Philips Lumea SC2001

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea SC2001 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

clazina76 27-11-2012
Geschreven voor: Philips Lumea SC2001

Het is een mooi degelijk apparaat wat stevig in de hand ligt. Het flitsen gaat veilig en is pijnloos, maar neemt wel veel tijd in beslag.
Voor ieder huidtype wordt duidelijk omschreven welke stand gekozen dient te worden.
Doordat je je benen vooraf moet scheren is het wel een beetje dubbelop allemaal. Het resultaat is dat er wel minder haargroei is, maar ik mij nog steeds vooraf dien te scheren.

annekederksen 26-11-2012
Geschreven voor: Philips Lumea SC2001

Ik heb dit apparaat 2 maanden lang getest voor Kieskeurig.nl Testpanel. Over het resultaat ben ik tevreden, over het gebruik niet.
Zo is de accu snel leeg en is het apparaat niet te gebruiken op netstroom, je moet dus eerst lang laden voordat je het kunt gebruiken.
De lichtflitsen waren erg fel en vaak pijnlijk, ook op lagere standen.
Doordat alle sensorknopjes op de huid moeten worden ingedrukt, is het vaak zoeken naar de juiste houding/stand om te kunnen flitsen. Daardoor duurt het lang.

Voor het resultaat zou ik zo'n soort apparaat echt zeker aanbevelen, maar dan liever een 'ge-update' versie van deze.

super marion 25-11-2012
Geschreven voor: Philips Lumea SC2001

ik heb dit apparaat 2 maanden lang getest voor het kieskeurig testpannel. over het gebruik ben ik best tevreden. het apparaat ligt makkelijk in de hand en is eenvoudig te bedienen. wanneer hij goed op de huid staat gaat er een groen lampje branden en kan dan pas een flits geven. heel veilig dus. daarnaast gaat de accu vrij lang mee.
het resultaat is voor mij echter minimaal. na 2 maanden begin ik pas te merken dat ik minder haargroei heb. en dit gaat niet geleidelijk, maar ik heb nu 'kale' plekken, wat er niet altijd even charmant uitziet. daarnaast vind ik het een groot nadeel dat je voor en na de behandeling zeker een week niet in de zon mag. dit is 's zomers niet ideaal. ook kun je niet zien welke delen van je lichaam je al behandeld hebt.

Sandra.B. 03-06-2012
Geschreven voor: Philips Lumea SC2001

Ik ben, nog, niet zo enthousiast over de Lumea. Heb m nu een keer of 5 gebruikt, maar zie nog geen/weinig resultaat. Vind het gebruik ook pijnlijk. Zelfs bij mn oksels. In de winkel laten ze m voelen op je hand, dat is niet te vergelijken met andere delen van je huid.
Heb het apparaat aangeschaft mede vanwege de uitprobeer aktie, maar ga m helaas toch weer terug sturen. Vind het een hoop geld voor weinig effect. Voor het zelfde bedrag kun je je definitief laten ontharen bij een specialist.

10eke10 06-05-2012
Geschreven voor: Philips Lumea SC2001

Dit is de eerste Philips Lumea. Heb het apparaat al bijna 2 jaar in bezit, en ben er nog steeds blij mee! In die tijd maar 5x gebruikt, en de haren op mijn onderbenen waren na 3x al bijna weg. Mijn oksels waren ook haast vrij, maar de haarzakjes zijn dus toch weer 'geheeld'. Nu alweer 2x gebruikt, want de zomer komt eraan! En ja, ik zie ook mijn oksels weer aardig haarvrij. Heb zelfs nu voor het eerst weer geschoren na 2 weken, normaal doe ik het elke week. Vond het eigenlijk niet eens echt nodig, maar ga morgen zwemmen.... Mijn bikinilijn haartjes zijn na de 2x ook weer veel dunner van geworden, en groeien niet op mijn gehele huid. Conclusie totaal een 8!

Nijn81 16-10-2011
Geschreven voor: Philips Lumea SC2001

Ik heb dit apparaat mogen testen via Insiders. En daarna voor de helft van de prijs overnemen. Ik heb hem alleen maar genomen omdat mijn moeder wel super enthousiast was. Maar ik vind het resultaat bij mezelf te weinig. Ik heb maar een beetje minder haargroei dan voorheen. En dat terwijl ik er iedere twee weken een hele dag mee bezig ben. Het is dat ik een doorzetter ben, en dat mijn moeder me aanmoedigt door te gaan met gebruiken, anders had ik al lang opgegeven.

Er staat bij de specificaties dat het op het lichtnet te gebruiken is. Nou, de mijne niet. Opladen duurt anderhalf uur. En dan kun je hem vijftien tot twintig minuten gebruiken (op de hoogste stand). Ik moet vijf keer tussendoor opladen voordat ik mijn hele benen, mijn bikinilijn en mijn oksels heb gehad. Vandaar dat het een dagtaak is.

Maar ik weet via the insiders dat er ook vrouwen zijn die WEL goeie resultaten hebben. Mijn moeder dus ook. Maar ik niet helaas.

margreet70 10-02-2011
Geschreven voor: Philips Lumea SC2001

Na een hoop getwijfel en onderzoek via internet de Philips Lumea uiteindelijk toch aangeschaft.

Ik heb nu net mijn 5e behandeling gedaan en de resultaten zijn erg goed. Er komen nog wel wat haartjes door op de benen, maar het is echt al heel veel minder en ik heb geen last meer van ingegroeide haartjes, waar ik met scheren en epileren wel heel erg veel last van had.Ik denk dat ik op mijn benen voor 90% haarvrij ben.

Het enige nadeel is wel dat de accu vrij snel leeg is. Ik kan net 1 onderbeen doen op stand 5 en dan is de accu leeg en duurt het 1,5 uur voor hij weer is opgeladen. Dus met oksels, onderbenen en bikinilijn moet ik toch wel 2 avonden uittrekken.

Bij de oksel heb ik nog niet veel resultaat. Deze doe ik ook op stand 4 omdat ik het daar een beetje pijn vind doen.

Verder heb ik er geen spijt van. Zie duidelijk resultaat en een behandeling bij een schoonheidsspecialiste is duurder en kost meer tijd. Met de Lumea kan je lekker op de bank tussendoor gewoon tv kijken.