ik merk dat er minder haargroei op mijn benen is, maar niet bij mijn bikinilijn en oksels. Dus ik test vrolijk verder. Als de haargroei op andere delen ook verminderd dan is het zeker een top apparaat en het geld dubbel en dwars waard!

Miesjell 28-12-2012
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

Ik heb dit apparaat nu 6 weken in bezit en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben. Ondanks dat het niet geheel pijnloos ontharen is, is het resultaat er zeker wel. Ik heb nu driemaal geflitst (elke 2 weken) en zie al zichtbaar minder haargroei. Na twaalf weken hoeft dit nog maar 1x in de 2 maanden, dit is een heel fijn vooruitzicht! Het is gebruiksvriendelijk, maar kost wel veel tijd. Alleen met één onderbeen ben ik al een halfuur bezig. Erg benieuwd naar het eindresultaat!

Krispy 28-12-2012
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

Heerlijk om na 3 keer gebruiken al bijna geen haargroei meer te hebben op mijn benen.
Je moet er wel echt even de tijd voor nemen, maar dan heb je ook wat!!

lisette gui 27-12-2012
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

Ik ben sinds een aantal weken in het bezit van de BGVN, en nu al zeer tevreden.
Nu reeds 2 keer geflitst en nu al een merkbaar verschil,onder de oksels al vrijwel geen haar meer en op de benen al een sterk verminderde haargroei en wat terug komt is zachter,alleen de bikinilijn merk ik nog niet veel verschil maar ook die zal na de volgende 2 flitsbeurten wel resultaat gaan behalen.
het apparaat is eenvoudig in gebruik er zit een huidindicator bij zodat je altijd de juiste flitssterkte hebt.
Een klein nadeel is dat je er wel echt even tijd voor vrij moet maken ik ben met alle zones flitsen,dus benen,bikinlijn en oksels wel ruim 2 uur bezig.
Maar dit nadeel weegt natuurlijjk niet op tegen het elke dag moeten scheren om voor een paar uur even gladde benen te hebben en vervolgens na een uur of 6 alweer beginnende prikkelende stoppels.
Ik moet nog 4 sessies en dan hoef ik nog maar eens in de 2 maanden te flitsen,nu elke 2 weken.
als ik straks klaar ben zal ik uiteraard nog even een review over de resultaten hier neerzetten,maar voor nu ben ik al zeer tevreden!

Motheroftree 16-12-2012
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

Ik ben zelf een paar weken in bezit van de Braun Gillette Venus Naked Skin om deze te testen voor the Insiders,
En ben uiterst tevreden, ik moet wel eerlijk zeggen dat je wel doorzettings vermogen moet hebben, want je bent gewoon een tijd bezig met het flitsen.Reken twee uur de eerste keer ( maar dan heb je wel alles gehad )
Maar daarintegen ben ik nu al na de derde flits periode (elke twee weken) nu al 1 1/2 week vrij van haartjes op mijn onderbenen.Oksels en bikinilijn nog wel haartjes. Maar dat zal ook wel weggaan bij de volgende sessie.
Ik moet nu nog drie keer, maar dan hoef maar om de twee maanden, misschien wel langer te flitsen!! dus reken maar uit je tijd. Ik moest elke dag wel scheren.
De eerste twee keer zie je dus echt weinig resultaat maar daarna begint het dus te werken.
En het voordeel je hoeft tussendoor echt niet met haartjes te blijven lopen, want je mag gewoon scheren tussendoor, wel net zo fijn.

ekyam 07-12-2012
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

Vrijdag 9 november was het zover! Ik kon mijn Gillette Venus Naked Skin (GVNS) ophalen om te testen voor De Insiders.

Diezelfde avond ben ik begonnen met flitsen. De GVNS zat in een mooie luxe koffer verpakt en alles uit te hebben gepakt en de gebruiksaanwijzing gelezen te hebben kon ik beginnen.
Het apparaat is heel gemakkelijk te bedienen, het is niet ingewikkeld om te ontdekken welke stappen je moet maken om met het flitsen te beginnen.

Voorheen schoor ik mij altijd en in de zomer gebruikte ik af en toe een elektrische epileerapparaat. Dit was altijd erg pijnlijk en ook na het epileren waren mijn haren toch altijd snel terug. Ik heb er een jaar terug ook voor gekozen om mijn onderbenen met IPL te laten behandelen bij een schoonheidssalon. Ik heb ongeveer 10 behandelingen gehad en bijna al het haar op mijn onderbenen is verdwenen. Dus het heeft goed geholpen. Echter is dit een hele dure oplossing en ben je bijna een jaar bezig om alle behandelingen te ondergaan.
Dus toen ik zag dat je de GVNS kon gaan testen was ik ook benieuwd of dit net zo goed zou werken als IPL ontharing.

Terug naar mijn 1e gebruik van de GVNS; Ik zette het apparaat aan, kon direct de huidmeter gebruiken en binnen 1 minuut kon ik met flitsen beginnen.
Het flitsen ging erg gemakkelijk, kop op de huid zetten, knop indrukken en de flits kwam.
Toen ontdekte ik het eerste nadeel van de GVNS, je moet ong 5-7 seconden wachten voordat het apparaat weer een volgende flits kan geven. Bij gewone IPL kan de ene flits de andere in snel tempo opvolgen.
Dus ik begreep dat het best lang zou gaan duren eer dat ik klaar was met mijn oksels, navel,bikinlijn en bovenbenen.
Na 2 uur flitsen was ik zover dat ik alleen nog 1 bovenbeen moest flitsen. Door de pijn in mijn rug en het was al laat besloot ik dit de volgende dag te doen.

Tijdens het flitsen kwam ik tot de ontdekking dat het heel erg lastig is om in je eentje te flitsen, je oksels en je gezicht, navel zijn wel makkelijk alleen te doen. Maar je bikinlijn en je benen zijn lastig, omdat je jezelf in bochten moet wringen om de kop te kunnen plaatsen met name bij de achterkant van je benen. Ik was er bij gaan zitten en kreeg, door het lang voorover gebogen zitten na een tijdje ook pijn in mijn rug.

In de beschrijving staat dat je steeds een nieuw stukje huid moet flitsen en niet 2 keer hetzelfde stukje. Doordat je de gel vooraf op je huid smeert zou je de afdruk van de kop moeten zien, geeft gillette aan. Hierdoor zou je kunnen zien waar je bent gebleven. Maar hoe leuk dit klinkt in de praktijk blijkt de afdruk lastig te zien, helemaal als je de achterkant van je benen doet.
Bij de schoonheidssalon tekende ze altijd de gebieden die geflitst zouden worden af met een wit kohlpotlood, en daarna schoren ze de haren in die gebieden af. Dan weet je meteen welke plekken je wilt behandelen. Bij mijn 1e behandeling heb ik deze methode toegepast en dit werkt wel beter!

Vol goede moed begon ik de volgende dag aan mijn bovenbeen die ik eerder had overgeslagen. Alles ging zou als het moest, tot na 5 flitsen het apparaat geen flitsen meer wilde geven. Het bleek dat ik allerlei manouvres moest uithalen met de flitskop om het contact met mijn huid goed te krijgen, zodat ik een flits kon gaan geven. Ik ben wel anderhalf uur bezig geweest om dat bovenbeen helemaal te flitsen.
Ik heb herhaaldelijk het apparaat uit en aangedaan om te kijken of dat hielp, en een dag later nog eens gebrobeerd maar niets hielp. Ik was dus erg teleurgesteld dat het apparaat nu al niet goed werkte!!
Ik heb contact gehad met de fabricant en ze gaan mij een nieuw apparaat opsturen.

Toch, ondanks dat ik het nieuwe apparaat nog niet heb, kan ik wel zien dat de 1e flitssessie effect heeft gehad. Met name bij mijn bikinilijn zie ik dat er kale plekken zijn ontstaan. Het haar dat wel terug komt groeit langzamer.

Al met al ben ik tevreden met het resultaat maar ontevreden met de duurzaamheid van het apparaat. Ook de tijd die het kost is toch wel erg veel.
Ik zou dan ook het apparaat nu nog niet aanschaffen. De fabrikant moet eerst alle (begin)problemen verhelpen het is tenslotte een nieuw apparaat op de markt.

Golda 30-11-2012
Geschreven voor: Braun Venus Naked Skin

Het is een heel mooi degelijk apparaat, maar ik vind het teveel gedoe om te gebruiken.
Wat ik vervelend vindt is dat je elke flits ziet en daar kreeg ik last van met mijn ogen. Ze kunnen beter er een speciale bril bij geven.
Gewoon even scheren onder de douchen gaat stukken sneller en je hebt echt wel een aantal weken nodig wil je resultaat zien. Zover is het bij mij nog niet, en dan moet je constant nog met het mesje scheren. Kortom teveel gedoe en daar heb ik geen tijd voor. Het moet allemaal even snel tussen door.