Epson EcoTank ET-3600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-3600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Jelle76 20-02-2017

Nieuwe style printen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Ik heb deze printer nu 3 weken in huis, na het installeren was en instellen kon ik gaan beginnen. Alles is makkelijk instelbaar en werkt zeer goed. Copieren, scannen, printen, zelfs vanaf de telefoon werkte zeer goed. Zelf op gewoon copieerpapier is de kwaliteit goed. Het bijvullen van de tanks gaat ook makkelijk, er word aangeraden om er een krant onder te doen, maar als je normaal doet, hoeft dat niet eens. Voor diegene die veel printen is het een koopje omdat de inkt vele male goedkoper is dan cartridges

Pluspunten

• Aantal prints met de inkt
  • Prijs van de inkts
  • Snelheid printen

Minpunten

• Aanschafprijs

Ariane 17-02-2017

Goede printer, voor zowel zakelijk of thuis gebruik

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Dit is eerste Epsonprinter die ik gebruik. EcoTank is zeer eenvoudig te vullen. Hiervoor is een duidelijke handleiding in meerdere talen beschikbaar. Bij deze printen hoort ook een app die eenvoudig te gebruiken is. Wel veel functies in de app en bij de printopdracht, dat het soms even zoeken is waar je kunt vinden wat je wilt. Je kunt ook printopdracht geven als je niet thuis bent. Ook schakelt printer zichzelf uit, dus geen onnodig stroomgebruik.
Voor een veelgebruiker is de printlade wat aan de kleinere kant.
Kwaliteit en printsnelheid zijn prima.

Pluspunten

• geen dure cartidges
  • goede printsnelheid
  • dubbelzijdig printen
  • printen via Wifi
  • schakelt zichzelf vlot uit; energiebeparend

Minpunten

• lage papierlade
  • geen tweede la voor eventueel logopapier

RoRi Cleaning 13-02-2017

Ideale printer voor zakelijk gebruik

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

ik had voor de epson ET-3600 de epson ET-2550, het grote verschil is dat de epson ET-3600 ook dubbelzijdig kan afdrukken, dit is echt voor zakelijk gebruik een grote uitkomst.
tevens heeft de ET-3600 een groter zwart inkt reservoir wat ook zeer gunstig is in gebruik(je hoeft nu minder vaak je zwarte inkt bij te vullen)
wat ook ideaal is aan deze printer is dat er een lade in zit voor het papier(ruime voorraad)
tevens is de print optie vanaf mobiel ook ideaal. voorheen nooit gedaan maar nu met foto's en dergelijke voor offertes werkt dit echt als een grote uitkomst.
kortom een perfecte en kwalitatief ook een erg goede printer. zeker aan te bevelen

Pluspunten

• groot zwart inkt reservoir
  • makkelijk en snel in gebruik
  • dubbelzijdig printen

Joyce 08-02-2017

gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Wij zijn al een poosje op zoek naar een goede printer die voor het hele gezin gemakkelijk in gebruik is. Het vullen van de inkt ging erg gemakkelijk en de printer is gemakkelijk te bedienen, zelfs de jongste (5) hier in huis weet hoe ze moet kopiëren. Met de app van Epson kun je ook vanaf je telefoon documenten en afbeeldingen naar de printer sturen om te printen. Eigenlijk zijn we zeer tevreden en kunnen we tot nu toe nog geen minpunten vinden, deze printer zoude we dan ook zeker aanraden bij vrienden.

Pluspunten

• gemakkelijk bij te vullen
  • door iedereen te gebruiken
  • epson app op mobiele telefoon
  • dubbelzijdig printen

Rob S. 07-02-2017

Makkelijk in gebruik met WiFi

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Ik was al enige tijd op zoek naar een printer.
Na enige tijd zoeken ben ik uitgekomen bij de
EPSON ET-3600.
Mijn oog viel er op door zijn strakke zwarte design.
Hij is makkelijk in gebruik en makkelijk te installeren door het eenvoudige installatiemenu waar je snel doorheen gaat.
Jammer dat deze niet met een touchscreen is.
Geen extra kabels doordat je met WiFi kunt werken.
Zowel geïnstalleerd op m'n pc als op mijn mobiel.
De EPSONET-3600 is snel en maakt weinig lawaai.
Aangezien ik de printer voornamelijk voor mijn werk gebruik waar ik veel met kleuren en dessins werk moet hij ook scherp printen en moeten de kleuren goed over komen op papier.
De EPSON ET-3600 doet dat ook.
Ook al lijkt het papier erg nat na het printen,deze droogt snel op.
Bij het afdrukken van tekstdocumenten stel ik de printer in op dubbelzijdig afdrukken.
Dit scheelt een hoop papier en is daardoor dus ook erg zuinig.
Hij is niet goedkoop in aanschaf maar door zijn prestaties is hij dit dan ook meer dan waard.
Ik kan de EPSON ET-3600 echt aanraden!

Pluspunten

• Wifi
  • Geen losse cartridges
  • Geen extra kabels

Minpunten

• Prijzig
  • Gebruikshandleiding downloaden

Sabine16 07-02-2017

Prima printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Mijn vorige printer had het begeven, dus ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe. Al snel viel mijn oog op deze printer.
Ik vind dat de printer er mooi uitziet en hij print goed.
Wat ik echt super vind is dat ik vanaf mijn mobiel kan printen en het apparaat via WiFi kan verbinden met alle apparaten in mijn netwerk.
Iets minder geslaagd vind ik het keuze menu op de printer zelf, het is nogal een ouderwets keuze menu waarin je steeds 2 opties in pixelige letters ziet en kunt scrollen. Mede omdat ik daar niet lekker mee uit de voeten kan ben ik veel dingen maar via mijn mobiel gaan printen/scannen.
Heel spannend vond ik het om de flesjes inkt te legen in de daarvoor bestemde bakjes, bang om te morsen. Je moet wel vaste handen hebben om dat te kunnen doen, als je twijfelt zou ik het dan ook niet doen. Ik vind het zelf ideaal en heb het idee dat ik het inkt gebruik hiermee beter kan controleren.

Pluspunten

• Makkelijk verbonden met computer/telefoon
  • Print netjes
  • Zelf inkt bijvullen en inktpeil controleren

Minpunten

• Ouderwets keuzemenu

Nadine1999 07-02-2017

super printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Ik ben zeer te vrede over de Epson printer. Ik heb de printer aangeschaft nadat onze eigen printer niet meer goed werkte. Na wat enkel onderzoek (welke veel pagina's kan printen) kwamen we op deze Epson uit. De printer is gemakkelijk te instaleren met de gebruiksaanwijzing. Het inkt is vloeibaar dus pas op! (dit staat ook in de beschrijving). Duidelijk staat er in stapjes uitgelegd wat je moet doen. De printer werkt op WI-FI, dat is super handig, zodat je kunt printen met je telefoon. Een nadeel is, is dat je hiervoor een app moet downloaden. Wat wel handig aan de app is, is dat je het inkt peil kan bijhouden. De printer moet je instaleren op je computer via een CD rom. Dit duurt op zich best lang, maar je kunt zelf aangeven welke functies je wilt instaleren. De printer print snel, ook als je het via je telefoon doet. De printer heeft ook de functie kopiëren en scannen, wat heel erg fijn is. Je kunt op de printer aangeven met welk formaat papier je print, je kunt dus alle soorten en maten papier gebruiken. De kleurweergave van de afdruk is voor mij prima, maar is niet ontzettend fel en als je veel kleur gebruikt lijkt het papier een beetje nat te zijn. Over het algemeen ben ik super te vrede over dit product en zou ik hem aan iedereen aanraden!

Pluspunten

• printen vanaf je telefoon
  • makkelijk inscannen
  • fijne gebruiksaanwijzing
  • verschillende formaten papier

Minpunten

• je moet een app downloaden op je mobiel
  • papier nat bij veel printen met kleur

PaPaul1970 06-02-2017

Geen cartridges meer!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

De Epson EcoTank ET-3600 is een fijne printer. Al bij het uitpakken van de doos, zie je meteen de bijgeleverde flesjes met inkt. Wat een verschil qua inhoud met de cartridges die ik gewend was in mijn vorige All in one van HP. Het uitpakken en installeren van de Epson is kinderspel. Er zit een quick-guide bij die je stap voor stap laat zien hoe je de printer bedrijfsklaar maakt. Een van de eerste stappen, na het uitpakken, is het vullen van de inktcontainers/reservoirs. Eerlijk gezegd vond ik dat een spannend moment en heb ik voor de zekerheid toch maar een paar latex handschoentjes aangedaan en een krant onder de printer gelegd.
De flesjes inkt zitten goed verpakt, sowieso in een stevige flacon met daaromheen nog een sealbag. Kans op ongelukjes tijdens transport, is daardoor minimaal. Je opent de flesjes door het 'tuutje' eraf te knippen. Dat gaat in principe goed maar zou ook wel een morsmomentje kunnen opleveren. Bij mij ging het gelukkig goed. De flesjes inkt doe je om de beurt, op hun kop in de reservoirs en door herhaaldelijk te knijpen, leeg je het flesje in het tankje. Vergissen in kleur is onmogelijk, het staat duidelijk aangegeven welke kleur waar moet. Als het tankje bijna vol is, moet je oppassen voor luchtbellen. Stukje keukenpapier bij de hand houden dus. Nadat de tankjes gevuld zijn, ze weer goed afsluiten met de rubberen dopjes.

De printer gaat dan verder met een procedure waarbij de inkt naar de printkop gebracht wordt. Allerlei spannende geluiden hoor je dan, de voortgang wordt getoond op het schermpje dmv een tijdbalkje (20 minuutjes ongeveer). In principe is de printer dan klaar voor gebruik. Papier in de la, formaat van papier bevestigen door op OK te drukken, en hij is klaar om te printen.

De andere instellingen gaan ook eenvoudig, datum en tijd zijn zo gepiept, en het instellen van de WiFi is ook een fluitje van een cent.

Onze iPhones en iPads signaleerden de printer onmiddellijk, op de laptop (Windows ) was het nodig om de bijgeleverde software te installeren. Schijf in de drive en gewoon op OK blijven klikken.. werkte ook snel en zonder problemen.

De printer is snel, de printresultaten op gewoon normaal A4 papier zijn prima. Ook foto's drukt hij mooi af. De scanfunctie heb ik nog niet geprobeerd, maar onze dochter heeft voor haar hele vriendinnengroep haar mooiste tekeningen gekopieerd. En dat mocht ze gerust doen... 11.000 afdrukjes op een voorraadje inkt.... laat ze maar lekker kopiëren...

Minpuntje vind ik het geluid. De printer staat in de woonkamer. Wanneer hij aan het afdrukken is, hoor je hem best nadrukkelijk.

Ik ben blij met deze printer. Eindelijk van de cartridgemaffiapraktijken af. Je meer zorgen maken of je genoeg papier hebt, dan inkt.. best bijzonder!

Pluspunten

• Hoeveelheid inkt
  • Snelheid
  • Geen cartridges meer kopen

Minpunten

• Geluid

Bjorn Pettersson 06-02-2017

Epson EcoTank ET-3600

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Het aansluiten van de Epson EcoTank ET-3600, Het opstarten en installeren van de printer was voor mij geen probleem. Het vullen van de tanks gaat gemakkelijk en als de printer is opgestart en print klaar is (Duurde een uur). Kan je gelijk via USB en Wifi printen. Het instellen en navigeren door de printer gaat gemakkelijk en via de app printen is ook weer een +punt. Het instellen van de juiste print instellingen op mijn macbook was wel ff zoeken. Als ik via word print dan kwamen de printjes er verkeerd uit. Als je een pdf of ander bestand print werkt deze gewoon perfect. Ik heb de printer voor verschillende projecten van school/werk gebruikt en de duurzaamheid van de printer valt dan wel gelijk op. De inkt tank gaat lang mee. Al met al een hele goeie printer, die gelijk makkelijk te bedienen is.

Pluspunten

• WIFI
  • APP
  • Navigeren
  • Duurzaamheid

Minpunten

• Opstarten/Installeren

Bradleybear 06-02-2017

Goede kwaliteit, geen cartridges nodig

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Van tevoren wist ik niet wat ik precies van een printer wilde en welke kwaliteit ik nodig zou hebben. Daarom heb ik gekozen voor een printer die multifunctioneel is en kwalitatief lang meegaat. Deze printer heeft aan al mijn verwachtingen voldaan. Wanneer ik grote documenten print gaat het automatisch dubbelzijdig en heel snel. Foto's zien er ook heel mooi uit. Het is heel handig dat je het gelijk vanaf je telefoon kan verzenden. Zo heb ik mijn vrienden direct een foto kunnen geven van ons weekend weg. Ze waren blij verrast over de kwaliteit van de foto's en de snelheid waarmee geprint werd. De app werkt ook goed, het duurde alleen wel een tijdje voordat alles geïnstalleerd was. En je moet zeker de handschoenen dragen bij het vullen van de inkt. Het is wel fijn om geen cartridges te hoeven gebruiken. Al met al een hele fijne multifunctionele printer met uitstekende kwaliteit!

Pluspunten

• Snel
  • Kwaliteit
  • Dubbelzijdig printen

Minpunten

• App duurt wat lang om volledig te installeren

mattie301 05-02-2017

Zuinig, Snel en Strak Design

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

De Epson ET-3600 is een erg functionele printer en super zuinig.

Wij hebben kort geleden de Epson ET-3600 gekocht om belangrijke documenten voor ons bedrijf te printen aangezien onze andere printer erg veel inkt gebruikt. Deze printer voldoet op papier aan al onze eisen en hebben we besloten deze te halen. De printer zat goed verpakt en was vrij eenvoudig om te installeren. Aangezien deze printer met een apart inktreservoir komt moet je deze met de hand vullen. Dit was voor mij de eerste keer maar was erg gemakkelijk, echt kinderspel. De printer deed er ongeveer 20 minuten over om zichzelf in te stellen. Daarna was het alleen kwestie van het internet instellen en daarna gelijk printen! De kleuren zijn vrij accuraat en de zwart is gewoon zwart. Dubbelzijdig printen is tegenwoordig wel echt standaard op een printer en gelukkig kan deze dat ook. De grote hoeveelheid documenten die wij printen zijn makkelijk te doen met deze printer en het heeft serieus een erg laag inktverbruik wat ons allen wel heeft verbaasd. Het scannen van documenten gaat super eenvoudig, het enigste nadeel is dat je de klep zelf open moet houden met de hand. Ook voelt de klep niet super stevig en een beetje kwaliteits loos. De app voor op de telefoon is super makkelijk en voor velen wel een leuke extra. Al en al is dit een super printer en raad ik deze zeker aan!

Pluspunten

• Snel
  • Zuinig
  • Hoge kwaliteit

Minpunten

• Geluid

Bas 05-02-2017

Gemakkelijk te installeren

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Het uitpakken en installeren van de printer is goed te doen met de bijgeleverde gebruiksaanwijzingen.

De printer is eenvoudig op te zetten met de bijgeleverde stappen.
Op de interface krijg je ook duidelijk de stappen te zien die je moet volgen.
Je krijgt latex handschoenen om de inktreservoirs te vullen, dit is wel echt nodig!

Na een uur ben je klaar om te printen, de drivers zijn zo automatisch geïnstalleerd op je pc.
En met de Epson IPrint app op mijn telefoon print ik snel en eenvoudig pdf's uit van hoge kwaliteit.

Voor mijn studie moet ik vaak documenten printen, het is erg eenvoudig om een printer thuis te hebben staan waar ik altijd mijn documenten op kan printen.

Er is niet een usb aansluiting waar ik gewoon een usb stick in kan stoppen om bestanden daarvan te printen, dit is jammer zo maakt het het moeilijker met meerdere mensen de printer te gebruiken.

Tot nu toe een top printer!

Pluspunten

• Plug and play

Minpunten

• Geen usb stick aansluiting

CJ Meijer 05-02-2017

Printer met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Makkelijk in te stellen, werken op meerdere computers, draadloos vanaf telefoon printen, niet eindeloos toners/cartridges wisselen, dat zijn de kernwoorden waaraan ik dacht toen ik op zoek ging naar een nieuwe printer. De canon ET3600 is een printer die dat allemaal in huis heeft. Instellen was makkelijk en zeer snel, via de telefoon printen ging zelfs zonder een extra "app".
Ook fijn dat je na een keer vullen van de tanks behoorlijk veel kan printen voordat deze leger gaan lijken. Na her printen van uitnodigingen voor een feestje, een aantal lekkere recepten voor diverse gerechten en een foto muur lijken de tanks nog bijna onaangeroerd. Een ander pluspunt is dat de kwaliteit van de printer (op normaal papier) heel erg goed blijft, iets wat ik bij andere printers altijd een puntje van kritiek heb gevonden is bij deze printer nauwelijks aanwezig. Zwart wit afdrukken doet hij razendsnel en een kleuren foto via de wifi is ook vlot uit de printer te draaien.
Ook is de printer niet heel erg luid als hij aan het printen gaat. Kortom een fijn en mooi apparaat waar we nog lang plezier aan gaan beleven.

Pluspunten

• makkelijk in te stellen op telefoon en pc
  • tanks zijn niet binnen paar printjes leeg
  • Wifi verbinding

Saskia 05-02-2017

Super handige printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Deze printer is handig in gebruik. Het installeren ging redelijk snel. Enige nadeel is dat je in plaats van cartridges 4 tanks hebt, waar je inkt in moet doen. Dat duurt iets langer en je moet geen inkt knoeien. Dus handschoentjes aan en krant eronder leggen. Uitleg hierover staat goed beschreven. Wifi code invoeren en je kan aan de slag. Mijn apparaten hadden de printer zo gevonden, dus geen moeilijke installaties. Verder gaat het printen en scannen snel en makkelijk. Printer aanzetten en vanaf de bank met mijn telefoon, laptop of tablet printen. Hoe handig is dat! Kopiëren gaat ook snel.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik

Minpunten

• inkttanks vullen

Caro 03-02-2017

Zeer mooi apparaat!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Ik wilde deze printer heel graag testen omdat ik veel met printen bezig ben en altijd inkt tekort kom. Ik blijf cartridges kopen. Dat is met deze geweldige printer voorbij. 11000 pagina's kun je printen met de volle tank. Deze tanks zijn ontzettend makkelijk te vullen met de flessen inkt!
Ook het instellen van de wifi verbinding ging heel gemakkelijk.
Dubbelzijdig printen is voor deze printer geen probleem! Wat ik dus vooral gebruikt heb voor documenten en ebooks.
De kwaliteit van de prints is heel erg goed. Zwart wit of kleur, de kleuren worden afgedrukt zoals op mijn computer of telefoon worden weergegeven.
Ik heb ook een hoop foto's geprint, deze kwamen er prachtig uit. Ik heb hiervoor premium glossy fotopapier gebruikt, waardoor de foto's nog meer tot hun recht komen.
Ik kan zeggen dat ik heel erg tevreden ben over deze printer, echt een aanrader voor iedereen die veel print en die een goede kwaliteit van de prints verwacht!

Tineke138 03-02-2017

Mooie thuis printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

We hebben nu een week deze printer in huis. Ziet er mooi uit. Niet te groot dus fijn voor thuis gebruik. Voordeel is dat er geen cartridge meer in zitten maar vullen met vloeistof. Installeren van de printer gaat erg makkelijk. Fijn dat je via de WiFi kunt printen. Werkt prima.
Maakt erg veel lawaai bij het afdrukken. En duurt best lang voordat hij een vel heeft geprint. De laatste dagen zit op precies dezelfde plaats een streep door het geprinte heen

Pluspunten

• Formaat
  • Geen cartridge

Minpunten

• Veel lawaai
  • Duurt lang voordat een vel geprint is.
  • Streep door tekst heen

Saskiaap40 03-02-2017

Waardige printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Zeer fijne printer. Zo geinstalleerd, met wifi, zodat je vanaf je telefoon ook kan printen, de inkt gaat lang mee 11.000 prints en het apparaat kan dubbelzijdig printen. Voor mensen die veel moeten printen, zoals mijn zoon en ik een uitkomst. Wat ik prettig vind is dat het papier in een lade onderin de printer gaat en niet bovenop. Zo blijft het een mooi compacte printer.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Dubbelzijdig printen
  • Mooie heldere kleuren
  • Eco-tank
  • Contact via wifi

tatjana1 03-02-2017

duidelijke afdrukken

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

ik mag dit product nu ruim een week al testen.
ik loop al snel tegen een probleem aan, de printer slikt het papier door waardoor het vastloopt heel lastig als je net in een document zit die je wilt printen, want hij stopt er direct mee.
de verachting was hoog en die valt me toch tegen.
voor de grap een foto printen oei dat valt tegen, mindere kwaliteit helaas
het product betwijfel ik te adviseren bij familie en vrienden

Pluspunten

• veel inkt in opslag
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• vast lopen papier
  • minder kwaliteit foto`s uitprinten

macari 23-11-2016

Erg fijne printer!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Sinds enige tijd heb ik de Epson ET-3600 in gebruik. Hiervoor had ik de Epson XP-402.Ik heb een klien bedrijf aan huis en gebruik de printer vrij veel. Bij mijn vorige printer (tevens een Epson) moest ik nog regelmatig de cartridges vervangen. Dat is nu verleden tijd. Deze printer heeft reservoirs die zeer eenvoudig zonder knoeien bij te vullen zijn met inkt uit flacons. Bij de printer zit een zeer beknopte maar duidelijke handleiding over hoe de printer geïnstalleerd kan worden. Dit was zeer eenvoudig te doen alleen nam het wel best veel tijd in beslag.
Draadloos printen vanaf laptop, tablet of android telefoontoestel is geen enkel probleem, ideaal!
De prints zijn goed van kwaliteit en het printen gaat snel (wel afhankelijk van de afdruk kwaliteit die gekozen wordt) Ook scannen gaat probleemloos. Ideaal is ook de mogelijkheid om dubbelzijdig te printen zonder eerst zelf de papieren om te moeten draaien.
Ik ben meer dan tevreden!

Pluspunten

• Snelheid
  • All in One

Minpunten

• Aanschafprijs

emotten 19-10-2016

Mooi en compact vormgegeven apparaat met een goede werking.

Uiterlijke kenmerken:
De Epson is mooi strak vormgegeven en heeft redelijke afmetingen. Bij mij past hij prima op een hoek van het bureau. De inkt tanks steken iets uit, maar het misstaat de printer zeker niet. De bouwkwaliteit is van degelijke kwaliteit. Dit kan ik zeker van de knoppen zeggen. Het display is zwart/wit en ietwat aan de kleine kant. Van mij had het wel een kleuren touchscreen mogen zijn, mijn vorige HP Photosmart van €100,- heeft dit wel. Wel is hiermee goed te werken. Tijdens het instellen en gebruik gaf dit geen enkel probleem. De papierlade heeft voldoende capaciteit, dit is een groot pluspunt. Qua aansluitingen zit de printer goed in elkaar, USB(kabel), LAN, WIFI en een radio netsnoer. De laatste heeft als voordeel dat je niet met een grote adapter in de maag zit(transformator zit intern). Het ontbreken van een USB stick en geheugenkaart aansluiting is wellicht voor sommigen onder ons een gemis.
De installatie:
De printer zit goed verpakt en compleet geleverd met snoeren, boekjes(ook snel start) in meerdere talen, CD en zelfs 2 inkt sets. Met de inkt voorraad kan je tot 22 pakken papier afdrukken, WAANZINNIG! Het bijvullen ging bij mij zonder knoeien, wel is het aan te raden om handschoenen te gebruiken. De inkt blijft namelijk dagen lang op de huid zitten. Eenmaal op 220 aangesloten liep ik tegen een melding op de printer aan. Deze gaf aan dat ik de uitgebreide handleiding m.b.t. vullen moest nakijken. Er moet na het bijvullen aansluiten nog 3sec. op de reset worden gedrukt, dit stond niet in de snel start gids. Let hier dus op. Zelf gebruik ik de printer i.c.m. WIFI. Dit was zo ingesteld. Vervolgens heeft de printer 20 minuten voor het doorladen van de inkt nodig. Hiervoor moet je even geduld hebben.
De werking:
Kopiëren: Enkelzijdige kopieën gaan prima en vlot. Voor dubbelzijdig moet het document handmatig worden omgedraaid. Ben je van plan dergelijke kopieën heel vaak te maken, koop dan het model met speed feeder bovenop(bv ET-4500).
Afdrukken: Dit gaat perfect, met de snelheid als klein aandacht punt. Het laatste loopt wel nog een stuk achter op laser printers, maar is voor de niet grote kantoren acceptabel. Dubbelzijdig afdrukken gaat perfect, omdraaien hoeft niet meer. Dit doet de Epson voor je. De afdruk kwaliteit is goed. Houd er wel rekening mee dat de printer nat print en dat grote afbeeldingen even moeten opdrogen.
Scannen: Dit kan via een USB kabel naar een computer. Nog veel beter vind ik de cloud en scan 2 mail functie. Via het IP adres van de printer kan je de functies op de WEBUI(beheer menu) in een webbrowser instellen. Er moet daarvoor een account bij Epson Connect worden aangemaakt. Dit is zo gepiept. Vervolgens kan er op het display van de printer de gewenste bestemming worden gekozen.
Onderhoud: De Epson ET-3600 heeft een ingebakken onderhoud menu. Hiermee kan je de printerkoppen reinigen, printkop controleren, inktpeil resetten(na bijvullen), printkop uitlijnen en de papiergeleider reinigen. Dit zonder te sleutelen. Tot slot is de eco-modus heel goed voor de groene mens onder ons.

Al met al is de Epson-ET3600 voor mij een geschikte keus.

Pluspunten

• Vormgeiving
  • cloud/mail scan functie
  • Dubbelzijdig afdrukken
  • Onderhoud menu
  • Afdrukkwakiteit

Minpunten

• USB stick en geheugenkaart aansluiting ontbreekt.
  • Display formaat.
  • Geen kleuren / touchscreen
  • Snelheid valt iets tegen.
  • Ontbreken van scan feeder bovenop kan lastig zijn.

Marassamjech 19-10-2016

ideale printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Nadat we al een tijdje geen printer meer hadden (onze andere epson was helaas overleden) deze printer uitgezocht. We zijn ervoor gegaan omdat je geen cartridge meer nodig hebt dat scheelt veel geld.
Na het uitpakken van de printer en het vullen van de inkt eerst alles keurig ingesteld. App gedownload wifi ingeschakeld en aan de slag

. Eerst paar foto's getest echt mooie kwaliteit. Eerst gewoon via telefoon print foto toen via app en dat is helemaal makkelijk. Hierbij kan je kiezen hoe en wat en waar je de foto's wilt..
Zelfs my monopoly (foto monopoly) is erg goed gellukt.

Ook dubbelzijdig printen werkt heel goed. Dit moet tot nu toe wel via de laptop want via de telefoon wil dit niet lukken.

Inkt gaat echt lang mee. Heb nog niet hoeven navullen nu na twee weken intensief gebruik..

Al met al een super goede printer.

Pluspunten

• geen cartridge
  • goede kwaliteit

Tim 14-10-2016

Ecotanks zijn een super uitvinding

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Et-3600 gekocht omdat mijn huidige printer ( epson xp-205) elke keer problemen gaf met de cartridges. Printer werd te weinig gebruikt en daardoor kreeg ik elke keer de melding dat de cartridges leeg waren. Nu uitermate tevreden met de inkt tankjes die het apparaat heeft. Ook het idee dat ik alleen nog maar inkt hoef te kopen in plaats van complete cartridges stemt me blij. De opties die op de et-3600 zitten waren de andere reden om deze printer aan te schaffen. Hiermee bedoel ik het dubbelzijdige printen en de WiFi functie. Dubbelzijdig printen is fijn zodat je minder papier hoeft te gebruiken en het voordeel dat je dit zelf niet meer hoeft om te draaien. Pagina's worden snel geprint en het scherm wat er op zit is super helder en in elk licht makkelijk af te lezen. WiFi functie werkt heel goed met al onze apparaten die we thuis hebben zoals onze smartphones en tablets. Al met al een goede koop en jammer dat deze printer er nog niet was toen ik mijn vorige printer heb gekocht want van deze printer zou ik profijt hebben gehad.

Pluspunten

• Goede WiFi verbinding
  • Snel te installeren

Minpunten

• Groot formaat printer

barracuda1 12-10-2016

prima printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Deze printer maakt zijn naam meer dan waard, zuinig in het gebruik van inkt ondanks de mega tanks die zich bevinden aan de zijkanten.
Mooie afdrukken en snel geprint, vormgeving vind ik ook prima en misstaat niet in huis of kantoor.
het gebruiksgemak is erg simpel en de printer is zo geïnstalleerd of het nu in je thuisnetwerk is of gewoon op wifi het maakt niet uit.
Enkel een minpunt van deze printer vind de prijs hij is nog erg duur in de aanschaf.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • vormgeving

Minpunten

• prijs

Jessie 11-10-2016

ECHT ECO ECHT GOEDE INVESTERING!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Deze printer heb ik genomen omdat hij mij belooft dat de afdrukkosten flink minder zal worden. En dat is gebeurd!! Ik moet flink wat printjes maken voor mijn studie als bouwkundige zoals verslag. Het enige nadeel vind ik wel dat je niet in 1x een document kan scannen. Voor de rest is het echt een ideale printer voor veel A4 gebruik. Foto's print hij goed en na 11000 printjes pas bijvullen is niks!! De meeste printers moeten dit na 500 A 1000.

Pluspunten

• Eco Tank
  • IPrint

Minpunten

• Flatbad
  • Vullen van inkt

Jan van Boekel 10-10-2016

Handig, eenvoudig en sne

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-3600

Sinds kort overgestapt van de Epson Stylus naar de Epson ET-3600.
Het grote voordeel van de nieuwe Epson is voorzien van 4 tanks. Het grote voordeel is dat je
nadat de tanks zijn gevuld hier geen omkijken meer naar hebt.
Het grote voordeel is dat je geen cartridges meer hoeft the kopen. En deze zijn qua prijsverhouding duurder dan een printer.
Het installeren duurde wel even maar daarna liep het gesmeerd.
Het afdrukken via de pc en de mobiele telefoon gaat prima.
Heel gemakkelijk als je ergens bent om alvast te kunnen printen thuis.
Documenten met foto’s zijn via de app gemakkelijk af te drukken.
De print snelheid is prima. Soepel en snel.
De Epson geeft ook goede scans. De snelheid is prima.
De tijd zal leren of je ook daadwerkelijk de hoeveelheid afdrukken kunt maken zoals beloofd.
Maar ik ben zeer tevreden met de resultaten tot nu toe.
Als je veel afdrukken moet maken is dit een ideaal system en kan het daarom ook van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Wi-Fi
  • Goedkoper printen
  • Dubbelzijdig printen
  • Geen cartridges meer nodig

Minpunten

• Installatie duurt lang