Liebherr IGS 1624

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Liebherr IGS 1624 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Tevreden over aankoop 05-06-2020

Grote inhoud

Geschreven voor: Liebherr IGS 1624

Goed product , goede vervanger van vorige inbouw vriezer, inhoud is 100 liter dat is veel gelet op andere merken inbouwvriezers. Maar aan de bovenkant van de vriezer heeft zich na 2 weken al behoorlijk wat rijp gevormd, waardoor je dat er iedere keer af moet vegen. Is wel snel gedaan maar toch, je moet de lade eruit halen die dan met ingevroren producten even in de hogere temperatuur laten staan. Verder een goede vriezer. En 7 jaar garantie gratis , wel zelf aanmelden bij Liebherr ! Gelet op de kwaliteit denk ik die niet nodig te hebben:)

Pluspunten

• inhoud 100 liter
  • mooie afwerking
  • goed en snel schoon te maken, rijp veeg je weg
  • hogere etenswaren invriezen bijv taart
  • 7 jaar garantie !!

Minpunten

• de rijp die zich snel vormt

J. Janssen 09-09-2019

Stil en energiezuinig

Geschreven voor: Liebherr IGS 1624

Weer een Liebherr inbouwvrieskast gekocht. Dit keer de 1624, Weer helemaal goed. Betrouwbaar (uiteraard), stil en energiezuinig. Ook blij met het ingenieuze ijsblokjesbakje: zoiets kan alleen maar Liebherr zijn. Binnenkort verwacht ik ook mijn koelkast te moeten vervangen na jaren trouwe dienst. Geen vraag wordt ook een Liebherr.

Paula 23-08-2019

Ruime vriezer, mooie kwaliteit

Geschreven voor: Liebherr IGS 1624

Ondanks de maat (88cm) toch een hele ruime vriezer met wel 4 lades. In onze vorige vriezer hadden wij slechts 3 lades. Handig met digitaal display. Lades zijn doorzichtig, zodat je goed kunt zien wat er in de lades ligt. Met superfrost functie en deuralarm.
Het alarm (geluidje) gaat af als de deur te lang blijft open staan en de temperatuur daalt. Je kunt hem ook uitzetten. Al met al een top vriezer! Heel erg blij mee.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Digitaal display
  • Doorzichtige lades

Paul 18-09-2018

Tegenvallend product

Geschreven voor: Liebherr IGS 1624

Liebherr heeft in de markt een goede naam voor koelen en vriezen. Maar de zgn SmartFrost serie valt erg tegen. De afkortingen van de modellen zeggen iets over de functies. De S van IGS betekend wat ik begrijp SmartFrost.
Je hebt ook een IGN, dat is NoFrost. Het verschil zit hem in de prijs, maar vooral in de hoeveelheid ijs die wordt afgezet in het apparaat. Ze noemen het SmartFrost, omdat het ijs makkelijk kan worden verwijderd door de gladde wanden. Maar in de praktijk hebben wij hier veel last van, elke drie weken moet je de vriezer leeghalen (laden eruit) om al het ijs eruit te bikken. Een monteur van Liebherr heeft het apparaat bekeken en geen fouten gevonden. Ook de klantenservice komt met geen oplossing. Dit is niet wat je mag verwachten van een A-merk. Hadden we dan toch maar NoFrost gekozen, SmartFrost is naar mijn mening een hele slechte productlijn. Weggegooid geld dus.

Minpunten

• ijsvorming
  • uithakken ijs

Officiële reactie van Liebherr 19-09-2018

Beste Paul,

Bij de aanschaf van de inbouwvriezer is blijkbaar een verkeerde verwachting gewekt. Traditionele vriezers zijn uitgevoerd met vaste verdamperplaten tussen alle laden waar de vriesleidingen doorheen lopen. In deze verdamperplaten gaat altijd veel ijs zitten en het kost veel tijd om al het ijs tijdens het ontdooien tussen de platen en leidingen te verwijderen. SmartFrost is een systeem waarbij deze verdamperplaten tussen de laden zijn verwijderd en de leidingen in de wand van de vriezer verwerkt zijn. SmartFrost biedt daardoor een aantal voordelen:

- Makkelijker en sneller reinigen door een gladde afwerking van de binnenwanden
- Invriezen en bewaren is in iedere lade mogelijk
- Sneller invriezen
- VarioSpace, een extra grote binnenruimte kan gecreëerd worden voor grotere verpakkingen of producten
- Lager energieverbruik

IJsvorming ontstaat doordat vocht uit warme lucht of producten zich afzet op de koudste delen in de vriezer. De hoeveelheid ijsvorming is van vele factoren afhankelijk. Een aantal belangrijke factoren zijn:

- Het aantal deuropeningen
- Hoe lang de deur open staat
- In welke mate de vriezer gevuld is
- Temperatuur van zowel de vriezer als de omgeving
- Luchtvochtigheid.

De S in IGS staat overigens niet voor SmartFrost maar voor Sleepdeur, het deurmontagesysteem van deze inbouwvriezer.