Canon PIXMA IP4300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA IP4300 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

roelieboelie 19-01-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Superapparaat. Na bijna 2 jaar probleemloos, snel en haarscherpe prints. Topproduct!!!

ak2 06-01-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Een uitstekende keus, ik ben na 2 jaar nog steeds blij dat ik deze heb gekozen. Ik gebruik de printer zeer intensief voor de administratie als penning-meester en ook prive.

Pluspunten: drukt snel af en in een uitstekende kwaliteit, en de printer is veel degelijker dan veel concurenten.

Minpunten: geeft vrij vroeg aan dat je nieuwe patronen moet kopen.

Belangrijk is voor de kwaliteit van je afdrukken om goede kwaliteit papier te gebruiken, en zelf kies ik voor de originele patronen die prima werken.

Jeroen Cornelisse 07-10-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Ik gebruik deze printer vaak voor 'veeleisende' grafische jobs zoals hoge kwaliteit fotoafdrukken op A4 zonder marge. Probleemloos apparaat met een uistekende afdrukkwaliteit. Ik lees in de reviews veel problemen met printkoppen en cartridges, ik heb totaal geen enkel probleem met deze printer gehad. Gebruik alleen originele Canon cartridges en begrijp niet zo goed waarom mensen hun printer blootstellen aan rommel van derde partijen. De originele cartridges zijn bepaald niet duur... Je tankt toch ook geen diesel in je benzine-auto omdat dat goedkoper is?

Prima bijgeleverde software. Losse stofklep boven de papierlade is wel eens lastig, is al een paar keer gevallen maar blijft heel :-)
Snelle machine, verwisselen van de cartridges is bijna onnozel eenvoudig.
Zwart wit prints hebben vaker een roodachtige tint, niet echt lekker zwart wit, met goed colourmanagement is dat op te lossen.
Voor mij een prima printer die voorlopig niet vervangen gaat worden, volgende zal wsl weer een Canon worden!

Mr Gerrit 15-08-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Ook ik heb het probleem dat er bij een nog minstens halfvolle inkttank (origineel, meegeleverd bij aankoop)wordt aangegeven dat ie leeg is. Hij printte echt mooi, maar dit is natuurlijk schandalig slecht.

Musicxcore 07-06-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Geweldige printer. Had eerst de Pixma ip4200. Meer dan 10.000 prints mee gemaakt. Als vervanger de IP4300 gekocht. Zeer te vreden. Inktcartridges laten zich zeer gemakkelijk navullen, zowel zwart als de kleurencartridges. Nu ± ½ jaar in bezit en ongeveer 2000 prints. Ook het printen van CD/DVD's werkt uitstekend. Papierinvoer gaat goed. Zorg er natuurlijk wel voor dat het papier niet open bewaard wordt want dan droogt het uit. Door statische lading kan het dan voorkomen dat de printer problemen heeft met dat papier (zoals trouwens vrijwel iedere printer) Is wel stof gevoelig maar dat is makkelijk op te lossen door de klep zowel boven als aan de voorzijde gesloten te houden wanneer er niet geprint wordt. Ook de bijgesloten software werkt prettig. Gezien de prijs voor iedere gebruiker een aanrader.

Michiel Veldhuisen 13-04-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Goede printer als hij printte, maar hij doet het niet vanwege dat vreselijke niet herkennen van zijn eigen inktpatronen.
Tja, dan houdt het natuurlijk op....

an 02-04-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Printer werkte eerste jaar prima maar nu continu problemen. Vooral de melding 6A00 en een knipperend lampje, 12 keer! De handleiding heeft het alleen over 11 of 13 keer knipperen maar na gebeld te hebben met helpdesk van Canon is er toch een intern defect. De eerste keer weten te verhelpen met stekkers erin en eruit, intktanks erin en eruit maar ook dit helpt nu niet meer. Inkttanks zijn overigens van Canon zelf. Ga nu over op een nieuwe en omdat ik nog een flinke voorraad inkttanks hebt, toch weer een Canon. Werkt overigens heel goed met de Mac en is ook zeer makkelijk te installeren. Toch teleurgesteld over duurzaamheid maar dat zal duidelijk zijn. Ook de vormgeving mag beter, redelijk log en groot.

roodhuizen 12-02-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Origingele Inkttanken worden niet herkend, zeer kritisch met papier. Begin er niet aan

A3ana 27-12-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Ik heb de printer nu bijna een jaar, en ben er eigenlijk nog niet echt blij mee geweest. Het is niet dat het ding niet mooi printen kan, want dat heeft hij meermaals gedaan. het is meer dat hij behoorlijk kieskeurig is qua papier, uitglibbert over sommig high-gloss papieren, vlekken maakt en scheef trekt bij randloos printen, vrij vlot door zijn inkt heen is, en sinds ik 1 cartridge succesvol met die pelikan-inktrommel heb nagevuld (die kleine slurpende inkttankjestroep), helemaal geen zin meer heeft. Hij print alleen nog maar lelijk streperig nu. Ik las over een schoonmaakactie met water en lucht, en moet dat maar eens proberen dan. Heb geen idee waar dat onderdeel in de printer te vinden overigens. En daarna maar originele inktpatronen naar ik vrees.
Heb nog nooit zoveel problemen gehad met een printer als met deze. Mijn vorige printer was een goedkope HPer (met grote inkttanken) die het altijd probleemloos heeft gedaan. Ik baal als een stekker.

LuckyStar 16-12-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Nadat mijn Canon S450 printer na acht jaar vervangen moest worden, ben ik sinds augustus 2007 in bezit van deze geweldig goede Canon PIXMA IP 4300. De kwaliteit van de afdrukken en vooral van foto's is zeer goed. De afdrukken van de foto's zijn bijzonder scherp, ook op A4 formaat, vooral wanneer je ook een goede
kwaliteit (glossy) fotopapier gebruikt van 225 g/m2. Het vervangen van een cartrigde gaat eenvoudig. De papierlade is afsluitbaar. Met de Canon PIXMA IP 4300 haal je een zeer goede printer in huis.

Rudy2006 07-12-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Prima printer. Kan zowel papier maar ook cd's en dvds printen (wel de printbare cd's dv dvd's gebruiken dan).
Minpunt zijn de intcasettes. Ik heb de Pelikan navul powerpads geprobeerd maar dat is waardeloos. De kosten zijn in verhouding gelijk aan de echte Canon cassetes (in powerpad maar 4,5 ml , in Canon 13 ml, dus je moet 3 powerpads gebruiken om 1 canon te vervangen). Bovendien schakel je bij de powerpads de waarschuwing van lege casette uit, met verbranding van de printkoppen als gevolg. Navullen met naald en inkt is veel beter.

Peter van Oirschot 06-12-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

een ongelooflijk goede printer. ik zet hem standaard op SNEL en de afdrukken zijn fantastisch ! en SNEL !
fotoos ook snel en mooi.
Alternatieve cartridges nog niet geprobeerd met overzetten chips, want ik ga huidige tanks hervullen.
Maar al zou ik steeds originele inkt moeten kopen, is dit nog steeds een GEWELDIG aparaat.
dubbelzijdig afdrukken, hoe het werkt Joost mag het weten, maar ook dat werkt !

julius 24-11-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Deze printer is bij mij geleverd met ondeugdelijke cartridges, niet werkende handleiding op Cd. Canon beroept zich op het feit dat op cartridges geen garantie wordt gegeven maar bij uitlevering waren de chips in de cartridge al kapot!!! kortom, onbetrouwbaar!!!

P Post 20-10-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Deze printer is gewoon kort gezecht de beste, goed kwaliteit en de prijs niet te duur.
Ik ben er dan ook super tevreden over, en wil geen andere meer.
Veel mogelijkhedden zitten er niet aan geen lcd schermpje of dergelijke.

Arnold Blaauw 12-10-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Wat een onvoorstelbare slechte printer. Misdadig dat dit op de markt mag worden gebracht. Als een van de tanks op is print hij gewoon niet, schandalig gewoon. Hier is sprake van maffia-achtige praktijken

Jelte Design 29-09-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Wat een fantastisch ding! Ik gebruik hem uitgebreid en veel voor mijn bedrijf, maar hij doet altijd wat van hem gevraagd wordt. Inclusief enveloppen, dubbelzijdig printen, superdik papier, en veel meer.
Klooi niet met goedkope inkt, want daar wordt geen enkele printer beter van en zoveel scheelt het nou ook weer niet per afdruk! Bovendien gaan de originele cartridges verbazend lang mee.
Ik lees hier veel twijfelachtige reviews, dus ik wilde Canon even bedanken voor deze printer. Ik heb nog nooit een betere gehad of meegemaakt.

marjan-43 15-09-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

De Printer heeft losse inkttanks, maar je bent verplicht nieuwe orginele tanks te kopen, i.v.m. chip, die je anders van de oude naar de nieuwe tank moet plakken. De tanks zijn duur.
Ook alleen zwart printen, gebruikt toch kleur en printer print niet als een van de kleuren op zijn.

Duurzaamheid een 2, want in nog geen jaar 14 okter 2006 en 28 augustus 2007 is de printer al van slag. Klep voor papier uitvoer is vogens printer gesloten en dus kan er niet geprint worden.

RobertK-a 26-06-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Ik heb deze printer gekocht alleen maar om er op dvd's te kunnen printen. En dat werkt dus uitstekend.
Het inktverbruik valt me reuze mee, ik ben ruim 220 dvd's verder en ik moet nu de eerste kleur vervangen.
Het printen gaat snel maar de printer weet wel van lawaai maken.

ikbaalenorm 07-06-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Eerste printer ging 3 weken mee, printkop kapot. Nieuwe gekregen nadat de oude opgestuurd was, dus 2 weken niet printen, binnen een maand weer de printkop kapot. Ik hoop dat ik m'n geld terug kan krijgen, voor mij geen canon meer.

Frank Bijl 29-05-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Ik heb de printer 1 maand en ben helaas niet tevreden over. De kleuren zijn flets. (ik heb nog geen foto afgedrukt). Wat ik ook doe, het komt er niet mooi uit. Ik was, na 5 dagen proberen, teruggegaan naar de winkel met de klacht en voorbeeldprinten en kassabon. Helaas hij kon niet worden geruild want ik had de doos niet meer. Hij kon wel voor reperatie worden aangeboden. Dat heb ik niet gedaan.
Dus kwaliteit printen slecht, service slecht. (hij is wel erg snel!). Mijn HP 710 c van 5 jaar gaf wel prachtige printen!

SanderM 28-05-2007

WAARDELOZE PRINTER ENWAARDELOZE ONDERSTEUNING.... LEES:

Heb 5x ip4300 opgehaald en allemaal terug mogen brengen ivm met slijtage sporen (heel lichte witte strepen) van de transportwieltjes. Canon Nederland wijst os erop dat dit niet kan en dat ik een foutief exemplaar heb gehad. 7 telefoontjes later met klachtenservice zegt canon dat het een transport fout is geweest. Er heeft zijn dus mensen die onzorgvuldig de printers van a naar b transporteren.
Na de vele reviews over strepen bij dit model komt canon op het volgende. GEEN ENKEL MODEL MAG OOK MAAR 1 LICHTE STREEP OF KRAS BEVATTEN WANNEER ER GEBRUIK WORD GEMAAKT VAN CANON FOTO PAPIER. Is dit heeeeeel licht toch het geval, dan mag je je printer terugbrengen naar de winkel en mag je hem omruilen. Canon zegt dus dat dit niet juist is en dat je een beschadigd model hebt ontvangen. Ik heb hem 4x omgeruild. Alleen het zelfde probleem. Canon heeft gewoon een foutje gemaakt met ontwerpen zeg ik dan maar.

gr

Sander

Eric en Suzanne 23-03-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

We hebben deze canon printer nu 2 weken en al vele afdrukken gemaakt op verschillende soorten fotopapier van canon. We kunnen niks anders zeggen dan dit hadden we eerder moeten doen. Echt wat is dit geweldig mooi. We zitten nog in de uitprobeer fase, maar echt dit is mooi. We hebben alleen last van een klein dun streepje op de foto's en het zit steeds op de zelfde plek dus misschien dat een wieltje iets te hard drukt. We hebben ergens gelezen dat er meer mensen waren die dit probleempje hadden. Maar dat komt ook wel goed. Een echte aanrader.

Evert2007 13-03-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Ben zeer tevreden over deze printer, hiervoor een i865 van canon gehad die ook zeer goed was. Foto's zien er strak uit. Advies is originele inkt blijven gebruiken foto's zijn daardoor strakker en kleurhoudend. Afdrukken met navul e.d. zijn fletser.

topware 07-03-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Sinds een tweetal weken in me bezit.

De dvd's beprinten is echt super mooi, ook foto's uitprinten op fotopaier is echt geweldig, had hier voor een ip 1500 en die deed het ook heel goed, maar de kwaliteit van deze printer is gewoon beter.

Alleen hopen dat er snel imitatie inkt komt, want als je ze alle 5 gelijk moet vervangen dan ben je toch veel geld kwijt. (kennis van me heeft de zelfde en heeft de inktpatronen al vervangen)

Maar al met al een super printer waar ik heel erg blij mee ben

JanF 26-02-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA IP4300

Heb na 4 achtereenvolgende HP-deskjets (550, 600, 670, 3816) de stap gezet om deze Canon printer aan te schaffen. (Bij HP betekende vernieuwing een steeds kortere levensduur, de 3816 heeft het slechts 4 jaar volgehouden, de 550_alleen zwart_doet het nog steeds). Wat een enorm verschil tussen HP en Canon! De Pixma IP4300 is veel stiller, zuiniger in energieverbruik, sneller, heeft meer mogelijkheden en geeft een beter printresultaat. Bij het opstarten hoor je de transportwieletjes wat rollen en de printerkop zich positioneren, maar het niets (minder lawaai en korter van duur) vergeleken met het gepiep en gekraak dat ik gewend was. Omdat ik hem nog niet zolang in huis heb, moet het inktverbruik nog blijken, maar daarover heb ik goede berichten gelezen (50-60 foto's op A4-formaat per cartridge(-set)). Ook prettig is dat je met de kleppen de printer geheel kunt afsluiten, zodat er geen stof in komt. Het lijkt mij, in tegenstelling tot de HP-printers, een degelijk apparaat.