HP Tango X

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Tango X op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Alex 18-08-2021
Geschreven voor: HP Tango X

GEWELDIG. kan het niet anders omschrijven, ik vind printers nogal lelijk, dus dit is een verademing. Hij is compact, maar wil m niet eens verstoppen.. best mooi!

Frederik 07-01-2019

Handig, maar niet perfect

Geschreven voor: HP Tango X

Het is een mooie compacte printer, zeker als je grotere all-in-one apparaten gewend bent. De hoes is ook mooi, maar voegt voor mij weinig toe. Ik zou zelf nooit een losse printer kopen omdat we toch ook regelmatig wat scannen of kopiëren. Ik heb lang gezocht naar de scan-functie, maar die is er dus echt niet. Met de bijgeleverde software valt via een mobiele telefoon wel te scannen, maar dat is nooit zo nauwkeurig en op die manier kan het met elke andere printer ook.
De koppeling met een telefoon via wifi verloopt makkelijk en snel. Wel geeft de hp app regelmatig storingen omdat hij de printer soms niet kan vinden. Koppelen aan de laptop via wifi is me nog niet gelukt; dat verloopt via pincodes en daar heb ik tegenwoordig geen zin meer in. Printen van tekstbestanden via de iPhone printoptie (buiten de app om) gaat niet goed; letters worden veel te groot omdat hij 1 A4 op 2 pagina’s afdrukt. Via de app is van alles in te stellen, dus dat werkt fijner.
Tekst printen gaat vlot, maar de letters zijn wat korrelig, sommige delen zijn net iets dikker of juist dunner gedrukt dan de rest en soms zit er zelfs een scheve letter tussen. Prima voor thuiswerk, maar onacceptabel voor de professional.
Af en toe pakt hij 2-3 A4'tjes tegelijk, vooral bij wat goedkoper, dun papier. Een keer werd een tweede vel halverwege meegepakt, waardoor de print dus mislukt is.
De printer maakt verschillende geluidjes bij opstarten of bepaalde meldingen; leuk, maar niet echt nuttig. Het lampje in de uitvoeropening is wel handig. Jammer is dat er geen houdertje is om het printje op te vangen. De printer staat bij ons op en bureau, dus ze kunnen zo op de grond vallen.

Printen van foto’s op het bijgeleverde fotopapier werkt goed, al was het eerste printje mislukt omdat hij blijkbaar in de andere richting dan verwacht print. Handig is dat het systeem het papierformaat herkent, dus je hoeft geen instellingen te veranderen. Printen van foto's in hoge kwaliteit duurt wel erg lang, maar de foto is scherp en hij glanst als een echte foto. Wel zorgen grotere zwarte vlakken voor een vreemde mattering. Foto's kunnen zonder witte rand geprint worden, maar als je juist een wit randje wil lijkt hij dat juist ongewild aan te passen.

Samengevat is het en hip printertje dat makkelijk via wifi te besturen is, maar helemaal foutloos en perfect intuïtief is hij niet. Gezien de forse adviesprijs en het feit dat hij geen ingebouwde scan/kopieer-functie heeft, zou ik hem dus niet aanraden.

Pluspunten

• Compact, strak design
  • Snel verbonden via wifi

Minpunten

• Tekst niet haarscherp
  • Foto's printen traag
  • Duur voor een losse printer

kprak 03-01-2019

HP Tango X simpel in gebruik, lust voor het oog!

Geschreven voor: HP Tango X

Wat een plaatje. Even dacht ik dat dit de nieuwste printer van Apple was want qua design is er helemaal niets op aan te merken. Met de bijbehorende cover “vouw” je deze printer als het ware op en zet je het zo tussen de boeken. Fantastisch mooi en blend lekker weg in je huisraad.

De HP Tango X connect je met het internet. Stekker d'r in en klaar. Je bediend de printer met een bijbehorende app op je smartphone. Qua gebruiksgemak echt heel erg makkelijk en vooral handig en gebruiksvriendelijk.

De HP Tango X is een zogenaamde IOT printer wat betekent dat waar je ook bent ter wereld je overal kan printen. Je kan er zelfs voicecontrol mee activeren met Google Home, Cortana of Amazon Alexa. De feature is leuk maar vaak zal je het denk ik niet gebruiken.

Afdrukkwaliteit is goed voor zo’n kleine printer. Foto’s zijn scherp en hebben mooie kleuren maar ogen soms wat flets. Een handig trucje is je foto’s in de app iets meer contrast geven zodat je vollere kleuren op je foto’s krijgt. Qua uitvoer is het niet de allersnelste printer dus als je dagelijks veel moet printen dan is dit niet jouw printer. Maar voor huis-tuin-en-keuken gebruik voldoet de Tango X echt aan alle verwachten. Sterker nog het overtreft mijn verwachtingen. Zowel in prints, design en gebruiksgemak.

Pluspunten

• Supermooi design
  • Haarscherpe fotoprinter
  • Valt niet op in je huisraad

Minpunten

• Niet de snelste printer

Marjolein 02-01-2019

Mooi design

Geschreven voor: HP Tango X

De printer was super makkelijk te installeren met de app. Daarna kon ik meteen vanaf mijn telefoon printen, dat echt zo ideaal. Kan zelfs meteen vanaf facebook. En de foto's zien er echt professioneel uit. Het enige nadeel is dat de bijgeleverde kleuren inkt na ca 20 foto's leeg is. En de inkt is best prijzig. Daarom neem ik nu instant- ink op proef.
De prijs en de prijs/duur van de inkt, maken dat het nu nog niet perfect is.

Pluspunten

• Makkelijk printen vanaf telefoo
  • Makkelijk installeren
  • Print fotos mooi

Minpunten

• Inkt duur

Miss-Sundance 23-12-2018

Fijne design printer!

Geschreven voor: HP Tango X

Ik heb de printer nu een aantal weken in gebruik en ik ben er echt super tevreden mee. Het draadloos printen werkt perfect, de printer reageert snel en met de bijbehorende App zijn er verschillende mogelijkheden voor het afdrukken. Wij gebruiken de printer grotendeels voor het printen van foto's, toegangskaartjes en kleurplaten voor de kinderen. Doordat je zo vanaf je mobiel kan printen is het voor ons een hele fijne printer. Het formaat en de linnen hoes geeft de printer een hip uiterlijk waardoor je de printer makkelijk in je woonkamer kunt plaatsen zonder dat het te veel plek inneemt.

De afdrukkwaliteit is prima en hij print snel.

Pluspunten

• afdrukkwaliteit is goed
  • Klein formaat en mooi design
  • Wifi printen
  • zo vanaf je telefoon printen

Minpunten

• Zit geen scanfunctie op

Betteke 23-12-2018

compacte en mooie printer met veel gebruiksgemak

Geschreven voor: HP Tango X

Deze printer vervangt onze oude printer en is wel echt een stuk mooier op de kast in de woonkamer. Qua ontwerp is dit een mooi apparaat. Het installeren gaat gemakkelijk op zowel mobiele apparaten (telefoons en tablets) als laptops van diverse merken. Ik vind het ideaal dat je meteen heel gemakkelijk kunt printen vanaf je telefoon vanuit eigenlijk alle programma's. Dit is voor ons echt een ontzettend pluspunt. Het kopiëren door een foto te maken via de app is prima. Even wennen dat dat niet onder de klep zelf moet.
Nadeel is toch wel het redelijk hoge inktgebruik en dat de kleuren samen in 1 cartridge zitten, als er 1 kleur op is moet je dus de complete cartridge vervangen.
Een fijne, handige en vooral mooie printer voor normaal huishoudelijk (gezins) gebruik en voor foto's printen ook zeer prima.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • gemakkelijk installatie
  • printen vanaf alle apparaten

Minpunten

• 1 cartridge voor alle kleuren
  • inkt snel op en duur
  • past weinig papier in

Fa1989 22-12-2018

Top printer

Geschreven voor: HP Tango X

Mooie printer die heel makkelijk in gebruik is icm Hp app. Kwaliteit van de printjes zijn goed. Printen gaan gemakkelijk. Foto's printen is toch wel de specialiteit van dit apparaat. Zeer mooi resultaat. Enige nadeel cartridges gaan snel op en zijn prijzig.

Pluspunten

• Printen vanaf mobiel
  • Kopieren
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Opstarten
  • cartridges snel op en prijzig

T.Sing 21-12-2018

snel en makkelijk

Geschreven voor: HP Tango X

Het heeft een tijdje geduurd voordat ik de printer had geinstalleerd. Toen ik de printer eenmaal aan de praat had gekregen werkte hij als een trein. Snel en makkelijk printen en scannen. Super makkelijk (uiteindelijk...), Printer is modern, mooi en makkelijk mee te nemen.

Pluspunten

• mooi design
  • klein

Minpunten

• installatie
  • geen scanfunctie

Inekevk 20-12-2018

Mooi design goed print resultaat

Geschreven voor: HP Tango X

De printer is erg mooi van design. Is erg stil in gebruik en de prints zijn erg mooi. Via de app is het aansturen van het apparaat ook heel makkelijk. Het formaat van de print is te regelen met de grootte van het papier. Soms trekt het papier wat schuin maar over het algemeen kwam alles er netjes uit. Enige nadeel is de inhoud van de cartridge deze waren toch wel erg snel leeg. Na ongveer 5 keuren A4'tjes kwam er al een melding. Met grotere cartridges was hij perfect geweest.

• prima printresultaat

Minpunten

• inkt snel leeg

Trish 18-12-2018

Perfecte printer voor elk huishouden

Geschreven voor: HP Tango X

De printer is gebruikersvriendelijk. De stekker in het stopcontact, printer koppelen aan je WiFi netwerk, HP Smart app installeren en na een paar minuten kan je vanaf elk device printen.
De printkwaliteit is goed. Tijdens het printen is het geluid niet overheersend aanwezig. Printen verloopt vlotjes.
De inkt wordt uit 2 cartridges gehaald, een voor kleur en een voor zwart. HP biedt het HP instant inkt plan aan. Zodra de inkt bijna op is, worden nieuwe cartridges opgestuurd.
Het apparaat heeft een mooi design en wordt geleverd met een hoes waardoor het apparaat niet hinderlijk aanwezig is.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Mooie prints
  • Vormgeving
  • Printen vanaf elk apparaat
  • Desgewenst HP instant ink plan

Anke 17-12-2018

Zeer prettige printer

Geschreven voor: HP Tango X

Leuke printer. Niet te groot en wordt geleverd met een mooie hoes, waardoor het niet vervelend is de printer in het zicht te hebben staan in de woonkamer of de werkkamer. Printer heeft een mooie kwaliteit voor het afdrukken van foto's en print zonder moeite vanaf verschillende bronnen. Ik kan zeer makkelijk schakelen tussen de laptop en gsm voor het afdrukken van documenten en foto's. Het toevoegen van de HP printservice is daarbij een leuk extratje!

Pluspunten

• Klein
  • Mooi
  • Weinig geluid
  • Goede kwaliteit
  • Eenvoudig schakelen van printbron

Minpunten

• Soms lastig te koppelen

Just1984 17-12-2018

Compacte printer, mooi design

Geschreven voor: HP Tango X

Alle printers die ik tot nu toe gehad heb, waren van HP. Een degelijk merk. Met deze printer laat HP echter zien met de tijd mee te gaan. Mooi compact design welke niet misstaat in de woon of werkkamer. De printer drukt foto's en documenten af met goede kwaliteit. De snelheid van het afdrukken zou iets omhoog kunnen, echter het is niet storend. Het gemis van een scan functionaliteit wordt ondervangen door de app. Hiervoor is een goede camera op de mobiel wel van belang.

Minpuntje is wel de enkele invoerlade. Hiermee ben je genoodzaakt van fotopapier en a4 papier te wisselen. Dit had makkelijk opgelost kunnen worden door een dun tussenschotje.

Al met al een goede printer van degelijke kwaliteit echter met een modern design.

• Kwaliteit
  • Grootte

Minpunten

• Prijs
  • Enkele invoerlade

Doinja 17-12-2018

Fijne printer, goed formaat!

Geschreven voor: HP Tango X

De printer heeft een fijn formaat. Er is altijd wel een plekje in huis hiervoor!
De printkwaliteit is heel goed, vooral op fotopapier.

Grootste nadeel is dat er alleen via de Wi-Fi kan worden geprint. Hij pakt vaak de app niet of alles moet opnieuw opgestart worden.

Pluspunten

• Formaat
  • Printkwaliteit

Minpunten

• Alleen verbinden met Wi-Fi

RoPro 17-12-2018

Stijlvol, compact en eenvoudig

Geschreven voor: HP Tango X

De Tango, een passende naam voor een printer?
Je zou denken van niet, todat je hem ziet.
De Tango is dan wellicht meer sensueel, maar het design van deze printer is minstens zo elegant. Deze printer verrast met zijn eenvoud.
Alleen de stekker in het stopcontact en de app downloaden. Thats it.
De printer wordt automatisch herkend in de app en geconfigureerd.
Binnen 3 minuten is hij klaar voor gebruik. Telefoon, tablet of laptop, allen even eenvoudig te koppelen en aan te sturen.
En dan het belangrijkste, kan hij ook printen? Nou, dat kan hij zeker.
Foto's komen er in zeer mooie kwaliteit uit en documenten worden vlot geprint.
Handig is ook dat je in de HP Smart app snel kunt zien of de inkt of papier op is en met HP instant ink is nieuwe inkt ook zo besteld.
Kortom, een mooie en handige printer. Een echte aanrader

Pluspunten

• vormgeving
  • formaat
  • envoudige installatie
  • afdruk kwaliteit

Minpunten

• Kleine cardrisges
  • Kleuren zitten in 1 cardridge

dorien 17-12-2018

Tango X super printer

Geschreven voor: HP Tango X

Super fijn in gebruik. Via een app op je telefoon makkelijk in te stellen en te gebruiken, hij is erg stil tijdens het printen en het is een mooi klein apparaatje wat dus makkelijk ergens mee naar toe genomen kan worden

Pluspunten

• klein formaat

Minpunten

• scanner

sjoukje.dv 17-12-2018

Super snel foto's afdrukken

Geschreven voor: HP Tango X

Nog nooit zo snel foto's kunnen afdrukken. Wat een wonder product, aansluiten en vanaf facebook een foto afdrukken.
Het was even uitvogelen hoe ik hem moest installeren, maar toen ik het eenmaal door had, ging het goed.
Het apparaat pakt elk soort papier, zonder moeite.
Hij staat mooi op het kantoor en is handzaam, als je hem ergens anders wil gebruiken pak je hem zo op.

• handzaam
  • snel afdrukken van foto's

Minpunten

• installeren was even wat puzzelwerk
  • kwaliteit kan beter

Nicole79 17-12-2018

Mooi design..maar dat is het ook

Geschreven voor: HP Tango X

Super mooi design, eindelijk een printer die bij me interieur past
Wat jammer is het aansluiten was niet zo heel erg snel veel problemen mee gehad pas na de 10keer gelukt maar alleen op de laptop op me mobiel is het nog steeds niet gelukt
erg stil aparaat.
Helaas was de cartridge snel op heb zo een 120 bladzijdes kunnen printen
wat dan wel weer handig is dat je via HP een abbo kunt afsluiten en zodra het op begint te raken dat je nieuwe krijgt opgestuurd.
Scannen is simpelweg een foto nemen ja kan dus niet echt mooi een foto scannen of een bladzijde van een boek
veel foutmeldingen gehad waarvan ik nog steeds niet weet wat er dan precies fout ging tijdens het printen of dat komt omdat de inkt op is of iets anders zou fijn zijn Als dat er wel bij wordt aangegeven
Er zijn dus wel wat verbeter punten.
Ik ga deze voor nu dan ook niet houden
Printjes zijn wel erg mooi

Pluspunten

• maakt weinig lawaai
  • Mogelijkheid voor HP cartridge abbonement

Minpunten

• aansluiten
  • foutmeldingen met printen
  • geen echte scanmogelijkheid

Melissaa.. 16-12-2018

Mooi design en eenvoudige installatie en gebruik

Geschreven voor: HP Tango X

Mijn vorige printer was vooral een doorn in het oog op mijn bureau, maar deze staat erg mooi! Ook het in gebruik nemen was erg makkelijk; stekker erin en via een app op je mobiel/tablet wordt hij geïnstalleerd. De afdrukkwaliteit is prima voor normale huishoudelijk gebruik. Het enige nadeel is dat er geen ingebouwde scanner op zit. Wanneer je een print wil scannen/ extra afdrukken wilt maken, moet je een foto met de camera van je mobiel/ tablet maken.

• Eenvoudige installatie en gebruik

Minpunten

• Geen geïntegreerde scanner

K-vin 16-12-2018

Goede kwaliteit, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: HP Tango X

De Tango X is een compacte printer die makkelijk in gebruik is. Het printen vanaf de app van de telefoon werkt ideaal. Daarnaast is de kwaliteit van de afdrukken erg goed. Op het fotopapier heb ik een aantal foto's afgedrukt, deze kwaliteit is niet te onderscheiden van foto's via besteld via professionele bedrijven. Tijdens het printen maakt de printer ook weinig geluid. Het enige wat ik niet helemaal snap is de functie van de losse hoes om de printer. Of is dit meer stijlvol bedoeld ipv functioneel?

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • goede printkwaliteit
  • maakt weinig lawaai

Cootje 14-12-2018

Super compacte smart printer

Geschreven voor: HP Tango X

Deze printer is echt heel gemakkelijk in gebruik. Het installeren zelf is fluitje van een cent. Even app installeren en verbinding zoeken met printer en voila klaar voor gebruik. De afdrukkwaliteit van foto's is echt super mooi! Ook andere documenten worden mooi geprint. De afdruksnelheid had iets sneller gemogen, maar dat is dan ook het enige minpuntje. Ook is het gemakkelijk dat je via hpinstaninkt altijd verzekerd bent van cartridges. De printer geeft zelf door of de cartridges vervangen dienen te worden en deze worden dan automatisch besteld en opgestuurd. Ook de cover om de printer geeft een mooie uitstraling. In huis misstaat het nu helemaal niet. Voor mij is dit echt een geweldige printer!

Pluspunten

• Afdrukkwaliteit
  • Vormgeving
  • Compact
  • Wifi
  • Hpinstaninkplan

Minpunten

• Afdruksnelheid

Miriam 13-12-2018

Snel, mooie kwaliteit en prachtig design.

Geschreven voor: HP Tango X

Vier weken geleden kwam de Tango X binnen, ik printte een simpele kleurplaat voor de kinderen... Prima! 2 dagen later ging ik mijn foto's printen!
Wauw wauw wauw! Helder, scherp en geweldige kwaliteit.
Ik ben dik tevreden over deze printer.

Installeren ging ook super snel, met 5 minuten is de printer gekoppeld aan je telefoon/laptop/tablet noem maar op.
Makkelijk vanaf de bank een foto of document printen, ideaal!

• Prachtige foto's
  • Snelle installatie

Minpunten

• Je moet het papier eruit halen, bij dichtklappen

Mariska Hovestad 13-12-2018

Wat een super printer!

Geschreven voor: HP Tango X

Het uiterlijk verrast je meteen. Wat een slimme oplossing om een hippe hoes erom heen te doen. Het apparaat werkt na installatie heel eenvoudig via de HP Smartapp. Het apparaat is compact en erg gebruiksvriendelijk!

Pluspunten

• compact
  • design
  • gebruiksvriendelijk