Bosch SMV53M00NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMV53M00NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Hanneke 03-01-2018

Een stille vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

We zijn erg tevreden over de vaatwasser, de programma's zijn lang, maar het resultaat is prima en de vaatwasser is erg stil.

André 22-08-2017

SMV53M00NL bosch vaatwasser

Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

In het begin prima vaatwasser.
Na 3 jaar gebruik breekt linker deurveer kabel waardoor deur open valt.
Na 4 jaar gebruik foutcode melding, blijkt lekkage onderin vaatwasser te zijn, geprobeerd op te sporen maar niet kunnen vinden. Blijkt ergens iets minimaal te lekken waardoor na lange tijd machine stopt omdat lekbakje vol is.
Probleem opgelost half jaar later weer foutcodes.
Vaatwasser de deur uit en nu een Siemens besteld, hopen dat dat beter gaat en zonder problemen op veels te korte termijn van 4 jaar

Pluspunten

• Wast schoon
  • Stil

Minpunten

• Niet duurzaam
  • Te veel problemen in korte leeftijd

Yil 22-05-2017

Maakt goed schoon, teleurstellende kwaliteit

Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Via de Keukenloods deze vaatwasser aangeschaft in feb 2013. Na 3 jaar scharnieren van de deur stuk en de deur klapt nu met een rotgang naar beneden als je hem niet vasthoud. Hier mee kunnen leven, echter sinds gisteren een E15 storing en blijft de vaatwasser afpompen. Valt niet uit te zetten en met een inbouwvaatwasser erg lastig om bij de stekker te komen.... Toch maar een monteur gaan inschakelen en het probleem opsnorren. Zie hier veel E15 storingen voorbij komen, dus het lijkt me dat Bosch dat toch een moet gaan oppakken. Nog geen 5 jaar oud, laten we hopen dat het gemaakt kan worden!

Pluspunten

• Wast goed schoon
  • Redelijk stil

Minpunten

• Kwaliteit van het apparaat
  • Duurzaamheid

Karin 15-05-2017

Bosch SMV53M00NL vaatwasmachine

Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Wij hebben in september 2012 genoemde vaatwasmachine gekocht en in die nog geen 5 jaar hebben we al 2 x de touwtjes van het veermechanisme moeten vervangen alsmede de klemmetjes van de korf voor het bestek. Tot overmaat van ramp is nu de hittepomp kapot (126,00 euro). Dat is toch belachelijk voor een vaatwasser van nog geen 5 jaar !!

Pluspunten

• goede indeling

Minpunten

• te vaak onderdelen moeten vervangen

Richard 28-01-2017

Mooie machine, tegenvallende kwaliteit

Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

De machine is goed in te delen, wast goed schoon en heeft leuke opties in het menu zoals verkorte programma tijd. Echter de kwaliteit valt tegen. Na 2,5 jaar brak er een veer in het scharnier van de machine. Dit werd kostenloos gerepareerd want was een ontwerpfout. Na 3,5 jaar foutcode E15. Dit betekend dat er water onderin de bak van de afwasmachine staat. Opengemaakt, bak leeggehaald en weer maandje gewerkt. Daarna weer E15. Monteur laten komen. Is de afdichtingsring tussen de onderkant van de machine (waar filter zit) en filterbak verteerd. Gerepareerd en 140 euro armer. Tja, ik heb toch idee dat dit een foutje van de fabriek is, immers Bosch maakt al langer vaatwassers en een afdichtingdsring die naar 3,5 jaar verteerd is lijkt me slechte kwaliteit ring. Ik hoop dat het hier wel bij blijft. (vorige Bosch 12 jaar geen problemen).

Pluspunten

• Indicatie of de machine loopt.
  • Zeer stil

Minpunten

• teveel kleine gebreken

eric 14-11-2016

teleurstellende kwaliteit

Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Goed wassende stille vaatwasser.
Het hele huis staan al 25 jaar tot tevredenheid vol met Bosch apparatuur, tot voor ons afgelopen week de lol met Bosch er wel af was.

Onze vaatwasser was 3 jaar geleden aan vervanging toe dus bijna vanzelfsprekend weer voor Bosch gekozen.
Bosch SMV53M00NL is een stille vaatwasser die prima wast en goed voldeed. echter na 2 jaar en 2 maanden dus buiten de garantie periode een E-15 foutmelding, lekkage onderin de machine, oorzaak was de rubber ring tussen het wasgedeelte en de pomp, verveld was dat de machine dan niet via de bedieningstoetsen is uit te zetten. Dus plint er onderuit, machine vrij maken en de stekker eruit, altijd leuk om 23.30 s’ avonds.
De schroefje in het wasgedeelte wat aandraaien en de vlotter droogmaken loste het probleem op, voorlopig..
Na een half jaar weer, een paar maanden daarna weer hetzelfde probleem. Enkele weken geleden knapte links de plastic verbindingsstukjes van de veer die de deur remt af, buitengewoon slappe constructie voor de druk die erop staat, wachten tot de andere kant kapot gaat.
Daarna weer lekkage, en vorige week weer, toen waren we er wel klaar mee.
Bij een Bosch mag je toch verwachten dat de economische levensduur langer is dan 3 jaar, Bosch beroept zich op de 2 jaar garantie, (wat wilt u nu ? ) er kan een reparateur langskomen tarief 60 euri, daarna 88 euri per uur reparatiekosten en misschien uit coulance (als de klacht terecht is) een restitutie, we voelden de bui al hangen voor je het weet ben je de helft van de aanschafprijs kwijt.
Dus maar een nieuwe. Gelukkig van keukenloods waar de machine vandaan kwam een goed bod gekregen. Gezien de teleurstellende manier waarop de klantenservice van Bosch dit heeft opgepakt gaan we dit keer toch maar naar een ander merk kijken.
Hoe jaag je een trouwe klant weg.

Pluspunten

• Stil
  • Wast prima

Minpunten

• Zeer matige Bosch aftersales.

keesyellow 04-02-2015
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Vaatwasser besteld via Bemmel en Kroon en ben er erg blij mee. Snelle levering en goede aflever afspraken, heb ik wel eens anders meegemaakt.. Indeling is fijn en het verschuifbare bestekbakje was een aangename verrassing. Het is een goed en vooral zuinig apparaat met voldoende programma's. Heb hem nog maar net maar heb wel het idee dat ik waar voor mijn geld heb gekregen.

Sander Jansma 21-01-2015
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Wij hebben deze vaatwasser op 31/12/2014 geleverd gekregen via Bemmel & Kroon. Top levering, doen wat ze beloven en makkelijk en snel geregeld. We hadden een goedkoper en ouder type besteld, maar omdat die niet voorradig was hebben we dit model ontvangen zonder meerprijs. Super!
Inbouwen ging vrij simpel met inbouwtekening waar alle schroefpunten op zijn aangegeven.
De machine zelf wast erg schoon en de vaat komt er goed droog uit. Wij hebben nog niet alle programma's gebruikt, maar de ECO stand overtreft onze verwachtingen.
Het LED-lampje op de vloer is vaak erg handig omdat je de machine niet hoort terwijl het programma nog niet is afgelopen. Wij hebben een open keuken en verbazen ons nog steeds over deze stille vaatwasser.
De indeling is even wennen (vorige vaatwasser was een Zanussi), maar met het in hoogte verstelbare bovenrek en bestekmandje dat je overal neer kan zetten is het erg flexibel in te ruimen. er zitten verschillende rekjes bij die wellicht handig kunnen zijn.
Volgende bestelling waarschijnlijk weer via Bemmel & Kroon, topservice!

mcjsmits 22-04-2014
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Erg stille machine. Makkelijk in te stellen. Past echt heel veel in door de handige indeling van de rekken. Inbouwen was nog een hele klus. Met twee linkerhanden niet zelf aan beginnen, maar als je een beetje handig bent wel te doen. Schakelt zichzelf uit na afloop van het programma: heel handig. Geleverd door Bemmel en Kroon. Ik had de SMV90M00NL besteld, maar die was niet op voorraad. Zonder meerkosten deze machine geleverd gekregen, dus dat is echt super. Bij aflevering zat er een deuk in de achterhoek. Zou voor de werking niet uitmaken, maar ter compensatie 20 euro retour.

noel kerfs 21-12-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

tot nu toe een goede vaatwasser, goed wasresultaat, nog geen problemen gehad, wel gaat een iets breder bestek niet zo makkelijk in het bestekbakje, voor de rest vrij geluidloos en ok

74tr 29-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

De afwasmachine is heel handig ingedeeld zodat er veel afwas in past. Was resultaat is perfect. Ook bij het ecoprogramma. En voor echt vieze afwas is er nog het 70 graden programma. Je hoort hem eigenlijk niet, dus de rode stip op de grond is erg handig. Als die echt helemaal vol is gepropt hoor je een beetje het geluid.

Pot46 12-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Via Kieskeurig.nl deze vaatwasser gekocht. Wat een super apparaat zeg ! Echt heel erg tevreden over het was- en droogresultaat. En super stil. Het is maar goed dat een rood lichtpunt op de vloer aangeeft dat de vaatwasser aanstaat.
Had hiervoor een veel duurdere Miele. Geef mij deze Bosch maar !

kistemaker 09-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Prima vaatwasser, goed was en droog resultaat. Maakt weinig geluid ook! Degelijk apparaat, stuk kwaliteit gekocht voor veel jaren.

bilboa 26-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Opvolger van een Siemensvaatwasser die naar 13 jaar jaar de geest gaf. Gekocht bij Veiligkopen.nl en zoals enkele voorgangers ook een ander model besteld en deze hiervoor in plaats gekregen(trouwens alles netjes en snel geleverd.) Machine is geluidsstil,indeling is goed alles komt er droog uit behalve plastic bakjes blijft wat water staan. Voldoende mogelijkheden die makkelijk te bedienen zijn. Enigste nadeel wat ik kan bedenken is de tamelijk onduidelijke tekening om de voorplaat erop te boren en verder hoop ik dat hij net zolang meegaat als de siemens en zonder verdere kosten

karinbitter 26-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Deze vaatwasser is heel stil en reinigt prima, ook wanneer je het korte programma instelt. Indeling van de rekjes is ook prima.

Bernard 1976 15-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Heel solide apparaat met uitstekend wasresultaat en erg stil. Installatie was eenvoudig. Erg tevreden.

hanneman61 07-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

De deur gaat stroef, maar het wasresultaat is er wel naar: goed. Droog is het bij een verkort programma niet geheel, dus bij eco even nadrogen van glaswerk/plastic.

was bakk 02-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Superhandige machine! Bestekrekje is te verplaatsen door deze simpelweg op te schuiven en machine heeft een supersnel kort programma, handig met bv verjaardagen.

FamHulst 27-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Een heel goed apparaat. Onze vorige Bosch moest vervangen worden. Natuurlijk werd dat weer een Bosch. We hebben geen spijt van deze keuze. Veel mogelijkheden, gebruiksvriendelijk en vooral, stil....!

wijnbelevenis 24-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Prima Bosch vaatwasser met een goed wasresultaat. Komt er beter uit dan uit de Neff die we hiervoor hadden. Wat vooral heerlijk is, is het geluid. Of beter, het gebrek aan geluid. Echt een aanrader voor een open keuken.

Jannemieke 19-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Wij zijn sinds 2 dagen in bezit van deze vaatwasser. Eerste ervaringen zijn goed. De installatie door inbouw.nl is uitstekend gedaan. Het product is robuust, heeft een ruime indeling met diverse opties en maakt weinig geluid. Al met al een goede aankoop.

assefras 17-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Na jaren tobben met een apparaat van Bauknecht en een paar maanden met de hand afwassen nu een Bosch SMV53M00NL aangeschaft.
Wat een prettig apparaat is dit zeg.
Alles loopt heel soepel voelt degelijk aan en is super duidelijk vanwege het display wat alles aan geeft.

Ook het was resultaat is erg goed kwam het bij de oude machine vaak nog vies uit, hier is het stralend schoon.
De indeling is even wennen maar er gaat een hoop in meer als bij de oude machine.
Wat fijn is is de flexibele indeling dat je kan rekjes in klappen als je ze niet nodig hebt.
Ook prettig is dat de bestek korf op verschillende plekken neer te zetten is.

En hij is stil je hoort hem bijna niet.
Maar je weet wel dat hij bezig is vanwege het rode licht puntje op de vloer.

Ook een plus puntje is dat je de machine na dat hij klaar is zichzelf helemaal kan laten uitschakelen.
Dit is een instelling zodat als hij klaar is ook echt helemaal uit gaat.
Heb hem nog maar een paar dagen maar ik hoop dat ik er heel veel jaar van kan genieten.

Indigo68 09-09-2013

09-09-2013

Mooie en zeer stille vaatwasser. Een wereld van verschil met onze oude Whirlpool. Inbouwen was wel even werk,vooral het overzetten van de deur was wel even werk,maar uiteindelijk toch gelukt. Het lampje welke op de vloer schijnt,is zeker een uitkomst. De machine is zo stil aan het einde van zijn programma,dat je hem niet hoort. De vaat komt er schoon en mooi droog uit. De indeling van de lades is ook prima,vooral het onderste bestekbakje die je op elke plaats neer kan zetten,is erg handig. Zeker als je wel eens grote pannen bij de vaat hebt zitten. De duurzaamheid,daar kan ik nog niet over oordelen,maar gezien de kwaliteit van de gebruikte materialen zal dit ook dik in orde zijn.

edledl 09-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Zeer goede vaatwasser. De vorige Bosch vaatwasser hebben we wel 15 jaar kunnen gebruiken. Deze is vele malen geluidslozer en alles wordt goed schoon!

Goldenberg 13-08-2013
Geschreven voor: Bosch SMV53M00NL

Omdat de keuken deel uit maakt van onze woonkamer hebben we gekozen voor een machine die bijna onhoorbaar is. En dat is deze Bosch! Bovendien komt de afwas er zeer schoon en droog uit. Echt een aanrader!